abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122653359
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 20:09 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Verstandig? Nee. Mogelijk? Misschien. Er zijn duizenden vluchten gecanceld en in enkele staten geldt een verbod de weg op te gaan. Nichtje kan beter checken of haar vlucht uberhaupt nog doorgaat.
heb ik ook al gezegd. Morgen moet ze maar even beter informeren. Zondag zouden ze vliegen.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_122653406
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 20:42 schreef Barbaaf het volgende:
Oh, en afgezien van de sneeuwval wordt er in de kuststreken ook gewaarschuwd voor overstromingen.
is dat echt?
pi_122654307
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 20:49 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

is dat echt?
Ja. Waarvoor gaan ze naar New York? Zaken of vakantie? Als je daar nu op vakantie moet wordt het echt geen pretje. Men verwacht in New York slechts 40 cm ofzo en ik denk dat men rap is met het opruimen daarvan maar het zal zeker voor problemen zorgen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_122654385
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 21:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ja. Waarvoor gaan ze naar New York? Zaken of vakantie? Als je daar nu op vakantie moet wordt het echt geen pretje. Men verwacht in New York slechts 40 cm ofzo en ik denk dat men rap is met het opruimen daarvan maar het zal zeker voor problemen zorgen.
Vakantie. Ik zou ook liever niet gaan. Gevaarlijk en zonde van je geld. Is ook geen reisje wat je zomaar even doet... Ik hoop dus maar dat de vlucht geannuleerd gaat worden. Dan is er ook geen keuze meer
pi_122654651
Weet niet waar dit is, maar hier ligt al behoorlijk wat: http://vine.co/v/bn2E6exHDPx
  † In Memoriam † vrijdag 8 februari 2013 @ 21:14:48 #56
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_122654714
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 20:00 schreef kaatje50 het volgende:
weet iemand waar je helder advies krijgt of het verstandig is naar New York te gaan.?
Mijn nichtje krijgt geen duidelijkheid op het reisburo. Daar doen ze (nu nog) nogal gemakkelijk
Quotje van nu.nl;

Al bijna 3000 vluchten zijn geannuleerd. Het vliegverkeer van Schiphol naar New York ligt plat. Het treinverkeer in het gebied zal uit veiligheidsoverwegingen niet rijden. Er wordt tot 60 centimeter sneeuw voorspeld. Metereologen spreken van een sneeuwstorm die 'mogelijk in de recordboeken gaat'.

Bron
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  † In Memoriam † vrijdag 8 februari 2013 @ 21:16:25 #57
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_122654795
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 21:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Weet niet waar dit is, maar hier ligt al behoorlijk wat: http://vine.co/v/bn2E6exHDPx
Tenminste!! Echt mooi met die hondjes O+
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_122656832
irenedekruif twitterde op vrijdag 08-02-2013 om 21:52:29 Massachusetts heeft de noodtoestand uitgeroepen. Niemand mag meer reizen. Hier in NY gaat 't nog prima. #snowmageddon reageer retweet
pi_122659009
Bedankt allen ^O^ . Ze zal morgen wel weten of het door kan gaan. Op de streams is NY inderdaad nog "droog", maar plezierig lijkt het me daar nu niet
pi_122659210
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 22:31 schreef kaatje50 het volgende:
Bedankt allen ^O^ . Ze zal morgen wel weten of het door kan gaan. Op de streams is NY inderdaad nog "droog", maar plezierig lijkt het me daar nu niet
Het ergste komt ook pas in de loop van morgen.
pi_122668282
Noodtoestand afgeroepen vanwege sneeuwstorm VS

AMSTERDAM - In de Amerikaanse staten Rhode Island, Connecticut en Massachusetts is de noodtoestand afgeroepen, vanwege storm Nemo. De storm bereikte het noordoosten van de Verenigde Staten rond vrijdagmiddag, lokale tijd.

Dat meldden verschillende Amerikaanse media vrijdagmiddag, lokale tijd.
De sneeuw blijft naar verwachting vallen tot zaterdagochtend. In delen van de Verenigde Staten kunnen inwoners rekenen op zeker vier meter sneeuw.
In totaal zijn ongeveer 4700 vluchten geannuleerd van en naar het gebied waar Nemo over het land gaat.

New York
Burgemeester van New York Michael Bloomberg heeft een officiele waarschuwing afgegeven voor de stad vanwege de sneeuwstorm.
Inwoners worden geadviseerd niet te gaan rijden met eigen vervoer en thuis te blijven. De burgemeester adviseerde inwoners verder om extra batterijen en medicijnen in te slaan omdat er rekening gehouden moet worden met langdurige stroomuitval.

Sandy
Volgens Bloomberg is de stad voldoende voorbereid op de sneeuwval. Zaterdagochtend wordt er gebruik gemaakt van sneeuwschuivers en strooizout om de problemen te verminderen.
De Amerikaanse stad bereidt zich voor de derde keer voor op een storm sinds Sandy in oktober vorig jaar. De storm liet toen een spoor van vernietiging achter in het noordoosten van de Verenigde Staten.

nu.nl
  zaterdag 9 februari 2013 @ 09:01:03 #63
3185 Adelante
To let it go now
pi_122668340
1 dode, 600.000 mensen zonder stroom :o
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_122668736
En dan is het ineens donker.

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 februari 2013 @ 10:13:49 #67
862 Arcee
Look closer
pi_122669082
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_122674317
De storm lijkt nog iets in kracht toe te nemen en trekt nu langs de kust richting Nova Scotia.

pi_122676811
Beetje ongemak in de stad.
Webcam New York
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  Redactie Frontpage zaterdag 9 februari 2013 @ 15:14:34 #71
145738 superworm
is erbij
pi_122676892
Worden ze daar niet langzaam wakker? Kan alleen maar 'late night' filmpjes van gister vinden en daar ligt nog niet (genoeg) sneeuw :P
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Moderator zaterdag 9 februari 2013 @ 15:55:20 #72
8781 crew  Frutsel
pi_122678075
quote:
Kritiek op stormnaam Nemo

De VS werd al eens getroffen door Snowmageddon, Snowpocalypse en Snowtober, maar de sneeuwstorm die nu over het land trekt heet ineens Nemo. Het is het resultaat van een slimme campagne van The Weather Channel. Maar meteorologen zien niets in de naamgeving van sneeuwstormen.

The Weather Channel besloot vorig jaar een lijst op te stellen met namen voor sneeuwstormen. Zo zou het makkelijker worden voor mensen om te communiceren over het winterweer.

"Als je een storm een hashtag mee kan geven, bundel je ineens alle informatie over die storm", zegt de winterexpert van de weerzender. Zo is het weer makkelijker online te volgen en bovendien later ook makkelijker te herinneren.
Ukko

De zender stelde alvast een lijst op met 26 namen, net zoals dat voor orkanen al sinds de jaren 40 gebeurt. Er werd gekozen voor verwijzingen naar de mythologie (zoals Ukko, de Finse god van het weer), geschiedenis (Ceasar en Brutus) en literatuur (Gandolf, uit een fantasieroman uit 1896).

Nemo werd gekozen als verwijzing naar het boek '20.000 mijlen onder zee' van Jules Verne, waarin kapitein Nemo een hoofdrol speelt. Volgens The Weather Channel had de keuze niks te maken met de inmiddels veel bekendere Pixar-film 'Finding Nemo'.

Er is ook commentaar op het initiatief. Verschillende meteorologen weigeren de namen uit principe over te nemen, omdat The Weather Channel een commerciėle zender is. Critici zijn daardoor bang dat de term juist tot veel verwarring zal leiden, omdat niet iedereen hem gebruikt.
Orkanen

Weermensen wijzen er bovendien op dat sneeuwstormen veel moeilijker af te bakenen zijn dan orkanen en bovendien veel korter duren. Daardoor is het verloop erg groot. The Weather Channel zei in november zes tot acht namen nodig te hebben deze winter, maar zit inmiddels al op veertien.

NOS-weerman Marco Verhoef zal de namen van The Weather Channel nooit klakkeloos gebruiken. "Maar het bekt lekker, dus ik begrijp dat mensen het overnemen."
pi_122678285

pi_122680047
Komen al berichten van overstromingen in de buurt van Boston.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')