Van die hele groep junioren destijds eigenlijk de minst talentvolle, in ieder geval degene waar het minst van verwacht moest worden, en laat nou uitgerekend hij het meest uit zijn carrière aan het halen zijnquote:Op donderdag 27 september 2012 13:47 schreef Norrage het volgende:
Wtf had ie nog geen topic?Hij begint het waarempel te verdienen...Ik vond hem altijd zo'n net niet falertje maar gaat nu wel erg lekker
Ach, hij kan nog niet tippen aan wat Thiemo en Roowbin gedaan hebben, maar als hij dit een jaartje volhoudt komt ie in de buurt. En volgens mij was Sliceling altijd wel als een behoorlijk talent gezien hoor...ik kende hem tenminste altijd als het beste na Thiemo om eerlijk te zijn...quote:Op donderdag 27 september 2012 13:51 schreef TheArt het volgende:
[..]
Van die hele groep junioren destijds eigenlijk de minst talentvolle, in ieder geval degene waar het minst van verwacht moest worden, en laat nou uitgerekend hij het meest uit zijn carrière aan het halen zijn
Ik zei het meest uit zijn carrière halen, dus naar zijn mogelijkheden. De mogelijkheden van Robin en Thiemo schat ik wel wat groterquote:Op donderdag 27 september 2012 13:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ach, hij kan nog niet tippen aan wat Thiemo en Roowbin gedaan hebben, maar als hij dit een jaartje volhoudt komt ie in de buurt. En volgens mij was Sliceling altijd wel als een behoorlijk talent gezien hoor...ik kende hem tenminste altijd als het beste na Thiemo om eerlijk te zijn...
Tsja, hoezeer ik ook niks verwacht, ik dacht dat Lopez 'm ook wel zou tikken. En hij heeft Ferrer natuurlijk behoorlijk ver laten gaan in die derde set van hun US Open wedstrijd, tot wel 24 punten in de tiebreak. Als hij ook nog, zoals XL zegt, indoor een voordeel geniet, zit er misschien iets in.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:58 schreef BlauweBand het volgende:
Half 3 mag onze man de baan op tegen Ferrer, voor een halve finaleplaats tegen Benneteau!
Maar als er een ondergrond is waar Igor een echte kans heeft dan is het op zo'n belachelijk snelle indoorbaan.quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:45 schreef XL het volgende:
Sijsling is indoor sterk, maar ik vind Ferrer op indoor ook ijzersterk. Hij haalt veel resultaat op gravel, maar het is echt geen puur gravel kanon! Met zijn snelheid en controle past hij misschien op indoor wel beter.
Twee dingen staan natuurlijk tegen hem op indoorquote:Op vrijdag 28 september 2012 14:50 schreef rhubarb het volgende:
Ferrer's spel is er inderdaad voor geschikt, maar de statistieken zeggen toch echt dat het zijn minste ondergrond is. Winstpercentage op hard .614, clay .708, grass .708, indoor .540.
Nou ja, je hebt altijd wel het idee dat zijn service even kan wegvallen, maar zo diep als Haase kan zakken, zal Igor nooit doen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 15:08 schreef Crocmaz het volgende:
Wat staat die Sijsling heerlijk te spelen trouwens. Mooie diepe slagen, lekkere volley´s. Bij die kneus van een Haase zou ik mijn adem inhouden, dat is hier wel anders.
Heel vervelend inderdaad. Kan hem wel eens de break kosten.quote:
Zijn racket kwam na de uitzwaai van die service tegen zijn knie aan. Kan echt heel pijn doen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 15:13 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Hij zal toch niet weer geblesseerd zijn geraakt he ...
Help het je hopen. Sowieso is het feit dat hij een set pakt van Ferrer al reden voor een feestje.quote:Op vrijdag 28 september 2012 15:42 schreef XL het volgende:
ff een setje tanken, ff voelen dat het goed zit met de knie en vlammen in de derde
Niets. Hij speelt het hele jaar indoor al zo. Alleen vorige week was eigenlijk een minder toernooi.quote:Op vrijdag 28 september 2012 15:50 schreef geindoctrineerd het volgende:
haha, compleet onverwacht dit.
wat heeft hij de afgelopen dagen gegeten dat ie dit kan?
Waarschijnlijk veel rijstquote:Op vrijdag 28 september 2012 15:50 schreef geindoctrineerd het volgende:
haha, compleet onverwacht dit.
wat heeft hij de afgelopen dagen gegeten dat ie dit kan?
Heel goed, nu staat het alweer 15-30.quote:Op vrijdag 28 september 2012 15:55 schreef Morthill het volgende:
ik kom kijken en hij staat op 3-5, ik ga wel weer weg
Hij had misschien niet naar het net moeten komen. Ferrer is toch befaamd voor z'n uitstekende passing.quote:Op vrijdag 28 september 2012 15:59 schreef TheArt het volgende:
Igor doet op dat 2e SP echt ALLES goed en wordt met die laatste bal toch gepasseerd.
Zit nog wel een verschil tussen driesetters winnen en driesetters winnen van toppers. Dat eerste kan hij wel, dat tweede dus nog nietquote:Op zaterdag 29 september 2012 12:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Uiteindelijk winnen de toppers dit soort potjes bijna altijd. Maar erg knappe prestatie! Vind het ook hoopgevend dat er volgens hem veel ruimte voor verbetering is, met name qua conditie (om ook eens driesetters te gaan winnen). Dat is iets waar je relatief makkelijk aan kan werken.
? Llodra heeft volgens de app gewonnen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:53 schreef TheArt het volgende:
6-3, 6-4 prima![]()
Kwart tegen Marchenko die van Llodra won.
Oh dan interpreteerde ik een berichtje even fout. Kan ook.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:54 schreef luckass het volgende:
[..]
? Llodra heeft volgens de app gewonnen.
ik ben een scorebordjournalist wat betreft tennis. Zo'n wedstrijd kan ik gewoon niet helemaal kijken, verveel ik me te pletter. Ik ben pro-Nederland en volg eigenlijk alleen de atp/wta toernooien waar Nederlanders mee doen, en verder wel gewoon de grand slams.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je gaat toch niet menen dat dit de 1e keer is dat je hem ziet spelen?
Tips draait toch al een hele tijd mee, dus die zou je op de GS's dan vast al een keer gezien moeten hebben. Opvallend.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:51 schreef geindoctrineerd het volgende:
[..]
ik ben een scorebordjournalist wat betreft tennis. Zo'n wedstrijd kan ik gewoon niet helemaal kijken, verveel ik me te pletter. Ik ben pro-Nederland en volg eigenlijk alleen de atp/wta toernooien waar Nederlanders mee doen, en verder wel gewoon de grand slams.
Grand slams volg ik via die scorebord systemen, ik ga dan niet tennis telkens helemaal kijken. Ook omdat ik daar geen tijd voor heb.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:53 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tips draait toch al een hele tijd mee, dus die zou je op de GS's dan vast al een keer gezien moeten hebben. Opvallend.
Maar, ja, ik had hem wel eens gezien. Maar blijf het suf vinden in zo'n indoorhal.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:53 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tips draait toch al een hele tijd mee, dus die zou je op de GS's dan vast al een keer gezien moeten hebben. Opvallend.
Jinxxxxxxxxxxxx. Weer de break op 4-4quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:01 schreef TheArt het volgende:
Service van Slice loopt een stuk beter in de 2e set.
Fotograferen. Flash hadden ze het over.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:13 schreef geindoctrineerd het volgende:
Iemand die kan uitmaken wat die vrouw in het publiek doet?
quote:'Ik kan grote spelers verslaan'
HOOFDDORP - Igor Sijsling bereikte maandag zijn hoogste positie ooit op de wereldranglijst. De Amsterdammer bezet na een sterk optreden bij het Masters-toernooi in Parijs de 67e plek.
Robin Haase, al tijden de beste Nederlander, staat nog maar negen plekken hoger. Sijsling sloot in de Franse hoofdstad een ijzersterk jaar af. Hij begon 2012 nog als nummer tweehonderd van de ATP-ranking.
De 25-jarige Sijsling won drie challengers en haalde twee keer de kwartfinale van een ATP-toernooi. Hij ging na zijn nederlaag tegen Janko Tipsarevic in sportcentrum Bercy meteen op vakantie. NUsport belde met Gran Canaria.
Een beetje aan het nagenieten van dit jaar?
"Ja, weer een career high, dus daar ben ik heel erg blij mee. Ik ben tevreden over het jaar en speelde in Parijs ook goede wedstrijden. Toch ben ik alweer hongerig om aan het nieuwe jaar te beginnen. De max is nog niet bereikt."
Niet even uitrusten van tien maanden tennis?
"Dat zou je wel denken hè. Ik heb nu gewoon een extreme inner spirit omdat dit mijn meest succesvolle jaar was met het meeste plezier. Dat heb ik niet eerder gehad, dat ik zo snel aan de slag wilde."
Wanneer ga je weer beginnen?
"Over zes dagen speel ik alweer competitie in Frankrijk. Daarna moet ik helaas nog wel geopereerd worden. Ik heb poliepen in mijn gezichtsholtes. Ik heb er eigenlijk weinig last van, maar het schijnt erger te worden als je er niets aan doet. Dan ga je minder ruiken en zit je hoofd helemaal vol. Die ingreep staat voor 20 november gepland. Volgens mij is het vrij standaard, voor het herstel staat twee weken."
Kun je dan in december wel aan de Masters in Rotterdam meedoen?
"Dat hoop ik wel, maar ik weet het nog niet zeker. De planning voor december is nog niet helemaal ingevuld. Ik begin 2013 in ieder geval met toernooien in Brisbane en Auckland en de Australian Open. Ik moet deze winter gewoon zorgen dat ik topfit ben. Alle elementen van mijn spel kunnen nog iets verbeteren. Gewoon de puntjes op de i zetten, zeg maar."
Dat blijf je met dezelfde coach doen.
"Ja, ik ga gewoon verder met Joaquin Muñoz. Dat is heel goed gegaan en ik heb sinds een paar maanden ook geen financiële steun van de KNLTB meer nodig om hem te betalen. De tennisbond hielp me in eerste instantie wel."
Over geld gesproken. Hoe staat het met de sponsoring? Staan de bedrijven in de rij?
"Nou, het is wel leuk dat een aantal partijen zich hebben gemeld. Daar ben ik mee in gesprek in de hoop dat ik daar iets uit kan halen. Een vriend van me, die verstand van zaken heeft, helpt me daarbij. Ik heb geen vaste manager."
Wat zijn nu de doelen voor komend jaar?
"Ik wil graag richting de top vijftig. Ik kan nu wel gaan zeggen dat ik naar de top dertig wil en geloof ook dat ik dat kan, maar ik wil niet te hoog van de toren blazen. In ieder geval deze ranking proberen te behouden. Ik stond in Parijs, Moskou en Kuala Lumpur gewoon goed te spelen. Ik verloor daar van Tipsarevic, David Ferrer en Andreas Seppi. Dat zijn grote spelers bij wie je merkt dat ze net iets beter zijn. Ik voel dat het mogelijk is de stap te zetten om dat soort spelers ook te verslaan."
Door: NUsport/Charlie Bootsman
Mja, Stebe is wel een talent natuurlijk. Maar had inderdaad wel wat meer tegenstand verwacht van Igor.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:36 schreef TheArt het volgende:
Sijs begint het jaar met een 6-4, 6-4 nederlaag tegen Stebe. Had ik toch niet verwacht.
Nou ja tegenstand. Hij heeft gewoon zijn kansen niet gepakt. 0/4 op de BPs, Stebe pakt 2/4.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:23 schreef Rosario het volgende:
[..]
Mja, Stebe is wel een talent natuurlijk. Maar had inderdaad wel wat meer tegenstand verwacht van Igor.
Oh, had geen stats gezien. Jammer!quote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:26 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou ja tegenstand. Hij heeft gewoon zijn kansen niet gepakt. 0/4 op de BPs, Stebe pakt 2/4.
Tegen wie werkt dat nou niet, een beetje de Brenda Schultz uithangen*?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:48 schreef XL het volgende:
Prima overwinning op Haase, nu Haas.
Werkt dat een beetje, slicen tegen zo'n allrounder?
Je kunt mij er gillend gek mee maken. Ik besluit ook na 2 minuten van zo'n trekkende en pielende tegenspeler al dat meedoen de beste oplossing is en ga proberen die knurften met hun eigen spel te verwarren.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:58 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Tegen wie werkt dat nou niet, een beetje de Brenda Schultz uithangen*?
*Goed serveren en daarna louter forehands en backhands slice spelen
Youzmeister is wel titelverdediger hier. Vorig jaar won hij hier nadat hij in R1 eruit lag in Australië (tegen Golubevquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:14 schreef de_boswachter het volgende:
Ben eens benieuwd of hij het Youzhny moeilijk kan maken. De rus verkeerd namelijk niet in een erg goede vorm.
Heb vluchtig NRC gezien, daar was het uitgebreiderquote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:11 schreef Morthill het volgende:
Wel aardig interview in NRC Next vandaag, niet heel diepgaand, maar wat aardige info.
Hij is wel beter dan Robin.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:00 schreef Norrage het volgende:
Tsja. Sijs is een goede speler voor de 75e plaats ofzo. IK zie hem echt nooit die top 50 ingaan. Jammer van zo'n pot, maar als je top 50 wilt worden moet je toch tenminste een backhand kunnen slaan.
Alle respect, maar Rooowbin heeft normaliter meer talent in zijn kleine teen dan Sijsling in zijn hele lichaam. Het verschil tussen de twee zit momenteel in hun mentale aspecten...quote:
Wel als Tsonga zo matig speelt als vandaag hoor ...quote:Op maandag 11 februari 2013 23:00 schreef Morthill het volgende:
Ik zie Robin in geen enkele vorm Tsonga naar huis sturen
Wellicht, het blijft Rooowbin. Die verliest nog van spelers buiten de top 1000. Partij tegen Tsonga zou hij genadeloos wegchoken.quote:Op maandag 11 februari 2013 23:07 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Wel als Tsonga zo matig speelt als vandaag hoor ...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:09 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Als Melzer geen angstgegner voor je is, is het ook niet zo moeilijk.Niet zo sarcastisch, op de tour spelen nou eenmaal enkel goede jongens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Keurig!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:43 schreef TheArt het volgende:
Hoppa, Igor verslaat Melzer met 6-4, 7-6(3)
quote:Igor Sijsling heeft op het toernooi in Memphis een knappe zege geboekt. De Amsterdammer won in de eerste ronde met 6-4,7-6 (3) van Jürgen Melzer.
De Oostenrijker is de nummer 27 van de wereldranglijst. De 25-jarige Sijsling staat 44 plaatsen lager. Vorige week zorgde hij in de eerste ronde van het ABN Amro-toernooi in Rotterdam al voor een stunt door Jo-Wilfried Tsonga te verslaan.
Sijsling moet het in Memphis nu opnemen tegen Marin Cilic. De Kroaat, als eerste geplaatst, won in de eerste ronde met moeite van zijn landgenoot Ivan Dodig: 4-6,6-2,6-3.
Weer dat angstgegner verhaalquote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:11 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[NOS]
Igor Sijsling heeft in de eerste ronde van het toernooi van Memphis de titelverdediger Jurgen Melzer verslagen. De Nederlander was met 6-4 7-6 te sterk voor de Oostenrijker. Dat is een goede overwinning, want Melzer was in vorm. Twee weken geleden haalde hij nog de finale van het toernooi in Zagreb, waar hij Robin Haase in de semifinale versloeg. Melzer staat bekend als een angstgegner van de Hagenaar.
[NOS]
Hij kan sowieso vrijuit spelen, niemand zal het hem kwalijk nemen als hij verliest, en hij heeft al een ronde gepakt.quote:
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:27 schreef Norrage het volgende:
[..]
Weer dat angstgegner verhaal
Alhoewel dat nu wel iets meer gestalte had gekregen
Zoveel vertrouwen heb ik in de journalistiek jaquote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:28 schreef Morthill het volgende:
Op ATP.com:
Giant-killer Igor strikes again
[..]Geloof je nu serieus wat daar staat
Vandaag, 3 uur lokale tijd volgens mij. Weet niet precies wat dat onze tijd is.quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:30 schreef geindoctrineerd het volgende:
wanneer is zn wedstrijd tegen cilic? morgen?
11 uur nederlandse tijd dan!quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:32 schreef Salamando het volgende:
[..]
Vandaag, 3 uur lokale tijd volgens mij. Weet niet precies wat dat onze tijd is.
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 00:32 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Als je minder clutch bent dan Cilic is er wel iets goed mis, trouwens.
ja, de grappemakerquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |