abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118005410
Ik heb mij ingeschreven voor de halve marathon bij de Westrandwegrun. :)
Jack does it in real time...
  FOK!fotograaf maandag 15 oktober 2012 @ 18:39:07 #102
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_118007049
Ik doe mee met de 10 km bij de Westrandwegrun.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_118009848
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2012 17:47 schreef kepler het volgende:

[..]

Nu ben ik geen expert, maar volgens mij zul je geen vet verbranden met een loop van 3k. Volgens mij ligt de omslag pas bij >30 minuten op >60% hartslag. Maar het is wel een goed begin, vanaf daar gewoon langzaam opbouwen (en meer op tijd trainen dan op afstand :) ).

Eten heb ik weinig verstand van, ik eet meestal waar ik trek in heb en ben door experimenteren erachter gekomen wat goed werkt voor/na het hardlopen :D
Wat je zegt is niet waar. Tijdens het lopen verbrandt je altijd vet en glucose gecombineerd. Wat wel zo is, is dat hoe langer je achter elkaar loopt, hoe meer procent vet je gaat verbranden (tov de totale verbranding).

3k is inderdaad vrij kort, maar aangezien hij niet eerder heeft hardgelopen en aangeeft wat overgewicht te hebben, lijkt me dat met het oog op blessures wel zo veilig. Beter te rustig dan te overmoedig starten..

@marcie216 Ik zou lekker normaal blijven eten zoals je altijd doet. Rondom het hardlopen moet je, zoals Kepler zegt, uitproberen wat voor jou het makkelijkst en best is. In het begin zullen de kilo's er nog niet vanaf vliegen omdat 3km relatief kort is. Wanneer je begint te wennen aan deze afstand en je zal dit langzaam uit kunnen bouwen naar de wat langere afstand, zal je merken dat je begint af te vallen zonder dat je je dieet hiervoor moet aanpassen.

Bij mij zijn mensen in mijn omgeving altijd verwonderd hoe ik zoveel kan eten, en toch vrij mager blijf (65 kg bij 1m84). Dit komt bijna puur door het hardlopen, wat ik 50-60km per week doe.
pi_118013601
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 19:46 schreef T1992 het volgende:

[..]

Wat je zegt is niet waar. Tijdens het lopen verbrandt je altijd vet en glucose gecombineerd. Wat wel zo is, is dat hoe langer je achter elkaar loopt, hoe meer procent vet je gaat verbranden (tov de totale verbranding).

3k is inderdaad vrij kort, maar aangezien hij niet eerder heeft hardgelopen en aangeeft wat overgewicht te hebben, lijkt me dat met het oog op blessures wel zo veilig. Beter te rustig dan te overmoedig starten..

@marcie216 Ik zou lekker normaal blijven eten zoals je altijd doet. Rondom het hardlopen moet je, zoals Kepler zegt, uitproberen wat voor jou het makkelijkst en best is. In het begin zullen de kilo's er nog niet vanaf vliegen omdat 3km relatief kort is. Wanneer je begint te wennen aan deze afstand en je zal dit langzaam uit kunnen bouwen naar de wat langere afstand, zal je merken dat je begint af te vallen zonder dat je je dieet hiervoor moet aanpassen.

Bij mij zijn mensen in mijn omgeving altijd verwonderd hoe ik zoveel kan eten, en toch vrij mager blijf (65 kg bij 1m84). Dit komt bijna puur door het hardlopen, wat ik 50-60km per week doe.
Ah bedankt :o godver dat is veel.
Doe jij er naast ook nog sporten of niet? Want ik doe er ook nog 3x in de week voetbal bij.
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_118014811
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 20:56 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Ah bedankt :o godver dat is veel.
Doe jij er naast ook nog sporten of niet? Want ik doe er ook nog 3x in de week voetbal bij.
niet meer, loop pas sinds anderhalf jaar. daarvoor wel altijd actief gevoetbald en getennist, dus had al wel een goede basis. uiteindelijk was het voor mij niet meer te combineren met atletiek.

toch moest ik op de vervelende manier merken dat lopen toch een heel ander soort belasting is, door verschillende kleine pijntjes aan schenen, kuiten, voeten etc.

Daarom is het dus erg belangrijk om die belasting geleidelijk en langzaam op te voeren ;) ik dacht dat ik dat ook deed, maar het was alsnog te snel opgebouwd..
pi_118014969
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 21:13 schreef T1992 het volgende:

[..]

niet meer, loop pas sinds anderhalf jaar. daarvoor wel altijd actief gevoetbald en getennist, dus had al wel een goede basis. uiteindelijk was het voor mij niet meer te combineren met atletiek.

toch moest ik op de vervelende manier merken dat lopen toch een heel ander soort belasting is, door verschillende kleine pijntjes aan schenen, kuiten, voeten etc.

Daarom is het dus erg belangrijk om die belasting geleidelijk en langzaam op te voeren ;) ik dacht dat ik dat ook deed, maar het was alsnog te snel opgebouwd..
Ah oke, hoeveel keer loop jij over die 50km? 3x?
Ik wil graag gaan hardlopen omdat ik dat bij de fitness niet kan, op de loopband krijg ik last van mijn enkel, en daar heb ik bij voetbal geen last van.
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_118018354
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 21:16 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Ah oke, hoeveel keer loop jij over die 50km? 3x?
Ik wil graag gaan hardlopen omdat ik dat bij de fitness niet kan, op de loopband krijg ik last van mijn enkel, en daar heb ik bij voetbal geen last van.
Train 4x in de week, in totaal 50-60km. Dus gemiddeld tussen de 12 en 15 kilometer.

Heb je wel goede loopschoenen? als je wat serieuzer gaat lopen doe je er ook wel verstandig aan om goede loopschoenen te kopen bij een hardloopzaak, waarbij even een filmpje van je loop wordt gemaakt om te zien hoe de afwikkeling van je voet is. Dat je last krijgt van je enkel kan ook met verkeerde schoenen te maken hebben.
pi_118018565
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 22:05 schreef T1992 het volgende:

[..]

Train 4x in de week, in totaal 50-60km. Dus gemiddeld tussen de 12 en 15 kilometer.

Heb je wel goede loopschoenen? als je wat serieuzer gaat lopen doe je er ook wel verstandig aan om goede loopschoenen te kopen bij een hardloopzaak, waarbij even een filmpje van je loop wordt gemaakt om te zien hoe de afwikkeling van je voet is. Dat je last krijgt van je enkel kan ook met verkeerde schoenen te maken hebben.
Ik denk zelf dat ik het niet lang vol ga houden, max 1 maand en vind het dan zonde om dure schoenen te gaan kopen.

Ik gym ook op deze schoenen, ren je ook en heb ik nergens last van. Alleen op de loopband.
  maandag 15 oktober 2012 @ 23:27:16 #109
34586 kepler
No bounce, no play
pi_118023621
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 19:46 schreef T1992 het volgende:

[..]

Zeker rustig starten, maar als hij een beetje fanatiek voetballer is dan is 3k hardlopen niet eens zo heel veel.

Maar ik heb altijd gedacht dat er een punt is dat je omschakelt naar vet-verbranding (alhoewel dat nooit 0-100% zal zijn natuurlijk).

Laatste wat je zegt heb ik ook :D Ik ben 1.89 en weeg 71. Naast hardlopen (40k per week gemiddeld als ik echt aan het trainen ben) doe ik ook nog aan volleybal (1 a 2 keer per week). Volleybal zie ik als een soort van krachttraining voor mn knieen en enkels :D (en het is ook nog eens gezellig!)
The line is a dot to you!
pi_118028842
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2012 23:27 schreef kepler het volgende:

[..]

Zeker rustig starten, maar als hij een beetje fanatiek voetballer is dan is 3k hardlopen niet eens zo heel veel.

Maar ik heb altijd gedacht dat er een punt is dat je omschakelt naar vet-verbranding (alhoewel dat nooit 0-100% zal zijn natuurlijk).

Laatste wat je zegt heb ik ook :D Ik ben 1.89 en weeg 71. Naast hardlopen (40k per week gemiddeld als ik echt aan het trainen ben) doe ik ook nog aan volleybal (1 a 2 keer per week). Volleybal zie ik als een soort van krachttraining voor mn knieen en enkels :D (en het is ook nog eens gezellig!)
Klopt, is ook niet veel. Maar ik denk dat hij dat dan zelf ook wel inziet en gaat uitbreiden. Beter te kort starten dan direct te lang beginnen en een stap terug moeten doen; ook psychologisch is dat niet prettig ;)

Nee, je verbrandt bijna altijd een mix: http://www.gezondheidentraining.com/voeding/calorieen-verbranden/ (3e alinea, onderaan). Veel mensen denken idd wel dat je pas na een half uur vet gaat verbranden, maar dat is niet zo. Dit is wel het punt waarop je relatief meer vetten gaat verbranden, maar je lichaam zal altijd de voorkeur geven aan glucose als brandstof (makkelijker te verbranden). Zag laatst een site met een heel duidelijke grafiek over glucose/-vetverbranding tijdens het hardlopen, maar ik ben de naam kwijt. Weet iemand wat ik bedoel?

Hehe, maar eigenlijk is het ook logisch.. 40 km per week hardlopen zijn ongeveer 30 boterhammen wat je dan extra moet eten.. ;)
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:31:29 #111
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_118029994
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 18:39 schreef Xilantof het volgende:
Ik doe mee met de 10 km bij de Westrandwegrun.
Ik ook :)
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:34:24 #112
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_118030062
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 22:08 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat ik het niet lang vol ga houden, max 1 maand en vind het dan zonde om dure schoenen te gaan kopen.

Ik gym ook op deze schoenen, ren je ook en heb ik nergens last van. Alleen op de loopband.
Als je nu al weet dat je het niet gaat vol houden dan zou ik ook niet hoge verwachtingen hebben van eventuele afval-effecten. Misschien val je wat af, maar het is daarna zo weer er aan. Tip: richt je dagelijks leven zo in dat je hardlopen wel vol houdt, desnoods maar 1x per week. Het vol houden aspect is veel belangrijker dan dat je jezelf een maandje weet af te beulen en dan weer stopt.
pi_118030247
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 10:34 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Als je nu al weet dat je het niet gaat vol houden dan zou ik ook niet hoge verwachtingen hebben van eventuele afval-effecten. Misschien val je wat af, maar het is daarna zo weer er aan. Tip: richt je dagelijks leven zo in dat je hardlopen wel vol houdt, desnoods maar 1x per week. Het vol houden aspect is veel belangrijker dan dat je jezelf een maandje weet af te beulen en dan weer stopt.
Ja dat denk ik, misschien houd ik het wel vol.
Het is sowieso maar voor 2 jaar denk ik, dan is ons zelfgebouwde huis klaar en wonen we niet meer bij een mooi gebied om te lopen :(
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:44:49 #114
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_118030299
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 10:42 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Ja dat denk ik, misschien houd ik het wel vol.
Misschien klinkt niet echt overtuigend. Blijkbaar ken je jezelf langer dan vandaag. Eventuele motivator kan ook zijn om jezelf bijvoorbeeld alvast voor in de lente in te schrijven voor een 5km run. Dan krijgt dat "waarschijnlijk stop ik er zo weer mee"-gevoel niet de overhand.Heb je gelijk mooi doel :)
pi_118031179
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 10:44 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Misschien klinkt niet echt overtuigend. Blijkbaar ken je jezelf langer dan vandaag. Eventuele motivator kan ook zijn om jezelf bijvoorbeeld alvast voor in de lente in te schrijven voor een 5km run. Dan krijgt dat "waarschijnlijk stop ik er zo weer mee"-gevoel niet de overhand.Heb je gelijk mooi doel :)
Kan ik doen, dat moet ik ook allemaal nog even kijken.
Moet ook kijken wanneer ik het ga doen, dat licht er ook aan.
Denk dat ik het vooral 's avonds doe maar dat moet ik nog allemaal bekijken!
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:17:56 #116
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_118032854
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 09:32 schreef T1992 het volgende:
Nee, je verbrandt bijna altijd een mix: http://www.gezondheidentraining.com/voeding/calorieen-verbranden/ (3e alinea, onderaan). Veel mensen denken idd wel dat je pas na een half uur vet gaat verbranden, maar dat is niet zo. Dit is wel het punt waarop je relatief meer vetten gaat verbranden, maar je lichaam zal altijd de voorkeur geven aan glucose als brandstof (makkelijker te verbranden). Zag laatst een site met een heel duidelijke grafiek over glucose/-vetverbranding tijdens het hardlopen, maar ik ben de naam kwijt. Weet iemand wat ik bedoel?
Ik snap wat je bedoelt. In de theorie zijn er zwart/wit momenten qua wanneer je welk energiesysteem aanspreekt. Maar in realiteit spreek je altijd meerdere systemen tegelijkertijd aan en lopen ze vloeiend in elkaar over.

http://www.mannen-gezondh(...)aerobe-training.html
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_118034345
Zo, prima intervaltraining gedaan net: 3 sets van 6 x 2 minuten (400 m / 500 m) met 2 minuten ertussen.

Aardig intensief, maar merk wel dat ik het beter verteer dan een paar maanden terug! Transitie naar voor / middenvoet en de Inov-8's heeft even geduurd, maar merk dat ik nu echt veel meer aan kan. Paar dagen terug moeiteloos 1.5 uur gelopen en nu snelheidstraining en heb amper meer 'reactie' op m'n kuiten enzo, goed teken lijkt mij. :P Heeft wel flink aantal maanden geduurd, maar was het zeker waard!
pi_118037070
Oeh. Uitgekozen voor het Endomondo endorser programma. Oftewel, reclame maken, helpen de site/community te verbeteren en gratis spulletjes krijgen. Vind ik leuk. :-)
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:07:54 #119
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_118037102
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 14:07 schreef GoodspeeD het volgende:
Oeh. Uitgekozen voor het Endomondo endorser programma. Oftewel, reclame maken, helpen de site/community te verbeteren en gratis spulletjes krijgen. Vind ik leuk. :-)
Vet zeg!
F means you're fucked
  FOK!fotograaf dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:56:24 #120
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_118054739
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:00 schreef DeeBee het volgende:
Zo, prima intervaltraining gedaan net: 3 sets van 6 x 2 minuten (400 m / 500 m) met 2 minuten ertussen.

Aardig intensief, maar merk wel dat ik het beter verteer dan een paar maanden terug! Transitie naar voor / middenvoet en de Inov-8's heeft even geduurd, maar merk dat ik nu echt veel meer aan kan. Paar dagen terug moeiteloos 1.5 uur gelopen en nu snelheidstraining en heb amper meer 'reactie' op m'n kuiten enzo, goed teken lijkt mij. :P Heeft wel flink aantal maanden geduurd, maar was het zeker waard!
Heb je je dat zelf aangeleerd? Of in groepsverband?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_118062425
Gewoon mijzelf aangeleerd. :)

Vooral wat videos en filmpjes gekeken en meeste overgenomen daaruit. Evolution running van Ken Mierke is een video die ik wel wat goede elementen vond hebben. En het is niet ontzettend wereldschokkend misschien, maar ben van pronatie-schoenen naar neutrale schoenen terug gegaan. Voornamelijk omdat ik de Asics GT-21xx te 'zwaar' vond worden qua gevoel, veel teveel correctie en begon dat ook te merken in m'n scheenbenen en knieen. Na blessure eind vorig jaar moest ik toch rustiger aan opbouwen en toen gelijk wat aan m'n looptechniek gaan sleutelen.

Is nu nog niet perfect, maar ben altijd wel met techniek bezig geweest vanuit een baanatletiek achtergrond, dus dat hielp wel. Zou het ook niet iedereen 'zomaar' aanraden, want vooral m'n kuiten hebben het erg lang zwaar gehad en nu nog soms wel. :) Maar merk wel dat ik op neutrale schoenen gewoon prima uit de voeten kan en dat ik nu qua techniek een goed gevoel heb en soepel loop. Merk wel dat op hoge snelheid en bij vermoeidheid het nog (veel) moeite kost, maar dat is niet gek, want dan is het nog het minste een automatisme om op je techniek te blijven focussen...
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:05:32 #122
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_118062638
Gister op de fiets aangereden door een auto, helemaal blauw/stijf, vandaag dus niet getraind, donderdag maar weer...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 17 oktober 2012 @ 00:28:52 #123
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
  woensdag 17 oktober 2012 @ 05:41:10 #124
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_118069825
quote:
zelfde post dan maar als in het beginnersforum:
Het lijkt een aanbieding maar het is pure volksverlakkerij.
Een rondje google levert de zelfde prijs op bij bijv.Amzon dus ik denk dat ze de adviesprijs iets te hoog hebben ingezet, voor die adviesprijs heb je ook een 610.

Al zou je hem bij Garmin zelf bestellen zou je omgerekend 8 euro meer kwijt zijn dus zo'n reusachtige aanbieding is het niet.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  FOK!fotograaf woensdag 17 oktober 2012 @ 07:31:46 #125
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_118070083
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 23:02 schreef DeeBee het volgende:
Gewoon mijzelf aangeleerd. :)

Vooral wat videos en filmpjes gekeken en meeste overgenomen daaruit. Evolution running van Ken Mierke is een video die ik wel wat goede elementen vond hebben. En het is niet ontzettend wereldschokkend misschien, maar ben van pronatie-schoenen naar neutrale schoenen terug gegaan. Voornamelijk omdat ik de Asics GT-21xx te 'zwaar' vond worden qua gevoel, veel teveel correctie en begon dat ook te merken in m'n scheenbenen en knieen. Na blessure eind vorig jaar moest ik toch rustiger aan opbouwen en toen gelijk wat aan m'n looptechniek gaan sleutelen.

Is nu nog niet perfect, maar ben altijd wel met techniek bezig geweest vanuit een baanatletiek achtergrond, dus dat hielp wel. Zou het ook niet iedereen 'zomaar' aanraden, want vooral m'n kuiten hebben het erg lang zwaar gehad en nu nog soms wel. :) Maar merk wel dat ik op neutrale schoenen gewoon prima uit de voeten kan en dat ik nu qua techniek een goed gevoel heb en soepel loop. Merk wel dat op hoge snelheid en bij vermoeidheid het nog (veel) moeite kost, maar dat is niet gek, want dan is het nog het minste een automatisme om op je techniek te blijven focussen...
Ook ik heb pronatie-schoenen. En ik weet ook nog niet of ik wel over wil, maar de geluiden overal over die manier van rennen vind ik op z'n zachts gezegd erg interessant.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')