Dat!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:20 schreef Nijna het volgende:
Nog geen Meike nieuws...? Ik hoop zo dat t spugen nu echt op gaat houden en ze gauw weer thuis met kleine stapjes kan opknappenvoor jullie Karin
Thnxquote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:23 schreef chacama het volgende:
HaerdenC welkom hier....en veel plezier met je zoontje volgende week!
Het is geen fototopic maar af en toe een foto is gewoon leukquote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:04 schreef HaerdenC het volgende:
Thnxaltijd plezier hoor
is het concept hier in dit topic eigenlijk gewoon allround kidsbabbel of foto's?
Met Jordy gaat het goed! Hij heeft geen pijn meer, vorige week stond ie alweer te scheppen in de tuinquote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:22 schreef Rewimo het volgende:
PureEvil, hoe is het eigenlijk met Jordy?
nou dat zeker! Dat maakte de stap haar mee te nemen naar huis wel makkelijker. Vocht komt wel weer en aankomen ook. Ik maak me wel steeds bozer op het zkh. Voordat ze de sonde inbrachten zei ze dat het heel veel pijn deed maar dat ze mocht schreeuwen en huilen zoveel ze maar wou. Dat is toch geen manier om met een kindje van 5 jaar om te gaan.... Nu het schuldgevoel begint te zakken komt er bij mij steeds meer woede.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:21 schreef Moonah het volgende:
Maar Karin toch, wat een gedoe in het zkh!
Wat lijkt me dat vreselijk om mee te maken, je dochter zo in paniek zien worstelen...
Wel een opluchting dat ze zich geen zorgen om haar hoofd maken, toch?!
Wat ontzettend leuk voor haarquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:59 schreef E.T. het volgende:
Karin wat een ellende zegIk hoop dat het spugen nu echt verleden tijd is!
Zo, ik heb een 8-jarige die van oor tot oor straalt! Vanmorgen kwam Jacques Vriens op school (de kinderboekenschrijver) en Saskia maakte deel uit van de BiebBende. Ze hebben dus van alles rond zijn bezoek georganiseerd, en dat heeft geresulteerd in een biebbende-shirt met grote handtekening op haar rug!
Vanmiddag was er ook nog de finale-poule van het schoolkorfbal, twee weken terug waren ze eerste geworden in de voorronde, dus nu het echte werk.. 4 wedstrijden; 2 gewonnen en 2 verloren en dus derde geworden! Morgen mogen ze als team met de beker alle klassen rond en elk teamlid mag de beker een tijdje thuis hebben.. Ze kan niet wachten tot hij hier staat natuurlijk!
Helaas moest ze wel de voorstelling van Jacques Vriens in het theater missen vanmiddag (vrijkaartjes voor Biebbende-leden), maar ze had zich al eerder bij het korfbal-team aangesloten. We hebben nog gepuzzeld om van beiden een stukje mee te pakken, maar er waren geen meisjes-wissels bij korfbal (een zieke) en niet genoeg tijd tussen de wedstrijden om heen en weer te crossen.. Er waren te veel leuke dingen vandaag en dit was een prima lesje voor Saskia dat je neit alles kunt hebben en dat andere mensen op je rekenen als je je ergens voor opgeeft
Het klinkt allemaal erg naar. Wat ik op zich wèl goed vind is dat ze eerlijk zijn over dat het pijn doet. Maar het is wel een hele akelige ervaring voor een kindje van 5 natuurlijkquote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:12 schreef XXXKarinXXX het volgende:
nou dat zeker! Dat maakte de stap haar mee te nemen naar huis wel makkelijker. Vocht komt wel weer en aankomen ook. Ik maak me wel steeds bozer op het zkh. Voordat ze de sonde inbrachten zei ze dat het heel veel pijn deed maar dat ze mocht schreeuwen en huilen zoveel ze maar wou. Dat is toch geen manier om met een kindje van 5 jaar om te gaan.... Nu het schuldgevoel begint te zakken komt er bij mij steeds meer woede.
Vink ook et! Druk bezet dametje Heb je!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:57 schreef Brighteyes het volgende:
Wat gaaf Gao!
En ook voor Saskia ET! Leuk dat ze zo trots zijn.
Karin, heeft Meike niet meer gespuugd vandaag?
En Jochem begon zowaar te huilen toen ze wegging. Die vond het misschien nog wel leuker dan Rubenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:30 schreef chacama het volgende:
Nijna, wat fijn dat het ondanks het voornemen toch goed gaat op zwem!
En Troel dat is een hele leuke date die jouw grote knul heeft.
ja wij. sinds selene naar de basisschool gaat eigenlijk vrijwel elke nacht. elke nacht ook rond dezelfde tijd. sinds een weekje ofzo wordt ze er niet wakker meer van, maar ze heeft ze wel nog (ik hoor haar "neeneeneenietdoen" roepen in haar slaap). ze heeft het al eens eerder gehad. als ze er niet wakker van wordt doen we niks aangezien het zo over is, als ze wel wakker wordt roept ze ons, stellen we even gerust en gaan we daarna vlot allemaal weer slapen. ik vermoed nog een weekje of 2 wellicht en dat we er dan weer vanaf zijn. tis echt indrukken verwerken bij haar. ze is ook niet uit haar doen overdag ofzo.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 08:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Goed van amber!
Karin, hoe ging het op school?
Lekker HaerdenC!
Heeft iemand hier ervaring met nachtmerries?
Chris heeft nu al een paar weken bijna elke nacht een nare droom. Regelmatig 2-3 keer. Nu lossen we het op door even 5-10 minuten bij hem te gaan liggen, dan slaapt hij wel verder. Maar leuk is anders..
Iemand nog tips?
Wauwquote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:06 schreef chacama het volgende:
En zal ik dan nog even heel zachtjes zeggen dat ze een 8 had voor d'r spreekbeurt en dat ik zooooo trots ben....
Je had het zo zacht gezegd dat ik het niet gehoord had. Mag je best van de daken schreeuwen hoor. Hartstikke goed van 'r!!!!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:06 schreef chacama het volgende:
En zal ik dan nog even heel zachtjes zeggen dat ze een 8 had voor d'r spreekbeurt en dat ik zooooo trots ben....
Meestal over spinnen of monsters die hem gaan opeten. En vorige week een keer over dino's, maar dat was tijdens het dino-thema..quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:41 schreef XXXKarinXXX het volgende:
DF, wat vervelend zeg, en waar droomt hij dan over? steeds hetzelfde of wat anders?
Mwa... Die zou ik wel redden... Ze zit tot half 4 op school in principe.. Dat wordt wel racen dan ja.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:27 schreef snoopy het volgende:
kwart over 4 op vrijdag is ook geen pretje
Nee... Zo werkt het helaas niet.quote:
Hier om half 6. Dat is pas een rottijd. Op donderdag standaard te laat in bed helaas. Tussen de middag warm eten is helaas geen optie omdat Jochem dan niet mee-eet.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:11 schreef Ticootje het volgende:
Oeh, gister telefoontje voor zwemlessen... Blijkbaar staan we nu redelijk bovenaan... nu is het wachten op een plekje met een normale tijd.. Niet om kwart voor 4 op donderdag ofzo..
Dat gaat vast nog even door.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:44 schreef Muks het volgende:
Puberzonen moeders.... Mijn oudste lijkt wel pokon te eten...hoelang gaat dit nog door ? Hij is nu 1.80 waar hij een maand geleden nog 1.77 was....
en als je nou 1.70 was...quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:27 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Dat gaat vast nog even door.M'n oudste kijkt al bijna over me heen.
Mijn dochter begint trouwens nu ook gevaarlijk dicht bij mij in de buurt te komen.
Ik schat nog een centimeter of 2 en dan is ze net zo lang als ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
da's exact wat ik zeiquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:24 schreef Pvoesss het volgende:
Simmu zeg je familie ook dan dat ze op kunnen bokken. Onze kinderen onze planning en verder get lost.![]()
En troel, hier hebben ze alleen de woensdag middag vrij dus dat is ook de enige dag dat ze hier bij elkaar kunnen spelen. Vind ik ook wel genoeg eigenlijk.Het is al vermoeiend genoeg.
Dat hebben wij dus ook. Soms voel ik me best schuldig dat het altijd een andere moeder is die om speelafspraken vraagt. Vooral jongste heeft er gewoon weinig behoefte aan, want die rent 'de straat' op, en er zijn stapels jongens om mee te spelen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:07 schreef freecell het volgende:
Maar wij wonen in een buurt met heel veel kleine kinderen, dus ons manneke komt thuis uit school en rent dan vaak heel snel weer naar buiten.
Ohw dat lijkt me ook handig!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:07 schreef freecell het volgende:
Hier wordt nog helemaal niet aan speelafspraakjes gedaan door kleuter
Maar wij wonen in een buurt met heel veel kleine kinderen, dus ons manneke komt thuis uit school en rent dan vaak heel snel weer naar buiten.
Tenzij hij heel moe is, maar dan wil hij zelf ook liever rustig binnen zijn.
In de huizen direct om ons heen wonen 5 andere kinderen van 3-5quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:10 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ohw dat lijkt me ook handig!
Hier is dat niet zo, meeste kinderen in de buurt zijn allemaal rond de 10 jaar ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.als ik zeik mogen jullie het ook zeggen hoor. ik weet niet zo goed hoe ik hier objectief op moet reageren. ik vind het gewoon lullig voor L.
jaquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:26 schreef snoopy het volgende:
Gaat het hier om de vakantie van andere kinderen? Ik bedoel, heeft je ex nog meer kinderen?
daar heb ik het nou absoluut niet moeilijk mee. als ze maar goed is voor mijn kind en mijn kind zich daar op zijn gemak voelt, is het voor mij prima.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:44 schreef livelink het volgende:
We weten toch veel te weinig om er iets van te kunnen zeggen? Ik kan niet zomaar een week vantevoren een extra week vakantie regelen, bijvoorbeeld.
Maar ja, ik praat ook wel volledig uit de theorie als kind van niet-gescheiden ouders en zelf ook niet gescheiden.
Ik probeer me wel eens voor te stellen hoe het zou zijn en ik word al woest bij het idee dat mijn kinderen eventueel nog een andere vrouw als moederfiguur zouden zien. Ik geloof dat ik dat heel moeilijk zou kunnen relativeren.
ik heb ze van de albert hein liggen. die zijn voor door de week. die van het kruitvat zijn voor het weekend.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:46 schreef livelink het volgende:
Bij het kruidvat hebben ze geloof ik weer een treinkaartjes-actie, Lady! Handig voor als je kind graag treint.
Als je ex niet werkt, dan begrijp ik eerlijk gezegd niet wat het probleem zou zijn. Juist extra fijn, omdat hij zijn aandacht exclusief aan L. kan geven.
L heeft al vaker aangegeven dat hij graag eens iets met zijn vader zou willen ondernemen één op één.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:46 schreef livelink het volgende:
Bij het kruidvat hebben ze geloof ik weer een treinkaartjes-actie, Lady! Handig voor als je kind graag treint.
Als je ex niet werkt, dan begrijp ik eerlijk gezegd niet wat het probleem zou zijn. Juist extra fijn, omdat hij zijn aandacht exclusief aan L. kan geven.
hmm vink ook veel, helemaal 2 dagen achter elkaar. Maar ze vindt het leuk toch? Dan is er niks aan de hand natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:31 schreef livelink het volgende:
Dat is inderdaad wel druk, Mrien. Twee keer per week zwemmen vind ik sowieso wel veel.
Dan kan ik me voorstellen dat je dat niet lekker zitquote:
Da's goed om te horen! Hopelijk zet het de komende week zo door!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
hmm vink ook veel, helemaal 2 dagen achter elkaar. Maar ze vindt het leuk toch? Dan is er niks aan de hand natuurlijk.
Juf van Meike vertelde dat ze haar vandaag voor het eerst deze week weer had zien stralen!
Goedgoedgoedzo!!! Eens kijken of ze het volgende week al iets langer kan volhouden
Nee, ik vroeg me af of hij zelf herfstvakantie had ivm werk ouzo. Maar het gaat dus om zijn anderen kind(eren). Dan zou ik me er ook wel boos over maken geloof ik. Helemaal als ik lees dat hij gewoon thuis is. Net of de andere kinderen belangrijker zijn dusquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:42 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja
een van hemzelf, een van hun samen en zij heeft er ook een
maar dat moet toch niet uitmaken? hij werkt niet.
en L. wil niet de hele vakantie want hij wil met mij ook nog aan de boemel (letterlijk, want hij wil graag een keer de hele dag in de trein zitten met mij)
geen zin, geen tijd, geen idee, het antwoord was: het komt niet uit.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:55 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Dan kan ik me voorstellen dat je dat niet lekker zitWat is het probleem dan? Want dan is het dus gewoon 'geen zin', eigenlijk?
Aan de andere kant is het natuurlijk wel op het randje van je wél met zijn zaken bemoeien. Moeilijk!
daar zou ik idd ook het nut niet van inzien. maar je mag toch iets dat gekocht is via internet gewoon weer terusturen?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:55 schreef mainedoll het volgende:
I. heeft een tijdje geleden een item aangeschaft in een spelletje à 79,99 euroIs onze eigen schuld enzo, maar toch maar even gemaild om te vragen of ze het misschien ongedaan kunnen maken.
Op alle vragen antwoord gegeven (toestelnr, type, versie, etc. etc. etc. etc.)
Nu willen ze om de aanvraag verder te kunnen behandelen een foto van I. hebben met het betreffende toestel in haar hand, waar het spelletje op te zien is... Dat is toch raar? Zouden jullie dat doen? Ik ga denk ik terugmailen dat ik de relevantie er niet van inzie, omdat ik net zo goed het buurmeisje op de foto kan zetten....
Het is een item gekocht in een spelletje op een smartphone. Dus in dit geval een wagon vol met robijnen die je weer kan gebruiken om eten te kopen, huisjes te bouwen, etc.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:58 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
daar zou ik idd ook het nut niet van inzien. maar je mag toch iets dat gekocht is via internet gewoon weer terusturen?
Het was onze oude smartphone, die wordt hier via de wifi gebruikt om spelletjes te spelen, maar we waren vergeten om onze creditcard te 'ontkoppelen', zeg maarquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:04 schreef Muks het volgende:
wow das wel een heel duur gevalletje ja... blij dat ze hier prepaid hebben en geen smartphone
Oepsie....quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:07 schreef mainedoll het volgende:
[..]
Het was onze oude smartphone, die wordt hier via de wifi gebruikt om spelletjes te spelen, maar we waren vergeten om onze creditcard te 'ontkoppelen', zeg maar
en als je die foto opstuurt, ben je er vanaf?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:02 schreef mainedoll het volgende:
[..]
Het is een item gekocht in een spelletje op een smartphone. Dus in dit geval een wagon vol met robijnen die je weer kan gebruiken om eten te kopen, huisjes te bouwen, etc.
Dus helaas, daar geldt die wet koop op afstand niet voor (waar je denk ik op doelt?). Ben afhankelijk van de coulance van de ontwikkelaar van het spelletje.
Ik denk dat ik het maar als duur leergeld beschouw
welnee dat heeft geen zin. het is hun woord tegen het mijne dan. en ik ben het gedoe meer dan zat.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:51 schreef Gaoxing het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je dat gewoon pijn doet. Hou je dat soort dingen trouwens wel bij? Just in case....
Vergeleken bij mij is ze nog steeds een sprietjequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:54 schreef Gaoxing het volgende:
Spuug, ik kan me je middelste nauwelijks voorstellen, zo lang als jij! Is het nog steeds zo'n sprietje?
Wat knap! Tuurlijk ben je daar trots opquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:23 schreef HaerdenC het volgende:
Linusje had gisteren zijn eerste toets lezen gehad en heeft dat heel erg goed gedaan!
[ afbeelding ]
K
* HaerdenC fiere papawe hadden ook dagelijks al flink geoefend ... nog even en hij kan mij een verhaaldje voorlezen in plaats van andersom
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 07:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat knap! Tuurlijk ben je daar trots op
Hopelijk leert zijn juf hem ook correct spelen en kan jij ook dat leren van hem!
gefeliciteerd julliequote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:03 schreef Muks het volgende:
Hier hebben we een jarige job !! 13 alweer en dan wil je geen slingers meerwel taart natuurlijk en een ontbijt met heel veel croissants en jus 'd orange
Ik heb amper gezien dat ie at... HONGER....quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:11 schreef simmu het volgende:
[..]
gefeliciteerd jullie![]()
dat het maar mag smaken
Ja, wat is dat alweer lang geleden hè. Jeetjequote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:49 schreef mainedoll het volgende:
Rewimo, 12 alweer
Ik weet nog dat ik bij je op bezoek was, A. was nog geen jaar oud volgens mij en Christan was dus maar 4 ofzo
T gros van de leerlingen op school stijlt dr haar.... en zo pluisig en zonde van die mooie krullenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:51 schreef livelink het volgende:
Sterre heeft echt een hele mooie bos krullen, ja.
Is ze er zelf ook blij mee? Ik heb een vriendin die ook zo'n mooie bos krullen heeft, maar die wil het liefst steil haar. Onbegrijpelijk.
Muks gefeliciteerd met je grote zoon
Die is nu 12-en-een-half?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:20 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik bedenk me net dat Sterre dus precies tussen Muks jarige zoon en Christan in zit wat leeftijd betreft.
't Gaat veel te hard hè?quote:
Ja echt! Idioot hard gaat het! En over een paar weken is Tristan 10, da's ook alweer zo'n mijlpaal. Ik moet wel zeggen dat ik het alleen maar leuker vind worden hoor. Ben niet zo'n moeder die dol is op getut met baby's.quote:
Dank je wel, en jij ook nog gefeliciteerd met je zoonquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 10:55 schreef Troel het volgende:
Rewimo, nog gefeliciteerd met je zoonEn sterkte de komende weken!
Nee, in NL word je na 5 dagen uit het ziekenhuis gebonjourd en dat is het dan. In de Reha gaan ze fulltime met je aan de slag heb ik begrepen. Elk uur 20 minuten oefenen. Dat zal zeker schelen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 10:51 schreef livelink het volgende:
Dat is in Dld dan echt beter geregeld dan hier. Mijn moeder is op eigen initiatief (en op eigen kosten) na de operatie naar een zorghotel gegaan voor revalidatie. Ze zag het niet zitten om thuis te revalideren. En als je haar revalidatieproces vergelijkt met mensen die thuis moesten revalideren, waarbij de fysiotherapeut 1 uurtje per dag langskomt, dan is het echt een wereld van verschil. Zij was veel sneller weer echt op de been met die twee weken fulltime revalidatie en verzorging.
Gelukkig kunnen mijn ouders dat dan betalen, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.
Maar ja, dat is natuurlijk te veel off-topic hier. Voor Christan is het natuurlijk wel heel lang, 5 weken. Maar als je dan weer kunt lopen, dan gaan dingen thuis natuurlijk ook weer wat makkelijker.
maar waarom zou iets wat haar "hobby"is geen probleem zijn en iets wat blijkbaar normaal is op de ze school wel een probleem.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:43 schreef Pvoesss het volgende:
Engels zou ik dan weer heel normaal vinden, dat is haar "hobby".
Ja geen idee maar ze moet over een maandje en er zijn kinderen die moeten pas in mei en juni.
Ja joh, gips enzo..... tijdverdrijf hequote:Op maandag 22 oktober 2012 10:48 schreef debuurvrouw het volgende:
Hey Easy, wat leuk toch dat je er ook bent.![]()
ik verwacht dat je het te zwart wit ziet. dat ze gewoon in de kring mag zitten. en dat het niet compleet nieuw is omdat je het thuis hebt geoefend.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:49 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind spelenderwijs "alles" geen probleem.
Ik zou het voor de klas gaan staan ook geen probleem vinden als het iets is waar ze in de klas naartoe moeten werken, iets wat ze allemaal samen doen.
Dit is iets wat ik thuis er in moet studeren waarbij X dit niet eerder heeft meegemaakt.
Waar ze aan bepaalde eisen moet voldoen. Dit is niet spelenderwijs ik vind dit huiswerk en prestatiegericht.
Dat is het uitgelezen moment om er bij je kind in te stampen dat trouwen dom en zinloos is. <3quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:00 schreef Troel het volgende:
Ruben wil met me trouwen
En toen ik zei dat dat niet kon (want mama's mogen niet met hun kindjes trouwen), toen begon hij hartverscheurend te huilen. En net kwam hij nog even naar beneden om te vertellen dat hij toch echt wel graag met mij ging trouwen.
Het ene moment ben je stom, het andere moment willen ze met je trouwen
Aaaah!quote:
Geweldig!quote:Op maandag 22 oktober 2012 22:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Die van mij kwam vandaag met de mededeling dat ze verliefd is op.... Flip de beer. Goh verrassend.... Hihi
Hier is uitschelden goed voor een avond kamer zonder laptop + excuus. T komt hier gelukkig weinig voor. Vaak is het een uiting van onmacht en probeer ik duidelijk te maken dat ze best boos mogen zijn maar dan wel graag met fatsoenlijk taalgebruik. De K-woorden en andere uitdrukkingen zijn hier zo wie zo verboden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:10 schreef mainedoll het volgende:
Hoe gaan jullie ermee om als je kind je uitscheldt? Mijn jongste riep me net 'kutmama' toe, omdat ik, na tig keer vragen om op te ruimen, haar spullen in een vuilniszak had meegegeven naar haar kamer.
Ik ben flink uitgevallen en heb haar gezegd dat ze tot het eten daar zit. Ik ben goed boos en laat dat ook merken. Jongste hoor ik krijsen en bonken (ze is sowieso nogal een gifkikker), maar ik weet niet zo goed wat ik er nu mee aan moet...?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |