Zit zeker wat in. De begeleiding op middelbare scholen schiet ook zwaar tekort. Daar zijn het van die lesjes die moeten omdat het moet zonder zinnige invulling. Denk dat je daar meer op kan besparen dan met onzin boetesquote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Neuh, ik vind het gewoon een redelijke vraag. Wat is er rechtvaardiger aan het verlangen van een grotere bijdrage van "de rest" dan zelf meer bijdragen als jij de keuze foutief hebt gemaakt?
Doe je goedquote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:13 schreef eriksd het volgende:
Zonnevloed, wat is dat trouwens?
Overigens heb ik ook gewoon een berg stufi terugbetaald wegens teveel bijverdiensten. Niet dat het relevant is voor het punt verder.
Waarom benadruk je het dan.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:13 schreef eriksd het volgende:
Zonnevloed, wat is dat trouwens?
Overigens heb ik ook gewoon een berg stufi terugbetaald wegens teveel bijverdiensten. Niet dat het relevant is voor het punt verder.
Dat de mate waarin ik wellicht meer profiteer(de) van het fenomeen stufi zeer tegenvalt. Hopelijk wordt mijn insteek dan principieler geacht. Zo duidelijk?quote:
Nee.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat de mate waarin ik wellicht meer profiteer(de) van het fenomeen stufi zeer tegenvalt. Hopelijk wordt mijn insteek dan principieler geacht. Zo duidelijk?
komt meer op mij over dat het je geen zak boeit wat er nou precies gebeurd, jij hebt toch een goed betaalde baan.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat de mate waarin ik wellicht meer profiteer(de) van het fenomeen stufi zeer tegenvalt. Hopelijk wordt mijn insteek dan principieler geacht. Zo duidelijk?
Ik moet je zeggen dat gebrekkige beheersing van grammatica mij meer stoort dan de invoering van een sociaal leenstelsel, dus dat klopt inderdaad.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
komt meer op mij over dat het je geen zak boeit wat er nou precies gebeurd, jij hebt toch een goed betaalde baan.
Nee, dat lijkt juist meer op 'ik niks, hullie dan ook niks', eerlijk gezegd...quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Sorryquote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik moet je zeggen dat gebrekkige beheersing van grammatica mij meer stoort dan de invoering van een sociaal leenstelsel, dus dat klopt inderdaad.
Ik gun iedereen van harte zijn of haar studiefinanciering of schappelijk collegegeld, laat onverlet dat ik er wel een vraag over mag stellen wat er nou zo onrechtvaardig aan is.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt juist meer op 'ik niks, hullie dan ook niks', eerlijk gezegd...
Ja, dat mag, maar als het is ingegeven door het feit dat je er zelf niet bepaald lekker van geprofiteerd hebt, is dat niet zozeer een principiële insteek in mijn ogen. Wel heel menselijk hoor, dus wat dat betreftquote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik gun iedereen van harte zijn of haar studiefinanciering of schappelijk collegegeld, laat onverlet dat ik er wel een vraag over mag stellen wat er nou zo onrechtvaardig aan is.
Ik heb niet te klagen gehad, dus om nou te zeggen dat het een bittere nasmaak achterlaat, nee. Meer fundamenteel vraag ik mij bijvoorbeeld ook af waarom iedereen maar moet studeren. Maargoed, ik snap dat het zuur is voor een hoop mensen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, dat mag, maar als het is ingegeven door het feit dat je er zelf niet bepaald lekker van geprofiteerd hebt, is dat niet zozeer een principiële insteek in mijn ogen. Wel heel menselijk hoor, dus wat dat betreft
Dat zeker. Momenteel volgt 55% van de jeugd een hbo of wo. Dat haalt het hele hoger er een beetje af.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb niet te klagen gehad, dus om nou te zeggen dat het een bittere nasmaak achterlaat, nee. Meer fundamenteel vraag ik mij bijvoorbeeld ook af waarom iedereen maar moet studeren. Maargoed, ik snap dat het zuur is voor een hoop mensen.
Maar wat wil jij doen met jongeren die niet gaan studeren? Allemaal achter de kassa en schoonmaken? Schoffelen? Volgens jou kom je zonder diploma niet ver.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb niet te klagen gehad, dus om nou te zeggen dat het een bittere nasmaak achterlaat, nee. Meer fundamenteel vraag ik mij bijvoorbeeld ook af waarom iedereen maar moet studeren. Maargoed, ik snap dat het zuur is voor een hoop mensen.
Wat dacht je van een vakopleiding op het mbo? Dat verdient tegenwoordig beter dan de gemiddelde hbo'r.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:25 schreef Ziba het volgende:
[..]
Maar wat wil jij doen met jongeren die niet gaan studeren? Allemaal achter de kassa en schoonmaken? Schoffelen? Volgens jou kom je zonder diploma niet ver.
Geen voorstander van sociaal leenstelsel.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ah, en dus mag collectieve pot in meerdere mate aangesproken worden? Dat is redelijker?
Neuh, met name op het MBO het mes in al die administratieve meuk en bezigheidstherapie en inzetten op meer technische productie. Onze huidige diplomacultuur is inderdaad een enorm probleem aan het worden. Grote geldrondpomperij. Wat ook een EU probleem is zoals ik al zei. Daarnaast zijn er ook nog massa's handen nodig in de zorg, misschien dat we ons daarop kunnen richten in plaats van de zoveel gemeentelijke beleidsambtenaar.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:25 schreef Ziba het volgende:
[..]
Maar wat wil jij doen met jongeren die niet gaan studeren? Allemaal achter de kassa en schoonmaken? Schoffelen? Volgens jou kom je zonder diploma niet ver.
Dat is ook studeren, toch?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat dacht je van een vakopleiding op het mbo? Dat verdient tegenwoordig beter dan de gemiddelde hbo'r.
Zie hier het probleem.quote:
Dat ligt eraan wie je het vraagt. En ze leren er gewoon dingen, net als in alle andere vormen van het onderwijs, dus of je zoiets nu een cursus of opleiding of studie noemt, dat is gewoon een definitieprobleem.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:32 schreef Ziba het volgende:
[..]
Maar het wordt gewoon studeren genoemd.
Ja, ik vind het gewoon studeren. Anders is hbo ook niet onder studeren te plaatsen, verschilt volgens mij ook weer niet zoveel van mbo. Als ik bepaalde mensen zo hoor. Hoewel dat ook weer aan de studierichting ligt.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:51 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat ligt eraan wie je het vraagt. En ze leren er gewoon dingen, net als in alle andere vormen van het onderwijs, dus of je zoiets nu een cursus of opleiding of studie noemt, dat is gewoon een definitieprobleem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |