abonnement Unibet Coolblue
pi_118833272
Voor de mensen die met 2 vingers remmen, ik deed dat ook bij m'n eerste AVB lessen en dat ging prima, tot ik hoorde dat ik dat zsm af moest leren omdat ik niet de eerste zou zijn die onderuit zou glijden of ergens tegenaan zou knallen waardoor die remhendel zo hard tegen je stuur aangedrukt wordt waardoor je 2 vingers kwijt bent.

Jammer dat ik niet eerder van dit topic wist trouwens! Ik heb vorige week woensdag m'n AVD gehaald na 9 uur les :@ 5u voor AVB, 4u op de weg, heb rijbewijs B al jaren en vroeger schakelbrommer gereden. Bij rijschool Proficiat in Haarlem, aanrader :)
(Y)
pi_118833493
Mijn instructeur gaf vanaf dag 1 al aan om altijd met je volledige hand te remmen zodat je andere vingers ook niet als blokkade de boel tegenwerken als je die vingers om de hendel houd :@.
pi_118834121
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:47 schreef chiren het volgende:
Voor de mensen die met 2 vingers remmen, ik deed dat ook bij m'n eerste AVB lessen en dat ging prima, tot ik hoorde dat ik dat zsm af moest leren omdat ik niet de eerste zou zijn die onderuit zou glijden of ergens tegenaan zou knallen waardoor die remhendel zo hard tegen je stuur aangedrukt wordt waardoor je 2 vingers kwijt bent.

Jammer dat ik niet eerder van dit topic wist trouwens! Ik heb vorige week woensdag m'n AVD gehaald na 9 uur les :@ 5u voor AVB, 4u op de weg, heb rijbewijs B al jaren en vroeger schakelbrommer gereden. Bij rijschool Proficiat in Haarlem, aanrader :)
Valt ook wat voor te zeggen natuurlijk. Maar als je zo gaat denken moet je altijd je hele hand op rem en koppeling houden. Dat rijdt ook voor geen meter natuurlijk.

Tevens, Haarlem. :{ Teveel post van het CJIB gehad naar aanleiding van fotoshoots daar. Ik mag die plaats niet meer :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 23:38 schreef Vrieskist het volgende:
Bandit is aangeschaft! Nu nog AVD ...
Dit posten zonder er een foto bij te plaatsen :N

Maar, goede keus! Ik rijd ook een Bandit, een 600N. Die met kuip en ruitje zijn geen Bandits.

Heerljke fiets en niet kapot te krijgen. Er zijn overigens wel regelmatig wat kleine dingen aan, elektronica die een beetje bokt ofzo, maar het motorblok is onverwoestbaar. Tevens een erg mooie fiets. Al sinds ik geinteresseerd ben in motoren heb ik de Bandit N de mooiste motor gevonden die er gemaakt is. Was dan ook zo blij als een kind met een suikerspin toen ik de mijne kocht _O-
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_118838069
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 00:13 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dit posten zonder er een foto bij te plaatsen :N

Maar, goede keus! Ik rijd ook een Bandit, een 600N. Die met kuip en ruitje zijn geen Bandits.

Heerljke fiets en niet kapot te krijgen. Er zijn overigens wel regelmatig wat kleine dingen aan, elektronica die een beetje bokt ofzo, maar het motorblok is onverwoestbaar. Tevens een erg mooie fiets. Al sinds ik geinteresseerd ben in motoren heb ik de Bandit N de mooiste motor gevonden die er gemaakt is. Was dan ook zo blij als een kind met een suikerspin toen ik de mijne kocht _O-
Hierbij een kleintje, heb nog even geen grotere, binnenkort even poetsen en ff dikke posert foto maken ;)
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_118847905
Erg mooi zo'n Bandit! Zelf ben ik ook naar zoiets op zoek.
Het enige probleem nu is dat ik nog niet weet waar ik hem moet neerzetten :{
pi_118848021
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:25 schreef Sixpack. het volgende:
Erg mooi zo'n Bandit! Zelf ben ik ook naar zoiets op zoek.
Het enige probleem nu is dat ik nog niet weet waar ik hem moet neerzetten :{
Schuur, garage, buiten onder een kleed ( -O- )
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_118849009
Garage kan niet (kan en mag) niks meer bij, tuinhuis is achterom.
In de tuin kan ik niet komen met de motor omdat het achter het huis ligt en alleen te bereiken is via het huis.Ook geen oprit of voortuin.
Enige optie is buiten op straat, maar lijkt me niet fijn.
pi_118849780
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:56 schreef Sixpack. het volgende:
Garage kan niet (kan en mag) niks meer bij, tuinhuis is achterom.
In de tuin kan ik niet komen met de motor omdat het achter het huis ligt en alleen te bereiken is via het huis.Ook geen oprit of voortuin.
Enige optie is buiten op straat, maar lijkt me niet fijn.
Buiten op straat is idd niet fijn. Kan je ergens een garagebox huren?
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_118849854
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 15:16 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

Buiten op straat is idd niet fijn. Kan je ergens een garagebox huren?
Ja daar ben ik nu voor aan het kijken. Misschien dat ik die kan delen met vrienden.
pi_118850869
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 15:18 schreef Sixpack. het volgende:

[..]

Ja daar ben ik nu voor aan het kijken. Misschien dat ik die kan delen met vrienden.
Passen wel een paar motoren in zo'n box, goed idee!
There's a frood who really knows where his towel is.
  maandag 5 november 2012 @ 16:20:49 #161
37248 BertV
Handgemaakt
pi_118852286
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:53 schreef muhahaha het volgende:
Mijn instructeur gaf vanaf dag 1 al aan om altijd met je volledige hand te remmen zodat je andere vingers ook niet als blokkade de boel tegenwerken als je die vingers om de hendel houd :@.
:Y

..en dan kun je nog steeds met 2 vingers remmen.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_118858356
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 09:27 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

Hierbij een kleintje, heb nog even geen grotere, binnenkort even poetsen en ff dikke posert foto maken ;)
[ afbeelding ]
Gave bike! _O_
  maandag 5 november 2012 @ 20:43:39 #163
386405 yurian
slaapdeprivatie
pi_118865032
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:56 schreef Sixpack. het volgende:
Garage kan niet (kan en mag) niks meer bij, tuinhuis is achterom.
In de tuin kan ik niet komen met de motor omdat het achter het huis ligt en alleen te bereiken is via het huis.Ook geen oprit of voortuin.
Enige optie is buiten op straat, maar lijkt me niet fijn.
Tjezus, wa's dat nou? Beetje liefhebber zet 'm toch gewoon in de woonkamer...

pi_118866746
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 18:38 schreef einschtein het volgende:

[..]

Gave bike! _O_
Thanks! :)
Uitlaat geeft ook lekker geluid, geen db-killer enzo :)
nu nog a-tje
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_118871238
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:43 schreef yurian het volgende:

[..]

Tjezus, wa's dat nou? Beetje liefhebber zet 'm toch gewoon in de woonkamer...

[ afbeelding ]
Ja dat zou ik bijna ook doen! Maar zullen mijn ouders niet blij mee zijn...
pi_118872814
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2012 22:24 schreef Sixpack. het volgende:

[..]

Ja dat zou ik bijna ook doen! Maar zullen mijn ouders niet blij mee zijn...
Daar heb je het stuurslot voor, blijft ie netjes staan. _O-
pi_118873414
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 16:20 schreef BertV het volgende:

[..]

:Y

..en dan kun je nog steeds met 2 vingers remmen.
Klopt, er valt wat voor te zeggen. Mijn instructeur gaf dan weer als reden om wél met twee vingers te rijden de kleinere kans om jezelf onderuit te remmen. Je krijgt met twee vingers de remmen ook wel volledig dicht, alleen niet in één klap. Net wat veiliger in een schrikreactie.

Kwestie van eigen voorkeur denk ik. Ik zou serieus niet eens weten moet hoeveel vingers ik over het algemeen rem. Daar zou ik echt eens bewust op moeten gaan letten. Maar als ik dat ga doen zal het remmen er niet beter op worden. Remmen moet je gevoel voor krijgen, hoe je het doet, is bijzaak.


quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:25 schreef Sixpack. het volgende:
Erg mooi zo'n Bandit! Zelf ben ik ook naar zoiets op zoek.
Het enige probleem nu is dat ik nog niet weet waar ik hem moet neerzetten :{
Ik heb hem dag en nacht buiten staan. Heb ook geen andere mogelijkheid. Nou heb ik wel een garage, maar daar woon ik zelf in. :')

Ja, armoe troef in huize zwartrandje..
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_118926231
Eerste rijles: 23 augustus
AVB: Gisteren gehaald (6 november)

Aantal lessen gehad ~11 uur , nu nog zo snel mogelijk AVD halen zodat ik niet in de nieuwe regeling kom :Y Maar mijn rijschool is echt een ramp. Altijd gelest op een zware motor (ookal mocht het niet), een honda cbf600. In een van de 11 uur heb ik op dezelfde motorfiest gerden met een 25kw restrictie, en die rijd voor mij gewoon hetzelfde en ik verwachte dat ik met die motor examen zou doen. (en dat werdt bevestigd door de instructeur)

Nou goed, ik had nog voor de examen een rijles staan. Eenmaal daar gearriveerd kreeg ik te horen dat alles uitliep. Uiteindelijk nog geen 15 minuten kunnen lessen. Toen schoot het mij ineens binnen... waar is de 25 kw fiets? Meteen de eigenaar gebeld en ze zouden er een regelen. Prima... toch?

Nee niet echt, toen ik eenmaal bij de examenplaats kwam zag ik al een brommer staan. Nee geen motorfiets maar een opgevoerde suzuki brommer. Ik kon me voorstellen dat die nooit hetzelfde zou rijden dan als een redelijke zware cbf600. Enkele minuten later, net voor de examen, komt een andere leerling naar mij toe gelopen en vraagt of ik ook op da ding examen moet doen. Zijn commentaar was dat da ding voor geen meter reed. Ik heb dan ook snel ff een rondje gereden en was tot conclusie gekomen dat da ding inderdaad voor geen meter rijd en stuurt (kreeg hem nog niet eens in de eerste versnelling).

Ik was zwaar pissig omdat je ineens examen moet doen op een motor waar je nooit eerder op hebt gereden. Een cbf600 moet je inderdaad wegduwen voor de bochten werk en slalommen. Maar die suzuki brommer vloog weg als je maar wat kracht bij gaf ( had ook een gevoel dat ik zou vallen bij de uitwijk oefening).

Ik heb alles over moeten doen (behalve de 8'tje en lopen met motor). En ik kreeg te horen dat ik net op een nippertje was geslaagd. :@

Toen moest de andere leerling die mij waarschuwde voor de motor. Hij stapte halverwege de examen van zijn motor af en liep weg. Maar ik zou ook zo pissig worden op die kut rijschool als ik gezakt was. Dit is geen manier van doen. Dus hierbij een tip, laat je nooit leiden door groupon acties :N
  woensdag 7 november 2012 @ 21:38:59 #169
386405 yurian
slaapdeprivatie
pi_118955697
In ieder geval gefeliciteerd firebladex ^O^
pi_118963693
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 23:07 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Klopt, er valt wat voor te zeggen. Mijn instructeur gaf dan weer als reden om wél met twee vingers te rijden de kleinere kans om jezelf onderuit te remmen. Je krijgt met twee vingers de remmen ook wel volledig dicht, alleen niet in één klap. Net wat veiliger in een schrikreactie.

Kwestie van eigen voorkeur denk ik. Ik zou serieus niet eens weten moet hoeveel vingers ik over het algemeen rem. Daar zou ik echt eens bewust op moeten gaan letten. Maar als ik dat ga doen zal het remmen er niet beter op worden. Remmen moet je gevoel voor krijgen, hoe je het doet, is bijzaak.
Onzin! Als jij met 4 vingers niet goed weet te remmen of doseren in een schrikreactie, dan hoor je niet op een motor thuis. Kom op zeg, je rijdt geen scooter meer ofzo, je hebt duidelijk nog geen gevaarlijke situatie op de weg meegemaakt, een echte noodstop ga je niet kunnen beremmen met je 2 vingertjes en als je een goede instructeur hebt wijst hij je daar ook op.
Als ze je bij het AVB met een noodstop met 2 vingers zien remmen, mag je het vrolijk overdoen. Helemaal wanneer je net als ik een KLPD'er als examinator hebt (7 vd 10 AVB examinatoren zijn KLPD'ers, motoragenten).
(Y)
  woensdag 7 november 2012 @ 23:59:03 #171
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_118963985
Dat gaat leuk worden als ik examen moet doen.... Ik ben allergisch voor politie.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_118964732
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:52 schreef chiren het volgende:

[..]

Onzin! Als jij met 4 vingers niet goed weet te remmen of doseren in een schrikreactie, dan hoor je niet op een motor thuis. Kom op zeg, je rijdt geen scooter meer ofzo, je hebt duidelijk nog geen gevaarlijke situatie op de weg meegemaakt, een echte noodstop ga je niet kunnen beremmen met je 2 vingertjes en als je een goede instructeur hebt wijst hij je daar ook op.
Als ze je bij het AVB met een noodstop met 2 vingers zien remmen, mag je het vrolijk overdoen. Helemaal wanneer je net als ik een KLPD'er als examinator hebt (7 vd 10 AVB examinatoren zijn KLPD'ers, motoragenten).
In een schrikreactie kun je nooit voorspellen wat je gaat doen. De beste motorrijder kan dat niet. Om de doodeenvoudige reden dat het onbewuste brein sneller werkt dan het bewuste. En als jij met twee vingers niet fatsoenlijk kunt remmen moet je je motor laten nakijken. Ik gok dat de remvloeistof vervuild is of de remcilinders vast zitten.

Ik heb het daarnaast niet over alles met twee vingers doen, ik heb het over normaal remwerk. In een noodsituatie zul je als reflex toch al je vingers op de rem leggen.

Overigens heb ik geen examen gehad van een KLPD'er. Wel lessen van een motorrijder van defensie die me dat zo geleerd heeft. Geldt dat ook? Met AVB alles met twee vingers gedaan op de noodstop na, alles gehaald met de opmerking dat ik de motor uitzonderlijk goed onder controle had. En aan dat oordeel hecht ik toch meer waarde aan het oordeel van jou als amateur motorrijder die mij en mijn motor niet kent ;)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 8 november 2012 @ 00:24:50 #173
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_118964820
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:21 schreef BlackLining het volgende:

[..]

In een schrikreactie kun je nooit voorspellen wat je gaat doen
Uh, jawel. Waarom denk je dat je zo'n uitgebreide rijopleiding hebt gehad?
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  donderdag 8 november 2012 @ 00:26:25 #174
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_118964866
Ik reed laatst tijdens de les op de A10. Hoorde een sirene achter me en 1 seconde later scheurde de ambulance me links voorbij. Ik had hem dus niet op tijd opgemerkt en schrok.

Ik blijf dan gewoon rijden zoals ik al rij. Ik ga geen plotselinge bewegingen maken, omdat dat juist gevaarlijk is.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  donderdag 8 november 2012 @ 00:30:55 #175
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_118964983
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:26 schreef Juicyhil het volgende:
Ik reed laatst tijdens de les op de A10. Hoorde een sirene achter me en 1 seconde later scheurde de ambulance me links voorbij. Ik had hem dus niet op tijd opgemerkt en schrok.

Ik blijf dan gewoon rijden zoals ik al rij. Ik ga geen plotselinge bewegingen maken, omdat dat juist gevaarlijk is.
Hoeveel lessen heb je ondertussen gehad?
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')