Kluisje ?quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:28 schreef Karina het volgende:
Dan kun je waarschijnlijk bijna ELKE boek van pakweg 50 jaar geleden wel in de bank doen gok ik.
quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:33 schreef Karina het volgende:
[..]
Betrapt, typefout. Moest ban zijn.
Staat tegenover dat het nooit echt stormloopt.quote:Op woensdag 26 september 2012 00:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gelukkig kan je in TTK wel een topic als deze plaatsen zonder dat dat gelijk racistische opmerkingen van voor en tegenstanders oplevert.
quote:Op woensdag 26 september 2012 09:16 schreef Lienekien het volgende:
Het is overigens alweer teruggedraaid.
Ik lach hardopquote:Op woensdag 26 september 2012 14:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Heb speciaal vanwege dit topic Kuifje in Afrika gelezen in mijn lunchpauze.
Wat is er mis met dat liedje?quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:28 schreef Karina het volgende:
Dan kun je waarschijnlijk bijna ELKE boek van pakweg 50 jaar geleden wel in de bank doen gok ik. Ik zong vroeger op school Moriaantje zo zwart als roet, als je dat nu zou zingen, dan gaat je kop eraf
quote:Moriaantje stamt van een verhaal in het populaire Duitse kinderboek Der Struwwelpeter uit 1845 van de Duitse dichter en professor August Heinrich Hoffmann von Fallersleben. Het boek is in het Nederlands uitgegeven als Piet de Smeerpoets . Het verhaal gaat over een moortje dat door Frits, Klaas en Jan wordt uitgelachen. De 'groote Niklaas' gooit het klierende drietal in een inktpot zodat ze nog zwarter zijn dan roet 'en dan het moortje zonder hoed'. Een anti-discriminatieversje dus.
http://www.elsevier.nl/we(...)-kinderen-zingen.htm
Niets, maar volgens mij zal er toch raar gekeken worden als je dat zingt.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is er mis met dat liedje?
[..]
Hoe gaat tien kleine nikkertjes ook alweer ?quote:Op donderdag 27 september 2012 10:20 schreef Karina het volgende:
Nog een ander voorbeeld, uit mijn poëzie album van vroeger:
Er liep een nikkertje op het strand
Die poetste zijn tanden met helder wit zand.
Oh lieve Karina, ik wou dat jouw tanden
Net zo mooi wit zijn als het nikkertje op het strand
Het boek van Agatha Christie bedoel je?quote:Op donderdag 27 september 2012 12:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoe gaat tien kleine nikkertjes ook alweer ?
Nee die op het hek zaten op Vrijdag.quote:Op donderdag 27 september 2012 12:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Het boek van Agatha Christie bedoel je?
Die ken ik niet.quote:Op donderdag 27 september 2012 12:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee die op het hek zaten op Vrijdag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |