Het sneeuwt inmiddels in New York. De wind gaat nog verder toenemen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:49 schreef Infection het volgende:
Hoe laat wordt deze sneeuwstorm verwacht? En is dit nog ergens live te volgen?
quote:Historische winterstorm op weg naar oostkust van de VS
Het noordoosten van de Verenigde Staten zet zich schrap voor sneeuw, veel sneeuw. Vandaag zullen twee stormfronten op elkaar botsen boven de regio met veel neerslag als gevolg. Luchtvaartmaatschappijen hebben uit voorzorg bijna 3000 vluchten geschrapt. Er zullen geen vliegtuigen van Schiphol naar New York en Boston vertrekken. Ook treinen zullen uit veiligheidsoverwegingen niet rijden, melden Amerikaanse media.
In de omgeving van Chicago is het gisterenmiddag begonnen met sneeuwen, het noordoosten van de Verenigde Staten volgde vanochtend. Volgens de huidige weersverwachting neemt de storm vannacht extreme proporties aan, met windvlagen die 105 kilometer per uur bereiken.
Michael R. Bloomberg, burgemeester van New York, noemde deze timing een geluk bij een ongeluk. 'De reinigingsdienst zal van vrijdag op zaterdagnacht de mogelijkheid hebben om de straten schoon te vegen, omdat er dan minder verkeer is dan normaal,' zei hij in de New York Times. Luchtig voegde hij daaraan toe: 'Als je van sneeuw houdt, dan is het goede nieuws dat we sneeuw zullen hebben.'
Hamsteren
De bevolking neemt ondertussen het zekere voor het onzekere en is gaan hamsteren. Veel mensen verwachten wel een aantal dagen vast te zullen zitten in hun huis. Op veel plaatsen wordt minstens een meter sneeuw verwacht. Niet alleen halen ze extra boodschappen in huis, ook doe het zelf zaken worden leeggekocht en bij benzinestations hebben zich inmiddels lange rijen gevormd.
Dierentuin
'Het lijkt hier wel een dierentuin. Er ligt niets meer in de schappen. Ik geloof dat ik elke fles water heb die ze op voorraad hadden', zegt een inwoner van Reading in de staat Massachusetts tegen zender WHDH.
Veel overheidspersoneel in de staat heeft opdracht gekregen thuis te werken. Scholen zijn gesloten. 'Wees een goede buur, neem ook een kijkje bij ouderen', riep gouverneur Deval Patrick donderdag mensen al op.
Nieuw-Engeland
Als de huidige weersverwachting aanhoudt, concurreert de storm met die in 1978 in Nieuw-Engeland. Toen viel er bijna een meter sneeeuw in Boston en de omliggende steden. De doordeweekse storm zorgde voor tiendallen doden en sloot de regio enkele dagen van de buitenwereld af.
quote:TONIGHT
WINDS BECOMING N TO NE 40 TO 50 KT...EXCEPT E OF 71W
INCREASING TO 50 TO 65 KT. SEAS BUILDING TO 18 TO 28
FT...HIGHEST E. SNOW. VSBY LESS THAN 1 NM.
Lijkt op natte sneeuw als ik het zo zie.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:12 schreef aloa het volgende:
[..]
Het sneeuwt inmiddels in New York. De wind gaat nog verder toenemen.
http://www.earthcam.com/usa/newyork/timessquare/
Verstandig? Nee. Mogelijk? Misschien. Er zijn duizenden vluchten gecanceld en in enkele staten geldt een verbod de weg op te gaan. Nichtje kan beter checken of haar vlucht uberhaupt nog doorgaat.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 20:00 schreef kaatje50 het volgende:
weet iemand waar je helder advies krijgt of het verstandig is naar New York te gaan.?
Mijn nichtje krijgt geen duidelijkheid op het reisburo. Daar doen ze (nu nog) nogal gemakkelijk
heb ik ook al gezegd. Morgen moet ze maar even beter informeren. Zondag zouden ze vliegen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 20:09 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Verstandig? Nee. Mogelijk? Misschien. Er zijn duizenden vluchten gecanceld en in enkele staten geldt een verbod de weg op te gaan. Nichtje kan beter checken of haar vlucht uberhaupt nog doorgaat.
is dat echt?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 20:42 schreef Barbaaf het volgende:
Oh, en afgezien van de sneeuwval wordt er in de kuststreken ook gewaarschuwd voor overstromingen.
Ja. Waarvoor gaan ze naar New York? Zaken of vakantie? Als je daar nu op vakantie moet wordt het echt geen pretje. Men verwacht in New York slechts 40 cm ofzo en ik denk dat men rap is met het opruimen daarvan maar het zal zeker voor problemen zorgen.quote:
Vakantie. Ik zou ook liever niet gaan. Gevaarlijk en zonde van je geld. Is ook geen reisje wat je zomaar even doet... Ik hoop dus maar dat de vlucht geannuleerd gaat worden. Dan is er ook geen keuze meerquote:Op vrijdag 8 februari 2013 21:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja. Waarvoor gaan ze naar New York? Zaken of vakantie? Als je daar nu op vakantie moet wordt het echt geen pretje. Men verwacht in New York slechts 40 cm ofzo en ik denk dat men rap is met het opruimen daarvan maar het zal zeker voor problemen zorgen.
Quotje van nu.nl;quote:Op vrijdag 8 februari 2013 20:00 schreef kaatje50 het volgende:
weet iemand waar je helder advies krijgt of het verstandig is naar New York te gaan.?
Mijn nichtje krijgt geen duidelijkheid op het reisburo. Daar doen ze (nu nog) nogal gemakkelijk
Tenminste!! Echt mooi met die hondjesquote:Op vrijdag 8 februari 2013 21:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Weet niet waar dit is, maar hier ligt al behoorlijk wat: http://vine.co/v/bn2E6exHDPx
twitter:irenedekruif twitterde op vrijdag 08-02-2013 om 21:52:29Massachusetts heeft de noodtoestand uitgeroepen. Niemand mag meer reizen. Hier in NY gaat 't nog prima. #snowmageddon reageer retweet
Het ergste komt ook pas in de loop van morgen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:31 schreef kaatje50 het volgende:
Bedankt allen. Ze zal morgen wel weten of het door kan gaan. Op de streams is NY inderdaad nog "droog", maar plezierig lijkt het me daar nu niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |