abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117250798
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_117250960
Lekker! :9
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_117251051
Mmmm....maar, is er al nachtvorst geweest?
pi_117251223
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Mmmm....maar, is er al nachtvorst geweest?
Moet dat dan? :P
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_117251371
Officieel wel. Idem voor spruitjes toch?

Gelukkig gelden dergelijke regels niet voor broccoli. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_117252088
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Officieel wel. Idem voor spruitjes toch?

Gelukkig gelden dergelijke regels niet voor broccoli. B-)
Spruitjes heb ik al gehad, boerenkool deze week of volgende week ook wel O+ . Ik kijk gewoon naar wat er in de reclame is :P .
pi_117252135
@Coco: Ze vinden dat ik een boete mag betalen omdat het mijn tweede studie is en ik volgens het niet meer onder de overgangsregeling val. Ik vind van niet dus probeer ze in ieder geval op andere gedachten te brengen dmv een bezwaarschrift!

En :9~ @ boerenkool! Krijg spontaan honger.
Illusion is the first of all pleasures
pi_117252598
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:47 schreef Missfortunate het volgende:
@Coco: Ze vinden dat ik een boete mag betalen omdat het mijn tweede studie is en ik volgens het niet meer onder de overgangsregeling val. Ik vind van niet dus probeer ze in ieder geval op andere gedachten te brengen dmv een bezwaarschrift!

En :9~ @ boerenkool! Krijg spontaan honger.
Ah, op die manier. Heb je de OER v/d opleiding al bekeken? Of staat deze info daar niet in?
Weet even niet uit mijn hoofd of deze info in de OER thuishoort....
pi_117252891
Het staat niet in de OER maar wel in het inschrjivingsbesluit. Toen ik begon stond dat ik recht had t/m augustus 2013 om mijn studie af te ronden. Een jaar later stond er ineens bij dat dit nominaal moest. En omdat ik in 2006 (!) een schakeljaar heb gedaan om een master te doen (ik ben daarna dus nog de bachelor Rechtsgeleerdheid gaan doen omdat ik toch civiel effect wil hebben) en ze dat jaar meetellen studeer ik nu 'ineens' niet meer nominaal. Het zure is dat ik voor dit jaar ingechreven stond maar dat ze dat nu dus weer hebben ingetrokken. :{
pi_117253298
Even een shoppinglist van Dr. Oz.
Doe wat je niet durft.
pi_117254100
Die rookworst in de OP :) Lekker hoor!

Ik heb de eerste nachtdienst weer overleefd, zo op weg naar de volgende. (en laatste jeeeeeeej :D)

Jullie allemaal een fijne dag gehad?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 25 september 2012 @ 22:22:45 #12
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117254221
Rekent meneer Oz dan ook ff af? :Y)

Naar boven dragen en opruimen mag ie dan ook wel doen :7.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? dinsdag 25 september 2012 @ 23:12:41 #13
70532 loveli
N
pi_117256952
Als jij het eet draag ikhet naar boven.
crap in = crap out
pi_117257592
:D

Ik ben even naar de Ulta geweest, daar kan je goed shoppen :9

Dat gezegd hebbende wil ik volgende maand mijn credit card afrekening niet zien :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_117259053
De dollar staat toch best wel gunstig? O~)
pi_117260783
Boerenkool! Dat ga ik eten als ik weer thuis ben O+
  woensdag 26 september 2012 @ 07:30:55 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117262304
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 23:25 schreef _aurum_ het volgende:
:D

Ik ben even naar de Ulta geweest, daar kan je goed shoppen :9

Dat gezegd hebbende wil ik volgende maand mijn credit card afrekening niet zien :X
ik las dat je naar utah was geweest :')
Niet meer actief op Fok!
pi_117262583
goeiemrogen slankies. Vandaag is een heeeeele lange dag. Ik moet vanaf over 8.15 tot 5 lesgeven. Vier verschilldende groepen, 4x hetzelfde riedeltje. Net een beetje te lang.
pi_117262677
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:05 schreef Jagärtrut het volgende:
goeiemrogen slankies. Vandaag is een heeeeele lange dag. Ik moet vanaf over 8.15 tot 5 lesgeven. Vier verschilldende groepen, 4x hetzelfde riedeltje. Net een beetje te lang.
oef! Dat is een lange dag idd. Zorg iig dat je genoeg eet en drinkt, dan hou je het beter vol. :)
Doe wat je niet durft.
pi_117262890
Ah dat kan je heus jagar :)

En goedemorgen!

Mijn voorlopige lijstje:

O: brinta, cappuccino
T: cappuccino, minneola
B: naar de open dag op de basisschool, met stok :)
L: 2 boterhammen met kaasomelet, rauwkost, melk
B: wandelen
T: cappuccino, banaan
D: sperzieboontjes, runderburger, aardappel
T: kwark met fruit

Ben bang dat ik voorlopig gewoon niet meer op krijg op een dag :')
  woensdag 26 september 2012 @ 08:49:13 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117263078
Jagär kan alles ^O^.

Ik heb gisteren 1,5 setje buikspieroefeningen gedaan en toen ging het niet meer wegens spierpijn van de vorige keer :'). Dus dodag of vrijdag poging 2. Het wordt vanzelf wel minder :Y.

Lijstje:

O: kwark/ananas
T: banaan
T: worteltjes
T: twee bth
L: twee bth
S: 40 min crosstrainen met een zwaarder schema
D: spaghetti carbonara :9
Niet meer actief op Fok!
pi_117263161
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:49 schreef Viking84 het volgende:
Jagär kan alles ^O^.

Ik heb gisteren 1,5 setje buikspieroefeningen gedaan en toen ging het niet meer wegens spierpijn van de vorige keer :'). Dus dodag of vrijdag poging 2. Het wordt vanzelf wel minder :Y.

Lijstje:

O: kwark/ananas
T: banaan
T: worteltjes
T: twee bth
L: twee bth
S: 40 min crosstrainen met een zwaarder schema
D: spaghetti carbonara :9
Anders maak je de setjes eerst wat kleiner? Hoeveel doe je nu?
  woensdag 26 september 2012 @ 08:58:22 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117263213
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:54 schreef MarMar het volgende:

[..]

Anders maak je de setjes eerst wat kleiner? Hoeveel doe je nu?
3 x 15. Lijkt me niet heel veel? De eerste keer ging dat prima.
Niet meer actief op Fok!
pi_117263224
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Zwaar hè, lesgeven? ;).

Succes!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_117263242
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

3 x 15. Lijkt me niet heel veel? De eerste keer ging dat prima.
Hm neh, zelfs ik red 3 x 20 even dooroefenen nog dus ;) maar begin anders gewoon met 3 x 12 en dan zit je met een weekje met gemak op 15 en dan uitbouwen? Beter dan 1 keer wel 1 keer niet halen, want dan bouw je niet echt op.
pi_117263593
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:15 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

oef! Dat is een lange dag idd. Zorg iig dat je genoeg eet en drinkt, dan hou je het beter vol. :)
kooooofffffieeeeeeeeeee!
pi_117263636
Ik wilde vanochtend hardlopen, had ik mn wekker niet gezet :') dus werd pas om 8 uur wakker.. Nou ja morgen beter.
pi_117263652
Mogguh!

Dat is inderdaad niet veel, Vik, maar als ik dat zo lees zijn ze ook nog niet echt getraind bij jou en buikspieren kun je vrij snel erg sterk trainen.

Welke andere oefeningen doe je trouwens erbij?

En afhankelijk van wat er op je boterhammen gaat heb je wel veel KH's, probeer dat soort lijstjes dan juist op sportdagen te doen.

Naar aanleiding van die boerenkool met worst misschien wel een idee om vanavond eens stamppot zuurkool met spekjes te doen. :9 (en worst erbij natuurlijk :+)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_117263861
Ik vind het eigenlijk wel genoeg dat ik dagelijks rugpijn heb. Ik snap niet waarom dat nog keer tien moet als ik ongesteld moet worden. ;(.
  Vis een optie? woensdag 26 september 2012 @ 09:29:54 #30
70532 loveli
N
pi_117263898
Omega's, misschien lossen ze niet alles op, maar de factor zal dalen.
crap in = crap out
pi_117264028
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:19 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!

Dat is inderdaad niet veel, Vik, maar als ik dat zo lees zijn ze ook nog niet echt getraind bij jou en buikspieren kun je vrij snel erg sterk trainen.

Eens!
Wat misschien ook wel een leuke is: de Lidl heeft vanaf morgen van die yogaballen in de aanbieding voor 7 euro. Zijn ook erg handig om je core stability mee te trainen. :)
quote:
En afhankelijk van wat er op je boterhammen gaat heb je wel veel KH's, probeer dat soort lijstjes dan juist op sportdagen te doen.
40 minuten op de crosstrainer (ik deed gister 15 minuten en vond het nou niet bepaald inspirerend, dus respect voor de 40 minuten!) is ook best wel sport hoor. :P
quote:
Naar aanleiding van die boerenkool met worst misschien wel een idee om vanavond eens stamppot zuurkool met spekjes te doen. :9 (en worst erbij natuurlijk :+)
Oew! Dat klinkt ook lekker! :D

Ik heb gister zoete aardappel, passievruchten, granaatappel en avocado's gekocht.
Iemand ideen voor wat ik er mee kan doen? :D
En wanneer is een passievrucht rijp? :D
Doe wat je niet durft.
pi_117264147
@li vraagje: denk je dat het profijt van zonlicht ook wat te maken kan hebben met vit. D voor mij?
Kom er niet goed uit, maar bedacht me dat het misschien handig is om daar wat van te slikken in de donkere maanden.
pi_117264173
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:29 schreef loveli het volgende:
Omega's, misschien lossen ze niet alles op, maar de factor zal dalen.
Ik moet gewoon stoppen met smoesjes verzinnen en naar de sportschool gaan. Ik heb regelmatig het gevoel alsof mijn lijf niet sterk genoeg is om zichzelf overeind te houden.

Vicieuze cirkel: na een werkdag is mijn lijf zo moe dat ik het echt niet zie zitten om nog te gaan sporten, maar als ik zou gaan sporten zou de vermoeidheid waarschijnlijk minder zijn.
pi_117264198
Heb heul over die crosstrainer heen gelezen :@

Al vaker geroepen, maar krachttraining verhelpt veel rugklachten, DaD
Je zegt het zelf al :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_117264200
Ik ben ziek dus geen lijstjes van mij.

Score van gisteren was namelijk 1 beschuitje met kaas -O-
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117264221
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:39 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik moet gewoon stoppen met smoesjes verzinnen en naar de sportschool gaan. Ik heb regelmatig het gevoel alsof mijn lijf niet sterk genoeg is om zichzelf overeind te houden.

Vicieuze cirkel: na een werkdag is mijn lijf zo moe dat ik het echt niet zie zitten om nog te gaan sporten, maar als ik zou gaan sporten zou de vermoeidheid waarschijnlijk minder zijn.
Ik heb jarenlang mijn rugpijn kunnen verminderen door goede buikspieroefeningen, dat begint nu ook weer wat te lukken. Misschien gewoon eerst daarmee beginnen, thuis? Hoef je je niet helemaal voor naar een sportschool te slepen.
En mbt ongesteld: kruikje (dan zo'n zak, niet een harde fles) in je rug wil wel es helpen.
  woensdag 26 september 2012 @ 09:46:57 #37
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117264335
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:19 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!

Vandaag is een sportdag :P. En doe verder nog niks erbij. Alleen buikspieroefeningen en crosstrainen dus.
Niet meer actief op Fok!
pi_117264345
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:39 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

De dag beginnen met wat oefeningen? Is dat misschien een oplossing?
Koop desnoods zo'n yogabal en ga daar 's avonds opzitten, is ook goed voor je rug en buikspieren. :)
Babystapjes enzo.
Doe wat je niet durft.
  woensdag 26 september 2012 @ 09:49:32 #39
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117264407
Iedereen die zegt dat crosstrainen geen sport is mag het onderste schema eens gaan doen :P. Straks in de pauze even aanpassen. Alles gaat een level omhoog :9. Ben benieuwd :9.
Niet meer actief op Fok!
pi_117264408
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:42 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik heb jarenlang mijn rugpijn kunnen verminderen door goede buikspieroefeningen, dat begint nu ook weer wat te lukken. Misschien gewoon eerst daarmee beginnen, thuis? Hoef je je niet helemaal voor naar een sportschool te slepen.
En mbt ongesteld: kruikje (dan zo'n zak, niet een harde fles) in je rug wil wel es helpen.
Buikspieroefeningen op de grond of op een bankje doen te veel pijn aan m'n rug. :'). Ik heb het geprobeerd.

Net met Baard besloten om ons gewoon allebei in te schrijven bij de sportschool. Gedeelde smart, en zo.
pi_117264567
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:49 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Buikspieroefeningen op de grond of op een bankje doen te veel pijn aan m'n rug. :'). Ik heb het geprobeerd.

Net met Baard besloten om ons gewoon allebei in te schrijven bij de sportschool. Gedeelde smart, en zo.
Weet niet hoeveel en of je sport, maar je kunt ook beweging steeds meer inpassen in je dagelijkse dingen. Je moet echt een soort drempel over om te gaan sporten. Je kunt bijvoorbeeld ook eerst beginnen met bijvoorbeeld glas naar de glasbak te brengen en dan gelijk een blokje om te wandelen. Vaak ben je toch langer bezig dan je denkt. Als je na een tijdje elke dag wat loopt/fiets dan kun je wel echt gaan sporten. Maak eerst bewegen een vast onderdeel van de dag. Vooral sportschool vond ik zelf lastig om vaak heen te gaan, waarschijnlijk omdat ik het niet echt als hobby/leuk zag.
pi_117264630
Dan zou ik in de sportschool gaan voor pulley-oefeningen, DaD, train je je rug mee en minder belasting.
Wat belangrijk is om pijnvrij (behalve spierpijn :P) te blijven is goed letten op je ademhaling!
http://www.youtube.com/user/alenac2000
Dit zijn wel bruikbare filmpjes, vertellen ze ook hoe je ademhaling goed kunt houden ^O^
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Vandaag is een sportdag :P. En doe verder nog niks erbij. Alleen buikspieroefeningen en crosstrainen dus.
Meer oefeningen gaan doen, je andere spieren zijn ook beweging nodig, beter voor doorbloeding, goed voor je botten, enzovoort.
Kun je ook meer eten zonder aan te komen oO<
pi_117264633
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:55 schreef the85mc het volgende:

[..]

Weet niet hoeveel en of je sport, maar je kunt ook beweging steeds meer inpassen in je dagelijkse dingen. Je moet echt een soort drempel over om te gaan sporten. Je kunt bijvoorbeeld ook eerst beginnen met bijvoorbeeld glas naar de glasbak te brengen en dan gelijk een blokje om te wandelen. Vaak ben je toch langer bezig dan je denkt. Als je na een tijdje elke dag wat loopt/fiets dan kun je wel echt gaan sporten. Maak eerst bewegen een vast onderdeel van de dag. Vooral sportschool vond ik zelf lastig om vaak heen te gaan, waarschijnlijk omdat ik het niet echt als hobby/leuk zag.
Oh, te weinig beweging krijg ik niet hoor. Ik werk vier dagen per week, fiets op die dagen zo'n drie kwartier, en ik heb een beroep waarbij ik continu sta en loop. Maar na zo'n dag sta ik nauwelijks nog recht van de rugpijn.

Ik had verwacht dat m'n steunzolen meer effect zouden hebben, maar helaas.
pi_117264730
Een goed stevig matras scheelt mij ook veel trouwens.
pi_117264735
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:57 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Oh, te weinig beweging krijg ik niet hoor. Ik werk vier dagen per week, fiets op die dagen zo'n drie kwartier, en ik heb een beroep waarbij ik continu sta en loop. Maar na zo'n dag sta ik nauwelijks nog recht van de rugpijn.

Ik had verwacht dat m'n steunzolen meer effect zouden hebben, maar helaas.
Klinkt niet goed hoor, zoveel rugpijn van gewoon normale beweging. Zou je een fysio niet eens kunnen vragen om gerichte oefeningen?

En wat V1z zegt, een goed matras kan ook veel verschil maken. :)
Doe wat je niet durft.
pi_117264805
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:49 schreef Viking84 het volgende:
Iedereen die zegt dat crosstrainen geen sport is mag het onderste schema eens gaan doen :P. Straks in de pauze even aanpassen. Alles gaat een level omhoog :9. Ben benieuwd :9.
Ik raak al helemaal kriegel als ik zo'n schema zie. :D
Gewoon omdat je steeds de weerstand moet aanpassen. :D
Hoeveel rpm doe je trouwens in de stukken waar het niet staat aangegeven?
Doe wat je niet durft.
pi_117264807
Oh das wel apart dan. Fietsen en lopen is best goed voor je rug. Staan en zitten wat minder. Misschien core stability oefeningen doen. Wees wel voorzichtig met rugtrainingsapparaten in de sportschool. Als je die verkeerd gebruikt kun je het erger maken. Dus vraag af en toe aan trainers of je het goed doet.
pi_117264878
Het is denk ik een combinatie van aanleg (m'n zus kampt net zo met haar rug als ik), beenlengteverschil, jarenlang pijn in m'n voeten waardoor ik mezelf een verkeerde houding heb aangeleerd, op m'n werk veel te veel sjouwen met een te zware tas... Ik heb niet het idee dat het matras te zacht is of zo.

We gaan ons vanavond inschrijven bij de sportschool. Ik heb daar eerder gesport en toen waren de begeleiders heel betrokken en aandachtig, dus daar heb ik wel vertrouwen in. :).

Bedankt allemaal, voor de tips!
pi_117265141
Hoi Slankies! :W Hoe is het hier?
Ik moest gisteren aan jullie denken omdat ik mijn eerste zumba-les had! Ik voelde me echt een enorm stijve hark, maar je wordt er wel blij van. :D
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_117265184
Wat stom van je rug, DaD! :* Maar een collega van mij heeft ook problemen met d'r rug en bij haar helpt sporten inderdaad wel, die pulley-dingen die Viz ook noemde, dus hopelijk helpt dat bij jou ook. :)
Know that while you sleep
Everything has changed
  Vis een optie? woensdag 26 september 2012 @ 10:19:22 #51
70532 loveli
N
pi_117265196
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 10:02 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Klinkt niet goed hoor, zoveel rugpijn van gewoon normale beweging. Zou je een fysio niet eens kunnen vragen om gerichte oefeningen?

En wat V1z zegt, een goed matras kan ook veel verschil maken. :)
qft
crap in = crap out
  woensdag 26 september 2012 @ 10:19:31 #52
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117265204
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 10:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik raak al helemaal kriegel als ik zo'n schema zie. :D
Gewoon omdat je steeds de weerstand moet aanpassen. :D
Hoeveel rpm doe je trouwens in de stukken waar het niet staat aangegeven?
Dat is juist prettig, anders wordt het saai :O .

Tijdens warming-up en coolingdown doe ik rustig aan. De stukken waarbij het niet staat aangegeven doe ik op gevoel. Soms ben ik nog aan het uithijgen van een pittiger stuk en doe ik even 30 secs rustig aan :P en verder ga ik wel redelijk voluit. Merk nu dus dat ik ook bij de stukken waar het niet staat aangegeven de 'voluitsnelheid' benader of haal, dus dan wordt het tijd om het schema aan te passen :Y.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? woensdag 26 september 2012 @ 10:24:46 #53
70532 loveli
N
pi_117265334
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:38 schreef MarMar het volgende:
@li vraagje: denk je dat het profijt van zonlicht ook wat te maken kan hebben met vit. D voor mij?
Kom er niet goed uit, maar bedacht me dat het misschien handig is om daar wat van te slikken in de donkere maanden.
Goed voor je botten, vit D is ook basis voor bepaalde hormonen. Volgens mij ook basis voor signaalstoffen voor de hersenen. Zou er even in moeten duiken om specifieker te ziin. Met 20 mg/dag leg je een goede basis om de winter door te komen. D3, niet 2.
crap in = crap out
  woensdag 26 september 2012 @ 10:26:34 #54
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117265380
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:57 schreef V1z0R het volgende:
Dan zou ik in de sportschool gaan voor pulley-oefeningen, DaD, train je je rug mee en minder belasting.
Wat belangrijk is om pijnvrij (behalve spierpijn :P) te blijven is goed letten op je ademhaling!
http://www.youtube.com/user/alenac2000
Dit zijn wel bruikbare filmpjes, vertellen ze ook hoe je ademhaling goed kunt houden ^O^

[..]

Meer oefeningen gaan doen, je andere spieren zijn ook beweging nodig, beter voor doorbloeding, goed voor je botten, enzovoort.
Kun je ook meer eten zonder aan te komen oO<
I know, ik moet de motivatie nog even vinden :P.

Ik heb geen zin om élke dag met sport bezig te zijn (iets anders dan hardlopen dan :+), dus ik denk dat ik het twee keer na het sporten in de sportschool ga doen, thuis, en nog één keer in het weekend. En dan die oefeningen van Asics, voor zover ik die kan doen met de attributen die ik thuis heb.

Ik merk trouwens totaal geen effect van crosstrainen op m'n gewicht oid. Maar goed, dat gold ook voor hardlopen.
Niet meer actief op Fok!
pi_117265394
Ik ga ook naar de sportschool als mijn loon gestort is (over een maand) O+. Heb nu oefeningen van de fysio voor mn enkel/knie, en die vind ik veel leuker in een sportschool dan thuis aankloten. Gister ook weer wezen trainen (taekwondo) dus ik voel me topfit :P. Ahum. Vind het alleen wel eng om helemaal zelf in de sportschool te gaan staan, zonder vrienden of begeleiding. Straks doe ik alles fout/te zwaar. En als DaD iets vindt tegen de rugpijn hoor ik het ook graag, ik kon laatst (toen ik ongesteld werd) niet meer zitten, staan of lopen van de pijn :').
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_117265636
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 10:27 schreef Chicolate het volgende:
Ik ga ook naar de sportschool als mijn loon gestort is (over een maand) O+. Heb nu oefeningen van de fysio voor mn enkel/knie, en die vind ik veel leuker in een sportschool dan thuis aankloten. Gister ook weer wezen trainen (taekwondo) dus ik voel me topfit :P. Ahum. Vind het alleen wel eng om helemaal zelf in de sportschool te gaan staan, zonder vrienden of begeleiding. Straks doe ik alles fout/te zwaar. En als DaD iets vindt tegen de rugpijn hoor ik het ook graag, ik kon laatst (toen ik ongesteld werd) niet meer zitten, staan of lopen van de pijn :').
Ik wil 'straks' ook weer naar de sportschool :Y Kilootjes eraf werken en dan door tot ik weer ongeveer 58 kilo weeg. Ben benieuwd. Vind het ook een beetje eng hoor (Martijn zou mee gaan bewegen, en dat kan prima met wandelen enzo, maar niet met naar de sportschool gaan :+), deels omdat ik ook niet altijd weet hoe alles moet, deels want socially awkward.

Wat rugpijn betreft, ik ga ervan uit dat je dit wel al doet, maar voor de zekerheid: warme kruik in je rug leggen (zeker tijdens ongesteldheid) verzacht de boel al behoorlijk :Y

En nu ontbijten, pas om 10u opgestaan vandaag :7
pi_117266280
Waarom zou je niet met Martijn naar de sportschool gaan? :?
Het argument: omdat ik niet weet hoe alles moet, vind ik niet gelden. Dan moet je het namelijk vragen. Beter 3 keer vragen dan blessures oplopen. :)
Doe wat je niet durft.
pi_117266308
Omdat er dan niemand bij de baby is, wellicht?
pi_117266353
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
Goed punt! Baby's zitten niet in mijn denkpatroon.
Maar goed: Oppas?
Doe wat je niet durft.
pi_117266360
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 10:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het is denk ik een combinatie van aanleg (m'n zus kampt net zo met haar rug als ik), beenlengteverschil, jarenlang pijn in m'n voeten waardoor ik mezelf een verkeerde houding heb aangeleerd, op m'n werk veel te veel sjouwen met een te zware tas... Ik heb niet het idee dat het matras te zacht is of zo.

We gaan ons vanavond inschrijven bij de sportschool. Ik heb daar eerder gesport en toen waren de begeleiders heel betrokken en aandachtig, dus daar heb ik wel vertrouwen in. :).

Bedankt allemaal, voor de tips!
Bankje of grond doe ik ook niet, gelukkig heb ik bedden en ook wel een met een stevig matras ;)
pi_117266374
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2012 10:24 schreef loveli het volgende:

[..]

Goed voor je botten, vit D is ook basis voor bepaalde hormonen. Volgens mij ook basis voor signaalstoffen voor de hersenen. Zou er even in moeten duiken om specifieker te ziin. Met 20 mg/dag leg je een goede basis om de winter door te komen. D3, niet 2.
thx :)
pi_117266386
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
Als die 3mnd oud is moet 'ie z'n steentje ook maar gaan bijdragen niet? Kunt niet eeuwig voor ze zorgen natuurlijk :+
  Vis een optie? woensdag 26 september 2012 @ 11:07:11 #63
70532 loveli
N
pi_117266389
Iedereen die ongesteld is en nog hormonale rugpijn heeft als 'ie elke dag omega-3 (vis) en met enige regelmaat borage- en/of teunisbloemolie slikt, krijgt van mij een tientje.

[ Bericht 4% gewijzigd door loveli op 26-09-2012 11:12:16 ]
crap in = crap out
pi_117266403
Meh :{ geen tientje voor mij...
pi_117266443
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:07 schreef loveli het volgende:
Iedereen die ongesteld is en nog rugpijn heeft als 'ie elke dag omega-3 (vis) en met enige regelmaat borage- en/of teunisbloemolie slikt, krijgt van mij een tientje.
Kom maar vast door dan, of speel ik vals? :P
  woensdag 26 september 2012 @ 11:10:41 #66
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117266483
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Het argument: omdat ik niet weet hoe alles moet, vind ik niet gelden. Dan moet je het namelijk vragen. Beter 3 keer vragen dan blessures oplopen. :)
Moet er wel iemand zijn om het aan te vragen :{. Ik heb het al eens aangekaart, maar er is niks mee gedaan. Ze zijn druk met nieuwe mensen introduceren en verder zie je ze niet :N.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? woensdag 26 september 2012 @ 11:11:16 #67
70532 loveli
N
pi_117266496
Ik edit even dat het om hormonale rugpijn moet gaan ;)
crap in = crap out
pi_117266542
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Baby inderdaad. En ik wil straks toch zeker 2x per week naar de sportschool gaan, om daarvoor een babysitter te regelen, vind ik wat ver gaan.

quote:
En dit is onzin, je leest niet goed (of trekt te snel conclusies, dat kan ook). Ik vind het serieus een beetje eng omdat ik niet alles weet. Wat in mijn geval namelijk niet wil zeggen dat ik dan maar wat ga zitten aankloten in de hoop dat het goed is, of dat het een reden is om niet te gaan.

Het wil zeggen dat ik het inderdaad moet gaan vragen, en dat vind ik juist het enge. Ik ben wat dat betreft ietwat socially awkward. Doe dat soort dingen wel hoor, en denk dat niemand doorheeft dat ik het eng(ig) vind, maar dat vind ik wel :+

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:07 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Als die 3mnd oud is moet 'ie z'n steentje ook maar gaan bijdragen niet? Kunt niet eeuwig voor ze zorgen natuurlijk :+
Als 'ie 3 maanden oud is, neem ik 'm mee en ga ik ermee bankdrukken. Gewicht past zich vanzelf aan (wordt steeds zwaarder) dus win win situatie :Y
pi_117266602
Zie anders die filmpjes in het linkje dat ik hierboven plaatste :) stap voor stap worden oefeningen uitgelegd.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:13 schreef Cocotrimonium het volgende:
Als 'ie 3 maanden oud is, neem ik 'm mee en ga ik ermee bankdrukken. Gewicht past zich vanzelf aan (wordt steeds zwaarder) dus win win situatie :Y
Laat hem ook gelijk meedoen! :D
pi_117266636
quote:

[..]

Baby inderdaad. En ik wil straks toch zeker 2x per week naar de sportschool gaan, om daarvoor een babysitter te regelen, vind ik wat ver gaan.

[..]

En dit is onzin, je leest niet goed (of trekt te snel conclusies, dat kan ook). Ik vind het serieus een beetje eng omdat ik niet alles weet. Wat in mijn geval namelijk niet wil zeggen dat ik dan maar wat ga zitten aankloten in de hoop dat het goed is, of dat het een reden is om niet te gaan.

Het wil zeggen dat ik het inderdaad moet gaan vragen, en dat vind ik juist het enge. Ik ben wat dat betreft ietwat socially awkward. Doe dat soort dingen wel hoor, en denk dat niemand doorheeft dat ik het eng(ig) vind, maar dat vind ik wel :+

[..]

Ik heb de oudste wel meegehad, lag lekker te slapen in de wagen terwijl mama aan het zweten was :P Erheen wandelen vlak voor het middagdutje, was dan gelijk mn warming up en dat ging heel prima.
Ligt er natuurlijk ook helemaal aan hoever je van de sportschool woont en hoe rustig het daar is etc.. maar de moeite waard om te kijken of dat kan toch?
  woensdag 26 september 2012 @ 11:16:59 #71
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117266640
Sportbaby \o/

Spierpijn van hardlopen :o

Ik denk dat ik volgend jaar nog een baan heb *O* :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 26 september 2012 @ 11:19:13 #72
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117266698
quote:
10s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
Sportbaby \o/

Spierpijn van hardlopen :o

Ik denk dat ik volgend jaar nog een baan heb *O* :P
*O* Woei! Weer een jaarcontract of vast contract? :)
Niet meer actief op Fok!
pi_117266720
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:16 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik heb de oudste wel meegehad, lag lekker te slapen in de wagen terwijl mama aan het zweten was :P Erheen wandelen vlak voor het middagdutje, was dan gelijk mn warming up en dat ging heel prima.
Ligt er natuurlijk ook helemaal aan hoever je van de sportschool woont en hoe rustig het daar is etc.. maar de moeite waard om te kijken of dat kan toch?
Nog niet eens aan gedacht! Was nu gewoon van plan om het 's avonds sporten met Martijn af te wisselen. En op andere momenten gewoon samen te gaan wandelen op de hei ofzo, of als ik alleen ben, gewoon een rondje door de buurt. Als ik maar in beweging blijf.

En dan hebben we natuurlijk altijd nog de hometrainer, roeimachine & bokszak in huis :+

Vaiz, er staat een dikke vette NO bij? Ik weet niet helemaal zeker of het wel een goed idee is dan...

MARIA!!!! W000000t! *O* *O* *O* Awesome :D Trots O+
pi_117266807
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:20 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nog niet eens aan gedacht! Was nu gewoon van plan om het 's avonds sporten met Martijn af te wisselen. En op andere momenten gewoon samen te gaan wandelen op de hei ofzo, of als ik alleen ben, gewoon een rondje door de buurt. Als ik maar in beweging blijf.

En dan hebben we natuurlijk altijd nog de hometrainer, roeimachine & bokszak in huis :+

Vaiz, er staat een dikke vette NO bij? Ik weet niet helemaal zeker of het wel een goed idee is dan...

MARIA!!!! W000000t! *O* *O* *O* Awesome :D Trots O+
Zonder kiddo gaan is ook wel lekker hoor, echt ff tijd voor jezelf dan, maar met de oudste was ik vanaf maand 3 alleen, dus dat ging een beetje lastiger ;)

Eerst maar eens bevallen schat!

En hier ook *O* voor Maria :D
pi_117266908
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:23 schreef MarMar het volgende:

[..]

Zonder kiddo gaan is ook wel lekker hoor, echt ff tijd voor jezelf dan, maar met de oudste was ik vanaf maand 3 alleen, dus dat ging een beetje lastiger ;)

Eerst maar eens bevallen schat!

En hier ook *O* voor Maria :D
Oh ja, dat sowieso. Eerst even afwachten :Y Maar in het gunstigste scenario zie ik het zo voor me :)
pi_117266922
Gewoon verkeerd vertaald uit het Japans :D Moet zijn "No pain, no gain" natuurlijk :P

Feli, Maria! ^O^
pi_117266942
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Moet er wel iemand zijn om het aan te vragen :{. Ik heb het al eens aangekaart, maar er is niks mee gedaan. Ze zijn druk met nieuwe mensen introduceren en verder zie je ze niet :N.
Dan zou ik toch echt voor een andere sportschool gaan. Dan maar wat meer geld kwijt zijn, goede begeleiding is toch best prettig. Net als goede apperatuur.
quote:

[..]

Veel sportscholen bieden ook overdag een oppasservice aan. :)
Probeer iig niet alleen te gaan sporten om af te vallen, maar vooral omdat het goed is voor je lichaam. :)
quote:
[..]

[..]

Sorry! Niet goed begrepen dan. :)
Maar afijn, beter vragen dan oefeningen verkeerd doen en blessures oplopen dus. Over het algemeen vinden de instructeurs het leuk om dingen uit te leggen. Daar zijn ze ook voor. :)
Doe wat je niet durft.
pi_117267021
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Dan zou ik toch echt voor een andere sportschool gaan. Dan maar wat meer geld kwijt zijn, goede begeleiding is toch best prettig. Net als goede apperatuur.

[..]

Veel sportscholen bieden ook overdag een oppasservice aan. :)
Probeer iig niet alleen te gaan sporten om af te vallen, maar vooral omdat het goed is voor je lichaam. :)

[..]

Sorry! Niet goed begrepen dan. :)
Maar afijn, beter vragen dan oefeningen verkeerd doen en blessures oplopen dus. Over het algemeen vinden de instructeurs het leuk om dingen uit te leggen. Daar zijn ze ook voor. :)
In 'mijn' sportschool hebben we heel aardige instructeurs, en dat weet ik ook wel :Y Alleen blijft het een drempel voor me (ik ben van nature vrij verlegen, en dat is in bepaalde situaties nog steeds goed merkbaar).

En absoluut eens wat de motivatie betreft! Ik wil om meerdere redenen gaan sporten: óók omdat ik wil afvallen, maar vooral vanwege mijn conditie en het feit dat ik een luie hond ben. Daar moet wat aan veranderen :)

Oh, die oppasservice, daar doen ze bij ons in de buurt niet aan, helaas. Was wel handig geweest :D
  woensdag 26 september 2012 @ 11:50:24 #79
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117267597
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

*O* Woei! Weer een jaarcontract of vast contract? :)
Bedankt voor de enthousiaste reacties, maar ik heb nog geen idee :@ :D Ik bedoelde alleen te zeggen dat ik vanochtend een gesprekje had waarbij mister baas het had over de plannen voor volgend jaar en daarbij kwam ik ook ter sprake, dus ik ga er vanuit dat ik mag blijven dan :+ :D O.a. ook over in welke richting ik zou willen doorontwikkelen (vond ie goed klinken, dus hoezee).
  woensdag 26 september 2012 @ 11:51:40 #80
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117267637
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:30 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

In 'mijn' sportschool hebben we heel aardige instructeurs, en dat weet ik ook wel :Y Alleen blijft het een drempel voor me (ik ben van nature vrij verlegen, en dat is in bepaalde situaties nog steeds goed merkbaar).

En absoluut eens wat de motivatie betreft! Ik wil om meerdere redenen gaan sporten: óók omdat ik wil afvallen, maar vooral vanwege mijn conditie en het feit dat ik een luie hond ben. Daar moet wat aan veranderen :)

Oh, die oppasservice, daar doen ze bij ons in de buurt niet aan, helaas. Was wel handig geweest :D
O+

Ik ga ook altijd dom giebelen als ik mensen iets moet vragen :')
  woensdag 26 september 2012 @ 11:56:49 #81
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117267809
Ik heb ook dingen-aan-mensen-vragenvrees. Het duurde niet voor niets zolang voor ik wist waar de humus staat in de AH >:O .

Naar een andere sportschool ga ik niet, want dat is me te duur :P. Kost me nu 15 euro van m'n brutosalaris en meer heb ik er ook niet voor over :P. Het is toch een tijdelijk iets, tot ik weer lopen mag *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_117268313
Ik vraag altijd van alles, echt super handig!

O: kom yoghurt, 2 kopjes koffie
L: 4 boterhammen, 2 eieren, beker melk
T: fruit, nog 2 boterhammen denk ik
D: indisch eten
T: biertje

Maar rustig aan, morgen 9 uur moet ik weer fris en fruitig zijn ;(
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_117269690
quote:

[..]

[..]

[..]

ik snap dat heel goed. ik heb dat ook hoor, doe graag iets in een keer goed.

Zo, halverwegen. Nog vier uur te gaan. Wel een beetje moe nu, en de koffie komt mn neus uit, langzamerhand. Cola zero to the rescue. Heeft dat wel kaffeine?
pi_117269706
Toevoeging bij lijstje: na m'n L nog een bak kwark met een banaan gepakt, ik kom er wel :)
pi_117270163
quote:

[..]

Je hebt ook kennissen met verstand van zaken, die zou je kunnen uitnodigen om eens een middagje met je mee te lopen en je stap voor stap dingen kunnen uitleggen. Waar je op moet letten, wat goede oefeningen zijn, welke volgorde het verstandigst is, om uiteindelijk een schema voor je in elkaar te draaien.
En dan zou je ze later kunnen trakteren op gourmetten en een biertje of zo :7

Is de drempel al een stukje lager :)

Maar eerst bevallen natuurlijk! oO<
pi_117270235
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:03 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik snap dat heel goed. ik heb dat ook hoor, doe graag iets in een keer goed.

Zo, halverwegen. Nog vier uur te gaan. Wel een beetje moe nu, en de koffie komt mn neus uit, langzamerhand. Cola zero to the rescue. Heeft dat wel kaffeine?
Ik zou overstappen op de thee of op water. Vind je maag vast leuker. :)
Doe wat je niet durft.
pi_117270283
Ik ga straks voor het eerst!! mijn dochtertje ophalen bij ballet en helpen met omkleden in de kleedkamer O+
Met alleen maar een stok kan ik opeens overal bij.

*O*
  woensdag 26 september 2012 @ 13:26:51 #88
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117270583
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:16 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Je hebt ook kennissen met verstand van zaken, die zou je kunnen uitnodigen om eens een middagje met je mee te lopen en je stap voor stap dingen kunnen uitleggen. Waar je op moet letten, wat goede oefeningen zijn, welke volgorde het verstandigst is, om uiteindelijk een schema voor je in elkaar te draaien.

Maar eerst bevallen natuurlijk! oO<
Ik zat van de week nog te denken: goh, het was wel leuk/handig als Viz een keer met mij meeging :').

Waarom woon je ook zover weg }:|.
Niet meer actief op Fok!
pi_117270931
Wat grappig om te lezen dat sommigen iets niet vragen.. Uiteindelijk ben je wel hun klant, dus ook zij hebben belang om jou tevreden te houden. Ben zelf niet bepaald op mn mond gevallen en dat is vaak wel handig (zeker als gids). Al heb ik dat wel mezelf moeten leren, niks vragen/zeggen levert meestal niks op.
  Vis een optie? woensdag 26 september 2012 @ 13:36:07 #90
70532 loveli
N
pi_117270950
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik zat van de week nog te denken: goh, het was wel leuk/handig als Viz een keer met mij meeging :').

Waarom woon je ook zover weg }:|.
Jij bent gewoon naar de verkeerde plaats verhuisd :')
crap in = crap out
pi_117271187
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:16 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Oh, maar het maakt niet uit dat er een drempel is. Ik vraag alles als het nodig is, waar & wat dan ook, maar wil alleen niet zeggen dat ik me van binnen dan net zo spontaan/zelfverzekerd/enthousiast voel als ik overkom :P

Drempels overstappen is goed juist :Y Alleen niet altijd even leuk of chill :+
pi_117271299
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:35 schreef the85mc het volgende:
Wat grappig om te lezen dat sommigen iets niet vragen.. Uiteindelijk ben je wel hun klant, dus ook zij hebben belang om jou tevreden te houden. Ben zelf niet bepaald op mn mond gevallen en dat is vaak wel handig (zeker als gids). Al heb ik dat wel mezelf moeten leren, niks vragen/zeggen levert meestal niks op.
Bepaald niet op mn mond gevallen <--> mezelf dat moeten leren.

Betekent dat dat je eerst ook een bepaalde drempel voelde dan? Ik denk dat bij mij niemand zich kan voorstellen (als je me niet goed kent) dat ik me van binnen vaak best onzeker/verlegen kan voelen. Ben heel goed in zelfverzekerd/spontaan overkomen :+

Nu heb ik dat onzekere/verlegene overigens vooral in nieuwe situaties. En zelfs dán ga ik die drempel over, tis alleen niet iets waar ik me van tevoren al op verheug, zeg maar :+
pi_117271400
Dan niet vooruit kijken naar wat de drempel is, maar hoe verheugd je bent als je erover bent? /makkelijker gezegd dan gedaan :+

;( geen gourmetten en een biertje dus :P
  woensdag 26 september 2012 @ 13:48:58 #94
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117271422
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:42 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh, maar het maakt niet uit dat er een drempel is. Ik vraag alles als het nodig is, waar & wat dan ook, maar wil alleen niet zeggen dat ik me van binnen dan net zo spontaan/zelfverzekerd/enthousiast voel als ik overkom :P

Drempels overstappen is goed juist :Y Alleen niet altijd even leuk of chill :+
Precies dat! :Y Ik vraag juist een boel (de weg enzo :+) maar ik kan niet garanderen dat ik 100% normaal over kom :+

Wellicht omdat ik mensen niet tot last wil zijn en dan domme grapjes ga maken in de hoop dat ze het niet erg vinden om gestoord te worden ofzo :') :P
pi_117271592
Maar als je dan bij jezelf nagaat, je zou het toch niet erg vinden wanneer mensen om de weg vragen?
Waarom zouden anderen dat dan wel vinden? Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar de meesten vinden het niet erg.

Denk ik dan, en anders houd ik me dat gewoon voor. oO<
  woensdag 26 september 2012 @ 13:53:21 #96
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117271615
Wat ister met geen gourmet of bier, V1zmans?

Gourmet :9

Ik heb nu vegetarische-biologische-glutenvrije linzen-pompoensoep oO< <oneofthecoolkids>
  woensdag 26 september 2012 @ 13:56:24 #97
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117271772
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:52 schreef V1z0R het volgende:
Maar als je dan bij jezelf nagaat, je zou het toch niet erg vinden wanneer mensen om de weg vragen?
Waarom zouden anderen dat dan wel vinden? Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar de meesten vinden het niet erg.

Denk ik dan, en anders houd ik me dat gewoon voor. oO<
Is ook wel zo denk ik, maar je weet nooit van tevoren hoe mensen reageren :+ Achja het zal ook allemaal niet echt rationeel zijn enzo :D
pi_117271838
Cool is nog altijd een extra pittige vleessoep van minimaal 3 verschillende bedreigde diersoorten >:) :D
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
Wat ister met geen gourmet of bier, V1zmans?

Gourmet :9
Had semi-aangeboden om een keer de oefeningen en apparaten in de sportschool uit te leggen hoe je ze juist gebruikt en zo. Dat in ruil tegen gourmet en een biertje :+
Maar dat was dus niet nodig...

[ Bericht 1% gewijzigd door V1z0R op 26-09-2012 14:03:10 ]
pi_117272155
quote:

[..]

Receptiemeisje lief aankijken en zeggen dat ze elke maand een chocoladetaart krijgt als ze ongesteld is, als ze even met baby wil spelen? Of gewoon zo'n lieve baby kweken die iedereen op schoot wil :D.

Ik zie ook op tegen het 'zelf doen' en dan moeten vragen hoe alles werkt. Ik heb eigenlijk liever dat ze gewoon de eerste 3x met me meelopen ofzo, en alles corrigeren, zodat ik het daarna min of meer zelf kan. Maar mijn sportschool heeft wel dagen waarop er begeleiding rondloopt bij de halters, dan vast ook wel bij de apparaten? (ik heb een gruwelijke hekel aan cardio dus dat hoop ik te ontwijken, laat mij maar met apparaten en gewichten spelen)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 26 september 2012 @ 14:07:40 #100
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117272209
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:57 schreef V1z0R het volgende:
Cool is nog altijd een extra pittige vleessoep van minimaal 3 verschillende bedreigde diersoorten >:) :D

[..]

Had semi-aangeboden om een keer de oefeningen en apparaten in de sportschool uit te leggen hoe je ze juist gebruikt en zo. Dat in ruil tegen gourmet en een biertje :+
Maar dat was dus niet nodig...
Oh, wie zei dat dat niet nodig was? :o :D.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')