abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117434632
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 19:42 schreef Esses het volgende:

[..]

Zou hij in het civiele recht zonder beschuldiging jaren op een zaak moeten wachten?
Ja goed mogelijk, zeker als meerdere partijen, zo als het bij deze knul het geval mis geweest, de gerechtsproceduren uitstellen ivm met het inwillen winnen met bewijsstukken voor zijn onschuld.
pi_117434652
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 19:29 schreef Esses het volgende:

[..]

Aangezien hij het overleefd heeft, en hij inderdaad meegenomen is, hij geen buitenlandse strijder is (was hij immers nog niet :P volgens de wetgeving) direct voor een civiele rechtbank brengen.
3e Conventie van Geneve, artikel 5: Should any doubt arise as to whether persons, having committed a belligerent act and having fallen into the hands of the enemy, belong to any of the categories enumerated in Article 4, such persons shall enjoy the protection of the present Convention until such time as their status has been determined by a competent tribunal.

Met andere woorden, zolang er niet door een tribunaal was vastgesteld of hij wel of geen enemy combatant was, diende hij behandeld te worden als een krijgsgevangene. Niks civiele rechtbank dus.
  zondag 30 september 2012 @ 19:47:30 #103
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117434743
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 19:44 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Ja goed mogelijk, zeker als meerdere partijen, zo als het bij deze knul het geval mis geweest, de gerechtsproceduren uitstellen ivm met het inwillen winnen met bewijsstukken voor zijn onschuld.
Wacht, externe partijen, of zijn partijen?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zondag 30 september 2012 @ 19:48:41 #104
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117434796
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 19:45 schreef Royyy het volgende:

[..]

3e Conventie van Geneve, artikel 5: Should any doubt arise as to whether persons, having committed a belligerent act and having fallen into the hands of the enemy, belong to any of the categories enumerated in Article 4, such persons shall enjoy the protection of the present Convention until such time as their status has been determined by a competent tribunal.

Met andere woorden, zolang er niet door een tribunaal was vastgesteld of hij wel of geen enemy combatant was, diende hij behandeld te worden als een krijgsgevangene. Niks civiele rechtbank dus.
Klok, klepel. Ga even verder lezen.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
pi_117434852
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 19:47 schreef Esses het volgende:

[..]

Wacht, externe partijen, of zijn partijen?
Deze knul heeft buiten zijn toegewezen militaire advocaat, ook nog eens juridische hulp (en overzicht) bekomen vanuit Canada als wel van civiele instanties.
  zondag 30 september 2012 @ 19:51:38 #106
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117434910
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 19:50 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Deze knul heeft buiten zijn toegewezen militaire advocaat, ook nog eens juridische hulp (en overzicht) bekomen vanuit Canada als wel van civiele instanties.
Jawel, omdat hij buiten staat van beschuldiging werd gehouden. Maar zou hij ook die honderd duizend organisaties volmachten geven als hij daadwerkelijk iets wist. Waar ik de hele tijd al zo over struikel, is zijn vooruitzicht op een zaak (geen), minderjarig, geïndoctrineerd en Gitzmo
pi_117434941
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 19:51 schreef Esses het volgende:

[..]

Waar ik de hele tijd al zo over struikel, is zijn vooruitzicht op een zaak (geen), minderjarig, geïndoctrineerd en Gitzmo
IED bouwer, terrorist, vuurgevecht, moord
pi_117434960
Trouwens de militaire advocaat, heeft ondermeer ook jou straatje geprobeerd te bewnadelen, en als een van de argumenten aangevoerd dat het zich om een kind handeld, welke een rebilitatie zou moeten kunnen krijgen, zodat hij een productief lid van de maatschappij kan worden.
  zondag 30 september 2012 @ 19:54:09 #109
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117435027
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 19:52 schreef Sine_Pari het volgende:
Trouwens de militaire advocaat, heeft ondermeer ook jou straatje geprobeerd te bewnadelen, en als een van de argumenten aangevoerd dat het zich om een kind handeld, welke een rebilitatie zou moeten kunnen krijgen, zodat hij een productief lid van de maatschappij kan worden.
Mwoah, ik zeg nog niet persé dat dat moet gebeuren hoor :P Voor mijn part zit hij zijn straf uit en janken ze hem terug naar a'stan.

Ik vind dat hij behandeld moet worden als wat hij is, en dat is voornamelijk een kind.
  zondag 30 september 2012 @ 19:54:18 #110
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117435036
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 19:52 schreef thesystem het volgende:

[..]

IED bouwer, terrorist, vuurgevecht, moord
Geen-haar-beter.
pi_117435320
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 19:48 schreef Esses het volgende:

[..]

Klok, klepel. Ga even verder lezen.
Jij beweerde dat hij volgens de wetgeving nog geen buitenlandse strijder was. Welke wetgeving heb jij het dan over?
pi_117435376
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 19:54 schreef Esses het volgende:

[..]

Mwoah, ik zeg nog niet persé dat dat moet gebeuren hoor :P Voor mijn part zit hij zijn straf uit en janken ze hem terug naar a'stan.

Ik vind dat hij behandeld moet worden als wat hij is, en dat is voornamelijk een kind.
De vraag is dan echter als we hem berechten als een kind/zijn leeftijd als belangerijke factor laten meespelen, of we dan een eerlijkere proceduren doorgevoerd zouden hebben. Buiten dat ik van menig ben dat dit niet het geval is, omdat men diegene die buiten de catogorie kind vallen dus harder aangepakt/bestraft worden enkel en alleen ivm hun leeftijd daarmee onrecht aandoet, is het ook nog eens zo dat het zich op de door de Taliban en AQ tactieken had kunnen doorvoeren. Of met andere woorden, had men hem wel als kind/minderjarige veroordeeld, en een milde straf, vermilderende omstandigheden in de procedyuren meegenomen, was het goed mogelijk geweest dat men veel meer (dan nu al het geval is) kinder soldaatje/terroristen op het slagveld had gezien.
  zondag 30 september 2012 @ 20:17:00 #113
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_117436105
relax heren sit back and listen ;)

Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_117436187
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:17 schreef ErwinRommel het volgende:
relax heren sit back and listen ;)

Buiten dat de zong uitermatte ghey is ben ik niet relexed. Gaat het hier toch om een rechtzaak/geval die mij zeer na staat.
  zondag 30 september 2012 @ 20:20:49 #115
110987 ErwinRommel
pi_117436278
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:18 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Buiten dat de zong uitermatte ghey is ben ik niet relexed. Gaat het hier toch om een rechtzaak/geval die mij zeer na staat.
Ghey of niet, ik vind het mooi ;)
verder slaat Esses de plank totaal mis, maar ik heb geen zin om mijn zondag te gaan verpesten.
  zondag 30 september 2012 @ 20:21:45 #116
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117436321
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:02 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

De vraag is dan echter als we hem berechten als een kind/zijn leeftijd als belangerijke factor laten meespelen, of we dan een eerlijkere proceduren doorgevoerd zouden hebben. Buiten dat ik van menig ben dat dit niet het geval is, omdat men diegene die buiten de catogorie kind vallen dus harder aangepakt/bestraft worden enkel en alleen ivm hun leeftijd daarmee onrecht aandoet, is het ook nog eens zo dat het zich op de door de Taliban en AQ tactieken had kunnen doorvoeren. Of met andere woorden, had men hem wel als kind/minderjarige veroordeeld, en een milde straf, vermilderende omstandigheden in de procedyuren meegenomen, was het goed mogelijk geweest dat men veel meer (dan nu al het geval is) kinder soldaatje/terroristen op het slagveld had gezien.
Dat het een risico is dat ze meer kinderen inzetten, eens. Maar je moet je normen en waarden niet gaan verlagen omdat je dat wil voorkomen. In dit geval word hij namelijk niet eerlijk behandeld tegenover alle leeftijdsgenoten zeg maar. Dat hij iets harder dan als normaal kind gestraft word, hey. Vind ik niet gek. De manier waarop, de procedure, geen aanklacht in eerste instantie. Daar struikel ik over ;)
  zondag 30 september 2012 @ 20:22:01 #117
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117436334
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:20 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ghey of niet, ik vind het mooi ;)
verder slaat Esses de plank totaal mis, maar ik heb geen zin om mijn zondag te gaan verpesten.
Ja, want in oorlog doen we rare dingen he ER. Slaap lekker.
  zondag 30 september 2012 @ 20:22:26 #118
110987 ErwinRommel
pi_117436352
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:22 schreef Esses het volgende:

[..]

Ja, want in oorlog doen we rare dingen he ER. Slaap lekker.
Esses, ben jij wel eens een oorlog in geweest?
  zondag 30 september 2012 @ 20:22:58 #119
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117436374
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:22 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Esses, ben jij wel eens een oorlog in geweest?
Nee, en weet je wat het mooiste is. Dat doet er ook niet toe.
  zondag 30 september 2012 @ 20:23:29 #120
110987 ErwinRommel
pi_117436397
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:22 schreef Esses het volgende:

[..]

Nee, en weet je wat het mooiste is. Dat doet er ook niet toe.
dat doet er dus wel toe.
Maar goed, dat kun jij niet weten ;)
pi_117436433
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:21 schreef Esses het volgende:

[..]

Dat het een risico is dat ze meer kinderen inzetten, eens. Maar je moet je normen en waarden niet gaan verlagen omdat je dat wil voorkomen. In dit geval word hij namelijk niet eerlijk behandeld tegenover alle leeftijdsgenoten zeg maar. Dat hij iets harder dan als normaal kind gestraft word, hey. Vind ik niet gek. De manier waarop, de procedure, geen aanklacht in eerste instantie. Daar struikel ik over ;)
Nog steeds de vraag, waarop baseer jij dat hij tijdens die eerste jaren niet als een krijgsgevangene behandeld had moeten worden, maar als burger?
  zondag 30 september 2012 @ 20:24:24 #122
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117436440
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:23 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

dat doet er dus wel toe.
Maar goed, dat kun jij niet weten ;)
Het doet er toe zodat je je dan op slechte drogredenen en eigen menselijke zwakte kunt beroepen. In een discussie over ethiek komt het mooie, dan doet het er niet toe. Maar hey, wat weet jij van ethiek.
  zondag 30 september 2012 @ 20:25:58 #123
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117436540
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:24 schreef Royyy het volgende:

[..]

Nog steeds de vraag, waarop baseer jij dat hij tijdens die eerste jaren niet als een krijgsgevangene behandeld had moeten worden, maar als burger?
Ik heb gezegd dat een andere optie gezien zijn minderjarige leeftijd beter was geweest. Ja, daar heb ik het woord civiel bij genoemd en ja, jij bind daar tegenover het woord krijgsgevangene. Het wel of niet krijgsgevangene zijn, wederom, doet namelijk niet ter zake.
  zondag 30 september 2012 @ 20:26:43 #124
110987 ErwinRommel
pi_117436601
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:24 schreef Esses het volgende:

[..]

Het doet er toe zodat je je dan op slechte drogredenen en eigen menselijke zwakte kunt beroepen. In een discussie over ethiek komt het mooie, dan doet het er niet toe. Maar hey, wat weet jij van ethiek.
Als je front in front staat, dan is die ethiek weg.
Geloof me nu maar, die is weg, en is de manier die je normaal als burger denkt weg.
ga mij nu niet tegen mijn kuif inpikken, ik weet dat ik gelijk heb.

Deze gehele discussie heb ik niet nader gelezen, ik val ff met de boot binnen.
pi_117436641
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:21 schreef Esses het volgende:

[..]

Neen daar ben ik het je met je eens, je mag niet, noch moet de standaard aanpassen na hen die je bestrijd. Maar het is echter wel zo dat je het ook niet uit het oog mag verliezen. Net als in elke andere rechtspraak tellen er meerdere omstandigheden mee. Dit wil niet zeggen dat het meetelen van deze omstandigheden meteen aferechts op de gevoerde wetten en normen hoefen te staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')