Nja, ik ben dan ook voorstander van verplichte vaderschapstests, zeker als volgens sommige bronnen 10% of zo van de papa's niet de echte papa's blijken te zijn.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:46 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Het gebeurd vaker niet dan wel
Waar woon jij ook weer?quote:Op woensdag 26 september 2012 21:48 schreef Fera het volgende:
[..]
Waarom komt er eens niemand naar mij toe?
Ik vind dat aan de toekomstige vader en moeder om te regelen.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
Top TT!
[..]
Nja, ik ben dan ook voorstander van verplichte vaderschapstests, zeker als volgens sommige bronnen 10% of zo van de papa's niet de echte papa's blijken te zijn.
Die 10% weet ik niet zeker, maar hoog was dat percentage wel.
In geval van twijfel je vriendin dumpen.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
In geval van twijfel: Vaderschapstest!
Ja maar dan nog of het nou de vader is of niet.. erkend of niet ... dan nog gebeurd het dan een vader niet meebetaalt aan de opvoedingquote:Op woensdag 26 september 2012 21:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
Top TT!
[..]
Nja, ik ben dan ook voorstander van verplichte vaderschapstests, zeker als volgens sommige bronnen 10% of zo van de papa's niet de echte papa's blijken te zijn.
Het probleem daarbij is meteen dat als de vader zoiets voorstelt, dat de moeder dan zoiets zal zeggen als "vertrouw je me niet?" als ze weet dat ze een ander geneukt heeftquote:Op woensdag 26 september 2012 21:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind dat aan de toekomstige vader en moeder om te regelen.
Biologische vaders zijn volgens mij sowieso verplicht alimentatie te betalen in Nederland.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:51 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ja maar dan nog of het nou de vader is of niet.. erkend of niet ... dan nog gebeurd het dan een vader niet meebetaalt aan de opvoeding
Bij Zaltbommel.quote:
Vrijdag kan niet, ga ik stappen waarschijnlijk.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:49 schreef Vinniiee het volgende:
Ik wil wel langskomen hoor FeraVrijdagavond kan ik op zijn vroegst
Nou, het antwoord lijkt me duidelijk. Nee, ik vertrouw je niet, dus testen die handel.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het probleem daarbij is meteen dat als de vader zoiets voorstelt, dat de moeder dan zoiets zal zeggen als "vertrouw je me niet?" als ze weet dat ze een ander geneukt heeft
Ga mij dan maar eens vertellen waarom mijn ex dan geen ali betaaltquote:Op woensdag 26 september 2012 21:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Biologische vaders zijn volgens mij sowieso verplicht alimentatie te betalen in Nederland.
* AldoTheApache stapt in de treinquote:Op woensdag 26 september 2012 21:52 schreef Fera het volgende:
[..]
Bij Zaltbommel.
[..]
Vrijdag kan niet, ga ik stappen waarschijnlijk.En mijn moeder komt ook. (niet mee stappen hoor
)
Das wel heel kort door de bocht!quote:Op woensdag 26 september 2012 21:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
In geval van twijfel je vriendin dumpen.
Waar woon jij dan?quote:Op woensdag 26 september 2012 21:52 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
* AldoTheApache stapt in de trein
Alleen als deze vaders de kinderen erkend hebben en ook geld hebben om alimentatie van te betalenquote:Op woensdag 26 september 2012 21:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Biologische vaders zijn volgens mij sowieso verplicht alimentatie te betalen in Nederland.
Volgens mij zijn ze dat verplicht, desnoods kan het via de rechtbank.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:52 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ga mij dan maar eens vertellen waarom mijn ex dan geen ali betaalt
1/10 klopt ja.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
Top TT!
[..]
Bij Zaltbommel nogalliefst. Niet gewoon in het vrij onbekende kutgehucht Zaltbommel, maar in een nóg kleiner gesorteerd rijtje huizen daar in de buurt. Ik snap het.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:52 schreef Fera het volgende:
[..]
Bij Zaltbommel.
[..]
Vrijdag kan niet, ga ik stappen waarschijnlijk.En mijn moeder komt ook. (niet mee stappen hoor
)
Psiesquote:Op woensdag 26 september 2012 21:53 schreef Samzz het volgende:
[..]
Alleen als deze vaders de kinderen erkend hebben en ook geld hebben om alimentatie van te betalen.
Dat is nog wel een eindje. Rij maar naar Den Bosch, kan ik je met de bus oppikken.quote:
als de vrouw zo reageert is het natuurlijk allang duidelijk..quote:Op woensdag 26 september 2012 21:52 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nou, het antwoord lijkt me duidelijk. Nee, ik vertrouw je niet, dus testen die handel.
Zou ook lastig worden voor mij hoorquote:Op woensdag 26 september 2012 21:52 schreef Fera het volgende:
[..]
Bij Zaltbommel.
[..]
)
Ga jij nou niet haten, meneer die in een dorp woont zonder station.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:53 schreef twi het volgende:
[..]
Bij Zaltbommel nogalliefst. Niet gewoon in het vrij onbekende kutgehucht Zaltbommel, maar in een nóg kleiner gesorteerd rijtje huizen daar in de buurt. Ik snap het.
Als je het goed speelt.. kom je daar wel onderuitquote:Op woensdag 26 september 2012 21:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze dat verplicht, desnoods kan het via de rechtbank.
Geld heb je volgens de rechtbank zelfs als je een minimuminkomen hebt. Ken 1 vader (heeft 4 kinders verwekt bij 3 verschillende vrouwen...true story) en moest ondankt dat, toch ali betalenquote:Op woensdag 26 september 2012 21:53 schreef Samzz het volgende:
[..]
Alleen als deze vaders de kinderen erkend hebben en ook geld hebben om alimentatie van te betalen.
Dat zegt helemaal niets.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als mijn vriend denkt dat ik ben vreemd gegaan kan die beter geen relatie met mij hebben en al helemaal niet op zo'n manier aan kinderen beginnen.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Das wel heel kort door de bocht!![]()
Gewoon vaderschapstest, de moeder heeft toch niks te vrezen?
Ik kan tenminste zeggen dat ik bij Leiden woon.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:54 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ga jij nou niet haten, meneer die in een dorp woont zonder station.
Nah, ik woon zelfs in een andere gemeente. Maar het is de dichtstbijzijnde bekende plaats. Den Bosch ligt ook in de buurt, maar iets verder weg.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:53 schreef twi het volgende:
[..]
Bij Zaltbommel nogalliefst. Niet gewoon in het vrij onbekende kutgehucht Zaltbommel, maar in een nóg kleiner gesorteerd rijtje huizen daar in de buurt. Ik snap het.
Ik ken ook gevallen waarin de vader geen alimentatie hoeft te betalen. Het ligt genuanceerder dan wat de wet voorschrijft.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Geld heb je volgens de rechtbank zelfs als je een minimuminkomen hebt. Ken 1 vader (heeft 4 kinders verwekt bij 3 verschillende vrouwen...true story) en moest ondankt dat, toch ali betalen
Volgens mij is de potentiele vader verplicht aan een vaderschapstest mee te werken. Werkt hij niet mee, dan gaat de rechtbank er vanuit dat de potentiele vader, de biologische vader is en hangt hij sowiesoquote:Op woensdag 26 september 2012 21:54 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Als je het goed speelt.. kom je daar wel onderuit
En ik vond het nog wel zo'n goede reden om mijn eigen oude wieg weer in gebruik te nemenquote:Op woensdag 26 september 2012 21:54 schreef Myraela het volgende:
Als mijn vriend denkt dat ik ben vreemd gegaan kan die beter geen relatie met mij hebben en al helemaal niet op zo'n manier aan kinderen beginnen.
quote:Op woensdag 26 september 2012 21:53 schreef Fera het volgende:
[..]
Dat is nog wel een eindje. Rij maar naar Den Bosch, kan ik je met de bus oppikken.
Mits deze test door de rechtbank opgelegd wordt. En wanneer papa goede argumenten heeft hoeft hij niet perse zijn kroost te erkennen en dus ook geen alimentatie te betalen.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Volgens mij is de potentiele vader verplicht aan een vaderschapstest mee te werken. Werkt hij niet mee, dan gaat de rechtbank er vanuit dat de potentiele vader, de biologische vader is en hangt hij sowieso
Maar je hebt toch niks te vrezen? Waarom dan niet? Kun je gelijktijdig laten doen met andere testsquote:Op woensdag 26 september 2012 21:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat zegt helemaal niets.
[..]
Als mijn vriend denkt dat ik ben vreemd gegaan kan die beter geen relatie met mij hebben en al helemaal niet op zo'n manier aan kinderen beginnen.
Geen idee dat is bij mij nooit zo ter sprake geweest, ex heeft gewoon erkendquote:Op woensdag 26 september 2012 21:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Volgens mij is de potentiele vader verplicht aan een vaderschapstest mee te werken. Werkt hij niet mee, dan gaat de rechtbank er vanuit dat de potentiele vader, de biologische vader is en hangt hij sowieso
Dat is dan wel weer waar.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:54 schreef twi het volgende:
[..]
Ik kan tenminste zeggen dat ik bij Leiden woon.
Ik had vroeger een poppenbedje, met mijn naam en geboortedatum erin.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:55 schreef twi het volgende:
[..]
En ik vond het nog wel zo'n goede reden om mijn eigen oude wieg weer in gebruik te nemen
Maar als hij weigert mee te werken aan de vaderschapstest, zal de rechtbank hem er niet onderuit laten komenquote:Op woensdag 26 september 2012 21:56 schreef Samzz het volgende:
[..]
Mits deze test door de rechtbank opgelegd wordt. En wanneer papa goede argumenten heeft hoeft hij niet perse zijn kroost te erkennen en dus ook geen alimentatie te betalen.
Ja, maar niet gegraveerd door de graveur van de koningin zeker?quote:Op woensdag 26 september 2012 21:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik had vroeger een poppenbedje, met mijn naam en geboortedatum erin.Door mijn opa gemaakt.
Zou Mireille er in passen?quote:Op woensdag 26 september 2012 21:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik had vroeger een poppenbedje, met mijn naam en geboortedatum erin.Door mijn opa gemaakt.
Dan moet de rechtbank hem dat eerst opleggen, nadat de moeder dat heeft aangevochten. Ook de vader heeft tegenwoordig de mogelijkheid niet voor een kind te kiezenquote:Op woensdag 26 september 2012 21:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar als hij weigert mee te werken aan de vaderschapstest, zal de rechtbank hem er niet onderuit laten komen
Wat schattigquote:Op woensdag 26 september 2012 21:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Waar lees jij ook maar iets over angst voor die test? Ik vind gewoon dat je geen relatie moet hebben en al helemaal geen kinderen moet krijgen als je ook maar ergens twijfelt of het jouw kind is. Dan zit je relatie gewoon niet goed.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar je hebt toch niks te vrezen? Waarom dan niet? Kun je gelijktijdig laten doen met andere tests
quote:Op woensdag 26 september 2012 21:59 schreef kingtoppie het volgende:
Hmm .3 liter biertje 10%,
Goed bodempje om een verslag op te tikken dunkt mij.
De test zou dan ook niet uit twijfel gedaan moeten worden.... Maar uit zekerheid.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Waar lees jij ook maar iets over angst voor die test? Ik vind gewoon dat je geen relatie moet hebben en al helemaal geen kinderen moet krijgen als je ook maar ergens twijfelt of het jouw kind is. Dan zit je relatie gewoon niet goed.
Jaloersheid is normaal, maar je vriendin ervoor aanzien dat ze vreemd zou gaan en dat stil zou houden is niet echt een goede basis voor een relatie.
Nee.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja, maar niet gegraveerd door de graveur van de koningin zeker?
Dat is ook wel heel erg tof.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:59 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Wat schattig
Mijn oudste had een zelfgemaakte houten auto (met klep waar houten blokken in zaten) en zijn naam erop ..
Beter neem je sushi mee, dan ben je mijn held.quote:Op woensdag 26 september 2012 22:01 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
maaltijdsalade
die neem ik dan wel mee ok?
Zie het als een voorzorgsmaatregel. En is bovendien risikobeperkendquote:Op woensdag 26 september 2012 21:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Waar lees jij ook maar iets over angst voor die test? Ik vind gewoon dat je geen relatie moet hebben en al helemaal geen kinderen moet krijgen als je ook maar ergens twijfelt of het jouw kind is. Dan zit je relatie gewoon niet goed.
Jaloersheid is normaal, maar je vriendin ervoor aanzien dat ze vreemd zou gaan en dat stil zou houden is niet echt een goede basis voor een relatie.
Je zou al zekerheid moeten hebben zonder test, anders is er dus al twijfel.quote:Op woensdag 26 september 2012 22:00 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
De test zou dan ook niet uit twijfel gedaan moeten worden.... Maar uit zekerheid.
Jahoor.quote:
En snel stuk gaat...quote:Op woensdag 26 september 2012 22:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee.Watertornado wint.
[..]
Dat is ook wel heel erg tof.![]()
Sowieso vind ik stiekem houten speelgoed wel tof. Beter dan die herrie makende plastic troep die veel te duur is.
Je bedoelt door zich te laten steriliseren? Ik volg je effe niet helemaalquote:Op woensdag 26 september 2012 21:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dan moet de rechtbank hem dat eerst opleggen, nadat de moeder dat heeft aangevochten. Ook de vader heeft tegenwoordig de mogelijkheid niet voor een kind te kiezen.
Zijn goed recht, imo.
In Rotterdam zijn heul goede sushitentenquote:Op woensdag 26 september 2012 22:02 schreef Fera het volgende:
[..]
Beter neem je sushi mee, dan ben je mijn held.
Die zekerheid is er ook.quote:Op woensdag 26 september 2012 22:02 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je zou al zekerheid moeten hebben zonder test, anders is er dus al twijfel.
[..]
Jahoor.Volgens mij heb ik er zelf ook nog in gelegen, en daarna zeker tot m'n 10de al mn knuffels.
Waar is de beste sushi in Rotterdam?quote:Op woensdag 26 september 2012 22:02 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
In Rotterdam zijn heul goede sushitentenKunnen we wel samen gaan eten hoor
Nee, door de mogelijkheid te hebben een geboren kind niet te erkennen.quote:Op woensdag 26 september 2012 22:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je bedoelt door zich te laten steriliseren? Ik volg je effe niet helemaal
Moshi Moshiquote:Op woensdag 26 september 2012 22:03 schreef Myraela het volgende:
[..]
Waar is de beste sushi in Rotterdam?
Het liefste eentje waar de vis in de sushi niet zo visserig smaakt.quote:Op woensdag 26 september 2012 22:03 schreef Myraela het volgende:
[..]
Waar is de beste sushi in Rotterdam?
Als je een vaderschaptest wil, dan vertrouw je het toch ook gewoon niet? Wat klinkt daar fout aan.quote:Op woensdag 26 september 2012 22:02 schreef kingtoppie het volgende:
Dat hele: ''Hij vertrouwd mij niet als hij een vaderschapstest wilt'' idee vind ik in die zin al fout klinken, het moet je gewoon verteld worden als een kind niet van jou is is mijn mening.
In Den Bosch zit een heeeeele goeie. Mijn stamrestaurant.quote:Op woensdag 26 september 2012 22:02 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
In Rotterdam zijn heul goede sushitentenKunnen we wel samen gaan eten hoor
Nou, done deal lijkt me zoquote:Op woensdag 26 september 2012 22:04 schreef Fera het volgende:
[..]
In Den Bosch zit een heeeeele goeie. Mijn stamrestaurant.
Ik wil gewoon nog sushi met je eten en dan ga je lopen haten. Nee laat maar weer hoor.quote:Op woensdag 26 september 2012 22:04 schreef twi het volgende:
[..]
Het liefste eentje waar de vis in de sushi niet zo visserig smaakt.
Ergens ben ik het wel met je eens, maar moet er nog even over nadenken. Het belang van het kind telt natuurlijk ook voor wat mee he?quote:Op woensdag 26 september 2012 22:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, door de mogelijkheid te hebben een geboren kind niet te erkennen.
Als de vader een kind niet wil en de moeder wel, vind ik het niet meer dan terecht dat de vader ook de optie heeft om er niks mee te maken te hebben. Als de moeder het niet wil en de vader wel, heeft pa ook pech, andersom mag dat imo ook zo zijn.
Damnquote:Op woensdag 26 september 2012 22:05 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Nou, done deal lijkt me zoIk ga daarheen en we eten sushi
Daarom zou een vaderschapstest ook verplicht moeten zijn. Ligt er geen druk op de vader om het aan de moeder voor te stellen!quote:Op woensdag 26 september 2012 22:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als je een vaderschaptest wil, dan vertrouw je het toch ook gewoon niet? Wat klinkt daar fout aan.
Er komt niet spontaan een kind dat niet van jou is, in je vriendin hoor.
Heeft het kind belang bij een vader die het niet wil?quote:Op woensdag 26 september 2012 22:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ergens ben ik het wel met je eens, maar moet er nog even over nadenken. Het belang van het kind telt natuurlijk ook voor wat mee he?
Wel bij een vader die dokt voor het kind dat ie verwekt heeft. Had ie maar een condoom moeten gebruikenquote:Op woensdag 26 september 2012 22:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
Heeft het kind belang bij een vader die het niet wil?
Lekker makkelijk hequote:Op woensdag 26 september 2012 22:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wel bij een vader die dokt voor het kind dat ie verwekt heeft. Had ie maar een condoom moeten gebruiken
Are you seeing anyone?quote:Op woensdag 26 september 2012 22:06 schreef fietsie het volgende:
Mijn favo Sushi restaurant is op mijn eigen woon-adres...
1x in de 3 weken maak ik op zondag een hele berg....
Je bent serieus?quote:
Vader kan het kind niet willen, vader is medeplichtig aan het bestaan van het kind, en het kind kost geld, dus pa mag meedokken.quote:Op woensdag 26 september 2012 22:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, door de mogelijkheid te hebben een geboren kind niet te erkennen.
Als de vader een kind niet wil en de moeder wel, vind ik het niet meer dan terecht dat de vader ook de optie heeft om er niks mee te maken te hebben. Als de moeder het niet wil en de vader wel, heeft pa ook pech, andersom mag dat imo ook zo zijn.
Ik vind het niet terecht.quote:Op woensdag 26 september 2012 22:07 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Vader kan het kind niet willen, vader is medeplichtig aan het bestaan van het kind, en het kind kost geld, dus pa mag meedokken.
Moeder heeft daar het veto recht op, en het is scheef, maar dat komt door de biologie in deze... Geef god maar de schuld.
Vind jij dan dat de verantwoordelijkheid voor het wel of niet krijgen van een kind, helemaal bij de moeder moet liggen?quote:
Genoteerd.quote:Op woensdag 26 september 2012 22:08 schreef Myraela het volgende:
Als ik zwanger zou zijn en mijn vriend zou een vaderschaptest willen laten doen, dan zou ik abortus plegen en een nieuwe vriend zoeken.
Moeder kan het weg laten halen, vader kan lopen haten wat die wilt, maar kan het niet weg laten halen. Als vader niet wilt, en dat heeft laten merken vind ik niet dat hij mee zou moeten betalen. Daar houd de medeplichtigheid op. Zodra een meisje bewust de keuze maakt om het te houden terwijl haar vriend niet wilt, is dat een keuze, haar keuze, haar verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 26 september 2012 22:07 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Vader kan het kind niet willen, vader is medeplichtig aan het bestaan van het kind, en het kind kost geld, dus pa mag meedokken.
Moeder heeft daar het veto recht op, en het is scheef, maar dat komt door de biologie in deze... Geef god maar de schuld.
Geloof ik niks van. Op dat moment krijg je allerlei moedergevoelens en ga je twijfelenquote:Op woensdag 26 september 2012 22:08 schreef Myraela het volgende:
Als ik zwanger zou zijn en mijn vriend zou een vaderschaptest willen laten doen, dan zou ik abortus plegen en een nieuwe vriend zoeken.
Ik wil een vaderschapstest uit principe dat het vaak genoeg gebeurt dat de moeder niet verteld dat het kind niet van haar man is.quote:Op woensdag 26 september 2012 22:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als je een vaderschaptest wil, dan vertrouw je het toch ook gewoon niet? Wat klinkt daar fout aan.
Er komt niet spontaan een kind dat niet van jou is, in je vriendin hoor.
Dat bedoel ik.quote:Op woensdag 26 september 2012 22:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Daarom zou een vaderschapstest ook verplicht moeten zijn. Ligt er geen druk op de vader om het aan de moeder voor te stellen!
Je kunt het op heel erg veel manieren verwoorden, maar uiteindelijk komt het er dus op neer dat je je vriendin verdenkt van vreemd gaan. Heeft niets met "uit principe" te maken.quote:Op woensdag 26 september 2012 22:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik wil een vaderschapstest uit principe dat het vaak genoeg gebeurt dat de moeder niet verteld dat het kind niet van haar man is.
Vermoedelijk heeft ze iets tegen een vriend die geen vertrouwen in haar monogamie heeft.quote:Op woensdag 26 september 2012 22:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
Myra, heb jij iets tegen verplichte vaderschapstests?
Wat vind je niet terecht? Dat moeders veto recht heeft of dat pa betaald voor zijn daden?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |