Woensdag is inderdaad de Honeywell monteur bij mij langs geweest.
Hij ging eerst kijken met zijn zaklampje bij elke aansluiting. Ik ben nooit zo slim geweest om ze van te voren op slot te zetten, zodat er sommige niet achterover staan een klein stukje. Hier viel hij over en dit was volgens hem het probleem dat de ketel aan sloeg.
Als je de kraan er af haalt zit er boven in een klein zwart schakelaar, als die niet goed aangesloten zit, kan dat veroorzaken dat de ketel onnodig aan slaat, omdat hij niet contact maakt. Tevens moet je dan op je scherm ook dat logo zien knipperen. Ik weet dat dit niet de oorzaak is, maargoed hij zegt van wel en hij is de expert, dus laat je hem ook maar.
Na alle kranen gecontroleerd te hebben en daarna los gemaakt te hebben, zijn we samen gaan inleren opnieuw. Eerst de evotouch naar factory reset en daarna inleren.
Hier kwam hij ook tegen hetzelfde probleem als mij aan. We konden er niet 2 in 1 zone krijgen. De Duitse HR80's met dezelfde software kregen we niet in 1 zone, waardoor we 2 die standaard in het pakket zaten bij elkaar hebben gezet.
Na dat alles ingeleerd was en ik op de kranen heb aangesloten + meteen opslot heb gedraaid, heeft hij 1 kamer kort laten verwarmen, zodat de Evotouch zijn ding heeft kunnen doen.
Alle zones zijn op dat moment rond de 19 a 20 graden en hij zette alle zones terug naar 16 graden. Het was nu afwachten of hij ging aanslaan.
Gelukkig voor mij ging hij aanslaan, terwijl alles meer dan 3 graden warmer was, dit vond hij vreemd, waardoor hij via Systeem status verwarming op uitschakelde zetten. Hierdoor gaan alles zones terug na 5 graden. Op dit moment gingen we weer samen afwachten of hij ging aan slaan.
Na 5 a 10 minuten sloeg hij weer aan. Dit was niet verklaarbaar voor hem, waardoor hij er een nieuwe aan/uit schakelaar er op ging zetten. Na deze uit zijn auto te hebben gepakt en er op te hebben geklikt, is de ketel niet meer aangeslagen. Ik heb hem van 10 uur sochtends tot 15:00 smiddag op uit laten staan, maar de ketel heb ik niet meer gehoord. Ik vind het opzich wel jammer ook dat je optimalisatie standaard uit staat op de evotouch, deze heb ik bij mij wel weer aangezet.
Hierna heb ik de Evotouch naar een winkel/bedrijf bij mij in de buurt meegenomen, om de laatste software versie 2.3 er op laten instaleren. Ik ben erg blij dat je nu in de screensave de i hebt, als je hierop klikt zie je in 1 oog opslag hoe warm het in alle zones is.
Voor mij doen weet ik dus dat het niet aan mijn configuratie lag, ondanks hij blijft zeggen dat het een combinatie van beide was, maar dat is logisch, anders zegt hij dat een element van Honeywell niet meer goed functioneerde.
Wat ik wel van hem geleerd heb is hoe de schakel momenten min of meer werkt, dit wist ik niet meer/ben ik vergeten.
Als je 3 schakel momenten hebt, laat hij de ketel langer draaien, omdat hij maar 3x in het uur controleerd. Met een factory reset, wat wij hebben uitgevoerd staat deze weer standaard op 6x in het uur, waardoor hij dus om de 10 minuten controleerd hoe of wat, maar daardoor ook eventueel korter hoeft te draaien.
Voor nu is het probleem bij mij opgelost hoewel hij soms vaak lijkt aan te slaan, maar wat de monteur ook uitlegde is als je alle zones op 19 graden hebt staan en op je scherm ook 19 staat, kan het in werkelijkheid maar 18.8 graden zijn, waardoor hij aanslaat. Er mag 0.5 tot max 1 graden verschil tussen zitten met aanslaan, dat is ongeveer de marge die ze hanteren.
Ik ben zelf benieuwt en ga het ook in de gaten houden.
Groet,
Sven