Ik kan dat allemaal niet zien helaas.. maar het lijkt wel alsof de uitlaat van de motorblok is afgeplopt.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:31 schreef Knofl00k het volgende:
Ik kan het filmpje niet zien hier, maar -sluit je uitlaat nog wel goed aan de pakking af? (eerste deel van de uitlaat aan de motor)
-Is je koppakking er niet vantussen?
TS heeft gewoon pech. Dit had net zo goed een ander merk kunnen zijnquote:Op dinsdag 25 september 2012 14:39 schreef Lesley-91 het volgende:
Nooit een Alfa nemen, je snijdt jezelf ermee in de vingers.
Nee hoor, gewoon nooit een alfa kopen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:39 schreef vosss het volgende:
[..]
TS heeft gewoon pech. Dit had net zo goed een ander merk kunnen zijn
En de interpunctie? Loopt die nog zoals het zou moeten? Daar kan je ook nog problemen mee krijgen!quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:51 schreef StormS.A het volgende:
hahaha KUT alfa nooit kopen die van mij staat al 17weken stil 20. selespeed flippers op het stuur geweldig nou schakelprobleempje bak drukgroep shifter koppeling alles is vervangen ze leren hem opnieuw in rijd 3maanden en stopt ermee kan ik weer 75euro dokken en dan loopt ie weer drie maanden hij gaat hopelijk deze maand nog de deur uit
OmePeet ik kan bijna bij een alfa garage gaan werken maar interpunctie bij de alfa zegt me niets eerlijk gezegd? Leg uit aubquote:Op dinsdag 25 september 2012 14:54 schreef OmePeet het volgende:
[..]
En de interpunctie? Loopt die nog zoals het zou moeten? Daar kan je ook nog problemen mee krijgen!
Mij ook nietquote:Op dinsdag 25 september 2012 14:55 schreef StormS.A het volgende:
[..]
OmePeet ik kan bijna bij een alfa garage gaan werken maar interpunctie bij de alfa zegt me niets eerlijk gezegd? Leg uit aub
En nu in het Nederlands?quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:51 schreef StormS.A het volgende:
hahaha KUT alfa nooit kopen die van mij staat al 17weken stil 20. selespeed flippers op het stuur geweldig nou schakelprobleempje bak drukgroep shifter koppeling alles is vervangen ze leren hem opnieuw in rijd 3maanden en stopt ermee kan ik weer 75euro dokken en dan loopt ie weer drie maanden hij gaat hopelijk deze maand nog de deur uit
Beste Alfa collega's,quote:
50 euro gebodenquote:Op dinsdag 25 september 2012 15:18 schreef StormS.A het volgende:
[..]
Beste Alfa collega's,
Ik ben reeds een tijdje in het bezit van een Alfa Romeo 147 2.0 selespeed echter ben ik er niet de hele tijd al trots op....
Mijn auto ging naar de garage omdat hij niet meer in de achteruit wilde. Ik denk ga maar na een officiele garage die hebben er verstand van zo gezegd zo gedaan ik naar creussen in Heerlen (grootste vout ooit!!)
1ste keer kreeg ik de auto terug ja hij doet het perfect in orde bladiebladiebla nee dus hij ging zelfs niet meer in de 1 ik terug naar binnen vertel ja dan laat de auto maar staan wel erg gek de monteur heeft net erin gereden a fin.
2de keer ik ga de auto ophalen weer klaar netjes gemaakt NEE dus Voordat ik naar buiten liep vertelde ze me dat ik de auto bij parkeren niet in de achteruit moest zetten ik stap in de auto sleutel in contact staat de auto in de achteruit. Nou goed ik start ik hoor een super zwaar geluid ik weer naar binnen toe die man halen hij stapt in en begint gas te geven ik vroeg hem vriendelijk te stoppen voordat er nog meer kapot gaat dat ik dien te betalen inmiddals al flink wat geld kwijt bijna 2000euries schakelbak koppeling drukgroep uitlezen inleren bladiebladiebla........ (auto weer laten staan bij hun)
3de keer heb ik 3maanden kunnen rijden en toen sprong hij alweer eens tijdens het rijden dit kwam sindsdien wel vaker voor van de 1 naar de 3 hij kreeg hem niet meer in de 2 maar ook niet in de 4. Soms sprong hij ook uit de 4 of 3 of 2 tijdens het rijden. Dan moest ik weer terug wilde ze 75euro hebben voor hem opnieuw in te leren en de schifter oip het strakste punt te zetten zodat hij weer wist op welk toerental te schakelen welke versnelling enz..... liep de auto weer 3maanden zelfde probleem.... nooit hebben ze dus daadwerkelijk het hele probleem opgelost tot wanhoop toe van mij en schelden tegen hun op het einde.
Samenvatting voor de mensen die niet hele verhaal willen lezen: Auto springt tijdens rijden uit versnelling wilt soms niet in versnelling opnieuw inleren verhelpt probleem 3 maanden plus minus
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen of een proffesionele garage in de buurt die beetje schappelijk is?? Ik woonachtig in Limburg Heerlen.
Iemand interesse in de auto voor een prikkie???
103.000km gelopen alles wie nieuw want de auto staat al tijden stil
foto's of andere vragen vraag gerust
Aangezien dit een heel ander onderwerp is en dit niet meer over mijn topic gaat.. is het niet handiger om een aparte topic hier over te maken?quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:18 schreef StormS.A het volgende:
[..]
Beste Alfa collega's,
Ik ben reeds een tijdje in het bezit van een Alfa Romeo 147 2.0 selespeed echter ben ik er niet de hele tijd al trots op....
Mijn auto ging naar de garage omdat hij niet meer in de achteruit wilde. Ik denk ga maar na een officiele garage die hebben er verstand van zo gezegd zo gedaan ik naar creussen in Heerlen (grootste vout ooit!!)
1ste keer kreeg ik de auto terug ja hij doet het perfect in orde bladiebladiebla nee dus hij ging zelfs niet meer in de 1 ik terug naar binnen vertel ja dan laat de auto maar staan wel erg gek de monteur heeft net erin gereden a fin.
2de keer ik ga de auto ophalen weer klaar netjes gemaakt NEE dus Voordat ik naar buiten liep vertelde ze me dat ik de auto bij parkeren niet in de achteruit moest zetten ik stap in de auto sleutel in contact staat de auto in de achteruit. Nou goed ik start ik hoor een super zwaar geluid ik weer naar binnen toe die man halen hij stapt in en begint gas te geven ik vroeg hem vriendelijk te stoppen voordat er nog meer kapot gaat dat ik dien te betalen inmiddals al flink wat geld kwijt bijna 2000euries schakelbak koppeling drukgroep uitlezen inleren bladiebladiebla........ (auto weer laten staan bij hun)
3de keer heb ik 3maanden kunnen rijden en toen sprong hij alweer eens tijdens het rijden dit kwam sindsdien wel vaker voor van de 1 naar de 3 hij kreeg hem niet meer in de 2 maar ook niet in de 4. Soms sprong hij ook uit de 4 of 3 of 2 tijdens het rijden. Dan moest ik weer terug wilde ze 75euro hebben voor hem opnieuw in te leren en de schifter oip het strakste punt te zetten zodat hij weer wist op welk toerental te schakelen welke versnelling enz..... liep de auto weer 3maanden zelfde probleem.... nooit hebben ze dus daadwerkelijk het hele probleem opgelost tot wanhoop toe van mij en schelden tegen hun op het einde.
Samenvatting voor de mensen die niet hele verhaal willen lezen: Auto springt tijdens rijden uit versnelling wilt soms niet in versnelling opnieuw inleren verhelpt probleem 3 maanden plus minus
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen of een proffesionele garage in de buurt die beetje schappelijk is?? Ik woonachtig in Limburg Heerlen.
Iemand interesse in de auto voor een prikkie???
103.000km gelopen alles wie nieuw want de auto staat al tijden stil
foto's of andere vragen vraag gerust
Exscusi ontopic inderdaadquote:Op dinsdag 25 september 2012 15:33 schreef blasphemmer het volgende:
[..]
Aangezien dit een heel ander onderwerp is en dit niet meer over mijn topic gaat.. is het niet handiger om een aparte topic hier over te maken?
Hmzz..de mijne niet (Geen Alfa maar zou geen verschil moeten uitmaken)..wel g3.quote:
Bedankt ik zal even googelenquote:Op dinsdag 25 september 2012 15:58 schreef StormS.A het volgende:
meld je eens aan op een alfa forum hier zitten vaak de pro's die je precies kunnen vertellen hoe en wat
Ik weet het niet.... en over dat LPG starten weet ik eerlijk gezegd ook niet.. heb wel gehoord dat ze vaak op benzine starten.. maar misschien deze weer niet.. ik zie het wel vrijdagquote:Op dinsdag 25 september 2012 16:24 schreef golf2tfsi het volgende:
Misshien is je benzine pomp eraan was ook bij een opel astra bij mij in de garage heb hem met rem reiniger gestart tot hij op lpg ging lopen en daarna lukte het wel... ik wens je verder nog veel succes
En bedankt trouwensquote:Op dinsdag 25 september 2012 16:24 schreef golf2tfsi het volgende:
Misshien is je benzine pomp eraan was ook bij een opel astra bij mij in de garage heb hem met rem reiniger gestart tot hij op lpg ging lopen en daarna lukte het wel... ik wens je verder nog veel succes
Haha bedankt heb het geprobeerd zodat alles goed te snappen valtquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:23 schreef Anne het volgende:
Mag ik je ook even complimenteren voor je duidelijke en uitgebreide openingspost?Zo horen ze allemaal te zijn.
kop is natuurlijk geen gietijzer bij een alfa?quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
tapeind van spruitstuk denk ik afgebroken. als je geluk hebt, kan de garage er een moer op lassen, anders wordt het waarschijnlijk de kop er af en uitboren en hopen dat er geen koelwaterkanaal geraakt wordt welke er strak achter zit.
dikke kans van nietquote:Op dinsdag 25 september 2012 20:19 schreef densmee het volgende:
[..]
kop is natuurlijk geen gietijzer bij een alfa?
anders kun je vanaf m10 met de snijbrander het afgebroken boutje eruit gutsen
waarschijnlijk is de kop van alu en dan ben je helemaal gehoerd, als je iets te lomp doet kan je kop bij het oud ijzerquote:
yep.quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:21 schreef densmee het volgende:
[..]
waarschijnlijk is de kop van alu en dan ben je helemaal gehoerd, als je iets te lomp doet kan je kop bij het oud ijzer
Je mag nooit met 'ik' beginnenquote:Op dinsdag 25 september 2012 15:18 schreef StormS.A het volgende:
[..]
Beste Alfa collega's,
Ik ben reeds een tijdje in het bezit van een Alfa Romeo 147 2.0 selespeed echter ben ik er niet de hele tijd al trots op....
Mijn auto ging naar de garage omdat hij niet meer in de achteruit wilde. Ik denk ga maar na een officiele garage die hebben er verstand van zo gezegd zo gedaan ik naar creussen in Heerlen (grootste vout ooit!!)
1ste keer kreeg ik de auto terug ja hij doet het perfect in orde bladiebladiebla nee dus hij ging zelfs niet meer in de 1 ik terug naar binnen vertel ja dan laat de auto maar staan wel erg gek de monteur heeft net erin gereden a fin.
2de keer ik ga de auto ophalen weer klaar netjes gemaakt NEE dus Voordat ik naar buiten liep vertelde ze me dat ik de auto bij parkeren niet in de achteruit moest zetten ik stap in de auto sleutel in contact staat de auto in de achteruit. Nou goed ik start ik hoor een super zwaar geluid ik weer naar binnen toe die man halen hij stapt in en begint gas te geven ik vroeg hem vriendelijk te stoppen voordat er nog meer kapot gaat dat ik dien te betalen inmiddals al flink wat geld kwijt bijna 2000euries schakelbak koppeling drukgroep uitlezen inleren bladiebladiebla........ (auto weer laten staan bij hun)
3de keer heb ik 3maanden kunnen rijden en toen sprong hij alweer eens tijdens het rijden dit kwam sindsdien wel vaker voor van de 1 naar de 3 hij kreeg hem niet meer in de 2 maar ook niet in de 4. Soms sprong hij ook uit de 4 of 3 of 2 tijdens het rijden. Dan moest ik weer terug wilde ze 75euro hebben voor hem opnieuw in te leren en de schifter oip het strakste punt te zetten zodat hij weer wist op welk toerental te schakelen welke versnelling enz..... liep de auto weer 3maanden zelfde probleem.... nooit hebben ze dus daadwerkelijk het hele probleem opgelost tot wanhoop toe van mij en schelden tegen hun op het einde.
Samenvatting voor de mensen die niet hele verhaal willen lezen: Auto springt tijdens rijden uit versnelling wilt soms niet in versnelling opnieuw inleren verhelpt probleem 3 maanden plus minus
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen of een proffesionele garage in de buurt die beetje schappelijk is?? Ik woonachtig in Limburg Heerlen.
Iemand interesse in de auto voor een prikkie???
103.000km gelopen alles wie nieuw want de auto staat al tijden stil
foto's of andere vragen vraag gerust
IK zet het varken altijd voorpquote:Op woensdag 26 september 2012 13:34 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Je mag nooit met 'ik' beginnen
Selespeed, bij de Stilo ook al zo`n drama.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:51 schreef StormS.A het volgende:
hahaha KUT alfa nooit kopen die van mij staat al 17weken stil 20. selespeed flippers op het stuur geweldig nou schakelprobleempje bak drukgroep shifter koppeling alles is vervangen ze leren hem opnieuw in rijd 3maanden en stopt ermee kan ik weer 75euro dokken en dan loopt ie weer drie maanden hij gaat hopelijk deze maand nog de deur uit
1pot nat inderdaad alfa en fiatquote:Op woensdag 26 september 2012 15:57 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Selespeed, bij de Stilo ook al zo`n drama.
Dus je hoort een keiharde knal, er komt rook onder het blok vandaan en je denkt: "Goh, laat ik hem nog eens starten"quote:Ik keek onder de motorkap en zag rook van onder het blok achter komen.
...
Nadat ik schrok..ging ik weer in mijn auto zitten en wou ik hem opnieuw starten.
Hahaha.. ja dom he.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:08 schreef flipsen het volgende:
Mooie OP hoor, maar wat mij kennelijk als enige verbaast:
[..]
Dus je hoort een keiharde knal, er komt rook onder het blok vandaan en je denkt: "Goh, laat ik hem nog eens starten"
quote:Op woensdag 26 september 2012 17:01 schreef Anne het volgende:
Anders ga eens even ontopic en probeer TS eens te helpen ipv dat gezeikzanik over jullie eigen auto's.
Goed, ik zal morgen als het licht is even wat foto’s proberen te maken.quote:Op woensdag 26 september 2012 20:32 schreef densmee het volgende:
plaats eens wat fotos van de plaats waar de uitlaat aan de motor vastzit.
heel raar maar... de Monteur was hier vandaag.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:08 schreef flipsen het volgende:
Mooie OP hoor, maar wat mij kennelijk als enige verbaast:
[..]
Dus je hoort een keiharde knal, er komt rook onder het blok vandaan en je denkt: "Goh, laat ik hem nog eens starten"
Al zou je auto de sleutel niet herkennen gaat hij niet dit soort geluid maken. Sowieso gaat er dan een geel sleuteltje branden in je display.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:18 schreef blasphemmer het volgende:
[..]
heel raar maar... de Monteur was hier vandaag.
Wat hij deed:
Auto starten... lukt niet... flink gas erbij geven.. gepruttel met harde knallen alsof de hele blok uit elkaar ploft.
Wat doet hij:
Doorgaan.. keer op keer.
Toch maar even een andere monteur zoeken?
Hij zegt: Ik denk dat de auto de sleutel niet herkent... WTF<---?
alstublieftquote:
Ik had het zelfde probleem bij een bmw e46 318 hoorde je een bestwel harde knal vanuit de inlaat en soms ook van uit je uitlaat? dan zal je lucht massa meter kapot zijn (was bij mij het geval)quote:Op woensdag 26 september 2012 20:21 schreef blasphemmer het volgende:
[..]
Hahaha.. ja dom he.
Ik weet niet waarom eigelijk.. ik snap dat het van kwaad naar erger kan worden.
Ik weet ut niet..
Ik weet het niet.. vanuit de auto hoor je het alleen van voor (motorkap).quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:41 schreef golf2tfsi het volgende:
uit eindelijk verangen en alles was weg
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:54 schreef blasphemmer het volgende:
PROBLEEM VERHOLPEN.
Vandaag gebeld door de Alfa specialist.
Het was toch iets waar ik al aan had gedacht.
De spruitstuk zat helemaal los.
Ik kwam in de buurt want dacht dat de uitlaat los was geknald.
Gelukkig geen hoge kosten dus!
quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
tapeind van spruitstuk denk ik afgebroken. als je geluk hebt, kan de garage er een moer op lassen, anders wordt het waarschijnlijk de kop er af en uitboren en hopen dat er geen koelwaterkanaal geraakt wordt welke er strak achter zit.
Dan jequote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:28 schreef lezut het volgende:
Mooie velgen![]()
Die blauwe rook op je filmpje is ook verdwenen nu?
Haha jaquote:
Blauwe rook is over het algemeen wel reden tot zorgenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:27 schreef blasphemmer het volgende:
[..]
Dan je17 inch O.Z velgen..
Weet ik nog niet.. de monteur zij dat hij gerepareerd was en heb hem verder nog niet gezien.
Maar hij heeft altijd al wat gerookt.. ook toen hij nieuwe olie had enz..
Val jij mij niet lastig fer, ik wordt oa geholpen door serieuze forum leden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:53 schreef Fer het volgende:
Een weerzinwekkende Amerikaan met een turbo, een backfire Alfa op gas en een suzuki met booskijkers... koop in godsnaam iets saai en degelijks als een Polo en val ons niet lastig.
Ik zou me drukker maken om witte. Blauwe kun je altijd richting een slechte verbranding lullen, witte is gewoon koelwaterquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:50 schreef lezut het volgende:
[..]
Blauwe rook is over het algemeen wel reden tot zorgen
Het staat je natuurlijk heeeelemaal vrij om topics te negeren en er vooral niet in te posten, Sterker nog; als je niets opbouwends uit je toestenbord kunt krijgen, hebben wij als autoliefhebbende users zelfs liever dat je gewoon je kweel dichthoudt en lekker TV gaat kijken ofzo. Val óns alsjeblieft niet lastigquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:53 schreef Fer het volgende:
Een weerzinwekkende Amerikaan met een turbo, een backfire Alfa op gas en een suzuki met booskijkers... koop in godsnaam iets saai en degelijks als een Polo en val ons niet lastig.
En zo is het.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het staat je natuurlijk heeeelemaal vrij om topics te negeren en er vooral niet in te posten, Sterker nog; als je niets opbouwends uit je toestenbord kunt krijgen, hebben wij als autoliefhebbende users zelfs liever dat je gewoon je kweel dichthoudt en lekker TV gaat kijken ofzo. Val óns alsjeblieft niet lastig
Zoals je uit het filmpje kunt opmaken.. zou je het wit of blauw kunnen noemen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:26 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik zou me drukker maken om witte. Blauwe kun je altijd richting een slechte verbranding lullen, witte is gewoon koelwater![]()
Wat overigens kut is, daar niet van.
Ik zou het bij jou een koude motor icm overtollige brandstof noemen. En condens in de uitlaat. Dus niks aan de hand.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:04 schreef blasphemmer het volgende:
[..]
Zoals je uit het filmpje kunt opmaken.. zou je het wit of blauw kunnen noemen?
Ik weet het niet echt.. beide.
Maar wat zijn de vervolgen hier van ?
Wél blijkt de Lambasonde stuk te zijn en verbruikt hij meer.. die laat ik ook repareren.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:50 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik zou het bij jou een koude motor icm overtollige brandstof noemen. En condens in de uitlaat. Dus niks aan de hand.
Maar rokende auto's in alle kleuren behalve wit (stoom) zou ik rot getrapte blokken noemen met bijvoorbeeld versleten zuigerveren (hoog olieverbruik. Denk aan een liter op de 1000km en dat is dan nog minimaal). En dan roken ze altijd wel eigenlijk.
En een kapotte kop herken je direct. Dan blaf je stoom wat heet water in koude lucht ook doet. Stoom die blijft hangen een aantal seconden en een continue pluim.
Bij een diesel is het minder makkelijk vast te stellen op basis van rookpluimen, aangezien diesels altijd wel pluimen. Al is een auto 2 uur oud. Al wordt dat ook minder door toepassing van roetvangers. Maar met een beetje doorhalen trekt zo'n vanger dat ook niet.
Op basis van het filmpje van je auto zou ik zeggen, niks aan de hand.
Ze hadden het wel over een backfire.. maar weet het nog niet.. hoor het vandaagquote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:54 schreef Hyperdude het volgende:
Onverbrande brandstof in uitlaat/kop gelekt en bij starten ontstoken?
Weer eens wat anders dan een LPG-inlaat-backfire.![]()
quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
tapeind van spruitstuk denk ik afgebroken.
like a bawsquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:54 schreef blasphemmer het volgende:
PROBLEEM VERHOLPEN.
Vandaag gebeld door de Alfa specialist.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |