Valt ook wat voor te zeggen natuurlijk. Maar als je zo gaat denken moet je altijd je hele hand op rem en koppeling houden. Dat rijdt ook voor geen meter natuurlijk.quote:Op zondag 4 november 2012 23:47 schreef chiren het volgende:
Voor de mensen die met 2 vingers remmen, ik deed dat ook bij m'n eerste AVB lessen en dat ging prima, tot ik hoorde dat ik dat zsm af moest leren omdat ik niet de eerste zou zijn die onderuit zou glijden of ergens tegenaan zou knallen waardoor die remhendel zo hard tegen je stuur aangedrukt wordt waardoor je 2 vingers kwijt bent.
Jammer dat ik niet eerder van dit topic wist trouwens! Ik heb vorige week woensdag m'n AVD gehaald na 9 uur les 5u voor AVB, 4u op de weg, heb rijbewijs B al jaren en vroeger schakelbrommer gereden. Bij rijschool Proficiat in Haarlem, aanrader
Dit posten zonder er een foto bij te plaatsenquote:Op zaterdag 3 november 2012 23:38 schreef Vrieskist het volgende:
Bandit is aangeschaft! Nu nog AVD ...
Hierbij een kleintje, heb nog even geen grotere, binnenkort even poetsen en ff dikke posert foto makenquote:Op maandag 5 november 2012 00:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dit posten zonder er een foto bij te plaatsen
Maar, goede keus! Ik rijd ook een Bandit, een 600N. Die met kuip en ruitje zijn geen Bandits.
Heerljke fiets en niet kapot te krijgen. Er zijn overigens wel regelmatig wat kleine dingen aan, elektronica die een beetje bokt ofzo, maar het motorblok is onverwoestbaar. Tevens een erg mooie fiets. Al sinds ik geinteresseerd ben in motoren heb ik de Bandit N de mooiste motor gevonden die er gemaakt is. Was dan ook zo blij als een kind met een suikerspin toen ik de mijne kocht
Schuur, garage, buiten onder een kleed ( )quote:Op maandag 5 november 2012 14:25 schreef Sixpack. het volgende:
Erg mooi zo'n Bandit! Zelf ben ik ook naar zoiets op zoek.
Het enige probleem nu is dat ik nog niet weet waar ik hem moet neerzetten
Buiten op straat is idd niet fijn. Kan je ergens een garagebox huren?quote:Op maandag 5 november 2012 14:56 schreef Sixpack. het volgende:
Garage kan niet (kan en mag) niks meer bij, tuinhuis is achterom.
In de tuin kan ik niet komen met de motor omdat het achter het huis ligt en alleen te bereiken is via het huis.Ook geen oprit of voortuin.
Enige optie is buiten op straat, maar lijkt me niet fijn.
Ja daar ben ik nu voor aan het kijken. Misschien dat ik die kan delen met vrienden.quote:Op maandag 5 november 2012 15:16 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Buiten op straat is idd niet fijn. Kan je ergens een garagebox huren?
Passen wel een paar motoren in zo'n box, goed idee!quote:Op maandag 5 november 2012 15:18 schreef Sixpack. het volgende:
[..]
Ja daar ben ik nu voor aan het kijken. Misschien dat ik die kan delen met vrienden.
quote:Op zondag 4 november 2012 23:53 schreef muhahaha het volgende:
Mijn instructeur gaf vanaf dag 1 al aan om altijd met je volledige hand te remmen zodat je andere vingers ook niet als blokkade de boel tegenwerken als je die vingers om de hendel houd .
Gave bike!quote:Op maandag 5 november 2012 09:27 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Hierbij een kleintje, heb nog even geen grotere, binnenkort even poetsen en ff dikke posert foto maken
[ afbeelding ]
Tjezus, wa's dat nou? Beetje liefhebber zet 'm toch gewoon in de woonkamer...quote:Op maandag 5 november 2012 14:56 schreef Sixpack. het volgende:
Garage kan niet (kan en mag) niks meer bij, tuinhuis is achterom.
In de tuin kan ik niet komen met de motor omdat het achter het huis ligt en alleen te bereiken is via het huis.Ook geen oprit of voortuin.
Enige optie is buiten op straat, maar lijkt me niet fijn.
Thanks!quote:
Ja dat zou ik bijna ook doen! Maar zullen mijn ouders niet blij mee zijn...quote:Op maandag 5 november 2012 20:43 schreef yurian het volgende:
[..]
Tjezus, wa's dat nou? Beetje liefhebber zet 'm toch gewoon in de woonkamer...
[ afbeelding ]
Daar heb je het stuurslot voor, blijft ie netjes staan.quote:Op maandag 5 november 2012 22:24 schreef Sixpack. het volgende:
[..]
Ja dat zou ik bijna ook doen! Maar zullen mijn ouders niet blij mee zijn...
Klopt, er valt wat voor te zeggen. Mijn instructeur gaf dan weer als reden om wél met twee vingers te rijden de kleinere kans om jezelf onderuit te remmen. Je krijgt met twee vingers de remmen ook wel volledig dicht, alleen niet in één klap. Net wat veiliger in een schrikreactie.quote:Op maandag 5 november 2012 16:20 schreef BertV het volgende:
[..]
..en dan kun je nog steeds met 2 vingers remmen.
Ik heb hem dag en nacht buiten staan. Heb ook geen andere mogelijkheid. Nou heb ik wel een garage, maar daar woon ik zelf in.quote:Op maandag 5 november 2012 14:25 schreef Sixpack. het volgende:
Erg mooi zo'n Bandit! Zelf ben ik ook naar zoiets op zoek.
Het enige probleem nu is dat ik nog niet weet waar ik hem moet neerzetten
Onzin! Als jij met 4 vingers niet goed weet te remmen of doseren in een schrikreactie, dan hoor je niet op een motor thuis. Kom op zeg, je rijdt geen scooter meer ofzo, je hebt duidelijk nog geen gevaarlijke situatie op de weg meegemaakt, een echte noodstop ga je niet kunnen beremmen met je 2 vingertjes en als je een goede instructeur hebt wijst hij je daar ook op.quote:Op maandag 5 november 2012 23:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Klopt, er valt wat voor te zeggen. Mijn instructeur gaf dan weer als reden om wél met twee vingers te rijden de kleinere kans om jezelf onderuit te remmen. Je krijgt met twee vingers de remmen ook wel volledig dicht, alleen niet in één klap. Net wat veiliger in een schrikreactie.
Kwestie van eigen voorkeur denk ik. Ik zou serieus niet eens weten moet hoeveel vingers ik over het algemeen rem. Daar zou ik echt eens bewust op moeten gaan letten. Maar als ik dat ga doen zal het remmen er niet beter op worden. Remmen moet je gevoel voor krijgen, hoe je het doet, is bijzaak.
In een schrikreactie kun je nooit voorspellen wat je gaat doen. De beste motorrijder kan dat niet. Om de doodeenvoudige reden dat het onbewuste brein sneller werkt dan het bewuste. En als jij met twee vingers niet fatsoenlijk kunt remmen moet je je motor laten nakijken. Ik gok dat de remvloeistof vervuild is of de remcilinders vast zitten.quote:Op woensdag 7 november 2012 23:52 schreef chiren het volgende:
[..]
Onzin! Als jij met 4 vingers niet goed weet te remmen of doseren in een schrikreactie, dan hoor je niet op een motor thuis. Kom op zeg, je rijdt geen scooter meer ofzo, je hebt duidelijk nog geen gevaarlijke situatie op de weg meegemaakt, een echte noodstop ga je niet kunnen beremmen met je 2 vingertjes en als je een goede instructeur hebt wijst hij je daar ook op.
Als ze je bij het AVB met een noodstop met 2 vingers zien remmen, mag je het vrolijk overdoen. Helemaal wanneer je net als ik een KLPD'er als examinator hebt (7 vd 10 AVB examinatoren zijn KLPD'ers, motoragenten).
Uh, jawel. Waarom denk je dat je zo'n uitgebreide rijopleiding hebt gehad?quote:Op donderdag 8 november 2012 00:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
In een schrikreactie kun je nooit voorspellen wat je gaat doen
Hoeveel lessen heb je ondertussen gehad?quote:Op donderdag 8 november 2012 00:26 schreef Juicyhil het volgende:
Ik reed laatst tijdens de les op de A10. Hoorde een sirene achter me en 1 seconde later scheurde de ambulance me links voorbij. Ik had hem dus niet op tijd opgemerkt en schrok.
Ik blijf dan gewoon rijden zoals ik al rij. Ik ga geen plotselinge bewegingen maken, omdat dat juist gevaarlijk is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |