vergeet niet het onderhoud van de poortjes, die al vaak meerdere keren vervangen moeten worden.quote:Op zondag 30 september 2012 11:54 schreef Farenji het volgende:
[..]
Tel de volgende kosten eens op:
- ontwikkelkosten van de eerste versie van de chipkaart
- overal poortjes / incheckpunten, in elk station, in alle bussen, trams en metro's
- het hele logistieke proces omgooien van strippenkaart naar chipkaart
- voorlichting, publiciteit, ondersteuning naar klanten toe
- omscholing van personeel, aanschaf van mobiele kaartreaders
- enorme extra onverwachte kosten nav de berg exploits van de chipkaart, er moest een hele nieuwe versie ontwikkeld worden, poortjes en readers moesten hierop aangepast worden
- etc etc
Dan kom je op een enorm bedrag dat je had kunnen uitsparen en waar je het OV best een tijdje van kan laten rijden. Gooi er wat slimme extra inkomsten bij in de vorm van reclame of desnoods direct marketing op basis van reisgedrag. Want gratis kan best betekenen dat je daarvoor je anonimiteit moet opgeven. Verhuur winkelruimte in metro's, weet ik veel. Een beetje creatief denken en je bent uit de kosten.
De software is deels hetzelfde, maar de implementatie niet. In Hong Kong of Londen hadden ze geen last van dat je met je OV chipkaart bepaalde vuil containers kon openen. Of dat je schoolpasje de poortjes kon activeren (of de-activeren). Als het precies hetzelfde was zouden ze deze kinderziektes niet hebben.quote:Op zondag 30 september 2012 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Onzin, translink systems gebruikt dezelfde software die ook voor de oystercard en al die andere chipkaarten wordt ingezet.
Ik vind het niet erg voor de hand liggen om de chipkaart-technologie als onveranderlijk gegeven te zien waaraan het prijsmodel zich zou moeten aanpassen. Vooral niet omdat het prijsmodel er als eerste was en de chipkaart pas later is ingevoerd.quote:Op zondag 30 september 2012 11:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ligt, zoals ik zei, aan het prijsmodel, niet aan de chipkaart.
En dat laatste hebben ze in het buitenland beter begrepen.quote:Op zondag 30 september 2012 14:18 schreef Igen het volgende:
Overigens helpen die poortjes sowieso niks, want zwartrijders glippen gewoon achter iemand aan. En met de idiote tarieven voor wegwerpchipkaartjes (enkele reis enzo) wordt zwartrijden ook nog eens extra aantrekkelijk gemaakt. Ook met poortjes zijn dus nog steeds kaartjescontroles door mensen (wat het GVB nu regelmatig doet) het enige wat echt helpt tegen zwartrijden.
Studenten hebben in het algemeen een dagbesteding waarop het vrije reizen is gebaseerd. Als een student hele dagen in de trein gaat zitten dan is het gauw gedaan met zijn vrije reizen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 00:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat doen studenten nu ook, toch?
De grap is dat ie mensen vrij mogen reizen en dus 24/7 in het ov kunenn zittenquote:Op zondag 30 september 2012 16:30 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Studenten hebben in het algemeen een dagbesteding waarop het vrije reizen is gebaseerd. Als een student hele dagen in de trein gaat zitten dan is het gauw gedaan met zijn vrije reizen.
Ouderen, afgekeurden, junks en werklozen hebben daar geen last van.
Ze doen het niet omdat ze wel wat beters te doen hebben.quote:Op zondag 30 september 2012 16:35 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
De grap is dat ie mensen vrij mogen reizen en dus 24/7 in het ov kunenn zitten
maar ze doen het niet, misschien omdat niemand dat verdomme voor zn plezier doet?!
Hoezo ze drinken toch alleen bier en neuken studentes, alsof ze rest niets beters te doen heeftquote:Op zondag 30 september 2012 16:38 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ze doen het niet omdat ze wel wat beters te doen hebben.
De meeste automobilisten weten niet eens hoe het OV werkt denk ik. Teveel moeite.quote:Op zondag 30 september 2012 17:20 schreef ACT-F het volgende:
In Hasselt (B) heb ik ook wel eens gratis met de bus gereisd. We waren te beroerd om 1 halte te lopen, dus zijn we in de bus gestapt die speciaal voor ons stopte. De bus vervoerde opvallend veel jongeren en ouderen. De autorijdende middenklasse schitterde in afwezigheid. De bus zat voor een zondagavond bomvol. Iets wat ik bij betaalde bussen alleen in ochtendspits op werkdagen aantref.
Gratis OV trekt geen automobilisten, echt niet. Ook al geef je ze geld toe.
Helaas lijken we hier een klassiek voorbeeld te hebben van een verstokte VVD-er, ziende blind en horende doof.quote:Op zondag 30 september 2012 13:12 schreef ultra_ivo het volgende:
En bij pietverdriet hoor ik alleen maar de neo-liberale mantra's.
Bid jij maar voor wat andersquote:Op zondag 30 september 2012 18:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Helaas lijken we hier een klassiek voorbeeld te hebben van een verstokte VVD-er, ziende blind en horende doof.![]()
Heilige Moeder Maria, bidt U voor deze ziel.
Sick fuckquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:52 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Kinderen hebben recht op Liefde en op vrijheid van keuze van partner.
Projecten als deze besparen juist geld, maar oncreatieve dinosaurussen van de stropdassenpartij de VVD kunnen dit maar niet begrijpen, het gaat er niet in, in hun plofhoofd.quote:Op zondag 30 september 2012 20:06 schreef tjoptjop het volgende:
Ai als dit maar goed gaat. Estland heeft vooralsnog altijd het huishoudboekje keurig op orde gehad (geen begrotingstekort, zeer lage staatsschuld e.d.). Nu maar hopen dat de kiezers niet meer van dit soort cadeautjes gaat verlangen
Ook. Maar ik denk dat ze weinig zin hebben om in een stampvolle bus te zitten die er langer over doet.quote:Op zondag 30 september 2012 17:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
De meeste automobilisten weten niet eens hoe het OV werkt denk ik. Teveel moeite.
Nou in de omg van een grote stad is het OV wel vaak sneller en als je in een grote stad werkt heb je ook nog eens parkeerkosten/problemen.quote:Op zondag 30 september 2012 22:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ook. Maar ik denk dat ze weinig zin hebben om in een stampvolle bus te zitten die er langer over doet.
Ik heb geen idee hoe dat in Hasselt is. Ik weet wel dat kennissen op steenworp afstand van het station wonen zonder dat het betaald parkeren is. Op een zondagavond verwacht ik de kans op betaald parkeren sowieso klein.quote:Op zondag 30 september 2012 22:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou in de omg van een grote stad is het OV wel vaak sneller en als je in een grote stad werkt heb je ook nog eens parkeerkosten/problemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |