SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
Ik fiets gewoon door. Als het echt gaat winteren zet ik de spikesbanden op m'n vakantiefiets.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:56 schreef the_critic het volgende:
las in vorige topic een vraag over "overwinteren". Of wandelen goed was, of wat anders dan wel... Lees dit eens.. http://www.bicycling.com/(...)e-vacation-your-bike
Ik fiets ook door, als het echt gaat winteren laat ik mijn banden bijkans leeglopen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:50 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik fiets gewoon door. Als het echt gaat winteren zet ik de spikesbanden op m'n vakantiefiets.
Hoi,quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:23 schreef eentwee het volgende:
@Patroon: heb jij geen tacx? Spinnen is altijd maar een uurtje toch? Dat is op een tacx ook nog wel vol te houden. Bijkomend voordeel: eigen fiets(houding).
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 00:12 schreef Gripper het volgende:
Ik zit voor mn werk 3 dagen in Bologna, bij de fabriek. Vanmiddag voordat we gingen eten ff een rondje buiten om het hotel gelopen, en het fietsklimaat is hier goed: in 15 minuten 3 zeer gesoigneerde italianen gezien, op dure fietsen, veel witte kleding (smetteloos uiteraard) en mooie gladde bruine beentjes. Allemaal van die mooie Mario's
Als toefje nog een Lampre auto met fietsenbeugels op het dak. En dat in een buitenwijk van de stad, vlak bij het vliegveld.
Lekker hoorquote:Op woensdag 3 oktober 2012 00:12 schreef Gripper het volgende:
Ik zit voor mn werk 3 dagen in Bologna, bij de fabriek. Vanmiddag voordat we gingen eten ff een rondje buiten om het hotel gelopen, en het fietsklimaat is hier goed: in 15 minuten 3 zeer gesoigneerde italianen gezien, op dure fietsen, veel witte kleding (smetteloos uiteraard) en mooie gladde bruine beentjes. Allemaal van die mooie Mario's
Als toefje nog een Lampre auto met fietsenbeugels op het dak. En dat in een buitenwijk van de stad, vlak bij het vliegveld.
Wij hebben een verlichte wielerbaan. Niet leuk voor duur maar in januari wel ideaal voor interval.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:38 schreef CyclingGirl het volgende:
En weer terug van vakantie
Ik mis het fietsen nu wel dus ik hoop dat het dit weekend droog is dan ga ik wat kilometers maken in D1.
Vanaf 1 november ga ik officieel weer beginnen met trainen. Voor die tijd kijk ik wel even hoe of wat moet thuis nog wat dingen schilderen.
Maar voor de diehards die door fietsen. Gaan jullie dan ook in de avond als het donker is? Ik verkies dan liever het krachthonk en de spinningruimte van de sportschool en dan in het weekend maar duur trainen.
Als het verschil zo groot is...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:37 schreef MCH het volgende:
En ja ik weet dat het not done is om in een fysieke fietsenwinkel spul te passen maar dit was toch in een lelijke grote sportwinkel a la Intersport.
Lampje op en gaanquote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:38 schreef CyclingGirl het volgende:
En weer terug van vakantie
Ik mis het fietsen nu wel dus ik hoop dat het dit weekend droog is dan ga ik wat kilometers maken in D1.
Vanaf 1 november ga ik officieel weer beginnen met trainen. Voor die tijd kijk ik wel even hoe of wat moet thuis nog wat dingen schilderen.
Maar voor de diehards die door fietsen. Gaan jullie dan ook in de avond als het donker is? Ik verkies dan liever het krachthonk en de spinningruimte van de sportschool en dan in het weekend maar duur trainen.
Er is er een in Alpen ad Rijn maar dat vind ik dan weer net iets te ver van Dordt vandaan en daar doen ze dan wedstrijden maar mijn trainer vind dat ik tot januari eerst maar eens duur moet doen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wij hebben een verlichte wielerbaan. Niet leuk voor duur maar in januari wel ideaal voor interval.
Nee dat heb ik al eens eerder gedaan toen kreeg ik lek. In mijn eentje in de donkere polder doe ik echt niet meer. En het was ook nog koud brr.quote:
Oei, goeie vraag, mijn broer heeft dat allemaal geregeld (en de rekening ligt bij mijn paquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:35 schreef Oksel het volgende:
SuperWeber, hoeveel pakjes heb je besteld bij Bioracer, en tegen welke prijs?
Met teamkleding is het hoe meer je laat maken, hoe goedkoper het wordt per stuk.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:12 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Oei, goeie vraag, mijn broer heeft dat allemaal geregeld (en de rekening ligt bij mijn pa). Ik zal dat even voor je navragen. Volgens mij was het 2 keer zomertenue, 2 keer wintertenue en een trisuit. voor iets rond de 425 E ex btw (denk ik)...
Maar ik kom er dus nog even op terug...
Tot januari ja. Daarna nog lang vroeg donker.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:42 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Er is er een in Alpen ad Rijn maar dat vind ik dan weer net iets te ver van Dordt vandaan en daar doen ze dan wedstrijden maar mijn trainer vind dat ik tot januari eerst maar eens duur moet doen.
ik las in eerste instantie dat je op de tacx naar het werk wildequote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik ga vanavond weer lekker voetballen. Alleen maar leuker in de regen (al heb ik er vandaag niet heel veel zin in). Ik hoop dat ik 1 keer per week op de fiets naar het werk kan, 1 keer op de tacx en dan 2 of 3 keer voetballen. Dat zal wel een beetje de winter worden voor mij
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:31 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
ik las in eerste instantie dat je op de tacx naar het werk wilde
Eigenlijk is kleding laten maken pas interessant vanaf 10 stuks ordergrootte per item. Anders wordt het verhoudingsgewijs te duur. Alles kan natuurlijk, al hebben veel grote fabrikanten een minimale ordergrootte van 10 stuks per item.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Met teamkleding is het hoe meer je laat maken, hoe goedkoper het wordt per stuk.
Laat je 1 shirt en broek maken ws. vanaf 50/60 Euro per stuk, laat je er 20 maken kosten ze misschien de helft.
Geel/blauw...dat moet haast wel iemand zijn geweest van de Gooise Wielerclub(Hilversum).quote:De politie beschrijft de racefietser als een slanke man van tussen de 50 en 60 jaar oud. Hij reed op een grijze racefiets en droeg een geel/blauw fietstenue met korte broek en een geel/blauwe helm.
Ja maar dan is er een verlichte wielerbaanquote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tot januari ja. Daarna nog lang vroeg donker.
Wat een dappere vent.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waarom rijden er zoveel idioten op racefietsen rond? D'r zijn al zoveel vooroordelen tegen racefietsen, gaat er zo'n maloot tekeer:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/13027816/__Racefietser_slaat_meisje__12___.html
[..]
Geel/blauw...dat moet haast wel iemand zijn geweest van de Gooise Wielerclub(Hilversum).
Vast een of andere midlifecrisis idioot op een Pinarello of Colnago die bang is dat z'n gemiddelde onder de 30 komtquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waarom rijden er zoveel idioten op racefietsen rond? D'r zijn al zoveel vooroordelen tegen racefietsen, gaat er zo'n maloot tekeer:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/13027816/__Racefietser_slaat_meisje__12___.html
[..]
Geel/blauw...dat moet haast wel iemand zijn geweest van de Gooise Wielerclub(Hilversum).
Hihaho.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:34 schreef kaasplankje het volgende:
Zal Freddeh wel weer geweest zijn, bezig een KOM te pakken op Strava.
Die zijn het ergstquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:41 schreef kaasplankje het volgende:
Vanmorgen ook weer op het fietspad op de Coolsingel, rijdt er een lange jonge vent, 25/30 net pak aan tegen de richting in met zijn aaifoon in de hand en dopjes in onderwijl op zijn schermpje turend. Ik bits 'm toe een mongol te zijn en zeg "waar ga je nou heen dan" roept ie terug: "Ja moet je hier komen"![]()
Als ik daar op in ga allemaal kan ik beter op boksen gaan ofzo. Sorry maar ik fiets en verder niets.
Juistumquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:22 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja maar dan is er een verlichte wielerbaan
Ja klopt, het was ook niet echt retegoedkoop oid, maar het ging om het idee. We hadden ook alles niet de goedkoopste meuk uitgezocht omdat het ook een beetje fatsoenlijk moet zitten.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Eigenlijk is kleding laten maken pas interessant vanaf 10 stuks ordergrootte per item. Anders wordt het verhoudingsgewijs te duur. Alles kan natuurlijk, al hebben veel grote fabrikanten een minimale ordergrootte van 10 stuks per item.
Als ie past, er goed uitziet en duurder was dan wat je eigenlijk besteld had zou ik er geen problemen over maken en gewoon nog een shirtje bestellenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:40 schreef muzas het volgende:
Krijg ik m'n craftshirt binnen... Maak ik het pakketje open, zit er een bibshort in![]()
Zucht.
Hij is eigenlijk best mooi... en zit mij héél strak (wat ik persoonlijk erg fijn vind). Zeem ziet er duur uit, met allerlei opdruk enzo...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:42 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Als ie past, er goed uitziet en duurder was dan wat je eigenlijk besteld had zou ik er geen problemen over maken en gewoon nog een shirtje bestellen
Het is natuurlijk wel altijd jammer als je iets via internet besteld en het klopt dan niet![]()
Dan kom ik in mn Vacansoleil outfit en ga ik de hele tijd in jullie wiel zitten linkeballenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wordt echt zo gaaf volgende fokmeet om met de complete radioshack ploeg te mogen fietsen![]()
Ik ben ff fappen.
Je zegt het eigenlijk zelf al hehquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:47 schreef muzas het volgende:
[..]
Hij is eigenlijk best mooi... en zit mij héél strak (wat ik persoonlijk erg fijn vind). Zeem ziet er duur uit, met allerlei opdruk enzo...
Hmmm....
Briliante verkooptruuk. Voor 25 euro vind je nooit meer zo'n mooie broek.. Maar ik wilde niet in volledig team-outfit rijden want ''
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wordt echt zo gaaf volgende fokmeet om met de complete radioshack ploeg te mogen fietsen![]()
Ik ben ff fappen.
Jaquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:49 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Je zegt het eigenlijk zelf al heh.
Ik ga een pakje bestellenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik ben ff fappen.
niets in mijn maat,quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:01 schreef MCH het volgende:
[..]
http://www.craftwear.nl/n(...)k-wielerkleding.html
Wij fietsen achteraan mee als special guests.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:07 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
niets in mijn maat,
ik kom dus niet naar de door radioshack gesponsorde fokmeet
Baasquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:14 schreef muzas het volgende:
Nou, besteld.. ik rij dus in volledig radioshack. Uit baldadigheid die sokken er ook gewoon bij gedaan omdat fakkit.
werkende paarden die een treintje vormen voor de luxe paarden, dat ligt mij welquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wij fietsen achteraan mee als special guests.
RadioShack is volgend jaar geen prof team meer toch? Dan mag het toch?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:14 schreef muzas het volgende:
Nou, besteld.. ik rij dus in volledig radioshack. Uit baldadigheid die sokken er ook gewoon bij gedaan omdat fakkit.
Geen idee... Zou wel verklaren waarom het zo asociaal goedkoop is.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:20 schreef Narcotical het volgende:
[..]
RadioShack is volgend jaar geen prof team meer? Dan mag het toch?
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:24 schreef eentwee het volgende:
Is gewoon de kleding van Mandy. Zo goed als nieuw, vrijwel nooit gedragen
Gisteren de M binnen gekregen. Te klein. Morgen komt de L. Mijn vriendin neemt misschien de M.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:40 schreef muzas het volgende:
Krijg ik m'n craftshirt binnen... Maak ik het pakketje open, zit er een bibshort in![]()
Zucht.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:35 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vast een of andere midlifecrisis idioot op een Pinarello of Colnago die bang is dat z'n gemiddelde onder de 30 komt
Valt bij deze wel mee? De merknaam op de fiets vind ik wel mooi. Moet niet te zijn.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:59 schreef muzas het volgende:
Ik vind die schreeuwerige merken nooit echt mooi. Je betaalt duur geld om met reclame rond te rijden.
Volgens google is dit een turkenbakquote:Op woensdag 3 oktober 2012 19:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Bovendien veeeeel te hoge velgen. Echt een turkenbak eigenlijk.
Hoort dat, op een specialized?quote:
Ik heb een Bushido (gezien op de meet?) en die is echt goed stil. Verder ja op al je vragen :-)quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:22 schreef Oksel het volgende:
Welke Tacx is het 't beste? En maken ze herrie? Kan ik gewoon fietsen en een serie kijken op 't zelfde tijdstip? Stiller dan een hardloopband?
Oh, wacht die bedoel ik ook. Die vallen ruimer.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:21 schreef Patroon het volgende:
S? Valt echt klein. De M van de broek pastte mij niet eens. Volgens mij hebben wij wel ongeveer zelfde maat.
Alleen replica shirtjes waren nog in meerdere maten.
Die mag je in het voorbij gaan acuut een ruk aan hun stuur geven. Wel zelf om blijven kijken anders mis je de high flyer!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:49 schreef muzas het volgende:
[..]
Die zijn het ergst![]()
![]()
Ook een keer een aanvaring gehad met twee van die gasten, allebei oordoppen in en met los stuur de telefoon aan 't bedienen (waarom je uberhaupt samenfietst mij een raadsel).
Ik ver van te voren bellen... geen reactie,... toen 3 keer bellen... nog niks... in de remmen en "Halloooo...???!?" roepen. Nou uiteraard zwalken ze synchroon naar links, om me vervolgens helemaal de tering in te wensen
Zeg nou gewoon dat je nog in de ontkenningfase zit. Heeft niemand hier moeite mee hoor!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:01 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb maat L als broek, past prima, misschien wat strak qua bretels.
Wel geil voor de meet! En ik heb een Trek!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 23:01 schreef Oksel het volgende:
Echte Fok! helden zijn je voor gegaan. De keus is aan jou!
Alleen een beetje getest en gekeken met wat fietsvriendjes wie het meeste vermisten kon trappen.quote:
Je had ze toch al besteld?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:56 schreef Tommeke het volgende:
M'n vingers jeuken om zo'n radioshack pakkie te kopen, maar ik heb al zoveel
Handschoenen en een regenjasje.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 23:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je had ze toch al besteld?
Mij zie je niet in die wannabee pakjesEen broekje oke..maar een shirt
![]()
Weet je nog wat je riep naar alle Rabobankers en Vacansolei profs tijdens de 11meren?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 00:25 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Handschoenen en een regenjasje.
Ik vind het wel tof.
Ik zit in de ontkenningsfase ja. Ik ben eigenlijk een beetje verliefd op je.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 23:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zeg nou gewoon dat je nog in de ontkenningfase zit. Heeft niemand hier moeite mee hoor!
Replica of origineel? Dat replica spul schijnt een stuk wijder te vallen wat ik zo op die site lees.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 09:01 schreef SuperWeber het volgende:
Ik ga ook een Radioshack pakje bestellen, al is het alleen maar omdat het zo goedkoop is... Ik ben er alleen nog niet uit welke maat
...
De koersbroek is alleen maar in replica beschikbaar. Het shirt scheelt 5 euro en dan heb je tenminste niet zo'n flapperding, dus ik denk dat ik die orgineel bestelquote:Op donderdag 4 oktober 2012 09:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Replica of origineel? Dat replica spul schijnt een stuk wijder te vallen wat ik zo op die site lees.
Een toertocht is veel makkelijker dan een tochtje alleen. Schrijf je eens in voor een 60 km (ronde v N_H) om te kijken hoe zo'n tocht is. De stap van 60 naar 100 is zo gemaakt.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 09:50 schreef muzas het volgende:
Ik wil graag een doel hebben volgend jaar om naar toe te werken. Is er ergens een lijst met jaarlijkse tourtochten te vinden? Of weten jullie er een in nederland die tegen 't eind van 't seizoen ligt? ik wil ongeveer 100km kunnen fietsen.
Echt? Leek me nog een aardige brug. Heb afgelopen weekend 55 gereden met 25 gemiddeld, en kan je vertellen dat dat niet vanzelf ging. Vandaar mijn keuze voor 100... Maar was sowieso wel van plan om kleinere tochten te doen begin van 't seizoen om te peilen hoe ik er voor sta en eventueel de doelen bij te kunnen stellen. Alleen heb ik weinig zicht op welke tourtochtjes er allemaal zijnquote:Op donderdag 4 oktober 2012 09:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een toertocht is veel makkelijker dan een tochtje alleen. Schrijf je eens in voor een 60 km (ronde v N_H) om te kijken hoe zo'n tocht is. De stap van 60 naar 100 is zo gemaakt.
Alstu http://www.ntfu.nl/kalender/kalender.aspxquote:Op donderdag 4 oktober 2012 09:55 schreef muzas het volgende:
[..]
Echt? Leek me nog een aardige brug. Heb afgelopen weekend 55 gereden met 25 gemiddeld, en kan je vertellen dat dat niet vanzelf ging. Vandaar mijn keuze voor 100... Maar was sowieso wel van plan om kleinere tochten te doen begin van 't seizoen om te peilen hoe ik er voor sta en eventueel de doelen bij te kunnen stellen. Alleen heb ik weinig zicht op welke tourtochtjes er allemaal zijn
Juist.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 09:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Alstu http://www.ntfu.nl/kalender/kalender.aspx
Kano bedoelt dat je bij een toertocht vaak wel in een groepje kan fietsen. 60 km alleen is dan net zoiets als 100km bij iemand in het wiel, als het ware
Ja klimmen is echt nog m'n achilleshiel. Op 2 minuten fietsen van mijn voordeur ligt 't kopje..Die 300 meter waar 't 6,5% gemiddeld is slaat in als een bom bij mij. Hartslag naar 190+ en snelheid zakt als een gek.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Maakt uiteraard ook nog wel een behoorlijk verschil als je 60 km door Noord-Holland doet en dan als toertocht 100 km in Limburg. Dat is best een stap en logisch dat je daarvoor een beetje wil trainen.
Ach, ik kom Amerongse Berg ook altijd boven met hartslag 190+quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:06 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja klimmen is echt nog m'n achilleshiel. Op 2 minuten fietsen van mijn voordeur ligt 't kopje..Die 300 meter waar 't 6,5% gemiddeld is slaat in als een bom bij mij. Hartslag naar 190+ en snelheid zakt als een gek.
Als ik dan zie dat er tochten zijn waarbij je dat percentage, of zelfs vele malen steiler, over 2 kilometer moet rijden... Ga ik bijna denken aan een brommer
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:15 schreef kaasplankje het volgende:
Of doe net alsof je een foto wilt maken van het uitzicht, dat doet Ivo ook altijd.
Spa? Nurburgring natuurlijkquote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:02 schreef Spykerracing90 het volgende:
Hier lijkt het me overigens ook wel eens leuk om te rijden, één van de leukere circuits voor een rondje op de fiets (op Spa na, dan)
[ afbeelding ]
Gelijk heb je, alleen niet zoveel maten meer in origineel.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 09:28 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
De koersbroek is alleen maar in replica beschikbaar. Het shirt scheelt 5 euro en dan heb je tenminste niet zo'n flapperding, dus ik denk dat ik die orgineel bestel
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:42 schreef SuperWeber het volgende:
Zo ik hoor nu ook bij het Fok!-Radioshack team
Omdat ik een enorme boom van een kerel ben hadden ze mijn maat nog wel (gelukkig)
Lijkt me echt niks aan om dat rondje op de fiets te rijden. Met de auto dan weer wel natuurlijk.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Spa? Nurburgring natuurlijk![]()
[ afbeelding ]
http://www.radamring.de/
Waarom niet?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Lijkt me echt niks aan om dat rondje op de fiets te rijden. Met de auto dan weer wel natuurlijk.
Volgend jaar vaardigen we toch een team van Fok! af voor de 24uurs-race?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Netjesquote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:42 schreef SuperWeber het volgende:
Zo ik hoor nu ook bij het Fok!-Radioshack team
Omdat ik een enorme boom van een kerel ben hadden ze mijn maat nog wel (gelukkig)
Meeste mensen vinden het wel pittig. Als je filmpjes en foto's ziet lijkt het op sommige punten echt extreem stijl te zijn. Maar met de auto is ook leuk natuurlijkquote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:01 schreef kaasplankje het volgende:
Het gaat wel aardig op en af zo te zien maar het zijn toch maar heuveltjes en het is een autoparcours, dus de bochten zijn vast ruim.
Maar misschien heb je wel gelijk hoor, ik zou iig liever met de auto daar eens willen scheuren.
Team Radiofok.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:05 schreef MCH het volgende:
[..]
Volgend jaar vaardigen we toch een team van Fok! af voor de 24uurs-race?
Haha dat heb ik ook. Niemand hoeft te weten dat ik op Fok! zitquote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:49 schreef kanovinnie het volgende:
Ik hoef niet in FOK! kleding rond te fietsen.
Jij bent ook uitgesloten van deelname, omdat anders alle andere mensen in dit topic niet meer willen rondrijden in dat tenuequote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:49 schreef kanovinnie het volgende:
Ik hoef niet in FOK! kleding rond te fietsen.
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:50 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Jij bent ook uitgesloten van deelname, omdat anders alle andere mensen in dit topic niet meer willen rondrijden in dat tenue
Onderbuis? Teken dat je de fietst goed gebruiktquote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:55 schreef muzas het volgende:
Bij het schoonmaken van mijn fiets de eerste beschadigingen gezienPutjes in de lak enzo...
Doet toch een beetje pijn.
Onderbuis met name, en 1tje bovenop de bovenbuis.. God weet hoe die er komt... Maar goed. Blijft een gebruiksvoorwerp.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Onderbuis? Teken dat je de fietst goed gebruikt![]()
Toen ik mijn fiets 2e hands kocht had de eigenaar hem zo'n 2-3 jaar gehad en zat er nog geen enkel putje in de lak. Nu een jaar verder zitten er op de onderbuis ook enkele putjes, teken dus dat de vorige eigenaar de fiets te weinig heeft gebruikt.
goed plan ga zo ook een klein stukje om, op weg naar mijn werkquote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:33 schreef Spykerracing90 het volgende:
Zonnetje schijnt, asfalt begint enigszins op te drogen... tijd voor een rondje!
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:15 schreef kaasplankje het volgende:
Of doe net alsof je een foto wilt maken van het uitzicht, dat doet Ivo ook altijd.
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:49 schreef Holenbeer het volgende:
zit er veel kwaliteitsverschil tussen de originele radioshack en de replica's dan?
Geen idee, ik heb de replica en die ziet er gewoon prima uit. De originele is wel wat nauwer van pasvorm geloof ikquote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:39 schreef Holenbeer het volgende:
Hartstikke schaamteloos kwoot ik gewoon mijzelf
[..]
Niet alleen voor jou hoor, ik heb ook een maatje XXLquote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:41 schreef Holenbeer het volgende:
replica's dus voor de net-iets-te-dikke-amateur?
echt iets voor mij dus
Rond de 100 per uur lees ik vaker voor de Fuchsröhre (afdaling).quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:24 schreef eentwee het volgende:
[..]
Daar had ik boven op de Amerongse trouwens alle tijd voor tijdens de meet
Nordschleife is zwaar man. Er is natuurlijk de lange klim naar Hohe Acht die inderdaad bovenaan piekt (17% dacht ik, valt dus nog redelijk mee). Het punt is dat het tussendoor ook overal (kort) omhoog en naar beneden loopt. Je moet eigenlijk continu bij blijven trappen om weer een beetje snelheid te houden het volgende heuveltje op. Voor de meeste bochten hoef je inderdaad niet af te remmen maar er zitten ook een paar leuke hogesnelheidsbochten in. 94km/u haalde ik op het snelste stuk met slechts een 50x12. De 24uurs race lijkt me vet, met een team van 4 man ofzo.
Ok, ik houd marktplaats dan in de gaten (voor 5 euro oid)quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:43 schreef muzas het volgende:
Nu een half jaar wachten tot ik 'r in kan rijden
zwemmen danquote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:38 schreef dop het volgende:
goed plan ga zo ook een klein stukje om, op weg naar mijn werk
wou ik gister ook maar toen leek het meer op zwemen als fietsen
Omdat?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:56 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ok, ik houd marktplaats dan in de gaten (voor 5 euro oid)
Als er kleding wordt gekocht met de intentie dat deze in de toekomst zal gaan passen, anticiperend op een meer aerodynamisch figuur, dit in het algemeen niet gaat lukken en de kleding ofwel in de kast blijft hangen ofwel weer te koop wordt aangeboden. Een en ander natuurlijk met een vette knipoogquote:
Dat bedoelde ik niet. Als je net zo goed was in lezen als in spellingcontrole had je gelezen dat het shirt prima past.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:10 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Als er kleding wordt gekocht met de intentie dat deze in de toekomst zal gaan passen, anticiperend op een meer aerodynamisch figuur, dit in het algemeen niet gaat lukken en de kleding ofwel in de kast blijft hangen ofwel weer te koop wordt aangeboden. Een en ander natuurlijk met een vette knipoog
Awel, het zal niet de eerste of de laatste keer zijn dat ik er naast zit.
Klopt. Ben omgekeerd omdat het water met bakken uit de hemel kwam. Mooie ervaring om eens te zien hoe lang jij op de fiets zitquote:
Rij je daar vaak? Ik pak hem wel eens mee als ik door de duinen fiets met mijn MTB. (en soms om even te kijken bij de hockeyveldenquote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:06 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja klimmen is echt nog m'n achilleshiel. Op 2 minuten fietsen van mijn voordeur ligt 't kopje..Die 300 meter waar 't 6,5% gemiddeld is slaat in als een bom bij mij. Hartslag naar 190+ en snelheid zakt als een gek.
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt. Ben omgekeerd omdat het water met bakken uit de hemel kwam. Mooie ervaring om eens te zien hoe lang jij op de fiets zit.
Afhankelijk van de training en 't doel... Als ik persé een rustige duurtraining wil doen ontwijk ik 'm. Anders is 't vaak m'n toetje. Dan scheelt 't dat ie dicht bij m'n huis ligtquote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:20 schreef Auti het volgende:
[..]
Rij je daar vaak? Ik pak hem wel eens mee als ik door de duinen fiets met mijn MTB. (en soms om even te kijken bij de hockeyvelden) Waarschijnlijk ben ik er zondagmiddag weer te vinden.
Niet helemaal voor de hand liggend volgens mij, maar ok.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:11 schreef muzas het volgende:
Ik doelde op 't weer.
"Valt goed rond de armen en schouders, dus moet geen XXL hebben... Maar hij is een beetje kort. Maar niet té. Prima setje voor 50 euro. Nu een half jaar wachten tot ik 'r in kan rijden "
Jij rijdt bij de Spartaan? Dat is hemelsbreed maximaal een kilometer bij mij vandaanquote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:28 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Niet helemaal voor de hand liggend volgens mij, maar ok.
Dat ik goed ben in spellingcontrole, dat vat ik op als compliment !
Zijn er hier nog Spartanen (Rijswijk), die weten over de bestuurswissel buiten de normale termijnen?
Ik wil er juist vaker gaan rijden om conditie te trainen. Ik kom er ook niet met gemak op.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:22 schreef muzas het volgende:
[..]
Afhankelijk van de training en 't doel... Als ik persé een rustige duurtraining wil doen ontwijk ik 'm. Anders is 't vaak m'n toetje. Dan scheelt 't dat ie dicht bij m'n huis ligt
Komende zondagmiddag kan ik niet trainen in verband met verwachte alcoholconsumptie komende zaterdag![]()
Zo veel mogelijk inderdaad ... Zou jij ook moeten doen!quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:30 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Jij rijdt bij de Spartaan? Dat is hemelsbreed maximaal een kilometer bij mij vandaan
Te weinig tijd voor vanwege studie, anders zou ik het waarschijnlijk wel doen jaquote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:31 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Zo veel mogelijk inderdaad ... Zou jij ook moeten doen!
168?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:30 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik wil er juist vaker gaan rijden om conditie te trainen. Ik kom er ook niet met gemak op.
Hartslag 168 en ik heb dan dat eerste stukje boven echt even nodig om weer op adem te komen.
Eigenlijk heb ik ook te weinig tijd (gezien de weinige keren dat ik met de vereniging train of toer), maar af en toe is ook leuk en ik vind het een goede zaak om tot de tijd dat ik meer tijd heb, de vereniging netto te sponsoren.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:32 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Te weinig tijd voor vanwege studie, anders zou ik het waarschijnlijk wel doen ja
Nee, dat kan niet. Echt niet. Wel door enkelen, maar toer je een keer mee zaterdag of zondag (kan zonder lidmaatschap), dan zie je dat dat niet zo is.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:32 schreef Narcotical het volgende:
Ik word er trouwens ook gewoon keihard afgereden door die gasten denk ik
En, wat vond je er van?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt. Ben omgekeerd omdat het water met bakken uit de hemel kwam. Mooie ervaring om eens te zien hoe lang jij op de fiets zit.
Het lijkt me ook zeker leuk om af en toe eens met wat mensen te kunnen rijden, maar ik heb op dit moment gewoon niet genoeg tijd die ik er in kan steken om daar een beetje bekend te raken.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:34 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik ook te weinig tijd (gezien de weinige keren dat ik met de vereniging train of toer), maar af en toe is ook leuk en ik vind het een goede zaak om tot de tijd dat ik meer tijd heb, de vereniging netto te sponsoren.
Je lijkt wel een wijf. Als je op zaterdag zuipt kan je op zondag toch wel een rondje doen? En anders drink je er maar 1 of 2 minder. Goed voor je pens.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:22 schreef muzas het volgende:
[..]
Afhankelijk van de training en 't doel... Als ik persé een rustige duurtraining wil doen ontwijk ik 'm. Anders is 't vaak m'n toetje. Dan scheelt 't dat ie dicht bij m'n huis ligt
Komende zondagmiddag kan ik niet trainen in verband met verwachte alcoholconsumptie komende zaterdag![]()
Ik wil volgend voorjaar wel een keertje meerijden anders om sfeer te proeven. Weet niet of dat zomaar kan, maar lijkt me wel een keer leuk. En misschien bedenk ik me dan toch en maak ik tijd in m'n drukke schemaquote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:36 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Echt niet. Wel door enkelen, maar toer je een keer mee zaterdag of zondag (kan zonder lidmaatschap), dan zie je dat dat niet zo is.
Je schaamt je allicht wel dood voor het asociale gedrag in het verkeer van sommigen ...
Ja hier ook..mijn zweethemd onder mijn shirt was gewoon doorweekt en niet eens van het zweet. Water liep tijdens het fietsen uit mijn schoenen...bahquote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:20 schreef kaasplankje het volgende:
Ik reed vanmorgen in de zeikregen en ik kreeg het gewoon koud.
Makkelijk geoordeeld.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je lijkt wel een wijf. Als je op zaterdag zuipt kan je op zondag toch wel een rondje doen? En anders drink je er maar 1 of 2 minder. Goed voor je pens.
Lol, op 0:37 komt een Fok!er in Radiofock shirt voorbijquote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:30 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik wil er juist vaker gaan rijden om conditie te trainen. Ik kom er ook niet met gemak op.
Hartslag 168 en ik heb dan dat eerste stukje boven echt even nodig om weer op adem te komen.
Ik oordeel met de info die ik hebquote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:43 schreef muzas het volgende:
[..]
Makkelijk geoordeeld.
Ik heb gewoon m'n schema er op aangepast, en ga die zaterdag fietsen.
Ja, dat had ik gistermiddag ookquote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja hier ook..mijn zweethemd onder mijn shirt was gewoon doorweekt en niet eens van het zweet. Water liep tijdens het fietsen uit mijn schoenen...bah![]()
Zo is dat, je kan vrijblijvend meerijden en je ziet vanzelf of die bende wat voor je is of niet. Let wel dat er verschillende afdelingen zijn waar je dan even bij moet aanhaken (toer/ wedstrijd/ veld/ jeugd/ dames ... (heb ze nog nooit gezien)), maar op de site voldoende te vinden.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:38 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik wil volgend voorjaar wel een keertje meerijden anders om sfeer te proeven. Weet niet of dat zomaar kan, maar lijkt me wel een keer leuk. En misschien bedenk ik me dan toch en maak ik tijd in m'n drukke schema
26 lentes gezien.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik oordeel met de info die ik hebHoe oud ben je?
[..]
Ja, dat had ik gistermiddag ook
Die stond beneden te wachten op 2 maatjes die nog bovenaan stonden te puffen.. Die hadden niet verwacht dat ik eerder beneden zou zijnquote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lol, op 0:37 komt een Fok!er in Radiofock shirt voorbij
Ja, geen idee bij welke afdeling ik dan moet aanhaken. Waar rij jij bij mee?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:44 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Zo is dat, je kan vrijblijvend meerijden en je ziet vanzelf of die bende wat voor je is of niet. Let wel dat er verschillende afdelingen zijn waar je dan even bij moet aanhaken (toer/ wedstrijd/ veld/ jeugd/ dames ... (heb ze nog nooit gezien)), maar op de site voldoende te vinden.
Dit winterseizoen wil ik weer een beetje trainen in rondjes rijden (rondje op verlicht eigen terrein dinsdagavonden 19:00) en dan volgende zomer meedoen met de zomeravondcompetitie.
Uit ervaring weet ik dat als je zaterdagavond zuipt, dat een zeer positieve invloed kan hebben op je prestaties zondag. Zonder gekheid, maar weet niet wat precies de fysische logica hierachter is.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je op zaterdag zuipt kan je op zondag toch wel een rondje doen?
Ik weet uit ervaring, dat als je om 4 uur je tent inkruipt, je alles behalve fris bij de start van de eerste wedstrijd om 8 uur bentquote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:47 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Uit ervaring weet ik dat als je zaterdagavond zuipt, dat een zeer positieve invloed kan hebben op je prestaties zondag. Zonder gekheid, maar weet niet wat precies de fysische logica hierachter is.
misschien iets te maken met de DOMS (vertraagde spierpijn), die pas na 24 uur tevoorschijn komtquote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:47 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Uit ervaring weet ik dat als je zaterdagavond zuipt, dat een zeer positieve invloed kan hebben op je prestaties zondag. Zonder gekheid, maar weet niet wat precies de fysische logica hierachter is.
Ik rij bij de toerafdeling ...quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:46 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ja, geen idee bij welke afdeling ik dan moet aanhaken. Waar rij jij bij mee?
Heb heel wat fysiologie en anatomieboeken gezien, en ik kan je vertellen dat er geen enkele logica achter zit. Behalve wellicht de koolhydraten uit 't bier...quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:47 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
maar weet niet wat precies de fysische logica hierachter is.
Wat een belachelijk gedrag. Auto's van de weg drukken met de fiets? Zijn jullie helemaal gestoord?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:54 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ik rij bij de toerafdeling ...![]()
Maar ook daar rijden wel fanatiekelingen mee. Aardig om mee te maken om vanaf R'dam centrum de Rotterdamseweg te nemen, langs de Schie, naar Delft. Vanaf Zwet (zit ook lekker restaurantje) gaat het gas erop en wordt er over de weg gereden ipv fietspad. Laatste keer werd een auto van de weg gedrukt om er voorbij te komen. Mannen met kuiten, mijn hemel. Moeite om uberhaubt in het wiel te blijven. Helaas geen teller op mijn fiets, maar ging best hard.
Ging om roeiwedstrijd Head (of the river Amstel) invallen in de acht op het laatste moment. Had het echter ook al wel eens van wedstro roeier (9x per week trainen en dergelijke) van Skoll gehoord. Niks mis met een avondje doorzakken.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik weet uit ervaring, dat als je om 4 uur je tent inkruipt, je alles behalve fris bij de start van de eerste wedstrijd om 8 uur bent
Vreemd he? al die negatieve verhalen over wielrenners.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:54 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
en wordt er over de weg gereden ipv fietspad. Laatste keer werd een auto van de weg gedrukt om er voorbij te komen.
Zuslief zit bij skollquote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:57 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ging om roeiwedstrijd Head (of the river Amstel) invallen in de acht op het laatste moment. Had het echter ook al wel eens van wedstro roeier (9x per week trainen en dergelijke) van Skoll gehoord. Niks mis met een avondje doorzakken.
Er is een nog veel steiler klimmetje op het Kopje via de Koninginneduinweg, die is gemiddeld 11% en maximaal 16%, wel over maar 30 meter hoogteverschil, maar wel een fijn stukje om interval te trainen.quote:
Ah, die ga ik ook eens meepakkenquote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:20 schreef Ventus het volgende:
[..]
Er is een nog veel steiler klimmetje op het Kopje via de Koninginneduinweg, die is gemiddeld 11% en maximaal 16%, wel over maar 30 meter hoogteverschil, maar wel een fijn stukje om interval te trainen.
Ja weet ik, maar ik ben soignee.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 00:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Weet je nog wat je riep naar alle Rabobankers en Vacansolei profs tijdens de 11meren?
Wat overigens wel een erg mooi ritje was..
Heldquote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Daar ben ik a.s. zondag! Maar dan wel in een nieuwe BMW M5 ..quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb je hem daar ff neergezet voor de foto? Fiets is nog veel te schoonquote:
Jan Steensma, is dat niet de zoon van Durk Steensma, mijn mechanieker 10 jaar terugquote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:09 schreef Tommeke het volgende:
Vanmiddag voor het eerst weer echt getraind op de crosser, olv. Jan Steensma.
Was echt weer leuk en wennen, in het begin vloog ik alle kanten op, maar het ging steeds beter. Met twee fietsmaatjes er naartoe gefietst, ook helemaal doorweekt geraakt op de heenweg. Gelukkig zijn we wel doorgefietst, want het was de moeite waard.
Toen ik weer in Grunn was dacht ik wel ff door een rood licht te kunnen, ik was koud en wou naar huis.
Zag in m'n ooghoek een politieauto staan, dus vol geremd en rechtsaf geslagen richting het noorderplantsoen.
En ja hoor, die snor zat achter me aan, gelukkig ken ik het daar op m'n duimpje en ben ik via wat offroad weggetjes door de bosjes een wijk ingedoken. Vanaf daar via wat binnendoorweggetjes vlug naar huis gegaan
Mooi verhaalquote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:09 schreef Tommeke het volgende:
En ja hoor, die snor zat achter me aan, gelukkig ken ik het daar op m'n duimpje en ben ik via wat offroad weggetjes door de bosjes een wijk ingedoken. Vanaf daar via wat binnendoorweggetjes vlug naar huis gegaan
Misschien andersom. Jan is wereldkampioen bij de veteranen geweestquote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Jan Steensma, is dat niet de zoon van Durk Steensma, mijn mechanieker 10 jaar terug
Ik ben zo soignee dat hij bij mij automatisch gereinigd wordt tijdens het fietsen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heb je hem daar ff neergezet voor de foto? Fiets is nog veel te schoon
Mooi fietsje!
Zie het al. Het zijn broersquote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Misschien andersom. Jan is wereldkampioen bij de veteranen geweest
Jaja faalhaasquote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:45 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik ben zo soignee dat hij bij mij automatisch gereinigd wordt tijdens het fietsen.
Ik zat me nog in te houden voor de eindsprint in je wiel, maar toen waren we plots al bovenquote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:24 schreef eentwee het volgende:
[..]
Daar had ik boven op de Amerongse trouwens alle tijd voor tijdens de meet
En dan ook nog Die Steilstrecke omhoog of gaat het via Kesselchen? Goh, jaren geleden dat ik daar gereden heb. Maar dan wel op de 2 takt racer en altijd de weg kwijt. Circuit was gewoon te lang om alle bochten goed te leren kennen. En op zondagmiddag gewoon een uurtje bij Wehrseifen op die heuvel zitten om te zien hoeveel wannabee's er die rechterbocht na de linker niet meer haalden om in het gras of de greppel te parkeren. Leuke weekenden beleefd. Moet ook maar eens de fiets meenemen als er volgend jaar weer een rad am Ring georganiseerd wordt. Lijkt me wel wat, een weekendje fietsen in de Eifel.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zeker nog nooit de Daalhemmerweg afgedaald. Moet je daar het gescheld tijdens een toertocht eens horen als er zo'n vrucht in een autootje het flikt om onder de 50 te rijden........quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat een belachelijk gedrag. Auto's van de weg drukken met de fiets? Zijn jullie helemaal gestoord?
Jij zegt het, ik dacht hetzelfde.......quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heb je hem daar ff neergezet voor de foto? Fiets is nog veel te schoon
Mooi fietsje!
Nee. En ook dat vind ik belachelijk gedrag. Alsof je in een tourtocht opeens meer rechten hebtquote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zeker nog nooit de Daalhemmerweg afgedaald. Moet je daar het gescheld tijdens een toertocht eens horen als er zo'n vrucht in een autootje het flikt om onder de 50 te rijden........
Massa moed geeft iedereen ook massaal een grotere lul. dat is een bekend verschijnsel...en anders zouden de ambulances zich maar vervelen tijdens die tiochtjes, nu worden ze nog een beetje aan het werk gehouden.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 06:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee. En ook dat vind ik belachelijk gedrag. Alsof je in een tourtocht opeens meer rechten hebt
Dit jaar meegedaan, zwaarder dan de Marmottequote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het ging meer over de fietsers vs andere weggebruikers. Wanneer je een tocht rijdt moet je je gedragen, ook al kan je goed sturen. De weg is gewoon openbaar en er doen ook mindere goden mee waardoor het verschil in snelheid groot kan zijn.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 08:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Massa moed geeft iedereen ook massaal een grotere lul. dat is een bekend verschijnsel...en anders zouden de ambulances zich maar vervelen tijdens die tiochtjes, nu worden ze nog een beetje aan het werk gehouden.
Mensen kunnen maar niet accepteren dat iemand als Kaas of Tommeke, die (semi)profesioneel fietsten, veilig (voor zichzelf en de andere weggebruikers) door gaatjes kan schieten, of door de bocht kan met snelheden, waarmee een normale pannekoek ongelukken veroorzaakt. Maar goed, dat heb je met autorijders ook...
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 09:04 schreef Patroon het volgende:
Heb je geen zin in regels, dan moet je niet zeiken en een licentie nemen. Kan je daar lekker schelden op lui die je op de kant drukken
Ik vind het echt een mooi gebied daar. Eigenlijk wel leuker dan de Ardennen omdat wat ik van beide gezien heb het asfalt een stuk beter is daar. Bovendien lekker fietserseten en goed bierquote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En dan ook nog Die Steilstrecke omhoog of gaat het via Kesselchen? Goh, jaren geleden dat ik daar gereden heb. Maar dan wel op de 2 takt racer en altijd de weg kwijt. Circuit was gewoon te lang om alle bochten goed te leren kennen. En op zondagmiddag gewoon een uurtje bij Wehrseifen op die heuvel zitten om te zien hoeveel wannabee's er die rechterbocht na de linker niet meer haalden om in het gras of de greppel te parkeren. Leuke weekenden beleefd. Moet ook maar eens de fiets meenemen als er volgend jaar weer een rad am Ring georganiseerd wordt. Lijkt me wel wat, een weekendje fietsen in de Eifel.
In mijn optiek zijn er alleen maar andere verkeersdeelnemers met mindere vermogensquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 09:34 schreef dop het volgende:
er zijn heel wat verkeer deelnemers met mindere vermogens als het om inschatting en stuurmanskunsten gaat , maar die hebbe ook gewoon recht op een plekje op de weg om van a naar b te komen.
wij als laag vliegers en piloten vergeten dat ook wel eens te makkelijk in onze adrenaline rush
Allemaal heel mooi dop, maar ik heb gistermiddag op de Lekdijk toch verschrikkelijk gevloekt op een stom wijf wat mij voortdurend met een slakkegang inhaalde (ik reed dan ook tegen de 45, en ik snap dat 50 rijden met je auto op een dijk eng is) maar dan vlak voor me ging rijden en bij elke tegenligger in de berm stil ging staan terwijl er plek zat is om te passeren. Dus ik moest telkens wachten. Bij de 3e keer heb ik een klap op dr dak gegeven toen ze me nog eens afsneed ook.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 09:34 schreef dop het volgende:
in het verkeer moet je er gewoon rekening mee houden dat je niet met allemaal goede piloten te maken hebt.
het is gewoon de grote gemene deler, wat zich op de weg begeeft, en dat betekend dat je niet alleen van je eigen kunnen moet uit gaan maar vooral ook van de beperkingen van andere.
er zijn heel wat verkeer deelnemers met mindere vermogens als het om inschatting en stuurmanskunsten gaat , maar die hebbe ook gewoon recht op een plekje op de weg om van a naar b te komen.
wij als laag vliegers en piloten vergeten dat ook wel eens te makkelijk in onze adrenaline rush
Mooie foto! Soignee!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 09:02 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Dit jaar meegedaan, zwaarder dan de Marmotte
148 km met 3000 Hm en alleen de finishstraat is vlak, de rest op en neer
Zelf had ik die dag geen goede benen en werd 122ste van de 400 met een gem van 29,7
[ afbeelding ]
Nee, ik weet het. Die rechten heb je ook niet maar een aantal testosteron bommetjes neemt die altijd wel. Maar het ging er om dat je je er over verbaasde, en dat doe ik allang niet meer.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 06:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee. En ook dat vind ik belachelijk gedrag. Alsof je in een tourtocht opeens meer rechten hebt
Dat is het. Dat zie je bij toertochten ook wel. Van die gasten die rijden alsof het koers is, en het zo beleven.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 09:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tuurlijk, maar ik zie Kaas en andere koeriers hier, niet voor hun ego auto's van de weg drukken. ook niet tijdens tochten![]()
Het was meer bedoeld, dat mensen die iets net niet kunnen, zich vaak het meest misdragen.
ik weet het , ik ben in dat soort situaties ook niet altijd op mijn sterkst, maar in dit geval denk ik dat je gewoon wat harder had moeten fietsen om er voor te blijvenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 10:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Allemaal heel mooi dop, maar ik heb gistermiddag op de Lekdijk toch verschrikkelijk gevloekt op een stom wijf wat mij voortdurend met een slakkegang inhaalde (ik reed dan ook tegen de 45, en ik snap dat 50 rijden met je auto op een dijk eng is) maar dan vlak voor me ging rijden en bij elke tegenligger in de berm stil ging staan terwijl er plek zat is om te passeren. Dus ik moest telkens wachten. Bij de 3e keer heb ik een klap op dr dak gegeven toen ze me nog eens afsneed ook.
Ik snap dat er heel wat mindere goden in het verkeer zijn, maar Jezus wat kunnen die gasten het toch gevaarlijk maken voor jou als kwetsbare fietser.
Het mooiste is om zulke gasten dan bergop in te halen en keihard 'PAALTJE' te roepenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 10:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee, ik weet het. Die rechten heb je ook niet maar een aantal testosteron bommetjes neemt die altijd wel. Maar het ging er om dat je je er over verbaasde, en dat doe ik allang niet meer.
Correct.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 10:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
MAW de rest van het land wil daar nog niet dood gevonden worden
Waar zijn jouw klikpedalen dan?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit problemen![]()
Pas geleden reed ik toevallig een keer op m'n racert naar eentwee voor wat technische ondersteuning, word ik door een VW Golf met haast op een rotonde van de weg gedrukt. Kon net overeind blijven, denk dat ik met klikpedalen wel was gevallen. Wel wat schaafplekken op m'n frame. Ik vloeken, rij verder, merk dat er een wagen naast me komt rijden, kijk naar binnen; 2 agenten in een undercover voertuig![]()
Gelijk gewezen, knikje en gingen ze er volle bak achter aan
Dat is eigenlijk wel het ergste wat ik aan road rage heb meegemaakt
Op de fiets, maar moest gelijk door naar de voetbal en staat een beetje lullig als je op fietsschoenen de kantine binnen komt lopenquote:
haha ja klopt. Ik ben met normale schoenen ook wel eens gigantisch van de klikpedalen af geschoten. Kon gelukkig net mijn ballen beschermen voor de bovenbuisquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Op de fiets, maar moest gelijk door naar de voetbal en staat een beetje lullig als je op fietsschoenen de kantine binnen komt lopen
Je kan ook bijna niet aanzetten inderdaad. Fietst dan ineens heel onzeker.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
haha ja klopt. Ik ben met normale schoenen ook wel eens gigantisch van de klikpedalen af geschoten. Kon gelukkig net mijn ballen beschermen voor de bovenbuis
Waar op de lekdijk? Ik train daar ook regelmatigquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 10:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Allemaal heel mooi dop, maar ik heb gistermiddag op de Lekdijk toch verschrikkelijk gevloekt op een stom wijf wat mij voortdurend met een slakkegang inhaalde (ik reed dan ook tegen de 45, en ik snap dat 50 rijden met je auto op een dijk eng is) maar dan vlak voor me ging rijden en bij elke tegenligger in de berm stil ging staan terwijl er plek zat is om te passeren. Dus ik moest telkens wachten. Bij de 3e keer heb ik een klap op dr dak gegeven toen ze me nog eens afsneed ook.
Ik snap dat er heel wat mindere goden in het verkeer zijn, maar Jezus wat kunnen die gasten het toch gevaarlijk maken voor jou als kwetsbare fietser.
Grip fietst meestal tussen Wijk bij Duurstede en Nieuwegein. Ik fiets vanaf Krimpen aan de Lek of Alblasserdam tot Vianen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:55 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Waar op de lekdijk? Ik train daar ook regelmatig
Klopt, alsof je van je fiets afvalt voelt hetquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je kan ook bijna niet aanzetten inderdaad. Fietst dan ineens heel onzeker.
Dit heb ik afgelopen zomer ook regelmatig gezien, oke je hebt voorrang maar de andere weggebruiker heeft je niet gezien, waarom dan toch doorduwen? levensmoe ofzo?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:09 schreef Holenbeer het volgende:
ik ben te rustig op de fiets en moet wat meer schelden en schreeuwen![]()
Meestal wijs ik alleen wanneer ik gevaar zie. Auto's die bijzondere verrichtingen doen, auto's van links waarvan je ziet dat ze jou niet hebben gezien. Dat soort dingen. Meestal wijs ik er naar en de maten waarmee ik vaak fiets weten dan dat ze even op moeten letten.
Fietste afgelopen zomer met een jongen waarmee ik niet zoveel fiets en hij werd bijna geschept door een auto die achteruit van een parkeerplaats afreed. Dit terwijl ik die auto al gezien had, gezien had dat hij ons niet zag en er ook naar gewezen had. Ik kon dus makkelijk remmen...die maat van mij niet en schoot er rakelings langs
Jij fietst vooral aan de zuidkant denk ik, Ameide, Kinderdijk etc als je in dordt woont?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:55 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Waar op de lekdijk? Ik train daar ook regelmatig
Klopt, ik vind het dan ook niet erg om even te moeten remmen om ongelukken te voorkomen. Had mijn fietsmaat achteraf wel even mogen waarschuwen ipv alleen te wijzen. Ik ben meer van het sarcastisch bedanken en zwaaien richting onoplettende automobilisten.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:15 schreef janatwork het volgende:
[..]
Dit heb ik afgelopen zomer ook regelmatig gezien, oke je hebt voorrang maar de andere weggebruiker heeft je niet gezien, waarom dan toch doorduwen? levensmoe ofzo?
Goed bezig! Verstandig om je racefiets te sparen! Ik ga met slecht weer op m'n crosser. Moet nog ff een setje oude wielen met racebanden regelen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:32 schreef janatwork het volgende:
Vandaag mijn fietsen winterklaar gemaakt. de racer helemaal ingevet, een oud wiel tot tacxwiel gemaakt en mijn vakantiefiets (een trek 5700, crosshybride) ontdaan van alle bagagedragers en voorzien van continental speedskings als slechtweer/off road fiets.
Ik zag nog een setje met Rigida DP18 op MP. Met Shimano naven voor een prikkie.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Goed bezig! Verstandig om je racefiets te sparen! Ik ga met slecht weer op m'n crosser. Moet nog ff een setje oude wielen met racebanden regelen.
Eigenlijk wil ik ook een crosser, maar het doel is dit jaar een heel jaar blijven fietsen. Die crosser komt volgend jaar dan welquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Goed bezig! Verstandig om je racefiets te sparen! Ik ga met slecht weer op m'n crosser. Moet nog ff een setje oude wielen met racebanden regelen.
Gezien de prijs en de kleur combinatie zou die wel eens in Duitsland van de vrachtwagen afgevallen kunnen zijn. Of nog erger, een Oosterbuur die nog steeds niet weet voor welke kroeg hij zijn fahrrad geparkeerd had.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 10:35 schreef kaasplankje het volgende:
Hahaha kijk dit dan!
http://link.marktplaats.nl/602200774
"Vanwege het mooie weer in Nederland, heb ik er vrij weinig op kunnen fietsen"
Rode wielen in een rode fiets, wie verzint zoiets.
Deze hequote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zag nog een setje met Rigida DP18 op MP. Met Shimano naven voor een prikkie.
Haha ja inderdaad. Maar dit soort setjes is inderdaad perfect voor de crosser. Voor het geld van 1 set nieuwe Racing 7 CX heb ik zo drie sets en dus drie typen banden (file tread, grifo, modder). Tja, aan het materiaal zal het niet liggen bij mijquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, die. Ze zijn vast van een mooiweertoerder, want als er bij staat "slechts een paar jaar gebruikt"
waren ze bij mij allang naar de vaantjes geweest.
Is wel de bedoeling ja, is alweer een week geleden.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:18 schreef kaasplankje het volgende:
Morgen beloofd het aardig fietsweer te worden, gaan er nog mensen op uit?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:17 schreef kaasplankje het volgende:
Recreatief Wielrennen 188 Waar Ultra Ivo een kort rondje doet.
Yep, morgen lekker in dubbel lang - lang (dus een shirt en een jack) effe 90 km op de weg wegtrappen en afhankelijk van de wind wordt dat een rondje Breukelen of Oosterbeek, niet met Okselachtige gemiddelden maar gewoon op de hartslag meter laag in D1.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:18 schreef kaasplankje het volgende:
Morgen beloofd het aardig fietsweer te worden, gaan er nog mensen op uit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |