ik ben altijd heel zuinig met mn spullen, en mn diploma ligt in een save bij mijn ouders..quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Noodzakelijk niet, maar handig wel.
Gewoon in je tas/map stoppen en er alleen uithalen als het nodig is/er om gevraagd wordt.
en CV?quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:29 schreef LompeHork het volgende:
Wat Kapt-Ruigbaard zegt. Diploma's zou ik sowieso niet meenemen, daar vragen ze vaak pas om (een kopietje) als je bent aangenomen.
Lekker laten liggen dan.quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:29 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ik ben altijd heel zuinig met mn spullen, en mn diploma ligt in een save bij mijn ouders..
vandaar dat ik met deze vraag kom..
Wel meenemen natuurlijk.quote:
Die zou ik inderdaad gewoon meenemen en enkel laten zien als er om gevraagd wordt.quote:
Hoezo je CV laten zien als er om wordt gevraagd? Die hebben ze zelf toch wel geprint lijkt mequote:Op dinsdag 25 september 2012 10:30 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Die zou ik inderdaad gewoon meenemen en enkel laten zien als er om gevraagd wordt.
Ik las het antwoord van Kapt-Ruigbaard wat vreemd
save=kluis?quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:36 schreef Karina het volgende:
[..]
Hoezo je CV laten zien als er om wordt gevraagd? Die hebben ze zelf toch wel geprint lijkt me
En: save![]()
Nooit van uit gaan, ik heb het vaak zat meegemaakt dat ze het gewoon even vluchtig hadden doorgelezen en vervolgens tijdens een gesprek niets bij zich hadden. Better safe than sorry enzo. oke die was flauwquote:Op dinsdag 25 september 2012 10:36 schreef Karina het volgende:
[..]
Hoezo je CV laten zien als er om wordt gevraagd? Die hebben ze zelf toch wel geprint lijkt me
Omdat het best kan dat er iemand opeens aanschuift die jouw CV niet kent.quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:36 schreef Karina het volgende:
[..]
quote:
oja.. safe!quote:
Hetgeen feitelijk natuurlijk een zwaktebod van jewelste is.quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:39 schreef Niesl het volgende:
Altijd je brief, enkele CV's een schrijfblok en pen meenemen (en er goed gekleed uitzien). Dit laat zien dat je goed voorbereid bent voor een gesprek. Het kan je net dat extra's geven ten opzichte van concurrenten (een zorgvuldige voorbereiding dus).
Ik gebruik het wel eens om te testen hoe goed voorbereid een sollicitant is door te vragen naar een extra exemplaar van zijn/haar CV, of een aantal dingen door te willen spreken uit het CV en dat ik dan een van mijn kopieën aan de sollicitant moet geven, omdat deze zijn CV niet bij zich heeft.
ik ken mijn CV ook aardig uit mijn hoofd......quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:44 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Hetgeen feitelijk natuurlijk een zwaktebod van jewelste is.
Ik stuur je mijn CV. Moet je niet als ik aankom gaan vragen of je m'n CV nog een keer mag, want dan vraag ik gewoon of het bij deze organisatie de gangbare methodiek is dat we elkaar spullen toesturen (liefst 1 A4'tje groot) zodat we er de godganse dag een hardcopy van bij ons kunnen dragen, mocht de ontvanger er eens naar willen kijken.
Daarnaast is het mijn CV. Kan ik je uit m'n hoofd nog vertellen.
Kan geen kwaadquote:Op dinsdag 25 september 2012 11:05 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ik ken mijn CV ook aardig uit mijn hoofd......
zou jij adviseren deze nog steeds mee te nemen?
"Ah doe maar wat, het werk is mijn eigenlijke beloning"quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:38 schreef Onnoman het volgende:
Nog even dit.. ik hou tegenwoordig altijd rekening mee dat tijdens een sollicitatie gevraagd wordt wat je wil gaan verdienen. Waarbij ze soms ook vragen wat mijn huidige loon is/was..
Ik vind het altijd heel vervelend om daarop te antwoorden. Liegen vind ik niet goed, maar het daadwerkelijk vertellen vind ik ook zo van: "het bedrijf weet nu waar ze zich op kunnen focussen, dus doen ze een aanbod adh daarvan."
Want ja.. iedereen wil natuurlijk altijd meer gaan verdienen toch
Hoe ga ik daarmee om?
Door gewoon te vertellen wat je wilt gaan verdienen misschien?quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:38 schreef Onnoman het volgende:
Nog even dit.. ik hou tegenwoordig altijd rekening mee dat tijdens een sollicitatie gevraagd wordt wat je wil gaan verdienen. Waarbij ze soms ook vragen wat mijn huidige loon is/was..
Ik vind het altijd heel vervelend om daarop te antwoorden. Liegen vind ik niet goed, maar het daadwerkelijk vertellen vind ik ook zo van: "het bedrijf weet nu waar ze zich op kunnen focussen, dus doen ze een aanbod adh daarvan."
Want ja.. iedereen wil natuurlijk altijd meer gaan verdienen toch
Hoe ga ik daarmee om?
is dit een troll?quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:41 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
"Ah doe maar wat, het werk is mijn eigenlijke beloning"
moet ik daarbij rekening houden met wel of geen 13e maand?quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Door gewoon te vertellen wat je wilt gaan verdienen misschien?
Wat jouw huidig loon is is helemaal niet relevant. Die vraag kun je daarom ook mooi ontwijken.
Nee.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:50 schreef Onnoman het volgende:
[..]
moet ik daarbij rekening houden met wel of geen 13e maand?
want x op 12 maanden is niet hetzelfde als x op 13 maanden
God wat heb ik een schurfthekel aan zelfingenomen lui die denken dat ze de koningin zijn terwijl ze in feite gewoon een dom baantje bij P&O hebben.quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:39 schreef Niesl het volgende:
Ik gebruik het wel eens om te testen hoe goed voorbereid een sollicitant is door te vragen naar een extra exemplaar van zijn/haar CV, of een aantal dingen door te willen spreken uit het CV en dat ik dan een van mijn kopieën aan de sollicitant moet geven, omdat deze zijn CV niet bij zich heeft.
Zo zo.. Gevoelige snaar geraakt? Misschien zelf een keer in een soortgelijke situatie gezeten waar je door een persoon met een "dom P&O baantje" bent afgewezen?quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:02 schreef vosss het volgende:
[..]
God wat heb ik een schurfthekel aan zelfingenomen lui die denken dat ze de koningin zijn terwijl ze in feite gewoon een dom baantje bij P&O hebben.
Met dergelijke semi interessante zaken kwam je bij mij niet weg en als jouw leidinggevende toevallig bij het gesprek aanwezig was dan zorgde ik dat je met het schaamrood op de kaken kwam te zitten.
Verschrikkelijke mensen. Bah bah.
Hij heeft gewoon een punt hoor.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:05 schreef Mallet het volgende:
[..]
Zo zo.. Gevoelige snaar geraakt? Misschien zelf een keer in een soortgelijke situatie gezeten waar je door een persoon met een "dom P&O baantje" bent afgewezen?
Nee hoor. Ik heb gewoon een hekel aan die lui met hun semi interessante vragen als waarom denk je dat jij de beste man voor deze job bent.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:05 schreef Mallet het volgende:
[..]
Zo zo.. Gevoelige snaar geraakt? Misschien zelf een keer in een soortgelijke situatie gezeten waar je door een persoon met een "dom P&O baantje" bent afgewezen?
Vanzelfsprekendquote:Op dinsdag 25 september 2012 12:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon een punt hoor.
Ja ik snap het wel.. Van die vragen als: "wat zou je met 1000 pingpongballen doen?"quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik heb gewoon een hekel aan die lui met hun semi interessante vragen als waarom denk je dat jij de beste man voor deze job bent.!
Dergelijke spelletjes speel ik op voorhand niet mee. Nooit.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:12 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ja ik snap het wel.. Van die vragen als: "wat zou je met 1000 pingpongballen doen?"
Helaas moet je het spelletje meestal maar meespelen aangezien dit soort types het kaf van het koren proberen te scheiden. Althans dat denken ze.
Ik heb ook geen hekel aan solliciteren en vind het ook niet zo spannend meer. Het ligt er natuurlijk ook heel erg aan wie er voor je zit. De enige keer dat ik hem echt zat te knijpen was toen ik als stagiair solliciteerde bij een hotel in Amsterdam wat van een Franse moedermaatschappij is en ze doodleuk vroeg of ik het gesprek in het Frans wilde voortzetten.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Dergelijke spelletjes speel ik op voorhand niet mee. Nooit.
Het heeft geen enkele zin. Buiten dat val je extra op als je aan die flauwekul niet meedoet (en netjes kan beargumenteren waarom niet uiteraard).
Hetzelfde als een glaasje water vragen ipv thee of koffie. Hele kleine dingetjes en heel simpel waardoor je al extra op kan vallen omdat het gros wel die koffie of thee aannemen.
Solliciteren is helemaal niet moeilijk en ook niet spannend en aan die flauwekul moet je gewoon niet mee willen doen.
Waarom? We zijn allemaal mensen en die personen tegenover je schijten en boeren ook allemaal.quote:Het ligt er natuurlijk ook heel erg aan wie er voor je zit.
als in de vacature stond dat Frans een vereiste was vind ik dat niet heel vreemd eigenlijk. Als het alleen 'een pre' was is het anders natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:19 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ik heb ook geen hekel aan solliciteren en vind het ook niet zo spannend meer. Het ligt er natuurlijk ook heel erg aan wie er voor je zit. De enige keer dat ik hem echt zat te knijpen was toen ik als stagiair solliciteerde bij een hotel in Amsterdam wat van een Franse moedermaatschappij is en ze doodleuk vroeg of ik het gesprek in het Frans wilde voortzetten.
Die vraag heb ik ooit gehad ja. Ik kun je vertellen dat "ik zou ze in uw ladekast opbergen", niet gewaardeerd wordt als antwoord.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:12 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ja ik snap het wel.. Van die vragen als: "wat zou je met 1000 pingpongballen doen?"
Helaas moet je het spelletje meestal maar meespelen aangezien dit soort types het kaf van het koren proberen te scheiden. Althans dat denken ze.
Het was dus inderdaad een pré en ik had gelukkig mijn kennis van Frans als basis omschreven. Ik wist op het moment van solliciteren niet dat ze dat daar allemaal zo serieus namen. Gasten moest je zelfs begroeten met bonjour of bonsoir. Telefoon opnemen met dubbele begroeting bonjour/goedemiddag - bonsoir/goedenavond... Gaat vrij ver als je bedenkt dat je in hartje Amsterdam zit.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:21 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
als in de vacature stond dat Frans een vereiste was vind ik dat niet heel vreemd eigenlijk. Als het alleen 'een pre' was is het anders natuurlijk.
Verschrikkelijk dat soort vragen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:21 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Die vraag heb ik ooit gehad ja. Ik kun je vertellen dat "ik zou ze in uw ladekast opbergen", niet gewaardeerd wordt als antwoord.
Dit dus inderdaad. Mijn volledige antwoord was wel iets uitgebreider. Ik maakte hem duidelijk dat ik geen idee heb wat ik met 1000 pingpongballen moet, omdat ik het nutteloze objecten vind, die gaf ik dan liever aan iemand die er, blijkbaar, wel iets mee had.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Verschrikkelijk dat soort vragen.
Ik zou meteen de pingpongbal terugkaatsen en vragen of hij/zij mij kan uitleggen hoe het precies van belang is voor de functie waarop ik solliciteer wat ik van plan zou zijn met 1000 pingpongballen.
En als ze mij dat niet duidelijk kunnen maken dan heb ik ook geen behoefte aan om mijn energie te verspillen aan het bedenken wat ik met die kutballen zou moeten doen.
Kijk als je solliciteert in een pingpongballen fabriek dan ligt het natuurlijk net even iets anders, dat wel
Sjezus, ik kan me niet voorstellen dat een zichzelf respecterende p&o'er dit soort vragen stelt.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:12 schreef Mallet het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |