das toch pas volgend blok?quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:21 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ben benieuwd naar de antwoorden van Europees recht, was goed te doen.
Tussentoets oude stijl, dus twee vakken in een blok van 8 weken.quote:
Ik ook. Europees Recht viel op zich erg mee. Er is inderdaad naar de formulering van de vragen gekeken. De antwoorden zullen mij meer moeten vertellen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:21 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ben benieuwd naar de antwoorden van Europees recht, was goed te doen.
Begin er uiteindelijk ook een beetje overzicht in te krijgen. Die fictiebepalingen moet ik daarentegen nog wel even erin knallen want tot nu toe is het allemaal maar vaagquote:Op maandag 1 oktober 2012 12:55 schreef Speedy_T het volgende:
Successiewet is best wel lache eigenlijk
Successierecht is echt ontzettend leuk.quote:Op maandag 1 oktober 2012 12:55 schreef Speedy_T het volgende:
Successiewet is best wel lache eigenlijk
quote:Op maandag 1 oktober 2012 16:12 schreef Paxcon het volgende:
Hee Yreal, je krijg je centen terug (toch?)
De fictiebepalingen maken echt 90% uit van de moeilijkheid van schenk- en erfbelasting. Maar zoals Erik zegt, begin altijd bij het begin en dus artikel 1. Er zijn vaak zat mensen die bij antwoorden al roepen dat ficties van toepassing zijn (dan wel waarderingsficties) terwijl er niet eens sprake is van toepasselijkheid van de schenk- en erfbelasting.quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:37 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Begin er uiteindelijk ook een beetje overzicht in te krijgen. Die fictiebepalingen moet ik daarentegen nog wel even erin knallen want tot nu toe is het allemaal maar vaag
Dat is ook helemaal niet de bedoeling van een dergelijk vak dan wel de IB. De aftrekbepalingen etc zoek je altijd wel op. Het gaat erom dat je de systematiek van de boxen en de bronnentheorie door hebt. Bronnentheorie an sich echt het moeilijkste van de gehele IB.quote:Op zondag 30 september 2012 23:33 schreef Yreal het volgende:
IB particulieren is redelijk slaapverwekkendAls ik wat wil aftrekken sla ik mijn wetboek wel open en ga eens lezen of dat kan
Goed om te horenquote:Op maandag 1 oktober 2012 18:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[..]
Dat is ook helemaal niet de bedoeling van een dergelijk vak dan wel de IB. De aftrekbepalingen etc zoek je altijd wel op. Het gaat erom dat je de systematiek van de boxen en de bronnentheorie door hebt. Bronnentheorie an sich echt het moeilijkste van de gehele IB.
Is het wel een besluit dan? Anders kan je toch niet eens in beroep/bezwaar gaan.quote:Op maandag 1 oktober 2012 18:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Goed om te horen
Ik word trouwens weer eens genaaid door het OM. WOB verzoekje op een flitsboete, krijg ik na 4 weken een bericht dat mijn bezwaarschrift is aangekomen. Wat voor kneuzen zitten er daar?![]()
Ennuh, hier houd mijn kennis even op van het bestuursrecht. Moet ik hier nu weer tegen in bezwaar gaan?
ja niet dus. What the fuck moet ik hier nou weer meequote:Op maandag 1 oktober 2012 19:02 schreef H-D het volgende:
[..]
Is het wel een besluit dan? Anders kan je toch niet eens in beroep/bezwaar gaan.
Omdat het zinnig is om te weten wanneer het bestuursorgaan kennis neemt van een bezwaar? Misschien ook wel ivm termijnen van behandeling enzo...en abbb enzo.quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja niet dus. What the fuck moet ik hier nou weer mee
ja, maar het was een WOB verzoek zodat ik op basis daarvan bezwaar kon maken. Ik krijg nu nooit meer op tijd gegevens om binnen de termijn nog bezwaar te maken..quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:06 schreef H-D het volgende:
[..]
Omdat het zinnig is om te weten wanneer het bestuursorgaan kennis neemt van een bezwaar? Misschien ook wel ivm termijnen van behandeling enzo...en abbb enzo.
Kan je geen pro-forma bezwaar maken?quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja, maar het was een WOB verzoek zodat ik op basis daarvan bezwaar kon maken. Ik krijg nu nooit meer op tijd gegevens om binnen de termijn nog bezwaar te maken..
Watvoor commissie was het?quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:14 schreef VonBallusseck het volgende:
Helaas niet voor de commissie uitgekozen. Ze kozen voor een grietje dat bij zo'n 80 commissies heeft gezeten/zit en tevens een dubbele bachelor doet (rechtsgeleerdheid en fiscaal recht). Hoe kun je daar als eerstejaars nou tegenop?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |