Moet dat dan?quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Mmmm....maar, is er al nachtvorst geweest?
Spruitjes heb ik al gehad, boerenkool deze week of volgende week ook welquote:Op dinsdag 25 september 2012 21:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Officieel wel. Idem voor spruitjes toch?
Gelukkig gelden dergelijke regels niet voor broccoli.
Ah, op die manier. Heb je de OER v/d opleiding al bekeken? Of staat deze info daar niet in?quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:47 schreef Missfortunate het volgende:
@Coco: Ze vinden dat ik een boete mag betalen omdat het mijn tweede studie is en ik volgens het niet meer onder de overgangsregeling val. Ik vind van niet dus probeer ze in ieder geval op andere gedachten te brengen dmv een bezwaarschrift!
En@ boerenkool! Krijg spontaan honger.
ik las dat je naar utah was geweestquote:Op dinsdag 25 september 2012 23:25 schreef _aurum_ het volgende:
Ik ben even naar de Ulta geweest, daar kan je goed shoppen
Dat gezegd hebbende wil ik volgende maand mijn credit card afrekening niet zien
oef! Dat is een lange dag idd. Zorg iig dat je genoeg eet en drinkt, dan hou je het beter vol.quote:Op woensdag 26 september 2012 08:05 schreef Jagärtrut het volgende:
goeiemrogen slankies. Vandaag is een heeeeele lange dag. Ik moet vanaf over 8.15 tot 5 lesgeven. Vier verschilldende groepen, 4x hetzelfde riedeltje. Net een beetje te lang.
Anders maak je de setjes eerst wat kleiner? Hoeveel doe je nu?quote:Op woensdag 26 september 2012 08:49 schreef Viking84 het volgende:
Jagär kan alles.
Ik heb gisteren 1,5 setje buikspieroefeningen gedaan en toen ging het niet meer wegens spierpijn van de vorige keer. Dus dodag of vrijdag poging 2. Het wordt vanzelf wel minder
.
Lijstje:
O: kwark/ananas
T: banaan
T: worteltjes
T: twee bth
L: twee bth
S: 40 min crosstrainen met een zwaarder schema
D: spaghetti carbonara
3 x 15. Lijkt me niet heel veel? De eerste keer ging dat prima.quote:Op woensdag 26 september 2012 08:54 schreef MarMar het volgende:
[..]
Anders maak je de setjes eerst wat kleiner? Hoeveel doe je nu?
Zwaar hè, lesgeven?quote:Op woensdag 26 september 2012 08:05 schreef Jagärtrut het volgende:
goeiemrogen slankies. Vandaag is een heeeeele lange dag. Ik moet vanaf over 8.15 tot 5 lesgeven. Vier verschilldende groepen, 4x hetzelfde riedeltje. Net een beetje te lang.
Hm neh, zelfs ik red 3 x 20 even dooroefenen nog dusquote:Op woensdag 26 september 2012 08:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
3 x 15. Lijkt me niet heel veel? De eerste keer ging dat prima.
kooooofffffieeeeeeeeeee!quote:Op woensdag 26 september 2012 08:15 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
oef! Dat is een lange dag idd. Zorg iig dat je genoeg eet en drinkt, dan hou je het beter vol.
Eens!quote:Op woensdag 26 september 2012 09:19 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!
Dat is inderdaad niet veel, Vik, maar als ik dat zo lees zijn ze ook nog niet echt getraind bij jou en buikspieren kun je vrij snel erg sterk trainen.
Welke andere oefeningen doe je trouwens erbij?
40 minuten op de crosstrainer (ik deed gister 15 minuten en vond het nou niet bepaald inspirerend, dus respect voor de 40 minuten!) is ook best wel sport hoor.quote:En afhankelijk van wat er op je boterhammen gaat heb je wel veel KH's, probeer dat soort lijstjes dan juist op sportdagen te doen.
Oew! Dat klinkt ook lekker!quote:Naar aanleiding van die boerenkool met worst misschien wel een idee om vanavond eens stamppot zuurkool met spekjes te doen.(en worst erbij natuurlijk
)
Ik moet gewoon stoppen met smoesjes verzinnen en naar de sportschool gaan. Ik heb regelmatig het gevoel alsof mijn lijf niet sterk genoeg is om zichzelf overeind te houden.quote:Op woensdag 26 september 2012 09:29 schreef loveli het volgende:
Omega's, misschien lossen ze niet alles op, maar de factor zal dalen.
Ik heb jarenlang mijn rugpijn kunnen verminderen door goede buikspieroefeningen, dat begint nu ook weer wat te lukken. Misschien gewoon eerst daarmee beginnen, thuis? Hoef je je niet helemaal voor naar een sportschool te slepen.quote:Op woensdag 26 september 2012 09:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik moet gewoon stoppen met smoesjes verzinnen en naar de sportschool gaan. Ik heb regelmatig het gevoel alsof mijn lijf niet sterk genoeg is om zichzelf overeind te houden.
Vicieuze cirkel: na een werkdag is mijn lijf zo moe dat ik het echt niet zie zitten om nog te gaan sporten, maar als ik zou gaan sporten zou de vermoeidheid waarschijnlijk minder zijn.
Vandaag is een sportdagquote:Op woensdag 26 september 2012 09:19 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!
Dat is inderdaad niet veel, Vik, maar als ik dat zo lees zijn ze ook nog niet echt getraind bij jou en buikspieren kun je vrij snel erg sterk trainen.
Welke andere oefeningen doe je trouwens erbij?
En afhankelijk van wat er op je boterhammen gaat heb je wel veel KH's, probeer dat soort lijstjes dan juist op sportdagen te doen.
Naar aanleiding van die boerenkool met worst misschien wel een idee om vanavond eens stamppot zuurkool met spekjes te doen.(en worst erbij natuurlijk
)
De dag beginnen met wat oefeningen? Is dat misschien een oplossing?quote:Op woensdag 26 september 2012 09:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik moet gewoon stoppen met smoesjes verzinnen en naar de sportschool gaan. Ik heb regelmatig het gevoel alsof mijn lijf niet sterk genoeg is om zichzelf overeind te houden.
Vicieuze cirkel: na een werkdag is mijn lijf zo moe dat ik het echt niet zie zitten om nog te gaan sporten, maar als ik zou gaan sporten zou de vermoeidheid waarschijnlijk minder zijn.
Buikspieroefeningen op de grond of op een bankje doen te veel pijn aan m'n rug.quote:Op woensdag 26 september 2012 09:42 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang mijn rugpijn kunnen verminderen door goede buikspieroefeningen, dat begint nu ook weer wat te lukken. Misschien gewoon eerst daarmee beginnen, thuis? Hoef je je niet helemaal voor naar een sportschool te slepen.
En mbt ongesteld: kruikje (dan zo'n zak, niet een harde fles) in je rug wil wel es helpen.
Weet niet hoeveel en of je sport, maar je kunt ook beweging steeds meer inpassen in je dagelijkse dingen. Je moet echt een soort drempel over om te gaan sporten. Je kunt bijvoorbeeld ook eerst beginnen met bijvoorbeeld glas naar de glasbak te brengen en dan gelijk een blokje om te wandelen. Vaak ben je toch langer bezig dan je denkt. Als je na een tijdje elke dag wat loopt/fiets dan kun je wel echt gaan sporten. Maak eerst bewegen een vast onderdeel van de dag. Vooral sportschool vond ik zelf lastig om vaak heen te gaan, waarschijnlijk omdat ik het niet echt als hobby/leuk zag.quote:Op woensdag 26 september 2012 09:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Buikspieroefeningen op de grond of op een bankje doen te veel pijn aan m'n rug.. Ik heb het geprobeerd.
Net met Baard besloten om ons gewoon allebei in te schrijven bij de sportschool. Gedeelde smart, en zo.
Meer oefeningen gaan doen, je andere spieren zijn ook beweging nodig, beter voor doorbloeding, goed voor je botten, enzovoort.quote:Op woensdag 26 september 2012 09:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Vandaag is een sportdag. En doe verder nog niks erbij. Alleen buikspieroefeningen en crosstrainen dus.
Oh, te weinig beweging krijg ik niet hoor. Ik werk vier dagen per week, fiets op die dagen zo'n drie kwartier, en ik heb een beroep waarbij ik continu sta en loop. Maar na zo'n dag sta ik nauwelijks nog recht van de rugpijn.quote:Op woensdag 26 september 2012 09:55 schreef the85mc het volgende:
[..]
Weet niet hoeveel en of je sport, maar je kunt ook beweging steeds meer inpassen in je dagelijkse dingen. Je moet echt een soort drempel over om te gaan sporten. Je kunt bijvoorbeeld ook eerst beginnen met bijvoorbeeld glas naar de glasbak te brengen en dan gelijk een blokje om te wandelen. Vaak ben je toch langer bezig dan je denkt. Als je na een tijdje elke dag wat loopt/fiets dan kun je wel echt gaan sporten. Maak eerst bewegen een vast onderdeel van de dag. Vooral sportschool vond ik zelf lastig om vaak heen te gaan, waarschijnlijk omdat ik het niet echt als hobby/leuk zag.
Klinkt niet goed hoor, zoveel rugpijn van gewoon normale beweging. Zou je een fysio niet eens kunnen vragen om gerichte oefeningen?quote:Op woensdag 26 september 2012 09:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Oh, te weinig beweging krijg ik niet hoor. Ik werk vier dagen per week, fiets op die dagen zo'n drie kwartier, en ik heb een beroep waarbij ik continu sta en loop. Maar na zo'n dag sta ik nauwelijks nog recht van de rugpijn.
Ik had verwacht dat m'n steunzolen meer effect zouden hebben, maar helaas.
Ik raak al helemaal kriegel als ik zo'n schema zie.quote:Op woensdag 26 september 2012 09:49 schreef Viking84 het volgende:
Iedereen die zegt dat crosstrainen geen sport is mag het onderste schema eens gaan doen. Straks in de pauze even aanpassen. Alles gaat een level omhoog
. Ben benieuwd
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |