Ik neig ernaar om dit gewoon te vervangen door "alle voorkomende administratieve, secretariële en organisatorische werkzaamheden" en om dit ook te doen bij haar andere functies. Wat vinden jullie?quote:• Telefoonbeheer
• Agendabeheer Voorzitter en Secretaris Geschiedenis
• Bijhouden weekoverzicht medewerkers / leraren
• Reserveren zalen
• Email beantwoorden / doorsturen / verwerken
• Evenementen voorbereiden en aankondigen
• Administratie voorraad
• Kopieer-, scan- en faxwerkzaamheden
• Beheer adressenbestand
• Binnenkomende en uitgaande post verwerken / verdelen
• Verstrekken en bijhouden van gegevens voor proefschriften
• Reserveringen hotels
• Optreden als gastvrouw
• Studenten, onderzoekers, gasten te woord staan (ook in het Engels)
• Verzorgen van catering
• Borrels klaarzetten
• Archivering en dossiers opstellen
• Aanvragen van dergelijke verzoeken
• Vergaderingen
• Notuleren
• Bijhouden posterwand
• Bestellingen bepaalde drukwerk
Oké, bedankt. En omdat ik het in een tabel onder elkaar zet, moet ik er misschien zelfs bij die andere banen wel 'idem' van maken.quote:Op donderdag 27 september 2012 08:14 schreef Rewimo het volgende:
Het is inderdaad niet nodig om al die taken uitgebreid op te schrijven, gewoon "alle voorkomende enz." zoals jij voorstelt is genoeg.
Nee, je hebt gelijk, het is helemaal geen nevenactiviteit.quote:Het vrijwilligerswerk zou ik juist wel wat opvallender vermelden, omdat het niet naast haar reguliere werk heeft plaatsgevonden. Het is dus geen nevenactiviteitEn zeker als het enige relatie heeft met de baan waarop ze solliciteert (zoals de administratie voor een vereniging o.i.d.).
Nja, maar het was haar hoofdactiviteit.quote:Op donderdag 27 september 2012 08:35 schreef controlaltdelete het volgende:
veel te uitgebreid. Vrijwilligerswerk hoort idd onder nevenactiviteiten.
Ja, inderdaad.quote:Die 3 jaar zou ik vermelden als persoonlijke omstandigheden. Als ze al op gesprek wordt uitgenodigd gaan ze daar geheid wel naar vragen.
Nee, dat klopt, maar daarom ook 'organisatorische' in dat riedeltje. Of vind je dan nog dat het apart moet?quote:Op donderdag 27 september 2012 09:56 schreef Mark het volgende:
Er zitten wel zaken tussen die ik zelf niet zou verwachten bij een secretaresse, zoals gastvrouw. Misschien moet je die toch niet op de grote berg gooien (tenzij dat standaard is voor een secretaresse, natuurlijk)
Bedankt voor je reactie. Over dat laatste begin ik te twijfelen. Ik neig ernaar meer naar iets te schrijven in de trant van dat ze de afgelopen jaren veel vrijwilligerswerk heeft gedaan en ook vrder actief is geweest en nu weer toe is aan een betaalde baan. Dan is het allemaal wat positiever. En als het vragen oproept zou het anleiding kunnen zijn voor een gesprek en dan heeft ze tenminste een gesprek. Begrijp je wat ik bedoel?quote:Op donderdag 27 september 2012 10:09 schreef Luxuria het volgende:
Inderdaad die hele opsomming weglaten, dat maakt het cv veels te lang.
Het vrijwilligerswerk zou ik bij werkervaring erbij zetten.
Wel duidelijk vermelden dat het om vrijwilligerswerk gaat.
Dit kun je in de brief toelichten en de persoonlijke omstandigheden noemen.
Ik zou bij het stukje over de persoonlijke omstandigheden wel bijzetten, dat je dit wilt toelichten in een gesprek.
Dank je wel.quote:Op donderdag 27 september 2012 21:21 schreef Renesite het volgende:
Paar specifieke dingen die ze ECHT goed kan en daarnaast 'en andere veelal voorkomende werkzaamheden' oid.
Dit dus!quote:Op donderdag 27 september 2012 10:09 schreef Luxuria het volgende:
Inderdaad die hele opsomming weglaten, dat maakt het cv veels te lang.
Het vrijwilligerswerk zou ik bij werkervaring erbij zetten.
Wel duidelijk vermelden dat het om vrijwilligerswerk gaat.
Dit kun je in de brief toelichten en de persoonlijke omstandigheden noemen.
Ik zou bij het stukje over de persoonlijke omstandigheden wel bijzetten, dat je dit wilt toelichten in een gesprek.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar je moet wel opletten dat het goed overkomt. Het kan ook juist een reden zijn dat ze haar dan niet uitnodigen voor een gesprek als het te vaag is.quote:Op donderdag 27 september 2012 20:54 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Over dat laatste begin ik te twijfelen. Ik neig ernaar meer naar iets te schrijven in de trant van dat ze de afgelopen jaren veel vrijwilligerswerk heeft gedaan en ook vrder actief is geweest en nu weer toe is aan een betaalde baan. Dan is het allemaal wat positiever. En als het vragen oproept zou het anleiding kunnen zijn voor een gesprek en dan heeft ze tenminste een gesprek. Begrijp je wat ik bedoel?
Of je bent gewoon eerlijk over waarom je 3 jaar niet - betaald - gewerkt hebt, lijkt me nog beter.quote:Op donderdag 27 september 2012 21:48 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dit dus!
Inderdaad, die hele opsomming weglaten, dat sowieso - het wordt veel te lang en "alle voorkomende werkzaamheden" is afdoende. Benadruk desnoods een aantal dingen waar ze erg goed in is (zelfstandig afhandelen van correspondentie, om maar eens iets te noemen, dat komt goed over).
Vrijwilligerswerk is ook WERK. Dat je er niet voor betaald wordt is jammer, maar dat maakt nog niet dat het geen werk is. Ik heb altijd al mijn vrijwillige activiteiten vermeld op mijn cv.
Het komt zeer positief over en laat zien dat je echt aan het werk wilt.
Tsja, en dan dat gat van drie jaar... Persoonlijke omstandigheden, en dan goed proberen te verkopen op een gesprek.
Desnoods zeg je dat je hebt geprobeerd voor jezelf te beginnen maar dat dat helaas toch niet goed heeft uitgepakt vanwege de crisis oid. Of dat je voor een zieke moeder/vriend hebt gezorgd, zoiets.
In ieder geval veel succes gewenst aan je vriendin!
Wat ik voorstel hoeft geen 'oneerlijkheid' te zijn.quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:01 schreef Lyza666 het volgende:
[..]
Of je bent gewoon eerlijk over waarom je 3 jaar niet - betaald - gewerkt hebt, lijkt me nog beter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |