quote:Rellen bij grote demonstratie Athene
(Novum/AP) - ATHENE - In Athene is woensdag een demonstratie waar vijftigduizend mensen aan deelnamen op geweld uitgelopen. De oproerpolitie raakte slaags met enkele honderden betogers. De betogers gooiden met molotovcocktails en flessen naar de politie, sloegen met hamers stoeptegels en marmeren platen aan stukken en gebruikten de brokken steen als projectielen. Ook staken ze bomen in de Nationale tuin in het centrum van Athene in brand. De politie zette traangas en pepperspray in tegen de relschoppers.
De demonstratie was georganiseerd door de vakbonden uit protest tegen nieuwe bezuinigingen. Premier Antonis Samaras en minister van financiën Yannis Stournaras bereikten eerder overeenstemming over een nieuw pakket bezuinigingsmaatregelen dat de regering zo'n 11,5 miljard euro moet opleveren. Ook wordt de inning van belasting verbeterd; dit moet zo'n twee miljard euro opleveren. "Mensen, vecht, ze drinken jullie bloed", schreeuwden de betogers terwijl ze op trommels sloegen.
In heel Griekenland wordt woensdag gestaakt. Scholen en winkels zijn woensdag dicht, veerboten varen niet uit en ziekenhuizen hebben hun deuren gesloten. Ook de douane heeft het werk neergelegd. Het is de eerste algemene staking sinds in juni een nieuwe coalitieregering werd gevormd.
Nederlanders zouden het slikken. (Maar goed, Nederlanders zijn harde werkers, de kans dat 30% van de bevolking onder de armoedegrens komt is er (bijna?) niet.)quote:Op woensdag 26 september 2012 14:54 schreef Mercer het volgende:
Je denkt dat het in Nederland anders zou gaan met 30% van de bevolking onder de armoedegrens?
De doorsnee Griek kan er natuurlijk weinig aan doen dat zijn overheid er een potje van heeft gemaakt.quote:
Een Griekse minister (als ik het mij goed herinner) vermelde onlangs nog dat wanneer alle Grieken netjes hun belastingen zouden betalen er ook niks aan de hand zou zijn.quote:Op woensdag 26 september 2012 15:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De doorsnee Griek kan er natuurlijk weinig aan doen dat zijn overheid er een potje van heeft gemaakt.
Ja, dat ze zomaar belasting kunnen ontduiken is natuurlijk de schuld van de overheidquote:Op woensdag 26 september 2012 15:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De doorsnee Griek kan er natuurlijk weinig aan doen dat zijn overheid er een potje van heeft gemaakt.
Allereerst valt het te betwijfelen of de doorsnee loonslaaf in staat was/is belasting te ontduiken. Daarnaast moeten we niet doen alsof wij Nederlanders Roomser zijn dan de Paus. Ook in ons land is belastingontduiking volkssport nummer een.quote:Op woensdag 26 september 2012 15:17 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Ja, dat ze zomaar belasting kunnen ontduiken is natuurlijk de schuld van de overheid
Hmmja de gewone man onduikt misschien belasting voor een paar duizend euro, het zijn de rijkelui die juist voor miljoenen, zelfs miljarden geld wegsluizen. En laat die lui nou ook in de politiek zitten. Het land is echt verrot tot het bot.quote:Op woensdag 26 september 2012 15:17 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Ja, dat ze zomaar belasting kunnen ontduiken is natuurlijk de schuld van de overheid
Ik heb het idee dat er in ons land iets meer sportelement inzit aangezien de overheid hier dapper weerstand bied.quote:Op woensdag 26 september 2012 15:21 schreef KoosVogels het volgende:
Ook in ons land is belastingontduiking volkssport nummer een.
Het zijn vooral politici en bankiers die belasting ontduiken.quote:Op woensdag 26 september 2012 15:14 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Een Griekse minister (als ik het mij goed herinner) vermelde onlangs nog dat wanneer alle Grieken netjes hun belastingen zouden betalen er ook niks aan de hand zou zijn.
Je zult toch maar bij een zakenbank werken die vet geld verdient aan de schuldenproblematiek van Griekenland en aan wie het geld van de gezondere EU-landen via Griekenland wordt overgemaakt. Je neoliberale vriendjes van de pers gooien er een sausje van nationalisme overheen en het volk reageert als een trekpop: boehoe die Grieken, zelfs Griekse restaurants worden er bij gehaald. Je lacht je als bankier helemaal dood, en ze kunnen hun gedrag nog rechtvaardigen ook, een volk dat zo dom is verdient het ook gewoon om geplukt te worden.quote:Op woensdag 26 september 2012 14:49 schreef lipper het volgende:
Grappig trouwens, werkte bij een grieks restaurant en fooi moest je altijd inleveren en zag je nooit meer terug. En ze betaalden te weinig. Nu besef ik ke dat ik in een soort mini griekenlad heb gewerkt
quote:Policemen who are paid with 800 euros, beat pensioners who live with 400 euros, obeying the orders of them who earn billions! Capitalism,game over!
Tuurlijk niet, wat kan hij er aan doen dat het zo gemakkelijk was om geen belasting te betalen en te frauderen met uitkeringen enzo....quote:Op woensdag 26 september 2012 15:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want vrije economische keuzes maken als consument is slecht! Nooit kijken naar de corrupte overheid die beslist wie het gaat maken in het leven en wie niet.quote:Op woensdag 26 september 2012 20:10 schreef Summers het volgende:
Commentaar van iemand bij deze foto
[..]
[ afbeelding ]
Krijgen volksvertegenwoordigers in griekenland miljarden betaald...?quote:Op woensdag 26 september 2012 20:10 schreef Summers het volgende:
Commentaar van iemand bij deze foto
[..]
[ afbeelding ]
De macht ligt niet bij "volksvertegenwoordigers" maar bij het internationale bankenkartel.quote:Op woensdag 26 september 2012 20:48 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Krijgen volksvertegenwoordigers in griekenland miljarden betaald...?
Want de bankmensen hebben een zwaar bewapend leger en een horde met knuppels bewapende agenten verstopt onder hun kantoren?quote:Op woensdag 26 september 2012 21:25 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
De macht ligt niet bij "volksvertegenwoordigers" maar bij het internationale bankenkartel.
Daar gaan jouw belastingcenten niet naar toe. Die gaan naar een aantal banken.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:54 schreef Revanches het volgende:
Niet te geloven dat mijn belastingcenten daarnaar toe gaan!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
"Give me control over a nations currency, and I care not who makes its laws"quote:Op woensdag 26 september 2012 21:28 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Want de bankmensen hebben een zwaar bewapend leger en een horde met knuppels bewapende agenten verstopt onder hun kantoren?
Kom op. Allereerst is het de vraag hoeveel de modale Griek heeft gefraudeerd. Weinig, vermoed ik, want dat is niet eenvoudig als je een loonslaaf bent.quote:Op woensdag 26 september 2012 20:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, wat kan hij er aan doen dat het zo gemakkelijk was om geen belasting te betalen en te frauderen met uitkeringen enzo....
Dat land is niet voor niks op de fles.
Meneer de president hoeft morgen slechts het bevel te geven aan zijn gewapende meute om alle banken te nationaliseren en alle rijke bank meneren en mevrouwen te arresteren je zal zien dat de macht over het geld minder belangrijk is dan de macht over de grootste knuppel.quote:Op woensdag 26 september 2012 22:46 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
"Give me control over a nations currency, and I care not who makes its laws"
Geld = macht. De politici sturen de politie aan maar de banken sturen de politici aan. Zolang geld wordt gecreëerd door private bedrijven zullen de bankiers de macht hebben en houden.
Misschien dat meneer de president van Griekenland dat wel eens zou kunnen doen, de banken nationaliseren, staat van beleg uitroepen en al het bankpersoneel gevangen te zetten. En dan?quote:Op woensdag 26 september 2012 22:53 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Meneer de president hoeft morgen slechts het bevel te geven aan zijn gewapende meute om alle banken te nationaliseren en alle rijke bank meneren en mevrouwen te arresteren je zal zien dat de macht over het geld minder belangrijk is dan de macht over de grootste knuppel.
Dus om te bewijzen dat bankers de wereld runnen begin je over legereenheden en gewapende mensen in een uniform die zakenlui met geweld dwingen te stoppen met handelen in Griekenland. Geld is een middel om macht te krijgen, het is op zichzelf geen macht.quote:Op woensdag 26 september 2012 23:30 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Misschien dat meneer de president van Griekenland dat wel eens zou kunnen doen, de banken nationaliseren, staat van beleg uitroepen en al het bankpersoneel gevangen te zetten. En dan?
Dan draait de EU de geldkraan dicht. Griekenland ligt aan het Euro-infuus van de EU, het land is compleet slaaf van andermans geld gemaakt.
Vervolgens zullen de andere EU-landen de grenzen blokkeren en een marine-vloot rondom de zeehavens om ervoor te zorgen dat er niks in of uit kan.
Bovendien; Wall Street heeft zowel Obama als Romney of welke presidentskandidaat dan ook (behalve Ron Paul dan) in de zak. Dus denk je echt dat welke politicus dan ook de macht van de banken kan trotseren? Dat zou alleen kunnen in een bloedige revolutie zoals in Frankrijk of Rusland.
Je begint zelf over een gewapende macht dan wel knuppels etc. Maar goed; met geld koop je politici die gewapende mensen aansturen.quote:Op woensdag 26 september 2012 23:33 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Dus om te bewijzen dat bankers de wereld runnen begin je over legereenheden en gewapende mensen in een uniform die zakenlui met geweld dwingen te stoppen met handelen in Griekenland. Geld is een middel om macht te krijgen, het is op zichzelf geen macht.
Ron Paul is net zo'n corrupte klootzak als de rest van de mensen op deze wereld, moge dat duidelijk zijn.quote:Op woensdag 26 september 2012 23:30 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Bovendien; Wall Street heeft zowel Obama als Romney of welke presidentskandidaat dan ook (behalve Ron Paul dan) in de zak. Dus denk je echt dat welke politicus dan ook de macht van de banken kan trotseren? Dat zou alleen kunnen in een bloedige revolutie zoals in Frankrijk of Rusland.
De overheid speelt Champions League, wij zijn slechts amateurs.quote:Op woensdag 26 september 2012 15:25 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat er in ons land iets meer sportelement inzit aangezien de overheid hier dapper weerstand bied.
hehequote:Op woensdag 26 september 2012 15:25 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat er in ons land iets meer sportelement inzit aangezien de overheid hier dapper weerstand bied.
De doorsnee Griek heeft zelf jaar-in, jaar-uit op dezelfde kliek van corrupte en clientelistische leiders gestemd, in de hoop er zelf beter van te worden.quote:Op woensdag 26 september 2012 15:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dit ook. Hoe denken ze met staken uit de problemen te komen / meer welvaart te creeren? Ze maken het alleen erger. Ze kunnen wel vragen aan de regering om meer geld, maar dat heeft de regering dus niet. Staken ze dan tegen ons? Dat wij nog meer geld opsturen?quote:Op woensdag 26 september 2012 15:37 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ipv dat ze met dezelfde passie allemaal aan de slag gaan om de infrastructuur te verbeteren. Bereid zijn tegen lagere lonen in een economisch stabiele omgeving hard aan het werk te gaan.
Nee, lekker de politie proberen uit te moorden en eisen dat er spontaan banen ontstaan. De Grieken leveren gewoon helemaal niets. Vrijwel niks wat de Grieken produceren is gewild in de rest van de wereld. Tja, dan kun je nou eenmaal geen welvaart creëren.
Dit is natuurlijk gewoon grote onzin. Allereerst kun je je afvragen in hoeverre de doorsnee Griek verantwoordelijk is voor de leiders die hij kiest. Ik voel mij op geen enkele wijze schuldig wanneer onze overheid er een potje van maakt. En ik heb nou niet bepaald het idee dat er maar een FOK!ker is die dat gevoel wel heeft. Wanneer er weer eens een nieuwsbericht in NWS verschijnt over een Nederlands overheidsorgaan dat zit te prutsen, dan steekt niemand de hand in eigen boezem. Geen enkele user zal zeggen dat wij daarvoor zelf verantwoordelijk zijn.quote:Op donderdag 27 september 2012 08:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
De doorsnee Griek heeft zelf jaar-in, jaar-uit op dezelfde kliek van corrupte en clientelistische leiders gestemd, in de hoop er zelf beter van te worden.
De doorsnee Griek heeft zelf (net als nu) met stakingen etc. ' geeist' dat er economisch onverantwoorde beslissingen werden genomen, wat uiteindelijk door zijn zelfverkozen leiders is uitgevoerd
De doorsnee Griek heeft voor zichzelf het altijd zo proberen te regelen dat hij maximaal uit de staatspot ontving, terwijl hij minimaal bijdroeg door belastingontduiking
Geen medelijden met de Grieken graag.
Ik ben ook benieuwd wat het antwoord is van de Griekse vakbonden en de rest van het protesterende volk hoe dit probleem dan wel opgelost moet worden?quote:Op donderdag 27 september 2012 08:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
En dit ook. Hoe denken ze met staken uit de problemen te komen / meer welvaart te creeren? Ze maken het alleen erger. Ze kunnen wel vragen aan de regering om meer geld, maar dat heeft de regering dus niet. Staken ze dan tegen ons? Dat wij nog meer geld opsturen?
Als ze nu gewoon hard gaan werken en gewoon hun belastingen betalen, dan creeeren ze een goede toekomst voor hun kinderen. Nu maken ze die kapot. Het probleem is alleen dat die imbeciele Balkanvolkeren gewoon te stom zijn (letterlijk, het Griekse IQ is het laagste van heel Europa), om dat te kunnen begrijpen.
Eigenljk zijn het gewoon halfaapjes, die met de Germaanse zweep aan het werk gezet zouden moeten worden.
Je begrijpt toch zeker zelf ook wel dat je aan dergelijke overwegingen geen boodschap hebt als je een eenvoudige fabrieksarbeider bent die net op straat is gezet?quote:Op donderdag 27 september 2012 09:19 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd wat het antwoord is van de Griekse vakbonden en de rest van het protesterende volk hoe dit probleem dan wel opgelost moet worden?
De situatie is: de overheid geeft structureel veel meer uit dan dat er binnenkomt. Welk alternatief stellen zij voor? Vinden zij dat het buitenland gewoon meer knaken moet blijven schuiven zonder voorwaarden? Ze zullen toch ook wel snappen dat de geldstroom een keer stopt? De belastingbetalers in de andere EU-landen zijn toch niet verantwoordelijk voor de door de Griekse overheid gecreeerde puinbak? Of zouden dat echt niet snappen?
Toch is het bizar hoe men verwacht geen stuiver belasting te betalen aan de overheid maar wel van diezelfde overheid allerlei voordelen, maatregelen en subsidies verwacht.quote:Op donderdag 27 september 2012 09:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je begrijpt toch zeker zelf ook wel dat je aan dergelijke overwegingen geen boodschap hebt als je een eenvoudige fabrieksarbeider bent die net op straat is gezet?
Ik vraag me echt af in hoeverre de gemiddelde loonslaaf belasting ontduikt.quote:Op donderdag 27 september 2012 09:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Toch is het bizar hoe men verwacht geen stuiver belasting te betalen aan de overheid maar wel van diezelfde overheid allerlei voordelen, maatregelen en subsidies verwacht.
http://nos.nl/artikel/353(...)den-kunnen-zien.htmlquote:Op woensdag 26 september 2012 15:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zou ik ook doen als ik dan geen belasting hoef te betalen. Het punt is dat ze woedend de straat opgaan als een partij suggereert om aan deze praktijken een einde te maken. Ze willen gewoon niet.quote:Op donderdag 27 september 2012 09:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
De gemiddelde griek laat een paar wapeningsstaven uit zijn huis steken zodat het zogenaamd nog in aanbouw is en er geen belasting over betaald hoeft te worden.
Jij bent nooit in Griekenland geweest om te aanschouwen dat IEDER huis een paar wapeningsstaven en een betonkolommetje of wat eruit heeft steken om zodoende geen belasting te hoeven betalen over zijn 'in aanbouw zijnde' huis?quote:Op donderdag 27 september 2012 09:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af in hoeverre de gemiddelde loonslaaf belasting ontduikt.
Dat zijn zielige Grieken die niet begrijpen kunnen dat het niet mogelijk is dat iedereen een uitkering ontvangt en dat niemand belasting betaalt. Daar moeten we begrip voor hebben, desnoods betalen wij die belasting dan wel voor hen.quote:Op donderdag 27 september 2012 09:31 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/353(...)den-kunnen-zien.html
Dit heb ik inderdaad veel op het eiland Lesvos gezienquote:Op donderdag 27 september 2012 09:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
De gemiddelde griek laat een paar wapeningsstaven uit zijn huis steken zodat het zogenaamd nog in aanbouw is en er geen belasting over betaald hoeft te worden.
Nuance is voor jou echt een vreemd begrip, of niet? Verder dan generaliseren kom je ook gewoon niet.quote:Op donderdag 27 september 2012 09:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij bent nooit in Griekenland geweest om te aanschouwen dat IEDER huis een paar wapeningsstaven en een betonkolommetje of wat eruit heeft steken om zodoende geen belasting te hoeven betalen over zijn 'in aanbouw zijnde' huis?
Berichten in de media melden iets heel anders hoor.quote:Op woensdag 26 september 2012 22:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kom op. Allereerst is het de vraag hoeveel de modale Griek heeft gefraudeerd. Weinig, vermoed ik, want dat is niet eenvoudig als je een loonslaaf bent.
Jouw stelling is net zo goed een generalisatie maar dan de andere kant op. Plus dat het echt geen verzinsel is hoor, van die massale belastingontduiking. Kan je wel gaan miepen over nuance, maar dat zijn gewoon feitelijkheden.quote:Op donderdag 27 september 2012 09:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nuance is voor jou echt een vreemd begrip, of niet? Verder dan generaliseren kom je ook gewoon niet.
De Griek snapt dat prima. Maar de woedende Griek snapt niet dat net de arbeidersklasse alle lasten krijgt en als de Griekse overheid een paar jaar meer de tijd krijgt om te hervormen het een stuk humaner gaat, nu wordt al het geld wegbezuinigd bij de Griek die al niet veel kon lijdenquote:Op donderdag 27 september 2012 09:19 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd wat het antwoord is van de Griekse vakbonden en de rest van het protesterende volk hoe dit probleem dan wel opgelost moet worden?
De situatie is: de overheid geeft structureel veel meer uit dan dat er binnenkomt. Welk alternatief stellen zij voor? Vinden zij dat het buitenland gewoon meer knaken moet blijven schuiven zonder voorwaarden? Ze zullen toch ook wel snappen dat de geldstroom een keer stopt? De belastingbetalers in de andere EU-landen zijn toch niet verantwoordelijk voor de door de Griekse overheid gecreeerde puinbak? Of zouden dat echt niet snappen?
Die protesten zijn er niet vanwege een of andere belastingverhoging. Sommige Grieken zitten echt aan de grond als gevolg van deze crisis. Ook daar hebben de media over bericht.quote:Op donderdag 27 september 2012 09:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zou ik ook doen als ik dan geen belasting hoef te betalen. Het punt is dat ze woedend de straat opgaan als een partij suggereert om aan deze praktijken een einde te maken. Ze willen gewoon niet.
Het ergste is dat er waarschijnlijk inderdaad meer en meer geld gegeven wordt.quote:Op donderdag 27 september 2012 09:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zijn zielige Grieken die niet begrijpen kunnen dat het niet mogelijk is dat iedereen een uitkering ontvangt en dat niemand belasting betaalt. Daar moeten we begrip voor hebben, desnoods betalen wij die belasting dan wel voor hen.
Ze zijn gewoon niet in staat zelf te functioneren als een moderne staat. Net zoals het gros van de wereld overigens. Het beste worden ze onder curatele gesteld en wordt het volk met hele harde hand de mond gesnoerd.
http://www.vandaagenmorge(...)n-griekse-drama.htmlquote:Griekenland heeft vele jaren meer dan 110 procent van het BNP geleend en heeft daardoor een schuldenlast opgebouwd die onmogelijk kan worden afbetaald. Als iemand de bank ¤1.000 schuldig is, heeft hij een probleem.
Is hij de bank ¤10 miljard schuldig, dan heeft de bank een probleem. En de bank is, in dit geval, Europa.
Griekenland moet zichzelf failliet (insolvent) verklaren, net als Mexico, Ecuador, Rusland en Argentinië in het verleden hebben gedaan. De eurozone kan een Grieks ‘faillissement’, zonder veel problemen verdragen. Griekenland zou veel beter bij kas zitten als haar burgers gewoon belasting hadden betaald. De niet uit te bannen belastingfraude in Griekenland kost jaarlijks ruim 22 miljard Euro.
Zwembaden
De Griekse belastingdienst is niet op geschillen uit. Hij kijkt naar de gegevens in de aangiften; niet naar mogelijke achtergehouden informatie. En die is overvloedig. In het rijke noordelijke stadsdeel van Athene hebben bijvoorbeeld 324 huizenbezitters een zwembad bij hun huis aangegeven. De satellietfoto’s van Google Earth tonen de aanwezigheid van bijna 17.000 zwembaden.
De Europese banken hebben voor meer dan 150 miljard Euro in Griekenland uitstaan. Banken buiten Europa leenden 'slechts' 18 miljard Euro uit. De Grieken konden onverantwoord veel lenen, omdat de geldschieters hen onverantwoord veel wilden uitlenen. Als de banken en andere investeerders zorgvuldiger en strenger waren geweest, was de Griekse geldhonger nooit zo uit de hand gelopen.
Falen
De Griekse crisis is een gevolg van het falen van de bestuurders van financiële instellingen, hun commissarissen en toezichthouders.
Nog steeds blijkt niets geleerd te zijn van de problemen op de Amerikaanse huizenmarkt, waar iedere minimumloner met een tijdelijk contract geld voor een villa kon lenen. Niets is ook geleerd van de ellende die de handel in derivaten heeft veroorzaakt. Onbetrouwbare overheden konden op de internationale obligatiemarkt tegen zeer lage rente geld lenen. Een Europese kapitaalverstrekker die zijn geld in de Griekse valuta terug krijgt, wil een vergoeding voor het gevaar van waardedaling van de drachme. Met de invoering van de euro was dat risico weg en kon de rente omlaag. Het is volstrekt waanzinnig maar Griekenland werd door de financiële bestuurders vrijwel net zo solide beoordeeld als Duitsland.
Duitse banken
Franse banken zijn met 55 miljard euro de grootste crediteur. Nummer twee is Zwitserland, met 47 miljard. De positie van Zwitserland is opvallend, want over een Zwitserse rol bij de redding van Griekenland hebben we nog niets gehoord. Op drie staan de Duitse banken, met een uitstaande Griekse schuld in de boeken ter waarde van 31 miljard. Nederland en het Verenigd Koninkrijk volgen op afstand met ieder 9 miljard euro aan Griekse schulden. Door nieuwe leningen aan Griekenland neemt de kredietwaardigheid van landen als Duitsland, Frankrijk en Nederland af en stijgt de rente die ze moeten betalen op hun eigen staatsschuld.
Winstbelust
Kortom, Griekenland is noodlijdend omdat winstbeluste bankiers en industriëlen samen hebben gespannen met een corrupte elite. Door meer geld aan Griekenland te lenen doen de politici hun ogen dicht voor de waarheid en hopen tegen beter weten in op een wonder. Het is zinloos goed geld naar kwaad geld te gooien. De verwachting dat Griekenland zich volgens onze normen en waarden gaat gedragen is een loze gedachte. Er is in Griekenland een enorme rijke elite die zelf nu de verantwoordelijkheid voor hun eigen land moet nemen. Anders wil Turkije dat wel doen!
quote:Op donderdag 27 september 2012 08:51 schreef LXIV het volgende:
Het probleem is alleen dat die imbeciele Balkanvolkeren gewoon te stom zijn (letterlijk, het Griekse IQ is het laagste van heel Europa), om dat te kunnen begrijpen.
Eigenljk zijn het gewoon halfaapjes, die met de Germaanse zweep aan het werk gezet zouden moeten worden.
Een nieuw gezicht lx1v?quote:Op donderdag 27 september 2012 09:58 schreef LXIV het volgende:
Keihard neerknuppelen dat Griekenland, totdat het de laarzen van Merkel likt. En dan als slavenaapjes in de zilvermijnen laten werken. Voor meer zijn ze niet competent.
...het is natuurlijk makkelijker (veiliger wereldbeeld) om met de media mee te huilen over luie Grieken...quote:Op woensdag 26 september 2012 22:04 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Daar gaan jouw belastingcenten niet naar toe. Die gaan naar een aantal banken.
Europese unie dan , erg toch ...quote:
quote:Op donderdag 27 september 2012 09:58 schreef LXIV het volgende:
De post van HSG toont aan hoe massaal het is. Het is niet dat 10% ontduikt, het is dat 10% niet ontduikt. En dat gaat fout op den duur. Ze willen alle benefits en niet betalen. Ze stemmen op partijen die ze dat beloven (en uitvoeren). Loopt het dan op termijn fout, dan worden ze boos en gaan ze rellen.
Keihard neerknuppelen dat Griekenland, totdat het de laarzen van Merkel likt. En dan als slavenaapjes in de zilvermijnen laten werken. Voor meer zijn ze niet competent.
Terecht. Had ze maar een rokje aan moeten trekken.quote:Op donderdag 27 september 2012 15:41 schreef Summers het volgende:
En zo gaat europa om met demonstranten![]()
[ afbeelding ]
Nederlanders leven ook al te lang in vrijheid, In landen als Spanje of Griekenland waar nu zo hard geprotesteerd wordt is er tot midden jaren 70 nog een dictatuur geweest. Bij hun zit het iets verser in het geheugen als bij ons hoe het voel om geen controle meer te hebben over je eigen leven.quote:Op woensdag 26 september 2012 14:57 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nederlanders zouden het slikken. (Maar goed, Nederlanders zijn harde werkers, de kans dat 30% van de bevolking onder de armoedegrens komt is er (bijna?) niet.)
De racismekaart trekken om een discussie te winnen zonder enig verder argument.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:13 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
[..]
Een nieuw gezicht lx1v?
Ik vond eigenlijk de term knoflooklanden al een stap te ver in de verkeerde richting.
Maar jij bent blijkbaar niet te beroerd om een kostuum van zolder halen?
Trieste overdrijvingen die geen doel dienen kan men beter achterwege laten.
Zeker met zulk een, al dan niet puristisch, racistische inslag.
Je maakt het zelf tot startpunt.quote:Op donderdag 27 september 2012 17:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
De racismekaart trekken om een discussie te winnen zonder enig verder argument.
De EU-subsidies aan de ultra rijke Griekse reders afschaffen, belastingontduiking door multinationals, banken en politici aanpakken.quote:Op donderdag 27 september 2012 09:19 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |