abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:21:41 #1
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_117515639
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Waarin we hopen op goed nieuws over Meike, die weer naar het ziekenhuis is vanwege haar val.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_117515896
Karin en Meike :*
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:14:12 #3
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_117518416
Ach, ik was er al bang voor dat het niet veel beter zou gaan met Meike. Hopelijk dan nu wel echt de juiste weg ingezet. Dat het spugen maar snel verleden tijd zal zijn, zodat Meike lekker thuis kan uitzieken :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_117522335
Nog geen Meike nieuws...? Ik hoop zo dat t spugen nu echt op gaat houden en ze gauw weer thuis met kleine stapjes kan opknappen :* voor jullie Karin :*
Fake it till you make it...
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:22:58 #5
37843 lady-wrb
kortaf
pi_117522522
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:20 schreef Nijna het volgende:
Nog geen Meike nieuws...? Ik hoop zo dat t spugen nu echt op gaat houden en ze gauw weer thuis met kleine stapjes kan opknappen :* voor jullie Karin :*
Dat!

Sterkte!
pi_117522888
Ik kwam ook weer even kijken... :* Karin
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:02:59 #8
144006 chacama
Ondernemend!
pi_117524975
Nog geen nieuws....er wordt aan jullie gedacht...sterkte en beterschap!
pi_117526326
Morgen misschien meer nieuws?
Sterkte, Karin!
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:35:46 #10
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_117527102
Sterkte karin!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_117528139
We zijn weer thuis met meike. Ongelooflijk veel narigheid meegemaakt in het zkh. Niet eens met hun beleid en na overleg met arts mee naar huis. Ze wilden haar vannacht elk uur een beker ors laten drinken. Dat lukt overdag al niet laat staan snachts. Daarbij heeft het kind een zware hersenschudding, die heeft ook rust nodig. Sonde hebben ze geprobeerd, drama, huilen, gillen. Schreeuwen, en maar doordrukken met die slang... Tot ik zei dat t genoeg was. Stoppen! Ze heeft inmiddels sinds 13 uur niet meer overgegeven. 2 bekers ors gedronken. Ga thuis wel weer over op Aquarius. Ors is goor. Maar tjonge, wat vreselijk. Zo zielig.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 3 oktober 2012 @ 00:04:44 #12
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_117531542
Arme meike, ik hoop dat het spugen over is, succes met vocht toedienen! Heb je nu ook weer wekdienst?
Heel veel beterschap!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  † In Memoriam † woensdag 3 oktober 2012 @ 06:22:40 #13
37843 lady-wrb
kortaf
pi_117535203
wat gruwelijk.
maar wat fijn dat ze nu niet meer overgeeft. ik hoop dat het nu de goede kant weer op gaat.
beterschap meike!
en wat zullen jullie gesloopt zijn
pi_117535287
Bah........... het is nu ochtend, tenminste hier in huis. Hoe is het gegaan vannacht ?
Sterkte meid en goed dat je stop gezegd hebt ! er zijn grenzen en dit is er een van !
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  woensdag 3 oktober 2012 @ 07:02:07 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_117535381
och arme Meike, zo'n sonde inbrengen is al niet leuk, en als het niet lukt en ze duwen door, nee, dat is niet echt leuk nee.

Hoe is het vannacht gegaan?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117535388
Rustige nacht. Tenminste qua spugen. Ze sliep wel onrustig. Woelen, draaien en af en toe riep ze neeeeeee in dr slaap. Ze heeft nu vooral buikpijn
pi_117535424
Arm meiske (en arme jij als moeder)
Veel beterschap en "even" met een stoel omvallen, nou ;(
  woensdag 3 oktober 2012 @ 08:06:12 #18
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_117535765
Beterschap en heel veel sterkte met het verzorgen van Meike. Wat een verhaal....pfff
pi_117535821
Arme Meike :*
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 oktober 2012 @ 08:12:59 #20
13151 crew  Rewimo
pi_117535824
Pffffffff nou het zit jullie niet mee ook. Gelukkig dat ze niet meer spuugt. Nu maar kijken of ze wil drinken en laat haar dan maar lekker rusten. Die buikpijn kan ik me best voorstellen van alle ellende en spanning :{
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 08:21:32 #21
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117535900
Ach jee, wat hefitg zeg! Zou t kunnen dat ze toevallig ook een buikgriepje meepikt? Alhoewel buikpijn ook heel goed van de stress kan komen. Hopelijk vandaag geen spugen en lekker troetelen. Die aquarius is echt de uitvinding van de eeuw!

En wat ben je goed voor jezelf (en haar!) opgekomen! Goed gedaan. Dat moet ook niet makkelijk zijn geweest.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 08:40:35 #22
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117536068
Mijn zoontje ook bij in de kalender gezet :) vanaf zondag is hij weer een weekje bij mij ;)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_117536347
Blij met jullie reacties. Zit er helemaal doorheen. Tjonge wat hakt dat erin. Meike wil zo graag tv kijken en dat mag van mij niet, ivm spugen triggeren, (toch nog een beetje vanmorgen) ze is boos! Pit zit er nog wel in. Het zkh maakt zich absoluut geen zorgen om haar hoofd. Tis puur vocht toedienen wat ze belangrijk vinden, dus ik laat haar mooi thuis, zolang ze plast is ze niet uitgedroogd. Dat kan ik thuis wel in de smiezen houden.
pi_117536568
Trouwens, haar juf komt vrijdag even langs en ze krijgt van de klas een eigen flip de beer. Lief he! Gister hoorde een moeder het verhaal, die heeft flip uit de klas laten aanrukken en die is gister en nu nog steeds bij haar geweest.
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 09:19:03 #25
5428 crew  miss_sly
pi_117536606
Pff Karin, wat een ellende voor je meisje in het ziekenhuis. Goed opgekomen voor haar! Lekker uitrusten, vocht erin krijgen en lekker thuis bijkomen van alles :*
Lief zeg, van Flip!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:22:27 #26
144006 chacama
Ondernemend!
pi_117536683
Wat een toestand met dat ziekenhuis...goed dat je je hard hebt gemaakt. En inderdaad zolang ze plast (en de ogen en mond nog vochtig zijn...werd mij toen vertelt) gaat het qua vocht wel de goede kant op.

Die pit zit er dus nog, dat is ook wel fijn om te merken....heb je iets van luisterboeken of zo?

Succes vandaag en jij ook zelf goed voor jezelf zorgen....
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:23:29 #27
144006 chacama
Ondernemend!
pi_117536706
HaerdenC welkom hier....en veel plezier met je zoontje volgende week!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:04:46 #28
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117537712
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:23 schreef chacama het volgende:
HaerdenC welkom hier....en veel plezier met je zoontje volgende week!
Thnx :) altijd plezier hoor :) is het concept hier in dit topic eigenlijk gewoon allround kidsbabbel of foto's?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:07:30 #29
144006 chacama
Ondernemend!
pi_117537770
Foto's horen officieel in het foto-topic, maar dat wil hier wel eens anders gaan....en ik maak me daar zelf ook schuldig aan. Verder inderdaad vertellen over je kinderen en reageren op het lief en leed van anderen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:21:25 #30
11682 Moonah
Jolie femme
pi_117538073
Maar Karin toch, wat een gedoe in het zkh! :o
Wat lijkt me dat vreselijk om mee te maken, je dochter zo in paniek zien worstelen...
Wel een opluchting dat ze zich geen zorgen om haar hoofd maken, toch?!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 oktober 2012 @ 10:22:55 #31
13151 crew  Rewimo
pi_117538110
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:04 schreef HaerdenC het volgende:
Thnx :) altijd plezier hoor :) is het concept hier in dit topic eigenlijk gewoon allround kidsbabbel of foto's?
Het is geen fototopic maar af en toe een foto is gewoon leuk :)

PureEvil, hoe is het eigenlijk met Jordy?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:28:03 #32
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117538251
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:22 schreef Rewimo het volgende:

PureEvil, hoe is het eigenlijk met Jordy?
Met Jordy gaat het goed! Hij heeft geen pijn meer, vorige week stond ie alweer te scheppen in de tuin :o Wat niet mocht van mij maar goed... :P
Morgen ff verwijzing halen bij de HA, want het gips moet er maandag af (athans..van 1 arm dan, die andere moet de week daarna) Dus ik neem aan dat ze dan in het ZH nog ff een foto maken ofdat alles goed is.
Maar hij doet er dus alles mee, hij schrijft, hij gaat zelf naar de wc, kleed zn eigen aan, behalve zn tshirt, dat lukt natuurlijk niet ;)

Karin, hopenlijk knapt meike nu weer wat op! Wat een gedoe zeg in dat ZH :( Beterschap
pi_117538361
Meike en Karin :* wat een gedoe dat ziekenhuisbezoek. Hopelijk nu kleine stapjes vooruit! En steun van Flip dat moet goedkomen. Karin dikke knuffel en sterkte :*
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:35:17 #34
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117538467
Ok dan zal ik misschien een kleine voorstelling algemeen doen bewijze beetje meer te weten :) Ik ben dus Belg en heb een zoontje van 6 genaamd Linus. Hij is inderdaad genoemd naar Linus Torvalds, de geestelijke vader achter het Linux besturingssysteem. Ikzelf heb een bedrijf in de IT wereld. Sins juli co-ouderschap aangezien de moeder een ander leven wilde (meer internationaal kwa carriere en dergelijke) uit mekaar als goede vrienden en niet enkel gesproken. Mailen regelmatig, kunnen met mekaar aan tafel zitten en ieder doet zijn ding. Gedaan is wel gedaan en een relatie zit er nooit meer in. Zoontje is verder geen lastig kind. Hij heeft een passie voor landbouwvoertuigen, gocar rijden, fietsen en geniet enorm van reizen. Eten is hij een beetje aan de lastige kant maar het betert langzaamaan. Hij zit nu dus in het eerste leerjaar en ook dat valt allemaal goed mee :) ik pinkte wel een trantje weg toen hij de eerste dag naar de "grote school" ging ... hij was helemaal vrolijk. Ze worden snel groot he ... owja ... echt papa's kindje ;) niet zo veel mannen in dit topic presies ...

Ook van mijn kant veel sterkte in het eerder vermelde ziekenhuisverhaal. Wat een gedoe pfff.
pi_117538918
Karin wat vreselijk allemaal zeg :* Wat moeten jullie allemaal geschrokken zijn! Gelukkig gaat het nu beter met Meike onder toeziend oog van Flip O+

MaerdenC welkom!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:06:09 #36
144006 chacama
Ondernemend!
pi_117539351
PE, goed om te lezen dat het snel heelt, zo klinkt het in elk geval wel. Hier werden bij Fleur ook controle foto's gemaakt om te zien of het echt goed vast zat.

Oh, ja Flip...de held van Meike. Fijn dat ze daar op school aan hebben gedacht...die zal vast troost bieden.

HC, goed dat jullie er geen ruzie bij hebben. Uit elkaar is al moeilijk zat. Snel groot...ja zeker! En wat een leuke hobby's heeft Linus.

Morgen gaan we naar het Dolfinarium en ik geloof dat het spanning meebrengt. Maud heeft al twee slechte nachten achter zich (en ik dus ook) en Fleur kon vannacht ook niet meer slapen. Hopelijk slapen we vannacht wel beter anders zijn we morgen niet de gezelligste famillie ben ik bang.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:57:36 #37
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117540923
Hartstikke lief van de juf, Karin. Maar wat een ellende in het ziekenhuis. Pas je een beetje op jezelf? En kijk er niet teveel van op als je opeens nog een keer een man-met-hamer tegenkomt als alles weer rustig is straks. Ik raakte meestal twee weken na een stressperiode eventjes behoorlijk van m'n padje :+
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 oktober 2012 @ 12:16:47 #38
13151 crew  Rewimo
pi_117541525
HaerdenC, welkom! :)

PureEvil, fijn dat het zo goed gaat en dat hij geen pijn meer heeft. Hopelijk zit alles weer netjes aan elkaar en kan het gips er inderdaad af volgende week.

Karin, wat lief dat Meike een eigen Flip krijgt O+ Hoewel, nu kom je nooit meer van dat beest af natuurlijk _O-

Christan heeft vandaag vrij (Dag van de Duitse Eenheid), morgen school en vrijdag een uitje naar Xanten, dat is dan weer een voordeel als je Latijn in je pakket hebt ;) En dan 2 weken vakantie.
pi_117541644
Voor Meike:

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:59:57 #40
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_117552163
Karin wat een ellende zeg :{ Ik hoop dat het spugen nu echt verleden tijd is!

Zo, ik heb een 8-jarige die van oor tot oor straalt! Vanmorgen kwam Jacques Vriens op school (de kinderboekenschrijver) en Saskia maakte deel uit van de BiebBende. Ze hebben dus van alles rond zijn bezoek georganiseerd, en dat heeft geresulteerd in een biebbende-shirt met grote handtekening op haar rug!
Vanmiddag was er ook nog de finale-poule van het schoolkorfbal, twee weken terug waren ze eerste geworden in de voorronde, dus nu het echte werk.. 4 wedstrijden; 2 gewonnen en 2 verloren en dus derde geworden! Morgen mogen ze als team met de beker alle klassen rond en elk teamlid mag de beker een tijdje thuis hebben.. Ze kan niet wachten tot hij hier staat natuurlijk!

Helaas moest ze wel de voorstelling van Jacques Vriens in het theater missen vanmiddag (vrijkaartjes voor Biebbende-leden), maar ze had zich al eerder bij het korfbal-team aangesloten. We hebben nog gepuzzeld om van beiden een stukje mee te pakken, maar er waren geen meisjes-wissels bij korfbal (een zieke) en niet genoeg tijd tussen de wedstrijden om heen en weer te crossen.. Er waren te veel leuke dingen vandaag en dit was een prima lesje voor Saskia dat je neit alles kunt hebben en dat andere mensen op je rekenen als je je ergens voor opgeeft :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_117552652
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:21 schreef Moonah het volgende:
Maar Karin toch, wat een gedoe in het zkh! :o
Wat lijkt me dat vreselijk om mee te maken, je dochter zo in paniek zien worstelen...
Wel een opluchting dat ze zich geen zorgen om haar hoofd maken, toch?!
nou dat zeker! Dat maakte de stap haar mee te nemen naar huis wel makkelijker. Vocht komt wel weer en aankomen ook. Ik maak me wel steeds bozer op het zkh. Voordat ze de sonde inbrachten zei ze dat het heel veel pijn deed maar dat ze mocht schreeuwen en huilen zoveel ze maar wou. Dat is toch geen manier om met een kindje van 5 jaar om te gaan.... Nu het schuldgevoel begint te zakken komt er bij mij steeds meer woede.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 oktober 2012 @ 17:31:14 #42
13151 crew  Rewimo
pi_117553317
quote:
6s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:59 schreef E.T. het volgende:
Karin wat een ellende zeg :{ Ik hoop dat het spugen nu echt verleden tijd is!

Zo, ik heb een 8-jarige die van oor tot oor straalt! Vanmorgen kwam Jacques Vriens op school (de kinderboekenschrijver) en Saskia maakte deel uit van de BiebBende. Ze hebben dus van alles rond zijn bezoek georganiseerd, en dat heeft geresulteerd in een biebbende-shirt met grote handtekening op haar rug!
Vanmiddag was er ook nog de finale-poule van het schoolkorfbal, twee weken terug waren ze eerste geworden in de voorronde, dus nu het echte werk.. 4 wedstrijden; 2 gewonnen en 2 verloren en dus derde geworden! Morgen mogen ze als team met de beker alle klassen rond en elk teamlid mag de beker een tijdje thuis hebben.. Ze kan niet wachten tot hij hier staat natuurlijk!

Helaas moest ze wel de voorstelling van Jacques Vriens in het theater missen vanmiddag (vrijkaartjes voor Biebbende-leden), maar ze had zich al eerder bij het korfbal-team aangesloten. We hebben nog gepuzzeld om van beiden een stukje mee te pakken, maar er waren geen meisjes-wissels bij korfbal (een zieke) en niet genoeg tijd tussen de wedstrijden om heen en weer te crossen.. Er waren te veel leuke dingen vandaag en dit was een prima lesje voor Saskia dat je neit alles kunt hebben en dat andere mensen op je rekenen als je je ergens voor opgeeft :)
Wat ontzettend leuk voor haar *O* Best moeilijk als er zoveel leuke dingen tegelijk gebeuren ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 oktober 2012 @ 17:32:41 #43
13151 crew  Rewimo
pi_117553382
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:12 schreef XXXKarinXXX het volgende:
nou dat zeker! Dat maakte de stap haar mee te nemen naar huis wel makkelijker. Vocht komt wel weer en aankomen ook. Ik maak me wel steeds bozer op het zkh. Voordat ze de sonde inbrachten zei ze dat het heel veel pijn deed maar dat ze mocht schreeuwen en huilen zoveel ze maar wou. Dat is toch geen manier om met een kindje van 5 jaar om te gaan.... Nu het schuldgevoel begint te zakken komt er bij mij steeds meer woede.
Het klinkt allemaal erg naar. Wat ik op zich wèl goed vind is dat ze eerlijk zijn over dat het pijn doet. Maar het is wel een hele akelige ervaring voor een kindje van 5 natuurlijk -O-
pi_117553976
Wat een leuke dag ET. En soms komen leuke dingen idd tegelijk. Helaas.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 18:21:39 #45
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117554882
Och wat leuk ET! En inderdaad een goed les, zoiets.

Jongste werd hier gisteren voor de tweede week op rij MVP (most valuable player) bij basketbal. Tot een tijdje terug speelde hij heel leuk, hij kon best een aanval opzetten, etc., maar die ballen gingen er maar niet in. Ik heb 'm een maand of anderhalf niet ziet spelen, en nu lukt het opeens. Hij onderschepte de bal met nog 7 seconden te gaan, kwam bij de basket met 4 seconden, kon niemand aanspelen, stond door twee man gedekt, probeerde het toch, en scoorde. Je had 'm moeten zien glunderen O+
pi_117554970
Wat leuk gao O+ het is zo heerlijk om te zien hoe je kind zichzelf ineens ontwikkeld heeft. Of zich over een bepaald punt heeft weten te tillen. Fijn voor het zelfvertrouwen vooral.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 18:41:43 #47
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117555552
:Y Kan ie ook best gebruiken. Ik ben wel eens bang dat hij zich een beetje in de schaduw van z'n slimme zus voelt staan. Hoewel hij zegt dat het niet zo is (we hadden het er laatst over..).
pi_117556191
Gaaf Gao!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 18:57:34 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117556217
Wat gaaf Gao! :Y
En ook voor Saskia ET! Leuk dat ze zo trots zijn. :)

Karin, heeft Meike niet meer gespuugd vandaag?
pi_117556352
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:57 schreef Brighteyes het volgende:
Wat gaaf Gao! :Y
En ook voor Saskia ET! Leuk dat ze zo trots zijn. :)

Karin, heeft Meike niet meer gespuugd vandaag?
Vink ook et! Druk bezet dametje Heb je!

Be vandaag 2 keer een beetje gespuugd, maar er is per saldo meer in als uit. Dat is positief. Ze heeft net een broodje zitten oppeuzelen, had ze zin in... Goed teken!
pi_117558046
Dat klinkt goed Karin!

[ Bericht 92% gewijzigd door snoopy op 03-10-2012 20:44:15 ]
pi_117562953
Fijn Karin, kleine stapjes en pas ook op jezelf meis :*
pi_117566655
He Karin, dat klinkt al heel veel beter.

Haerdebn C. Welkom !!

Gaox wat gaaf !! Stoere vent hoor !

Chacama veel plezier morgen !

Enn nu vergeet ik vast weer wat maar teruglezen op mobiel wil zo slecht.

Hier nog twee weken tot de herfstvakantie. Ook nog niet aan toe. Beide mannen komen met prachtige cijfers thuis en gaan met plezier naar school,zelf met de hoosbuien van vanmorgen
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 oktober 2012 @ 10:13:48 #54
13151 crew  Rewimo
pi_117579550
Handige Harry hier heeft het klaargespeeld om zowel zijn brood als zijn waterfles te vergeten ^O^

Maar goed dat ie een korte dag heeft :')
pi_117580705
Oi christan op rantsoen...

Meike moet haar opleving van gister toch wat bekopen, gisteravond al veel hoofdpijn, vanmorgen weer overgegeven, en constant aan t slapen. T valt niet mee nog.... Maar we komen er wel. Mijn moeder komt hier straks, ik haal lars van het kdv en dan even een middagje met mijn kleine vriendje want die is al vanaf zaterdag bij de opa's en oma's.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 oktober 2012 @ 12:14:01 #56
13151 crew  Rewimo
pi_117583108
Wat akelig Karin, mag ze wel paracetamol tegen de hoofdpijn? En fijn dat je straks even lekker tijd met je kleine man kunt doorbrengen O+ Opa's en oma's ^O^
pi_117584433
Doe je goed Karin... geniet maar lekker even van je ventje !
pi_117620830
Hoe gaat het met Meike Karin?

Lotte heeft van de week voor het eerst zwemles gehad. Ze was er zo blij mee O+ en vond het een klein beetje spannend maar wel heel erg leuk :) dinsdag mocht ze alweer en dat vond ze helemaal geweldig :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:02:44 #59
13151 crew  Rewimo
pi_117622335
Wat fijn dat ze het zo leuk vindt, mrien ^O^

Karin, hoe is het nu met Meike?

Christan waait vandaag door Xanten :D
pi_117622668
Ja idd Karin, hoe is het met Meike ?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:43:02 #61
144006 chacama
Ondernemend!
pi_117627698
Karin hoe is het bij jullie?

Mrien, fijn dat het zo lekker ging bij zwemles!

Christan...niet wegwaaien in Xanten!

Een super dag gehad gisteren. Oh, wat was het heerlijk rustig in het Dolfinarium en wat hebben die meiden genoten van alles! Droomwens twee keer gekeken en bij alle andere shows met de neus vooraan en vragen stellen bij het leven.
pi_117628711
Mrien, fijn dat het goed gaat met zwemles.

Hier ook een dametje die het naar haar zin heeft op zwemles en ondanks haar vastbeslotenheid om niet van de kant te gaan springen of met haar hoofd onder water te gaan, doet ze beide inmiddels met plezier ;) *O*.

Christan, lekker windje... ;)

Chaca, dat klinkt super!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:13:36 #63
35189 Troel
scherp en bot
pi_117628790
Mijn grote knul heeft zijn eerste echte speeldate O+ Met het meisje waar hij verliefd op is O+

En het gaat super, zelfs met Jochem erbij, die mag echt gewoon heerlijk meespelen, ze spelen met zijn drietjes :)

Wel eerder buurmeisjes en buurjongetjes gehad of een verjaardagsfeestje, maar nog nooit eerder een klasgenootje :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:30:53 #64
144006 chacama
Ondernemend!
pi_117629300
Nijna, wat fijn dat het ondanks het voornemen toch goed gaat op zwem!

En Troel dat is een hele leuke date die jouw grote knul heeft.
pi_117629361
Gaat goed hier! Meikes juf komt zo op ziekenbezoek, dus ik zal vanavond wel wat uitgebreider reageren.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 18:49:29 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_117635923
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:30 schreef chacama het volgende:
Nijna, wat fijn dat het ondanks het voornemen toch goed gaat op zwem!

En Troel dat is een hele leuke date die jouw grote knul heeft.
En Jochem begon zowaar te huilen toen ze wegging. Die vond het misschien nog wel leuker dan Ruben :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117683441
Zo, update.... T gaat goed! Overgeven is voorbij! Tuurlijk heeft ze nog wel last van de hersenschudding, even spelen geeft hoofdpijn dus ze is er nog lang níet, maar we zijn echt op de goede weg. Haar juf is op visite geweest, wat genoot ze daarvan! Ze is er echt van opgefleurd, moest dat later natuurlijk bekopen maar ja. Ik bel morgen de huisarts even, even doorspreken hoe we verder moeten, hoe lang moet ze rustig aan doen, mag ik pcm blijven geven, ze klaagt steeds over een zere plek achter haar oor... Even horen of we het goed aanpakken zo, er is nu niemand waar we op kunnen terugvallen.... Verder wil ik nog een brief schrijven naar het zkh, er zijn zoveel dingen gebeurd die in mijn ogen anders hadden gekund, waar ik een heel naar gevoel aan heb overgehouden, en meike heeft nog veel verdriet over hoe het allemaal is gegaan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 7 oktober 2012 @ 10:07:11 #68
13151 crew  Rewimo
pi_117683541
Gelukkig maar dat het spugen over is, daar voel je je altijd extra naar bij vind ik. Ze zal nog wel een tijdje last blijven houden van hoofdpijn, het is een beste klap geweest blijkbaar :{
  zondag 7 oktober 2012 @ 11:10:40 #69
37150 livelink
pi_117684483
Een plotselinge ziekenhuisopname is natuurlijk wel bijna per definitie een traumatische ervaring, Karin.
Zeker als je je al zo beroerd voelt als Meike. Maar ja, ik weet natuurlijk niet wat er allemaal is voorgevallen daar.

Fijn dat het nu in ieder geval wat beter gaat en dat ze zo blij was met het bezoek van de juf. Hopelijk zit ze nu in een snel stijgende lijn.
pi_117720347
Klinkt heftig karin,beterschap voor haar!

Djen is al bijna een jaar het huis uit,maar eindelijk hebben we de definitieve diagnose, ze heeft Asperger. Het maakt zoveel duidelijk, we gaan iig hard aan de slag zodat zij de wereld een beetje begrijpt en wij haar. We krijgen psycho-educatie en begeleiding. We zijn heel blij dat we nu eindelijk weten wat ze heeft,zodat we haar wereld ook een stukje mooier kunnen maken. Maar nog 3 maanden en dan is ze "volwassen". De tijd is echt om gevlogen :o mijn kleine meisje die al bijna 18 is. Gelukkig heb ik Djulian nog die is net 8 ;)
  maandag 8 oktober 2012 @ 06:44:35 #71
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117720877
Hoe gaat het met haar, Anitra? Heeft ze eindelijk haar plek gevonden?
pi_117720972
Anitra :18 al bijna wat lijkt dat nog ver hier in huis.... Fijn dat er een duidelijke diagnose is en als ik het zo hoor willen jullie allemaal aan de slag voor een fijn stabiel leven dus dat moet goed komen !
Hou je taai !
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:57:50 #73
144006 chacama
Ondernemend!
pi_117723099
Eindelijk Anitra.....fijn dat jullie nu echt aan de slag kunnen en dat jullie Djen kunnen geven wat ze nodig heeft. Ben echt zo blij dat er nu gericht gewerkt kan worden..... En al bijna 18....jeetje zeg....

karin, ik kan het me goed voorstellen dat je het ziekenhuis wilt aanspreken op hun handelswijze. Ze zijn voorbij gegaan aan het gevoel van de patient en hebben daarbij Meike een onveilig gevoel gegeven in een ziekenhuis. Een plek waar je als kind niet bang zou hoeven zijn.....wel blij om te lezen dat het spugen over is. Hoop dat ze snel herstelt aan de blauwe plek in d'r hoofd.

Fleur heeft vandaag d'r spreekbeurt op school. Ze heeft er zo hard aan gewerkt. Ben erg benieuwd of het d'r ook gaat lukken om het goed over te brengen. Het onderwerp heeft ze in elk geval in d'r eigen (of ons) straatje gezocht. Ze vertelt over zweefvliegen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 oktober 2012 @ 10:16:51 #74
13151 crew  Rewimo
pi_117723495
Da's een tof onderwerp chaca, gaat vast goed, ze heeft immers praktijkervaring :)

Anitra, bijna 18 jeetje. Dat lijkt ook hier nog erg ver weg (hij wordt volgende week 12). Fijn dat jullie eindelijk een diagnose hebben, en wat ongelooflijk zonde dat die er nu pas is.
pi_117723636
Tsjee 18 alweer.. Fijn dat jullie nu aan de slag kunnen. Kan ze wel blijven zitten waar ze nu zit als ze 18 wordt?

Karin, fijn dat het beter gaat met Meike, de restjes van zo'n hersenschudding kunnen wel even duren. Doe maar lekker rustig aan.
En goed dat je toch het ziekenhuis een brief schrijft. Soms moeten dingen omdat het nodig is, maar het moet wel zo min mogelijk vervelend zijn dan. En zo te horen ging dat toch wat naar..

Chaca, wat een cool onderwerp!

Nijna, fijn dat het zwemmen zo goed gaat. Chris heeft nu een maand les, maar is er nog niet echt blij mee. De juf daagt hem wel goed uit, dus het gaat wel vooruit. Maar daardoor is er elke les ook wel een dingetjes echt vervelend. Zoals vorige week; juf had een hoepel op de grond van het bad gezet, en er kwam nog zo'n 5 cm boven het water uit. De kinderen moesten er doorheen kruipen/zwemmen. Chris wil normaal net met zijn kin/mond onder water. Maar met de juf heeft hem er doorheen gepraat, en hij ging met zijn hele hoofd onder water. Daarna high five, helemaal trots. Maar achteraf wel flink gemopper. Ik geloof dat de juf hem wel goed aanpakt. Ze laat hem af en toe wat gaan, andere keren probeert ze toch zijn grens op te rekken. Maar heel even, en dat gaat goed.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 oktober 2012 @ 10:40:44 #76
13151 crew  Rewimo
pi_117724083
Klinkt goed die zwemjuf, Deepfreeze :) Wat knap dat ze hem toch zo ver krijgt dat hij het doet, terwijl hij eigenlijk niet durft (of niet wil) ^O^ Zo krijgt hij vanzelf steeds meer vertrouwen.
pi_117747059
Zo, weer terug van zwemles. Vandaag mocht Chris bandjes om bij de drijfoefeningen. Geeft hem er wat extra zekerheid. En kan hij wel het gevoel krijgen.
Ook oefenen met douchen tijdens de les, en verhip, na het zwemmen ging het haren wassen echt goed..
Dus het zal wel goedkomen ;)
pi_117747785
Anitra, je dochter al bijna 18 :o Fijn dat er nu wel eindelijk een diagnose is!

Karin, gelukkig gaat het met Meike weer wat beter.

Deepfreeze, hij vond douchen/ haren wassen altijd vreselijk?

Hier eindelijk naar niveau 4 van zwemles, het laatste niveau. Hij is alweer bijna 1,5 jaar bezig. Ik merk zelf dat de groepen van 12 kinderen eigenlijk te groot voor hem zijn. Kyllian begint zich nu steeds meer te vervelen, vindt zwemles stom.
Broertje hebben we voor een ander (particulier) zwembad opgegeven, met kleinere groepjes.
pi_117748069
Hij heeft een hekel aan water op zijn gezicht, en bij haren wassen moet je ook nog 2 keer ;)
Maar als ik de douchedeur even dichttrek, en ik kom even later terug (even wat opruimen in de kamer ernaast), dan heeft hij wel natte haren. Kwestie van controle denk ik..
Hij zat vandaag met 3 kindjes, soms zijn het er 6 of max7, maar er zijn nu een paar door naar het volgende bad. Dat is wel fijn.
pi_117768211
Lekker klein groepje DF! Fijn dat het zo goed gaat!

Drie keer raden wie er eventjes naar school mocht vandaag? Yep.
Gister de dokter gebeld, intussen was Meike alweer druk aan het knutselen en spelen, slaapt overdag niet meer, en pcm alleen nog savonds.
Dokter zei dat een kind zelf heel goed voelt wat het wel of niet aankan.
Volgens haar kon ze vandaag en morgen wel een halve dag heen en dan donderdag weer een hele dag. Nou gaat dat me een beetje te snel, dus ze is vandaag een uurtje heen, morgen misschien ietsie langer en dan donderdag een ochtendje proberen.
Niet te geloven hoor, zo snel als kinderen ook weer kunnen opkrabbelen. Een week geleden stonden we er heel anders voor.

Ik voel zelf de gevolgen van deze hele toestand nog maar al te goed, moet van de dokter dan ook een week een timeout nemen, om de boel te verwerken. Heb net een brief getypt aan het ziekenhuis, best heftig om de boel zo weer te herbeleven, maar het lucht wel op.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 13:04:21 #81
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_117770646
Fijn,Karin dat Meike weer de goede kant opgaat. School is een fijne afleiding en thuis weer lekker relaxen!
Let intussen ook op jezelf!
pi_117771237
Het uur was ook echt genoeg voor ons dappere ding, toen kwam de hoofdpijn weer opzetten. Langzaam aan.... maar heel fijn voor dr om weer bij dr vriendinnen en de juf te zijn, ze mistte ze heel erg.
pi_117771598
Karin pas idd goed op jezelf ! Fijn dat de brief zo opluchtte.
Meike fijn dat school zo leuk was ! Nu morgen weer even, das fijn !
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 oktober 2012 @ 14:08:34 #84
13151 crew  Rewimo
pi_117772971
Rustig opbouwen maar met school. Fijn voor haar dat ze er een poosje heen kon ^O^ En doe zelf rustig aan, want je loopt jezelf echt voorbij in zo'n periode. Pas als alles dan weer een beetje normaal is, komt de klap :*
pi_117773572
Rustig opbouwen voor Meike maar dus... en voor jezelf inderdaad de tijd nemen! Pas goed op jezelf!
pi_117789891
In tha pocket! Op naar C!

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_117790417
Gaaf van amber!

Vrijdag gesprek op school voor Jenny. Ze heeft toch erg veel moeite met die 5 dagen school.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 20:45:51 #88
37150 livelink
pi_117790472
Gefeliciteerd *O* *O*
Ze staat er ook lekker trots bij! Is je emmer weer wat leger, Vicky?

Wow, dat Meike alweer naar school gaat. Fijn hoor! Kleine stapjes, maar toch wel een echte vooruitgang. En nu jij even de verplichte rust nemen, Karin :Y
pi_117790560
Amber *O*

Tico, goed om over in gesprek te gaan denk ik...
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 20:48:39 #90
37150 livelink
pi_117790623
5 dagen vind ik ook wel veel voor een kleuter, Ticootje.
Die van mij hadden gedurende hun kleuterjaren altijd op maandag de hele dag vrij en dan woensdagmiddag ook nog vrij. Dat was wel zo lekker, vond ik zelf ook.
pi_117790702
Goed zeg van Amber !!!
pi_117790707
Jeuh wat goed Amber! Gefeliciteerd !!

Karin :*
Goed dat je de brief geschreven hebt! Even aan jezelf denken nu!
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 20:51:41 #93
35189 Troel
scherp en bot
pi_117790786
Ruben heeft de woensdagmiddag en de vrijdagmiddag vrij.

Hij is wel moe, maar is natuurlijk ook al wel langer gewend om nog langere dagen te maken met minder vrij. Dan kwam hij wel vaak slapend in het busje weer thuis, maar dat is nu natuurlijk ook niet meer zo (dagen zijn veel korter).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117791882
Hier ook woensdag en vrijdagmiddag vrij en dat gaat vrij aardig moet ik zeggen...
  woensdag 10 oktober 2012 @ 07:46:42 #95
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117803537
Linusje heeft schoolvrije dag ... ik werk vandaag van thuis uit dus lekker relaxte dag voor hem :) in zijn ondergoed wii aan het spelen hahahaha sebiet eens zijn kleren zoeken.
pi_117804045
Goed van amber!

Karin, hoe ging het op school?

Lekker HaerdenC!

Heeft iemand hier ervaring met nachtmerries?
Chris heeft nu al een paar weken bijna elke nacht een nare droom. Regelmatig 2-3 keer. Nu lossen we het op door even 5-10 minuten bij hem te gaan liggen, dan slaapt hij wel verder. Maar leuk is anders..
Iemand nog tips?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 oktober 2012 @ 08:47:50 #97
13151 crew  Rewimo
pi_117804138
Amber, gefeliciteerd! *O*

Wat vervelend Deepfreeze, veel te verwerken misschien? Nemen jullie 's avonds de dag door? Hoeft niet uitgebreid maar zoiets als: wat vond je het leukst vandaag, en wat vond je het minst leuk? Misschien neemt het wat onrust bij hem weg. Ik weet niet of je er iets aan hebt maar dat was het eerste wat me te binnen schoot :)
pi_117804258
Dat proberen we wel, ook als we uit school komen alvast wat vraagjes, en dan komt er van alles uit, niks raars. Alleen dat hij nu wat meer moet aan 2e groeper werkjes. Maar die vindt hij ook wel weer leuk vaak.
Ook 's avonds echt tijd uitgetrokken voor een ritueel, zelfs tot een uur lang, maar hij komt dan ook nog.
Ik heb het vroeger ook jaren gehad, hopelijk is dat niet erfelijk :{
  woensdag 10 oktober 2012 @ 08:57:46 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_117804270
Hier ook gehad, is met de tijd wel minder geworden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117805020
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 08:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Goed van amber!

Karin, hoe ging het op school?

Lekker HaerdenC!

Heeft iemand hier ervaring met nachtmerries?
Chris heeft nu al een paar weken bijna elke nacht een nare droom. Regelmatig 2-3 keer. Nu lossen we het op door even 5-10 minuten bij hem te gaan liggen, dan slaapt hij wel verder. Maar leuk is anders..
Iemand nog tips?
ja wij. sinds selene naar de basisschool gaat eigenlijk vrijwel elke nacht. elke nacht ook rond dezelfde tijd. sinds een weekje ofzo wordt ze er niet wakker meer van, maar ze heeft ze wel nog (ik hoor haar "neeneeneenietdoen" roepen in haar slaap). ze heeft het al eens eerder gehad. als ze er niet wakker van wordt doen we niks aangezien het zo over is, als ze wel wakker wordt roept ze ons, stellen we even gerust en gaan we daarna vlot allemaal weer slapen. ik vermoed nog een weekje of 2 wellicht en dat we er dan weer vanaf zijn. tis echt indrukken verwerken bij haar. ze is ook niet uit haar doen overdag ofzo.

en ze kan knopen maken trouwens. knopen in de slap van baby (de babybornpop), knopen in onze schoenveters, knopen met haar das, overal knopen in :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_117807243
Ik heb ook in mijn jeugd jarenlang last gehad van nachtmerries. Ik werd dan doodsbang wakker en durfde me niet eens te bewegen.
Het heeft echt heel lang geduurd, tot ik een jaar of veertien was zelfs.

Ik weet niet waarom ik dat had en mijn ouders hebben er nooit aandacht aan geschonken. Als ik bij hen ik bed kroop werd ik vaak weggestuurd. Later kroop ik bij mijn broer op het bankje wat hij op zijn kamer had.

Ontzettend vervelend in ieder geval, Deepfreeze
Praat er maar met hem over, heel veel meer kun je denk ik niet doen.
pi_117807448
Ik heb hem eergisteren verteld dat hij zo zijn dag verwerkt. Gisteren (te)druk gespeeld en hij snapte vannacht wel dat het daardoor kwam. Daarmee was hij ook de angst van het moment wel voorbij. En kon hij sneller weer gaan slapen.
Terugsturen(na een knuffel) hebben we in het begin soms gedaan, omdat hij al kwam 5 minuten nadat hij in bed lag. Dat kan toch niet? Maar zo middenin de nacht komt hij echt bang naar onze kamer.

Mijn ouders hebben uiteindelijk een opklapbed gekocht. Als ik een nachtmerrie had, mocht ik daar gaan liggen. Maar het was heel vaak dezelfde droom met een enge vogel die in het raam zat. En dan kwam hij dus ook door het raam van mijn ouders. Kon ik weer terug naar mijn eigen kamer. Pas na een verhuizing was die droom over, en had ik minder en andere dromen, maar toen was ik wel jaren verder..
pi_117807531
wat bij mij als kind goed hielp was zelf de droom sturen. dus in de droom over al die enge slangen bleken die slangen mijn vriendjes te zijn. ik was toen een jaar of 8 denk ik. ik heb alleen geen idee meer hoe ik erop kwam om dat te kunnen sturen
  woensdag 10 oktober 2012 @ 12:06:07 #104
144006 chacama
Ondernemend!
pi_117809096
Amber! *O*

Karin fijn dat Meike weer even naar school kan.....en jij goed op jezelf passen!

DF, wat vervelend die nachtmerries. Hier merk ik aan Maud dat ze de dag ook vaak verwerkt in d'r dromen. Soms positief dan hoor ik d'r zingen, maar ook de minder leuke dingen komen dan boven. Troosten en praten....

Wat Simmu zegt is ook zo...kijken of je de droom kun veranderen

Lily, wat naar dat je je dat nog zo goed kunt herrineren....het gevoel van angst....

HC, lekker dagje vrij! Super!

En zal ik dan nog even heel zachtjes zeggen dat ze een 8 had voor d'r spreekbeurt en dat ik zooooo trots ben....
  woensdag 10 oktober 2012 @ 12:22:24 #105
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117809707
Wij hebben jaren geleden samen een boek gelezen over 'dreamcatchers', en er toen zelf eentje gemaakt. Daar gelooft jongste nog steeds heilig in. Wat echt hielp was dat oudste bij hem op de kamer ging slapen. Dat vinden ze allebei fijner. Kennelijk helpt het als je wakker wordt, maar je weet dat er iemand anders ligt.

Nu heeft hij nog heel af en toe een nachtmerrie, dan mag hij 5 minuutjes bij mij liggen en daarna gaat het wel weer. Hij slaapwandelt als hij druk is, of gespannen. Oudste praat 5 kwartier in een uur 's nachts, net als overdag :D Ik snap werkelijk niet dat die twee aan slapen toekomen, als ik een nacht bij ze slaap, bijvoorbeeld tijdens de vakantie.
pi_117809947
Bij mij slapen de meiden sowieso bij elkaar... Ik merk dat dat voor Jen ook erg fijn is. Als ik Leyla uit bed haal omdat ze huilt vindt Jen dat erger dan dat Leyla blijft liggen en haar even wakker maakt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 oktober 2012 @ 12:59:57 #107
13151 crew  Rewimo
pi_117810716
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:06 schreef chacama het volgende:
En zal ik dan nog even heel zachtjes zeggen dat ze een 8 had voor d'r spreekbeurt en dat ik zooooo trots ben....
Wauw _O_ Hartstikke goed zeg!
  woensdag 10 oktober 2012 @ 13:14:08 #108
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117811086
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:06 schreef chacama het volgende:
Je had het zo zacht gezegd dat ik het niet gehoord had. Mag je best van de daken schreeuwen hoor. Hartstikke goed van 'r!!!!
pi_117811922
DF, wat vervelend zeg, en waar droomt hij dan over? steeds hetzelfde of wat anders?

Meike was vandaag ietsje langer op school, ging goed! Op het eind had ze wel weer hoofdpijn, maar thuis ebde het snel weer weg.
Uitbreiden doen we nu eerst maar niet, juf dacht ook dat dit echt genoeg was voor haar. (2 uurtjes)
Ze hadden in de klas gefluisterd tegen elkaar omdat Meike niet tegen dat harde geluid kan....so sweet... Juf vond het zelf ook wel even lekker zei ze, even geen kabaal aan dr hoofd!

Ze mag tot vrijdag nog Flip bij zich houden. Daar geniet ze zo van.
ik hoop dat ze niet al te verdrietig is als ze hem vrijdag weer moet inleveren....
Ze zou een eigen Flippie krijgen van de klas, alleen issie uitverkocht, en ze verwachten bij het NRT dat hij pas begin volgend jaar weer leverbaar is. Als het goed is komt er een Flip via DML deze kant op O+ weet alleen nog niet wanneer

[ Bericht 3% gewijzigd door XXXKarinXXX op 10-10-2012 14:04:35 ]
pi_117818051
Chaca, wat stoerrrr!

Karin, wat fijn dat de klasgenootjes zo rekening met Meike houden en dat je de tijd neemt om het rustig op te bouwen! Hoe is het met jou?
Oh toch een eigen Flip! O+
pi_117818163
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:41 schreef XXXKarinXXX het volgende:
DF, wat vervelend zeg, en waar droomt hij dan over? steeds hetzelfde of wat anders?
Meestal over spinnen of monsters die hem gaan opeten. En vorige week een keer over dino's, maar dat was tijdens het dino-thema..

Fijn dat haar klasgenootjes zo lief voor Meike doen!
pi_117845594
Puberzonen moeders.... Mijn oudste lijkt wel pokon te eten...hoelang gaat dit nog door ? Hij is nu 1.80 waar hij een maand geleden nog 1.77 was....
pi_117851129
Muks, gaat hard :o
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 oktober 2012 @ 13:34:00 #114
13151 crew  Rewimo
pi_117851277
Die van mij baalde vanmorgen. Wij mochten (nou ja moesten) onze vingerafdrukken afgeven voor onze nieuwe ID-kaarten. En hij niet, want dat moet pas vanaf 12 jaar.

Tja. 8 dagen te vroeg :+
pi_117851642
Haha christan.... En nu moet ie jaren wachten...tssss
Meike mocht toen haar eigen naam schrijven voor de idkaart, dat was ja prachtig!

Wat een lang end Muks, groter dan mij!

Meike heeft een hele lieve brief gekregen van haar klas, dat ze het zo erg vonden wat er was gebeurd, en dat ze daarom een broertje van flip krijgt die ze altijd mag houden. En guess what, die heet ook flip. Hij is alleen op vakantie naar spanje, en wanneer hij terugkomt is nog niet bekend.... Hahaha prachtig! T kind straalt....!
Uitbreiden op school lukt nog niet, na anderhalf uur is het wel genoeg voor dr. We doen het kalm aan. Zo ging ze gister een rondje fietsen, schaapie kwam zowat niet vooruit....conditie naar de haaien
pi_117852468
Dat gaat je ook niet zomaar in de koude kleren zitten zo'n klap... Anderhalf uur is mooi voor nu, rustig aan. Hoe is het met jou zelf?
pi_117852673
Oeh, gister telefoontje voor zwemlessen... Blijkbaar staan we nu redelijk bovenaan... nu is het wachten op een plekje met een normale tijd.. Niet om kwart voor 4 op donderdag ofzo..
pi_117853314
kwart over 4 op vrijdag is ook geen pretje :'(
pi_117853361
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 14:27 schreef snoopy het volgende:
kwart over 4 op vrijdag is ook geen pretje :'(
Mwa... Die zou ik wel redden... Ze zit tot half 4 op school in principe.. Dat wordt wel racen dan ja.
pi_117853408
Heb je een voorkeur kunnen opgeven?
pi_117853700
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 14:29 schreef snoopy het volgende:
Heb je een voorkeur kunnen opgeven?
Nee... Zo werkt het helaas niet.
pi_117853796
lekker handig :{

Hier kan dat gelukkig wel. Ik klaag nu wel over vrijdagmiddag maar voor ons is dat de best mogelijke tijd. Ze zwemt nu voor haar B. Voor A kon ze op zaterdagochtend. Vond ik ook wel erg fijn.
pi_117855445
Amber zwemt op vrijdag om half 7.

Madam is ziek.. Was van de week al niet lekker maar het diplomazwemmen heeft al haar energie opgemaakt... Ze hoest dr longen.uit dr lijf.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_117855709
Zwemmen zo tegen etenstijd zou ook prima zijn ja...
pi_117857344
Over dromen: hier werkt de dromenvanger (prinsessenmobiel) echt super goed. Iedere avond zetten we hem even 'aan' en dan is ze op een of andere manier gerust besteld. Ze heeft ook een zaklampje bij haar bed, vindt ze ook fijn.
Heel vervelend die nachtmerries.

Zwemles hier op zaterdag om 9 uur. Mijn man is van de zwemles. Door de week is het van 17.15 tot 18u. Lijkt mij niets, eer dat je dan aan tafel zit gaat er bij mijn kids niets meer in.
Hoop dat de tijd je een beetje gaat uitkomen Tico. En anders? Uitstellen tot er plek is op een andere tijd?
Met een meidenkwartet
pi_117859975
Hier maandagavond half 7 zwemmen. Kunnen we nog van te voren eten, en ligt hij maar een half uurtje later erin.

Vannacht dan weer geen nachtmerrie natuurlijk :P
Maar als het aanhoud gaan we een dromenvanger knutselen. Dat vindt hij sowieso wel leuk om te doen.

Net vriendje van Chris naar huis, iniemini wondje opgelopen in de speeltuin (ouders niet gebeld trouwens). Het kan gebeuren, maar ik voel me best naar. Hopelijk is er morgen niks meer te zien..
pi_117860142
Die Christan.... das balen !! :D

ja hij is ook echt flink groter dan ik ben, hij kijkt nog nét niet over mij heen, maar dat is een kwestie van tijd...

Wat lief van de klas van Meike en dat ie op vakantie is nu _O- geweldig !!
  donderdag 11 oktober 2012 @ 19:02:05 #128
11682 Moonah
Jolie femme
pi_117863804
Tico, zou het niet erg belastend zijn voor Jen om én 5 dagen naar school te gaan én ook nog te moeten zwemmen na schooltijd? Wellicht nog even wachten totdat het op school wat soepeler verloopt...
  donderdag 11 oktober 2012 @ 19:03:22 #129
11682 Moonah
Jolie femme
pi_117863867
Oh ja, en nog een _O_ voor Fleur! Wat goed! Ook voor haar zelfvertrouwen.

Karin, fijn dat Meike al wat naar school kan gaan. En geweldig, een eigen Flip!
pi_117882988
Sorry dat ik zo binnen kwam springen,maar veel mensen hebben mee geleefd met Djen. Dank voor de lieve woorden! 18 komt er sneller aan dan je denkt hoor ;)
Voorlopig blijft ze waar ze nu is,maar ze zal waarschijnlijk op een ktc kamertrainingscentrum komen voor jongeren met autisme. Voor Djen is het fijn dat ze nu ineens dingen kan begrijpen. Nog wel heftig allemaal,maar ik zie steeds meer Djen terug van vroeger <3
pi_117883043
Anitra dat moet gewoon heerlijk zijn om je vertrouwde Djen terug te zien !
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:13:55 #132
13151 crew  Rewimo
pi_117883455
Anitra, wat fijn joh, heerlijk dat jullie je allebei beter voelen ^O^
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:43:03 #133
37150 livelink
pi_117883750
Anitra, wat zal het een opluchting voor je zijn dat het zoveel beter gaat met Djen. Ik vind het ongelooflijk fijn voor jullie. En al 18 jaar! Ik kan me nog niet voorstellen hoe het is om al zo'n grote dochter te hebben, maar het gaat hard genoeg, ja.

Deepfreeze, ik begrijp niet helemaal wat er nou gebeurd was. Had het vriendje een wondje opgelopen en voelde jij je naar omdat het onder jouw supervisie was gebeurd of zo? Het kan inderdaad gebeuren en ik heb zo vaak kinderen thuis gekregen met een kapotte knie of zo. Ik denk niet dat iemand jou daar de schuld van zal geven.
pi_117883807
DF hier komen ook geregeld vriendjes weg met kapotte knieën of ellebogen. En zo krijg ik Mikael ook geregeld weer terug. Ik weet hoe onbenullig die jongens samen zijn dus ongelukje zit dan in een klein hoekje!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:47:56 #135
35189 Troel
scherp en bot
pi_117883816
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 14:11 schreef Ticootje het volgende:
Oeh, gister telefoontje voor zwemlessen... Blijkbaar staan we nu redelijk bovenaan... nu is het wachten op een plekje met een normale tijd.. Niet om kwart voor 4 op donderdag ofzo..
Hier om half 6. Dat is pas een rottijd. Op donderdag standaard te laat in bed helaas. Tussen de middag warm eten is helaas geen optie omdat Jochem dan niet mee-eet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:53:42 #136
35189 Troel
scherp en bot
pi_117883903
Overigens: Ruben is dus vorige week vrijdag en afgelopen woensdag wezen spelen (ok, vrijdag gewoon iemand hier thuis, maar woensdag bij een klasgenootje), maar ik merk dat dat ook heel veel energie vergt.
Maar, moet ik hem dan verbieden om af te spreken? Vandaag zit spelen er sowieso niet in, omdat Ruben natuurlijk dit weekend bij papa zit, maar is het heel raar om maar 1 keer in de week ergens te mogen spelen? Zodat we volgende week bij wijze van spreken (want sowieso geen twee keer in verband met Jochems verjaardag) niet en de woensdag en de vrijdag gaan spelen?

Aan de ene kant gun ik het hem heel graag, woensdag wilden er meerdere kindjes met hem spelen (en daarvan maakte ik aan de ene kant een huppeltje, blijkbaar vinden ze mijn zoon leuk en aan de andere kant vond ik het moeilijk, want je moet een kindje teleurstellen :P ). Hij had gekozen voor het ene kindje en toen een ander kindje kwam vragen wilde hij liever daar spelen. Toen heb ik heel duidelijk gemaakt dat afspraak een afspraak is en dat je niet dan ineens met een ander kindje kan spelen.

Hoe lossen jullie dit soort dingen op?

School is hier half 9-12 half 2-half 4 op ma + di, wo van half 9-kwart over 12, do half 9-12 half 2-half 4 en vr half 9-12. Spelen dus eigenlijk alleen wo/vr. Op do heeft hij dus zwemles.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:27:24 #137
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_117884522
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 10:44 schreef Muks het volgende:
Puberzonen moeders.... Mijn oudste lijkt wel pokon te eten...hoelang gaat dit nog door ? Hij is nu 1.80 waar hij een maand geleden nog 1.77 was....
Dat gaat vast nog even door. :) M'n oudste kijkt al bijna over me heen. ;( Mijn dochter begint trouwens nu ook gevaarlijk dicht bij mij in de buurt te komen. :o Ik schat nog een centimeter of 2 en dan is ze net zo lang als ik.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:32:44 #138
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_117884625
Troel, ik zou het gewoon van de dag zelf afhangen of hij wel of niet de energie ervoor heeft. Maar misschien is het bij hem belangrijk dat je dat langer van tevoren aangeeft? In dat geval zou ik het bij 1x in de week houden. Totdat je merkt dat hij wat meer energie over heeft. :)
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:35:27 #139
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117884684
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 09:27 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Dat gaat vast nog even door. :) M'n oudste kijkt al bijna over me heen. ;( Mijn dochter begint trouwens nu ook gevaarlijk dicht bij mij in de buurt te komen. :o Ik schat nog een centimeter of 2 en dan is ze net zo lang als ik.
en als je nou 1.70 was... :o ja, jouwese zijn echt groot! Mijn 13 jarige heeft nog niet echt een groeispurt gehad. die doet die hele lichamelijke ontwikkeling wat trager geloof ik. :D Hij begint wel een beetje zwaarder te worden, en meer te eten dus t zal er wel aan zitten te komen. Hij zit ergens rond 1,70 denk ik. Maar goed, groei is iets wat gewoon plaatsvind we zullen wel zien hoe t gaat.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:41:37 #140
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_117884797
Ik denk dat m'n oudste wel zo'n beetje klaar is met groeien, die gaat m'n man never nooit niet meer inhalen. Vindt hij trouwens erg jammer. ;) Maar in het ziekenhuis bleek al dat hij zo'n anderhalf/twee jaar voor liep met z'n skeletgroei, dus is het ook logisch dat hij eerder stopt met groeien dan bijvoorbeeld jouw zoon als ie net zo oud is als de mijne. Het lijkt mij alleen maar praktisch, niet je kop stoten als je een deur binnenstapt e.d.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:51:30 #141
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117884991
Ja, dat is ook nog eens zo! T grappige is dat hij van zijn eigen leeftijdgenoten wel echt bij de langeren hoort, en niet eens de kleinste van de klas is, maar eerder middenmoot, :o alleen veel smaller met nog zo'n kindergezichtje :D hij is fysiek echt nog jonger dan 13. Denk ik.

W. Was echt fysiek véél verder, liep daar ook voor. Maar ja. T gaat zoals t gaat hè, je doet er niks aan.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:09:58 #142
37150 livelink
pi_117885503
Lastig dilemma, Troel.
Wij zaten daar ook heel erg mee en mijn man en ik zaten ook nog niet op één lijn. Ik was geneigd om het te beperken en mijn man moedigde het juist aan.

Op de groep hebben we geleerd hoe we hier mee om moesten gaan. Daar moest Job elke middag na school spelen. Hij moest dan twee speelafspraakjes maken met twee verschillende kindjes en dan moesten ze vantevoren ook afspreken wat ze gingen doen en dat moest ook voorgelegd worden aan de leiding. Na goedkeuring, mochten ze precies 2 x 15 minuten spelen.

Dit was natuurlijk wel helemaal bedoeld om de kinderen te leren om afspraken te maken en ook om hen te leren samen te spelen, maar het moest natuurlijk ook leuk zijn (en blijven). Daarom duurde het maar 15 minuten per afspraakje. Want zoals één van de leiding aan mij uitlegde: "ik heb liever dat ze boos op mij zijn omdat ik een leuk afspraakje verstoor, dan dat ze te lang doorgaan, ruzie krijgen en eindigen met de bevestiging dat ze het toch niet kunnen".

Natuurlijk konden we dit 15-minuten-schema thuis niet blijven hanteren, maar ik zorg wel dat een speelafspraakje bij Job nooit te lang duurt. Toen hij net thuis was, maximaal 1 uur. Nu maximaal 1,5 uur.
En dat werkt goed.

Bij nader inzien gaat het bij jou natuurlijk vooral om de vermoeidheid, dus mijn verhaal slaat eigenlijk nergens op, zie ik nu ;) Sorry.

Maar ja, de boodschap om een maximale duur aan de speeltijd vast te knopen, daar heb je misschien nog wat aan.
pi_117885667
Mikael mag ook maar 1 keer in de week of hier een vriendje of ergens anders spelen. Nu zit ie in groep 3 en word het heel soms wel eens 2 keer. 1 keer bij in mijn tijd en 1 keer in papa's zijn tijd.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117885796
klinkt bekend troel, hier ook. we waren van de zomer al aan het oefenen met speelafspraakjes en dat ging goed, maar het is selene nu echt wat teveel met school, gym en speelafspraakjes (zwemmen laten we dus ook even gaan tot komende zomer, dan gaan we 'gewoon' voor de snelcursus hier in het buitenzwembad)

tsja, bij mijn dame is het met onbekende dingen vaak een kwestie van doorzetten en routine kweken zodat alles gewoon goed bekend is, dan trekt ze doorgaans snel genoeg bij. ik ben nu wel in de weer om ervoor te zorgen dat de weekenden vrij blijven, zodat we allemaal bij kunnen tanken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117885920
Simmu zeg je familie ook dan dat ze op kunnen bokken. Onze kinderen onze planning en verder get lost. :Y

En troel, hier hebben ze alleen de woensdag middag vrij dus dat is ook de enige dag dat ze hier bij elkaar kunnen spelen. Vind ik ook wel genoeg eigenlijk. :Y Het is al vermoeiend genoeg.
pi_117886006
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:24 schreef Pvoesss het volgende:
Simmu zeg je familie ook dan dat ze op kunnen bokken. Onze kinderen onze planning en verder get lost. :Y

En troel, hier hebben ze alleen de woensdag middag vrij dus dat is ook de enige dag dat ze hier bij elkaar kunnen spelen. Vind ik ook wel genoeg eigenlijk. :Y Het is al vermoeiend genoeg.
da's exact wat ik zei :P

plus dat ik selene's speelafspraakjes wat beperk, plus de weekenden beperk. plus sangdrax die (enigszins vrijblijvend voor zn werk) een week naar de vs kon in overleg dat niet doet. maar je weet hoe ze zijn en hoe dat gaat :') kan zomaar zo zijn dat we binnenkort weer een permanente telefoonaansluitingsstoring hebben *)
pi_117886464
Anitra, fijn dat Djen haar oude ik rustig aan weer terugkomt.
Zou het nog veroorzaakt kunnen zijn door de puberhormonen dat het zo heftig is gegaan?

Ik heb dus een kind wat echt niet zomaar wat oploopt bij het spelen. Die springt nog niet eens van een bankje in de speeltuin. Dit jochie deed echt wild. Maar was echt aan het genieten. De ouders lijken ook wel strikt, dus heb ik hem dan teveel vrijheid gegeven?
Ach, het hoort erbij, en hij zal nog weleens iets oplopen als hij zo blijft spelen ;)

Troel, ik kijk gewoon per dag hoe het gaat. Maandags niet ivm zwemmen. De andere dagen hangt het van hem af. Deze week dinsdag en donderdag een druk vriendje over de vloer gehad. En beide nachten een paar nachtmerries. Woensdag rustig aan gedaan, en prima geslapen. Dus vanmiddag een herfstknutselmiddag ingelast. Volgende week misschien alleen woensdag en vrijdag een half middagje spelen. En dan een week vakantie en geen gedoe...
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:54:29 #148
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117886799
Ik zou het ook van z'n energie af laten hangen Troel, maar ik kan me voorstellen dat jullie allebei behoefte hebben aan duidelijkheid, en dan is 1 keer per week voorlopig een goed alternatief. En als dat goed gaat, misschien eens twee keer proberen...

Spuug, ik kan me je middelste nauwelijks voorstellen, zo lang als jij! Is het nog steeds zo'n sprietje?
pi_117886965
Ik vind voor een kleuter 1 keer per week spelen helemaal niet gek.
Hier verschilt het, de ene week helemaal niet, de andere week 2 keer.
Tis maar net hoe de pet staat.
pi_117887200
Hier wordt nog helemaal niet aan speelafspraakjes gedaan door kleuter :)

Maar wij wonen in een buurt met heel veel kleine kinderen, dus ons manneke komt thuis uit school en rent dan vaak heel snel weer naar buiten.
Tenzij hij heel moe is, maar dan wil hij zelf ook liever rustig binnen zijn.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:09:05 #151
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117887248
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:07 schreef freecell het volgende:
Maar wij wonen in een buurt met heel veel kleine kinderen, dus ons manneke komt thuis uit school en rent dan vaak heel snel weer naar buiten.
Dat hebben wij dus ook. Soms voel ik me best schuldig dat het altijd een andere moeder is die om speelafspraken vraagt. Vooral jongste heeft er gewoon weinig behoefte aan, want die rent 'de straat' op, en er zijn stapels jongens om mee te spelen.
pi_117887299
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:07 schreef freecell het volgende:
Hier wordt nog helemaal niet aan speelafspraakjes gedaan door kleuter :)

Tenzij hij heel moe is, maar dan wil hij zelf ook liever rustig binnen zijn.
Ohw dat lijkt me ook handig!
Hier is dat niet zo, meeste kinderen in de buurt zijn allemaal rond de 10 jaar ofzo.
pi_117887446
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:10 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Ohw dat lijkt me ook handig!
Hier is dat niet zo, meeste kinderen in de buurt zijn allemaal rond de 10 jaar ofzo.
In de huizen direct om ons heen wonen 5 andere kinderen van 3-5 :D
Zo relaxed!
En ouder en jonger zijn ze er ook ;)
pi_117887570
Hier wel wat kinderen van Chris zijn leeftijd, maar die spelen ook niet alleen buiten. Daarvoor is het echt te druk, en lopen er wat grote kinderen rond die nogal stoer doen (inc vechtpartijen en grove taal).
En zijn vriendje uit de klas woont om de hoek, maar die is nogal druk, dus voor Chris ook niet handig voor elke dag. Hoe gezellig ze het ook vinden ;)
Andere kindjes wonen wat verder weg, dus ook altijd weer geregel met vervoer, of ze gaan vaker naar een oppas/bso..
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:23:54 #155
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117887758
Linusje had gisteren zijn eerste toets lezen gehad en heeft dat heel erg goed gedaan!

* HaerdenC fiere papa :) we hadden ook dagelijks al flink geoefend ... nog even en hij kan mij een verhaaldje voorlezen in plaats van andersom :)
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:25:06 #156
37843 lady-wrb
kortaf
pi_117887814
even onder spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
als ik zeik mogen jullie het ook zeggen hoor. ik weet niet zo goed hoe ik hier objectief op moet reageren. ik vind het gewoon lullig voor L.
pi_117887886
Gaat het hier om de vakantie van andere kinderen? Ik bedoel, heeft je ex nog meer kinderen?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:28:43 #158
37150 livelink
pi_117887964
En moeten je ex en zijn partner hiervoor vrij nemen? Als ze dat moeten doen en een week later moeten ze het nog een keer doen voor de andere kinderen, dan kan ik me er iets bij voorstellen.
pi_117888027
Lotte heeft nu ook een redelijk drukke planning door de week, heb met haar afgesproken dat we kijken of het zo lukt en anders gym schrappen en ruilen met 1 van de dagen zwemmen

Ze gaat alle dagen alleen de ochtenden naar school:
Maandag: zwemles 16:30
Dinsdag: zwemles 17:00
Woensdag en donderdag BSO
Vrijdag: gym 15:30
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:31:49 #160
37150 livelink
pi_117888083
Dat is inderdaad wel druk, Mrien. Twee keer per week zwemmen vind ik sowieso wel veel.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:32:38 #161
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117888113
Oh, ik niet! Waarom L afketsen en voor andere kinderen wel vrij nemen? T gaat niet om 'oppassen' hè, maar om tijd met z'n vader.

Ze hadden ook (in geval van andere kinderen) L een paar dagen kunnen laten komen, desnoods alleen met z'n vader. Ik vind t eerlijk gezegd wel een beetje makkelijk. :@

Maar ja, dat is het afgewezen kind van gescheiden ouders dat spreekt. :@
pi_117888383
het zou mij ook niet lekker zitten lady. maar ja; de andere kant is dan: wat doe je eraan ;(
jij kan er denk ik helemaal niks mee, behalve zorgen dat L weet/beseft dat dit gedoe niet aan hem ligt. en hoe je dat kan doen weet ik ook niet.
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:42:54 #163
37843 lady-wrb
kortaf
pi_117888503
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:26 schreef snoopy het volgende:
Gaat het hier om de vakantie van andere kinderen? Ik bedoel, heeft je ex nog meer kinderen?
ja
een van hemzelf, een van hun samen en zij heeft er ook een

maar dat moet toch niet uitmaken? hij werkt niet.
en L. wil niet de hele vakantie want hij wil met mij ook nog aan de boemel (letterlijk, want hij wil graag een keer de hele dag in de trein zitten met mij :D )
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:44:38 #164
37150 livelink
pi_117888559
We weten toch veel te weinig om er iets van te kunnen zeggen? Ik kan niet zomaar een week vantevoren een extra week vakantie regelen, bijvoorbeeld.

Maar ja, ik praat ook wel volledig uit de theorie als kind van niet-gescheiden ouders en zelf ook niet gescheiden.

Ik probeer me wel eens voor te stellen hoe het zou zijn en ik word al woest bij het idee dat mijn kinderen eventueel nog een andere vrouw als moederfiguur zouden zien. Ik geloof dat ik dat heel moeilijk zou kunnen relativeren.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:46:29 #165
37150 livelink
pi_117888617
Bij het kruidvat hebben ze geloof ik weer een treinkaartjes-actie, Lady! Handig voor als je kind graag treint.

Als je ex niet werkt, dan begrijp ik eerlijk gezegd niet wat het probleem zou zijn. Juist extra fijn, omdat hij zijn aandacht exclusief aan L. kan geven.
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:46:48 #166
37843 lady-wrb
kortaf
pi_117888621
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:44 schreef livelink het volgende:
We weten toch veel te weinig om er iets van te kunnen zeggen? Ik kan niet zomaar een week vantevoren een extra week vakantie regelen, bijvoorbeeld.

Maar ja, ik praat ook wel volledig uit de theorie als kind van niet-gescheiden ouders en zelf ook niet gescheiden.

Ik probeer me wel eens voor te stellen hoe het zou zijn en ik word al woest bij het idee dat mijn kinderen eventueel nog een andere vrouw als moederfiguur zouden zien. Ik geloof dat ik dat heel moeilijk zou kunnen relativeren.
daar heb ik het nou absoluut niet moeilijk mee. als ze maar goed is voor mijn kind en mijn kind zich daar op zijn gemak voelt, is het voor mij prima.
ik bemoei me niet met de boel daar en verwacht van hun dat zij zich niet met mijn boeltje bemoeien.
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:50:01 #167
37843 lady-wrb
kortaf
pi_117888719
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:46 schreef livelink het volgende:
Bij het kruidvat hebben ze geloof ik weer een treinkaartjes-actie, Lady! Handig voor als je kind graag treint.

Als je ex niet werkt, dan begrijp ik eerlijk gezegd niet wat het probleem zou zijn. Juist extra fijn, omdat hij zijn aandacht exclusief aan L. kan geven.
ik heb ze van de albert hein liggen. die zijn voor door de week. die van het kruitvat zijn voor het weekend.
nu nog een bestemming prikken. ik dacht aan het stripmuseum in groningen. daar schijnt het geluksdubbeltje van dagobert duck te liggen.
of anders een of ander oud planetarium van ijse ijsinga (als ik het goed schrijf :@ ) in friesland
maar een bestemming in maastricht zou ook zomaar kunnen (grotwandelen ofzo of zijn die dicht nu? )
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:03:04 #168
37843 lady-wrb
kortaf
pi_117889202
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:46 schreef livelink het volgende:

L heeft al vaker aangegeven dat hij graag eens iets met zijn vader zou willen ondernemen één op één.
ze zijn een keer samen wezen zwemmen en dat was het dan.
het is ook geen probleem hoor dat hij de hele vakantie bij mij is. ik ben gewoon thuis. toen hij vertelde dat hij in de herfstvakantie naar zijn vader wilde heb ik wel even gedacht : jij bent lekker, heb ik een keer een week vrij, ben je dr niet. maar dat heb ik niet gezegd hoor. hij moet lekker doen wat hij denkt dat goed is. maar achteraf is het toch wel fijn, nu hij dus niet kan komen.
pi_117890214
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:31 schreef livelink het volgende:
Dat is inderdaad wel druk, Mrien. Twee keer per week zwemmen vind ik sowieso wel veel.
hmm vink ook veel, helemaal 2 dagen achter elkaar. Maar ze vindt het leuk toch? Dan is er niks aan de hand natuurlijk.

Juf van Meike vertelde dat ze haar vandaag voor het eerst deze week weer had zien stralen!
Goedgoedgoedzo!!! Eens kijken of ze het volgende week al iets langer kan volhouden
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:55:01 #170
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117890749
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:42 schreef lady-wrb het volgende:
hij werkt niet.
Dan kan ik me voorstellen dat je dat niet lekker zit :{ Wat is het probleem dan? Want dan is het dus gewoon 'geen zin', eigenlijk?

Aan de andere kant is het natuurlijk wel op het randje van je wél met zijn zaken bemoeien. Moeilijk!
pi_117890940
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 12:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

hmm vink ook veel, helemaal 2 dagen achter elkaar. Maar ze vindt het leuk toch? Dan is er niks aan de hand natuurlijk.

Juf van Meike vertelde dat ze haar vandaag voor het eerst deze week weer had zien stralen!
Goedgoedgoedzo!!! Eens kijken of ze het volgende week al iets langer kan volhouden
Da's goed om te horen! Hopelijk zet het de komende week zo door!

Ze vind het inderdaad erg leuk, dat scheelt. 2 dagen achter elkaar is niet heel praktisch, maar in combinatie met mijn werkdagen was dit 1 van de weinige opties die overbleef..
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:02:49 #172
35189 Troel
scherp en bot
pi_117890999
Allemaal bedankt voor jullie input :) Daar kan ik wel wat mee :)

(En afspraakjes beperken vind ik wel een heel goede livelink! )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117892730
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:42 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ja
een van hemzelf, een van hun samen en zij heeft er ook een

maar dat moet toch niet uitmaken? hij werkt niet.
en L. wil niet de hele vakantie want hij wil met mij ook nog aan de boemel (letterlijk, want hij wil graag een keer de hele dag in de trein zitten met mij :D )
Nee, ik vroeg me af of hij zelf herfstvakantie had ivm werk ouzo. Maar het gaat dus om zijn anderen kind(eren). Dan zou ik me er ook wel boos over maken geloof ik. Helemaal als ik lees dat hij gewoon thuis is. Net of de andere kinderen belangrijker zijn dus :{
pi_117896779
Lady, als hij de hele dag thuis zit, dan zou ik het ook wel vervelend vinden. Vooral voor je jochie. Al is het dan ook maar een dag of 2, maar wat aandacht van die kant is toch wel te doen?

Karin, fijn dat meike vooruit gaat!
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:37:34 #175
37843 lady-wrb
kortaf
pi_117896943
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 12:55 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dan kan ik me voorstellen dat je dat niet lekker zit :{ Wat is het probleem dan? Want dan is het dus gewoon 'geen zin', eigenlijk?

Aan de andere kant is het natuurlijk wel op het randje van je wél met zijn zaken bemoeien. Moeilijk!
geen zin, geen tijd, geen idee, het antwoord was: het komt niet uit.
mij boeit het weinig, alleen L. is teleurgesteld, maar heeft het er nu niet meer over.
ik vroeg me alleen af of het terecht is, dat ik het lullig vindt dat er voor hem geen moeite gedaan wordt. als hij er nou elke 14 dagen zat, kon ik me er iets bij voorstellen, maar hij is er vanaf half augustus niet meer geweest.
en dat voor mensen die vorig jaar nog bij jeugdzorg een omgangsregeling wilden afdwingen :{
pi_117897332
Jeetje Lady, dat klinkt niet erg liefdevol zo....pfff Ik vind dat je wel gelijk hebt
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:51:17 #177
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_117897448
Lady-wrb, het ligt niet aan jou!
Als hij toch thuis is, kan L. toch gewoon komen? Als is maar een paar dagen. Hier zou ik erg boos van worden... Wellicht niet direct naar hem toe (doe je ook niet volgens mij), maar ik zou wel laten weten dat hij altijd contact mag hebben en de deur open zal houden, maar dat ik daar geen moeite meer voor gaan doen. Denk ik.
En laat L. weten dat het ligt aan zijn vader, aan zijn karakter en niet aan L. zelf.

Hier geen zwemles meer gelukkig. A. heeft haar C en I. heeft haar B gehaald, vlak voor de zomervakantie. Ze zwommen gelukkig wel tegelijkertijd (dinsdag en vrijdag van 17.00-17.45 uur).

Meike, goed te horen dat het beter met je gaat! :*

Met de haren van A. gaat het redelijk. We zijn bij een dermatoloog geweest en hebben een lotion met corticosteroïden gekregen. Het is nog te kort om te zeggen of het helpt, maar er komt hoe dan ook wat haren terug *O* (was al voordat we met de lotion begonnen). helaas is de meest zichtbare plek, haar kruin, nog best kaal.... We moeten echt rekening houden met kapsel e.d.
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:51:26 #178
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117897460
Ik kan me voorstellen dat je dat gewoon pijn doet. Hou je dat soort dingen trouwens wel bij? Just in case....
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:55:19 #179
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_117897609
I. heeft een tijdje geleden een item aangeschaft in een spelletje à 79,99 euro :( Is onze eigen schuld enzo, maar toch maar even gemaild om te vragen of ze het misschien ongedaan kunnen maken.
Op alle vragen antwoord gegeven (toestelnr, type, versie, etc. etc. etc. etc.)
Nu willen ze om de aanvraag verder te kunnen behandelen een foto van I. hebben met het betreffende toestel in haar hand, waar het spelletje op te zien is... Dat is toch raar? Zouden jullie dat doen? Ik ga denk ik terugmailen dat ik de relevantie er niet van inzie, omdat ik net zo goed het buurmeisje op de foto kan zetten....
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:58:43 #180
37843 lady-wrb
kortaf
pi_117897748
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:55 schreef mainedoll het volgende:
I. heeft een tijdje geleden een item aangeschaft in een spelletje à 79,99 euro :( Is onze eigen schuld enzo, maar toch maar even gemaild om te vragen of ze het misschien ongedaan kunnen maken.
Op alle vragen antwoord gegeven (toestelnr, type, versie, etc. etc. etc. etc.)
Nu willen ze om de aanvraag verder te kunnen behandelen een foto van I. hebben met het betreffende toestel in haar hand, waar het spelletje op te zien is... Dat is toch raar? Zouden jullie dat doen? Ik ga denk ik terugmailen dat ik de relevantie er niet van inzie, omdat ik net zo goed het buurmeisje op de foto kan zetten....
daar zou ik idd ook het nut niet van inzien. maar je mag toch iets dat gekocht is via internet gewoon weer terusturen?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:02:19 #181
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_117897913
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:58 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

daar zou ik idd ook het nut niet van inzien. maar je mag toch iets dat gekocht is via internet gewoon weer terusturen?
Het is een item gekocht in een spelletje op een smartphone. Dus in dit geval een wagon vol met robijnen die je weer kan gebruiken om eten te kopen, huisjes te bouwen, etc.
Dus helaas, daar geldt die wet koop op afstand niet voor (waar je denk ik op doelt?). Ben afhankelijk van de coulance van de ontwikkelaar van het spelletje.

Ik denk dat ik het maar als duur leergeld beschouw ;(
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
pi_117898003
wow das wel een heel duur gevalletje ja... blij dat ze hier prepaid hebben en geen smartphone
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:07:04 #183
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_117898112
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:04 schreef Muks het volgende:
wow das wel een heel duur gevalletje ja... blij dat ze hier prepaid hebben en geen smartphone
Het was onze oude smartphone, die wordt hier via de wifi gebruikt om spelletjes te spelen, maar we waren vergeten om onze creditcard te 'ontkoppelen', zeg maar :')
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
pi_117898512
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:07 schreef mainedoll het volgende:

[..]

Het was onze oude smartphone, die wordt hier via de wifi gebruikt om spelletjes te spelen, maar we waren vergeten om onze creditcard te 'ontkoppelen', zeg maar :')
Oepsie....
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:32:42 #185
37150 livelink
pi_117899001
Soms ben ik heel blij dat wij geen creditcard hebben :o
Hopelijk heeft I. er wel veel plezier van gehad.
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:14:51 #186
37843 lady-wrb
kortaf
pi_117900369
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:02 schreef mainedoll het volgende:

[..]

Het is een item gekocht in een spelletje op een smartphone. Dus in dit geval een wagon vol met robijnen die je weer kan gebruiken om eten te kopen, huisjes te bouwen, etc.
Dus helaas, daar geldt die wet koop op afstand niet voor (waar je denk ik op doelt?). Ben afhankelijk van de coulance van de ontwikkelaar van het spelletje.

Ik denk dat ik het maar als duur leergeld beschouw ;(
en als je die foto opstuurt, ben je er vanaf?
dat zou me het overwegen waard zijn.
desnoods met geblurd hoofd ofzo.

dat zijn wel heel veel robijnen geweest voor dat geld :o

(ik heb het ook een keer per ongeluk gedaan :@ alleen voor een euro of 20) die creditcardgegevens blijven gewoon staan he? en als je dan per ongeluk je toestel aanraakt zit je er ineens aan vast.
ik had het niet eens door. ik had na een tijdje dat ik dacht: goh wat heb ik ineens veel piasters.

oepsie :@
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:20:46 #187
37843 lady-wrb
kortaf
pi_117900533
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 15:51 schreef Gaoxing het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je dat gewoon pijn doet. Hou je dat soort dingen trouwens wel bij? Just in case....
welnee dat heeft geen zin. het is hun woord tegen het mijne dan. en ik ben het gedoe meer dan zat.
het is bij jeugdzorg uitgezocht en vastgelegd dat L. zelf aan mag geven wanneer hij naar zijn vader wil. (wat niet betekent dat ze hem niet mogen vragen/uitnodigen, maar dat gebeurt dus niet en dat vind ik aan de ene kant jammer, aan de andere kant, L. klaagt niet, dus het zal zo'n ramp niet zijn)
maar als hij dan eens vraagt krijg je dus een reaktie als deze.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:31:40 #188
144006 chacama
Ondernemend!
pi_117900813
Blij dat ik dat dus nog nooit gedaan heb.....dank voor de 'heads up'.

lady, ik vind het allemaal maar een beetje raar. En geef je gelijk in jouw gevoel. Al zou ie maar voor een dagje naar zijn vader mogen, dan is ie al gelukkig. Snap niet dat zijn vader daar moeilijk over doet....

Maindoll, fijn dat haar haar weer terugkomt.

Qua zwemmen heb ik alleen Maud nog die aan het ploeteren is....Gevalletje er bijna zijn, maar nog niet genoeg kracht om door te gaan naar de eindgroep. Komt tijd, komt raad...

HC, knap van je zoontje!

Hier is het *O* vakantie *O* en daar zijn ze behoorlijk aan toe. Wel allebei een beetje rekenwerk mee naar huis, maar dat hadden ze gisterenavond al bijna klaar. Fleur omdat ze de analoge klok nog niet lekker om kan zetten naar digitaal en Maud omdat het rekenen wel goed gaat, maar de cijfertjes schrijven niet wil vlotten. Dus 2+2= "vier" zegt ze dan hard op, maar voordat dat koppie dan ook bedenkt dat bij die vier het plaatje 4 hoort, heeft ff tijd nodig. Tips om dit makkelijker te maken voor d'r zijn welkom alhoewel het waarschijnlijk gewoon tijd nodig heeft. En ach, ze kan ook niet alles tegelijk. Met lezen gaat ze nu nl. als een speer en voor de kenners onder ons is ze 'zonnetje'.
En dat laatste is ze ook steeds vaker in doen en laten *O*
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:02:36 #189
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117901521
Tssss... toe aan vakantie? Julllie zijn weken na ons begonnen! Watje :P ;) Wat cijfertjes betreft is het enige wat ik kan bedenken gewoon wat extra aandacht besteden aan cijfers in huis, onderweg, in de supermarkt. Overal een spelletje van maken: 'wie het laatst een 4 ziet, moet de tas dragen', hinkelen, boekjes lezen met cijfers (maar die kan ik zo in het Nederlands niet bedenken :{ ). En pesten ofzo? Of Uno, dat hebben jullie nu toch ook in NL? En ik ben dus nogal van de concepten :P , dus '4' is gewoon een van de vele manieren om het weer te geven. '2+2' kan ook, of vier stipjes, of 3 + 1 streepje, of 6-2 lieveheersbeestjes..... Spelen dus :)

Wij moeten nog een week. Met hangen en wurgen, wat mij betreft, maar ik geloof dat de kinders lekker in hun vel zitten. Oudste is naar een slaapfeestje. De moeder van de jarige had 11 meisjes uitgenodigd, erop rekenend dat er vast wel 5 af zouden zeggen. Niet dus >:) Oudste kan gelukkig nog even een flinke dut doen tussen thuiskomen en d'r wekelijkse balletmarathon. Dat zal ze nodig hebben :)

Nou ja, ik moet dringend naar bed :)
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:43:44 #190
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_117902578
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:54 schreef Gaoxing het volgende:
Spuug, ik kan me je middelste nauwelijks voorstellen, zo lang als jij! Is het nog steeds zo'n sprietje?
Vergeleken bij mij is ze nog steeds een sprietje ;) maar er komen steeds beter zichtbare vrouwelijke vormen zeg maar. :) Ze heeft kledingmaat 36/38 of shirtmaat M. En dat bij haar lengte is een prima gewicht. Eerder dun dan dik. Normaal eigenlijk! Ik zal wel weer eens een fotootje plaatsen (als ze dat goed vindt :) ).
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:43:49 #191
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_117904506
Over die aankoop; ik ga eerst vragen wat de relevantie is, want ik ben er niet van overtuigd dat we er na die foto meteen vanaf zijn.. Als ze een goede reden kunnen geven, wil ik wel overwegen om een foto te sturen.

A. is ook een sprietje vergeleken bij mij (maar dan ben je al snel een spriet :P). Volgens mij weegt ze nog geen 25 kg :o. I. (2 jaar jonger) is volgens mij zwaarder (maar eet ook als een bouwvakker :9 )
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:40:00 #192
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_117907105
Gaoxing, hier is een foto van Sterre samen met Tristan, afgelopen weekend :)

vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:26:16 #193
37150 livelink
pi_117909792
Sterre wordt echt groot, ja! En Tristan ook trouwens. Leuke foto.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:33:55 #194
37150 livelink
pi_117910233
Ook even een fotootje.
Job trekt voor foto's altijd zo'n neplach-gezicht. Hij heeft dan ook een hekel aan foto's.

Maar laatst in de Efteling, nadat hij heel dapper 50 minuten in de rij had gestaan voor Joris en de Draak was er niks nep aan zijn lach.

pi_117910351
Oeh livelink O+

Wow spuug, ze is echt groot!
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:40:46 #196
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_117910645
Wat een fijne foto Livelink! O+
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 22:11:36 #197
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117912786
Oh wat een gave foto! En wie had de tegenwoordigheid van geest om zo een foto te maken? O+
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 22:15:01 #198
37150 livelink
pi_117912974
Ik niet. Ik heb eigenlijk nooit de tegenwoordigheid van geest om een foto te maken. Het zit niet in mijn systeem.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 22:25:17 #199
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117913589
Nou, ik maak veel foto's, maar nooit in de achtbaan :D
pi_117914178
Mooie foto Livelink!

Spuug wat is Sterre groot!
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 02:48:37 #201
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117919996
Oh wow Spuug, wat is ze mooi! Die krul is alleen maar sterker geworden he?

En livelink, inderdaad een lieve foto O+ Heerlijk, zulke spontane lachen. Hub en ik hadden het daar eergisteren over: jammer dat oudste dat is kwijtgeraakt. Die had ook zo'n hele-gezicht-lach.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 07:49:45 #202
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_117920434
Ik heb gelukkig geen creditcard gekoppeld aan mn telefoon. Want mijn minimes rammen ook overal op. Eva weet nu dat ze bijv. niet in het smurfberrie menu mag. Maar ja.
Bij de iphone kun je het trouwens uitzetten in de instellingen. Bij samsung weet ik het niet.
Ik weet wel dat sommige bedrijven vrij coulant zijn en het terug storten.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 07:57:01 #203
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_117920459
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:23 schreef HaerdenC het volgende:
Linusje had gisteren zijn eerste toets lezen gehad en heeft dat heel erg goed gedaan!

[ afbeelding ]
K
* HaerdenC fiere papa :) we hadden ook dagelijks al flink geoefend ... nog even en hij kan mij een verhaaldje voorlezen in plaats van andersom :)
Wat knap! Tuurlijk ben je daar trots op

Hopelijk leert zijn juf hem ook correct spellen en kan jij ook dat leren van hem!

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 13-10-2012 08:47:48 ]
pi_117920624
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 07:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat knap! Tuurlijk ben je daar trots op

Hopelijk leert zijn juf hem ook correct spelen en kan jij ook dat leren van hem!

_O-
Ik dacht het :+

Spuug, wat worden ze groot al :o
pi_117921318
Hier hebben we een jarige job !! 13 alweer en dan wil je geen slingers meer -O- wel taart natuurlijk en een ontbijt met heel veel croissants en jus 'd orange :D
pi_117921420
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:03 schreef Muks het volgende:
Hier hebben we een jarige job !! 13 alweer en dan wil je geen slingers meer -O- wel taart natuurlijk en een ontbijt met heel veel croissants en jus 'd orange :D
gefeliciteerd jullie *O*
dat het maar mag smaken :Y
pi_117921473
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:11 schreef simmu het volgende:

[..]

gefeliciteerd jullie *O*
dat het maar mag smaken :Y
Ik heb amper gezien dat ie at... HONGER.... :o
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:21:06 #208
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_117921531
Gefeliciteerd Muks! *O*

Sterre ging helemaal glimmen van je compliment, Gaoxing. O+ En ja, die krul is er niet minder op geworden! Ze heeft haar haren ook nog nooit zo lang gehad als nu (als je het uitrekt komt het tot halverwege haar rug).
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:24:53 #209
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117921580
Feli Muks!

Haha Spuug dat deed ik ook altijd "als ik het uitrek...." :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:25:52 #210
13151 crew  Rewimo
pi_117921592
Wauw wat is Sterre groot geworden! Wat een dame al, mooi hoor O+ En Tristan ook al, ik moet altijd denken aan die foto van hem met zijn laarzen verkeerd om :D

En Job, wat een plezier straalt er van die foto af O+

Muks, van harte met je grote zoon! De onze wordt van de week ook alweer 12, wat gaat het toch hard :o
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:49:47 #211
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_117921974
Rewimo, 12 alweer :o
Ik weet nog dat ik bij je op bezoek was, A. was nog geen jaar oud volgens mij en Christan was dus maar 4 ofzo :o

En Spuuglokje, als ik me niet vergis was het toch Tristan als klein humpie mee was naar de meet in ballorig in Lelystad. Ik was toen net zwanger van A. (ik wist dat zelfs nog niet op dat moment :P). Ook alweer 9 jaar geleden.... Ik word oud ;(
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:50:15 #212
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_117921983
Muks gefeliciteerd *O*
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:51:16 #213
37150 livelink
pi_117922005
Sterre heeft echt een hele mooie bos krullen, ja.
Is ze er zelf ook blij mee? Ik heb een vriendin die ook zo'n mooie bos krullen heeft, maar die wil het liefst steil haar. Onbegrijpelijk.

Muks gefeliciteerd met je grote zoon *O*
pi_117922695
Dank jullie !!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:35:46 #215
13151 crew  Rewimo
pi_117922893
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:49 schreef mainedoll het volgende:
Rewimo, 12 alweer :o
Ik weet nog dat ik bij je op bezoek was, A. was nog geen jaar oud volgens mij en Christan was dus maar 4 ofzo :o
Ja, wat is dat alweer lang geleden hè. Jeetje :D
pi_117923026
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:51 schreef livelink het volgende:
Sterre heeft echt een hele mooie bos krullen, ja.
Is ze er zelf ook blij mee? Ik heb een vriendin die ook zo'n mooie bos krullen heeft, maar die wil het liefst steil haar. Onbegrijpelijk.

Muks gefeliciteerd met je grote zoon *O*
T gros van de leerlingen op school stijlt dr haar.... en zo pluisig en zonde van die mooie krullen
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:17:32 #217
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_117923822
Livelink, Sterre is dól op haar krullen. :D Gelukkig maar!

Klopt mainedoll, daar waren wij ook! Ik heb niet veel meegekregen van die meeting, omdat ik ziek was (heb zelfs nog overgeven in de wc daar :@ ).
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:20:31 #218
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_117923906
Ik bedenk me net dat Sterre dus precies tussen Muks jarige zoon en Christan in zit wat leeftijd betreft. :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:54:20 #219
13151 crew  Rewimo
pi_117924808
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:20 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik bedenk me net dat Sterre dus precies tussen Muks jarige zoon en Christan in zit wat leeftijd betreft. :)
Die is nu 12-en-een-half? :)
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:55:51 #220
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_117926513
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:54 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Die is nu 12-en-een-half? :)
Ja. :Y
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:00:12 #221
13151 crew  Rewimo
pi_117926658
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:55 schreef Spuuglokje het volgende:
Ja. :Y
't Gaat veel te hard hè? ;)
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:13:20 #222
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_117936904
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:00 schreef Rewimo het volgende:

[..]

't Gaat veel te hard hè? ;)
Ja echt! Idioot hard gaat het! En over een paar weken is Tristan 10, da's ook alweer zo'n mijlpaal. Ik moet wel zeggen dat ik het alleen maar leuker vind worden hoor. Ben niet zo'n moeder die dol is op getut met baby's.
  † In Memoriam † zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:41:30 #223
37843 lady-wrb
kortaf
pi_117937840
wat een grote meid, die sterre en wat fijn dat ze zo blij is met dr haar *O*
ik vond op die leeftijd mijn krullen echt gruwelijk. nou had ik niet zulke mooie zoals sterre, maar van die krullen die als het lang werd in van die :r pijpekrullen :r veranderden
pi_117993050
Karin, hoe gaat het nu met Meike? Hebben jullie al vakantie, of volgende week pas?

Gisteren:
Chris: "papa, mag ik een huisdier, een vogel ofzo"..
Papa: "dat is niet handig als we een weekend weg zijn, misschien kun je een vogel knutselen"
Chris: "mama, gaan we een vogel knutselen?"..
Mama : :Y

:P
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:41:59 #225
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_117993439
Wat leuk Deepfreeze! :D
  maandag 15 oktober 2012 @ 13:29:17 #226
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117995178
En heb hem gisteren weer bij de mama afgezet ... dus weer een weekje kinderloos.
  maandag 15 oktober 2012 @ 13:50:53 #227
386633 Adnap
I love Life !
pi_117995976
Gaaf !!!
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  maandag 15 oktober 2012 @ 16:16:38 #228
144006 chacama
Ondernemend!
pi_118002008
Angry birds! gaaf!

En al die grote meiden en jongens....ik ontken nog even heel hard dat die prepuber van mij ook al groot wordt..is.

Deze week hebben we vakantie. Morgenavond gaat Fleur logeren en komt opa om op woensdag en donderdag leuke dingen te doen. Niet weg, maar wel vakantie. F. is nu even met ze naar buiten. Het is nog zulk lekker weer dat het geen kwaad kan om even een frisse neus te halen.
pi_118002910
Ha Coole vogels!! Leuk gedaan!

de meiden van chaca lekker vakantie, leuke dingen doen, geniet ervan!

hier is het volgende week vakantie.
Meike doet het goed, heb haar van het weekend niet gehoord over hoofdpijn, en ik zag mijn oude meissie weer terug.
Vanmorgen is ze de hele morgen op school geweest, ze klaagde een paar keer over hoofdpijn, maar juf heeft haar kunnen afleiden en even later huppelde ze weer rond.
Ze was wel helemaal kapot daarna, heeft tot 15 uur op de bank gelegen. Misschien net iets te lang geweest. Maar hee, ze is er weer!
Morgen mag ze voor het eerst weer meedoen met gym op school.
En haar vriendinnetjes waren allemaal zo blij vertelde juf, ze wilden allemaal met haar spelen. Lief.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 oktober 2012 @ 19:52:16 #230
13151 crew  Rewimo
pi_118010145
Toffe vogels 8-)

Karin, dat klinkt goed, gaat de goede kant op hè? ^O^

Hier een erg knuffelig jongetje, ik merk dat hij zich zorgen maakt omdat ik weer geopereerd moet worden :{ Al verheugt hij zich er ook erg op dat ik straks weer kan lopen, het is gewoon een rottijd met veel beperkingen geweest het afgelopen half jaar.
  maandag 15 oktober 2012 @ 21:18:02 #231
37150 livelink
pi_118015085
Wanneer moet je geopereerd worden, Rewimo?
Ik kan me voorstellen dat het voor Christan ook helemaal niet makkelijk is geweest, nee.

Zo, wat gaat Meike ineens als een speer. Wat een veerkracht kunnen kinderen toch hebben.! Bewonderenswaardig eigenlijk. Hoe gaat het nu met jou Karin?

Fleur is nog helemaal geen prepuber. Ben je gek! Ze is gewoon nog lekker kind. En zo komt ze ook naar voren uit jouw verhalen, Chacama.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:23:54 #232
13151 crew  Rewimo
pi_118027827
Ik krijg maandag een nieuwe heup, livelink. En dat is net Christans eerste schooldag weer na de vakantie.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:05:26 #233
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_118028378
Rewimo, ik hoop dat de operatie meevalt. En dat je daarna weer lekker kan lopen, hopelijk ook helemaal pijnvrij. Succes maandag!
pi_118028583
Spannend Rewimo! Heel veel succes!
pi_118029439
Oeh Rewimo, een nieuwe heup joh...poeh dat is ook niet niks zeg. Sterkte!
Wel lief dat je zoon zo met je begaan is

Livelink, inderdaad heel bijzonder hoor, hoe snel kinderen weer opkrabbelen! Erg fijn!
Ik heb het zelf op het moment nog wel moeilijk met het hele gebeuren.
Zit nu ook in de ziektewet. Moet ff de boel nog laten bezinken geloof ik.
pi_118030192
Neem je tijd Karin :*. Fijn dat Meike stukje bij beetje weer opknapt!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:52:44 #237
13151 crew  Rewimo
pi_118030460
Karin, kom maar even rustig bij. Pas als alles weer een beetje normaal is krijg je zelf een terugslag. Sterkte! :*

En dank jullie voor de goede wensen O+ Ik kijk ernaar uit (alleen effe doorbijten met de operatie zelf).
pi_118032550
Succes Rewimo!
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:19:46 #239
144006 chacama
Ondernemend!
pi_118035186
Rewimo, succes met de operatie! Kan me voorstellen dat Christan bezorgd en kroelerig is.

Karin, jij rustig aan hoor....het is niet niks wat julle doorstaan hebben. Wel goed om te lezen dat Meike het zo lekker doet.

Livelink, dank voor je wijze woorden. Met d'r beugel in lijkt het trouwens wel meer en meer een puber. Maar gelukkig is het nog steeds een echte lieverd zonder al te veel puberale trekjes.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:17:13 #240
13151 crew  Rewimo
pi_118037535
Dank jullie wel :)
pi_118086562
Fijn Karin, al kan ik me voorstellen dat het voor jezelf ook heel wat is.. Je staat even in standje overleven, en nu pas kan de spanning (en een boel) eruit.. Luister goed naar jezelf!

Rewimo, succes maandag! Ik kan me ook wel voorstellen dat Christan even wat aanhankelijker is. Dan zijn ze ouder, maar ook des te meer bewust van wat er gebeurd.

Net met Chris terug van een prijsuitreiking. Ik wist niet eens dat er prijzen bij die speurtocht waren, tot er vorige week een brief voor Chris op de mat lag. Hij hoopte op een auto, ik waarschuwde voor misschien een pakje stiften of een puzzel, maar het werden 4 kaartjes voor een ontdekkingspark. Ik weet wat we gaan doen in de vakantie ;)
pi_118095283
Wat leuk, een prijs!!! Vond Chris het spannend?

Het gaat vandaag een heel stuk beter met mij, lekker ontspannen dagje met de kids gehad hier. Meike wou graag wat lekkers maken voor de klas, omdat ze zo lief voor haar zijn en steeds zo stil doen als ze er is.... juf vond het oke, dus we zijn maar aan het bakken geslagen...

Edit: foto's weggehaald

[ Bericht 19% gewijzigd door XXXKarinXXX op 18-10-2012 23:47:35 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 oktober 2012 @ 21:08:39 #243
13151 crew  Rewimo
pi_118098980
Wat een enige foto's Karin, en wat ziet dat er lekker uit :9
pi_118100757
Tsjee Karin, wat wordt ze groot!

En de spanning van de prijsuitreiking viel mee. Een kindje dat vorig jaar bij het in de klas zat was er toevallig ook. Dus Chris ging lekker in zijn enthousiasme mee.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 09:06:54 #245
37150 livelink
pi_118201202
Wat zag Meike er op die eerste foto al groot uit. Helemaal niet meer het kleutertje zoals ik haar in gedachten had. Leuke foto's! Fijn dat het alweer zoveel beter gaat. Nu jij nog, Karin.

Katja vroeg mij gisteren of er in mijn eeuw ook al een Kruidvat was :o
Auw, dan voel je je echt even heel oud hoor. Ze was ook wel een tikje verbaasd dat het antwoord ja was.

Rewimo, ik kwam eigenlijk alleen maar hier om jou heel veel succes en sterkte te wensen voor morgen.
Mijn moeder heeft twee heupoperaties gehad. Een goede revalidatie is wel het belangrijkste in het hele proces, heb ik daarvan meegekregen. Dus ook alvast een hele goede revalidatie gewenst!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:10:28 #246
13151 crew  Rewimo
pi_118201917
Dank je wel livelink :) In DLD pakken ze het grondig aan: 2 weken ziekenhuis en daarna nog 3 weken Reha (revalidatiecentrum), dus ik denk dat het wel goed zit ;)

5 weken van huis is wel lang, en we weten nog niet waar ik naar de Reha ga. Dat hoor ik pas na de operatie.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:51:29 #247
37150 livelink
pi_118202558
Dat is in Dld dan echt beter geregeld dan hier. Mijn moeder is op eigen initiatief (en op eigen kosten) na de operatie naar een zorghotel gegaan voor revalidatie. Ze zag het niet zitten om thuis te revalideren. En als je haar revalidatieproces vergelijkt met mensen die thuis moesten revalideren, waarbij de fysiotherapeut 1 uurtje per dag langskomt, dan is het echt een wereld van verschil. Zij was veel sneller weer echt op de been met die twee weken fulltime revalidatie en verzorging.
Gelukkig kunnen mijn ouders dat dan betalen, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.

Maar ja, dat is natuurlijk te veel off-topic hier. Voor Christan is het natuurlijk wel heel lang, 5 weken. Maar als je dan weer kunt lopen, dan gaan dingen thuis natuurlijk ook weer wat makkelijker.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:55:09 #248
35189 Troel
scherp en bot
pi_118202649
Rewimo, nog gefeliciteerd met je zoon :) En sterkte de komende weken!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:40:46 #249
13151 crew  Rewimo
pi_118203561
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 10:55 schreef Troel het volgende:
Rewimo, nog gefeliciteerd met je zoon :) En sterkte de komende weken!
Dank je wel, en jij ook nog gefeliciteerd met je zoon :D
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:44:25 #250
13151 crew  Rewimo
pi_118203652
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 10:51 schreef livelink het volgende:
Dat is in Dld dan echt beter geregeld dan hier. Mijn moeder is op eigen initiatief (en op eigen kosten) na de operatie naar een zorghotel gegaan voor revalidatie. Ze zag het niet zitten om thuis te revalideren. En als je haar revalidatieproces vergelijkt met mensen die thuis moesten revalideren, waarbij de fysiotherapeut 1 uurtje per dag langskomt, dan is het echt een wereld van verschil. Zij was veel sneller weer echt op de been met die twee weken fulltime revalidatie en verzorging.
Gelukkig kunnen mijn ouders dat dan betalen, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.

Maar ja, dat is natuurlijk te veel off-topic hier. Voor Christan is het natuurlijk wel heel lang, 5 weken. Maar als je dan weer kunt lopen, dan gaan dingen thuis natuurlijk ook weer wat makkelijker.
Nee, in NL word je na 5 dagen uit het ziekenhuis gebonjourd en dat is het dan. In de Reha gaan ze fulltime met je aan de slag heb ik begrepen. Elk uur 20 minuten oefenen. Dat zal zeker schelen.

En het is heel raar als je zoon je rolstoel duwt :{ Dat hoort niet, dus ik zal blij zijn als het straks niet meer hoeft.
pi_118261112
Ik krijg net een email van de juf.

Mijn oudste zit nu in groep 1/2 ze is nog geen 4,5 en ze moet haar eerste boekbespreking doen. :{ Ze hoort bij de jongste 3 van haar klas en moet al eigenlijk direct de andere pas maanden later. Op zich snap ik het idee wel van een boekbespreking maar ze krijgen er een beoordeling bij en de juf gaat extra letten op het gebruik van de plaatjes bij het navertellen :? Ik vind dat zo vroeg :o
  zondag 21 oktober 2012 @ 22:29:02 #252
37150 livelink
pi_118261396
Ik vind het absurd, zelfs. Maar ja, ik heb besloten me niet meer te laten verleiden tot emotionele schoolbetogen. Voor mij zou het een reden zijn om mijn kind naar een andere school te laten gaan. Per direct.
pi_118261654
Dat is ook wat ik zei, maar ik vond dat dan weer zo overdreven emotioneel van mijzelf :D :@

Uw kind moet het verhaal in grote lijnen laten navertellen a.d.h.v. de volgende richtvragen: wie speelt er in het verhaal? (probleem/ situatie) Wat gebeurt er in het verhaal? waar speelt het verhaal zich af? Wanneer speelt het verhaal zich af, wat gebeurde er allemaal? Hoe is het verhaal afgelopen?
pi_118262171
Jeetje! Dit vind ik niet normaal! Een kleuter hebben we het over! Wat vragen ze van kinderen in groep 8 vraag ik me af? En wat is het doel hiervan?

Wat is er mis met in de kring zitten en een kleuter laten vertellen over het weekend! Desnoods met een plaatje erbij ;).

En wat ik me afvraag, wat voor n soort boek heeft de juf in gedachte?
  zondag 21 oktober 2012 @ 22:42:04 #255
37150 livelink
pi_118262183
Ik heb er geen eens woorden voor, zo fout vind ik dit. En ja, dan vallen mijn kinderen maar keihard buiten de boot in deze prestatiemaatschappij en ja, ik zie het waarschijnlijk veel te zwart/wit, maar ik kan er niks aan doen. Dit raakt me gewoon.
pi_118262483
Als kleuterjuf zijnde kan ik beamen dat dit echt teveel gevraagd is van een kleuter. Hoe komen ze erop? En een beoordeling? Belachelijk gewoon!
pi_118264438
Ik sluit me bij de anderen aan. Hier absoluut zo min mogelijk prestatiegericht (niet voelbaar/ zichtbaar voor de kinderen) bezig zijn in groep 1/2.
pi_118264664
Huh whut! Nouja zeg...
pi_118264800
Nah wat apart pvoesss!

Hier merk ik bij Lotte wel even de impact van een paar dagen opname in het ziekenhuis met Jelle. Zo zat ze me te vertellen dat ze wel heel verdrietig was dat ik er niet was.
Gelukkig waren papa, opa en oma er voor haar en heeft ze het daar erg leuk mee gehad, maar toch als je dat hoort
:'(
  maandag 22 oktober 2012 @ 00:16:06 #260
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_118266191
Rewimo morgen heel veel sterkte met de operatie en een snel herstel toegewenst.

Hier gaat het weer zozo met de dames. Herfst/winterseizoen is begonnen en we hebben de eerste week LUMC er alweer op zitten. Nu is K. vrijdag voor de 2e keer gestart met de laatste zware kuur en als die niet aanslaat dan gaat zij naar het LUMC en de enige bijwerking van deze ab is klaarwakkerheid zo'n beetje vanaf 22.30 tot 1.30 en die vier uur iedere nacht icm een dochter in Leiden (1 1/2 uur verderop) zorgt voor de nodige wallen maar hopelijk kunnen we haar thuis houden en weer op naar een paar goede weken.

Pvoess ik sluit me aan bij Livelink. Het zou voor mij ook een reden zijn om serieus in een gesprek te vragen welk nut het heeft en anders voor een andere school rondkijken denk ik.
pi_118270372
sterkte vandaag rewino!
  maandag 22 oktober 2012 @ 09:14:02 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118270837
Ik vind de bewoordingen zoals de juf van Pvoesss het beschrijft wel heftig, maar ik weet wel dat het bij Sasha in de klas ook onderdeel is van het huppeldepup-kind-volg-systeem om te kijken waar hij zit in zijn ontwikkeling: kunnen ze een verhaal na-vertellen aan de hand van plaatjes, hebben ze dan de volgorde goed etc. etc.
Het is niet zo dat hij 'afgerekend wordt' aan de hand van of het wel of niet goed gaat, er is geen goed of fout zeg maar, het is puur voor de juf om te beoordelen waar hij in zijn ontwikkeling zit.

Ik geloof zelfs dat het een van de taakjes is die ze af en toe moeten doen, dan ligt er een plankje met een aantal plaatjes en dan 'moeten' zij aan de hand daarvan vertellen wat er allemaal gebeurt.

Mss dat de juf van Pvoesss beter is in communiceren met kinderen dan met ouders? :o Want als het echt zo is zoals zij het in haar mailtje stelt dan gaat het er wel heel strikt aan toe...
pi_118272070
Sven zit in groep 6, die heeft nog nooit een boekbespreking gehad :o
Daar krijgen ze nu pas beetje bij beetje huiswerk. 1x per week 10 redactiesommen waar ze een week de tijd voor hebben, en af en toe een topo.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  maandag 22 oktober 2012 @ 10:48:10 #264
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118272913
Hey Easy, wat leuk toch dat je er ook bent. :P :+

mijn jongste zit ook in groep 6, en heeft al vanaf groep 4 boekespreking, en vanaf groep 5 spreekbeurt.
meer een: waar ging het over, wie is de schrijver de tekenaar, de uitgever, je mening, een stukje voorlezen en niet spoileren. :D

Dat wat BE zegt komt me ook wel bekend voor. en misschien hebben ze eens iets moeten vertellen over hun lievelingsboek. maar dat weet ik niet allemaal precies meer. Iig niet zoals deze juf het verteld
pi_118274309
Is het echt zo heftig als juf stelt? is het niet samen een boekje lezen (Nijntje, rupsje nooitgenoeg ofzo) en het navertellen door middel van zelf "voorlezen"?

Dat is hier thuis bij peuter en kleuter een erg populair iets en het lijkt me niet zo heel heftig toch?

Misschien kan juf het alleen niet zo geweldig overbrengen op de ouders :D

Mijn kleuter is trouwens weer helemaal in haar element. Ze krijgt nu behoorlijk wat uitdaging in de vorm van werkboekjes waarmee ze bijna dagelijks in groepjes aan de slag gaan. En echt leuke opdrachten. Een beweegbare flamingo maken met splitpennetjes, letters uitknippen en er woorden mee maken. Alle juist geschreven woorden 'Jip' omcirkelen (en dus niet Jipp, Jiip, Jjp, Jpi etc) Tot nu toe komt bijna alles foutloos terug en ze is heel enthousiast. Ben echt heel benieuwd naar haar 1e rapportbespreking. Die heb ik vorig jaar ivm de verhuizing alleen helemaal aan het begin van het jaar gehad. En ik ben zo trots op haar. Dat het zo goed gaat ondank dat alles best even op zijn kop gestaan heeft door de verhuizing en verbouwing en alles. O+
pi_118274443
Nee het is echt voor de klas je boekvertellen aan de hand van de plaatjes in het boek.
En het liefst alles zelf op juiste volgorde en anders met wat vragen :)
We hebben ook tips mee gekregen dat we het thuis eerst 3 keer moeten oefenen en daarna nog met tips en ze het daarna zelf moeten kunnen doen :{

Ik vind het voor de klas staan al heel wat om te vragen :Y
pi_118274518
Maar waarom gaan de wat oudere kindjes dan niet eerst? ijkt me logischer dan een verse kleuter toch? Of dat juf eens kan laten zien hoe het gaat? Misschien valt het dan mee?

Mijn kleuter krijgt bijvoorbeeld ook Engelse les. Klinkt meteen zi heftig, maar is erg leuk omdat het speels wordt gedaan.
pi_118274765
Engels zou ik dan weer heel normaal vinden, dat is haar "hobby".
Ja geen idee maar ze moet over een maandje en er zijn kinderen die moeten pas in mei en juni. :X
  maandag 22 oktober 2012 @ 11:45:45 #269
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118274852
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:43 schreef Pvoesss het volgende:
Engels zou ik dan weer heel normaal vinden, dat is haar "hobby".
Ja geen idee maar ze moet over een maandje en er zijn kinderen die moeten pas in mei en juni. :X
maar waarom zou iets wat haar "hobby"is geen probleem zijn en iets wat blijkbaar normaal is op de ze school wel een probleem.

Blijkbaar heeft de juf er vertrouwen in dat zij dit kan. je kan het ook zien als een blijk van vertrouwen in je kind.
pi_118274996
Ik vind spelenderwijs "alles" geen probleem.

Ik zou het voor de klas gaan staan ook geen probleem vinden als het iets is waar ze in de klas naartoe moeten werken, iets wat ze allemaal samen doen.

Dit is iets wat ik thuis er in moet studeren waarbij X dit niet eerder heeft meegemaakt.
Waar ze aan bepaalde eisen moet voldoen. Dit is niet spelenderwijs ik vind dit huiswerk en prestatiegericht.
pi_118275131
ja dat dus Buuf.

Engelse les is hier ook geen probleem hoor, dat vindt ze juist leuk. :D

Maar juf verwacht nu toch gewoon dat ze een verhaaltje (dat je thuis dus al een paar keer met haar leest) navertelt in de klas? Met behulp van plaatjes, dus een goede houvast? En dan met daarbij dat ze weet waar het zich afspeelt en wie erin meedoen? En dan zal het toch niet om details gaan als 'ze wonen in de Bosstraat 1 in Terwolde' en dit is 'Marianne, de zus van Dirk die als hobby het verzorgen van vleesetende planten heeft ' maar gewoon om 'In het bos' en 'Dit is Dirk en zijn zus'.

Dat kan toch ook spelenderwijs gaan? Dan gaan we nu in de kring luisteren naar een verhaaltje van Truusje. Wat is jouw lievelingsverhaaltje en wat wil je erover vertellen?

Zijn dit soort dingen op de voorlichtingsdag van de school niet naar voren gekomen?
pi_118275201
Jawel er is vanalles naar voren gekomen maar niet dit.
pi_118275407
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 10:48 schreef debuurvrouw het volgende:
Hey Easy, wat leuk toch dat je er ook bent. :P :+
Ja joh, gips enzo..... tijdverdrijf he :P
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:01:07 #274
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118275421
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:49 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind spelenderwijs "alles" geen probleem.

Ik zou het voor de klas gaan staan ook geen probleem vinden als het iets is waar ze in de klas naartoe moeten werken, iets wat ze allemaal samen doen.

Dit is iets wat ik thuis er in moet studeren waarbij X dit niet eerder heeft meegemaakt.
Waar ze aan bepaalde eisen moet voldoen. Dit is niet spelenderwijs ik vind dit huiswerk en prestatiegericht.
ik verwacht dat je het te zwart wit ziet. dat ze gewoon in de kring mag zitten. en dat het niet compleet nieuw is omdat je het thuis hebt geoefend.

maar goed, ik heb al heel wat spreekbeurten en leesbesprekingen voorbij zien komen. Debating en noem t maar.

ik vind het juist wel goed dat ze er van jongs af aan aan wennen.
pi_118275504
Nee ze mag niet in de kring blijven. :N
De kring is bij ons een halve maan en daar moet ze voor aan gaan staan.
Staat zo letterlijk in de mail
  maandag 22 oktober 2012 @ 13:02:28 #276
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_118277556
hopla ... ik heb deze week Linus weer :) we hebben ook alles geregeld tot einde van het jaar.
pi_118278536
Pfff pvoesss, ik zou er zelf nog buikpijn van krijgen... ik vind het veel gevraagd voor een kleuter.
Gewoon in de kring wat vertellen over een boekje daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen, maar echt zo voor de klas...
pi_118282260
Jen zou dat gewoon nooit doen... Die krijg je echt niet voor een groep en dat ze iets gaat vertellen.
pi_118282461
Meike staat regelmatig alleen voor de klas, om ze een dansje of versje te leren...vind ze leuk... Maar ik denk dat het merendeel van de klas het niet zou durven...
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:12:50 #280
11682 Moonah
Jolie femme
pi_118291058
Buuf, ik vind het wel leuk hoe jij eea vanuit een ander perspectief belicht. :)
Toch vind ik, zoals ik het nu lees, erg veel gevraagd voor een kleuter. Zéker voor een kind uit groep 1. Wat BE zegt, over het leerlingvolgsysteem, dat klopt. Daar zit idd een item in over het kunnen navertellen adhv plaatjes. Maar come on, dat doet een juf normaliter één op één. Ik kan me werkelijk niets voorstellen bij een kleuter die huiswerk krijgt en voor de groep een voordracht moet houden. Zoiets bouw je op, tenminste, een ervaren (en sensitieve....) leekracht. Eerst alleen aan de juf vertellen, later aan een ander kind, dan in een klein groepje etc. Maar dit... :N
Pvoess, ik zou idd ook eens informeren hoe dit in verhouding staat met de schoolvisie. Het kan natuurlijk ook een individuele, experimentele (maar daarmee niet minder onhandige) actie van een nieuwbakken juf zijn...
pi_118292595
selene hoeft zulks niet hoor. ik zou er eerlijk gezegd ook niet mee akkoord gaan :) maar goed; bij ons is dit alles niet aan de orde, onze school is nogal, ehm, chaotisch. niet laks, de kinders 'presteren' prima, maar het is allemaal erg open en vrij en los. is even wennen voor ons allemaal.
  maandag 22 oktober 2012 @ 19:00:12 #282
35189 Troel
scherp en bot
pi_118293052
Ruben wil met me trouwen O+

En toen ik zei dat dat niet kon (want mama's mogen niet met hun kindjes trouwen), toen begon hij hartverscheurend te huilen. En net kwam hij nog even naar beneden om te vertellen dat hij toch echt wel graag met mij ging trouwen.

Het ene moment ben je stom, het andere moment willen ze met je trouwen O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 22 oktober 2012 @ 20:27:53 #283
37843 lady-wrb
kortaf
pi_118297778
ah joh, laat hem lekker. dat gaat vanzelf wel weer over.
pi_118299078
moreel vraagje nog ff tussendoor; wat doen jullie met buren die als de kinders kutten in de tuin heel hoorbaar vanuit hun eigen tuin zeiken onderling over "die kutkinderen" maar in je gezicht poeslief zijn en tegen de kinderen kwelen dat ze zo leuk zijn en welkom en kom we gaan koekjes bakken (en dan vervolgens niet thuis zijn)

ter info; ik wil er zo weinig mogelijk mee te maken hebben, maar sangdrax trapt er steeds in. bovendien vind ik ze nog een beetje klein om al direct met de hypocrietheid en valsheid van mensen te confronteren...... dus wat te doen. vooralsnog vermijd ik die lui en als sangdrax er opeens zit doe ik snoezig mee en verzin asap een smoes om naar huis te gaan
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:23:11 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118301122
Ja, zo gaat dat idd ook bij ons Moonah, als een taakje dat hij gewoon samen met de juf dat doet. :Y
pi_118301294
Bij buren moet je suiker kunnen lenen en gedag zeggen als je elkaar tegen komt als je thuis komt van werken. Verder moeten buren vooral buren zijn. Voorkom je een hoop gezeik mee.

En de volgende keer dat ze zo leuk doen over je kinderen en vragen of ze koekjes komen bakken zeg je gewoon dat je liever zelf wat gaat doen met je kutkinderen. Die hint is vast ook duidelijk.
pi_118301361
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:00 schreef Troel het volgende:

En toen ik zei dat dat niet kon (want mama's mogen niet met hun kindjes trouwen), toen begon hij hartverscheurend te huilen. En net kwam hij nog even naar beneden om te vertellen dat hij toch echt wel graag met mij ging trouwen.

Het ene moment ben je stom, het andere moment willen ze met je trouwen O+
Dat is het uitgelezen moment om er bij je kind in te stampen dat trouwen dom en zinloos is. <3
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:50:40 #288
11682 Moonah
Jolie femme
pi_118302730
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:00 schreef Troel het volgende:

Aaaah! O+
Heerlijk, die oedipale moederliefde...! Maar hier wel wat sneu voor papa, want ik ben al heul lang veruit favoriet. *)
pi_118305850
Die van mij kwam vandaag met de mededeling dat ze verliefd is op.... Flip de beer. Goh verrassend.... Hihi
  maandag 22 oktober 2012 @ 22:38:49 #290
11682 Moonah
Jolie femme
pi_118306005
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Die van mij kwam vandaag met de mededeling dat ze verliefd is op.... Flip de beer. Goh verrassend.... Hihi
Geweldig! _O-
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:55:39 #291
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_118318582
De mijne is 6 en heeft al anderhalf jaar hetzelfde liefje ... toch beetje zorgbarend, zelfs van die orde dat de 4 ouders er over zijn aangesproken door de leerkracht.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:56:13 #292
37150 livelink
pi_118320306
Wat was er zorgbarend dan? Ik kan me er nog niet zoveel bij voorstellen. En nu? Moeten jullie ze uit elkaar houden?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:48:25 #293
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_118322090
zolang hij haar niet probeert te bezwangeren zal het wel meevallen zeker? Mijn middelste heeft van zijn 2e tot zijn 8e hetzelfde vriendinnetje gehad. Dikke liefde was het, en ineens was het weer voorbij :)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_118322477
Ik denk dat ik mn hele kleuterperiode ook 1 vriendje had...

En eigenlijk ging het pas "uit" toen ik van school wisselde... Ik zag hem jaaaaren later op mn 2e middelbare school... Maar het is nooit meer liefde geworden...
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:58:53 #295
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_118322491
wel ... ze lekken mekaar regelmatig af in school om het zo maar te zeggen ... kusjes op de mond en zo :) en dat werd in een katholieke school toch iets minder goedgekeurd ... maar het is nu allemaal wat rustiger geworden :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:46:50 #296
13151 crew  Rewimo
pi_118333686
Bedankt voor jullie goede wensen, alles is goed gegaan en ik heb mijn stoere knul vandaag weer lekker kunnen knuffelen O+
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:46:12 #297
11682 Moonah
Jolie femme
pi_118335632
Hé Rewimo, het is dus achter de rug. Goed gegaan?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:56:02 #298
37150 livelink
pi_118336002
Fijn dat je Christan weer hebt kunnen knuffelen. Doe verder maar lekker rustig aan!
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:10:32 #299
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_118336568
Hoe gaan jullie ermee om als je kind je uitscheldt? Mijn jongste riep me net 'kutmama' toe, omdat ik, na tig keer vragen om op te ruimen, haar spullen in een vuilniszak had meegegeven naar haar kamer.
Ik ben flink uitgevallen en heb haar gezegd dat ze tot het eten daar zit. Ik ben goed boos en laat dat ook merken. Jongste hoor ik krijsen en bonken (ze is sowieso nogal een gifkikker), maar ik weet niet zo goed wat ik er nu mee aan moet...?
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:11:01 #300
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_118336594
Oh, en Rewimo, fijn dat alles goed is gegaan! ^O^
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:16:39 #301
386633 Adnap
I love Life !
pi_118336786
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:10 schreef mainedoll het volgende:
Hoe gaan jullie ermee om als je kind je uitscheldt? Mijn jongste riep me net 'kutmama' toe, omdat ik, na tig keer vragen om op te ruimen, haar spullen in een vuilniszak had meegegeven naar haar kamer.
Ik ben flink uitgevallen en heb haar gezegd dat ze tot het eten daar zit. Ik ben goed boos en laat dat ook merken. Jongste hoor ik krijsen en bonken (ze is sowieso nogal een gifkikker), maar ik weet niet zo goed wat ik er nu mee aan moet...?
Hier is uitschelden goed voor een avond kamer zonder laptop + excuus. T komt hier gelukkig weinig voor. Vaak is het een uiting van onmacht en probeer ik duidelijk te maken dat ze best boos mogen zijn maar dan wel graag met fatsoenlijk taalgebruik. De K-woorden en andere uitdrukkingen zijn hier zo wie zo verboden.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')