abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117369605
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het OV chipkaart systeem.
Het wordt zelfs goedkoper gemaakt in Hong Kong en Singapore
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Werkt in NL ook.
Heeel erg slecht,jaah :P
pi_117369819
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Werkt in NL ook.
Ja, het werkt enigszins. Maar het is wel een kutsysteem.

- Het kan niet gedurende de dag de prijs afkappen bij de prijs van een dagkaart (zoals in Londen)

- Het kan niet eens, als je meerdere abonnementen hebt, zelf uitvogelen bij de check-in welke daarvan het voordeligste is. Elke vervoerder moet een vaste prioriteitenlijst inbakken maar met abonnementen die niet de hele week evenveel korting geven kan het alsnog mis gaan.

- Je kan niet meer dan 4 euro rood staan, maar de borg van NS is met 10 (met abo) of 20 euro (zonder) minder dan het duurste treinkaartje. Als NS de poortjes sluit krijg je dus het effect dat reizigers met 16 euro op hun kaart wel kunnen inchecken, maar vervolgens op hun bestemming opgesloten raken als de rit duurder dan 16 euro was. :')

- NS heeft ook veel kleine stations van poortjes voorzien. Dom, want hetzij reizigers met een internationaal kaartje raken daar opgesloten, of je moet er assistentie neerzetten (duur!) of je moet de poortjes niet in gebruik nemen (geldverspilling).

- Een chipkaart kost ¤ 7,50 in de losse verkoop en (i.t.t. tot veel andere steden) kun je de kaart niet teruggeven en het geld terugkrijgen.

enzovoort.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2012 21:34:07 ]
  vrijdag 28 september 2012 @ 21:35:04 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117370018
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, het werkt enigszins. Maar het is wel een kutsysteem.

- Het kan niet gedurende de dag de prijs afkappen bij de prijs van een dagkaart (zoals in Londen)

- Het kan niet eens, als je meerdere abonnementen hebt, zelf uitvogelen bij de check-in welke daarvan het voordeligste is. Elke vervoerder moet een vaste prioriteitenlijst inbakken maar met abonnementen die niet de hele week evenveel korting geven kan het alsnog mis gaan.

- Je kan niet meer dan 4 euro rood staan, maar de borg van NS is met 10 (met abo) of 20 euro (zonder) minder dan het duurste treinkaartje. Als NS de poortjes sluit krijg je dus het effect dat reizigers met 16 euro op hun kaart wel kunnen inchecken, maar vervolgens op hun bestemming opgesloten raken als de rit duurder dan 16 euro was. :')

- NS heeft ook veel kleine stations van poortjes voorzien. Dom, want hetzij reizigers met een internationaal kaartje raken daar opgesloten, of je moet er assistentie neerzetten (duur!) of je moet de poortjes niet in gebruik nemen (geldverspilling).

- Een chipkaart kost ¤ 7,50 in de losse verkoop en (i.t.t. tot veel andere steden) kun je de kaart niet teruggeven en het geld terugkrijgen.

enzovoort.
Dat heeft niets met de ov chipkaart op zich te maken maar met het prijsmodel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_117370482
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat heeft niets met de ov chipkaart op zich te maken maar met het prijsmodel
Het heeft wel met de OV-Chipkaart te maken, want door technische beperkingen is die totaal niet geschikt voor het prijsmodel van al het Nederlandse OV.

Hij kan bijv. hoogstens de laatste 10 transacties (check-in, check-uit, opladen) opslaan. Korting op een retourkaartje kan NS daarom niet meer geven, want bij de terugreis is de heenreis niet meer zichtbaar als je tussendoor 2 keer hebt opgeladen en 3 busritjes hebt gemaakt.

Wat je dus ook ziet is dat in andere landen de OV-chipkaart dan ook alleen wordt ingevoerd voor eenvoudige situaties. Dus hetzij wanneer het prijsmodel heel eenvoudig is, of alleen voor bepaalde aspecten waarbij er voor ingewikkeldere reisproducten nog gewoon papieren kaartjes parallel bestaan.

En over samenreiskorting zal ik dan maar niet beginnen, dat is met de Nederlandse implementatie van de chipkaart al helemaal onmogelijk. Dat is vrij simpel op te lossen met een extra knopje op het incheckapparaat, zoals in België, maar dat hebben we in Nederland niet.
pi_117370923
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Het heeft wel met de OV-Chipkaart te maken, want door technische beperkingen is die totaal niet geschikt voor het prijsmodel van al het Nederlandse OV.

Hij kan bijv. hoogstens de laatste 10 transacties (check-in, check-uit, opladen) opslaan. Korting op een retourkaartje kan NS daarom niet meer geven, want bij de terugreis is de heenreis niet meer zichtbaar als je tussendoor 2 keer hebt opgeladen en 3 busritjes hebt gemaakt.

Wat je dus ook ziet is dat in andere landen de OV-chipkaart dan ook alleen wordt ingevoerd voor eenvoudige situaties. Dus hetzij wanneer het prijsmodel heel eenvoudig is, of alleen voor bepaalde aspecten waarbij er voor ingewikkeldere reisproducten nog gewoon papieren kaartjes parallel bestaan.

En over samenreiskorting zal ik dan maar niet beginnen, dat is met de Nederlandse implementatie van de chipkaart al helemaal onmogelijk. Dat is vrij simpel op te lossen met een extra knopje op het incheckapparaat, zoals in België, maar dat hebben we in Nederland niet.
nee voor dat laatste mogen je medepassagiers ieder in de rij staan bij de automaat. Ben jij al op de plaats van bestemming.
pi_117371044
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:31 schreef Igen het volgende:

[..]

- NS heeft ook veel kleine stations van poortjes voorzien. Dom, want hetzij reizigers met een internationaal kaartje raken daar opgesloten, of je moet er assistentie neerzetten (duur!) of je moet de poortjes niet in gebruik nemen (geldverspilling).

Ja dat heb ik ook gevraagd aan NS, hoe ze dat willen oplossen maar daar kreeg ik gek genoeg geen antwoord op.....
pi_117372999
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

Jongeren kunnen juist beter lerern met OV te reizen, dan doen ze het later misschien ook en wordt het milieu gespaard en minder toename van de files.
Als ze in de jeugd veel actief zijn, blijven ze later waarschijnlijk ook langer gezond. ;)
pi_117377037
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:46 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Men rekende zeker niet mee dat er dan ook mensen gebruik gaan maken van het OV die anders bijvoorbeeld de fiets gepakt zouden hebben?

Ik ben in ieder geval blij dat ze hier met zo'n proef willen stoppen. Jongeren die naar school gaan kunnen beter op de fiets stappen dan het traject zittend in de bus afleggen.
Ja, straks gaan ze in de bus zitten leren. Dat zou afschuwelijk zijn.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_117377259
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 00:04 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Ja, straks gaan ze in de bus zitten leren. Dat zou afschuwelijk zijn.
Net alsof ze daarvoor ruimte hebben als ze 's ochtends hutjemutje naar school gechauffeerd worden. :')
pi_117377799
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 18:10 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Moet je toch niet aan denken, dan krijg je complete volkstammen die voor de lol in tram en bus gaan zitten...de hele dag.
Dat doen studenten nu ook, toch?

:|W
pi_117377816
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:29 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Als ze in de jeugd veel actief zijn, blijven ze later waarschijnlijk ook langer gezond. ;)
Jongeren hebben geen auto.
pi_117377828
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 september 2012 00:10 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Net alsof ze daarvoor ruimte hebben als ze 's ochtends hutjemutje naar school gechauffeerd worden. :')
in de bus kan je wel een boek pakken, in de trein gaat het wat beter, ja.
pi_117378130
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 00:25 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

in de bus kan je wel een boek pakken, in de trein gaat het wat beter, ja.
Als het schouder-aan-schoudervervoer is, betwijfel ik of dat in de bus lukt.

* lyolyrc herinnert zich weer het veevervoer naar de Uithof op lijn 12 in Utrecht
pi_117379725
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Het heeft wel met de OV-Chipkaart te maken, want door technische beperkingen is die totaal niet geschikt voor het prijsmodel van al het Nederlandse OV.

Hij kan bijv. hoogstens de laatste 10 transacties (check-in, check-uit, opladen) opslaan. Korting op een retourkaartje kan NS daarom niet meer geven, want bij de terugreis is de heenreis niet meer zichtbaar als je tussendoor 2 keer hebt opgeladen en 3 busritjes hebt gemaakt.

Wat je dus ook ziet is dat in andere landen de OV-chipkaart dan ook alleen wordt ingevoerd voor eenvoudige situaties. Dus hetzij wanneer het prijsmodel heel eenvoudig is, of alleen voor bepaalde aspecten waarbij er voor ingewikkeldere reisproducten nog gewoon papieren kaartjes parallel bestaan.

En over samenreiskorting zal ik dan maar niet beginnen, dat is met de Nederlandse implementatie van de chipkaart al helemaal onmogelijk. Dat is vrij simpel op te lossen met een extra knopje op het incheckapparaat, zoals in België, maar dat hebben we in Nederland niet.
Dat is volgens mij alleen stadgewest Brussel (i.e OV-chipkaart) :+

In België hebben ze nog oldskool passen/kaarten, volgens De Lijn folder en TEC Wallonie,beide zijn wel overheidbedrijven *O*


De Lijn wiki
quote:
De Buzzy Pazz is gratis vanaf de derde jongere binnen een gezin
----------------------------------
OV-Chipkaart
Omdat De Lijn ook enkele lijnen in Nederland heeft en in Nederland de ouderwetse strippenkaart inmiddels is vervangen door de OV-chipkaart, proberen sommige Nederlandse concessieverleners De Lijn nu te bewegen tot het accepteren van dit nieuwe Nederlandse vervoerbewijs. In Maastricht is dit gelukt: binnen deze stad kan men reizen met de OV-Chipkaart. Er zijn geen ontwaardingstoestellen voor de chipkaart ingebouwd, men volstaat door aan de buschauffeur de kaart te tonen en te vertellen naar welke halte wordt gereisd. Bij de chauffeur kan dan een biljet enkele rit worden gekocht voor de prijs van het OV-Chipkaart-kilometertarief, eventueel met dalkorting. Deze regeling geldt alleen voor stadsritten binnen Maastricht, bij een grensoverschrijdende rit zijn enkel de reguliere vervoerbewijzen van De Lijn geldig. Overigens valt op te merken dat wanneer een lijnkaart op voorhand is gekocht, een stadsrit binnen Maastricht vaak goedkoper is op een lijnkaart dan op OV-Chipkaarttarief. In Nederland zijn echter geen voorverkoopadressen van De Lijn.
The fuck,Belgische lijnkaart is nog goedkoper dan Nederlandse OV-chipkaart....in Maastricht nog wel _O-

Als je als 3rde kind in Belgie studeert bvb(tot 25 jaar dus )is je OV abbo gewoon gratis(wist ik al natuurlijk :+)

[ Bericht 1% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 29-09-2012 02:28:46 ]
pi_117416072
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:53 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook gevraagd aan NS, hoe ze dat willen oplossen maar daar kreeg ik gek genoeg geen antwoord op.....
Ze hebben er ook nog geen oplossing voor (ooit hebben ze een barcodelezer bedacht, maar toen kwamen ze er achter dat er ook internationale tickets zonder barcode zijn.)
Tot nu toe is het plan van de NS om de poortjes alleen in de spits te sluiten en er een meneer met een pet naast te zetten voor de afwijkende gevallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door stavromulabeta op 30-09-2012 10:51:01 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 30 september 2012 @ 09:47:46 #41
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_117416087
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 september 2012 18:15 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Zoals in Rome: ¤1 voor 70 minuten met het OV. Best een goede oplossing lijkt me.
als het ov ook in Italiaanse rijstijl is kom je daar ongeveer 1 straat mee verder dus zo goedkoop is het niet.
pi_117417178
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 09:46 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Tot nu toe is het plan van de NS om de poortjes alleen in de spits te sluiten en er een meneer met een pet naast te zetten voor de afwijkende gevallen.
En dat is een prima oplossing. Bijna overal waar treinstations met poortjes zijn afgesloten doen ze het zo. Engeland, Madrid, Lissabon, Japan, ...
pi_117417971
Als ze hier in Nederland die ontelbare miljoenen die ze in het OV chipkaart-debacle hebben gepompt, gewoon rechtstreeks in het OV hadden geinvesteerd, dan had het hier ook gratis kunnen zijn en hadden de vervoersmaatschappijen waarschijnlijk quitte gespeeld.
  zondag 30 september 2012 @ 11:42:03 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117418204
quote:
7s.gif Op zondag 30 september 2012 11:31 schreef Farenji het volgende:
Als ze hier in Nederland die ontelbare miljoenen die ze in het OV chipkaart-debacle hebben gepompt, gewoon rechtstreeks in het OV hadden geinvesteerd, dan had het hier ook gratis kunnen zijn en hadden de vervoersmaatschappijen waarschijnlijk quitte gespeeld.
Reken eens voor?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 30 september 2012 @ 11:44:09 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117418255
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Het heeft wel met de OV-Chipkaart te maken, want door technische beperkingen is die totaal niet geschikt voor het prijsmodel van al het Nederlandse OV.

Hij kan bijv. hoogstens de laatste 10 transacties (check-in, check-uit, opladen) opslaan. Korting op een retourkaartje kan NS daarom niet meer geven, want bij de terugreis is de heenreis niet meer zichtbaar als je tussendoor 2 keer hebt opgeladen en 3 busritjes hebt gemaakt.

Wat je dus ook ziet is dat in andere landen de OV-chipkaart dan ook alleen wordt ingevoerd voor eenvoudige situaties. Dus hetzij wanneer het prijsmodel heel eenvoudig is, of alleen voor bepaalde aspecten waarbij er voor ingewikkeldere reisproducten nog gewoon papieren kaartjes parallel bestaan.

En over samenreiskorting zal ik dan maar niet beginnen, dat is met de Nederlandse implementatie van de chipkaart al helemaal onmogelijk. Dat is vrij simpel op te lossen met een extra knopje op het incheckapparaat, zoals in België, maar dat hebben we in Nederland niet.
Onzin, translink systems gebruikt dezelfde software die ook voor de oystercard en al die andere chipkaarten wordt ingezet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_117418474
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Onzin, translink systems gebruikt dezelfde software die ook voor de oystercard en al die andere chipkaarten wordt ingezet.
Nou en hebben al die andere landen het ingewikkelde prijssysteem van nederland ??
pi_117418491
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Reken eens voor?
met 5 miljard die er tot op heden is ingepompt had je ver kunnen komen toch ?
  zondag 30 september 2012 @ 11:53:51 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117418506
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 11:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou en hebben al die andere landen het ingewikkelde prijssysteem van nederland ??
Ligt, zoals ik zei, aan het prijsmodel, niet aan de chipkaart.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_117418523
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Reken eens voor?
Tel de volgende kosten eens op:
- ontwikkelkosten van de eerste versie van de chipkaart
- overal poortjes / incheckpunten, in elk station, in alle bussen, trams en metro's
- het hele logistieke proces omgooien van strippenkaart naar chipkaart
- voorlichting, publiciteit, ondersteuning naar klanten toe
- omscholing van personeel, aanschaf van mobiele kaartreaders
- enorme extra onverwachte kosten nav de berg exploits van de chipkaart, er moest een hele nieuwe versie ontwikkeld worden, poortjes en readers moesten hierop aangepast worden
- etc etc

Dan kom je op een enorm bedrag dat je had kunnen uitsparen en waar je het OV best een tijdje van kan laten rijden. Gooi er wat slimme extra inkomsten bij in de vorm van reclame of desnoods direct marketing op basis van reisgedrag. Want gratis kan best betekenen dat je daarvoor je anonimiteit moet opgeven. Verhuur winkelruimte in metro's, weet ik veel. Een beetje creatief denken en je bent uit de kosten.
  zondag 30 september 2012 @ 11:55:55 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117418557
Zie nog steeds geen berekening.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')