quote:Op woensdag 26 september 2012 17:01 schreef Anne het volgende:
Anders ga eens even ontopic en probeer TS eens te helpen ipv dat gezeikzanik over jullie eigen auto's.
Goed, ik zal morgen als het licht is even wat foto’s proberen te maken.quote:Op woensdag 26 september 2012 20:32 schreef densmee het volgende:
plaats eens wat fotos van de plaats waar de uitlaat aan de motor vastzit.
heel raar maar... de Monteur was hier vandaag.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:08 schreef flipsen het volgende:
Mooie OP hoor, maar wat mij kennelijk als enige verbaast:
[..]
Dus je hoort een keiharde knal, er komt rook onder het blok vandaan en je denkt: "Goh, laat ik hem nog eens starten"
Al zou je auto de sleutel niet herkennen gaat hij niet dit soort geluid maken. Sowieso gaat er dan een geel sleuteltje branden in je display.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:18 schreef blasphemmer het volgende:
[..]
heel raar maar... de Monteur was hier vandaag.
Wat hij deed:
Auto starten... lukt niet... flink gas erbij geven.. gepruttel met harde knallen alsof de hele blok uit elkaar ploft.
Wat doet hij:
Doorgaan.. keer op keer.
Toch maar even een andere monteur zoeken?
Hij zegt: Ik denk dat de auto de sleutel niet herkent... WTF<---?
alstublieftquote:
Ik had het zelfde probleem bij een bmw e46 318 hoorde je een bestwel harde knal vanuit de inlaat en soms ook van uit je uitlaat? dan zal je lucht massa meter kapot zijn (was bij mij het geval)quote:Op woensdag 26 september 2012 20:21 schreef blasphemmer het volgende:
[..]
Hahaha.. ja dom he.
Ik weet niet waarom eigelijk.. ik snap dat het van kwaad naar erger kan worden.
Ik weet ut niet..
Ik weet het niet.. vanuit de auto hoor je het alleen van voor (motorkap).quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:41 schreef golf2tfsi het volgende:
uit eindelijk verangen en alles was weg
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:54 schreef blasphemmer het volgende:
PROBLEEM VERHOLPEN.
Vandaag gebeld door de Alfa specialist.
Het was toch iets waar ik al aan had gedacht.
De spruitstuk zat helemaal los.
Ik kwam in de buurt want dacht dat de uitlaat los was geknald.
Gelukkig geen hoge kosten dus!
quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
tapeind van spruitstuk denk ik afgebroken. als je geluk hebt, kan de garage er een moer op lassen, anders wordt het waarschijnlijk de kop er af en uitboren en hopen dat er geen koelwaterkanaal geraakt wordt welke er strak achter zit.
Dan jequote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:28 schreef lezut het volgende:
Mooie velgen![]()
Die blauwe rook op je filmpje is ook verdwenen nu?
Haha jaquote:
Blauwe rook is over het algemeen wel reden tot zorgenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:27 schreef blasphemmer het volgende:
[..]
Dan je17 inch O.Z velgen..
Weet ik nog niet.. de monteur zij dat hij gerepareerd was en heb hem verder nog niet gezien.
Maar hij heeft altijd al wat gerookt.. ook toen hij nieuwe olie had enz..
Val jij mij niet lastig fer, ik wordt oa geholpen door serieuze forum leden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:53 schreef Fer het volgende:
Een weerzinwekkende Amerikaan met een turbo, een backfire Alfa op gas en een suzuki met booskijkers... koop in godsnaam iets saai en degelijks als een Polo en val ons niet lastig.
Ik zou me drukker maken om witte. Blauwe kun je altijd richting een slechte verbranding lullen, witte is gewoon koelwaterquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:50 schreef lezut het volgende:
[..]
Blauwe rook is over het algemeen wel reden tot zorgen
Het staat je natuurlijk heeeelemaal vrij om topics te negeren en er vooral niet in te posten, Sterker nog; als je niets opbouwends uit je toestenbord kunt krijgen, hebben wij als autoliefhebbende users zelfs liever dat je gewoon je kweel dichthoudt en lekker TV gaat kijken ofzo. Val óns alsjeblieft niet lastigquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:53 schreef Fer het volgende:
Een weerzinwekkende Amerikaan met een turbo, een backfire Alfa op gas en een suzuki met booskijkers... koop in godsnaam iets saai en degelijks als een Polo en val ons niet lastig.
En zo is het.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het staat je natuurlijk heeeelemaal vrij om topics te negeren en er vooral niet in te posten, Sterker nog; als je niets opbouwends uit je toestenbord kunt krijgen, hebben wij als autoliefhebbende users zelfs liever dat je gewoon je kweel dichthoudt en lekker TV gaat kijken ofzo. Val óns alsjeblieft niet lastig
Zoals je uit het filmpje kunt opmaken.. zou je het wit of blauw kunnen noemen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:26 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik zou me drukker maken om witte. Blauwe kun je altijd richting een slechte verbranding lullen, witte is gewoon koelwater![]()
Wat overigens kut is, daar niet van.
Ik zou het bij jou een koude motor icm overtollige brandstof noemen. En condens in de uitlaat. Dus niks aan de hand.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:04 schreef blasphemmer het volgende:
[..]
Zoals je uit het filmpje kunt opmaken.. zou je het wit of blauw kunnen noemen?
Ik weet het niet echt.. beide.
Maar wat zijn de vervolgen hier van ?
Wél blijkt de Lambasonde stuk te zijn en verbruikt hij meer.. die laat ik ook repareren.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:50 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik zou het bij jou een koude motor icm overtollige brandstof noemen. En condens in de uitlaat. Dus niks aan de hand.
Maar rokende auto's in alle kleuren behalve wit (stoom) zou ik rot getrapte blokken noemen met bijvoorbeeld versleten zuigerveren (hoog olieverbruik. Denk aan een liter op de 1000km en dat is dan nog minimaal). En dan roken ze altijd wel eigenlijk.
En een kapotte kop herken je direct. Dan blaf je stoom wat heet water in koude lucht ook doet. Stoom die blijft hangen een aantal seconden en een continue pluim.
Bij een diesel is het minder makkelijk vast te stellen op basis van rookpluimen, aangezien diesels altijd wel pluimen. Al is een auto 2 uur oud. Al wordt dat ook minder door toepassing van roetvangers. Maar met een beetje doorhalen trekt zo'n vanger dat ook niet.
Op basis van het filmpje van je auto zou ik zeggen, niks aan de hand.
Ze hadden het wel over een backfire.. maar weet het nog niet.. hoor het vandaagquote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:54 schreef Hyperdude het volgende:
Onverbrande brandstof in uitlaat/kop gelekt en bij starten ontstoken?
Weer eens wat anders dan een LPG-inlaat-backfire.![]()
quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
tapeind van spruitstuk denk ik afgebroken.
like a bawsquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:54 schreef blasphemmer het volgende:
PROBLEEM VERHOLPEN.
Vandaag gebeld door de Alfa specialist.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |