Fotograferen. Flash hadden ze het over.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:13 schreef geindoctrineerd het volgende:
Iemand die kan uitmaken wat die vrouw in het publiek doet?
quote:'Ik kan grote spelers verslaan'
HOOFDDORP - Igor Sijsling bereikte maandag zijn hoogste positie ooit op de wereldranglijst. De Amsterdammer bezet na een sterk optreden bij het Masters-toernooi in Parijs de 67e plek.
Robin Haase, al tijden de beste Nederlander, staat nog maar negen plekken hoger. Sijsling sloot in de Franse hoofdstad een ijzersterk jaar af. Hij begon 2012 nog als nummer tweehonderd van de ATP-ranking.
De 25-jarige Sijsling won drie challengers en haalde twee keer de kwartfinale van een ATP-toernooi. Hij ging na zijn nederlaag tegen Janko Tipsarevic in sportcentrum Bercy meteen op vakantie. NUsport belde met Gran Canaria.
Een beetje aan het nagenieten van dit jaar?
"Ja, weer een career high, dus daar ben ik heel erg blij mee. Ik ben tevreden over het jaar en speelde in Parijs ook goede wedstrijden. Toch ben ik alweer hongerig om aan het nieuwe jaar te beginnen. De max is nog niet bereikt."
Niet even uitrusten van tien maanden tennis?
"Dat zou je wel denken hč. Ik heb nu gewoon een extreme inner spirit omdat dit mijn meest succesvolle jaar was met het meeste plezier. Dat heb ik niet eerder gehad, dat ik zo snel aan de slag wilde."
Wanneer ga je weer beginnen?
"Over zes dagen speel ik alweer competitie in Frankrijk. Daarna moet ik helaas nog wel geopereerd worden. Ik heb poliepen in mijn gezichtsholtes. Ik heb er eigenlijk weinig last van, maar het schijnt erger te worden als je er niets aan doet. Dan ga je minder ruiken en zit je hoofd helemaal vol. Die ingreep staat voor 20 november gepland. Volgens mij is het vrij standaard, voor het herstel staat twee weken."
Kun je dan in december wel aan de Masters in Rotterdam meedoen?
"Dat hoop ik wel, maar ik weet het nog niet zeker. De planning voor december is nog niet helemaal ingevuld. Ik begin 2013 in ieder geval met toernooien in Brisbane en Auckland en de Australian Open. Ik moet deze winter gewoon zorgen dat ik topfit ben. Alle elementen van mijn spel kunnen nog iets verbeteren. Gewoon de puntjes op de i zetten, zeg maar."
Dat blijf je met dezelfde coach doen.
"Ja, ik ga gewoon verder met Joaquin Muņoz. Dat is heel goed gegaan en ik heb sinds een paar maanden ook geen financiële steun van de KNLTB meer nodig om hem te betalen. De tennisbond hielp me in eerste instantie wel."
Over geld gesproken. Hoe staat het met de sponsoring? Staan de bedrijven in de rij?
"Nou, het is wel leuk dat een aantal partijen zich hebben gemeld. Daar ben ik mee in gesprek in de hoop dat ik daar iets uit kan halen. Een vriend van me, die verstand van zaken heeft, helpt me daarbij. Ik heb geen vaste manager."
Wat zijn nu de doelen voor komend jaar?
"Ik wil graag richting de top vijftig. Ik kan nu wel gaan zeggen dat ik naar de top dertig wil en geloof ook dat ik dat kan, maar ik wil niet te hoog van de toren blazen. In ieder geval deze ranking proberen te behouden. Ik stond in Parijs, Moskou en Kuala Lumpur gewoon goed te spelen. Ik verloor daar van Tipsarevic, David Ferrer en Andreas Seppi. Dat zijn grote spelers bij wie je merkt dat ze net iets beter zijn. Ik voel dat het mogelijk is de stap te zetten om dat soort spelers ook te verslaan."
Door: NUsport/Charlie Bootsman
Mja, Stebe is wel een talent natuurlijk. Maar had inderdaad wel wat meer tegenstand verwacht van Igor.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:36 schreef TheArt het volgende:
Sijs begint het jaar met een 6-4, 6-4 nederlaag tegen Stebe. Had ik toch niet verwacht.
Nou ja tegenstand. Hij heeft gewoon zijn kansen niet gepakt. 0/4 op de BPs, Stebe pakt 2/4.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:23 schreef Rosario het volgende:
[..]
Mja, Stebe is wel een talent natuurlijk. Maar had inderdaad wel wat meer tegenstand verwacht van Igor.
Oh, had geen stats gezien. Jammer!quote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:26 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou ja tegenstand. Hij heeft gewoon zijn kansen niet gepakt. 0/4 op de BPs, Stebe pakt 2/4.
Tegen wie werkt dat nou niet, een beetje de Brenda Schultz uithangen*?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:48 schreef XL het volgende:
Prima overwinning op Haase, nu Haas.
Werkt dat een beetje, slicen tegen zo'n allrounder?
Je kunt mij er gillend gek mee maken. Ik besluit ook na 2 minuten van zo'n trekkende en pielende tegenspeler al dat meedoen de beste oplossing is en ga proberen die knurften met hun eigen spel te verwarren.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:58 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Tegen wie werkt dat nou niet, een beetje de Brenda Schultz uithangen*?
*Goed serveren en daarna louter forehands en backhands slice spelen
Youzmeister is wel titelverdediger hier. Vorig jaar won hij hier nadat hij in R1 eruit lag in Australië (tegen Golubevquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:14 schreef de_boswachter het volgende:
Ben eens benieuwd of hij het Youzhny moeilijk kan maken. De rus verkeerd namelijk niet in een erg goede vorm.
Heb vluchtig NRC gezien, daar was het uitgebreiderquote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:11 schreef Morthill het volgende:
Wel aardig interview in NRC Next vandaag, niet heel diepgaand, maar wat aardige info.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |