abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117250798
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_117250960
Lekker! :9
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_117251051
Mmmm....maar, is er al nachtvorst geweest?
pi_117251223
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Mmmm....maar, is er al nachtvorst geweest?
Moet dat dan? :P
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_117251371
Officieel wel. Idem voor spruitjes toch?

Gelukkig gelden dergelijke regels niet voor broccoli. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_117252088
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Officieel wel. Idem voor spruitjes toch?

Gelukkig gelden dergelijke regels niet voor broccoli. B-)
Spruitjes heb ik al gehad, boerenkool deze week of volgende week ook wel O+ . Ik kijk gewoon naar wat er in de reclame is :P .
pi_117252135
@Coco: Ze vinden dat ik een boete mag betalen omdat het mijn tweede studie is en ik volgens het niet meer onder de overgangsregeling val. Ik vind van niet dus probeer ze in ieder geval op andere gedachten te brengen dmv een bezwaarschrift!

En :9~ @ boerenkool! Krijg spontaan honger.
Illusion is the first of all pleasures
pi_117252598
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:47 schreef Missfortunate het volgende:
@Coco: Ze vinden dat ik een boete mag betalen omdat het mijn tweede studie is en ik volgens het niet meer onder de overgangsregeling val. Ik vind van niet dus probeer ze in ieder geval op andere gedachten te brengen dmv een bezwaarschrift!

En :9~ @ boerenkool! Krijg spontaan honger.
Ah, op die manier. Heb je de OER v/d opleiding al bekeken? Of staat deze info daar niet in?
Weet even niet uit mijn hoofd of deze info in de OER thuishoort....
pi_117252891
Het staat niet in de OER maar wel in het inschrjivingsbesluit. Toen ik begon stond dat ik recht had t/m augustus 2013 om mijn studie af te ronden. Een jaar later stond er ineens bij dat dit nominaal moest. En omdat ik in 2006 (!) een schakeljaar heb gedaan om een master te doen (ik ben daarna dus nog de bachelor Rechtsgeleerdheid gaan doen omdat ik toch civiel effect wil hebben) en ze dat jaar meetellen studeer ik nu 'ineens' niet meer nominaal. Het zure is dat ik voor dit jaar ingechreven stond maar dat ze dat nu dus weer hebben ingetrokken. :{
pi_117253298
Even een shoppinglist van Dr. Oz.
Doe wat je niet durft.
pi_117254100
Die rookworst in de OP :) Lekker hoor!

Ik heb de eerste nachtdienst weer overleefd, zo op weg naar de volgende. (en laatste jeeeeeeej :D)

Jullie allemaal een fijne dag gehad?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 25 september 2012 @ 22:22:45 #12
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117254221
Rekent meneer Oz dan ook ff af? :Y)

Naar boven dragen en opruimen mag ie dan ook wel doen :7.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? dinsdag 25 september 2012 @ 23:12:41 #13
70532 loveli
N
pi_117256952
Als jij het eet draag ikhet naar boven.
crap in = crap out
pi_117257592
:D

Ik ben even naar de Ulta geweest, daar kan je goed shoppen :9

Dat gezegd hebbende wil ik volgende maand mijn credit card afrekening niet zien :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_117259053
De dollar staat toch best wel gunstig? O~)
pi_117260783
Boerenkool! Dat ga ik eten als ik weer thuis ben O+
  woensdag 26 september 2012 @ 07:30:55 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117262304
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 23:25 schreef _aurum_ het volgende:
:D

Ik ben even naar de Ulta geweest, daar kan je goed shoppen :9

Dat gezegd hebbende wil ik volgende maand mijn credit card afrekening niet zien :X
ik las dat je naar utah was geweest :')
Niet meer actief op Fok!
pi_117262583
goeiemrogen slankies. Vandaag is een heeeeele lange dag. Ik moet vanaf over 8.15 tot 5 lesgeven. Vier verschilldende groepen, 4x hetzelfde riedeltje. Net een beetje te lang.
pi_117262677
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:05 schreef Jagärtrut het volgende:
goeiemrogen slankies. Vandaag is een heeeeele lange dag. Ik moet vanaf over 8.15 tot 5 lesgeven. Vier verschilldende groepen, 4x hetzelfde riedeltje. Net een beetje te lang.
oef! Dat is een lange dag idd. Zorg iig dat je genoeg eet en drinkt, dan hou je het beter vol. :)
Doe wat je niet durft.
pi_117262890
Ah dat kan je heus jagar :)

En goedemorgen!

Mijn voorlopige lijstje:

O: brinta, cappuccino
T: cappuccino, minneola
B: naar de open dag op de basisschool, met stok :)
L: 2 boterhammen met kaasomelet, rauwkost, melk
B: wandelen
T: cappuccino, banaan
D: sperzieboontjes, runderburger, aardappel
T: kwark met fruit

Ben bang dat ik voorlopig gewoon niet meer op krijg op een dag :')
  woensdag 26 september 2012 @ 08:49:13 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117263078
Jagär kan alles ^O^.

Ik heb gisteren 1,5 setje buikspieroefeningen gedaan en toen ging het niet meer wegens spierpijn van de vorige keer :'). Dus dodag of vrijdag poging 2. Het wordt vanzelf wel minder :Y.

Lijstje:

O: kwark/ananas
T: banaan
T: worteltjes
T: twee bth
L: twee bth
S: 40 min crosstrainen met een zwaarder schema
D: spaghetti carbonara :9
Niet meer actief op Fok!
pi_117263161
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:49 schreef Viking84 het volgende:
Jagär kan alles ^O^.

Ik heb gisteren 1,5 setje buikspieroefeningen gedaan en toen ging het niet meer wegens spierpijn van de vorige keer :'). Dus dodag of vrijdag poging 2. Het wordt vanzelf wel minder :Y.

Lijstje:

O: kwark/ananas
T: banaan
T: worteltjes
T: twee bth
L: twee bth
S: 40 min crosstrainen met een zwaarder schema
D: spaghetti carbonara :9
Anders maak je de setjes eerst wat kleiner? Hoeveel doe je nu?
  woensdag 26 september 2012 @ 08:58:22 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117263213
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:54 schreef MarMar het volgende:

[..]

Anders maak je de setjes eerst wat kleiner? Hoeveel doe je nu?
3 x 15. Lijkt me niet heel veel? De eerste keer ging dat prima.
Niet meer actief op Fok!
pi_117263224
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Zwaar hè, lesgeven? ;).

Succes!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_117263242
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

3 x 15. Lijkt me niet heel veel? De eerste keer ging dat prima.
Hm neh, zelfs ik red 3 x 20 even dooroefenen nog dus ;) maar begin anders gewoon met 3 x 12 en dan zit je met een weekje met gemak op 15 en dan uitbouwen? Beter dan 1 keer wel 1 keer niet halen, want dan bouw je niet echt op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')