Dank je!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:30 schreef Ethanolic het volgende:
Zelf niet in Guajimico geweest, maar praktisch hetzelfde schema gedaan (zelf). Veel plezier!
Meer de 'luxere' artikelen dus. Ik ga georganiseerd dus ga ook niet teveel meenemen. Want juist de mensen waar we logeren worden vast met enige regelmaat voorzien van toeristen (en dus spullen).quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:03 schreef Ethanolic het volgende:
Maak niet de fout om pennen of zeep mee te nemen. Vrouwen zijn vooral blij met oogpotloodjes enzo.
Qua tips, gewoon lekker doen wat je tegen komt. Beetje rum drinken, beetje praten, beetje dansen.
Een maand geleden zat ik daar ook in een luxe resort. Veilig is het daar zeker, alleen weinig wegen om overheen te rijden. Wat er te zien is heb ik geen idee van, ik ben niet van mijn resort afgekomenquote:Op donderdag 5 november 2015 18:10 schreef MaxC het volgende:
Over 2 weken ook naar Cuba met mijn vriendin!
We zitten op Oost Cuba vlakbij Holguin in een luxe all-inclusive resort. Wij zijn eigenlijk helemaal niet zo van de resorts maar we kwamen een aanbieding tegen waarbij het verblijf en ticket ongeveer even duur was als een los vliegticket. Naar verwachting zijn we na een aantal dagen het resort(en de mensen daar) wel zat, iemand tips voor leuke plekjes in Oost-cuba? Is het daar goed mogelijk en veilig om een auto te huren en het eiland te verkennen?
Holguin zelf is best de moeite waard. En er zijn genoeg auto's te huur.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:10 schreef MaxC het volgende:
Over 2 weken ook naar Cuba met mijn vriendin!
We zitten op Oost Cuba vlakbij Holguin in een luxe all-inclusive resort. Wij zijn eigenlijk helemaal niet zo van de resorts maar we kwamen een aanbieding tegen waarbij het verblijf en ticket ongeveer even duur was als een los vliegticket. Naar verwachting zijn we na een aantal dagen het resort(en de mensen daar) wel zat, iemand tips voor leuke plekjes in Oost-cuba? Is het daar goed mogelijk en veilig om een auto te huren en het eiland te verkennen?
Tof!quote:Op dinsdag 24 november 2015 05:52 schreef Staaf het volgende:
Gisteren teruggekomen uit Cuba. Rondreis gemaakt van oost naar west en afgesloten in Varadero. Heb op m'n iPhone gebruik gemaakt van de offline kaarten app maps.me, werkt echt top. Gewoon routeplanning alles. Ook hotels, bezienswaardigheden kan je er mee vinden. Btw niemand op het vliegveld vraagt of je gps hebt ofzo.
Internet is er vrijwel nergens. Grote hotels hebben soms WiFi maar dan moet je een kraskaartje kopen waarmee je een uur kan internetten. Heb dit alleen in het resort in Varadero gedaan. Dit was ong. 2 euro per uur en werkte goed. Kon gewoon sites bezoeken etc.
Rijden is goed te doen, auto was alleen vrij gaar en was er zeker van dat de meterstand niet klopte. Toch 2000 km mee gereden en 1x een klapband gehad, valt mee! Wegen zijn vrij slecht met veel gaten. In het donker rijden was ook geen pretje en van roetfilters hebben ze niet gehoord. Uitlaatgassen zijn echt smerig.
In Havana was er een probleem met volgeboekte hotels. Wij zaten wel in een (Sovjet style) hotel in Havana maar hebben andere toeristen gesproken die niet meer in Havana konden verblijven en ipv daarvan doodleuk voor 2 nachten in een resort in Varadero werden gestopt. Toch jammer want je wil Havana zien en Varadero is best ver.
Verder word je natuurlijk op alle toeristische plekken, met name Havana en Santiago de Cuba, constant lastig gevallen door mensen die wat CUCs aan je willen verdienen. Dus; taxi nodig? Cohiba sigaren kopen? Eten in een paladar? Slapen in een casa? Rondleiding door de stad? Salsa lessen volgen? (Waardeloos) Geld met Che Guevara erop ruilen voor een CUC? krijg je constant naar je hoofd gegooid.
Ik vond het een land met erg mooie natuur en een bijzondere sfeer. Communistisch met een Caribisch, multicultureel sausje zeg maar.
Voor de zekerheid zou ik het doen maar in de praktijk is een pasje van je verzekering al genoeg. Een vriend van mij kon daarmee gewoon doorlopen deze zomer. GPS kijken ze ook niet naar inderdaad en je smartphone/tablet hoef je niet op te geven in het vliegtuig, dat kost alleen maar extra tijd. Het opgeven daarvan is eigenlijk alleen bedoeld voor mensen die van plan zijn deze te verkopen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 12:17 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Tof!
Ik ga over een week. Heb je op het vliegveld nog gedoe gehad met (aantonen van) reisverzekering? Ik heb in ieder geval maar een engelstalige verklaring aangevraagd.
In Holguin kijken ze bijna nergens naar. Die verklaring heb je wel nodig voor het geval dat je onverhoopt in een ziekenhuis terecht komt.quote:Op dinsdag 24 november 2015 12:17 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Tof!
Ik ga over een week. Heb je op het vliegveld nog gedoe gehad met (aantonen van) reisverzekering? Ik heb in ieder geval maar een engelstalige verklaring aangevraagd.
Op het vliegveld vroegen ze daar niet naar. Ik had ook een Engelse verklaring meegenomen maar die heb je dus waarschijnlijk alleen nodig als je in een ziekenhuis komt ofzo.quote:Op dinsdag 24 november 2015 12:17 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Tof!
Tip: nu gaan!quote:Op zaterdag 2 januari 2016 17:28 schreef Bluezz het volgende:
Hoi
Cuba staat op nr 1 met stip op onze bucketlist voor dit jaar.
Dus omhoog en lezen maarrrrrrr![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op zaterdag 2 januari 2016 17:28 schreef Bluezz het volgende:
Hoi
Cuba staat op nr 1 met stip op onze bucketlist voor dit jaar.
Dus omhoog en lezen maarrrrrrr![]()
quote:Op donderdag 3 maart 2016 17:55 schreef roos85 het volgende:
Deze maand ga ik naar Cuba, heb er nu al zin in!Ga met een groepsreis, reis van twee weken.
Ga oa langs Havana, Pinar del Rio, Cienfuegos, Trinidad en Varadero.
Ben echt benieuwd hoe het gaat zijn.
Het enige wat ik nu wel spannend vindt is om het geld cash mee te nemen
Ben zo benieuwd!quote:
Maak het waarschijnlijk ook spannender dan dat het is hoor. Was inderdaad ook van plan het over verschillende plekken te verdelen.quote:Geld cash meenemen is niet zo spannend. Ik heb het verdeeld over diverse plekjes in mijn bagage en als ik het echt niet vertrouwde het zaakje in de moneybelt gedaan die ik overdag altijd om had. Nooit narigheid mee gehad. Alleen effe goed plannen wanneer je wisselt. Onze gids wist de tijden en locaties, was handig.
Ja das echt domquote:En doe je geld niet in een envelop. In een open koffer. Waarbij je de hoteldeur van het slot laat omdat je even naar de kamer ernaast gaat. Kostte een reisgenoot van ons 200 euro.Aangifte doen is haast onmogelijk, dat heeft ze uiteindelijk maar opgegeven, ook omdat er een ER bij haar verzekering zat waarodor het weinig opleverde.
Was hij niet in de war met Canadezen? Zo heel veel vluchten gaan er nog niet naar Cuba vanuit de VS, terwijl Canadezen in de winter massaal naar Cuba en Mexico vliegen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:54 schreef Cat22 het volgende:
Ik hoor net van een kennis dat Cuba overspoeld wordt nu de amerikanen er naartoe mogen.
Kwaliteit van hotels en eten vliegt achteruit, grote drukte bij bezienswaardigheden![]()
Nee, amerikanen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Was hij niet in de war met Canadezen? Zo heel veel vluchten gaan er nog niet naar Cuba vanuit de VS, terwijl Canadezen in de winter massaal naar Cuba en Mexico vliegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |