weet ikquote:Op maandag 8 oktober 2012 08:45 schreef Kreator het volgende:
Nice.
mijn waaierhandgarnalen doen dat ook, vervellen, en de eerste keer dacht ik dat er 1 dood was, zo compleet als dat lijkt...
-edit- tip voor TS... Bij Zoo Zajac in Duisburg hebben ze heel veel spinnen.
een mannetjes spin sterft vrij snel nadat hij een spermaweb heeft gemaakt.quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:53 schreef baniekje het volgende:
Ik wist helemaal niet dat spinnen zo oud konden worden.
Zijn het echt alleen dames of overleven heren het ook als je ze apart kunt houden?
ze vangen de muis, bijten de tanden erin , spuiten hun gif naar binnen en ook gelijktijdig de maagsappen. De muis wordt daarna leeggezogen dus ook de botten. Soms eten ze de hele muis op soms vind je een klein propje terug wat dan de huid en haren van de muis zijnquote:Op maandag 8 oktober 2012 15:03 schreef pasopikbijt het volgende:
Hoe eten ze die muizen eigenlijk? Werkt een vogelspin gewoon het hele ding naar binnen ipv er gif in te spuiten en het leeg te zuigen?
BeestjesInteressant
![]()
Dat klinkt allebei best viesquote:Op maandag 8 oktober 2012 16:11 schreef dimage het volgende:
[..]
een mannetjes spin sterft vrij snel nadat hij een spermaweb heeft gemaakt.
[..]
ze vangen de muis, bijten de tanden erin , spuiten hun gif naar binnen en ook gelijktijdig de maagsappen. De muis wordt daarna leeggezogen dus ook de botten. Soms eten ze de hele muis op soms vind je een klein propje terug wat dan de huid en haren van de muis zijn
klopt, maar heb paar weken geleden een boehmei gered bij een meisje die totaal geen verstand had van spinnen, de bak zelf zat vol met luizen. Mede omdat ze echte plantjes in de terrarium had gedaan en de boel enorm heeft laten versloffen kwa onderhoud .quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:28 schreef Drektrop het volgende:
Mooie spinnen, ik zelf heb er ook een aantal (23).
Waaronder ook de Aphonopelma seemanni, maar dan de "blue" variant.
En ook een aantal Lasiodora parahybana's.
Jammer dat je de volledige benaming er niet bij zet.
En voor zover ik weet kunnen spinnen geen luizen krijgen, wel mijten. nematoden enz.
Zoiets moet ook wel erg pijnlijk zijn voor zo'n muisje. Mede daarom zou ik geen spin als huisdier willen, ik ben te weak-hearted voor zoiets. Ik begrijp wel jouw interesse voor ze, het zijn toch aparte beesten.quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:50 schreef dimage het volgende:
echt smakelijk is het niet om te zienje ziet zo'n muis verschrommelen tot een propje niets
Ben er naar jaren en jaren en jaren een beetje op uitgekeken. Wat er weg mag is oa een nandu de boehmei een vagans een smithy (oude dame) en de seemani.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:57 schreef Drektrop het volgende:
Ah vandaar, was dus gewoon bladluis o.i.d.
De Brachypelma boehmei heb je wel zelf gehouden mag ik hopen en niet weer terug gegeven, haha.
Mooie soort is dat ook trouwens, wel lekker actief met brandharen strooien.
Een terrarium met een Poecilotheria spp. volledig ingericht is ook heel erg mooi.
Moet je maar eens op youtube zoeken naar: "NEW Poecilotheria metallica Encloruse ( Terrarium Designe )". Super mooi gemaakt, ik doe het 'm niet na.
Hoezo ga je terug naar maar 2 spinnen? Welke soorten heb je allemaal? Misschien heb ik wel interesse in een exemplaar die je weg wilt doen.
weet het niet, ik denk dat de shock het beestje al zo erg verdoofd dat ze er weinig meer van voelt. Heb het wel eens gevolgt als de pulchra een muis kreeg, gemiddeld na 5 seconden zat er al geen leven meer in.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Zoiets moet ook wel erg pijnlijk zijn voor zo'n muisje. Mede daarom zou ik geen spin als huisdier willen, ik ben te weak-hearted voor zoiets. Ik begrijp wel jouw interesse voor ze, het zijn toch aparte beesten.
Welke Nhandu spp. heb je? Ik gok de Nhandu chromatus aangezien die het meest gehouden wordt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:44 schreef dimage het volgende:
[..]
Ben er naar jaren en jaren en jaren een beetje op uitgekeken. Wat er weg mag is oa een nandu de boehmei een vagans een smithy (oude dame) en de seemani.
Wij houden een hele mooie pulchra (gitzwarte ) en de parahybana.
quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:46 schreef Greys het volgende:
TT even uitgebreid met (spin) omdat sommigen kennelijk schrokken toen ze het topic openden
(Vraag in FB)
maar je moet kijken hequote:Op maandag 8 oktober 2012 08:37 schreef Brighteyes het volgende:
Ow juk... niet een fijn topic nadat ik vanmorgen vroeg nog vrij levendig over een spin heb gedroomd.![]()
Helemaal mee eens, de angst is puur aangeleerd.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 03:34 schreef dimage het volgende:
als de mens weet dat een beet van een kat vele malen gevaarlijker is dan van een spin worden ze dan ook ineens panisch van een kat?
Vind het maar aanstellerij hoor, de overgrote meerderheid is bang voor spinnen omdat de ouders ze er bang voor hebben gemaakt.
Vlak voor het slapen gaan "even die vieze spinnen weghalen" toen je klein was.....
http://plazilla.com/de-top-10-van-grootste-spinnen-ter-wereldquote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:51 schreef Kimbell het volgende:
Is 23 cm zo'n beetje de grens voor een spin of worden ze nog groter?
Pas op een Pasar met een Python van 2,5 meter gestaan, de ouders zijn doodsbang maar de kinderen willen er gelijk aanzitten!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:50 schreef Drektrop het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, de angst is puur aangeleerd.
De grootste is momenteel de Theraphosa stirmi, die wordt nog iets groter dan 30cm (met poten uiteraard).quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:51 schreef Kimbell het volgende:
Aangeleerd, maar niettemin knap lastig om weer vanaf te komen. Dit topic is pure therapieIs 23 cm zo'n beetje de grens voor een spin of worden ze nog groter? En hebben jullie alleen tarantula's of ook andere types?
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:56 schreef Candaasje het volgende:
Bijzondere dieren!
Niks voor mij om te houden want ik wil graag meer een band opbouwen (en ik kan geen levende muisjes voeren, zou er elke dag bij staan te janken vrees ik), maar ik zie de schoonheid wel van ze in
![]()
Ik ben overigens ook niet echt bang voor spinnen, zal er ook nooit één bewust dood meppen ofzo, maar ik vind kruisspinnen er toch altijd wel een beetje creepy uitzien, hoe knap ze verder ook in elkaar zitten en hoe sterk die webben in verhouding zijn. Jouw behaarde exemplaren vind ik, ondanks hun grootte, bijna knuffelbaar te noemen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |