abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:44:48 #26
13698 microkid
speaks digitalk
pi_117669628
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 00:12 schreef AJS1 het volgende:

[..]

Hallo Microkid,

ik heb een aan/uit module BDR91A1000 (aangesloten op een Nefit ketel) die ik op de locatie van mijn oude thermostaat in de woonkamer heb bevestigd. Zodoende kan ik direct in de woonkamer zien wanneer de ketel aanslaat. Deze gaat, zoals eerder beschreven, bij geen warmtevraag 3x per uur voor 1 minuut aan. Dit effect treedt echter (nog) niet 's-nachts op wanneer de ingestelde temperatuur (16 graden) ruim onder de gemeten temperatuur ligt. Zoals ik nu heb kunnen vaststellen treedt het onnodig aanslaan op als de gemeten temperatuur binnen een marge van 2,5 graad van de gemeten temperatuur ligt. Dus als de temperatuur is ingesteld op 16 graden wordt de ketel 3x per uur voor 1 minuut aangezet als de gemeten temperatuur onder 18,5 graden komt. Dit is dus geen "bijverwarming" om de 16 graden te behouden.

Duidelijk genoeg uitgelegd?

Ik ben benieuwd waar honeywell mee komt als de configuratie bij a3bo is onderzocht.
Heel duidelijk :)
Alleen, ik heb zo te zien dezelfde configuratie (Atag CV met aan/uit module) en mij ketel gaat dus niet aan als er geen warmtegraag is. Ook 's nachts niet. Optimalisatie staat aan, het aantal schakelpunten is bij mij 6. Ik zal anders een de belangrijkste instellingen van mijn configuratie opschrijven, mogelijk hebben jullie daar iets aan.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:45:10 #27
13698 microkid
speaks digitalk
pi_117669646
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 09:45 schreef a3bo het volgende:
Staat optimalisatie aan?
Het zou kunnen dat de Evotouch als het ware de ketel al voorverwarmt om meteen warmte te kunnen leveren als de gemeten temperatuur onder de ingestelde komt.
Nee, dat doet EvoHome niet.
pi_117671605
Ik werd deze week dus gebeld door de leverancier die het pakket mij geleverd heeft, dat het product niet goed zou functioneren.

Honeywell heeft met hem gebeld hierover en het probleem lijkt wel bij hem neergelegd. Honeywell wilt samen met een monteur van hem bij mij langs komen om te kijken hoe het aangesloten is, omdat het niet door een officiele is aangesloten.

Deze leverancier zei dood leuk tegen mij, ik ga hiervoor wel geld in rekening brengen, want de monteur kost ook wat en die 3 a 4 tientjes dat ik heb verdiend aan het pakket is ook niks. Ik heb tegen hem verteld ik vind het best dat je je monteur in rekening brengt, maar ik betaal hem niet en daarnaast heb ik mijn klacht bij Honeywell aangekaart, want naast mij zijn er nog tientallen andere met het zelfde probleem dat de ketel aanslaat. Hierdoor kan ik niet zeggen na 1.5 jaar dat het probleem bij jou ligt lijkt mij.

Hij ging weer met Honeywell bellen en ik heb daarna ook niks meer vernomen helaas, ondanks ik deze week ook terug gebeld zou worden.
pi_117679585
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:44 schreef microkid het volgende:

[..]

Heel duidelijk :)
Alleen, ik heb zo te zien dezelfde configuratie (Atag CV met aan/uit module) en mij ketel gaat dus niet aan als er geen warmtegraag is. Ook 's nachts niet. Optimalisatie staat aan, het aantal schakelpunten is bij mij 6. Ik zal anders een de belangrijkste instellingen van mijn configuratie opschrijven, mogelijk hebben jullie daar iets aan.
Hallo Microkid,

graag een overzicht van jouw instellingen, want het is wel bijzonder dat jij geen problemen hebt met het onnodig aanslaan van de ketel. Ik heb als test zojuist het aantal schakelmomenten per uur verhoogd van 3 naar 6 net zoals jij hebt. Ben benieuwd wat het effect morgen overdag is.

Wordt vervolgd.
pi_117679715
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:28 schreef smv het volgende:
Ik werd deze week dus gebeld door de leverancier die het pakket mij geleverd heeft, dat het product niet goed zou functioneren.

Honeywell heeft met hem gebeld hierover en het probleem lijkt wel bij hem neergelegd. Honeywell wilt samen met een monteur van hem bij mij langs komen om te kijken hoe het aangesloten is, omdat het niet door een officiele is aangesloten.

Deze leverancier zei dood leuk tegen mij, ik ga hiervoor wel geld in rekening brengen, want de monteur kost ook wat en die 3 a 4 tientjes dat ik heb verdiend aan het pakket is ook niks. Ik heb tegen hem verteld ik vind het best dat je je monteur in rekening brengt, maar ik betaal hem niet en daarnaast heb ik mijn klacht bij Honeywell aangekaart, want naast mij zijn er nog tientallen andere met het zelfde probleem dat de ketel aanslaat. Hierdoor kan ik niet zeggen na 1.5 jaar dat het probleem bij jou ligt lijkt mij.

Hij ging weer met Honeywell bellen en ik heb daarna ook niks meer vernomen helaas, ondanks ik deze week ook terug gebeld zou worden.
Volgens mij kan je beter de (kosteloze?) inspectie bij a3bo op 15 oktober afwachten. Het is natuurlijk te gek dat jij geld zou moeten uitgeven voor een door de fabrikant voorgestelde controle.
pi_117680259
Kosten zijn bij mij niet ter sprake geweest.
Ik ga er dan ook van uit dat deze ook niet gerekend zullen worden.
Honeywell heeft de inspectie zelf voorgesteld, zonder verdere voorwaarden.
Ik ga jullie zeker op de hoogte houden.
  zondag 7 oktober 2012 @ 11:23:11 #32
13698 microkid
speaks digitalk
pi_117684711
Bij deze even de belangrijkste parameters in mijn setup:
(In het huis van m'n ouders hangt trouwens ook een EvoHome, en ook daar gaat de ketel niet onnodig aan)

4 zones (woonkamer, keuken, studeerkamer, badkamer)

warmtevraag: ketelrelaismodule
buitenvoeler: geen
warmwaterregeling: geen

zone woonkamer: radiatoren, interne temperatuurvoeler
overige zones: radiatoren, externe temperatuurvoeler

uit temp instelling: 5
vakantie temp instelling: 15
interne voeler calibreren: 0
schakelingen per uur: 12
min aan tijd: 2
comm verlies: uitgeschakeld
optimalisering: adaptieve start
pi_117697846
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:23 schreef microkid het volgende:
Bij deze even de belangrijkste parameters in mijn setup:
(In het huis van m'n ouders hangt trouwens ook een EvoHome, en ook daar gaat de ketel niet onnodig aan)

4 zones (woonkamer, keuken, studeerkamer, badkamer)

warmtevraag: ketelrelaismodule
buitenvoeler: geen
warmwaterregeling: geen

zone woonkamer: radiatoren, interne temperatuurvoeler
overige zones: radiatoren, externe temperatuurvoeler

uit temp instelling: 5
vakantie temp instelling: 15
interne voeler calibreren: 0
schakelingen per uur: 12
min aan tijd: 2
comm verlies: uitgeschakeld
optimalisering: adaptieve start
Hallo Microkid,

Bedankt voor het overzicht. Ik zie geen afwijkende instellingen t.o.v. mijn configuratie. Ik heb gisteravond het aantal schakelingen als test verhoogd van 3 naar 6 per uur. Resultaat: de ketel springt nu 6x per uur aan voor 1 minuut zonder warmtevraag. Conclusie: het probleem van onnodig aanslaan blijft bestaan.
  zondag 7 oktober 2012 @ 20:23:40 #34
13698 microkid
speaks digitalk
pi_117704992
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 17:20 schreef AJS1 het volgende:

[..]

Hallo Microkid,

Bedankt voor het overzicht. Ik zie geen afwijkende instellingen t.o.v. mijn configuratie. Ik heb gisteravond het aantal schakelingen als test verhoogd van 3 naar 6 per uur. Resultaat: de ketel springt nu 6x per uur aan voor 1 minuut zonder warmtevraag. Conclusie: het probleem van onnodig aanslaan blijft bestaan.
Heb je ook software 2.1?
pi_117738384
Ik heb inderdaad ook versie 2.1. Zou het probleem soms ketel afhankelijk zijn?
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 07:32:42 #36
13698 microkid
speaks digitalk
pi_117762483
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 17:21 schreef AJS1 het volgende:
Ik heb inderdaad ook versie 2.1. Zou het probleem soms ketel afhankelijk zijn?
Lijkt me niet, want de ketel wordt aangestuurd door het EvoHome relais. Als er bij jouw dus een paar keer per uur een groen lampje op het relais gaat branden is EvoHome de oorzaak (groen lampje = warmtevraag). Gaat de ketel aan zonder dat het lampje op het relais aan gaat, dan doet de ketel het dus zelf.
pi_117780862
Hallo allemaal.

Ik ben nieuw in het Evohome systeem en heb me behoorlijk ingelezen. Aangezien aanschaf een behoorlijke investering is en de installateur er weinig tot geen kaas van gegeten heeft wil ik hier vragen even met mij mee te kijken naar wat ik wil aanschaffen.

Na een renovatie zijn er in diverse ruimten in mijn huis problemen ontstaan met het warm krijgen en te snel warm worden. Ook werk ik vaak thuis en wil ik het behaaglijk krijgen in de werkkamer.

Ik bezit over een bosch HR ketel HRC 35 modulerend.

Woonlaag 1 is een woonkamer met een open keuken beide voorzien van oversizes radiatoren. Ook is er een aparte hal met een radiator die nu altijd dicht staat.

Woonlaag 2 een badkamer met vloerverwarming(elektrisch) en een handoekradiator. Een hobby werkkamer en 2 slaapkamers.

Woonlaag 3 cv ruimte en een apart hobbyruimte.

Ik wil graag aanschaffen:

Set bestaande uit: 1 x evotouch ATC928G1000
1 x tafelstandaard ATF100
1 x open therm rf-module R8810A1018
1 x ruimtethermostaat DT92
8 x HR80

In de woonkamer(zone1) plaats ik dan de evotouch met 2 HR80 (voeler uit)
in de hal (zone2) 1 HR80
In de werkkamer (zone3) DT92 + 1 HR80 (voeler uit?) ivm bereikbaarheid(HR80) en makkelijker instellen via DT92
In de slaapkamer1 (zone4) 1 HR80
In de slaapkamer2 (zone5) 1 HR80
in de badkamer (zone6) 1 HR80
in de hobbykamer (zone7) 1 HR80

Dit zou moeten werken naar mijn idee.

Er blijft geen open radiator over. Er moet dan een bypass tussen gezet worden ?

IK kan dan alle ruimtes regelen vanuit de woonkamer middels de evotouch. en in de werkkamer middels de DT92.

ik hoor graag tips enz.

danny
pi_117791483
Bypass of shunt is inderdaad nodig
pi_117797165
Hallo Danny,

prima configuratie. Bypass is zeker aan te bevelen.
pi_117803592
Een vraagje, als een HR80 lokaal wordt bediend, zal het programma op de Evotouch dan de lokale temperatuurinstelling op de schakelmomenten weer terug instellen naar datgene wat in het Evotouch programma is ingesteld ?
Het lijkt er namelijk op dat dit in mijn configuratie niet gebeurt.
pi_117803616
*****OPROEP AAN EVOHOME MENSEN MET ONNODIG AANSLAAN*****

Persoon van Evohome kon mij vertellen dat ze maar 4 meldingen hebben ontvangen over het onnodig aanslaan. Dit zegt mij dus dat niet iedereen Evohome aan het stalken is, want er zitten meer dan 4 mensen hier op forum die het probleem hebben. Graag iedereen aanmelden, hoe meer mensen ze hebben, hoe duidelijker het probleem word bij Evohome.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Heer van Honeywell heeft mij maandag gebeld en vertelde mij dat Buurse Scheepswerf tegen hun gemaild had dat ik geen interesse meer had in een oplossing. Dit ondanks hij tegen mij zei dat hij met Honeywell ging bellen, om te vertellen dat hij zijn monteur wel degelijk in rekening gaat brengen en dat we naar een oplossing gaan zoeken.

Buurse Scheepswerf is dus een vuile oplichter eerste klas met zijn toko.

Gelukkig vermoedde Honeywell al dat Buurse erg kort door de bocht was en het antwoord niet geloofde. Honeywell vertelde tegen mij dat ze met een monteur langs willen komen en mocht het een fout/probleem aan mijn kant zijn, omdat ik het zelf heb geinstalleerd mag ik de monteur betalen, mocht het inderdaad aan het systeem liggen, dan betaald Honeywell de monteur.

Dit is omdat ik zelf het geinstalleerd heb en niet de kranen ook van Honeywell heb gebruikt vermoedelijk op de radiatoren etc...

Honeywell gaat nu voor mij een bedrijf wat bij mij in de buurt zit opbellen en de situatie uitleggen en laat het bedrijf met mij opbellen voor een afspraak en eventueel bespreken wat de kosten kunnen gaan worden, mocht het inderdaad aan mijn eigen kant liggen.
Jammer genoeg ben ik hier niet happig op, maar om nu niks te gaan doen en geen monteur te betalen, blijf ik natuurlijk met het probleem zitten. Zoiezo wacht ik het inderdaad even af wat er bij A3bo uit gaat komen, maar ik vermoed dat bij hem hetzelfde loopt, alleen niet duidelijk verteld is betreft monteur.

Gr.

Sven
pi_117803624
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 07:55 schreef a3bo het volgende:
Een vraagje, als een HR80 lokaal wordt bediend, zal het programma op de Evotouch dan de lokale temperatuurinstelling op de schakelmomenten weer terug instellen naar datgene wat in het Evotouch programma is ingesteld ?
Het lijkt er namelijk op dat dit in mijn configuratie niet gebeurt.
Dit gebeurd naar zoveel x aantal minuten/uur.

doe het zelf ook soms op HR80 omhoog draaien en als ik dan na uur/paar uur kijk staat hij weer op de instelling die op evotouch staat.
pi_117803638
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:29 schreef bokkers het volgende:
Hallo allemaal.

Ik ben nieuw in het Evohome systeem en heb me behoorlijk ingelezen. Aangezien aanschaf een behoorlijke investering is en de installateur er weinig tot geen kaas van gegeten heeft wil ik hier vragen even met mij mee te kijken naar wat ik wil aanschaffen.

Na een renovatie zijn er in diverse ruimten in mijn huis problemen ontstaan met het warm krijgen en te snel warm worden. Ook werk ik vaak thuis en wil ik het behaaglijk krijgen in de werkkamer.

Ik bezit over een bosch HR ketel HRC 35 modulerend.

Woonlaag 1 is een woonkamer met een open keuken beide voorzien van oversizes radiatoren. Ook is er een aparte hal met een radiator die nu altijd dicht staat.

Woonlaag 2 een badkamer met vloerverwarming(elektrisch) en een handoekradiator. Een hobby werkkamer en 2 slaapkamers.

Woonlaag 3 cv ruimte en een apart hobbyruimte.

Ik wil graag aanschaffen:

Set bestaande uit: 1 x evotouch ATC928G1000
1 x tafelstandaard ATF100
1 x open therm rf-module R8810A1018
1 x ruimtethermostaat DT92
8 x HR80

In de woonkamer(zone1) plaats ik dan de evotouch met 2 HR80 (voeler uit)
in de hal (zone2) 1 HR80
In de werkkamer (zone3) DT92 + 1 HR80 (voeler uit?) ivm bereikbaarheid(HR80) en makkelijker instellen via DT92
In de slaapkamer1 (zone4) 1 HR80
In de slaapkamer2 (zone5) 1 HR80
in de badkamer (zone6) 1 HR80
in de hobbykamer (zone7) 1 HR80

Dit zou moeten werken naar mijn idee.

Er blijft geen open radiator over. Er moet dan een bypass tussen gezet worden ?

IK kan dan alle ruimtes regelen vanuit de woonkamer middels de evotouch. en in de werkkamer middels de DT92.

ik hoor graag tips enz.

danny
Bypass kan je ook doen aan de hand van 1 radiator geen HR80 op zetten, maar gewoon je knop er op laten en deze een klein stukje open draaien. Zo doe ik het zelf ook, op deze manier kan je CV de warmte kwijt als hij aan slaat.
pi_117803976
Een shunt is natuurlijk energiezuiniger...
pi_117808866
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 07:58 schreef smv het volgende:
*****OPROEP AAN EVOHOME MENSEN MET ONNODIG AANSLAAN*****

Persoon van Evohome kon mij vertellen dat ze maar 4 meldingen hebben ontvangen over het onnodig aanslaan. Dit zegt mij dus dat niet iedereen Evohome aan het stalken is, want er zitten meer dan 4 mensen hier op forum die het probleem hebben. Graag iedereen aanmelden, hoe meer mensen ze hebben, hoe duidelijker het probleem word bij Evohome.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb gebeld, de helpdesk zou het doorgeven al hadden ze nooit van het probleem gehoord. De vraag is dan of het wel bij de juiste personen terecht komt.

Als Honeywell nou zelf een (internationaal) forum zou starten, dan zouden ze vanzelf zien dat mensen gaan reageren. En anders maken ze een gebruikersaccount hier aan om interactief met ons te overleggen.
pi_117812359
Hallo, hier ook een nieuwe Evohome gebruiker sinds begin januari.
En ja, ik herken helaas ook het onnodig aanslaan van de ketel meerdere keren per uur.

Mijn configuratie:
Begane grond: vloerverwarming met een HR80, externe voeler (in de Evotouch)
Optimalisatie staat ingeschakeld, ik ga het nu eens proberen zonder.
1e etage: 3 slaapkamers met 1 radiator, allen HR80. Badkamer met 1 radiator, normale kraan (dus fungeert als bypass)
2e etage: 1 radiator met HR80.
De radiatoren bovenstaan allen permament ingesteld op 15 graden.
Beneden houdt de vloerverwarming het makkelijk op temperatuur en de ketel zou dus maar af ten toe aan hoeven gaan. Zeker als de houtkachel ook nog eens aan staat.

Enfin, jammer dat het systeem dus niet lijkt te doen wat het zou moeten doen. Nu draait de ketel vaak overbodig: weg energiebesparing.
pi_117814901
Het niet terugzetten naar de programmatemperatuur van de Evotouch zou veroorzaakt kunnen worden doordat de temperatuur bij alle schakelmomenten dezelfde instelling heeft, in mijn geval dus 10 graden.
De Evotouch beschouwt dat blijkbaar als een teken dat er niets behoeft te gebeuren.
Ik ga het programma nu aanpassen zodat elk schakelmoment een wisselende temperatuur aanstuurt.

Overigens deelde men mij bij Honeywell mede dat de HR80 module al dermate oud is, ruim 10 jaar, waardoor terugkoppeling van handmatig ingestelde temperatuur niet mogelijk is en ook niet meer kan worden toegevoegd in toekomstige software releases. Is dus een beperking van de HR80 als gevolg van te oude hardware.
pi_117815786
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 11:59 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik heb gebeld, de helpdesk zou het doorgeven al hadden ze nooit van het probleem gehoord. De vraag is dan of het wel bij de juiste personen terecht komt.

Als Honeywell nou zelf een (internationaal) forum zou starten, dan zouden ze vanzelf zien dat mensen gaan reageren. En anders maken ze een gebruikersaccount hier aan om interactief met ons te overleggen.
Ik heb het per mail gedaan en eventueel kan je aangeven dat het al in onderzoek is en er meer mensen hierover al geklaagt hebben.
Als ik thuis kom, kan ik je eventueel naam opgeven wie mijn mail heeft behandeld.
pi_117815805
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:55 schreef fleche2012 het volgende:
Hallo, hier ook een nieuwe Evohome gebruiker sinds begin januari.
En ja, ik herken helaas ook het onnodig aanslaan van de ketel meerdere keren per uur.

Mijn configuratie:
Begane grond: vloerverwarming met een HR80, externe voeler (in de Evotouch)
Optimalisatie staat ingeschakeld, ik ga het nu eens proberen zonder.
1e etage: 3 slaapkamers met 1 radiator, allen HR80. Badkamer met 1 radiator, normale kraan (dus fungeert als bypass)
2e etage: 1 radiator met HR80.
De radiatoren bovenstaan allen permament ingesteld op 15 graden.
Beneden houdt de vloerverwarming het makkelijk op temperatuur en de ketel zou dus maar af ten toe aan hoeven gaan. Zeker als de houtkachel ook nog eens aan staat.

Enfin, jammer dat het systeem dus niet lijkt te doen wat het zou moeten doen. Nu draait de ketel vaak overbodig: weg energiebesparing.
Per mail een klacht aanmelden bij Honeywell ook aangeven dat het in onderzoek is door hogerhand.
pi_117843159
Het lijkt inderdaad zo logisch, maar indien een schakelmoment op de Evotouch geen gewijzigde temperatuur aangeeft, dan doet het apparaat niets richting de HR80.

Dus als er op de HR80 handmatig een temperatuur is ingesteld, zal deze alleen teruggaan naar de programmainstelling, indien de Evotouch een wijziging van de ingestelde temperatuur in het programma ziet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')