i know. Ik kon zo snel geen goed plaatje vinden.quote:Op vrijdag 28 september 2012 09:07 schreef Viking84 het volgende:
Die regenpakken in de OP matchen niet.
Heul nietquote:Op vrijdag 28 september 2012 10:13 schreef V1z0R het volgende:
Nette lijstjes zoals altijd Mar en GB!
Niet echt geen gevangenisbed, eh?quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:26 schreef MarMar het volgende:
Owja, ik vergeet mijn B helemaal..
B: De wandeling en druk bakken en koken, de lasagnasaus wordt gemaakt van tomaten uit eigen tuin.
Oeh kewl!!quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:25 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
http://www.huisvanbewaring.nu/suite-c27
Ik hoop zo dat we vanavond in deze kamer slapen.Altijd al eens in een rond bed willen slapen.
Zo af en toe hollandse pot vind ik echt heerlijk. En morgen maak ik van de restjes Shepherds Piequote:
Je mag ook nee zeggen...quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:02 schreef Viking84 het volgende:
* Viking84 voegt punt tiramisugebak toe aan lijstje.
Damn vertrekkende collega's.
Aaahhhhhhhhhhhh, doe niet zo ongezellig joh!quote:
Nee van Multivlaaiquote:Op vrijdag 28 september 2012 11:11 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Zelfgebakken gebak Vik? En was het lekker?
Ik heb net een stuk boterkoek met appel op.
Zweedse Marktplaats?quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:29 schreef Jagärtrut het volgende:
beuh, geen tweedehandsfiets te vinden in de stad. ik stel het nog maar even uit, dan denk ik.
In een envelop stoppen en naar Zweden sturen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:48 schreef Viking84 het volgende:
Over fietsen en sloten gesproken.
Ik kreeg gisteren een superkekke sleutelhanger van de politie toen ik langs het Malieveld fietste met "zet je fiets goed vast, dan word je niet verrast" oid erop.
Eerst even vragen of ze een Zweedse versie hebbenquote:Op vrijdag 28 september 2012 12:49 schreef loveli het volgende:
[..]
In een envelop stoppen en naar Zweden sturen.
Twee zelfs!quote:
^^quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb overigens ook nog nooit een bekeuring gehad.
Maar jij rijdt niet dagelijks autoquote:
^^quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:59 schreef conleche het volgende:
Echt niet?Ik wel 100 of zo. Nou misschien niet helemaal, maar veel zal het niet schelen.
jij bent toch de persoon die haar verzekeringen niet naloopt en geen flauw benul heeft wat ze waaraan uitgeeftquote:Op vrijdag 28 september 2012 13:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind het gewoon zonde van mn geld. In het buitenland houd ik me sowieso aan de snelheid. In Nederland lang niet altijd, maar ik let op snelheidscontroles die worden gemeld op de radio. Niet genoeg parkeergeld overkomt me niet, dan parkeer ik maar ergens anders of ik zorg dat ik voldoende bij me heb. Licht op de fiets doet het, zodra die het niet doet, laat ik het maken en APK krijg je briefje van de RDW, dus das best knap om te vergeten.
Jaquote:Op vrijdag 28 september 2012 13:29 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
jij bent toch de persoon die haar verzekeringen niet naloopt en geen flauw benul heeft wat ze waaraan uitgeeft
Ja, ineens werkt het dan weer!quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:28 schreef Viking84 het volgende:
* Viking84 gniffelt om Co die lekker door blijft quoten.
Krijg je standaard de foto bij ookquote:Op vrijdag 28 september 2012 13:32 schreef loveli het volgende:
Duitse boetes zijn veel toffer dan NLse.
tot nu toe heb ik dit jaar meer bespaard op mn verzekeringen, dan dat ik boetes heb gekregen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:30 schreef _aurum_ het volgende:
Ik heb weleens boetes gehad. Kan uit ervaring vertellen dat ik beter in Duitsland het gas in kan trappen dan in Nederland
tof.quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:42 schreef drumstickNL het volgende:
Zo; vandaag 6 boterhammen met pindakaas; 6 mueslirepen en 2 pakken volle melk gehad. + appel en mandarijntje
Goede dag dus, kom met ontbijt en avondeten op 3600 kcals.
Lekker van je collega's op die afdeling dan!quote:Op vrijdag 28 september 2012 18:38 schreef the85mc het volgende:
Had ik al gezegd dat t mijn dag niet was? Had bespreking, kom ik terug bij werkplek, en alles op slot..
Hele afdeling al naar huis..
Dus na zoeken een receptie gevonden die open was. Wilden ze eerst niet komen.omdat het niet dringend was. Niet dringend?? Telefoon, paspoort huissleutels, jas, alles lag binnen! Nee, dat kan niet wachten tot maandag! Wat denk je zelf?
Na drie kwartier toch beveiliger gekomen, dus nu kan ik naar huis.
Is studentenwerk kamer.. En mn spullen lagen niet direct in het zicht. Blijkbaar gaan ze er vanuit dat studenten op vrijdag niet na 5 uur bezig zijn.quote:Op vrijdag 28 september 2012 18:55 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Lekker van je collega's op die afdeling dan!![]()
Je kan door het bed zakkenquote:Op vrijdag 28 september 2012 19:14 schreef the85mc het volgende:
[..]
Is studentenwerk kamer.. En mn spullen lagen niet direct in het zicht. Blijkbaar gaan ze er vanuit dat studenten op vrijdag niet na 5 uur bezig zijn.
Wet van murphy gaat vandaag wel op... Wilde met de auto naar vrienden, heb ik lekke band.
Ik geloof dat ik beter op bed kan gaan liggen, dan kan er weinig meer fout gaan.
Best goede dag zo te horen. je bent op de goede wegquote:Op vrijdag 28 september 2012 16:42 schreef drumstickNL het volgende:
Zo; vandaag 6 boterhammen met pindakaas; 6 mueslirepen en 2 pakken volle melk gehad. + appel en mandarijntje
Goede dag dus, kom met ontbijt en avondeten op 3600 kcals.
Ga je onzin elders uitventen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:22 schreef Xblister het volgende:
[..]
Best goede dag zo te horen. je bent op de goede weg
OT:
Ik drink nu ongeveer 6 wheyshakes per dag, die doe ik met 300 gr magere melk. verder probeer ik daarnaast zo weinig mogelijk te eten. Maar op de een of andere manier lijkt dit niet echt het gewenste effect te hebben. Ik krijg toch gewoon voldoende binnen dus waarom (lijkt) het niet te werken?
Ja je moet wat met een vitamine allergie..quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:22 schreef Xblister het volgende:
[..]
Best goede dag zo te horen. je bent op de goede weg
OT:
Ik drink nu ongeveer 6 wheyshakes per dag, die doe ik met 300 gr magere melk. verder probeer ik daarnaast zo weinig mogelijk te eten. Maar op de een of andere manier lijkt dit niet echt het gewenste effect te hebben. Ik krijg toch gewoon voldoende binnen dus waarom (lijkt) het niet te werken?
quote:Op zaterdag 29 september 2012 09:17 schreef the85mc het volgende:
Utrecht is ook leuk om door heen te wandelen, mocht je te vroeg zijn. Wat ga je trouwens doen?
Of ga je naar de kamasutra
Have fun! Zit nog te werken vandaag. Hopelijk om 3 uur klaar, dan kan ik daarna nog mtben. Wil eigenlijk eens proberen eens verder dan 60 km te gaan..quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee ging er voor opleiding naartoe. Nu nog evem de stad in
Wil je die t-shirts gaan verkopen, of voor eigen gebruik?quote:Op zaterdag 29 september 2012 19:04 schreef conleche het volgende:
Thanx! Ik heb het heel rustig gehouden in Frankrijk! Het was meer uitrusten van de reis naar New York. Heb niet geschilderd, wel een ontwerp voor een t-shirt gemaakt, want er is tegenwoordig een zeefdrukkerijtje in Belgie, dus wil even kijken of dat lukt om met de hand in beperkte oplage wat t- shirten te zeefdrukken. Voor de rest heb ik veel gekookt (en gegeten) paar x naar het strand geweest, gelezen en toch ook nog 2x gerend.
Ik zag dat BJ ook weer terug was! WB!en Uniekje is weer eens vakantie aan het houden meende ik te zien.
![]()
(veel plezier!)
Mijn lijstje van vandaag:
O: 2 volkoren beschuit met oude kaas
T: 2 plakken wilde zalm
L: 3 roggecrackers met oude kaas
T: citroenyoghurtje
T: druiven en wat suikervrije salmiakdropjes
T: wodka
D: kliekje thais: rijst met curry en groenten
T: als ik nog zin heb: kwark met citroen en zoetstof. Of indien minder honger: blokje extra pure choco
Jazeker. Je kunt het ook zelf makenquote:Op zaterdag 29 september 2012 22:11 schreef Ierse_Strijder het volgende:
Bestaan er eigenlijk ook muesli zonder suiker/heel weinig suiker?
Ga maandag naar natuurvoedingswinkel.quote:Op zaterdag 29 september 2012 22:51 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Jazeker. Je kunt het ook zelf maken
naturel muesli.. de suikers zit 'm in de toegevoegde "vruchtjes" als je dat zoetige toch wilt, doe er dan lekker stukjes vers fruit door, appeltje ofzoquote:Op zaterdag 29 september 2012 22:11 schreef Ierse_Strijder het volgende:
Bestaan er eigenlijk ook muesli zonder suiker/heel weinig suiker?
Jouw gesnoep valt volledig in het niet bij dat van mijquote:Op zondag 30 september 2012 14:42 schreef Goodbye het volgende:
Wat een rust hier!![]()
O: 3 kampioentjes, 1 met ham, 1 met gelderse worst en 1 met salami
B: 10 km wandelen
T: thee + koekje, 1/4 tosti, appel, plak ontbijtkoek, 3 snoepjes
T: ijsje van de ijssalon die vandaag voor het laatst open was
T: volk. boterham banaan of een bakje griekse yoghurt met banaan
D: boerenkoolstamppot met rookworst
T: stukje gevulde speculaas
Beetje veel gesnoep, I know.
Is het zo erg?quote:Op zondag 30 september 2012 14:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jouw gesnoep valt volledig in het niet bij dat van mij.
Ik plaats alleen maar nette lijstjesquote:Op zondag 30 september 2012 14:51 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Is het zo erg?Ik zocht je lijstje, maar die zal je wel met een reden niet geplaatst hebben.
![]()
Echt zalig weer is het vandaag, 2 uur gewandeld en nog een uurtje in de tuin gezeten ook.Zag dat het vanaf morgen weer lekker gaat regenen de hele week.
Yup, als ik weer thuis ben wacht er een zalmmoot op me.quote:
Zalmmoot is denk ik iig voedzamer dan de Adonisquote:Op zondag 30 september 2012 15:16 schreef loveli het volgende:
[..]
Yup, als ik weer thuis ben wacht er een zalmmoot op me.
Dat klinkt toch sneuer dan "als ik thuis ben wacht er een adonis op me"
Ervaring mee?quote:Op zondag 30 september 2012 15:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Altijd nog beter dan een seriemoordenaar.
Hier ook, maar mijn leefgenoten eten allemaal veel sneller dan ikquote:Op zondag 30 september 2012 13:06 schreef Viking84 het volgende:
Wow Mar, een handje kruidnoten. Hier is er een hele zak doorheen gegaan![]()
.
Je kondigde toch gister aan dat je de broekriem aan wilde trekken?quote:Op zondag 30 september 2012 14:42 schreef Goodbye het volgende:
Wat een rust hier!![]()
O: 3 kampioentjes, 1 met ham, 1 met gelderse worst en 1 met salami
B: 10 km wandelen
T: thee + koekje, 1/4 tosti, appel, plak ontbijtkoek, 3 snoepjes
T: ijsje van de ijssalon die vandaag voor het laatst open was
T: volk. boterham banaan of een bakje griekse yoghurt met banaan
D: boerenkoolstamppot met rookworst
T: stukje gevulde speculaas
Beetje veel gesnoep, I know.
Maandag 1 oktoberquote:Op zondag 30 september 2012 21:38 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Je kondigde toch gister aan dat je de broekriem aan wilde trekken?
Dat was het idee, om de slechte lijstjes te gaan posten met als doel schoppen op de juiste plek te krijgen.quote:Op zondag 30 september 2012 21:42 schreef _aurum_ het volgende:
Li: ga je weer lijstjes posten? Hele lijstjes? Niet alleen de gezonde dingen?
Gewoon in het openbaar? Waar kwamen die vandaan dan?quote:Op maandag 1 oktober 2012 01:53 schreef An24 het volgende:
Dag slankies! Wat eten jullie allemaal lekker. Zodra ik thuis ben, ook weer kruidnoten snoepen.
Verder was ik gister super kwaad. Twee jonge jaguars aan een lijntje, wachtend tot mensen met ze op de foto wilden. Kon me maar amper inhouden
Same, mijn kinderen kunnen zeuren wat ze willen, wij gaan niet naar het circus als er een dier meedoet.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Gewoon in het openbaar? Waar kwamen die vandaan dan?
Ik word al kwaad van circussen.
Daglicht komt hier wel volop binnen, tis volgens mij vooral vocht in de lucht. Binnenkort ff infrarood sauna pakken en verder gewoon doorbijten, dat kan ik heus!quote:
Nog knap dat je je kon inhouden... Hoe is de vakantie anders?quote:Op maandag 1 oktober 2012 01:53 schreef An24 het volgende:
Dag slankies! Wat eten jullie allemaal lekker. Zodra ik thuis ben, ook weer kruidnoten snoepen.
Verder was ik gister super kwaad. Twee jonge jaguars aan een lijntje, wachtend tot mensen met ze op de foto wilden. Kon me maar amper inhouden
Hoor ik best vaak mensen over anders, gelukkig.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:53 schreef Tinkepink het volgende:
En inderdaad zielig die dieren, maar zolang er nog legale (!) slavernij en kinderarbeid bestaat maak ik me daar drukker over. Dat komt veel vaker voor dan je denkt en je hoort er nooit iemand over.
Daar hoor je idd weinig over, maar ik zou niet weten waarom mensenleed belangrijker zou zijn, eigenlijk. Dieren zijn net als kinderen overgeleverd aan volwassenen, dus ik vind dierenleed net zo erg.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:53 schreef Tinkepink het volgende:
En inderdaad zielig die dieren, maar zolang er nog legale (!) slavernij en kinderarbeid bestaat maak ik me daar drukker over. Dat komt veel vaker voor dan je denkt en je hoort er nooit iemand over.
Dat nog wel maar direct erna vertrokken. Ze vond me er ook al ziekjes uitzien en toen ze met wat hapjes kwam werd het er niet beter opquote:Op maandag 1 oktober 2012 08:59 schreef Jagärtrut het volgende:
balen, V1Z..dus niet met het meisje een film gekeken?
Ik heb gister voor het eerst the matrix gezien, wat een toffe film. En verder voel ik mezelf ook een beetje ziek worden en dat kan niet, want woensdag naar NL!
sein je ook nog even dat ene vrouwmens in zodat ze voor je kan zorgen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:08 schreef V1z0R het volgende:
I'm staying out of this one...
[..]
Dat nog wel maar direct erna vertrokken. Ze vond me er ook al ziekjes uitzien en toen ze met wat hapjes kwam werd het er niet beter op
Positief punt, ik heb dus sinds vrijdagmiddag al niet gerookt.zou dat betekenen dat ik best zonder zou kunnen?
The Matrix is goed inderdaad. 2 & 3 kijken op eigen risico trouwens
Hopen dat het meevalt, ziekig reizen lijkt me helemaal kut!
^^quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:53 schreef Tinkepink het volgende:
Bescheiden, 20%.quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:06 schreef _aurum_ het volgende:
mijn collega zijn vrouw is zwanger en nu vind hij dat hij recht heeft 10% loonsverhoging (en hij is serieus). Want een kind is duur
Dus ik heb mijn manager ingeseind dat ik dan als ik zwanger ben recht heb op 20% want ik moet dat kind ook nog dragen, dat telt extra.
quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:06 schreef _aurum_ het volgende:
mijn collega zijn vrouw is zwanger en nu vind hij dat hij recht heeft 10% loonsverhoging (en hij is serieus). Want een kind is duur
Dus ik heb mijn manager ingeseind dat ik dan als ik zwanger ben recht heb op 20% want ik moet dat kind ook nog dragen, dat telt extra.
Dat vind ik altijd zo'n raar non-argumentquote:Op maandag 1 oktober 2012 10:06 schreef _aurum_ het volgende:
ach, ik heb het niet slechtquote:
Je wil niet weten hoe vaak je als manager mensen moet "wijzen" op het feit dat ze hun geld ook anders kunnen besteden.quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:11 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n raar non-argument![]()
Ik ga verhuizen en mijn hypotheek gaat omhoog... Mag ik even vangen? Net zoiets
Dude! Het gaat er niet om wat je kanquote:Op maandag 1 oktober 2012 10:11 schreef V1z0R het volgende:
[..]ik moet anderen hun kinderen verdragen wat nog zwaarder is, ik heb dus recht op +30%
En ik ben 27 Aurum, kan heus mezelf wel verzorgen wanneer ik ziek ben hoor
Toen m'n oom 'verplicht' naar Zwitserland moest verhuizen heeft hij wel opslag er voor gekregen, blijkt daar nogal duur te zijn allemaal. Maar dat was dus 'verplicht'...quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:11 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n raar non-argument![]()
Ik ga verhuizen en mijn hypotheek gaat omhoog... Mag ik even vangen? Net zoiets
Loveli for president!quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:35 schreef loveli het volgende:
Benzineprijzen, zorgkosten, btw. Gewoon allemaal doorberekenen aan werkgever.Hoe meer geld we hebben, des te beter voor de economie en daar spint hij ook garen bij.
Denk dat het er vanaf hangt wat je basissalaris is, wanneer je voor het laatst loonsverhoging hebt gehad en hoe goed je het doet. Denk dat dat vooral bepaalt of het werktquote:
Mjah, als je een kind krijgt, krijg je ook kinderbijslag en afhankelijk van je inkomen kindertoeslag van de belastingdienstquote:Op maandag 1 oktober 2012 10:59 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Denk dat het er vanaf hangt wat je basissalaris is, wanneer je voor het laatst loonsverhoging hebt gehad en hoe goed je het doet. Denk dat dat vooral bepaalt of het werkt
Ik vraag gewoon mijn manager om een hoger budget voor volgend jaar aan te vragen omdat ik loonsverhoging wil. Dat past mooi bij mijn hogere functieschaal die ik volgend jaar ga krijgenDan kan hij er alvast op anticiperen
![]()
Kan ik weer nieuwe schoenen halen
Hee nee, ga er eens op door. Alle discussies ketsen af en het is al zo saai op het werkquote:Op maandag 1 oktober 2012 11:06 schreef MarMar het volgende:
[..]
Mjah, als je een kind krijgt, krijg je ook kinderbijslag en afhankelijk van je inkomen kindertoeslag van de belastingdienst
Overigens vind ik wel dat iemand die hard werkt genoeg zou moeten verdienen om in zijnhaar eentje een gezin een beetje fatsoenlijk te onderhouden, maar dat is weer een ander verhaal.
quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:59 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Denk dat het er vanaf hangt wat je basissalaris is, wanneer je voor het laatst loonsverhoging hebt gehad en hoe goed je het doet. Denk dat dat vooral bepaalt of het werkt
Ik vraag gewoon mijn manager om een hoger budget voor volgend jaar aan te vragen omdat ik loonsverhoging wil. Dat past mooi bij mijn hogere functieschaal die ik volgend jaar ga krijgenDan kan hij er alvast op anticiperen
![]()
Kan ik weer nieuwe schoenen halen
Ik praat niet graag in rondjesquote:Op maandag 1 oktober 2012 11:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hee nee, ga er eens op door. Alle discussies ketsen af en het is al zo saai op het werk.
Gevolg van andere prioriteiten. Als je op 2 inkomens een hypotheek afsloot, kon je meteen de badkamer, keuken, dakkapel en vakantie in Zuid-Frankrijk 'betalen'. Hebzucht heeft de huidige huizenprijzen in de hand gewerkt. Als niemand het ervoor over had om 2 inkomens te gebruiken voor de hypotheek van een huis, waren de huizenprijzen niet zo opgelopen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:40 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik praat niet graag in rondjesvolgens mij heb ik wel al vaker gezegd dat ik prijzen van bijvoorbeeld een 1gezinswoning belachelijk hoog vind in verhouding met wat een gemiddelde volwassene verdient.
Imho zou je als volwassene een woning, vaste lasten, boodschappen en nog wat bijkomende kosten moeten kunnen betalen met 1 inkomen, ook als je minder hoog opgeleid bent.
Dat ligt niet per sé aan het inkomen, ook aan de prijzen van bovenstaand lijstje.
daar gaan we weerquote:Op maandag 1 oktober 2012 12:39 schreef the85mc het volgende:
HRA afschaffen.. Net zoals allerlei toeslagen/belastingen/accijnzen.
Eerst laat de overheid door loonbelasting etc etc mensen geld afdragen, en later geeft de overheid het terug in HRA, toeslagen en bijslagen. Bureaucratie ten top.
Ik meen zoiets gezien te hebben bij de Hoogvliet. Zal straks even voor je kijken.quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:03 schreef loveli het volgende:
Weet iemand of ze in de NL Aldi ook zuurdesem roggebrood verkopen?
Oew, vers is denk wel een uitdaging. Gok zomaar dat dat in NL een probleem kan worden, want volgens wordt zuurdesembrood niet zo vaak vers verkocht maar is het altijd een houdbare variant.quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:28 schreef loveli het volgende:
Tx!
Toevoeging: gaat om vers brood, niet de houdbare voorverpakte versie. Was vorige week in Duitsland en die dingen zijn toch wel verslavend.
Ik zie een stijgende lijnquote:Op maandag 1 oktober 2012 14:02 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Oew, vers is denk wel een uitdaging. Gok zomaar dat dat in NL een probleem kan worden, want volgens wordt zuurdesembrood niet zo vaak vers verkocht maar is het altijd een houdbare variant.
Wel een betere verslaving dan Guylian.
Crap in=Crap out..quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:09 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik zie een stijgende lijn
Zoek wat opties om makkelijk mee te kunnen nemen als er een vergadering uitloopt. Natuurwinkel is een optie (minpunt: ver weg en duur, groot pluspunt: geen gist), bij Aldi Nord kost een kilo roggebrood (met zuurdesem en gist) 1.09.
Keuzes...
True en daar worden weer uren en administratiekosten etc. voor gerekend die niet zouden hoeven..quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:34 schreef the85mc het volgende:
Heb het niet goed verwoord denk ik. Zit mobiel dus genuanceerde, lange toelichtingen is niet zo handig.
Maar wat ik bedoel is door al die belastingen/teruggaves is er enorme papieren rompslomp. Voor die rompslomp zijn veel mensen aan het werk. Naar mijn mening doen die niet echt nuttig werk. Alleen maar onnodig papierwerk. Dat vind ik zonde van de tijd van die mensen, en zonde van belastinggeld.
Want het komt op mij zo over (voor 80-90%) van de huishoudens:
Je betaalt best veel belasting en je krijgt ern gedeelte weer terug als hra of huurtoeslag. Dat is papierwerk creeeren, ook voor burgers.
http://www.soma-bakkerij.nl/producten/traditioneel/oberlanderquote:Op maandag 1 oktober 2012 13:28 schreef loveli het volgende:
Tx!
Toevoeging: gaat om vers brood, niet de houdbare voorverpakte versie. Was vorige week in Duitsland en die dingen zijn toch wel verslavend.
Zelf maken!quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:09 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik zie een stijgende lijn
Zoek wat opties om makkelijk mee te kunnen nemen als er een vergadering uitloopt. Natuurwinkel is een optie (minpunt: ver weg en duur, groot pluspunt: geen gist), bij Aldi Nord kost een kilo roggebrood (met zuurdesem en gist) 1.09.
Keuzes...
Die oberlander kan ik hier ook krijgen en is m'n standaard plan B. Natuurwinkel hoeft niet, want de jouwe is verder weg dan 'de mijne'quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:14 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
http://www.soma-bakkerij.nl/producten/traditioneel/oberlander
Deze wordt verkocht bij mijn supermarkt. Kan zaterdag evt wel wat voor je meenemen? Kan ook even bij de lokale natuurwinkel kijken voor je, fiets ik toch langs als ik naar de sportschool ga.
Van mij hoeven ze die HRA niet af te schaffen, maar als ik om me heen kijk, zie ik veel mensen wel 'boven hun stand' leven. Oftewel, een duurder koophuis kopen omdat dat goedkopere niet groot/mooi/chique/weetikwat genoeg is.quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:06 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
daar gaan we weer
Jij hebt zeker geen koophuis? Want de meesten kunnen niet overleven zonder HRA.
Man, geen kinderen, ver buiten de randstad. Een gezin met 2 kinderen heeft een ander kostenplaatje.quote:Op maandag 1 oktober 2012 16:34 schreef V1z0R het volgende:
Wou al zeggen, heb dit keer geen maandelijkse teruggave maar gebruik HRA-aftrek als spaarpotje en houd nog zo'n 400 over zonder m'n extra's over m'n loon.
Was meer om het feit dat je best tevreden kan zijn en binnen je kunnen leven.quote:Op maandag 1 oktober 2012 16:40 schreef loveli het volgende:
[..]
Man, geen kinderen, ver buiten de randstad. Een gezin met 2 kinderen heeft een ander kostenplaatje.
Ben het wel eens met Coco dat veel mensen moeite hebben genoegen te nemen met iets passends.
Goeie combo!quote:Op maandag 1 oktober 2012 18:59 schreef Cocotrimonium het volgende:
Aardappelen (ik typte eerst aarsappelen en spuugde bijna mijn melk uit toen ik het las en voor me zag), spinazie en vissticks. Lekker
![]()
Vissticks echt al jaaaaaaren niet meer gehad. Voor zo eens een keertje nom!
quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:08 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Goeie combo!
En in mijn hoofd zien aambeien er ook altijd uit als kont-aardbeien![]()
![]()
Onverwachte foto's van voor en na een etentje tonen goed hoe mijn buik ontploft na eten![]()
Lekker! Alleen hou ik niet van salade. En ravigottesaus.quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:16 schreef V1z0R het volgende:
Vissticks zijn ook heerlijk als je ze op spinaziesalade doet met wat ravigottesaus
quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Lekker! Alleen hou ik niet van salade. En ravigottesaus.
Voel je je trouwens nu wel alweer beter? Omdat je in het weekend ziek was, bedoel ik.
Nee, en de spinaziequote:Op maandag 1 oktober 2012 19:33 schreef V1z0R het volgende:
Ohja, shoppen, moet ik ook nog doenHeb daar alleen zo'n hekel aan...
[..]de vissticks vind je dus alleen lekker!?
Wel beter, nog niet helemaal goed, vandaag dus ook nog thuis gebleven...
Denk ook niet dat m'n collega's graag mij tegenover gehad hadden, hele tijd nog aan het hoesten en trompetteren.
Dus een Mariaatje gedaan en op de bank met kleedje en thee gehangen (niet dat Maria vaak ziek is, maar bij haar denk ik aan kleedjes en thee)
Vissticks dóór de salade? Mafketel!quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:23 schreef V1z0R het volgende:
Rauwe spinazie met beetje (rode) ui, ananas, appel, ei en dan vissticks en ravigottesaus naar smaak
Maar kun je combineren met wat je wilt lijkt me, denk dat garnalen erbij ook nog wel smakelijk zou zijn.
Zou niet al te sterke smaken erbij doen, in ieder geval dan niet veel, smaak van vissticks kun je snel overheersen lijkt me.
quote:Op maandag 1 oktober 2012 18:20 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
HRA is ooit ingesteld om het bezit van een eigen huis te stimuleren? Dat is volgens mij prima gelukt, maar we zijn nu zo ver dat deze maatregel er voor zorgt dat of mensen meer geld vragen dan hun huis waard is omdat de koper toch wel HRA krijgt, of je koopt een huis wat je eigenlijk niet kan/wil betalen maar doe toch maar want de overheid betaalt wel mee.
Ik ken de ins en outs niet, maar het lijkt me dat de HRA achterhaald is en tegen zichzelf is gaan werken. In principe vind ik dan dat hij moet worden afgeschaft al begrijp ik ook dat dat doordat het al zolang doorgaat niet makkelijk mogelijk is. Ik ben echter geen politici dus mag ik ongenuanceerd roepen. Weg met de HRA.
Groetjes,
O: 4 boterhammen 2 gekookt ei
T: koffie, appel
L: 4 boterhammen pindakaas
T: koffie, yoghurt
D: zelfgemaakte soep, kip, veel groente
Spuit 11 : ik ben ook voor het (stapsgewijs) stopzetten van de hra en voor een verbod op aflossingsvrije hypotheken. Heb overigens wel een eigen huis en recht op hypotheekaftrek in nl.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:12 schreef the85mc het volgende:
Ik was wel serieus over hra, maar heb idd geen koophuis en hra.
Maar dit is dan rauw he...quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nee, en de spinazieDus vissticks met spinazie
En omg, wat omschrijf je Maria té schattig
Nou, hopelijk voel je je in ieder geval snel wat beter
Ja, ik weet het niet. Vissticks is voor mij net zoiets als patat eten, lekker, maar wel fout. En dat combineert zich in mijn hoofd niet met salade.quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:57 schreef V1z0R het volgende:
Waarom is vissticks op salade zo vreemd?Koolvis, zalm, kreeft, garnalen, makreel, rundvlees, spekjes, inktvis, kip... Kunt vrij veel vlees en vis over salades doen vind ik.
Ik neem als T nu een beker warme melk met een halve banaan er door, maar als m'n smaak in orde was zou ik gaan voor lekker blokje kaas, GB
[..]
Maar dit is dan rauw he...beter dan m'n omschrijving die ik een poosje geleden deed
Komt wel goed, denk dat het morgen wel weer zo goed als over is, bedankt*filmpje kijken gaat, want koude voeten begint te krijgen*
Aan het eind van de maand betalen is idd gebruikelijk. Is het een camera die je toch al kwijt wilde of eentje die het waard is om te houden? Al je statiegeldflessen al ingeleverd? Jaszakken nagekeken op verborgen geld?quote:Op maandag 1 oktober 2012 17:09 schreef Chicolate het volgende:
Een camera verkopen omdat je anders de boodschappen niet kunt betalen. Dit moet wel een nieuw dieptepunt zijn(mijn loon loopt een maand achter. Dat is blijkbaar normaal, dat ze een maand later pas uitbetalen. Tot die tijd zit ik dus 1,5 maand zonder buffer of loon en leef ik van mn stufi. Als dit niet werkt moet ik mn papa lief aan gaan kijken voor een voorschotje).
Wie verwarmt je voeten?quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:57 schreef V1z0R het volgende:
*filmpje kijken gaat, want koude voeten begint te krijgen*
Het dekentje...quote:
quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:12 schreef Jagärtrut het volgende:
Fijne dag vandaag, hard gewerkt. Morgenn lekker een dagje thuis werken, tentamens nakijken, wassen en brood bakken. Heb een vrij idealistisch beeld in m'n hoofd, kijken hoe dat uit gaat pakken.
Verder een cadeautje gekregen van de Duutser, namelijk een geweldig boek over brood bakken, dat Zon beetje de bijbel is op dat gebied. Erg tof!
viel mee hoor, het bord wortels, winterpeen was goed vol, en vriendlief had 2 tartaartjes gebakken.quote:
Ik ben het met V1z eens, ik vind het ook heel erg weinig. Gooi 'm eens door een calorie checker?quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:24 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
viel mee hoor, het bord wortels, winterpeen was goed vol, en vriendlief had 2 tartaartjes gebakken.![]()
Salade in de bedrijfskantine zaten veel kidneybonen in, dus voedzaam...
waar kan ik die vinden? en tips zijn welkom hoor, wat is slim om anders te doen?quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:26 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik ben het met V1z eens, ik vind het ook heel erg weinig. Gooi 'm eens door een calorie checker?
wat zal je aanraden om toe te voegen? iets van rijst? kwark?quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:30 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Valtaf.nl of de app van Fat secret bijv.
Die geven ook mooi aan wat je verhouding eiwit/KH/vet is.
Ik begrijp dat je enigszins wilt kickstarten, maar dit is volgens mij niet veel meer dan 1200 calorieen. Als je dat al haalt.
quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Noten.
[..]
En skip de kruidnoten.
Ik vind hem mooi!quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lijstje
O: flinke bak kwark, met wat muesli en honing
T: appel
L: 3 bth: dubbele met kaas en 1 met jam
D: 3 rösti's, vegaburger en rode kool
T: nog een klein bakje kwark
Ik snapte de pasjes nietquote:Op maandag 1 oktober 2012 22:24 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Oe! Nu? Hoe vind/vond je het?
Als je een goede docent(e) hebt komt dat vanzelf goedquote:Op maandag 1 oktober 2012 22:26 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik snapte de pasjes nietAfrikaanse dans ging wel enorm goed haha
Het ging mij allemaal wat te snel. En ik had echt het idee dat ik meer moest drinken voordat ik soepel zou wordenquote:Op maandag 1 oktober 2012 22:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Als je een goede docent(e) hebt komt dat vanzelf goedWel leuk?
Niet altijd hoorquote:Op maandag 1 oktober 2012 22:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
Als je een goede docent(e) hebt komt dat vanzelf goedWel leuk?
Krijg nu een beetje zo'n beeld van je broertjequote:Op maandag 1 oktober 2012 22:34 schreef Probability het volgende:
[..]
Het ging mij allemaal wat te snel. En ik had echt het idee dat ik meer moest drinken voordat ik soepel zou worden
Maar ik vind de pasjes van bodyshape ook al lastig te volgen..
Voelde mij een beetje zoals m'n broertje er uitziet als hij danst
Ja okayquote:
Nice, beter ga ik dat een keer doen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:58 schreef loveli het volgende:
Heb het 2 of 3 keer gedaan en meer botsingen gehad dan in >15 jaar autorijden. EN heb je net een beetje een idee hoe de pasjes gaan, dan moet je met je armen iets heel anders gaan doen. Coordinatie down the drain.
Oh ik bedoelde dat ik het idee had dat ik meer wijn moest drinkenquote:Op maandag 1 oktober 2012 22:47 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Krijg nu een beetje zo'n beeld van je broertje
[ afbeelding ]
Soepel van meer drinken? Ik merkte wel dat gewoon vaker doen soepeler maakte. Van meer drinken krijg ik juist een klotsbuik![]()
Achjaaa kan alsnog leuk wezen
[..]
Ja okayMaar ach bij ons in de les is een groot deel niet heel soepel of gracieus, maar ze/we hebben er alsnog wel lol in
Mexico is voornamelijk jungle, dus ze kunnen overal vandaan komen. Of bijv. Uit Belice of Guatemala. Heb het ook niet gevraagd omdat ik die mensen geen aandacht wilde geven.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Gewoon in het openbaar? Waar kwamen die vandaan dan?
Ik word al kwaad van circussen.
Tevens goeiemorgen. Er staat op dit moment één klus, waar ik nu mee aan de slag ga, en we zijn vandaag met z'n vieren, dus ik hoop heel hard dat er nog wat bij komt, anders wordt het een laaaaaange dag. Ach, dan ga ik aan m'n studieopdrachten werken.
Ja, verder goed. Ik treed nog ff niet te veel in details, maar zelf met een jeep door de jungle rijden, snorkelen in cenotes (ff googlen), luieren en lekker eten...het is allemaal super. Ook zitten we in een resort waar we wakker worden tussen de aapjes. Vanmorgen bij ons appartement zat een moeder met baby in de boomquote:Op maandag 1 oktober 2012 08:56 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!
Had een leuk weekend kunnen worden, maar toen werd ik ziek
Daarom maar even geen lijstjes, zijn maar miezerige porties kwark, boel fruit dat weer wel, sloten met water en thee en noten om nog enigszins wat binnen te krijgen.
[..]
Nog knap dat je je kon inhouden... Hoe is de vakantie anders?
quote:
Mooi lijstjequote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Planning
O: flinke bak kwark met banaan en beetje honing
T: appel
L: 3 bth: dubbele kaas, 1x jam
D: volkorenpenne met groentensaus (ong. 800 gr. ital.groente) (voor meerdere dagen)
T: nog een beetje kwark?
kan ik me voorstellen. Kun je niet voorstellen dat je naar huis gaat, en een dagje spontaan vrij hebt?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:14 schreef Viking84 het volgende:
En weer is er niks te doen. Gaat waarschijnlijk de hele week zo blijven en dan hebben we het volgende week weer idioot druk
. Ik haat dit soort dagen.
Duvel is er een paar daagjes nietquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Mooi lijstje.
Is die D voor twee dagen? (dus voor jou en Duvel?)
Ik heb al niet zoveel vrije dagen meer en morgen, dodag en vrijdag is het weer hetzelfde liedje, dus kan ik net zo goed een week vrij nemen (en dat willen mijn collega's ook wel, want zij zitten in hetzelfde schuitje). Ik wil vrij nemen op het moment dat ik daar zin in heb en niet omdat er niets te doen isquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:15 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
kan ik me voorstellen. Kun je niet voorstellen dat je naar huis gaat, en een dagje spontaan vrij hebt?
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:13 schreef Jagärtrut het volgende:
goeiemorgen, slankies! Vandaag heb ik heeeeeeeel veel tentamens na te kijken. Lekker dagje thuiswerken, met muziek en koffie, en brood bakken uit m'n nieuwe boek!
@ V1z: lief dat je het vraagt! Het gaat hartstikke goed. We hebben dit weekeind gevierd dat we vier jaar samen zijn! Morgen ga ik naar Nederland, en dat zal gek zijn, niet samen zijn...maar de duutser kijkt er ook wel naar uit, het huis voor zich te hebben. Dat zou ik ook hebben, denk ik.
Oh, leuk! Alsnog gefeli!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:13 schreef Jagärtrut het volgende:
@ V1z: lief dat je het vraagt! Het gaat hartstikke goed. We hebben dit weekeind gevierd dat we vier jaar samen zijn! Morgen ga ik naar Nederland, en dat zal gek zijn, niet samen zijn...maar de duutser kijkt er ook wel naar uit, het huis voor zich te hebben. Dat zou ik ook hebben, denk ik.
ja hoor, zou ik ook hebben. Ik vind het ook heerlijk om een dagje thuis te werken, lekker het huis voor me alleen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh, leuk! Alsnog gefeli!
En herkenbaar hoor. Ik vind het ook lekker oms soms het huis voor me alleen te hebben. Als ik een weekje vakantie heb, dan is M. er sowieso op de ma & vrij. Geen probleem. Maar als hij dan ONVERWACHT een dagje vrij neemt (niet eens om samen iets te doen, maar gewoon, om thuis te zitten en te gamen), dan kan ik heel chagrijnig worden
Andersom ook hoor. Ik heb nu vrij (vorige week al), en was op vrijdag met mam & oma een dagje weg. En zij vroegen me al "of M. dat niet vervelend vond om alleen thuis te zitten, moeten we niet langzaam naar huis gaan?". Ehrm.. Nee. Ik weet vrij zeker dat hij het al lang prima vond om een dagje lekker voor zichzelf te hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |