quote:
Op donderdag 18 oktober 2012 14:56 schreef Candaasje het volgende:Bijzondere dieren!
Niks voor mij om te houden want ik wil graag meer een band opbouwen (en ik kan geen levende muisjes voeren, zou er elke dag bij staan te janken vrees ik

), maar ik zie de schoonheid wel van ze in
Ik ben overigens ook niet echt bang voor spinnen, zal er ook nooit één bewust dood meppen ofzo, maar ik vind kruisspinnen er toch altijd wel een beetje creepy uitzien, hoe knap ze verder ook in elkaar zitten en hoe sterk die webben in verhouding zijn. Jouw behaarde exemplaren vind ik, ondanks hun grootte, bijna knuffelbaar te noemen

Ik denk inderdaad dat angst voor spinnen grotendeels aangeleerd gedrag is.
En daarbij, het feit dat veel mensen alle contact met 'de natuur' verloren hebben. Spin = eng = bah. Terwijl het beest dus wel die muggen opvreet die veel vervelender zijn.
In mijn oude woning had ik een wc waar geen raampje in zat, maar een gat. Ja, in oktober kwamen er dan dus een heleboel - volstrekt onschuldige - spinnetjes wonen op mijn plee. Die liet ik altijd gewoon zitten, want zoals gezegd, onschuldig. (hoewel ik soms de ragger er even overheen liet gaan als het echt te bont werd...).
Waren er zelfs mensen die bij mij niet meer naar het toilet durfden te gaan, want, owee, daar zitten spinnen!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"