abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 september 2012 @ 19:40:46 #1
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_117364741

Welkom in het grote chinese webshops topic!

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om alles op orde te kunnen houden zijn er een aantal regels en maatregelen genomen die in dit topic gelden. Alles wat je moet weten om mee te kunnen posten in dit topic kan je hieronder vinden. Voordat je hier een vraag gaat stellen gelieve even hieronder kijken of daar je antwoord misschien instaat. Domme vragen bestaan niet, maar wel als ze gewoon in de OP staan ;)

Veel succes en veel plezier met het kopen van chinese gadgets!

Kan je iets niet vinden, of weet je écht niet wat je zoekt gebruik dan een van de onderstaande zoekmachines. Let er wel op dat niet alle chinese webshops hierin opgenomen zijn. Je zoekt dus maar door een beperkt aantal shops, alhoewel de belangrijkste shops er wel tussen staan (je kan de zoekmachines natuurlijk ook gebruiken om de shop te vinden met de laagste prijs van je gevonden item!).

We hebben een aantal veel voorkomende vragen op een rijtje gezet, druk op de spoiler van de vraag waar jij het antwoord op wilt weten en het antwoord zal zichtbaar worden.
SPOILER: Ze hebben alleen maar troep op die site welke gek koopt daar nou iets?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Goed ik wil wat bestellen hoe doe ik dit?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ik heb wat besteld hoe lang duurt het nu voor het binnen komt?
SPOILER: Tracksites
SPOILER: Waarom kan ik mijn pakketje niet tracken?
SPOILER: Oeps! Ik heb het verkeerde adres ingevuld of ik wil het ergens anders laten bezorgen! Moet ik nu met mijn webshop mailen?
SPOILER: Hoe kan ik nou vinden wat ik zoek in al die webshops?!
SPOILER: Points? Wat is dat nou weer?
SPOILER: Free shipping? (Gratis bezorgen) hoe kan dat?
SPOILER: Wat is illegaal in Nederland?
SPOILER: Wordt mijn bestelling niet door de douane gepakt? Wat moet ik betalen bij de douane?
SPOILER: Wie is die Jack waar jullie het soms over hebben?
SPOILER: Waar kan ik de 0.01$ deals zien?
Mocht je nog vragen hebben, lees eerst deze pagina met vragen die we niet meer willen horen. Als je vraag daar niet tussen staat, kun je hem altijd hier stellen.

In het algemeen kijk je voor kortingscoupons op www.retailmenot.com en www.tjoos.com .

Korting speciaal voor de FOK!-members die dit topic bezoeken is een feit! De eerste shops hebben inmiddels al aangegeven kortingen te willen geven en hier maken we natuurlijk gebruik van!
SPOILER: Recommenderkorting van 5% bij buyincoins
SPOILER: MP4Nation geeft 5% korting het minimumbedrag is 1$, en de kortingscoupon verloopt op 02/09/2012.
SPOILER: Budgetgadgets geeft 5% korting op het hele assortiment! (Onbeperkt geldig)
SPOILER: Pandawill geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Chinabuye geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Deal-cool geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Pinkcoon geeft 5% korting op het hele assortiment (bij bestellingen van 20$ of meer)
Hopelijk zullen meer shops aangeven een korting te willen geven speciaal voor Fok!, zodra dit gebeurt zal dit natuurlijk toegevoegd worden aan de OP.

Tussen de chinese webshop sites staan ook een aantal sites die volledig in het chinees zijn en een paar wholesale sites. Heb je geen idee hoe je hier mee om moet gaan, en wil je dit toch wel heel graag dan moet je even hieronder kijken. Staat de site die je wilt hier niet tussen, probeer met deze twee spoilers te bekijken er toch uit te komen!

SPOILER: TradeTang
SPOILER: TaoBao
Heb je nog meer vragen over Wholesale sites? Wees niet bang, en post je vraag in 't topic!

PayPal verandert één keer per dag zijn wisselkoers, dus het zal altijd iets anders zijn dan de huidige koers zoals hierboven te zien. Ook zit er een klein percentage onkosten in voor PayPal, ongeveer 3.2%. Dit scheelt ongeveer 3-4 cent met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet precies overeenkomt met de PayPal wisselkoers.

Heb je aanvullingen/aparte vragen; PM dan even de vaste gebruikers in dit topic: Shiznuts, Tokko1, RobertNL, Downstar, Monkeybrain e.a.

Veel plezier met bestellen!

Hou verder de volgende regels in de gaten: - Niet bitchen naar elkaar - Geen handeltjes. - Geen illegale meuk zoals wapens, nepkleding. - En er bestaan geen domme vragen, alleen maar domme mensen die zich te goed voelen om vragen te beantwoorden. - En het belangrijkste: verkloot deze nieuwe kans niet en laat deze reeks vooral niet op zn voorganger lijken. - Geen pm kliekjes gedrag, we kunnen niemand verbieden PMs te sturen maar ga er niet om zitten bedelen, we zijn een openbaar forum.

Heb je iets tofs gekocht en heb je zin om er een kleine review over te schrijven in? Daar is een speciaal topic voor! In [gadgets] Chinese webshops reviewtopic kun je uitgebreid je nieuwe aanwinst ophemelen, of afkraken natuurlijk

Link naar deze openingspost

Met dank aan RacerDKB (tekst), Jopiede (Track 'n trace pakketjes), joepie91 (tekst), Mstr (plaatjes OP) en tokko1 revision OP to V2. Tevens geupdate door: Downstar
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
  vrijdag 28 september 2012 @ 19:44:32 #2
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_117364889
Trouwens, m'n kinzoachtige tape van BIC is binnen :)
Zal ff wat fototjes schieten

(klik klik kliiiiik)

Split dispatched, komen van andere suppliers blijkbaar.. maar zelfde merk.
Zijn precies hetzelfde als het tape wat ik hier in Nederland gekocht heb (originele).
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
pi_117364891
quote:
4s.gif Op zaterdag 22 september 2012 10:35 schreef shiznuts het volgende:
Praat hier over je laatste bestellingen en discussieer over webshops.

Ga hier niet teveel in op de thema's Jiayu en Ainol/Tablets. Doet dat liever in de daarvoor bestemde topics:
[Jiayu] #2 - Wachten op de Chinese overheid
Android tablet discussie topic #27 - Waar we allemaal van Ainol houden

In het volgende topic vind je gebruikerservaringen en buy-guides van allerhande producten:
[gadgets] Chinese webshops reviewtopic
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_117364916
Ik heb tijdje terug gelezen over foute USB sticks

Is deze nu wel goed
128GB 128GO Plastic USB 2.0 Memory Stick Thumb Flash Drive Pen White #5

http://bit.ly/QAzyJy #ebayipad

Of gewoon niet doen?
pi_117364970
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:45 schreef AlwaysConnected het volgende:
Ik heb tijdje terug gelezen over foute USB sticks

Is deze nu wel goed
128GB 128GO Plastic USB 2.0 Memory Stick Thumb Flash Drive Pen White #5

http://bit.ly/QAzyJy #ebayipad

Of gewoon niet doen?
Vergelijk de prijs met die van Mymemory.co.uk bedenk dan dat de prijzen hier van flash geheugen in Europa ongeveer even hoog zijn als in China.
En vraag het daarna nog eens :*
pi_117365171
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:46 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Vergelijk de prijs met die van Mymemory.co.uk bedenk dan dat de prijzen hier van flash geheugen in Europa ongeveer even hoog zijn als in China.
En vraag het daarna nog eens :*
Ik weet genoeg :-)
pi_117365241
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:51 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Ik weet genoeg :-)
Nouja, ik zit net nog even aan het kijken. 64GB sticks zijn 23 pond... Maar aanraden zou ik het nog niet (leert het verleden helaas).

Ook wel redelijke feedback op de USB sticks, het kan dus wel maar de read/write speeds zijn vast nog om te huilen :P
  vrijdag 28 september 2012 @ 20:06:10 #8
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_117365765
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:53 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nouja, ik zit net nog even aan het kijken. 64GB sticks zijn 23 pond... Maar aanraden zou ik het nog niet (leert het verleden helaas).

Ook wel redelijke feedback op de USB sticks, het kan dus wel maar de read/write speeds zijn vast nog om te huilen :P
Als je zijn negative feedback bekijkt zitten er wel een aantal users tussen die minder blij zijn..

http://feedback.ebay.nl/w(...)rkparms=negative_365

Verder kan het een gehackte 64GB of 32GB zijn, je merkt dan pas dat ze gehacked zijn als je er meer dan die hoeveelheid data op zet. Waarschijnlijk dan al te laat (en heb je al een positive feedback achtergelaten).
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
  vrijdag 28 september 2012 @ 20:22:23 #9
128384 mcwops
gat in je glas
pi_117366420
quote:
16s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:44 schreef tokko1 het volgende:
Trouwens, m'n kinzoachtige tape van BIC is binnen :)
Zal ff wat fototjes schieten

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
(klik klik kliiiiik)

Split dispatched, komen van andere suppliers blijkbaar.. maar zelfde merk.
Zijn precies hetzelfde als het tape wat ik hier in Nederland gekocht heb (originele).
Told you O+
Ben er ook tevreden over. gebruiken we hier zelfs om bij hockeysticks te gebruiken.

andere vraag: ben op zoek naar een strakke hoes voor een iPad 1. Nu zoek ik me t apezuur maar blijkt dat er eigenlijk alleen voor de 2 of de new iPad hoezen zijn. anyone :@
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_117366598
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:22 schreef mcwops het volgende:

[..]

Told you O+
Ben er ook tevreden over. gebruiken we hier zelfs om bij hockeysticks te gebruiken.

andere vraag: ben op zoek naar een strakke hoes voor een iPad 1. Nu zoek ik me t apezuur maar blijkt dat er eigenlijk alleen voor de 2 of de new iPad hoezen zijn. anyone :@
http://www.ebay.com/sch/i(...)53A1229&_clu=2&_sc=1
  vrijdag 28 september 2012 @ 20:54:41 #11
128384 mcwops
gat in je glas
pi_117367906
quote:
thanks.. gekeken maar nog steeds nix gevonden. wil zo'n strakke magnetic case
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_117367912
Klote, m'n pakket is op een verkeerd adres bezorgd de ontvanger nam het niet aan. Wat kan ik nu doen, of beter gezegd waar is mijn pakketje nu? BVD (PS: hij is zonder tc verzonden dus was een handtekening ook niet nodig)
Hoi.
pi_117368354
quote:
Waar niemand het nieuwe topic opende?
hmmm.... dan: Welkom niemand! Leuk dat je meedoet hier. :)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 28 september 2012 @ 21:12:37 #14
372279 SuperChips
Beter dan Pringles
pi_117368736
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:03 schreef shiznuts het volgende:

[..]

:W
Say whaaaat?
pi_117370350
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:54 schreef mootje026 het volgende:
Klote, m'n pakket is op een verkeerd adres bezorgd de ontvanger nam het niet aan. Wat kan ik nu doen, of beter gezegd waar is mijn pakketje nu? BVD (PS: hij is zonder tc verzonden dus was een handtekening ook niet nodig)
ff met tnt post bellen of ze via twitter benaderen. Ze zijn altijd wel erg behulpzaam
  vrijdag 28 september 2012 @ 22:00:20 #16
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_117371455
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:03 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Bedankt :)

Ik zag dit als een mogelijkheid mij voor te stellen als nieuwe china shopper.
Volg deze reeks al een tijdje, maar heb eigenlijk nooit durven posten. Laatst iets bij http://dealextreme.com besteld, maar dat duurde me toch best wel lang eigenlijk. En de service was zo slecht.

Maar ik ben eigenlijk op zoek naar een goede telefoon, heb je ook samsung in china? Want ik wil eignelijk wel een 100% zeker goed product voordat ik iets durf te bestellen. Ben namelijk een niet zo rijke (net als alle andere) student.... hebben jullie nog tips?
pi_117372546

Ja, DX is helaas niet heel veel soeps qua handling vaak. Koop eens bij een Tidydeal ofzeau.

Als je een telefoon willen doet, ik heb deze... super design, touchscreen quad band, dualsim, camera, bluetooth, fm-radio en alles erop en eraan. Magic geweldig; eckte aanrader!
http://www.tinydeal.com/r(...)83.html?currency=USD
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 28 september 2012 @ 23:15:19 #18
327191 RobertNL
For your gear.
pi_117375001
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:21 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]

Ja, DX is helaas niet heel veel soeps qua handling vaak. Koop eens bij een Tidydeal ofzeau.

Als je een telefoon willen doet, ik heb deze... super design, touchscreen quad band, dualsim, camera, bluetooth, fm-radio en alles erop en eraan. [ afbeelding ] Magic geweldig; eckte aanrader!
http://www.tinydeal.com/r(...)83.html?currency=USD
Shiznuts!
Fijn dat je me op dit geweldig lijkende toestel wijst! Ga hier al mijn vrienden jaloers maken!

OT:
Hoe zal zoiets zich houden:
http://www.ebay.com/itm/N(...)&hash=item3a7a0a5e94
Ziet er wel leuk uit (voor die prijs)
pi_117375164
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 15:49 schreef teknu het volgende:

[..]

Nou even voor je getest met mijn mobiel op mijn dakterras. Krijg 2 streepjes als ik connect op mijn modem die een verdieping beneden staat en krijg 2 streepje als ik connect op de repeater die gelijkvloers is.

Het lijkt me als je je range wilt laten toenemen dat het signaal toch versterkt moet worden? En niet het zwakke signaal oppakken en hetzelfde zwakke signaal doorsturen, hierdoor word de range niet groter.
Beetje offtopic maar;

Volgens mij snap je het nog steeds niet. Met de test die je hierboven beschrijft test je precies hetzelfde als in je eerste test en dus nog steeds niet het juiste.

Het nut van een repeater is het signaal van een bepaalde plek, voor een grote range weer doorgeven.
Dus heb je een huis van 3 verdiepingen waar je modem beneden staat en heb je boven geen bereik. Zet je repeater op de bijv. tweede verdieping, en die zendt het signaal wat hij ontvang (zal niet sterk zijn) weer een verdieping door.

[ Bericht 0% gewijzigd door yorkick op 28-09-2012 23:43:22 ]
pi_117389020
Nationale feestdag, Chinezen hebben een paar dagjes rust, jammer, wéér 4 dagen langer wachten :'(
pi_117389410
Hai, ik wil een F103 helicoptertje bestellen, en ja, natuurlijk het liefst zo goedkoop mogelijk.
Levertijd is niet zo interessant. Alleen als je wat goedkoops vind is de shipping fee meestal 2x zo duur als het product zelf.

Als voorbeeld vond ik iets op DX , free shipping
http://dx.com/p/f103-4-ch(...)er-army-green-148505

En Op nl.aliexpress.com (alibaba.com)
http://www.aliexpress.com(...)e-Toy/583908657.html

Die laatste is wel erg goedkoop, maar ik heb geen idee of dat een beetje betrouwbaar is, gezien het een soort marktplaats is daar, toch? Anyway, tips? (ander model RC Heli mag ook, als het maar leuk spul is en geen prut, en betaalbaar)

zaterdag 29 september 2012 @ 15:04:07 #22
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_117389561
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 14:58 schreef Holy_Goat het volgende:
Hai, ik wil een F103 helicoptertje bestellen, en ja, natuurlijk het liefst zo goedkoop mogelijk.
Levertijd is niet zo interessant. Alleen als je wat goedkoops vind is de shipping fee meestal 2x zo duur als het product zelf.

Als voorbeeld vond ik iets op DX , free shipping
http://dx.com/p/f103-4-ch(...)er-army-green-148505

En Op nl.aliexpress.com (alibaba.com)
http://www.aliexpress.com(...)e-Toy/583908657.html

Die laatste is wel erg goedkoop, maar ik heb geen idee of dat een beetje betrouwbaar is, gezien het een soort marktplaats is daar, toch? Anyway, tips? (ander model RC Heli mag ook, als het maar leuk spul is en geen prut, en betaalbaar)

[ afbeelding ]
Banggood heeft 'm nog goedkoper ;)

Daarnaast zou ik ook naar de Syma S107 kijken :) Gewoon prima kwaliteit heli, makkelijk te besturen en goedkoop spare parts voor te krijgen ;) (en iéts goedkoper dacht ik)
pi_117390331
quote:
16s.gif Op zaterdag 29 september 2012 15:04 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Banggood heeft 'm nog goedkoper ;)

Daarnaast zou ik ook naar de Syma S107 kijken :) Gewoon prima kwaliteit heli, makkelijk te besturen en goedkoop spare parts voor te krijgen ;) (en iéts goedkoper dacht ik)
Een 4,5 channel die goedkoper is dan de V911 en 9958..

Vraag me af hoe de vliegverhoudingen dan zijn

* ManageTheAnger heeft namelijk net een V911 besteld :P
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_117397100
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 15:29 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Een 4,5 channel die goedkoper is dan de V911 en 9958..

Vraag me af hoe de vliegverhoudingen dan zijn

* ManageTheAnger heeft namelijk net een V911 besteld :P
linkjes met prijzen? Al die type nrs zeggen mij niet veel.. vind het wel belangrijk dat ik ook kan strafen met zo een heli-tje
pi_117397232
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 18:55 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

linkjes met prijzen? Al die type nrs zeggen mij niet veel.. vind het wel belangrijk dat ik ook kan strafen met zo een heli-tje
linkjes staan hierboven...

en die ik heb gekocht:

http://www.banggood.com/W(...)ontrol-Rc-Helicopter(mode-2)-p-36779.html

zag net op me account, dat hij verscheept is.... dus mooi voor de feestdagen aan...

Iemand enig idee hoelang het dan duurt? Iemand met ervaring?
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')