abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117530073
Hallo daar ,

Sinds een jaar of twee zit ik regelmatig filmpjes en plaatjes op te zoeken van wapens, nou zou ik zelf erg graag ook een wapen willen aanschaffen. Alleen is in nederland de Wapenwet erg streng.

Voor een vergunning aanvragen moet ik bij de regionale korpschef zijn.

Dat is 1 van de dingen waar ik tegen op zit ik ben namelijk nog maar 19 jaar ..
Heeft iemand hiermee ervaring ?

Als ik het goed heb gelezen is de vergunning ook maar 1 jaar geldig dus dan moet ik hem elk jaar verlengen ?

En hoe kijkt de maatschappij hiernaar als ik een wapen in huis heb ? ik wil hem namelijk als dit mogelijk is als een schilderij op de muurhangen in een soort vitrine..

Verder zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden ?

Alvast bedankt .

Dennis
  PR/Manusje van alles dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:34:34 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_117530160
Wat voor wapen? een antitank wapen? een wapen uit 1600?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Spellchecker dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:38:58 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_117530355
meeste wapens moet je in een wapenkluis bewaren...
pi_117530433
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat voor wapen? een antitank wapen? een wapen uit 1600?
Ha ! nee geen anti tank , ik zit nog een beetje te twijfelen tussen een luger-P08 en kar98K dit omdat een luger een bruut laad systeem heeft maar kar lijkt me mooier aan de muur hangen.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:41:59 #5
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_117530485
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:32 schreef CornflakesXL het volgende:
<knip> ik wil hem namelijk als dit mogelijk is als een schilderij op de muurhangen in een soort vitrine.... <knip>
Volgens mij mag jij je wapen alleen in een afgesloten wapenkluis thuis bewaren,.. apart van je munitie.
(zoals Maily reeds schreef)
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
pi_117530506
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:38 schreef maily het volgende:
meeste wapens moet je in een wapenkluis bewaren...
Ja dat las ik ook ik ben echt een leek hierin en ik wou niet voor paal staan bij de politie of in een wapen winkel. geld dit ook als je hem onklaar maakt ?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:42:46 #7
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_117530508
Het wapen zul je nooit en te nimmer mogen ophangen, vriend. Ze kunnen zelfs ambtenaren op pad sturen die controleren of je het wapen goed hebt beveiligd, zodat iemand met heel veel moeite erbij kan, en er geen misbruik van kan worden gemaakt. Voldoe je daar niet aan, dan kunnen ze je vergunning intrekken.
pi_117530526
quote:
Hallo daar ,

Sinds een jaar of twee zit ik regelmatig filmpjes en plaatjes op te zoeken van wapens, nou zou ik zelf erg graag ook een wapen willen aanschaffen. Alleen is in nederland de Wapenwet erg streng.

Als ik het goed heb gelezen is de vergunning ook maar 1 jaar geldig dus dan moet ik hem elk jaar verlengen ?

En hoe kijkt de maatschappij hiernaar als ik een wapen in huis heb ? ik wil hem namelijk als dit mogelijk is als een schilderij op de muurhangen in een soort vitrine..

Alvast bedankt .

Dennis
Succes :')

geen enkel wapen mag je in NL hebben buiten een Kluis, zelfs niet onklaargemaakte omdat je daar nog steeds mee kan dreigen.

3 mogelijkheden:
je bent agent: maar das dan je dienst pistool
je bent jager, das een geweer
schiet vereniging: wapen pas na 2 jaar en idd apart in kluis gescheiden van patronen.

Welkom in NL.
  Spellchecker dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:45:12 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_117530738
te voorbarig geweest,

verzamelen mag en dan mag het in een virtrine kast blijkbaar.

maar voor het precieze moet je gewoon politie bellen, daar zijn speciale afdelingen voor.
pi_117530741
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:43 schreef spoorrails het volgende:

[..]

geen enkel wapen mag je in NL hebben buiten een Kluis, zelfs niet onklaargemaakte omdat je daar nog steeds mee kan dreigen.

3 mogelijkheden:
schiet vereniging: wapen pas na 2 jaar en idd apart in kluis gescheiden van patronen.

Wapen ophangen kanje wel vergeten,

Welkom in NL.
Hier was ik al bang voor :(
Ik heb vroeger namelijk wel eens een oud pistool bij een maat van mij thuis zien hangen dus ik dacht misschien mag dit wel..

Ook zag ik een wet voor verzamelaars maar wat heb je daar aan als je ze in een kluis moet bewaren ?
pi_117530810
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:48 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

Hier was ik al bang voor :(
Ik heb vroeger namelijk wel eens een oud pistool bij een maat van mij thuis zien hangen dus ik dacht misschien mag dit wel..

Ook zag ik een wet voor verzamelaars maar wat heb je daar aan als je ze in een kluis moet bewaren ?
Te voorbarig, verzamelen mag, maar zullen behoorlijk restricties aan zitten. Ik weet ze van schietsport, maar niet van verzamelaar.
pi_117530980
Waarom koop je dan geen plastic variant en plak je die op een schilderij of in je vitrine scheelt je een hoop gedoe. Plastic wapens mag je wel verzamelen volgens mij en kost je minder klauwen met geld.
pi_117531098
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:48 schreef spoorrails het volgende:
te voorbarig geweest,

verzamelen mag en dan mag het in een virtrine kast blijkbaar.

maar voor het precieze moet je gewoon politie bellen, daar zijn speciale afdelingen voor.
Okee bedankt , maar heb je enig idee hoe de politie op mij zou reageren? gewoon volgens bepaalde procidure ?

Ik wil namelijk niet bekend staan als iemand die ze in de gaten moeten houden
pi_117531240
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:53 schreef TechnoXXL het volgende:
Waarom koop je dan geen plastic variant en plak je die op een schilderij of in je vitrine scheelt je een hoop gedoe. Plastic wapens mag je wel verzamelen volgens mij en kost je minder klauwen met geld.
Ik heb heel wat jaartjes geleden een imitatie uzi van aluminium meegebracht vanuit belgie alleen paar jaar geleden was er eens op tv geweest dat ook nep wapens streng werden verboden toen heeft me moeder hem wegegooit en een echte is toch wel een aantal keer mooier.
pi_117531248
quote:
Niet als ze op echte wapens lijken, dat is net zo verboden.
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:55 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

Okee bedankt , maar heb je enig idee hoe de politie op mij zou reageren? gewoon volgens bepaalde procidure ?

Ik wil namelijk niet bekend staan als iemand die ze in de gaten moeten houden
Ze gaan je wss onderwerpen aan een antecedenten onderzoek, gaan je background checken enzo.
Want je gaat toch met wapens bezighouden.
pi_117531875
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:58 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Niet als ze op echte wapens lijken, dat is net zo verboden.

[..]

Ze gaan je wss onderwerpen aan een antecedenten onderzoek, gaan je background checken enzo.
Want je gaat toch met wapens bezighouden.
Oke ik heb geen strafblad en de laatste jaren op een paar boetes na (geen licht en openbaar alcholhol gebuik ) eigelijk niet echt iets verkeerds gedaan.

Me moeder zal er vast njet blij mee zijn als ik zeg ik heb een wapen vergunning xD maarja op de legale manier is toch niet om boos op te worden :p
pi_117533456
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:43 schreef spoorrails het volgende:

[..]

3 mogelijkheden:

Welkom in NL.
Na 1 jaar. :P

Onklaar gemaakte geweren mag je soms wel aan de muur hangen, sommige zijn namelijk vrij verhandelbaar.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 3 oktober 2012 @ 01:17:41 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117534054
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 00:11 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

Oke ik heb geen strafblad en de laatste jaren op een paar boetes na (geen licht en openbaar alcholhol gebuik ) eigelijk niet echt iets verkeerds gedaan.

Me moeder zal er vast njet blij mee zijn als ik zeg ik heb een wapen vergunning xD maarja op de legale manier is toch niet om boos op te worden :p
Legaal of niet, ik zou het niet goedkeuren als mijn (volwassen) zoon in mijn huis een vuurwapen zou hebben, ongeacht of voor de schietsport of voor de show in een vitrine is.

Dus ik weet niet of je nog bij je ouders woont, maar dan zou ik eerst eens vragen of zij het wel goedvindt als jij een wapen in haar huis hebt, ook als het een legaal wapen is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117535999
wat hierboven al gezegd is dus.. een "echt" wapen enkel in combinatie met schietsport, en met de redenen die je geeft kom je daar echt niet binnen (wellicht niet onterecht)

wapens verzamelen kan dan nog wel, vrijgestelde wapens maar daar zitten we heel erg veel voorwaarden aan..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_117537010
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 01:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Legaal of niet, ik zou het niet goedkeuren als mijn (volwassen) zoon in mijn huis een vuurwapen zou hebben, ongeacht of voor de schietsport of voor de show in een vitrine is.

Dus ik weet niet of je nog bij je ouders woont, maar dan zou ik eerst eens vragen of zij het wel goedvindt als jij een wapen in haar huis hebt, ook als het een legaal wapen is.
Vind je een keukenmes dan ook niet goed?
Lekker vertrouwen heb je in je kinderen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:54:01 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117537455
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Vind je een keukenmes dan ook niet goed?
Lekker vertrouwen heb je in je kinderen.
Welk deel van vuurwapen begrijp je niet?
Het is mijn huis en als ik geen vuurwapens in mijn huis wil dan is dat mijn goed recht.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:17:17 #23
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_117537987
quote:
Hell no, als het echt lijkende replica's zijn mag je die echt niet in je bezit hebben omdat ze geschikt zijn om mee te dreigen. Als ze je met zo'n ding pakken kun je met een beetje pech gewoon tegenover de rechter verantwoorden voor verboden wapenbezit.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:20:50 #24
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117548321
Ik denk dat de instanties na het 'incidentje' Tristan van der V. te A. a/d Rijn ook wel iets minder scheutig zullen zijn met het verschaffen van wapenvergunningen. Dat hoop ik tenminste.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_117559311
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:20 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik denk dat de instanties na het 'incidentje' Tristan van der V. te A. a/d Rijn ook wel iets minder scheutig zullen zijn met het verschaffen van wapenvergunningen. Dat hoop ik tenminste.
ja als je dan leest dat die geestelijk instabiel was en ook al eerder is opgepakt met luchtdruk wapens is dit ook wel vreemd , maar ik heb niet eens toegang tot munite en daarbij is het ook geen automatisch wapen.
pi_117561683
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:20 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Merkte ik weinig van. Het systeem is echt supergoed zoals het is, in elk systeem kunnen er menselijke fouten gemaakt worden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_117582751
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Welk deel van vuurwapen begrijp je niet?
Het is mijn huis en als ik geen vuurwapens in mijn huis wil dan is dat mijn goed recht.
hoho, hoe je niet zo agressief te doen. Ik wijs je er alleen op dat je ook iemand kan vermoorden (per ongeluk of expres) met een keukenmes...
Zelfs met een auto kan dat ook.
Dat zijn dus allemaal potentiele wapens.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:16:45 #28
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117583195
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

hoho, hoe je niet zo agressief te doen. Ik wijs je er alleen op dat je ook iemand kan vermoorden (per ongeluk of expres) met een keukenmes...
Maar een wapen is gemaakt om te doden. Een auto en een mes niet.
pi_117583252
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:16 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Maar een wapen is gemaakt om te doden. Een auto en een mes niet.
Een mes ook. Een auto inderdaad niet.
Een wapen (ik neem aan dat je een pistool fo geweer bedoelt?) kan ook gebruikt worden ter bescherming en verwonding.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:19:44 #30
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117583281
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Een mes ook. Een auto inderdaad niet.
Een wapen (ik neem aan dat je een pistool fo geweer bedoelt?) kan ook gebruikt worden ter bescherming en verwonding.
Een mes is niet gemaakt om te doden, maar om te snijden. Een wapen wordt weliswaar gebruikt ter bescherming, maar dat komt omdat het gemaakt is om te doden. Als je dat niet begrijpt, neem geen wapen aub.
pi_117583324
Alsof deze discussie niet vreselijk off-topic is :')
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:21:47 #32
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_117583345
http://www.hesvanzweeden.nl/contents/nl/d35.html

Mag je deze niet aan je muur hangen?

Ben je voor 465 euro klaar TS. Als je een echte wil... :') Succes! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_117583393
quote:
3s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:21 schreef SicSicSics het volgende:
http://www.hesvanzweeden.nl/contents/nl/d35.html

Mag je deze niet aan je muur hangen?

Ben je voor 465 euro klaar TS. Als je een echte wil... :') Succes! :D
Mag ja. Als hij een echte wil moet hij minimaal 1 jaar wachten en genoeg schietbeurten hebben. En volgens mij willen ze het strenger maken dus zal hij nog langer moeten wachten.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:31:41 #34
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117583645
quote:
2s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:21 schreef bijdehand het volgende:
Alsof deze discussie niet vreselijk off-topic is :')
Nee, mijn inziens niet.
TS vraagt of hij een wapenvergunning kan krijgen. Daarmee vraagt hij indirect of wij een oordeel kunnen vellen over zijn situatie. Als je niet weet wat het verschil is tussen een bestekmes en een pistool/geweer in de zin van wapens, dan denk ik dat je niet veel kans maakt.
pi_117583860
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:31 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Nee, mijn inziens niet.
TS vraagt of hij een wapenvergunning kan krijgen. Daarmee vraagt hij indirect of wij een oordeel kunnen vellen over zijn situatie. Als je niet weet wat het verschil is tussen een bestekmes en een pistool/geweer in de zin van wapens, dan denk ik dat je niet veel kans maakt.
Hij vraag of hij een wapenvergunning kan krijgen ja, maar hoezo vraag hij dan of we een oordeel kunnen vellen? En al weet je het verschil niet tussen een olifant en een revolver, dat maakt niets uit. Je krijgt bij de vereniging gewoon een cursusje waardoor je dat leert.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:42:07 #36
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117583985
quote:
2s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:38 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Hij vraag of hij een wapenvergunning kan krijgen ja, maar hoezo vraag hij dan of we een oordeel kunnen vellen? En al weet je het verschil niet tussen een olifant en een revolver, dat maakt niets uit. Je krijgt bij de vereniging gewoon een cursusje waardoor je dat leert.
Het gaat niet om de fysieke verschillen. Het gaat om de intenties waarvoor een wapen gemaakt is.

Een auto is gemaakt om in rond te tuffen.
Een mes is gemaakt om dingen te snijden.
Een boek is gemaakt om te lezen.
Een honkbalknuppel is gemaakt om te honkballen.

Een pistool of geweer is gemaakt om een mens/dier dood te maken.

Natuurlijk kun je met een boek ook iemand dood maken, maar de intenties van de maker van het boek zijn er niet naar, terwijl bij wapens heel duidelijk de intentie is dat je iemand (of een dier), op zijn minst, ernstig kunt verwonden.

Dat bedoel ik met de verschillen. En ik hoop dat dat bij al die mensen die een wapen thuis hebben wel tussen de oren zit moet ik eerlijk zeggen.
pi_117584172
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:42 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Het gaat niet om de fysieke verschillen. Het gaat om de intenties waarvoor een wapen gemaakt is.

Een auto is gemaakt om in rond te tuffen.
Een mes is gemaakt om dingen te snijden.
Een boek is gemaakt om te lezen.
Een honkbalknuppel is gemaakt om te honkballen.

Een pistool of geweer is gemaakt om een mens/dier dood te maken.

Natuurlijk kun je met een boek ook iemand dood maken, maar de intenties van de maker van het boek zijn er niet naar, terwijl bij wapens heel duidelijk de intentie is dat je iemand (of een dier), op zijn minst, ernstig kunt verwonden.

Dat bedoel ik met de verschillen. En ik hoop dat dat bij al die mensen die een wapen thuis hebben wel tussen de oren zit moet ik eerlijk zeggen.
Bedankt voor deze zeer wijze en obvious les. :{ Elke keer dezelfde argumenten die, ook al zijn ze niet onwaar, me toch wel de strot uit komen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:49:16 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117584195
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja en? Ik wil geen wapens in huis die bedoeld zijn als wapen.
Mijn huis, als het je niet bevalt dan ga je maar ergens anders wonen :W
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:49:25 #39
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117584201
quote:
2s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:48 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Bedankt voor deze zeer wijze en obvious les. :{ Elke keer dezelfde argumenten die, ook al zijn ze niet onwaar, me toch wel de strot uit komen.
Waarom dan toch elke keer dezelfde argumenten aandragen? Een pistool is niet anders dan een auto, beide zijn potentiele wapens, zegt TS Sjorsie1989. Mag ik daar dan niet tegen in gaan?
pi_117584308
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:49 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Waarom dan toch elke keer dezelfde argumenten aandragen? Een pistool is niet anders dan een auto, beide zijn potentiele wapens, zegt TS Sjorsie1989. Mag ik daar dan niet tegen in gaan?
Je hoeft er niet op in te gaan :)
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:57:47 #41
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117584463
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:53 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Je hoeft er niet op in te gaan :)
Dat doe ik wel, want ik maak me er ook in het dagelijks leven druk om. Mensen die zo oppervlakkig denken zorgen ervoor dat onze mooie samenleving steeds meer opschuift naar die van Amerika. Met het idee van: 'Guns don't kill people, people kill people.' :')
pi_117584513
Ik zou het niet doen, dan sta je geregistreerd.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_117584527
quote:
2s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Mag ja. Als hij een echte wil moet hij minimaal 1 jaar wachten en genoeg schietbeurten hebben. En volgens mij willen ze het strenger maken dus zal hij nog langer moeten wachten.
Waarom heb je schietbeurten nodig om een wapen voor de sier op te hangen ?

En die van 465 is idd een goede maar hij os wel onklaar ik had op een andere site 1 gevonden voor 90 euro meer die wel kon schieten. dit zal ook in de toekomst de waarde doen stijgen denk ik.
pi_117584662
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:59 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

En die van 465 is idd een goede maar hij os wel onklaar ik had op een andere site 1 gevonden voor 90 euro meer die wel kon schieten. dit zal ook in de toekomst de waarde doen stijgen denk ik.
Beter print je dan een plaatje uit als je een werkende wil. Een onklaar gemaakte mag nog, maar een werkende moet in de kluis. Je kan wel een antieke kopen maar dan moet je rijk zijn :')
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:05:56 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117584734
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:59 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

Waarom moet hij werken als hij voor de sier aan de muur hangt?

Is het nou werkelijk zo moeilijk te begrijpen dat dat simpelweg niet kan?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117584866
quote:

Afgaande op je taalgebruik en spelfouten zullen ze het in jouw kringen vast geweldig vinden :')
PWBF
pi_117585497
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom moet hij werken als hij voor de sier aan de muur hangt?

Is het nou werkelijk zo moeilijk te begrijpen dat dat simpelweg niet kan?
Zoals ik al zij dat hij dan meer in de waarde zou stijgen. Maar als dit niet kan is dat pech...
pi_117585520
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Afgaande op je taalgebruik en spelfouten zullen ze het in jouw kringen vast geweldig vinden :')
Iedereen negeer deze labiele taal-nazi alstublieft.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:31:41 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117585586
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:29 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

Zoals ik al zij dat hij dan meer in de waarde zou stijgen. Maar als dit niet kan is dat pech...
Dat denk je... ik denk dat er ook sneller bij je ingebroken gaat worden.

Maar wat vindt je moeder van je idee?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117585634
quote:

[..]

Wapens worden niet zomaar meer waard. Of je moet een mooie antieke hebben die je vrij mag bezitten, maar ik denk niet dat je daar het geld voor hebt :')
pi_117585736
Ik zat net even te zoeken op google, wat mij opviel was dat er bij mij in de buurt zoveel schiet verenigingen zitten in een staal van ongeveer 15 kilometer wel 5!

en ik leef niet in de buurt van een dorp, wel interresant is als je er 1 aan klikt en vervolgens zie je dat hij nog stamt uit de eerste wereldoorlog.
pi_117585796
quote:
2s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:32 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wapens worden niet zomaar meer waard. Of je moet een mooie antieke hebben die je vrij mag bezitten, maar ik denk niet dat je daar het geld voor hebt :')
Okee dan is dat overbodig. Nou laten we zeggen dat ik het geld er niet voor over heb.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:38:02 #53
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117585804
TS valt onder de categorie mensen die straks een geweer gaan printen met een 3D printer.... :{
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:38:12 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117585811
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:37 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

Okee dan is dat overbodig. Nou laten we zeggen dat ik het geld er niet voor over heb.
Ah, je weet wat zo'n ding kost?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:38:46 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117585831
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:38 schreef n00b13 het volgende:
TS valt onder de categorie mensen die straks een geweer gaan printen met een 3D printer.... :|
:D daar dacht ik al aan toen er eerder gepost werd dat hij er maar een moest printen en ophangen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:39:52 #56
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117585878
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D daar dacht ik al aan toen er eerder gepost werd dat hij er maar een moest printen en ophangen :')
Je zet er nog een lachende smiley bij, maar eigenlijk is het gewoon diep en diep triest.
Ik zou bijna een missie beginnen om het internet stuk te maken om dat soort ontwikkelingen tegen te houden.
pi_117585919
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, je weet wat zo'n ding kost?
3-6000 euro als ik het goed heb?
pi_117585925
quote:

[..]

whaha ik heb een snaar geraakt... sorry Tokkie!
PWBF
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:42:49 #59
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_117585985
quote:
Nou, als je al zo'n kort lontje hebt, lijkt het me niet verstandig dat je zelf over een vuurwapen kunt beschikken.

Nielsch heeft gewoon gelijk. Je toont nou niet echt een volwassen niveau.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:44:55 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117586049
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:42 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Nou, als je al zo'n kort lontje hebt, lijkt het me niet verstandig dat je zelf over een vuurwapen kunt beschikken.

19 jaar mag dan voor de wet volwassen zijn, maar dat hadden ze al nooit moeten aanpassen van 21 naar 18.... want vrijwel niemand is op die leeftijd volwassen.

En ik blijf benieuwd wat z'n moeder ervan vindt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117586094
TS is Thijs Bosma trouwens?

PWBF
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:48:13 #62
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117586163
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:46 schreef Nielsch het volgende:
TS is Thijs Bosma trouwens?

[ afbeelding ]
_O-

Ik ga kapot hier.
pi_117586175
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:42 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Hij begint ineens zo raar te praten ik vraag gewoon of hij genegeert kan worden en vervolgens moet hij er nog op in gaan ook en komt er nog iemand te hulp .
pi_117586203
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:48 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

Hij begint ineens zo raar te praten ik vraag gewoon of hij genegeert kan worden en vervolgens moet hij er nog op in gaan ook en komt er nog iemand te hulp .
en vervolgens plaatste hij nog een plaatje ook en komt er nog iemand die kapot gaat hier.
PWBF
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:49:45 #65
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117586209
quote:

[..]

tudutuuuh.. Fok! to the rescue! tudutuuuh..

Fok! is here to save the day!
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:50:16 #66
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117586223
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

en vervolgens plaatste hij nog een plaatje ook en komt er nog iemand die kapot gaat hier.
Vooral dat was stom.
pi_117586300
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja was erg leuk en orgineel allemaal nu mag je van mij weer weg:)
pi_117586322
Ik moet ineens aan deze scene denken door TS:

Wat een bazenserie was dat zeg
PWBF
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:54:02 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117586359
quote:

[..]

Is het nou zo moeilijk om even op te letten wanneer je ei of ij gebruikt, wanneer het stam+t is en wanneer t kofschip geldt?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:54:33 #70
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117586371
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:52 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

Ja was erg leuk en orgineel allemaal nu mag je van mij weer weg:)
Je bent dan misschien de TS, maar geen Joris van GS, die iedereen even wegjorrist. Zo werkt het niet.
pi_117586386
The extended version, voor de liefhebbers:

PWBF
pi_117586444
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is het nou zo moeilijk om even op te letten wanneer je ei of ij gebruikt, wanneer het stam+t is en wanneer t kofschip geldt?
O+
PWBF
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:57:02 #73
238326 Worteltjestaart
pi_117586463
quote:
Of je reageert even gewoon op hem, in de trant van "Ja sorry, je hebt gelijk, niet bij stilgestaan, ik zal er beter op letten".
Nielsch bijt niet hoor. Tenminste, dat denk ik :@

Ga eens bij jezelf na wat voor beeld je van jezelf afgeeft?
Ik zeg je bij voorbaat dat als je zo reageert als de autoriteiten gaan kijken of jij in aanmerking kunt komen voor een wapenvergunning, je dat op je buik kunt schrijven.

Kom op jongen, je bent 19. Ik neem aan dat je je middelbare school wel af hebt inmiddels. Een beetje volwassen niveau mag dan toch wel verwacht worden als het om iets serieus' als dit gaat?
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
pi_117586499
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik wil er best wel wat meer opletten maar er is vroeger bij mij wel eens dyslexie geconstateerd later is weer gezegd dat dit niet zo was maar ik heb er iets moeite mee overigens deed ik een aantal reactie's vanaf me mobiel en neem dan ook niet zo de tijd om alles te controleren.
pi_117586632
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:57 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Of je reageert even gewoon op hem, in de trant van "Ja sorry, je hebt gelijk, niet bij stilgestaan, ik zal er beter op letten".
Nielsch bijt niet hoor. Tenminste, dat denk ik :@

Ga eens bij jezelf na wat voor beeld je van jezelf afgeeft?
Ik zeg je bij voorbaat dat als je zo reageert als de autoriteiten gaan kijken of jij in aanmerking kunt komen voor een wapenvergunning, je dat op je buik kunt schrijven.

Kom op jongen, je bent 19. Ik neem aan dat je je middelbare school wel af hebt inmiddels. Een beetje volwassen niveau mag dan toch wel verwacht worden als het om iets serieus' als dit gaat?
Nou de manier waarop hij het zei was ook nou niet echt vriendelijk, sorry zeggen vindt ik wel heel extreem. Ik was redelijk serieus Nielsch was toch wel de gene die het niet kon laten om Thijs bosma te plaatsen.
pi_117586658
Ik krijg steeds meer de indruk dat TS een beetje is zoals die jongetjes in hun ondergoed hier. Hebben ook een wapen waar ze niets mee doen.

En ik ben natuurlijk Furio, de baas _O_
PWBF
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:06:23 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117586791
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:02 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

Nou de manier waarop hij het zei was ook nou niet echt vriendelijk, sorry zeggen vindt ik wel heel extreem. Ik was redelijk serieus Nielsch was toch wel de gene die het niet kon laten om Thijs bosma te plaatsen.
Sorry hoor, maar als je dat soort reacties op een topic als het jouwe al niet kunt hebben, dan moet je je misschien eens afvragen of een forum wel zo'n geschikte plek voor je is.

Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117586905
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar als je dat soort reacties op een topic als het jouwe al niet kunt hebben, dan moet je je misschien eens afvragen of een forum wel zo'n geschikte plek voor je is.

Nou ik kan het heus wel hebben hoor.. ik reageer terug op hem en ik krijg meerdere mensen die er boven opspringen.

Ik heb het er nog niet overgehad.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:10:17 #79
238326 Worteltjestaart
pi_117586917
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:02 schreef CornflakesXL het volgende:
Het gaat er natuurlijk om dat jíj je wel heel makkelijk uit de tent laat lokken.
En jíj bent hier wel degene die moet aantonen waarom je een wapen(vergunning) wil, dus jíj zal moeten laten zien dat je daar volwassen mee om kunt gaan.
pi_117587011
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:10 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Het gaat er natuurlijk om dat jíj je wel heel makkelijk uit de tent laat lokken.
En jíj bent hier wel degene die moet aantonen waarom je een wapen(vergunning) wil, dus jíj zal moeten laten zien dat je daar volwassen mee om kunt gaan.
Volgens mij ben ik volwassen genoeg en dit is ook maar een forum geen politie bureau.
pi_117587035
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:10 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dat laatste is wel onzin natuurlijk, waarom hij zou dat op een forum moeten aantonen? :P Als hij zich maar kan gedragen bij de vereniging en de politie :{
pi_117587053
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:12 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik volwassen genoeg en dit is ook maar een forum geen politie bureau.
TS, als je echt een wapen wil zul je eerst deze link over het gebruik van spaties moeten lezen. Spaties zijn namelijk erg belangrijk bij het bezitten van een wapen.

http://www.spatiegebruik.nl/
PWBF
pi_117587139
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

TS, als je echt een wapen wil zul je eerst deze link over het gebruik van spaties moeten lezen. Spaties zijn namelijk erg belangrijk bij het bezitten van een wapen.

Als jij me nou quote en verbetert dan zou ik daar erg dankbaar voor zijn ;)
pi_117587154
quote:

[..]

Volgens mij ben ik volwassen genoeg en dit is ook maar een forum geen politiebureau.
PWBF
pi_117587182
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Bedankt. :D
pi_117587186
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Kan ik beamen. Ik vroeg zo'n vergunning aan, vergat een spatie en toen heb ik een aantal tests moeten doen zodat ze uit konden vogelen waarom mijn spatiegebruik niet helemaal in orde was.
pi_117587247
Over een paar maanden ga ik dit topic omhoog kicken met de vraag of TS al een wapen aan de muur heeft hangen.
PWBF
  PR en moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 14:19:30 #89
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_117587260
Mijn vader heeft een antieke revolver gewoon legaal in huis, omdat hij antiek is. Terwijl het ding nog wel gewoon werkt (met buskruit en ronde kogeltjes enzo), nog steeds levensgevaarlijk dus eigenlijk :P

Verder moet je inderdaad erkend jager zijn en/of bij een schietvereniging zitten wil je als 'gewone burger' een vuurwapen bezitten. Maar dan heb je er verder dus geen flikker aan, want je moet hem in een wapenkluis bewaren en je mag er alleen mee schieten op de schietbaan (van de vereniging waar je bij zit).

Als het je echt alleen om het schieten gaat kun je je beter alsnog bij een schietvereniging aanmelden, is wel leuk :) Er zelf eentje kopen en bezitten heb je verder niet zo veel aan, maar daar mag je alsnog lekkah met vuurwapens schieten :)
Fuck the EBU.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:21:14 #90
238326 Worteltjestaart
pi_117587321
quote:
Dan vraag ik je nog een keer: wat voor beeld geef je van jezelf af?
Wees een kritisch tegenover jezelf, en wijs eens niet naar anderen?
pi_117587558
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:19 schreef Moira. het volgende:
Mijn vader heeft een antieke revolver gewoon legaal in huis, omdat hij antiek is. Terwijl het ding nog wel gewoon werkt (met buskruit en ronde kogeltjes enzo), nog steeds levensgevaarlijk dus eigenlijk :P

Verder moet je inderdaad erkend jager zijn en/of bij een schietvereniging zitten wil je als 'gewone burger' een vuurwapen bezitten. Maar dan heb je er verder dus geen flikker aan, want je moet hem in een wapenkluis bewaren en je mag er alleen mee schieten op de schietbaan (van de vereniging waar je bij zit).

Als het je echt alleen om het schieten gaat kun je je beter alsnog bij een schietvereniging aanmelden, is wel leuk :) Er zelf eentje kopen en bezitten heb je verder niet zo veel aan, maar daar mag je alsnog lekkah met vuurwapens schieten :)
Okee vet! Weet je ook wat voor 1tje hij er heeft? ik zag dat de prijs voor een jaar lid zijn best meeviel iets van 150 euro.. dus je mag echt alleen antieke wapens aan de muur hebben hangen ? Vorig jaar ben ik met een bedrijfs uitje ook naar een schietvereniging geweest was erg leuk ik mocht met karabijn schieten. Alleen de kogeltjes stelde niks voor echt van die kermis dingen :P is het ook mogelijk met zwaarder kaliber te schieten?
  PR en moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 14:32:02 #92
288245 crew  Moira
pi_117587683
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:28 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

Okee vet! Weet je ook wat voor 1tje hij er heeft? ik zag dat de prijs voor een jaar lid zijn best meeviel iets van 150 euro.. dus je mag echt alleen antieke wapens aan de muur hebben hangen ? Vorig jaar ben ik met een bedrijfs uitje ook naar een schietvereniging geweest was erg leuk ik mocht met karabijn schieten. Alleen de kogeltjes stelde niks voor echt van die kermis dingen :P is het ook mogelijk met zwaarder kaliber te schieten?
Geen idee wat voor een het is eigenlijk. Het is alleen een tering zwaar ding en we schieten er alleen maar mee met oud en nieuw omdat het een knal geeft van hier tot Tokio, en anders mensen echt gaan bellen dat er een moord is gepleegd hier in huis :P

Als je per se iets aan de muur wilt hangen wat niet antiek is kun je ook gewoon voor luchtdruk gaan he. Dat is legaal, zonder registratie of any kind, alleen bij aankoop je ID laten zien omdat je er wel 18 voor moet zijn.
Je hebt verschrikkelijk toffe luchtbuksen, -geweren en -pistolen.
Mijn vader had een Webley Patriot O+ Alleen aan m'n toenmalige vriend doorverkocht, waar ik er bij hem thuis nog wel eens mee schoot. Maar nu is dat uit en zie ik hem nooit meer dus baal enorm dat m'n pa hem aan hem verkocht heeft :( :'(
Fuck the EBU.
pi_117587840
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:32 schreef Moira. het volgende:

[..]

Geen idee wat voor een het is eigenlijk. Het is alleen een tering zwaar ding en we schieten er alleen maar mee met oud en nieuw omdat het een knal geeft van hier tot Tokio, en anders mensen echt gaan bellen dat er een moord is gepleegd hier in huis :P

Als je per se iets aan de muur wilt hangen wat niet antiek is kun je ook gewoon voor luchtdruk gaan he. Dat is legaal, zonder registratie of any kind, alleen bij aankoop je ID laten zien omdat je er wel 18 voor moet zijn.
Je hebt verschrikkelijk toffe luchbuksen, -geweren en -pistolen.
Mijn vader had een Webley Patriot O+ Alleen aan m'n toenmalige vriend doorverkocht, waar ik er bij hem thuis nog wel eens mee schoot. Maar nu is dat uit en zie ik hem nooit meer dus baal enorm dat m'n pa hem aan hem verkocht heeft :( :'(
Haha lache ! dat is er dan zo'n 1tje waarbij je zelf het kruit erin moet doen?

Wow meen je dat? dat is wel gaaf hij ziet er ook nog mooi uit vooral die met die scope erop. Enig idee wat de prijs daarvan is ?
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:41:59 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117588064
Wat vindt je moeder ervan?
Een luchtdrukpistool kon je in mijn huis ook vergeten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  PR en moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 14:43:06 #95
288245 crew  Moira
pi_117588110
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:36 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

Haha lache ! dat is er dan zo'n 1tje waarbij je zelf het kruit erin moet doen?

Wow meen je dat? dat is wel gaaf hij ziet er ook nog mooi uit vooral die met die scope erop. Enig idee wat de prijs daarvan is ?
Jup, een of ander smeersel-poets-goedje, kruit erin, kapje erop of hoe dat dan ook werkt, aanstampen en knallen maar :P

Ja, alleen scopes moet je er vaak wel apart bij kopen, niet iedereen verkoopt 'm met scope erop.
Mijn vader heeft hem destijds verkocht voor 150 euro (incl supergoeie scope) :'( :'( :'( Vriendenprijsje (omdat 't m'n vriend was waar ik al 3 jaar mee samen was) en hij had gewoon echt het geld nodig. Die scope heeftie een maandje erna nog kapotgeknald ook, weliswaar perongeluk maarja :P
Maar ik zou even speurders e.d. afstruinen. De prijs hangt een beetje af natuurlijk van de staat van de buks en het kaliber etc. Denk dat je tussen de 200 en 400 kwijt zal zijn als je ook een beetje goed kan afdingen :)
Fuck the EBU.
pi_117588137
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:41 schreef Leandra het volgende:
Wat vindt je moeder ervan?
Een luchtdrukpistool kon je in mijn huis ook vergeten.
Ik had het er nog niet over gehad.
pi_117588285
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:43 schreef Moira. het volgende:

[..]

Jup, een of ander smeersel-poets-goedje, kruit erin, kapje erop of hoe dat dan ook werkt, aanstampen en knallen maar :P

Ja, alleen scopes moet je er vaak wel apart bij kopen, niet iedereen verkoopt 'm met scope erop.
Mijn vader heeft hem destijds verkocht voor 150 euro :'( :'( :'( Vriendenprijsje (omdat 't m'n vriend was waar ik al 3 jaar mee samen was) en hij had gewoon echt het geld nodig.
Maar ik zou even speurders e.d. afstruinen. De prijs hangt een beetje af natuurlijk van de staat van de buks en het kaliber etc. Denk dat je tussen de 200 en 400 kwijt zal zijn als je ook een beetje goed kan afdingen :)
Ziet er altijd vet uit ! meestal ook zo'n flinke rookpluim dat er vanaf komt. Okee heel erg bedankt! Je kunt het denk ik vergelijken met zo'n geweer op de kermis? en mag ik daar ook in de tuin mee schieten op een plaatje?
  PR en moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 14:52:22 #98
288245 crew  Moira
pi_117588520
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:46 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

Ziet er altijd vet uit ! meestal ook zo'n flinke rookpluim dat er vanaf komt. Okee heel erg bedankt! Je kunt het denk ik vergelijken met zo'n geweer op de kermis? en mag ik daar ook in de tuin mee schieten op een plaatje?
Hahahahaha NEE. Dat kun je níét vergelijken met zo'n ding op de kermis :P
Die dingen zijn écht bagger.
Dit zijn gewoon 5.5 mm kogeltjes he? Hoewel je ook Patriots hebt van 4,5 (schieten vaak ook wel hard hoor) en 6.35 volgens mij.
Ding is loodzwaar als je het mij vraagt (ik ben slechts een iel meisje) en je schiet er gaten mee in je huid. Best gevaarlijk hoor, kleine dieren kun je er gewoon mee doodschieten en als je een mens in z'n oog of slaap raakt met een beetje pech ook.
Als je een beetje schutter bent kun je er zo op 100/200 meter doel treffen.
Deze dingen kunnen níét met kermisgeweertjes :P
Een Patriot is ook wel een beetje één van de diamantjes der luchtgeweren.
Je kunt ook veel goedkopere (en lichtere) luchtbuksen kopen van 4.5 mm.

En ja, daar mag je gewoon mee in de tuin schieten. Niet in het openbaar, want dan komen popo's 'm in beslag nemen.
Fuck the EBU.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:54:31 #99
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_117588612
Is TS echt 19? Hij reageert als iemand van 10 die oorlogje gaat spelen ....

Schietvereniging moet je 1 jaar lid zijn minimaal, je mag alleen een wapen uit de categorie waarmee je schiet evt. aanschaffen mits vergunning. Als je met .22 karabijn schiet krijg je dus nooit een revolver.

Wapen moet thuis in een kluis, met de munitie ook afgesloten bewaard. (kluis in een kluis kan bijv. ook)

Je moet minimaal 12? dacht ik, schietbeurten maken per jaar om de vergunning te krijgen en te houden, dat kost ook geld voor munitie en huur wapen evt. zal van de vereniging afhangen, naast een politie onderzoek + goedkeuring vereniging + voorzieningen thuis voor het in 1e instantie verkrijgen.

Je zal thuis onaangekondigd bezoek krijgen om te checken of je voldoet aan de opslag regels. Vinden je ouders vast fijn :) Ga je nog studeren? Woon je al op jezelf? In een studentenhuis zal je waarsch. uberhaupt geen vergunning krijgen voor het thuis houden van ...

Je zal het wapen + munitie buiten handbereik moeten vervoeren van en naar de vereniging, ie. een auto nodig hebben. Rugzak op een fiets//brommer of met de bus vind de politie denk ik niet goed genoeg ;) Al bieden de meeste verenigen wel een kluis huur alternatief op de vereniging zelf.

Misschien moet TS een luchtdrukwapen aanschaffen, of eens bij een paintball vereniging gaan kijken. Een wapenvergunning zal hem toch geweigerd worden met deze instelling.
Dum de dum
pi_117589225
Misschien in de toekomst dat ik nog eens voor een echt geweer ga maar voor nu wordt het een luchtdrukwapen.

Ik heb er zo snel even 1tje gevonden voor 180 euro Hammerli Hunterforce 900 inclusief scope deze ziet er mooi uit en als ik deze koop hoef ik ook niet zo achterlijk ver om hem op te halen.

Ja ik ben 19 en wat is er nou zo verkeerd aan mijn instelling ?
  donderdag 4 oktober 2012 @ 15:16:00 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117589425
Als ik dit zo lees kan de wapenwet niet streng genoeg zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  PR en moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 15:16:36 #102
288245 crew  Moira
pi_117589446
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:10 schreef CornflakesXL het volgende:
Misschien in de toekomst dat ik nog eens voor een echt geweer ga maar voor nu wordt het een luchtdrukwapen.

Ik heb er zo snel even 1tje gevonden voor 180 euro Hammerli Hunterforce 900 inclusief scope deze ziet er mooi uit en als ik deze koop hoef ik ook niet zo achterlijk ver om hem op te halen.

Ja ik ben 19 en wat is er nou zo verkeerd aan mijn instelling ?
Da's wel okay voor een beginner lijkt me. Ik zou er alleen geen 180 euro voor betalen. Die dingen zijn geproduceerd in lageloonlanden en waren ergens nog online te bestellen voor 130 inclusief targetkaartjes en een doosje pellets. Zou kijken of je 'm voor 100 kan krijgen :P
Fuck the EBU.
pi_117590057
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:16 schreef Moira. het volgende:

[..]

Da's wel okay voor een beginner lijkt me. Ik zou er alleen geen 180 euro voor betalen. Die dingen zijn geproduceerd in lageloonlanden en waren ergens nog online te bestellen voor 130 inclusief targetkaartjes en een doosje pellets. Zou kijken of je 'm voor 100 kan krijgen :P
Okee dat is wel erg goedkoop! Ik kijk nog even verder..

Ik zie op website's een hoop nieuwe die toch nog wel prijzig zijn hoe kan dit zover uit elkaar liggen ?

Edit :

Als ik hier een van koop mag ik die gewoon vervoeren via me auto ?
  PR en moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 15:34:35 #104
288245 crew  Moira
pi_117590209
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:30 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

Okee dat is wel erg goedkoop! Ik kijk nog even verder..

Ik zie op website's een hoop nieuwe die toch nog wel prijzig zijn hoe kan dit zover uit elkaar liggen ?
Kwaliteit, merknaam en productie.
Maar als ik jou was zou ik gewoon beginnen met een 2e hands buksje van 100/150 euro hoor. Dat is goed genoeg voor een beginner. Het zou zonde zijn als je gelijk een grote, zware dure koopt en die binnen no-time kapot schiet omdat je geen flauw idee hebt waar je mee bezig bent.
Begin klein (gewoon een lichte 4.5 mm buks) en leer er dan steeds meer van kennen. Daar kun je dan ook mee aankloten met de scope/het vizier afstellen, dingen bijsmeren en verstellen en uittesten tot hoever die nog zuiver schiet enzo. Als je er dan wat meer vanaf weet kun je overschakelen naar de grotere.
Ik ken eigenlijk geen luchtbuks-bezitters die er maar één hebben. Ze hebben er altijd meer: klein begonnen, groot geëindigd, tussendoor nog een paar buksen gekocht, opgeknapt, weer doorverkocht, etc.
Fuck the EBU.
pi_117590315
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:34 schreef Moira. het volgende:

[..]

Kwaliteit, merknaam en productie.
Maar als ik jou was zou ik gewoon beginnen met een 2e hands buksje van 100/150 euro hoor. Dat is goed genoeg voor een beginner. Het zou zonde zijn als je gelijk een grote, zware dure koopt en die binnen no-time kapot schiet omdat je geen flauw idee hebt waar je mee bezig bent.
Begin klein (gewoon een lichte 4.5 mm buks) en leer er dan steeds meer van kennen. Daar kun je dan ook mee aankloten met de scope/het vizier afstellen, dingen bijsmeren en verstellen en uittesten tot hoever die nog zuiver schiet enzo. Als je er dan wat meer vanaf weet kun je overschakelen naar de grotere.
Ik ken eigenlijk geen luchtbuks-bezitters die er maar één hebben. Ze hebben er altijd meer: klein begonnen, groot geëindigd, tussendoor nog een paar buksen gekocht, opgeknapt, weer doorverkocht, etc.
Okee , nou hebben wij niet zo'n grote tuin wat zou de minimale afstand zijn om ermee te schieten?
pi_117591241
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:37 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

Okee , nou hebben wij niet zo'n grote tuin wat zou de minimale afstand zijn om ermee te schieten?
15 cm in jouw geval...
PWBF
  donderdag 4 oktober 2012 @ 16:40:48 #107
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117592615
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

15 cm in jouw geval...
:D :')
  donderdag 4 oktober 2012 @ 17:02:39 #108
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117593462
quote:
Je gaat toch ook geen postzegels uit 1895 afdrukken en in je album stoppen? :{w
pi_117593609
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:19 schreef Moira. het volgende:
Maar dan heb je er verder dus geen flikker aan, want je moet hem in een wapenkluis bewaren en je mag er alleen mee schieten op de schietbaan (van de vereniging waar je bij zit).

Je kan meestal ook als gastschutter bij andere verenigingen terecht.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:54 schreef Fe2O3 het volgende:

Je moet minimaal 12? dacht ik, schietbeurten maken per jaar om de vergunning te krijgen.

18 Schietbeurten.

quote:
Rugzak op een fiets//brommer of met de bus vind de politie denk ik niet goed genoeg ;)
Waarom zou je niet op de fiets/brommer mogen?
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  PR en moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 17:22:16 #110
288245 crew  Moira
pi_117594013
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:37 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

In een klein tuintje kan je er ook gewoon mee schieten hoor. Maar op een paar meter afstand schieten is niet zo leuk omdat het dan gewoon makkelijk is om iets te raken.
Het is dan leuker om je doel (oude colablikjes of zo'n kaartje op een houtblok, whatever) helemaal achterin de tuin te zetten en dan zo ver mogelijk naar achter lopen om ergens een plek te vinden waarvandaan je kan schieten.
Fuck the EBU.
pi_117594362
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:22 schreef Moira. het volgende:

[..]

Het is dan leuker om je doel (oude colablikjes of zo'n kaartje op een houtblok, whatever) helemaal achterin de tuin te zetten en dan zo ver mogelijk naar achter lopen om ergens een plek te vinden waarvandaan je kan schieten.
En zorg dan voor een goede backstop, zodat je niemand kan raken in een aangrenzende tuin als je het doel niet raakt.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  PR en moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 17:34:48 #112
288245 crew  Moira
pi_117594398
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:33 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

En zorg dan voor een goede backstop, zodat je niemand kan raken in een aangrenzende tuin als je het doel niet raakt.
Inderdaad, of hou het laag zodat je anders direct de grond in schiet.
Fuck the EBU.
pi_117595270
als ik je comments zo lees is het waarschijnlijk beter dat jij nooit een wapen krijgt :')
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_117595380
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
als ik je comments zo lees is het waarschijnlijk beter dat jij nooit een wapen krijgt :')
omdat ?
  donderdag 4 oktober 2012 @ 18:11:30 #115
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_117595426
www.pipashop.nl
Geen wapenvergunning nodig, en toch gewoon een ak-47 kunnen bestellen waarmee je met 1 clip al die maddafackkas kan poppen.
  PR en moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 18:35:53 #116
288245 crew  Moira
pi_117596142
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:11 schreef H4ppy het volgende:
www.pipashop.nl
Geen wapenvergunning nodig, en toch gewoon een ak-47 kunnen bestellen waarmee je met 1 clip al die maddafackkas kan poppen.
"Clownpattas - voor de undercover G" :')
Fuck the EBU.
pi_117596340
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:11 schreef H4ppy het volgende:
www.pipashop.nl
Hopen dat TS inziet dat dit niet echt is :')
pi_117596821
http://lmgtfy.com/?q=wapens+en+munitie&l=1
Op de link in de dikke tekst klikken.

[ Bericht 22% gewijzigd door Sessy op 04-10-2012 19:05:33 ]
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:28:26 #119
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_117601345
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:07 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Je kan meestal ook als gastschutter bij andere verenigingen terecht.

[..]

18 Schietbeurten.

[..]

Waarom zou je niet op de fiets/brommer mogen?
18? Ik zat in de buurt ;)

En het stukje fiets of bus is omdat het vervoer en niet voorhanden hebben een discussie is die je niet wilt gaan voeren met een agent als het in een rugzakje oid zit ipv kofferbak kluis ^^
Dum de dum
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:36:39 #120
52513 whosvegas
The Trickster
pi_117601740
quote:
Hallo daar ,

Alvast bedankt .

Dennis
Blagen als jij horen geen wapen te hebben :)
Goede zaak, dat de wetgeving zo streng is
Wat mij betreft mag de wet nog strenger. Wat is het nut van schieten op een schietclub, zoek maar een andere hobby. Bij het verlenen van een wapen vergunning kunnen fouten worden gemaakt (volgens mij hoef ik geen voorbeelden te noemen). Geen wapen vergunningen verlenen, lijkt me daarom beter. Als je wilt schieten, ga dan in het leger zou ik zeggen en zorg dat je uitgezonden wordt.
Are you nuts??
pi_117602126
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:36 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag de wet nog strenger. Wat is het nut van schieten op een schietclub, zoek maar een andere hobby. Bij het verlenen van een wapen vergunning kunnen fouten worden gemaakt (volgens mij hoef ik geen voorbeelden te noemen). Geen wapen vergunningen verlenen, lijkt me daarom beter. Als je wilt schieten, ga dan in het leger zou ik zeggen en zorg dat je uitgezonden wordt.
Dus omdat een mannetje als jij er tegen bent moet het maar verboden worden? :') _O-
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:48:19 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117602321
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:43 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

Ik had het er nog niet over gehad.
Dat zou ik dan eerst maar eens doen voor je een wapen koopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:50:36 #123
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117602450
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat zou ik dan eerst maar eens doen voor je een wapen koopt.
je klinkt als zijn moeder!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:53:07 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117602553
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je klinkt als zijn moeder!
Mijn zoon is hopelijk niet zo stom dat hij denkt dat hij in mijn huis een wapen mag bewaren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:58:51 #125
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117602878
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn zoon is hopelijk niet zo stom dat hij denkt dat hij in mijn huis een wapen mag bewaren.
Onmens ;(
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:59:55 #126
52513 whosvegas
The Trickster
pi_117602946
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dus omdat een mannetje als jij er tegen bent moet het maar verboden worden? :') _O-
:W
Are you nuts??
  donderdag 4 oktober 2012 @ 21:23:24 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117604409
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Onmens ;(
Ja gos, ik doe m'n kind heel wat aan als ik het niet goedkeur dat er in mijn huis wapens bewaard worden....
Hij is ouder dan 18, als het hem niet bevalt dan kan hij ergens anders gaan wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 4 oktober 2012 @ 21:24:10 #128
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117604475
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja gos, ik doe m'n kind heel wat aan als ik het niet goedkeur dat er in mijn huis wapens bewaard worden....
Hij is ouder dan 18, als het hem niet bevalt dan kan hij ergens anders gaan wonen.
Was een grappie hè ;).
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 4 oktober 2012 @ 21:35:29 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117605180
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Was een grappie hè ;).
Ja, dat weet jij, dat weet ik, maar TS heeft dat nog niet zo door, voor we op pagina 6 zijn noemt hij me ook een onmens en denkt daarbij gesteund te worden door Maanvis....
Wullie bin KOEL © Soneal
  PR en moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 23:07:22 #130
288245 crew  Moira
pi_117610458
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:36 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Ben het met je eens dat een wapenvergunning best wat strenger mag worden weggegeven.
Maar als je schiet bij een schietclub heb je niet eens een eigen wapen nodig.
Schieten is een hartstikke leuke sport en dat heeft niks met het leger en mensen neerknallen/neer geknald zien worden te maken.
Fuck the EBU.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:09:44 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117610579
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:07 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ben het met je eens dat een wapenvergunning best wat strenger mag worden weggegeven.
Schieten is een hartstikke leuke sport en dat heeft niks met het leger en mensen neerknallen/neer geknald zien worden te maken.
Ja, maar daar ging het TS allemaal niet om hè.... om het leuke van de schietsport.
TS wil een wapen aan de muur hebben hangen, en het liefst een wapen dat werkt |:(
Wullie bin KOEL © Soneal
  PR en moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 23:11:18 #132
288245 crew  Moira
pi_117610649
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar daar ging het TS allemaal niet om hè.... om het leuke van de schietsport.
TS wil een wapen aan de muur hebben hangen, en het liefst een wapen dat werkt |:(
Moet zeggen dat ik dat ook een beetje kansloos vind, al helemaal omdat TS nog een groentje is op wapen en schiet-gebied.
Vandaar dat ik ook vind dat hij niet z'n gedachtes moet houden bij het verkrijgen van een wapenvergunning en een wapen, maar gewoon leuk bij een schietclub moet gaan en/of een luchtbuksje moet aanschaffen om lekker in de tuin op doeltjes te schieten :)
Fuck the EBU.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:15:43 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117610847
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:11 schreef Moira. het volgende:

[..]

Moet zeggen dat ik dat ook een beetje kansloos vind, al helemaal omdat TS nog een groentje is op wapen en schiet-gebied.
Vandaar dat ik ook vind dat hij niet z'n gedachtes moet houden bij het verkrijgen van een wapenvergunning en een wapen, maar gewoon leuk bij een schietclub moet gaan en/of een luchtbuksje moet aanschaffen om lekker in de tuin op doeltjes te schieten :)
Ik denk dat TS in het postzegeltuintje van de doorzonwoning van z'n ouders ook niet met een luchtbuks moet gaan schieten.
Grote kans dat er dan buren gaan bellen... lijkt me ook niet echt verantwoord in een tuintje van 5 x 10.
Wullie bin KOEL © Soneal
  PR en moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 23:25:12 #134
288245 crew  Moira
pi_117611297
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat TS in het postzegeltuintje van de doorzonwoning van z'n ouders ook niet met een luchtbuks moet gaan schieten.
Grote kans dat er dan buren gaan bellen... lijkt me ook niet echt verantwoord in een tuintje van 5 x 10.
Een luchtbuksschot hoor je niet. Alleen een snelle "flick" ofzoiets, waar buren niet voor gaan bellen. En als ze dat al deden is het gewoon legaal om als 18+'er een luchtbuks in je bezit te hebben en daarmee op eigen terrein op een levenloos doel te schieten.
Grootte van de tuin maakt niet veel uit, alleen minder ruimte (en 'lol') om te schieten.
Maar inderdaad: eerst even aan mama en papa vragen.
Fuck the EBU.
pi_117611577
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:07 schreef Moira. het volgende:

[..]

Het is nu al best streng hoor. Dat er in tig jaar 1x iemand is geweest die ook daadwerkelijk iemand heeft vermoord met een legaal wapen wil dat wel wat zeggen toch?
quote:
Oneens. Je raakt vertrouwd met een wapen. Een wapen is precies afgesteld op jouw ogen en jouw houding. Als je een wapen moet delen met veel andere mensen dan wordt ie elke keer anders afgesteld waardoor je er amper iets mee kan.
quote:
_O_
pi_117611638
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Buren mogen best bellen toch? Niks illegaals aan. Ja, het is dan verstandig om te zorgen dat je tegen een muur of dikkere schutting schiet ipv door de coniferen ofzo, maar voor de rest mogen de buren niet klagen :)
pi_117616712
laat ook maar
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_117623219
quote:
2s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:32 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Buren mogen best bellen toch? Niks illegaals aan. Ja, het is dan verstandig om te zorgen dat je tegen een muur of dikkere schutting schiet ipv door de coniferen ofzo, maar voor de rest mogen de buren niet klagen :)
Het zal je verbazen hoeveel mensen hun luchtbuks verliezen na een belletje van de buren met 'overlast'.
  PR en moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:37:13 #139
288245 crew  Moira
pi_117623414
quote:
2s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:31 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het is nu al best streng hoor. Dat er in tig jaar 1x iemand is geweest die ook daadwerkelijk iemand heeft vermoord met een legaal wapen wil dat wel wat zeggen toch?

[..]

Oneens. Je raakt vertrouwd met een wapen. Een wapen is precies afgesteld op jouw ogen en jouw houding. Als je een wapen moet delen met veel andere mensen dan wordt ie elke keer anders afgesteld waardoor je er amper iets mee kan.

[..]

_O_
Hmm dat is wel waar inderdaad. Maar daarvoor hoeft hij nog niet aan je muur te hangen.
Dan heb je wel fijntjes je eigen vertrouwde wapen, maar daar schiet je alleen mee op de schietbaan en legt hem daar ook maar mooi in je eigen kluisje. Kun je er ook never nooit gezeik mee krijgen en heb je tóch een eigen wapen.
Fuck the EBU.
  PR en moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:40:01 #140
288245 crew  Moira
pi_117623497
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:29 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Het zal je verbazen hoeveel mensen hun luchtbuks verliezen na een belletje van de buren met 'overlast'.
Ik heb wel van een paar gevallen gehoord, maar dat waren pubertjes onder de 18 die vanaf het dak op fietsen van fietsers gingen schieten.
Terecht in beslag genomen dus. Overigens lag hij nog in opslag en heeft de eigenaar hem teruggevraagd en teruggekregen toen hij na z'n 18e verjaardag eens langs ging :P

Als je gewoon op je eigen terrein schiet met een ongevaarlijk doel en zo'n kogelvangertje erachter o.i.d. dan heeft de politie niks op je hoor.
Fuck the EBU.
pi_117623551
quote:

[..]

Niet bij normaal gebruik zoals ik t beschrijf ;)
pi_117623610
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:40 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik heb wel van een paar gevallen gehoord, maar dat waren pubertjes onder de 18 die vanaf het dak op fietsen van fietsers gingen schieten.
Terecht in beslag genomen dus. Overigens lag hij nog in opslag en heeft de eigenaar hem teruggevraagd en teruggekregen toen hij na z'n 18e verjaardag eens langs ging :P

Als je gewoon op je eigen terrein schiet met een ongevaarlijk doel en zo'n kogelvangertje erachter o.i.d. dan heeft de politie niks op je hoor.
Op het luchtbuksforum heb ik toch al meerdere gevallen gezien. En dat waren geen pubers.

Als je met een buks staat te schieten die op 80 meter afstand soepel door je schutting kan schieten, dan kijkt de politie wel anders.
pi_117623623
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:37 schreef Moira. het volgende:

[..]

Hmm dat is wel waar inderdaad. Maar daarvoor hoeft hij nog niet aan je muur te hangen.
Dan heb je wel fijntjes je eigen vertrouwde wapen, maar daar schiet je alleen mee op de schietbaan en legt hem daar ook maar mooi in je eigen kluisje. Kun je er ook never nooit gezeik mee krijgen en heb je tóch een eigen wapen.
Die van mij ligt in een kluis, netjes zoals t hoort. Heb wel 3 dingen aan de muur hangen, 1 antiek 'piratengeweer', 1 antieke luchtbuks en 1 onklaar gemaakt jachtgeweer. Supertof :D
  PR en moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:46:38 #144
288245 crew  Moira
pi_117623706
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Die van mij ligt in een kluis, netjes zoals t hoort. Heb wel 3 dingen aan de muur hangen, 1 antiek 'piratengeweer', 1 antieke luchtbuks en 1 onklaar gemaakt jachtgeweer. Supertof :D
Da's idd tof :)
Maar ik denk dat jouw situatie verder niet vergelijkbaar is met die van TS, en dat TS beter kan vergeten dat hij in de nabije toekomst ooit zelf een vuurwapen zal bezitten, hihi :P
Fuck the EBU.
pi_117623797
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:46 schreef Moira. het volgende:

[..]

Da's idd tof :)
Maar ik denk dat jouw situatie verder niet vergelijkbaar is met die van TS, en dat TS beter kan vergeten dat hij in de nabije toekomst ooit zelf een vuurwapen zal bezitten, hihi :P
Hij wil er een om op te hangen en niet om er mee te schieten. :')
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:52:29 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117623865
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:49 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Hij wil een echte om op te hangen, dat is het probleem.
Hij heeft het geld niet over voor een antiek vuurwapen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  PR en moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:52:33 #147
288245 crew  Moira
pi_117623867
quote:

[..]

Dat zeg ik er toch ook niet bij?
Voor zover ik begrijp wil hij een modern vuurwapen waarvoor een wapenvergunning nodig is, en die kan hij in ieder geval in de nabije toekomst niet zomaar krijgen.
Fuck the EBU.
  PR en moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:53:35 #148
288245 crew  Moira
pi_117623897
Maar TS koopt al een leuk luchtbuksje :)
En hij heeft al gekeken hoeveel het kost om zich aan te melden bij een schietvereniging.
Dus als hij dat een tijd doet en aan alle eisen voldoet kan hij binnen een paar jaar als nog in aanmerking komen voor een wapenvergunning. Maar like I said; da's niet de nabije toekomst :)
Fuck the EBU.
pi_117623902
quote:

[..]

En over 3 jaar horen we op het nieuws dat er een verschrikkelijk ongeluk is gebeurd met een 21 jarige 'verzamelaar' ;)
pi_117623958
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:52 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dat zeg ik er toch ook niet bij?
Voor zover ik begrijp wil hij een modern vuurwapen waarvoor een wapenvergunning nodig is, en die kan hij in ieder geval in de nabije toekomst niet zomaar krijgen.
Nee maar dat wil hij wel. Logisch dat hij niet krijgt wat hij wil.
pi_117624159
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:55 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Logisch dat hij niet krijgt wat hij wil.
En terecht :)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:26:43 #152
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117624940
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:53 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

En over 3 jaar horen we op het nieuws dat er een verschrikkelijk ongeluk is gebeurd met een 21 jarige 'verzamelaar' ;)
Misschien werken jullie nog mee aan een Darwin Award Winnaar! oO<
Dat zou best cool zijn eigenlijk..
Zouden ze de namen ook op de beker zetten? zo van: "Met dank aan: GebruikerA, GebruikerB, ..."
pi_117625333
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:26 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Misschien werken jullie nog mee aan een Darwin Award Winnaar! oO<
Dat zou best cool zijn eigenlijk..
Zouden ze de namen ook op de beker zetten? zo van: "Met dank aan: GebruikerA, GebruikerB, ..."
Eigenlijk verwacht ik dan een 'action figure' van mijzelf :7
  PR en moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:05:51 #154
288245 crew  Moira
pi_117628503
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:55 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee maar dat wil hij wel. Logisch dat hij niet krijgt wat hij wil.
Ach, dat weet hij nu in ieder geval :P
Fuck the EBU.
pi_117637474
quote:

[..]

Als dat mensen zijn die op de hond / kat van de buren schieten; terecht.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sessy op 05-10-2012 19:40:55 ]
pi_117640026
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:33 schreef Sessy het volgende:

[..]

Als dat mensen zijn die op de hond / kat van de buren schieten; terecht.
En als dat mensen zijn die met luchtbukskogeltjes ingesmeert met gif gaan schieten op mensen dan is dat ook terecht.
pi_117640189
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:33 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En als dat mensen zijn die met luchtbukskogeltjes ingesmeert met gif gaan schieten op mensen dan is dat ook terecht.
Ah ja, dat is weer de overtreffende trap, ongetwijfeld humoristisch bedoeld. Maar je hebt ze hoor, de buren die liefst de huisdieren van de hele buurt afmaken. Ik spreek helaas uit ervaring.
pi_117640388
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:37 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ah ja, dat is weer de overtreffende trap, ongetwijfeld humoristisch bedoeld. Maar je hebt ze hoor, de buren die liefst de huisdieren van de hele buurt afmaken. Ik spreek helaas uit ervaring.
Ja, ik bedoelde het vooral omdat daar helemaal geen sprake van is en er echt honderden redenen zijn waarom zo'n buks afgepakt zou moeten worden. ;)
pi_117728303
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:37 schreef Sessy het volgende:

[..]

Klopt hoor, alle luchtbuks-eigenaren willen dat. Ik ken eigenlijk geen uitzondering.
Is ook een vraag die je krijgt bij aanschaf namelijk.

:')
  maandag 8 oktober 2012 @ 13:28:08 #160
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117729203
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:00 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Klopt hoor, alle luchtbuks-eigenaren willen dat. Ik ken eigenlijk geen uitzondering.
Is ook een vraag die je krijgt bij aanschaf namelijk.

Niet alleen luchtbukseigenaren :')
Die kutkatten in mijn tuin!!!11
pi_117729306
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:28 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ik sta altijd in de tuin zo van 'kom op punk, make my dag' en dan blaf ik die beesten vol lood.
  maandag 8 oktober 2012 @ 13:49:27 #162
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117729903
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:30 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik sta altijd in de tuin zo van 'kom op punk, make my dag' en dan blaf ik die beesten vol lood.
"kom op punk, make my dag"?
Serious?
pi_117730459
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:49 schreef n00b13 het volgende:

[..]

"kom op punk, make my dag"?
Serious?
Ja ej, als je je als een achterlijke debiel gaat gedragen door op katten te schieten dan moet je ook Engels praten als een achterlijke debiel!
  PR en moderator maandag 8 oktober 2012 @ 15:39:25 #164
288245 crew  Moira
pi_117733865
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:28 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ook al is het nog zo vervelend als katten van buren ongewenst in je tuin zitten (persoonlijk heb ik daar geen problemen mee, maar goed) dan is dat nog geen excuus om die beestjes neer te schieten, te vergiftigen, pijn te doen, whatever.
Fuck the EBU.
  maandag 8 oktober 2012 @ 21:10:58 #165
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117749883
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:06 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja ej, als je je als een achterlijke debiel gaat gedragen door op katten te schieten dan moet je ook Engels praten als een achterlijke debiel!
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:39 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ook al is het nog zo vervelend als katten van buren ongewenst in je tuin zitten (persoonlijk heb ik daar geen problemen mee, maar goed) dan is dat nog geen excuus om die beestjes neer te schieten, te vergiftigen, pijn te doen, whatever.
Natuurlijk niet ;)

Maar ik erger me er wel eens aan, dan zeg je dat. :P Het echt doen is nog wel een ander verhaal..

De ergernis komt vooral vanuit het feit dat die katten op de schuur zitten en mijn honden dan gek worden.. Als die schatten mijn tuin dan ook nog eens als kattenbak gaan gebruiken, dan wordt het wel vervelend. Komt nog bij dat in onze wijk meer katten op straat lopen dan mensen (serieus!). En al die kattenmensen maar zeiken op honden.
pi_117758563
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:10 schreef n00b13 het volgende:

[..]

[..]

Natuurlijk niet ;)

Maar ik erger me er wel eens aan, dan zeg je dat. :P Het echt doen is nog wel een ander verhaal..

De ergernis komt vooral vanuit het feit dat die katten op de schuur zitten en mijn honden dan gek worden.. Als die schatten mijn tuin dan ook nog eens als kattenbak gaan gebruiken, dan wordt het wel vervelend. Komt nog bij dat in onze wijk meer katten op straat lopen dan mensen (serieus!). En al die kattenmensen maar zeiken op honden.
Scheelt dat wij hier in de buurt geen katten meer hebben rondlopen sinds de Chinees zijn deuren heeft geopend :)
pi_117758826
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Scheelt dat wij hier in de buurt geen katten meer hebben rondlopen sinds de Chinees zijn deuren heeft geopend :)
koe loe yuk met zogenaamd varkensvlees, ik trap daar niet in
pi_117758955
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:51 schreef heiden6 het volgende:

[..]

koe loe yuk met zogenaamd varkensvlees, ik trap daar niet in
Niks mis met koe loe kat
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:34:03 #169
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_117778928
quote:
Hallo daar ,

Dennis
Ja, wij hoeven hier geen Breivik nr.2
Poepje miauw, kom eens gauw
bruin substantie lekker rauw
Eet ik snel lekker weg
en andere visjes hebben lekker pech!
pi_117782276
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 16:34 schreef Poepje-miauw het volgende:

[..]

Ja, wij hoeven hier geen Breivik nr.2
Dus iedereen met een wapen is Breivik nr. 2?
pi_117797653
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:10 schreef n00b13 het volgende:

Ik woon daarentegen in een gebouw met meerdere woningen en sommige bewoners vinden het blijkbaar gebruikelijk om hun hond de behoefte in de gemeenschappelijke ruimtes te laten doen. Ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat de katten en de honden op zich het probleem niet zijn: het zijn de baasjes die niet begrijpen dat hun "liefste" huisdieren door een ander wel eens als heel vervelend ervaren kunnen worden.

Ik snap echter dus niet dat iemand, in plaats van aan te geven van joh, ik waardeer dat niet (dan kan je meedenken over oplossingen namelijk, schrikdraad of zo), denkt van, ik beschiet/vermoord/vergiftig/etc die hond/kat/baby gewoon. Hoe ziek ben je dan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sessy op 09-10-2012 23:08:24 ]
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 23:12:07 #172
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117798219
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 23:01 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ik woon daarentegen in een gebouw met meerdere woningen en sommige bewoners vinden het blijkbaar gebruikelijk om hun hond de behoefte in de gemeenschappelijke ruimtes te laten doen. Ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat de katten en de honden op zich het probleem niet zijn: het zijn de baasjes die niet begrijpen dat hun "liefste" huisdieren door een ander wel eens als heel vervelend ervaren kunnen worden.

Ik snap echter dus niet dat iemand, in plaats van aan te geven van joh, ik waardeer dat niet (dan kan je meedenken over oplossingen namelijk, schrikdraad of zo), denkt van, ik beschiet/vermoord/vergiftig/etc die hond/kat/baby gewoon. Hoe ziek ben je dan.
Jij kan de eigenaar van de hond aanspreken. Die katten lopen hier gewoon rond, weet ik veel van wie ze zijn..
pi_117824407
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 23:12 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Jij kan de eigenaar van de hond aanspreken. Die katten lopen hier gewoon rond, weet ik veel van wie ze zijn..
Was het maar waar. Ik heb ze er nog nooit op betrapt (maar het lijkt me sterk dat mensen dergelijke kleine plasjes doen).
pi_117827717
1. Je mag niet 'zomaar' een wapen hebben. Voor een wapenvergunning moet je altijd een reden kunnen geven. Dat kan bijvoorbeeld zijn: je bent lid van een schietvereniging waar je schietsport beoefent, je verzameld antieke wapens, voor je baan (politie, beveiliger, militair, etc) heb je een wapen (eventueel op je persoon) nodig. Al zal je bij die laatste automatisch een wapenvergunning krijgen lijkt me. Een wapen willen alleen omdat het je leuk of 'cool' lijkt is uiteraard geen gegronde reden.

2. Antieke wapens mogen naar mijn weten tentoon worden gesteld zolang deze uiteraard niet geladen zijn en er absoluut geen ammunitie voor handen is. Het zou zomaar kunnen dat ze dan alsnog in een afsluitbare behuizing moeten zitten. Maar als jij bijvoorbeeld een M16 in je woonkamer wil ophangen dan kan je dat vergeten, voor automatische wapens zul je sowieso geen vergunning krijgen, laat staan dat je ze in je woonkamer op mag hangen.

3. Moderne semi-automatische wapens mag je thuis bewaren in een wapenkluis waarbij het vuurwapen apart wordt bewaard van de ammunitie. Dit mag in de zelfde kluis zolang het ammunitie vakje een eigen deur heeft met een eigen sleutel.

4. Zelfs met een vergunning mag je wapens NIET op je persoon dragen (tenzij politie, militair, etc. En zelfs dan alleen als je dienst hebt). Nooit, ever, onder geen enkele omstandigheden. Op je persoon betekend niet letterlijk op je lichaam, maar bijvoorbeeld ook in het dashbord kastje van je auto of in de la van je bureau. Als je wapens wil vervoeren moeten deze in een speciale afsluitbare wapen koffer vervoerd worden, uiteraard ongeladen.

5. Je krijgt alleen een vergunning als de korps chef het goedkeurt en meestal moet je een verklaring van goed gedrag kunnen overleggen bij een schietvereniging of iets dergelijks. De vergunning is inderdaad een jaar geldig maar kan hierna vrij makkelijk verlengt worden mits je nog steeds een geldige reden hebt.

6. De boete op verboden wapenbezit is vele duizenden Euro's, mocht je het geluk hebben dat je niet de gevangenis in moet. De straf op een geladen wapen bij je hebben is nog veel hoger. Dat is het risico niet waard.

Succes!
No amount of money ever bought a second of time.
pi_117827935
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:18 schreef TigerXtrm het volgende:
1. Je mag niet 'zomaar' een wapen hebben. Voor een wapenvergunning moet je altijd een reden kunnen geven. Dat kan bijvoorbeeld zijn: je bent lid van een schietvereniging waar je schietsport beoefent, je verzameld antieke wapens, voor je baan (politie, beveiliger, militair, etc) heb je een wapen (eventueel op je persoon) nodig. Al zal je bij die laatste automatisch een wapenvergunning krijgen lijkt me. Een wapen willen alleen omdat het je leuk of 'cool' lijkt is uiteraard geen gegronde reden.

2. Antieke wapens mogen naar mijn weten tentoon worden gesteld zolang deze uiteraard niet geladen zijn en er absoluut geen ammunitie voor handen is. Het zou zomaar kunnen dat ze dan alsnog in een afsluitbare behuizing moeten zitten. Maar als jij bijvoorbeeld een M16 in je woonkamer wil ophangen dan kan je dat vergeten, voor automatische wapens zul je sowieso geen vergunning krijgen, laat staan dat je ze in je woonkamer op mag hangen.

3. Moderne semi-automatische wapens mag je thuis bewaren in een wapenkluis waarbij het vuurwapen apart wordt bewaard van de ammunitie. Dit mag in de zelfde kluis zolang het ammunitie vakje een eigen deur heeft met een eigen sleutel.

4. Zelfs met een vergunning mag je wapens NIET op je persoon dragen (tenzij politie, militair, etc. En zelfs dan alleen als je dienst hebt). Nooit, ever, onder geen enkele omstandigheden. Op je persoon betekend niet letterlijk op je lichaam, maar bijvoorbeeld ook in het dashbord kastje van je auto of in de la van je bureau. Als je wapens wil vervoeren moeten deze in een speciale afsluitbare wapen koffer vervoerd worden, uiteraard ongeladen.

5. Je krijgt alleen een vergunning als de korps chef het goedkeurt en meestal moet je een verklaring van goed gedrag kunnen overleggen bij een schietvereniging of iets dergelijks. De vergunning is inderdaad een jaar geldig maar kan hierna vrij makkelijk verlengt worden mits je nog steeds een geldige reden hebt.

Succes!
Ook daarom: geen vergunning aanvragen.
pi_117836750
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ook daarom: geen vergunning aanvragen.
Bedoel je dat in het algemeen of alleen voor TS? Want in dat laatste geval snap ik je opmerking wel, anders niet :P
pi_117840741
quote:
2s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:54 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Bedoel je dat in het algemeen of alleen voor TS? Want in dat laatste geval snap ik je opmerking wel, anders niet :P
Ik kan me nauwelijks voorstellen waarom het voor iemand beter zou zijn om wel een vergunning aan te vragen, maar dat is best mogelijk. :)
pi_117841073
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 00:42 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik kan me nauwelijks voorstellen waarom het voor iemand beter zou zijn om wel een vergunning aan te vragen, maar dat is best mogelijk. :)
Omdat je het een leuke sport vind? Veel dingen zijn niet echt beter voor iemand en toch leuk, daarom doen we ze.
pi_117868786
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 00:42 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als je de olympische spelen hebt gekeken, weet je ook dat schieten op zich ook een echte sport is.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 20:29:03 #180
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117868910
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 20:26 schreef Sessy het volgende:

[..]

Als je de olympische spelen hebt gekeken, weet je ook dat schieten op zich ook een echte sport is.
Ik denk dat ik gewoon niet zo goed begrijp hoe iemand op het idee komt...
pi_117869000
Dat heb ik nou altijd als ik voetbal zie: wat is de lol eraan, een groepje anderen te proberen te overwinnen? Schieten, net als de meeste solo-sporten, gaat er uiteindelijk om dat je jezelf overwint (ademhaling, dat soort dingen). De uiterlijke verschijningsvorm is een populaire: zie een rond object te krijgen binnen een bepaalde kleine zone, met behulp van hulpmiddelen. Dat concept hebben tennis, hockey, curling, enzovoort allemaal gemeen.

[ Bericht 36% gewijzigd door Sessy op 11-10-2012 20:35:46 ]
pi_117873695
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 20:30 schreef Sessy het volgende:
Dat heb ik nou altijd als ik voetbal zie: wat is de lol eraan, een groepje anderen te proberen te overwinnen? Schieten, net als de meeste solo-sporten, gaat er uiteindelijk om dat je jezelf overwint (ademhaling, dat soort dingen). De uiterlijke verschijningsvorm is een populaire: zie een rond object te krijgen binnen een bepaalde kleine zone, met behulp van hulpmiddelen. Dat concept hebben tennis, hockey, curling, enzovoort allemaal gemeen.
'Ja maar schieten is slecht omdat ik dat zelf niet leuk vind boehoe'. Ik ben het met je eens :)
pi_117880267
Ik zei alleen iets over een vergunning...
pi_117880706
Zonder die vergunning kan je de sport niet beoefenen.
pi_117880780
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:08 schreef bijdehand het volgende:
Dat zou dan een reden kunnen zijn om het toch te doen, maar ik zou daar heel voorzichtig mee zijn. :)
pi_117880964
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:11 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat zou dan een reden kunnen zijn om het toch te doen, maar ik zou daar heel voorzichtig mee zijn. :)
Nou dan heb je mazzel want ze zijn er al heel voorzichtig mee.
pi_117880984
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:17 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nou dan heb je mazzel want ze zijn er al heel voorzichtig mee.
Wie zijn ze?
pi_117881046
Overheid en verenigingen. En de schutters ook, anders raken ze hun gerei kwijt.
pi_117881143
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:21 schreef bijdehand het volgende:
Overheid en verenigingen. En de schutters ook, anders raken ze hun gerei kwijt.
Ik bedoelde dat ik wel twee keer na zou denken voordat ik me ging registreren als vuurwapenbezitter. Dat gaat de overheid namelijk niets aan
pi_117881214
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:24 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat ik wel twee keer na zou denken voordat ik me ging registreren als vuurwapenbezitter. Dat gaat de overheid namelijk niets aan
Met een illegaal ding kan je niet eens schieten bij een vereniging en het is achterlijk als je zo'n ding gaat ophangen. Ook kan je geen vuurwapen legaal in je bezit hebben als je je niet registreert.
pi_117881233
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:27 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Met een illegaal ding kan je niet eens schieten bij een vereniging en het is achterlijk als je zo'n ding gaat ophangen. Ook kan je geen vuurwapen legaal in je bezit hebben als je je niet registreert.
Zelfs als het aan de muur hangt gaat het verder niemand wat aan.
pi_117881305
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:28 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Zelfs als het aan de muur hangt gaat het verder niemand wat aan.
Tsja als je een onklaar gemaakte aan de muur wil hebben dan gaat dat verder niemand aan nee :)
pi_117881316
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:31 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Tsja als je een onklaar gemaakte aan de muur wil hebben dan gaat dat verder niemand aan nee :)
Sowieso niet. :)
pi_117881418
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:32 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Sowieso niet. :)
Ik ben anders verrekte blij dat niet elke mongool zomaar een werkend vuurwapen in zijn of haar huis mag hebben _O_
pi_117881586
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 00:08 schreef bijdehand het volgende:
Wat is er mis met je wapen in een kluis van de vereniging op te bergen ?
pi_117881864
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:44 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Wat is er mis met je wapen in een kluis van de vereniging op te bergen ?
Dan worden verenigingen wapen- en munitiepakhuizen en dat is iets waar niemand, behalve crimimelen, vrolijk van zal worden. Snap ook niet waarom er zo'n probleem van wordt gemaakt...
pi_117882874
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 00:59 schreef bijdehand het volgende:
Dan worden verenigingen wapen- en munitiepakhuizen en dat is iets waar niemand, behalve crimimelen, vrolijk van zal worden. (...)
Schietclubs onderbrengen op kazernes dan maar.
pi_117883422
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 04:42 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Schietclubs onderbrengen op kazernes dan maar.
Net als voetbalstadia?
pi_117890432
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:24 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Maar dan overtreedt je de wapen- en munitiewet. En dat heeft ook weer gevolgen voor bijvoorbeeld een VOG.

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:59 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dan worden verenigingen wapen- en munitiepakhuizen en dat is iets waar niemand, behalve crimimelen, vrolijk van zal worden. Snap ook niet waarom er zo'n probleem van wordt gemaakt...
Nee, idd, de voorwaarden waar het opbergen en het transport van zo'n wapen aan moeten voldoen, verzekeren dat je niet zomaar even een wapen kunt pakken. Daar gaan wel wat minuten overheen. Plus, statistisch gesproken zijn vuurwapens niet zo gevaarlijk als men denkt, nog daargelaten dat je ermee zit dat je die dingen moet herladen, is de psychologische barrière om een wapen gericht af te vuren hoger dan om te steken met een fles of zo.
pi_117890573
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 08:10 schreef bijdehand het volgende:
Net als voetbalstadia?
Welk voetbalstadium is een wapen- en munitiepakhuis dat beveiliging tegen criminelen behoeft ?
pi_117892884
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 12:48 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Welk voetbalstadium is een wapen- en munitiepakhuis dat beveiliging tegen criminelen behoeft ?
Ik neem aan dat je wil dat vuurwapens in kluizen in kazernes worden opgeborgen omdat ze gevaarlijk zijn. Voetbalstadia trekken hooligans aan, die vaak gevaarlijker zijn dan een legaal vuurwapen. Zoek maar eens op hoeveel mensen er in Nederland omkomen of gewond raken. door de schietsport (dus legale wapens) en hoeveel mensen er omkomen/gewond raken voor, na of tijdens een voetbalwedstrijd.
pi_117893562
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 13:50 schreef bijdehand het volgende:
Ik neem aan dat je wil dat vuurwapens in kluizen in kazernes worden opgeborgen omdat ze gevaarlijk zijn. Voetbalstadia trekken hooligans aan, die vaak gevaarlijker zijn dan een legaal vuurwapen. Zoek maar eens op hoeveel mensen er in Nederland omkomen of gewond raken. door de schietsport (dus legale wapens) en hoeveel mensen er omkomen/gewond raken voor, na of tijdens een voetbalwedstrijd.
Hooligans richten de meeste schade aan buiten de poort van het voetbalstadium.
Voetbal verplaatsen naar kazernes heeft derhalve niet veel nut, aangezien de verscherpte beveiliging ook daar ophoudt buiten de poort.
En verder is dit natuurlijk een schoolvoorbeeld van een argumentum ad ja-maar-hullie-um.

Wat ik eigenlijk wilde vragen d.m.v. mijn voorstel schietclubs te verplaatsen naar kazernes was: waarom wil je met alle geweld (pun intended) je wapen meenemen naar huis ?
Wat kun/wil je thuis doen met je wapen wat je op de schietclub niet kan ?
pi_117893839
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:07 schreef Treinhomo het volgende:
Wat ik eigenlijk wilde vragen d.m.v. mijn voorstel schietclubs te verplaatsen naar kazernes was: waarom wil je met alle geweld (pun intended) je wapen meenemen naar huis ?
Het enige wat ik er thuis mee kan is schoonmaken. Daar gaat het echter niet om. Ik ben lid van vereniging A, maar ik mag ook schieten op vereniging B, die hebben een andere baan. Als ik mijn wapen bij A moet achterlaten, maar op de baan van B wil schieten, dan moet ik eerst mijn wapen ophalen bij A voordat ik naar B kan. En dat maakt niet zoveel uit, maar A is doordeweeks bijna altijd gesloten, terwijl we alleen doordeweeks bij B mogen schieten. Dat zou dus al niet kunnen. Tevens liggen kazernes erg ver weg en het is triest om mensen 50 km te laten rijden voordat ze bij hun vereniging zijn.
pi_117893978
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:13 schreef bijdehand het volgende:
Het enige wat ik er thuis mee kan is schoonmaken. Daar gaat het echter niet om. Ik ben lid van vereniging A, maar ik mag ook schieten op vereniging B, die hebben een andere baan. Als ik mijn wapen bij A moet achterlaten, maar op de baan van B wil schieten, dan moet ik eerst mijn wapen ophalen bij A voordat ik naar B kan. En dat maakt niet zoveel uit, maar A is doordeweeks bijna altijd gesloten, terwijl we alleen doordeweeks bij B mogen schieten. Dat zou dus al niet kunnen. Tevens liggen kazernes erg ver weg en het is triest om mensen 50 km te laten rijden voordat ze bij hun vereniging zijn.
2e wapen op de 2e club.
50 KM (een beetje Amerikaan/Duitser/Fransman/Rus/Chinees/Japanner etc. lacht je uit om dit soort postzegelafstanden) moeten rijden naar een kazerne ? Wat voor een bijzonder plekje in NL mag dat dan wel niet zijn ?
pi_117894120
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dus je wil de rest van de maatschappij opzadelen met een berg vuurwapens in een ongecontroleerde omgeving, enkel en alleen omdat jij niet 50 kilometer wil rijden om je hobby te beoefenen? Right :')
pi_117894124
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:17 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

2e wapen op de 2e club.
50 KM (een beetje Amerikaan/Duitser/Fransman/Rus/Chinees/Japanner etc. lacht je uit om dit soort postzegelafstanden) moeten rijden naar een kazerne ? Wat voor een bijzonder plekje in NL mag dat dan wel niet zijn ?
Dat bijzondere plekje is de vereniging op de kazerne, zoals jij die zelf hebt voorgesteld :') En of die mensen me uitlachen boeit me niet zoveel, in Nederland is dat een flinke afstand. En een tweede wapen krijg je ook niet zomaar, moet je lang voor wachten.

Maar ik kan jouw gedachtegang wel begrijpen hoor. Ik snap ook niet alles en dan wil ik ook nog wel eens tegen zijn ;)
pi_117894178
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:21 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dus je wil de rest van de maatschappij opzadelen met een berg vuurwapens in een ongecontroleerde omgeving, enkel en alleen omdat jij niet 50 kilometer wil rijden om je hobby te beoefenen? Right :')
Zoals ik eerder zei: zoek eens op hoeveel doden er vallen door de schietsport. De meeste doden vallen door illegale vuurwapens en niet door legale. 'ongecontroleerde omgeving' klopt trouwens niet, lees je eens in ;)
pi_117894278
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 14:21 schreef bijdehand het volgende:
Dat bijzondere plekje is de vereniging op de kazerne, zoals jij die zelf hebt voorgesteld :') En of die mensen me uitlachen boeit me niet zoveel, in Nederland is dat een flinke afstand. En een tweede wapen krijg je ook niet zomaar, moet je lang voor wachten.

Maar ik kan jouw gedachtegang wel begrijpen hoor. Ik snap ook niet alles en dan wil ik ook nog wel eens tegen zijn ;)
Dat bijzondere plekje (waar jij woont) dat zich op 50KM van de dichtstbijzijnde kazerne bevindt.
Je bent een flinke jongen als je in NL zo'n lokatie kan vinden.
Wat is het dan dat ik niet 'snap' ?
pi_117894354
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:22 schreef bijdehand het volgende:
Zoals ik eerder zei: zoek eens op hoeveel doden er vallen door de schietsport. De meeste doden vallen door illegale vuurwapens en niet door legale.
Nu niet zo veel, nee, waarschijnlijk omdat er nu zo'n zwaar toezicht op zit.
ik zal het argument Tristan van der V. even met rust laten
quote:
'ongecontroleerde omgeving' klopt trouwens niet, lees je eens in ;)
Ik weet best waar het over gaat. Natuurlijk is er bij het bewaren op de schietclub meer controle dan wanneer je het wapen mee naar huis neemt, dat kan je moeilijk ontkennen.
pi_117894584
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:28 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nu niet zo veel, nee, waarschijnlijk omdat er nu zo'n zwaar toezicht op zit.
ik zal het argument Tristan van der V. even met rust laten

[..]

Ik weet best waar het over gaat. Natuurlijk is er bij het bewaren op de schietclub meer controle dan wanneer je het wapen mee naar huis neemt, dat kan je moeilijk ontkennen.
De controle is nu al best zwaar, de handhaving gaat ook goed. Ik snap dan ook niet waarom sommigen het werkende systeem om willen gooien, want er gebeurt echt nooit iets met legale dingen. Tristan was een menselijke fout, de politie heeft het gewoon verneukt, en een ander systeem zal ook geen garanties geven dat het niet fout kan gaan.
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:25 schreef Treinhomo het volgende:
Wat is het dan dat ik niet 'snap' ?
Je snapt niet wat leuk is aan de sport en dat er mensen zijn die verantwoordelijk genoeg zijn om met een vuurwapen om te kunnen gaan. Daarom is een discussie met jou ook niet echt nuttig omdat je 100x hetzelfde zegt. ;)
pi_117894721
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:34 schreef bijdehand het volgende:
De controle is nu al best zwaar, de handhaving gaat ook goed. Ik snap dan ook niet waarom sommigen het werkende systeem om willen gooien, want er gebeurt echt nooit iets met legale dingen.
...
Het systeem hoeft van mij ook niet anders, aaangezien nu slechts een handjevol personen die vuurwapens thuis bewaren. Het hoeven er van mij alleen niet veel meer te worden. Immers, de controle en handhaving is nu gezien het lage aantal heel eenvoudig.
pi_117894781
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:38 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het systeem hoeft van mij ook niet anders, aaangezien nu slechts een handjevol personen die vuurwapens thuis bewaren. Het hoeven er van mij alleen niet veel meer te worden. Immers, de controle en handhaving is nu gezien het lage aantal heel eenvoudig.
Het is ook niet zo'n populaire sport, en dat komt onder andere door de vele regels en dergelijke. Maar dat is wel fijn want daardoor blijft het wel een erg veilige sport met zeer weinig incidenten.
pi_117894786
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 14:34 schreef bijdehand het volgende:
Je snapt niet wat leuk is aan de sport en dat er mensen zijn die verantwoordelijk genoeg zijn om met een vuurwapen om te kunnen gaan. Daarom is een discussie met jou ook niet echt nuttig omdat je 100x hetzelfde zegt. ;)
Aha; omdat ik jouw enthousiasme niet deel (en daarmee niet cathegorisch ieder veiligheidsrisico naast me neerleg) 'snap' ik het niet.
Goed hoor; weer wat geleerd.
Maar wat dan wel weer knap is van mij is dat ik 100 keer hetzelfde kan zeggen in welgeteld zes posts.
En ik ben ook wel gepast trots op het feit dat ík wel weet wat het meervoud van 'stadion' is. ;) ;) ;) ;) ;)
pi_117925044
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:07 schreef Treinhomo het volgende:

Laat ik het omdraaien: stel dat Bijdehand thuis alleen een plekje heeft om zijn wapen te bewaren en niet ook zijn munitie, en dus geen munitie mee mag nemen naar huis (die koopt hij da bij de club), wat is het probleem dat bijdehand een wapen meeneemt naar huis? Een ongeladen wapen kan niets.
pi_117928550
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2012 13:04 schreef Sessy het volgende:
Laat ik het omdraaien: stel dat Bijdehand thuis alleen een plekje heeft om zijn wapen te bewaren en niet ook zijn munitie, en dus geen munitie mee mag nemen naar huis (die koopt hij da bij de club), wat is het probleem dat bijdehand een wapen meeneemt naar huis? Een ongeladen wapen kan niets.
Munitie kun je ook elders kopen.
Met een ongeladen wapen kan je inderdaad niets. Waarom zou je het dan zo nodig toch thuis moeten hebben ?
pi_117929887
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 15:13 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Munitie kun je ook elders kopen.
Met een ongeladen wapen kan je inderdaad niets. Waarom zou je het dan zo nodig toch thuis moeten hebben ?
Ze bedoelt dat je het niet vrij mag kopen maar dat dat alleen kan via de club.
pi_117930132
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2012 16:00 schreef bijdehand het volgende:
Ze bedoelt dat je het niet vrij mag kopen maar dat dat alleen kan via de club.
Oké.
En het tweede deel van mijn post ?
pi_117930659
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:07 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Oké.
En het tweede deel van mijn post ?
Omdat het risico om het elders op te slaan groter is dan het risico om het thuis op te slaan. Thuis kan ik er ook niet veel mee maar ik heb in dit topic al redelijk wat redenen genoemd waarom het beter is om 'm mee naar huis te nemen.
pi_117946930
Vergeten jullie niet een andere belangrijke tak van "sport"? Het jagen? Voor de normale sportschutter zou het opbergen van zijn wapen op de club of het alleen maar aan kunnen schaffen van munitie op de club wel werken (alhoewel bij een club van 300 personen x elk max 5 wapens = 1500 wapens die je dan even moet herbergen.... see the problem?).

Jagers daarentegen kunnen maar moeilijk hun wapen op een club herbergen. Als die wat zien lopen op willen ze het ook direct kunnen schieten, niet eerst naar de club moeten om of hun wapen op te halen of om munitie te moeten kopen. En daar komt ook nog eens bij dat een jager meer dan 5 wapens mag hebben, dus dat er misschien wel nog eens 500 of 1000 wapens bij kunnen komen bij die 1500 van de sportschutters, dan wordt de schietclub een wapendepo aka aantrekkelijk om in te breken.

En waarom het nog moeilijker en onaantrekkelijker willen maken? Er is nu iig nog controle op, iedereen die een wapen wil hebben kan er wel eentje illegaal kopen. Daar is dan geen controle op.

Om de boel even duidelijker te maken, het aanschaffen van een wapen is zo gedaan itt wat bijdehand beweerd. Het krijgen van een verlof voor het voor handen van wapens is een tweede. Je wordt bij het aanmelden bij een schietvereniging gescreend en bij het verstrekken van een verlof voor het voor handen hebben van wapens wordt je een 2de keer gescreend. Dit is dus nog voordat je uberhaupt een wapen kunt kopen, maar daarna is het niet meer dan het laten bijschrijven op je verlof. Is binnen een half uur geregeld. (zit zelf op het einde van het traject om mijn eerste wapen aan te schaffen)

OT: gezien de reacties van TS betwijfel ik of het wel een strak plan is er eentje te halen. Schietsport of jagen doe je voor de sport of het jagen, niet om wapens te verzamelen. Daarvoor heb je een verzamelvergunning, maar daarvoor heb je wel weer ervaring nodig met het wapen die je wilt verzamelen en dus zul je op een schietvereniging moeten. Rare cirkeltje eigenlijk.
pi_117948559
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 02:27 schreef XpectorNL het volgende:
Om de boel even duidelijker te maken, het aanschaffen van een wapen is zo gedaan itt wat bijdehand beweerd. Het krijgen van een verlof voor het voor handen van wapens is een tweede. Je wordt bij het aanmelden bij een schietvereniging gescreend en bij het verstrekken van een verlof voor het voor handen hebben van wapens wordt je een 2de keer gescreend. Dit is dus nog voordat je uberhaupt een wapen kunt kopen, maar daarna is het niet meer dan het laten bijschrijven op je verlof. Is binnen een half uur geregeld. (zit zelf op het einde van het traject om mijn eerste wapen aan te schaffen)

OT: gezien de reacties van TS betwijfel ik of het wel een strak plan is er eentje te halen. Schietsport of jagen doe je voor de sport of het jagen, niet om wapens te verzamelen. Daarvoor heb je een verzamelvergunning, maar daarvoor heb je wel weer ervaring nodig met het wapen die je wilt verzamelen en dus zul je op een schietvereniging moeten. Rare cirkeltje eigenlijk.
Het verlof is uiteraard ook een onderdeel van het verkrijgen, en het is niet zozeer lastig maar er komt veel bureaucratie bij kijken. Dat bedoelde ik ;) Een tweede wapen mag je ook niet meteen kopen, daar moet je een jaar voor wachten volgens mij, dat weet ik niet zeker. Ikzelf heb al een half jaar mijn eerste wapen, en afhankelijk van de regio waar je woont kan er tussen het kopen van je wapen en het mogen ophalen van je wapen een week tot een paar maanden zitten.
pi_117952286
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 02:27 schreef XpectorNL het volgende:
Vergeten jullie niet een andere belangrijke tak van "sport"? Het jagen? Voor de normale sportschutter zou het opbergen van zijn wapen op de club of het alleen maar aan kunnen schaffen van munitie op de club wel werken (alhoewel bij een club van 300 personen x elk max 5 wapens = 1500 wapens die je dan even moet herbergen.... see the problem?).

Jagers daarentegen kunnen maar moeilijk hun wapen op een club herbergen. Als die wat zien lopen op willen ze het ook direct kunnen schieten, niet eerst naar de club moeten om of hun wapen op te halen of om munitie te moeten kopen. En daar komt ook nog eens bij dat een jager meer dan 5 wapens mag hebben, dus dat er misschien wel nog eens 500 of 1000 wapens bij kunnen komen bij die 1500 van de sportschutters, dan wordt de schietclub een wapendepo aka aantrekkelijk om in te breken.
Met name dit ja.
pi_130266156
Inderdaad, de opslag bij de schietbaan wordt een supermarkt voor criminelen. Dat wil je natuurlijk niet.
Als je zo enkele wapens thuis bewaart, is het risico heel klein, en het loont niet om bij elke schutter een kraak te gaan zetten.

Het is overigens niet alleen dat veel schutters bij meerdere verenigingen lid zijn. Denk ook aan wedstrijden die geschoten worden op verschillende banen. Daar zal je toch ook over je spullen moeten beschikken.

Maargoed: kijk eerst eens wat het risico is. Elke dat lees je over schietpartijen, da's waar.
Maar zijn dat gescreende sportschutters.? Bijna nooit, misschien 0,000001%
Uiteindelijk gaat het niet om de wapens, maar om degene die erachter staat. En sportschutters zijn héél goed gescreend, als justitie haar werk goed doet (En daar ging het mis in Alphen).
pi_130273103
*Checkt post historie*

U bent vertegenwoordiger van de Nederlandse vuurwapen lobby ofzo?
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:11:11 #224
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_130277731
Wat een kutkick :')
pi_130279446
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:00 schreef TigerXtrm het volgende:
*Checkt post historie*

U bent vertegenwoordiger van de Nederlandse vuurwapen lobby ofzo?
Dacht ik ook al :P Maar hij heeft wel gelijk, ook al is het een overbodige kick :P
pi_130281393
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2013 10:24 schreef J__ het volgende:
Inderdaad, de opslag bij de schietbaan wordt een supermarkt voor criminelen. Dat wil je natuurlijk niet.
Als je zo enkele wapens thuis bewaart, is het risico heel klein, en het loont niet om bij elke schutter een kraak te gaan zetten.

Het is overigens niet alleen dat veel schutters bij meerdere verenigingen lid zijn. Denk ook aan wedstrijden die geschoten worden op verschillende banen. Daar zal je toch ook over je spullen moeten beschikken.

Maargoed: kijk eerst eens wat het risico is. Elke dat lees je over schietpartijen, da's waar.
Uiteindelijk gaat het niet om de wapens, maar om degene die erachter staat. En sportschutters zijn héél goed gescreend, als justitie haar werk goed doet (En daar ging het mis in Alphen).
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:13:41 #227
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130281471
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:24 schreef J__ het volgende:

Denken ze hier in Duitsland anders over
Getötet mit Schußwaffen von Sportschützen (1991 bis 2013
Juli 2013 Wilflingen ein Toter
Juni 2013 Idar-Oberstein ein Toter
April 2013 Hameln ein Toter
März 2013 Recklinghausen eine Tote
Januar 2013 Schwabach eine Tote
Januar 2013 Ingelbach zwei Tote
Januar 2013 Eberbach zwei Tote
Oktober 2012 Coburg eine Tote
August 2012 Halle ein Toter
Juli 2012 Lehrensteinsfeld eine Tote
Juli 2012 Karlsruhe vier Tote
Januar 2012 Rostock eine Tote
Juni 2011 Hauneck eine Tote
Juni 2011 Euskirchen eine Tote
April 2011 Hamburg ein Toter
März 2011 Genthin drei Tote
Januar 2011 Plochingen ein Toter
Oktober 2010 Jülich eine Tote
September 2010 Lörrach drei Tote
August 2010 Groitzsch zwei Tote
Juli 2010 Viechtach eine Tote
März 2010 Anhausen ein Toter
Februar 2010 Sinsheim zwei Tote
Februar 2010 Ikendorf eine Tote
Juni 2009 Reichshof-Alpe ein Toter
April 2009 Groitzsch ein Toter
April 2009 Landshut eine Tote
April 2009 Eislingen vier Tote
April 2009 Harmstorf ein Toter
März 2009 Winnenden fünfzehn Tote
Januar 2009 Ückendorf eine Tote
Dezember 2008 Rheine drei Tote
November 2008 Rothenburg o. d. T. zwei Tote
September 2008 Oberhausen ein Toter
April 2008 Aldenhoven ein Toter
März 2008 Deggendorf zwei Tote
Juli 2007 Eching eine Tote
Mai 2007 Berlin ein Toter
November 2004 Saarbrücken ein Toter
Oktober 2004 Siegelsbach eine Tote
August 2004 Nürnberg ein Toter
Juni 2004 Stuttgart ein Toter
November 2003 Reinheim eine Tote
November 2003 Völklingen zwei Tote
Juli 2003 Retzow eine Tote
April 2002 Erfurt sechzehn Tote
August 2001 Herrenberg ein Toter
Juli 2001 Eppelborn zwei Tote
April 2001 Upgant-Schott zwei Tote
März 2000 Brannenburg ein Toter
2000 Zweibrücken eine Tote
November 1999 Bad Reichenhall vier Tote
Juli 1999 Schwerin ein Toter
Juni 1998 Ribnitz-Dammgarten drei Tote
April 1997 Sangerhausen zwei Tote
1997 Göttingen zwei Tote
Mai 1996 Remseck-Hochberg zwei Tote
Dezember 1994 Bad Kreuznach zwei Tote
Dezember 1994 Prittriching fünf Tote
März 1994 Euskirchen sechs Tote
1994 Tornesch eine Tote
Dezember 1993 Bamberg fünf Tote
August 1992 Koblenz ein Toter
Mai 1992 Gifhorn drei Tote
1992 Bad Griesbach zwei Tote
Mai 1991 Lübeck ein Toter

http://sportmordwaffen.de/opfer.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')