abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117341088
Ik ben dit topic vandaag pas gaan lezen, en ben pas nu een beetje "up to date," dus niet in staat iets substantieels toe te voegen. Wel wil ik jullie wijzen op een interessante reactie op het artikel in de Stentor:

quote:
Heb misschien wel interessante aanvulling op je onderzoek.
Leo den Hoed
tel 0525-******* (zie artikel)
L.den Hoed - 27-09-2012 | 14:40
http://www.destentor.nl/r(...)-wordt-ware-hype.ece

Wie neemt contact op? Een google-search leert dat Den Hoed een geschiedeniskenner uit de omgeving is.

[ Bericht 5% gewijzigd door CitizenKane op 28-09-2012 05:40:17 ]
look out you rock'n'rollers
pi_117341447
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:37 schreef RHSEARCHER het volgende:
En nu weer on topic HRH vrijdagmiddag 4 uur, wie is er allemaal aanwezig ?
Neem graag zoveel beeldmateriaal mee, en kaarten zijn natuurlijk ook goed.
Hoe meer we hebben, hoe beter we kunnen bepalen wat waar stond.
Alvast dank !
Is deze meeting nu voor iedereen bedoeld? Of alleen voor de gravers?
Voor de werkgroep? Wie zitten daar eigenlijk allemaal in?

Dat is nu een beetje onduidelijk. Wie kan hier meer over vertellen?

Als je niet uitkijkt heb je daar anders een hele toeloop van Forum-leden en daar zit Staatsbosbeheer e.d. misschien op dit moment niet op te wachten.

Als het wel voor iedereen is bedoeld, dan probeer ik er vanmiddag wel bij te zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Toppie_ op 28-09-2012 07:54:29 ]
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_117342500
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 september 2012 07:45 schreef Toppie_ het volgende:

[..]

Is deze meeting nu voor iedereen bedoeld? Of alleen voor de gravers?
Voor de werkgroep? Wie zitten daar eigenlijk allemaal in?

Dat is nu een beetje onduidelijk. Wie kan hier meer over vertellen?

Als je niet uitkijkt heb je daar anders een hele toeloop van Forum-leden en daar zit Staatsbosbeheer e.d. misschien op dit moment niet op te wachten.

Als het wel voor iedereen is bedoeld, dan probeer ik er vanmiddag wel bij te zijn.
De meeting is bedoeld voor : Staatbosbeheer, gravers, archeoloog en inderdaad de werkgroep.
Maar over de werkgroep 2 is inderdaad nogal wat verwarring, m.b.t. van wie wat en hoe.
Maar aangezien je kennis en de foto's van HRH lijkt het mij eerlijk gezegd, een goeie om je er bij te hebben.
pi_117344281
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 09:11 schreef RHSEARCHER het volgende:

[..]

De meeting is bedoeld voor : Staatbosbeheer, gravers, archeoloog en inderdaad de werkgroep.
Maar over de werkgroep 2 is inderdaad nogal wat verwarring, m.b.t. van wie wat en hoe.
Maar aangezien je kennis en de foto's van HRH lijkt het mij eerlijk gezegd, een goeie om je er bij te hebben.
Werkgroep is een ruim begrip, in theorie zouden een heleboel mensen van dit forum daar bij kunnen/mogen horen.
Ik heb zelf helaas te weinig tijd om hier in mee te draaien en actief te zijn, maar (omgevings)kennis en foto's kan ik altijd leveren aan de werkgroep. Bewijzen en feiten m.b.t. tot de verhalen helaas niet.

Als mijn aanwezigheid door de mensen die er vanmiddag zijn op prijs wordt gesteld, dan zal ik daar proberen te zijn en eventueel foto's e.d. meenemen.
Dus als iemand van de groep die daar vanmiddag sowieso is (gravers,werkgroep) even wil reageren, dan hoor ik het wel. Ik ga daar niet heen als ik de mensen toch maar in de weg loop.
Jacob Cats (1577-1660).
pi_117345443
@Toppie, ik ben er om vier uur...

Het is misschien handig dat jij er ook bent.. Archeologie gaat ook samen met wat er boven de grond is geweest:-)
pi_117345860
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:13 schreef reintuininga het volgende:
@Toppie, ik ben er om vier uur...

Het is misschien handig dat jij er ook bent.. Archeologie gaat ook samen met wat er boven de grond is geweest:-)

Dat is zeker waar. Ik heb het huis nooit gezien, de fundamenten en gangen tot op heden ook nooit, maar de omgeving heeft me altijd geboeid omdat het zoveel afwijkt van wat je normaal in een bos zou verwachten.

Ik heb een behoorlijke dosis omgevingskennis, dus misschien komt dat van pas. Ik weet in ieder geval vrij nauwkeurig hoe het huis gestaan moet hebben. Niet omdat me dat verteld is of omdat ik het gezien heb, maar door vergelijking van foto's, kaarten en ter plekke rondkijken kom je toch een heel eind.

Ik zie je daar dan wel, jij bent de enige die ik waarschijnlijk zal herkennen, verder zou ik niet weten wie er achter bepaalde forumnamen zitten. Ik ben er onder voorbehoud, ik weet nog niet 100% zeker of ik kan. Ik zal wat materiaal meenemen (nee, helaas niets onthullends ....).
Jacob Cats (1577-1660).
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:50:50 #109
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_117346584
quote:
Idd haha ;)
pi_117346935
Dus vanmiddag een bijeenkomst van diverse mensen waaronder de regioarcheoloog.
Benieuwd wat daar uit gaat komen.
pi_117347283
Ik sprak deze week de heer Zweers (94, te vinden bij de Emte), die kan er misschien nog het meest over vertellen, want hij werkte er van '41 af... Hij was ook betrokken bij het arbeidskamp en heeft daar vorig jaar ook nog een onderscheiding voor gehad. Hij is soms wat moeilijk te verstaan, maar helder van geest. Weet locaties van gebouwen op basis van eigen waarneming. En idee om hem (nu of later) eens hierin te betrekken?

[ Bericht 0% gewijzigd door gerhardius op 28-09-2012 15:27:07 ]
pi_117348562
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:33 schreef Toppie_ het volgende:

[..]

Werkgroep is een ruim begrip, in theorie zouden een heleboel mensen van dit forum daar bij kunnen/mogen horen.
Ik heb zelf helaas te weinig tijd om hier in mee te draaien en actief te zijn, maar (omgevings)kennis en foto's kan ik altijd leveren aan de werkgroep. Bewijzen en feiten m.b.t. tot de verhalen helaas niet.

Als mijn aanwezigheid door de mensen die er vanmiddag zijn op prijs wordt gesteld, dan zal ik daar proberen te zijn en eventueel foto's e.d. meenemen.
Dus als iemand van de groep die daar vanmiddag sowieso is (gravers,werkgroep) even wil reageren, dan hoor ik het wel. Ik ga daar niet heen als ik de mensen toch maar in de weg loop.
Ik wordt net gebeld door mijn werk, moet onverwachts weg. Ben er vanmiddag dus helaas toch niet bij.
Jacob Cats (1577-1660).
pi_117351601
@toppie
Jammer!! tot de volgende keer;-)

Oproep van de gemeenteambtenaar is dat geen mensen extra naar Het Ronde Huis gaan..

Er is iemand van de gravers en iemand van RHII bij...

Rein
pi_117351701
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:12 schreef gerhardius het volgende:
Ik sprak deze week de heer Meurs (94, te vinden bij de Emte), die kan er misschien nog het meest over vertellen, want hij werkte er van '41 af... Hij was ook betrokken bij het arbeidskamp en heeft daar vorig jaar ook nog een onderscheiding voor gehad. Hij is soms wat moeilijk te verstaan, maar helder van geest. Weet locaties van gebouwen op basis van eigen waarneming. En idee om hem (nu of later) eens hierin te betrekken?
Altijd leuk om met zo'n oude heer te praten. Als je 94 bent heb je een heleboel te vertellen en weet je veel van de historie als je daar heel lang gewoond hebt.
pi_117359251
Reed uit het werk even langs het RH, stonden 15/20 auto's en een aantal fietsen.
pi_117359320
We wachten op uitgebreid verslag hier op het forum, ik ben heel benieuwd wat er besloten is...
pi_117361947
Wat er besloten is? Dat er mensen gaan mailen (bosbeheer, gravers (?Nnspeet?), archeoloog en een lid van "de werkgroep" (?zonnestraal10?)). Zoiets. Om overleg te plegen over verdere graafactie's.

Zoiets, toch, aanwezige medeforumers?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_117362229
waren er veel mensen? aangezien er 15 a 20 auto's stonden..
pi_117362655
Eerder 15 dan 20 auto's. Wel veel kijkers die "even" langsreden.

Op
http://www.facebook.com/h(...)ef=ts#!/hetrondehuis

staan wat foto's..
pi_117362722
Om even wat duidelijkheid te scheppen:

Degene die zich vanmiddag uitgaf als 'Carlos' voor een lid van de WRH-2, heeft hier niets mee van doen. Het graven naar allerlei tunnels en kelders in de ondergrond van HRH, waarvan het bestaan bij de WRH-2 via voorkennis uit de WRH- 1 archieven al lang bekend is, heeft geen enkele toegevoegde waarde mbt zijn onderzoekstraject naar waarheidsvinding..
Als er al 'lijken uit de kast' komen op een evt. 'plaats delict', dan zeker niet op die plek.
Daarnaast pleegt de WRH-2 iets zorgvuldiger te werk te gaan, via de richtlijnen die gelden voor een archeologische uitgraving (Programma van Eisen & Plan van Aanpak).
Bij dit alles zoekt de WRH-2 het participatie-model met betrokken stakeholders ( SBB, regio-archeoloog, overige rechthebbenden) om tot een voor ieder bevredigend resultaat te komen.

Aangezien de WRH2 ervoor gekozen heeft zijn onderzoekstraject in alle rust en stilte uit te voeren, zal tot aan de publicatie van zijn bevindingen in een gedegen onderzoeksrapport geen verdere mededelingen.bekendmakingen/updates worden gedaan.
pi_117363089
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 18:54 schreef Inquisator het volgende:
Om even wat duidelijkheid te scheppen:

Degene die zich vanmiddag uitgaf als 'Carlos' voor een lid van de WRH-2, heeft hier niets mee van doen.
Is de naam WRH-2 al geregistreerd? Anders mag hij hem gewoon gebruiken.

quote:
.
Aangezien de WRH2 ervoor gekozen heeft zijn onderzoekstraject in alle rust en stilte uit te voeren, zal tot aan de publicatie van zijn bevindingen in een gedegen onderzoeksrapport geen verdere mededelingen.bekendmakingen/updates worden gedaan.
Ik wacht af, met spanning. Echter ben ik wel fan van meer openheid gedurend het onderzoek. Meer kennis delen, meer meningen, meer inzicht. Je moet dat echter wel durven, en tegen kritiek kunnen. Maar wat ik zeg: ik wacht af, met spanning!
pi_117363823
quote:
Daarnaast pleegt de WRH-2 iets zorgvuldiger te werk te gaan, via de richtlijnen die gelden voor een archeologische uitgraving (Programma van Eisen & Plan van Aanpak).
Bij dit alles zoekt de WRH-2 het participatie-model met betrokken stakeholders ( SBB, regio-archeoloog, overige rechthebbenden) om tot een voor ieder bevredigend resultaat te komen.

In normaal nederlandschsch: de gravers doen niet meer mee?
En: op dit forum geen info meer van WRH2?

Hoe kunnen wij als fokkers er zeker van zijn dat het onderzoekstraject doortastend gebeurt? Nu kunnen we nog info ontvangen via facebook, maar als er niet meer gegraven wordt stopt dat ook binnenkort.
Als ik het zo lees komen we nu een flinke tijd droog te staan. Vind ik toch erg jammer!

Wat is daar overigens het belang van?
pi_117364001
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:20 schreef gerhardius het volgende:

[..]

Hoe kunnen wij als fokkers er zeker van zijn dat het onderzoekstraject doortastend gebeurt? Nu kunnen we nog info ontvangen via facebook, maar als er niet meer gegraven wordt stopt dat ook binnenkort.
Als ik het zo lees komen we nu een flinke tijd droog te staan. Vind ik toch erg jammer!
Er wordt iedereen die belangstellend is op een niet mis te verstane manier te kennen gegeven dat er niet meer onderzocht mag worden en dat 'iemand' het onderzoek gaat doen en het zou mij niet verbazen als we er nu nooit meer iets van horen.
pi_117364011
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:20 schreef gerhardius het volgende:

[..]

De eene werkgroep WRH-2 doet geen mededelingen meer. De andere WRH-2 misschien nog wel.

De eene WRH-2 is bang voor interferentie van anderen, en wil hun bevindingen zuiver houden. Maar hoe check je dat als buitenstaanden. Ben voor openheid van info, anders krijg je zo'n dictaturiaal sfeertje..

info kunnen we ook zelf maken..
pi_117364109
Ik heb vanmiddag toch echt maar tien auto's geteld die er stonden;-)

Er is vanmiddag duidelijk afgesproken dat er overleg komt tussen de archeoloog, Staatsbosbeheer, de gravers en RHII

Een kort verslagje...

http://www.deweekkrant.nl(...)s_wordt_gestaakt_659
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')