Ha ! nee geen anti tank , ik zit nog een beetje te twijfelen tussen een luger-P08 en kar98K dit omdat een luger een bruut laad systeem heeft maar kar lijkt me mooier aan de muur hangen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat voor wapen? een antitank wapen? een wapen uit 1600?
Volgens mij mag jij je wapen alleen in een afgesloten wapenkluis thuis bewaren,.. apart van je munitie.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:32 schreef CornflakesXL het volgende:
<knip> ik wil hem namelijk als dit mogelijk is als een schilderij op de muurhangen in een soort vitrine.... <knip>
Ja dat las ik ook ik ben echt een leek hierin en ik wou niet voor paal staan bij de politie of in een wapen winkel. geld dit ook als je hem onklaar maakt ?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:38 schreef maily het volgende:
meeste wapens moet je in een wapenkluis bewaren...
Succesquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:32 schreef CornflakesXL het volgende:
Hallo daar ,
Sinds een jaar of twee zit ik regelmatig filmpjes en plaatjes op te zoeken van wapens, nou zou ik zelf erg graag ook een wapen willen aanschaffen. Alleen is in nederland de Wapenwet erg streng.
Voor een vergunning aanvragen moet ik bij de regionale korpschef zijn.
Dat is 1 van de dingen waar ik tegen op zit ik ben namelijk nog maar 19 jaar ..
Heeft iemand hiermee ervaring ?
Als ik het goed heb gelezen is de vergunning ook maar 1 jaar geldig dus dan moet ik hem elk jaar verlengen ?
En hoe kijkt de maatschappij hiernaar als ik een wapen in huis heb ? ik wil hem namelijk als dit mogelijk is als een schilderij op de muurhangen in een soort vitrine..
Verder zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden ?
Alvast bedankt .
Dennis
Hier was ik al bang voorquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:43 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Succes
geen enkel wapen mag je in NL hebben buiten een Kluis, zelfs niet onklaargemaakte omdat je daar nog steeds mee kan dreigen.
3 mogelijkheden:
je bent agent: maar das dan je dienst pistool
je bent jager, das een geweer
schiet vereniging: wapen pas na 2 jaar en idd apart in kluis gescheiden van patronen.
Wapen ophangen kanje wel vergeten,
Welkom in NL.
Te voorbarig, verzamelen mag, maar zullen behoorlijk restricties aan zitten. Ik weet ze van schietsport, maar niet van verzamelaar.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:48 schreef CornflakesXL het volgende:
[..]
Hier was ik al bang voor![]()
Ik heb vroeger namelijk wel eens een oud pistool bij een maat van mij thuis zien hangen dus ik dacht misschien mag dit wel..
Ook zag ik een wet voor verzamelaars maar wat heb je daar aan als je ze in een kluis moet bewaren ?
Okee bedankt , maar heb je enig idee hoe de politie op mij zou reageren? gewoon volgens bepaalde procidure ?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:48 schreef spoorrails het volgende:
te voorbarig geweest,
verzamelen mag en dan mag het in een virtrine kast blijkbaar.
maar voor het precieze moet je gewoon politie bellen, daar zijn speciale afdelingen voor.
Ik heb heel wat jaartjes geleden een imitatie uzi van aluminium meegebracht vanuit belgie alleen paar jaar geleden was er eens op tv geweest dat ook nep wapens streng werden verboden toen heeft me moeder hem wegegooit en een echte is toch wel een aantal keer mooier.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:53 schreef TechnoXXL het volgende:
Waarom koop je dan geen plastic variant en plak je die op een schilderij of in je vitrine scheelt je een hoop gedoe. Plastic wapens mag je wel verzamelen volgens mij en kost je minder klauwen met geld.
Niet als ze op echte wapens lijken, dat is net zo verboden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:53 schreef TechnoXXL het volgende:
Waarom koop je dan geen plastic variant en plak je die op een schilderij of in je vitrine scheelt je een hoop gedoe. Plastic wapens mag je wel verzamelen volgens mij en kost je minder klauwen met geld.
Ze gaan je wss onderwerpen aan een antecedenten onderzoek, gaan je background checken enzo.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:55 schreef CornflakesXL het volgende:
[..]
Okee bedankt , maar heb je enig idee hoe de politie op mij zou reageren? gewoon volgens bepaalde procidure ?
Ik wil namelijk niet bekend staan als iemand die ze in de gaten moeten houden
Oke ik heb geen strafblad en de laatste jaren op een paar boetes na (geen licht en openbaar alcholhol gebuik ) eigelijk niet echt iets verkeerds gedaan.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:58 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Niet als ze op echte wapens lijken, dat is net zo verboden.
[..]
Ze gaan je wss onderwerpen aan een antecedenten onderzoek, gaan je background checken enzo.
Want je gaat toch met wapens bezighouden.
Na 1 jaar.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:43 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Succes
geen enkel wapen mag je in NL hebben buiten een Kluis, zelfs niet onklaargemaakte omdat je daar nog steeds mee kan dreigen.
3 mogelijkheden:
je bent agent: maar das dan je dienst pistool
je bent jager, das een geweer
schiet vereniging: wapen pas na 2 jaar en idd apart in kluis gescheiden van patronen.
Welkom in NL.
Legaal of niet, ik zou het niet goedkeuren als mijn (volwassen) zoon in mijn huis een vuurwapen zou hebben, ongeacht of voor de schietsport of voor de show in een vitrine is.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 00:11 schreef CornflakesXL het volgende:
[..]
Oke ik heb geen strafblad en de laatste jaren op een paar boetes na (geen licht en openbaar alcholhol gebuik ) eigelijk niet echt iets verkeerds gedaan.
Me moeder zal er vast njet blij mee zijn als ik zeg ik heb een wapen vergunning xD maarja op de legale manier is toch niet om boos op te worden :p
Vind je een keukenmes dan ook niet goed?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 01:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Legaal of niet, ik zou het niet goedkeuren als mijn (volwassen) zoon in mijn huis een vuurwapen zou hebben, ongeacht of voor de schietsport of voor de show in een vitrine is.
Dus ik weet niet of je nog bij je ouders woont, maar dan zou ik eerst eens vragen of zij het wel goedvindt als jij een wapen in haar huis hebt, ook als het een legaal wapen is.
Welk deel van vuurwapen begrijp je niet?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Vind je een keukenmes dan ook niet goed?
Lekker vertrouwen heb je in je kinderen.
Hell no, als het echt lijkende replica's zijn mag je die echt niet in je bezit hebben omdat ze geschikt zijn om mee te dreigen. Als ze je met zo'n ding pakken kun je met een beetje pech gewoon tegenover de rechter verantwoorden voor verboden wapenbezit.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:53 schreef TechnoXXL het volgende:
ja als je dan leest dat die geestelijk instabiel was en ook al eerder is opgepakt met luchtdruk wapens is dit ook wel vreemd , maar ik heb niet eens toegang tot munite en daarbij is het ook geen automatisch wapen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:20 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik denk dat de instanties na het 'incidentje' Tristan van der V. te A. a/d Rijn ook wel iets minder scheutig zullen zijn met het verschaffen van wapenvergunningen. Dat hoop ik tenminste.
Merkte ik weinig van. Het systeem is echt supergoed zoals het is, in elk systeem kunnen er menselijke fouten gemaakt worden.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:20 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik denk dat de instanties na het 'incidentje' Tristan van der V. te A. a/d Rijn ook wel iets minder scheutig zullen zijn met het verschaffen van wapenvergunningen. Dat hoop ik tenminste.
hoho, hoe je niet zo agressief te doen. Ik wijs je er alleen op dat je ook iemand kan vermoorden (per ongeluk of expres) met een keukenmes...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Welk deel van vuurwapen begrijp je niet?
Het is mijn huis en als ik geen vuurwapens in mijn huis wil dan is dat mijn goed recht.
Maar een wapen is gemaakt om te doden. Een auto en een mes niet.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hoho, hoe je niet zo agressief te doen. Ik wijs je er alleen op dat je ook iemand kan vermoorden (per ongeluk of expres) met een keukenmes...
Zelfs met een auto kan dat ook.
Dat zijn dus allemaal potentiele wapens.
Een mes ook. Een auto inderdaad niet.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:16 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar een wapen is gemaakt om te doden. Een auto en een mes niet.
Een mes is niet gemaakt om te doden, maar om te snijden. Een wapen wordt weliswaar gebruikt ter bescherming, maar dat komt omdat het gemaakt is om te doden. Als je dat niet begrijpt, neem geen wapen aub.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een mes ook. Een auto inderdaad niet.
Een wapen (ik neem aan dat je een pistool fo geweer bedoelt?) kan ook gebruikt worden ter bescherming en verwonding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |