Het leven van een 1ejaars is zwaar!quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:20 schreef VonBallusseck het volgende:
Oeps, per ongeluk nr. 86 ipv 85 als topictitel. Dat ook nog eens.
Dat boek van De Blick niet? Vak gehaald op colleges/samenvatting?quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:25 schreef eriksd het volgende:
Ah, dat boek heb ik hier ook staan. Nooit opengeslagen.
Niet dat die bachelor combi iets voorstelt aan de uvaquote:Op maandag 1 oktober 2012 19:14 schreef VonBallusseck het volgende:
Helaas niet voor de commissie uitgekozen. Ze kozen voor een grietje dat bij zo'n 80 commissies heeft gezeten/zit en tevens een dubbele bachelor doet (rechtsgeleerdheid en fiscaal recht). Hoe kun je daar als eerstejaars nou tegenop?
Even gekeken, het was algemeen fiscaal bestuursrecht. Dan heb ik de Blieck wel gebruiktquote:Op maandag 1 oktober 2012 20:26 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat boek van De Blick niet? Vak gehaald op colleges/samenvatting?
Sessyquote:Op maandag 1 oktober 2012 21:03 schreef Yreal het volgende:
Ja jongens, ik heb effe hulp nodig met bestuursprocesrecht. Wie was er nou goed in die dingen? Staat wel een pilsje tegenover
Eens.quote:
Niet waar Formeel belastingrecht is één van de allermooiste vakken die er bestaan.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:07 schreef Valid het volgende:
Oh god. Nu ik (in elk geval voorlopig) ben overgestapt naar fiscaal heb ik ook formeel belastingrecht. Dat ziet er echt heel saai uit. Is het boek Algemene wet inzake rijksbelastingen van De Blieck uit de fed fiscale studieserie hier bekend? Erg inspirerend ziet het er nog niet uit.
Verder ben ik wel blij met belastingrecht 1 ( Belastingrecht voor het HO), geeft denk ik wel een geod beeld of fiscaal iets voor me is omdat alle belangrijke heffingswetten voorbij komen.
Hoe gaat het verder met de eerstejaars hier? De boel een beetje op de rit?
Wij hebben ook echt een geweldige professor voor Formeel. Ook met leuke verhalen enzo.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:18 schreef GlowMouse het volgende:
Voor formeel belastingrecht is er net een professor met emiraat die de mooiste verhalen had uit zijn inspecteurstijd. Dat een bedrijf jaar na jaar een winst had van 50.000, en in een bepaald jaar geen vpb-aangifte meer deed. Hij legde een navorderingsaanslag van 70.000 op. Het jaar erna kwam hij het bedrijf weer tegen omdat er weer geen aangifte vpb was ingediend. De vorige navorderingsaanslag was volledig betaald. Hij legde voor het nieuwe jaar een navorderingsaanslag van 140.000 op. 3x raden hoe dit verhaal afliep.
Ik zag het inderdaad pas na 30 minuten.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:08 schreef GlowMouse het volgende:
fiscalisten die De Blieck niet juist kunnen schrijven
Fiscalisten die niet weten hoe het heet als een hoogleraar met 'pensioen' gaat.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:18 schreef GlowMouse het volgende:
Voor formeel belastingrecht is er net een professor met emiraat emeritaat die de mooiste verhalen had uit zijn inspecteurstijd. Dat een bedrijf jaar na jaar een winst had van 50.000, en in een bepaald jaar geen vpb-aangifte meer deed. Hij legde een navorderingsaanslag van 70.000 op. Het jaar erna kwam hij het bedrijf weer tegen omdat er weer geen aangifte vpb was ingediend. De vorige navorderingsaanslag was volledig betaald. Hij legde voor het nieuwe jaar een navorderingsaanslag van 140.000 op. 3x raden hoe dit verhaal afliep.
Alleen om te tanken.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:31 schreef Maharbal het volgende:
Ik wil best binnenkort naar de Emiraten.
Het is toch maar de Awb johquote:Op maandag 1 oktober 2012 22:10 schreef Yreal het volgende:
plak ik potdomme het awb stickertje scheef in mijn bundel
Niet bijna, die olietankers varen daadwerkelijk heen en weer.quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
het is BIJNA winstgevend om met een olietanker heen en weer te varen
Ik zal het verhaal maar afmaken. Het jaar erop kwam hij het bedrijf weer tegen omdat weer geen aangifte was gedaan, de aanslag van 140.000 was netjes betaald. Hij legde voor het opvolgende jaar een naheffingsaanslag 280.000 euro op. Ook die aanslag werd gewoon betaald. Vervolgens besloot hij maar tot een wtp'tje, en kon hij bij het florerende miljoenenbedrijf direct beslag leggen op veel bezittingen.quote:
best lullig. Niet even een telefoontje, jongens, jullie moeten aangiften doen? Ja?quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:17 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Niet bijna, die olietankers varen daadwerkelijk heen en weer.
[..]
Ik zal het verhaal maar afmaken. Het jaar erop kwam hij het bedrijf weer tegen omdat weer geen aangifte was gedaan, de aanslag van 140.000 was netjes betaald. Hij legde voor het opvolgende jaar een naheffingsaanslag 280.000 euro op. Ook die aanslag werd gewoon betaald. Vervolgens besloot hij maar tot een wtp'tje, en kon hij bij het florerende miljoenenbedrijf direct beslag leggen op veel bezittingen.
Bij ons hadden maar 2 personen het gelezen. 'Ja maar.. toen ik het in Word zette was het wel 28 pagina's lang!' Tutor boos natuurlijk.. 'Ah, dus die moeite heb je wel kunnen nemen?'quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:56 schreef Keyos het volgende:
@Von Ballusseck
Hoe vond je het artikel overigens van : The case of the speluncean explorers ?
Was volgens mij de enige van mijn werkgroep die hem volledig gelezen had, ik vind dit soort artikelen eigenlijk interessanter dan de stof zelf.
http://www.studeersnel.nl(...)s-recht-/11/270/7222quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 02:20 schreef Duca_Valentino het volgende:
Ik ben op zoek naar de uitwerkingen van de werkcolleges van het vak Rechtsgeschiedenis 2 (Rijksuniversiteit Groningen) van het jaar 2010-2011. Dit is dus niet vorig collegejaar maar het jaar daarvoor. Ik ben bereid 20 euro te betalen aan degene die mij aan deze antwoorden (van goede kwaliteit) kan helpen.
huh?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 08:32 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Bij ons hadden maar 2 personen het gelezen. 'Ja maar.. toen ik het in Word zette was het wel 28 pagina's lang!' Tutor boos natuurlijk.. 'Ah, dus die moeite heb je wel kunnen nemen?'![]()
Ik vond hem zelf ook erg interessant ja. Sowieso de meeste arresten die we als extra stof krijgen.
@ Yreal: Ze doet (blijkbaar) de ene bachelor in Leiden en de andere in Rotterdam.. Maar oke, er komen vast nog genoeg mogelijkheden langs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |