quote:Op maandag 1 oktober 2012 18:14 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Eigendomsrechten die consequent gehandhaafd worden.
Had je mijn NSFW uitklaptags geopend?quote:
Ze volgen hun grote voorbeeld,de USA(met hun DMCA,ACTA/TPP en idiote Auteursrecht/Mickey Mouse wet 1998) en criminaliseren eigen bevolkingquote:Op maandag 1 oktober 2012 18:14 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Eigendomsrechten die consequent gehandhaafd worden.
quote:Op maandag 1 oktober 2012 18:15 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Had je mijn NSFW uitklaptags geopend?Ik zat eigenlijk, stiekem, te wachten op je reactie..
Het is wel zo. Eigenlijk hoort het gewoon bij eigendomsrechten. Dat het internet betreft en allemaal digitaal is doet daar natuurlijk niets aan af.quote:
Ach, wat is achterlijk? Internet is eigenlijk gewoon een soort van anarchie. Alles kan, alles mag. Soms moet er gewoon ingegrepen worden, dat is ook zo in het "echte leven".quote:Op maandag 1 oktober 2012 18:17 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ze volgen hun grote voorbeeld,de USA(met hun DMCA,ACTA/TPP en idiote Auteursrecht/Mickey Mouse wet 1998) en criminaliseren eigen bevolking
Internet vergelijken met het ''echte leven''. Beetje een ''appels met peren vergelijken'' vergelijkingquote:Op maandag 1 oktober 2012 18:23 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ach, wat is achterlijk? Internet is eigenlijk gewoon een soort van anarchie. Alles kan, alles mag. Soms moet er gewoon ingegrepen worden, dat is ook zo in het "echte leven".
Wankoquote:Op maandag 1 oktober 2012 18:15 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Had je mijn NSFW uitklaptags geopend?Ik zat eigenlijk, stiekem, te wachten op je reactie..
Precies.quote:Op maandag 1 oktober 2012 18:31 schreef omelette het volgende:
Internet is gewoon nog veel te nieuw. Is nog helemaal geen fatsoenlijke wetgeving voor.
Accel worldquote:Op maandag 1 oktober 2012 18:44 schreef Kyubey het volgende:
Accel World OVA kijken.
[ afbeelding ]
Tot later.
Maar eigendomsrechten handhaven in de emest absolute zin is gewoon facismequote:Op maandag 1 oktober 2012 18:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is wel zo. Eigenlijk hoort het gewoon bij eigendomsrechten. Dat het internet betreft en allemaal digitaal is doet daar natuurlijk niets aan af.
De vraag is alleen of je daar vrijheid voor wilt inleveren. Dat is een afweging die je moet maken.
quote:Op maandag 1 oktober 2012 18:31 schreef omelette het volgende:
Internet is gewoon nog veel te nieuw. Is nog helemaal geen fatsoenlijke wetgeving voor.
WTF lul je nou??quote:Op maandag 1 oktober 2012 18:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Precies.
Van mij mogen streamers het hardst aangepakt worden. Dat zijn tenslotte een soort van helers, omdat de site geld aan ze verdient.
Dat is relatief nieuw voor rechtelijke begrippen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 18:51 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
[..]
WTF lul je nou??![]()
Het Internet zelf is deze maand 43 jaar(email zelfs 8 jaar ouder!) oud,terwijl het www(wat jij en veel mensen dankzij achterlijke IE "internet" noemen)pas 22 jaar oud is.
Oktober 1969: 1ste verbinding het Internet(tot 1990 was via ARPAnet)
1971:1ste email met het @ teken via ...ARPAnet en FTP
Augustus 1973: BBS(voorloper van huidie web forums)is live
1974: naam Internet(wat staat voor INTERconnected NETworks) is namelijk een feit en officieel
Tussen 1975 en 1995 worden er veel protocollen en diensten uitgevonden(TCP/IP stack van BSD is de huidige standaard sinds 1977,Usenet is live in 1980,IRC in 1988 en in 1993 zelfs P2P systeem
1989: het www word bedacht en gaat pas in 1990/91 live
1996: M$ komt pas met IE,nadat eerder Gates gezegd had dat Het Internet niks zou worden,er waren inmiddels web browsers beschikbaar.
![]()
Deels waar. Vooral in de technologiebranche zie je dat de patenten vaak een beetje doorgeslagen zijn. Dan gaat het natuurlijk zijn doel voorbij.quote:Op maandag 1 oktober 2012 18:48 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Maar eigendomsrechten handhaven in de emest absolute zin is gewoon facismedan creeer je een elitegroepje die overal patent op heeft en derhalve alles onmogelijk kan maken..
Plus dat het gewoon huillies zijn want zonder internet keek niemand hun series
Die licenties komen toch niet in nederlandquote:Op maandag 1 oktober 2012 19:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Deels waar. Vooral in de technologiebranche zie je dat de patenten vaak een beetje doorgeslagen zijn. Dan gaat het natuurlijk zijn doel voorbij.
Maar patenten zijn wel iets anders dan auteursrechten hé.
En natuurlijk, die Japanse straffen zijn ook wel disproportioneel, maar alles de vrije loop laten gaan. Tsja, dat gaat ook niet goed komen. Je kan haast onmogelijk concurreren tegen de illegale content.
Dat laatste heb je ook een beetje gelijk in. Daarom zeg ik: downloaden is tof als de licentie nog niet is verkregen in je land. Bandai heeft fansubbers zelfs bedankt voor het populair maken van hun series in het westen.
quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:16 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Die licenties komen toch niet in nederland
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |