abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 oktober 2012 @ 03:34:04 #76
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_118069457
als de mens weet dat een beet van een kat vele malen gevaarlijker is dan van een spin worden ze dan ook ineens panisch van een kat?

Vind het maar aanstellerij hoor, de overgrote meerderheid is bang voor spinnen omdat de ouders ze er bang voor hebben gemaakt.

Vlak voor het slapen gaan "even die vieze spinnen weghalen" toen je klein was.....
pi_118076240
Mijn moeder is inderdaad helemaal panisch van spinnen, terwijl mijn vader ze rustig oppakt en naar buiten brengt (nadat ie zn vuistje nog even lekker dichtbij je gezicht heeft gehouden om te pesten). Vroeger was ik dus ook gelijk gestresst als ik een spin zag, maar ik ben daar vrij snel overheen gegroeid toen we naar de boerderij verhuisde. Hier zitten ze overal, is beetje veel moeite om van iedere spin een groot punt te maken ;) ik wil ze nog niet allemaal vasthouden, maar kijken doe ik graag.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 17:50:49 #78
335341 Drektrop
Prettig gestoorde spinnenman
pi_118089626
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 03:34 schreef dimage het volgende:
als de mens weet dat een beet van een kat vele malen gevaarlijker is dan van een spin worden ze dan ook ineens panisch van een kat?

Vind het maar aanstellerij hoor, de overgrote meerderheid is bang voor spinnen omdat de ouders ze er bang voor hebben gemaakt.

Vlak voor het slapen gaan "even die vieze spinnen weghalen" toen je klein was.....
Helemaal mee eens, de angst is puur aangeleerd.
“Look deep into nature, and then you will understand everything better.”
A. Einstein
pi_118101683
Aangeleerd, maar niettemin knap lastig om weer vanaf te komen. Dit topic is pure therapie :) Is 23 cm zo'n beetje de grens voor een spin of worden ze nog groter? En hebben jullie alleen tarantula's of ook andere types?
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_118104239
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:51 schreef Kimbell het volgende:
Is 23 cm zo'n beetje de grens voor een spin of worden ze nog groter?
http://plazilla.com/de-top-10-van-grootste-spinnen-ter-wereld
pi_118104299
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:50 schreef Drektrop het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, de angst is puur aangeleerd.
Pas op een Pasar met een Python van 2,5 meter gestaan, de ouders zijn doodsbang maar de kinderen willen er gelijk aanzitten!
  donderdag 18 oktober 2012 @ 11:29:10 #82
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_118119089
En weet je, daar ben ik dus nooit voorstander van geweest. Heb zelf diverse pythons gehad waaronder een netpython van bijna 7m.

Deze zijn verhuist naar een reptielendierentuin net over de grens bij venlo in duitsland omdat het niet meer te doen was.

Kinderen moet je niet leren dat slangen lief en aardig zijn want dat zijn ze niet, pythons zijn eters, ook al zitten ze tot de strot toe vol ze blijven eten.

Nu zal een python van 2.5 meter het nog niet redden om een volwassen mens te wurgen maar een kind zal geen probleem zijn voor een python. Het zijn en blijven roofdieren, wilde roofdieren.
pi_118126877
Bijzondere dieren!
Niks voor mij om te houden want ik wil graag meer een band opbouwen (en ik kan geen levende muisjes voeren, zou er elke dag bij staan te janken vrees ik :') ), maar ik zie de schoonheid wel van ze in :Y

Ik ben overigens ook niet echt bang voor spinnen, zal er ook nooit één bewust dood meppen ofzo, maar ik vind kruisspinnen er toch altijd wel een beetje creepy uitzien, hoe knap ze verder ook in elkaar zitten en hoe sterk die webben in verhouding zijn. Jouw behaarde exemplaren vind ik, ondanks hun grootte, bijna knuffelbaar te noemen :D
  donderdag 18 oktober 2012 @ 17:36:00 #84
335341 Drektrop
Prettig gestoorde spinnenman
pi_118133871
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:51 schreef Kimbell het volgende:
Aangeleerd, maar niettemin knap lastig om weer vanaf te komen. Dit topic is pure therapie :) Is 23 cm zo'n beetje de grens voor een spin of worden ze nog groter? En hebben jullie alleen tarantula's of ook andere types?
De grootste is momenteel de Theraphosa stirmi, die wordt nog iets groter dan 30cm (met poten uiteraard).
“Look deep into nature, and then you will understand everything better.”
A. Einstein
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:47:47 #85
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_118194786
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:56 schreef Candaasje het volgende:
Bijzondere dieren!
Niks voor mij om te houden want ik wil graag meer een band opbouwen (en ik kan geen levende muisjes voeren, zou er elke dag bij staan te janken vrees ik :') ), maar ik zie de schoonheid wel van ze in :Y

Ik ben overigens ook niet echt bang voor spinnen, zal er ook nooit één bewust dood meppen ofzo, maar ik vind kruisspinnen er toch altijd wel een beetje creepy uitzien, hoe knap ze verder ook in elkaar zitten en hoe sterk die webben in verhouding zijn. Jouw behaarde exemplaren vind ik, ondanks hun grootte, bijna knuffelbaar te noemen :D
:Y

Ik denk inderdaad dat angst voor spinnen grotendeels aangeleerd gedrag is.
En daarbij, het feit dat veel mensen alle contact met 'de natuur' verloren hebben. Spin = eng = bah. Terwijl het beest dus wel die muggen opvreet die veel vervelender zijn.

In mijn oude woning had ik een wc waar geen raampje in zat, maar een gat. Ja, in oktober kwamen er dan dus een heleboel - volstrekt onschuldige - spinnetjes wonen op mijn plee. Die liet ik altijd gewoon zitten, want zoals gezegd, onschuldig. (hoewel ik soms de ragger er even overheen liet gaan als het echt te bont werd...).
Waren er zelfs mensen die bij mij niet meer naar het toilet durfden te gaan, want, owee, daar zitten spinnen! :')
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')