abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117197411
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:04 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Jahaaa, hou eens op over die voorwaarden. Het maakt niet dat ik denk van joh, welke privacy? Fuck mezelf. Straks komt de huismeester hier binnenwandelen en rondsnuffelen in mijn ondergoedla en kom ik erachter dat ergens in mijn huurcontract staat dat dit mag. En ja: mijn fout, had ik het maar beter gelezen, dat maakt niet dat ik me minder in mijn privacy aangetast voel, of ik nou voorkennis had of niet door de voorwaarden haarfijn na te lezen. Prive is prive. Mogen en prettig vinden zijn 2 verschillende dingen.

Dat de bank het mag, blijkbaar mag het. Het is verbazingwekkend dat het uberhaupt mag. Klaar. Kan ik me nu weer verder richten met het fappen op je fobo? Echt, ik kan me niet al te druk om maken om mensen die vinden dat ik het recht niet heb om mijn verbazing ergens over uit te spreken, damned.
oh je mag je prima aan getast voelen in je privacy
het is alleen niet aan de hand maar voel maar een eind weg
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_117197416
quote:

[..]

Jahaaa, hou eens op over die voorwaarden. Het maakt niet dat ik denk van joh, welke privacy? Fuck mezelf. Straks komt de huismeester hier binnenwandelen en rondsnuffelen in mijn ondergoedla en kom ik erachter dat ergens in mijn huurcontract staat dat dit mag. En ja: mijn fout, had ik het maar beter gelezen, dat maakt niet dat ik me minder in mijn privacy aangetast voel, of ik nou voorkennis had of niet door de voorwaarden haarfijn na te lezen. Prive is prive. Mogen en prettig vinden zijn 2 verschillende dingen.

Dat de bank het mag, blijkbaar mag het. Het is verbazingwekkend dat het uberhaupt mag. Klaar. Kan ik me nu weer verder richten met het fappen op je fobo? Echt, ik kan me niet al te druk om maken om mensen die vinden dat ik het recht niet heb om mijn verbazing ergens over uit te spreken, damned.
Daar ga je weer :') je stemt er zelf mee in dat ze het mogen. En van je huisbaas dat is een heel ander verhaal (dus weer dingen die er niet mee te maken hebben uit verband trekken en erbij betrekken).

En thanks voor de tip *opent fobo :9 *
pi_117197434
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:05 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

oh je mag je prima aan getast voelen in je privacy
het is alleen niet aan de hand maar voel maar een eind weg
hihi voelen.

Trouwens, dat FoBo valt behoorlijk tegen :(
pi_117197460
quote:
3s.gif Op maandag 24 september 2012 15:42 schreef Deetch het volgende:

Een bank is nog steeds een private instelling
Dit.

Dat dit de bron van veel ellende is, is weer een ander verhaal.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  maandag 24 september 2012 @ 17:11:18 #157
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_117197613
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:03 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Mwah, kan en kon me niet voorstellen dat dit verdachte transacties zijn voor de bank... gebaseerd op het totaalbedrag en de hoogte van de bedragen.
Het feit dat de rekening op naam staat van 2 personen die elkaar niet kennen, plus het feit dat er in korte tijd allerlei kleine bedragen binnenkomen van diverse rekeningen is niet genoeg voor je?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 24 september 2012 @ 17:12:31 #158
152789 karr-1
pi_117197662
quote:

[..]

Het contract met je verhuurder is dan ook compleet iets anders dan het contract dat je met de bank hebt, maar je zoekt er van alles bij blijkbaar.
  maandag 24 september 2012 @ 17:14:32 #159
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117197751
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:47 schreef Leshy het volgende:

[..]

Wat er werkelijk is gebeurd
Twee mensen die niets met elkaar te maken hebben, openen een gezamenlijke privérekening. Vrijwel direct daarna, binnen één maand, komen daarop bedragen binnen van ongeveer twintig andere privé-personen. Mogelijk lijkt de situatie voor het systeem van de bank op een rekening die door oplichters wordt gebruikt, of mogelijk betreft het een patroon van transacties waar normaliter een zakelijke rekening voor vereist is.

Denk dat dit inderdaad redelijk overeenkomt ja... Zou best kunnen dat het aangemerkt zou kunnen worden als zakelijke rekening. Echter vind ik dat rap na bijv. 20 transacties gedurende een maand ofzo, maar zou kunnen natuurlijk.

quote:
Het computersysteem van de bank geeft in ieder geval aan dat dit een ongewone situatie is, en een medewerker van de bank krijgt de opdracht dit na te gaan. Hij controleert de transacties, en stuurt een aantal standaardvragen naar de rekeninghouder(s) om te controleren of dit zuivere koffie is, en gaat daarna verder naar de volgende melding die uit het systeem komt rollen.

Ook goed mogelijk ja... echter verwacht ik dat niet na 20 transacties. Wetende dat mensen met eenzelfde aantal marktplaats transacties alleen dan jaar in jaar uit nog nooit zulke vragen heeft gehad.

quote:
Wat jij insinueert dat er gebeurt
Bankmedewerkers schuiven 's ochtends aan hun bureau en rollen een paar dobbelstenen. Vervolgens gaan ze in het banksysteem op zoek naar het nummer dat ze zojuist gerold hebben en gaan op hun gemak met een bakje koffie eens kijken naar wat hun klanten zoal pinnen en waar ze betalen. Na een beetje rondkijken is Frederik-Jan de held van de ochtend omdat hij een rekening heeft gevonden van een vrouw die lingerie bij de PABO heeft besteld, en stuurt Hans op verzoek van Texaco maar eens wat vragen naar een rekeninghouder die veel te dure benzine bij de Shell tankt.
Dat is wel iets te overdreven, maar ik had dus wel verwacht dat de rekening zomaar, vanuit het niets, door medewerkers gecontroleerd was/is. Dit omdat ik inzage heb gehad in betalingen en daarin geen vreemde dingen heb gezien die dermate schokkend zijn dat er vragen over gesteld zouden worden of dat het verdacht zou zijn.

quote:
De oplossing
Je gaat de Algemene Voorwaarden van de bank eens lezen. Vervolgens neem je contact op met de rekeninghouder en ga je na wat de bank nu daadwerkelijk heeft gevraagd. Dan kom je hier terug in dit topic en kun je waarschijnlijk je eigen vraag beantwoorden.

Succes!
Geen zin in... rekening is inmiddels opgeheven namelijk. Plus dat ik nu weet dat het kennelijk heel normaal is dat banken jouw vragen gaat stellen als je teveel handelt via marktplaats bijvoorbeeld.
Of dingen gezamelijk verkoopt en dat op een rekening zet. Zoiets...

Verder wel een duidelijke post.
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 17:17:09 #160
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117197848
Maar je weet toch ook niet dat er vragen zijn gesteld over die transacties? Dus waarom dan aannemen dat ze vragen zouden stellen over Marktplaatstransacties?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 24 september 2012 @ 17:19:56 #161
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_117197956
quote:
Prive is prive.
Stel je een hotel voor.

Situatie 1
De hotelmanager wandelt door het hotel en opent met zijn loper de deuren van de kamers van gasten om daar een beetje rond te snuffelen en te kijken wat ze allemaal bij zich hebben. Is dit onacceptabel en aantasting van de privé-sfeer van zijn gasten? Ja.

Situatie 2
De hotelmanager wandelt door het hotel en ziet plots rook onder een deur uit komen. Het is goed mogelijk dat er brand is, dus hij klopt op de deur en opent deze vervolgens met zijn loper om te kijken wat er aan de hand is. Is dit onacceptabel en aantasting van de privé-sfeer van zijn gasten? Nee.

Wat de bank in deze situatie doet, is vergelijkbaar met situatie twee. Er wordt een alarmsignaal herkend, dus een medewerker trekt de situatie na en vraagt de rekeninghouder om opheldering. Wat in dit topic wordt gesuggereerd, is dat de bank zich de hele dag bezig houdt met het equivalent van situatie één, en dat zij niet het recht zouden hebben om een oogje in het zeil te houden op wat er onder hun financiële dak gebeurt. Ook al moeten ze daarbij soms bepaalde privégegevens van klanten inzien.

quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:14 schreef Inlognaam het volgende:
Ook goed mogelijk ja... echter verwacht ik dat niet na 20 transacties. Wetende dat mensen met eenzelfde aantal marktplaats transacties alleen dan jaar in jaar uit nog nooit zulke vragen heeft gehad.
Waarschijnlijk zal een dergelijk patroon bij een actief gebruikte privérekening niet zo snel opgepikt worden als bij een net nieuw aangemaakte rekening. Op die laatste zal de controle scherper zijn.
  maandag 24 september 2012 @ 17:20:00 #162
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117197959
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:11 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het feit dat de rekening op naam staat van 2 personen die elkaar niet kennen, plus het feit dat er in korte tijd allerlei kleine bedragen binnenkomen van diverse rekeningen is niet genoeg voor je?
Waar lees jij dat die twee personen elkaar niet kennen? Die twee personen hebben gezamenlijk die rekening geopend. Met dus twee id-bewijzen, twee handtekeningen.. Gewoon een gezamenlijke rekening van twee mensen.

En nee. Want bij een bedrijf gebeurt hetzelfde, alleen dan in duizendvoud per maand. Facturen die betaald worden en bestellingen die uitgevoerd worden. Worden die dan ook standaard gemonitord?
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 17:21:04 #163
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_117198006
Ik vind het ook niet normaal.
Voelt niet goed.
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 24 september 2012 @ 17:21:19 #164
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117198017
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:12 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het contract met je verhuurder is dan ook compleet iets anders dan het contract dat je met de bank hebt, maar je zoekt er van alles bij blijkbaar.
Waarom?

Hebben beide algemene voorwaarden die getekend zijn. En dus geldig, want akkoord omdat je ze hebt ondertekend.
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 17:22:49 #165
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117198093
Misschien hield de vraag wel verband met de regelmatigheid waarmee geld zou worden gestort op de rekening. Wij kregen in het begin daar ook vragen over. Had volgens mij te maken met de kosten van het betaalpakket. Die kosten zouden hoger zijn als er niet ten minste maandelijks een bepaald bedrag op de rekening werd gestort.
  maandag 24 september 2012 @ 17:23:23 #166
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117198113
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2012 17:17 schreef Lienekien het volgende:
Maar je weet toch ook niet dat er vragen zijn gesteld over die transacties? Dus waarom dan aannemen dat ze vragen zouden stellen over Marktplaatstransacties?
Omdat de donaties/bijdragen gestort zijn onder het mom van...?
Ook hoi !
pi_117198155
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:21 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Waarom?

Hebben beide algemene voorwaarden die getekend zijn. En dus geldig, want akkoord omdat je ze hebt ondertekend.
nee je mag algemene voorwaarden ook prima toetsen aan de wet hoor
maar er is niets in de wet dat zegt dat wat de bank doet niet mag

maar ik voel me net een papegaai want ik heb dit letterlijk al eerder gezegd :')
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 17:24:39 #168
152789 karr-1
pi_117198164
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:20 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Waar lees jij dat die twee personen elkaar niet kennen? Die twee personen hebben gezamenlijk die rekening geopend. Met dus twee id-bewijzen, twee handtekeningen.. Gewoon een gezamenlijke rekening van twee mensen.

En nee. Want bij een bedrijf gebeurt hetzelfde, alleen dan in duizendvoud per maand. Facturen die betaald worden en bestellingen die uitgevoerd worden. Worden die dan ook standaard gemonitord?
Een bedrijfsrekening is wat anders dan een privé-rekening. Bij een bedrijf verwacht je dat soort transacties bij een prive persoon niet. In dit geval word een priverekening gebruikt om meerdere kleine donaties te ontvangen, dus zo vreemd is het niet dat dat vragen oproept.
  maandag 24 september 2012 @ 17:25:07 #169
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117198178
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:19 schreef Leshy het volgende:

[..]

Stel je een hotel voor.

Situatie 1
De hotelmanager wandelt door het hotel en opent met zijn loper de deuren van de kamers van gasten om daar een beetje rond te snuffelen en te kijken wat ze allemaal bij zich hebben. Is dit onacceptabel en aantasting van de privé-sfeer van zijn gasten? Ja.

Situatie 2
De hotelmanager wandelt door het hotel en ziet plots rook onder een deur uit komen. Het is goed mogelijk dat er brand is, dus hij klopt op de deur en opent deze vervolgens met zijn loper om te kijken wat er aan de hand is. Is dit onacceptabel en aantasting van de privé-sfeer van zijn gasten? Nee.

Wat de bank in deze situatie doet, is vergelijkbaar met situatie twee. Er wordt een alarmsignaal herkend, dus een medewerker trekt de situatie na en vraagt de rekeninghouder om opheldering. Wat in dit topic wordt gesuggereerd, is dat de bank zich de hele dag bezig houdt met het equivalent van situatie één, en dat zij niet het recht zouden hebben om een oogje in het zeil te houden op wat er onder hun financiële dak gebeurt. Ook al moeten ze daarbij soms bepaalde privégegevens van klanten inzien.
Ik ben inderdaad uitgegaan van 'situatie 1' omdat ik totaal geen reden heb gezien van een verdachte situatie, zoals in het geval van het hotel dat de rook zou zijn die onder de deur door kwam.
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 17:25:11 #170
152789 karr-1
pi_117198183
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:21 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Waarom?

Omdat de AV voor een bank anders zijn dan die van een huurcontract bv?
pi_117198195
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:24 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Een bedrijfsrekening is wat anders dan een privé-rekening. Bij een bedrijf verwacht je dat soort transacties bij een prive persoon niet. In dit geval word een priverekening gebruikt om meerdere kleine donaties te ontvangen, dus zo vreemd is het niet dat dat vragen oproept.
precies
wie weet zijn die vragen alleen gesteld omdat je dan van type rekening moet veranderen (en daar dan eventueel een ander bedrag voor moet betalen)
jij haalt er meteen bij dat het niet mag (TS bedoel ik)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 17:25:40 #172
152789 karr-1
pi_117198202
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:24 schreef rhubarbje het volgende:

maar ik voel me net een papegaai want ik heb dit letterlijk al eerder gezegd :')
Ik denk dat we het kunnen blijven herhalen.....
  maandag 24 september 2012 @ 17:28:38 #173
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117198312
quote:
13s.gif Op maandag 24 september 2012 17:21 schreef Luxuria het volgende:
Ik vind het ook niet normaal.
Voelt niet goed.
Met exact deze gedachte heb ik dit topic geopend. Ik vond het vreemd dat een bank zover gaat.
ALs het nu om megabedragen gaat snap ik het, maar dat is niet het geval gewoon |:(

Ik heb gewon geen enkele aanleiding gezien waarom de bank zo moeilijk zou doen.
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 17:29:38 #174
152789 karr-1
pi_117198341
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:28 schreef Inlognaam het volgende:

Ik heb gewon geen enkele aanleiding gezien waarom de bank zo moeilijk zou doen.
De bank dacht daar anders over, dus vraag hen wat de reden was
  maandag 24 september 2012 @ 17:31:06 #175
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117198387
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:24 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

nee je mag algemene voorwaarden ook prima toetsen aan de wet hoor
maar er is niets in de wet dat zegt dat wat de bank doet niet mag

Sorry, ik ken de wetteksten niet uit mn hoofd. Mijn excuses daarvoor.

Maar als ik weleens lees hoeveel ophef er gemaakt wordt over privacy gevoelige informatie die opgeslagen wordt en hoe streng dat allemaal wel niet is, dan is het toch neit vreemd dat ik dit soort vragen stel?
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 17:31:54 #176
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117198419
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:24 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Donaties, die niet omschreven zijn als zijnde donaties bij het betaalkenmerk.
Ook hoi !
pi_117198464
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:31 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Sorry, ik ken de wetteksten niet uit mn hoofd. Mijn excuses daarvoor.
dat maakt ook niet uit
het feit dat het je al 234 keer gezegd is hier en het nog niet blijft hangen is wel nogal storend
quote:
Maar als ik weleens lees hoeveel ophef er gemaakt wordt over privacy gevoelige informatie die opgeslagen wordt en hoe streng dat allemaal wel niet is, dan is het toch neit vreemd dat ik dit soort vragen stel?
het verschil is dat die zaken je worden opgelegd door de overheid en je er als burger er niets over te zeggen hebt en er niet onder uit kunt
je kunt dan dus niet voor jezelf bepalen wat jij te ver vind gaan en wat niet
dat is hier niet het geval, je kunt de AV er op na lezen en bepalen wat je te ver vind gaan en wat niet en waar je mee akkoord wil gaan en waarmee niet

goh volgens mij was dat ook al gezegd trouwens?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 17:33:46 #178
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117198487
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:25 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

precies
wie weet zijn die vragen alleen gesteld omdat je dan van type rekening moet veranderen (en daar dan eventueel een ander bedrag voor moet betalen)
jij haalt er meteen bij dat het niet mag (TS bedoel ik)
Mja, je hebt weinig keus. Een zakelijke rekening vereist waarschijnlijk een Kvk-inschrijving, btw-nummer, enz.. blijft over: een priverekening.

Werd er eerlijk verteld waarom, was een rekening openen niet mogelijk.
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 17:34:03 #179
152789 karr-1
pi_117198501
quote:

[..]

Dat maakt het alleen maar erger. Waarom zou je in korte tijd zoveel bedragen van allerlei rekeningen gestort krijgen?
  maandag 24 september 2012 @ 17:34:40 #180
152789 karr-1
pi_117198526
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:33 schreef Inlognaam het volgende:

Ah kijk, het was dus toch een illegaal geopende rekening?
  maandag 24 september 2012 @ 17:35:16 #181
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117198542
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:33 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dat maakt ook niet uit
het feit dat het je al 234 keer gezegd is hier en het nog niet blijft hangen is wel nogal storend

[..]

het verschil is dat die zaken je worden opgelegd door de overheid en je er als burger er niets over te zeggen hebt en er niet onder uit kunt
je kunt dan dus niet voor jezelf bepalen wat jij te ver vind gaan en wat niet
dat is hier niet het geval, je kunt de AV er op na lezen en bepalen wat je te ver vind gaan en wat niet en waar je mee akkoord wil gaan en waarmee niet

goh volgens mij was dat ook al gezegd trouwens?
Aai over je bolletje?
Ook hoi !
pi_117198543
quote:

[..]

nou dan weet je het toch?

kijk, blijkbaar heb je daar een onderbuik gevoel bij, prima maar niet terecht
het is het zelfde als een onderbuik gevoel krijgen bij gekleurde mensen
complete onzin en als je het te vaak blijft herhalen nemen mensen je niet meer serieus omdat je blijkbaar bent blijven hangen in de jaren 50

er is je uitgelegd dat je onderbuik gevoel niet klopte en nergens op gebaseerd is
prima als je er dan aan vast wil blijven houden maar feiten onderuit proberen te halen met onzin laat je niet slimmer over komen, en het vast willen houden aan dat negatieve gevoel ook niet

dus kies nou maar eieren voor je geld en bol het af
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_117198570
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:33 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Mja, je hebt weinig keus. Een zakelijke rekening vereist waarschijnlijk een Kvk-inschrijving, btw-nummer, enz.. blijft over: een priverekening.

je hebt nog heel veel andere keus: zet bij iemand thuis een doosje neer
stort alles op een bestaande rekening met duidelijk vermeld wat het is en die persoon stopt het in een oude sok
etc
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_117198594
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:35 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Aai over je bolletje?
wat een goede, inhoudelijke reactie weer ^O^
fijn ook, na dat zoveel mensen toch de moeite nemen om alles in jip en janneke taal 100 keer uit te leggen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 17:37:35 #185
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117198624
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat maakt het alleen maar erger. Waarom zou je in korte tijd zoveel bedragen van allerlei rekeningen gestort krijgen?
Omdat je besluit samen met je liefje spulletjes te verkopen en die op een gezamenlijke rekening te zetten voor bijv de vakantie, of de inboedel voor het huisje dat je over een paar maandjes samen wilt betrekken.

Zouden zomaar twee redenen kunnen zijn om samen een rekening te openen.
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 17:39:06 #186
152789 karr-1
pi_117198668
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:37 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Omdat je besluit samen met je liefje spulletjes te verkopen en die op een gezamenlijke rekening te zetten voor bijv de vakantie, of de inboedel voor het huisje dat je over een paar maandjes samen wilt betrekken.

Zouden zomaar twee redenen kunnen zijn om samen een rekening te openen.
Ik heb met mijn partner ook een gezamenlijke rekening en daar ontvangen we ook wel eens geld op, maar niet veel kleine bedragen in relatief korte tijd. En mocht dat wel gebeuren dan zal het me niets verbazen als de bank ook eens komt informeren.
  maandag 24 september 2012 @ 17:39:57 #187
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117198706
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ah kijk, het was dus toch een illegaal geopende rekening?
Nee hoor, gewoon geopend bij de bank met wederzijds akkoord.

Hooguit had de bank misschien verwacht dat er bij de AH gepind zou worden, een terugboeking zou komen van teveel betaalde energiekosten, of.. of..

Dan komen we weer bij hetzelfde uit: is het aan de bank dat te controleren zonder dat daar specifieke reden toe zijn. Of misschien opdracht van hogerhand?
Ook hoi !
pi_117198711
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:39 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik heb met mijn partner ook een gezamenlijke rekening en daar ontvangen we ook wel eens geld op, maar niet veel kleine bedragen in relatief korte tijd. En mocht dat wel gebeuren dan zal het me niets verbazen als de bank ook eens komt informeren.
plus partners hebben een gezamenlijk adres en er gaan vaste lasten vanaf en zo
een heel normaal patroon dus
als je daar vanaf wijkt dan gaat er vanzelf ergens zo'n vlaggetje omhoog en krijg je een telefoontje ja
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 17:41:04 #189
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117198739
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:39 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Hooguit had de bank misschien verwacht dat er bij de AH gepind zou worden, een terugboeking zou komen van teveel betaalde energiekosten, of.. of..

Dan komen we weer bij hetzelfde uit: is het aan de bank dat te controleren zonder dat daar specifieke reden toe zijn. Of misschien opdracht van hogerhand?
Ik denk niet dat ze dat controleren.
  maandag 24 september 2012 @ 17:41:24 #190
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117198747
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:35 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

nou dan weet je het toch?

kijk, blijkbaar heb je daar een onderbuik gevoel bij, prima maar niet terecht
het is het zelfde als een onderbuik gevoel krijgen bij gekleurde mensen
complete onzin en als je het te vaak blijft herhalen nemen mensen je niet meer serieus omdat je blijkbaar bent blijven hangen in de jaren 50

er is je uitgelegd dat je onderbuik gevoel niet klopte en nergens op gebaseerd is
prima als je er dan aan vast wil blijven houden maar feiten onderuit proberen te halen met onzin laat je niet slimmer over komen, en het vast willen houden aan dat negatieve gevoel ook niet

dus kies nou maar eieren voor je geld en bol het af
Ik heb het al eerder gezegd. Maar flikker lekker op uit dit topic meid. Je hebt je zegje gedaan, waarvoor hulde.
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 17:41:38 #191
152789 karr-1
pi_117198756
quote:

[..]

Een bank ziet alleen dingen die buiten het normale patroon vallen en daar is hier sprake van. Een gezamenlijke rekening is niet bedoeld als rekening om donaties voor een rechtszaak op te storten. dan begin je een stichting of zo en open je een rekening op naam van die stichting.
  maandag 24 september 2012 @ 17:41:56 #192
152789 karr-1
pi_117198759
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:40 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

plus partners hebben een gezamenlijk adres en er gaan vaste lasten vanaf en zo
een heel normaal patroon dus
als je daar vanaf wijkt dan gaat er vanzelf ergens zo'n vlaggetje omhoog en krijg je een telefoontje ja
Ook dat inderdaad.
pi_117198760
quote:

[..]

haal de aluhoedjes maar van zolder mensen!

ja het is aan de bank om dat te controleren
zoals al eerder gezegd zijn zij daar verantwoordelijk voor

quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:04 schreef Shodan het volgende:
Banken moeten aan de wet Melding Ongebruikelijke Transacties voldoen.

Kans is groot dat de transacties die op die rekening gedaan zijn voor de bank reden is geweest om die rekening als zijnde 'verdacht' aan te merken en maar eens wat vragen te gaan stellen.
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 17:42:29 #194
152789 karr-1
pi_117198775
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:41 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Ik heb het al eerder gezegd. Maar flikker lekker op uit dit topic meid. Je hebt je zegje gedaan, waarvoor hulde.
Gaan we weer met de beledigingen. Nergens voor nodig
pi_117198792
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:41 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

if you can't stand the heat blijf dan weg van het openbare forum
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 17:43:45 #196
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117198815
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2012 17:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze dat controleren.
Nee, ik ook niet.

Dus daarom bevreemd mij het dat de bank moeilijk doet en vragen gaat stellen bij een gezamenlijke rekening waarin een bedrag van nog geen 1000 euro gestort met geen wereldvreemde betaalkenmerken.
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 17:44:55 #197
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117198847
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:43 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Nee, ik ook niet.

Dus daarom bevreemd mij het dat de bank moeilijk doet en vragen gaat stellen bij een gezamenlijke rekening waarin een bedrag van nog geen 1000 euro gestort met geen wereldvreemde betaalkenmerken.
De vraag is nog steeds waar de bank vragen over heeft gesteld. Zolang je dat niet weet, is het allemaal speculatie.
  maandag 24 september 2012 @ 17:47:32 #198
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117198933
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:41 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Een bank ziet alleen dingen die buiten het normale patroon vallen en daar is hier sprake van. Een gezamenlijke rekening is niet bedoeld als rekening om donaties voor een rechtszaak op te storten. dan begin je een stichting of zo en open je een rekening op naam van die stichting.
In theorie wel, maar gelukkig is dit eenmalig. Daar ga je geen stichting voor oprichten, waar de oprichtingsakte via een verplichte notaris moet en ettelijke honderden euro's kost.

Nogmaals, ik zie neit direct in waarom die onder een niet normaal patroon valt. Omdat er 30 mensen gezamenlijk een bedag hebben overgemaakt?

Als ik mn huis opruim en besluit mn verzameling te verkopen, kan ik daar ook rustig 50 spullen van verkopen in een maand die al meer dan 1000 euro opbrengen.
Ook hoi !
pi_117199012
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:47 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

In theorie wel, maar gelukkig is dit eenmalig. Daar ga je geen stichting voor oprichten, waar de oprichtingsakte via een verplichte notaris moet en ettelijke honderden euro's kost.

Nogmaals, ik zie neit direct in waarom die onder een niet normaal patroon valt. Omdat er 30 mensen gezamenlijk een bedag hebben overgemaakt?

Als ik mn huis opruim en besluit mn verzameling te verkopen, kan ik daar ook rustig 50 spullen van verkopen in een maand die al meer dan 1000 euro opbrengen.
als je dat er niet voor over had had je dus al het geld bij iemand thuis in een oude broodtrommel moeten stoppen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 17:51:17 #200
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117199092
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:42 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Gaan we weer met de beledigingen. Nergens voor nodig
Sorry, maar ik word moe van dat wijf.
Nu weer met dr aluhoedjes.

Nieuw is ook dat een bank een opsporingsinstantie is. En ik maar denken dat die MOT-meldingen doorgegeven werden aan een overheidsinstantie, maar dat doet de bank dus zelf :o

Geloof je nu werkelijk zelf dat een bank een MOT-melding krijgt als Pietje zijn verzameling verkoopt in onderdelen bijv. en verkoopt via marktplaats. Dat ze een bedrag van 1000 euro gaan controleren?
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 17:52:45 #201
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117199149
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:42 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

if you can't stand the heat blijf dan weg van het openbare forum
Je lijkt me zo'n vreselijk arrogant wijf online, maar eentje met een klein hartje in het echt :@

Maar praat gewoon Nederlands en niet Nederlands en Engels in een zin :{w
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 17:53:05 #202
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117199162
Hier de gedragscode.

Staat ook e.e.a. in over 'veiligheid en integriteit Financiële sector'.

http://www.nvb.nl/infobal(...)persoonsgegevens.pdf
pi_117199208
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:51 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Sorry, maar ik word moe van dat wijf.
Nu weer met dr aluhoedjes.

Nieuw is ook dat een bank een opsporingsinstantie is. En ik maar denken dat die MOT-meldingen doorgegeven werden aan een overheidsinstantie, maar dat doet de bank dus zelf :o

Geloof je nu werkelijk zelf dat een bank een MOT-melding krijgt als Pietje zijn verzameling verkoopt in onderdelen bijv. en verkoopt via marktplaats. Dat ze een bedrag van 1000 euro gaan controleren?
'dat wijf' word moe van het feit dat jij zo'n moeite hebt met teruglezen en dingen opslaan

alles is al gezegd, je blijft hangen in cirkels en 'je gevoel'
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 17:54:54 #204
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117199223
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2012 17:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De vraag is nog steeds waar de bank vragen over heeft gesteld. Zolang je dat niet weet, is het allemaal speculatie.
Klopt.. maar zoals eerder aangegeven, ik zag geen reden om vragen te stellen. Geen rare omschrijvingen, geen torenhoge bedragen. En mijn vraag was primair of de bank zoiets wel mocht doen, zonder aanleiding.

Maar als er automatisch 'geflagd' wordt, dan snap ik wel dat er idd mensen kijken bij de bank naar transacties.
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 17:57:03 #205
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117199303
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:49 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

als je dat er niet voor over had had je dus al het geld bij iemand thuis in een oude broodtrommel moeten stoppen
Dat had gekund, ware het niet dat men alles transparant wil doen, zodat niet nogeens de boel belazerd kan worden. Vandaar de aparte rekening dus, waar alles online en dmv screenshots aantoonbaar te volgen is. Geen priveuitgaven en deze dus door elkaar...
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 17:58:08 #206
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117199346
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:54 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

'dat wijf' word moe van het feit dat jij zo'n moeite hebt met teruglezen en dingen opslaan

alles is al gezegd, je blijft hangen in cirkels en 'je gevoel'
Dat wijf moet keer op keer zeggend at dat dal gezegd is. Denk je nu echt dat ik een latent dementerend persoon bent en niet kan lezen?

Het is alleen nogal gebeurd dat ik aan het typen was, terwijl er gelijktijdig weer reactie verschijnen...
Ook hoi !
pi_117199372
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:58 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Dat wijf moet keer op keer zeggend at dat dal gezegd is. Denk je nu echt dat ik een latent dementerend persoon bent en niet kan lezen?
:Y
want je blijft precies dezelfde vragen stellen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 18:00:42 #208
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117199431
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:59 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

:Y
want je blijft precies dezelfde vragen stellen
Ja, ik blijf me vragen stellen ja. Die kritische houding verandert niet zomaar :N
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 19:00:34 #209
152789 karr-1
pi_117202141
Als ik mijn verzameling op internet verkoop dan zal er bij de betalingen altijd een vermelding staan zoals bv "betaling voor product x" of "betaling voor voorwerp y"

Dat stond er bij jullie niet bij als ik het goed begrijp, dus dat is al een extra reden voor verdacht zijn.
  maandag 24 september 2012 @ 19:02:07 #210
152789 karr-1
pi_117202222
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 18:00 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Ja, ik blijf me vragen stellen ja. Die kritische houding verandert niet zomaar :N
Kritisch zijn is altijd goed, dat ben ik ook. Door blijven drammen over iets waarvan je weet dat het toch niet gaat veranderen is vrij zinloos. Je hebt je antwoord, meer valt er niet van te maken. En anders moet je gaan klagen bij de bank.
pi_117202418
Rhubarbje werkt stiekem voor de banken.. get her inlognaam!

Maar laat t los. :P
Er is geen bevredigend antwoord op te vinden behalve dat ze het mogen blijkbaar.
  maandag 24 september 2012 @ 19:06:29 #212
152789 karr-1
pi_117202471
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Rhubarbje werkt stiekem voor de banken.. get her inlognaam!
Want als je het niet met TS eens bent werk je ineens bij een bank? Nou dan werk ik vast ook bij een bank, zonder het zelf te weten
pi_117203420
Wat een kuttopic. Plus een TS die vreselijk moeilijk doet over iets wat niet moeilijk is.
  maandag 24 september 2012 @ 19:28:24 #214
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117203647
quote:
4s.gif Op maandag 24 september 2012 19:24 schreef Servicemonster het volgende:
Wat een kuttopic. Plus een TS die vreselijk moeilijk doet over iets wat niet moeilijk is.
En met reageerders die reageren omdat het kan, zonder verder iets bij te dragen en zich ook nog eens servicemonster noemen.

Ik doe niet moeilijk, maar vind iets opmerkelijk. En vind het nogal een aantasting van mn privacy als ik lees/hoor/begrijp dat banken dus kennelijk bij het minste geringste jouw bankafschriften gaan inkijken. Dat is namelijk hoe ik het zie als een bank contact opneemt met vragen omdat je jij in een maand 20-30 verkopen hebt via marktplaats of een andere verkoopsite en je hen verantwoording kennelijk moet afleggen daarover.

Dat is mijn bezwaar in deze.. dat het kennelijk zomaar kan. Omdat het waarschijnlijk in de alg. voorwaarden opgenomen is. En privacywetgeving het kennelijk ook toestaan?
Ook hoi !
pi_117203923
Maar ze stellen (mogelijkerwijs) valide vragen die je dus gewoon kan beantwoorden?

Er zijn echt geen bankmedewerkers die voor de fun rekeningen aan het bekijken zijn (zoals je bijvoorbeeld met Facebook-profielen wel doet). Als ze dat wel doen hebben ze nog steeds een geheimhoudingsplicht.

In jouw geval is er ergens een trigger geweest om vragen te stellen.

Het heeft ook weinig met privacy te maken, aangezien ze je gegevens niet publiceren of zoiets dergelijks. Tenzij jij een contract inclusief voorwaarden hebt getekend dat ze je gegevens niet mogen bekijken (dat heb je niet, aangezien dat weer tegen mogelijke landswetten ingaat...)
  maandag 24 september 2012 @ 19:35:16 #216
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117204069
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:00 schreef karr-1 het volgende:
Als ik mijn verzameling op internet verkoop dan zal er bij de betalingen altijd een vermelding staan zoals bv "betaling voor product x" of "betaling voor voorwerp y"

Dat stond er bij jullie niet bij als ik het goed begrijp, dus dat is al een extra reden voor verdacht zijn.
Dan heb je het verkeerd begrepen. Want de donaties werden om gezeik te voorkomen bewust gemaakt onder het mom van aankopen. Dus bijv. een donatie van 50 euro, overgemaakt met betaalkenmerk: delftsblauwe vaas, incl. verzendkosten, P.Puk ..
Ook hoi !
pi_117204593
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:35 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Dan heb je het verkeerd begrepen. Want de donaties werden om gezeik te voorkomen bewust gemaakt onder het mom van aankopen. Dus bijv. een donatie van 50 euro, overgemaakt met betaalkenmerk: delftsblauwe vaas, incl. verzendkosten, P.Puk ..
ah jullie hebben een rekening geopend onder valse voorwendselen, met fake betalingen en zijn nu verbaasd dat er vragen worden gesteld?
geheel onterecht dan inderdaad!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 19:55:45 #218
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117205215
quote:
4s.gif Op maandag 24 september 2012 19:32 schreef Servicemonster het volgende:
Maar ze stellen (mogelijkerwijs) valide vragen die je dus gewoon kan beantwoorden?

Er zijn echt geen bankmedewerkers die voor de fun rekeningen aan het bekijken zijn (zoals je bijvoorbeeld met Facebook-profielen wel doet). Als ze dat wel doen hebben ze nog steeds een geheimhoudingsplicht.

In jouw geval is er ergens een trigger geweest om vragen te stellen.

Het heeft ook weinig met privacy te maken, aangezien ze je gegevens niet publiceren of zoiets dergelijks. Tenzij jij een contract inclusief voorwaarden hebt getekend dat ze je gegevens niet mogen bekijken (dat heb je niet, aangezien dat weer tegen mogelijke landswetten ingaat...)
Dat snap ik dat er een trigger is, maar ik heb totaal geen trigger gezien. Geen vreemd afwijkend gedrag dat verdacht is. Met die gedachte heb ik ook geconcludeerd dat de bank kennelijk actief de rekeningen van haar klanten in de gaten houdt. En dat bevalt mij niet echt. Dat schrikt mij af, omdat ik dus geen aanleiding daartoe zie/zag.
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 20:00:18 #219
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117205502
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:44 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ah jullie hebben een rekening geopend onder valse voorwendselen, met fake betalingen en zijn nu verbaasd dat er vragen worden gesteld?
Ah, daar heb je haar ook weer ;)

Ik heb niets gedaan. Maar is er een rekening geopend, met als doel daarop een aantal betalingen te laten storten. Om met die betaling een deurwaarder te betalen zodat ie een dagvaarding kan langsbrengen bij iemand. En de rechtbank te betalen, zodat er een plekje op de rol gereserveerd kan worden.

Allereerste is dus geprobeerd om een gezamenlijke rekening te openen. Dat was geen probleem, maar toen ter sprake kwam dat de rekening dus voor een specifiek doel gebruikt zal worden, werden banken lastiger. Of gingen ze eisen stellen, weet ik veel wat. In ieder geval: kon het niet meer zomaar. Daarom is er bij een andere bank een rekening geopend, en is daarbij niet verteld hoe/wat/waar. Kan me niet herinneren dat dat mij gevraagd is toen ik 2 jaar terug een rekening opende trouwens, wat het doel was ervan.

Als jij een rekening openen bij een bank op die manier 'onder valse voorwendselen' noemt, dan mag jij dat gerust doen. Maar jij weet niet of dat ter sprake is gekomen bij het gesprek op het bankkantoortje. Jij was er niet bij, maar ik ook niet. Dus kan ik niet van 'openen onder valse voorwendselen spreken'. Voor zover mij bekend is het ook niet verboden om met een paar mensen gezamenlijk iets te ondernemen en zoiets op een specifieke rekening te doen. Gezamenlijke vakantiepotje, groepsaankoop waar een iemand het regelt, noem maar wat. Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer: vanuit diverse andere bankrekeningen wordt er geld naartoe overgemaakt. Van diverse mensen. En worden met de rekening dingen betaald.

Maar dan nog; niets vreemds aan de betalingen. En ik vind het erg ingrijpend om te lezen dat zoiets dus door de bank gecontroleerd wordt kennelijk en dat een bank dus in feite priverekeningen inziet en daar ook nog eens vragen over stelt.

Verder hoef je ook niet met 'jullie' te spreken. Ik heb geen last van een persoonlijkheidsstoornis dus je mag gewoon jij tegen me zeggen. In meervoud spreken hoeft echt niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Inlognaam op 24-09-2012 20:45:53 ]
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 20:18:29 #220
152789 karr-1
pi_117206770
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:44 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik denk dat we het daar wel bij kunnen laten
  maandag 24 september 2012 @ 20:44:16 #221
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117208351
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 20:18 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik denk dat we het daar wel bij kunnen laten
Voorbarig geconcludeerd. Al komt het er wel op neer dat die rekening gebruikt is voor de individuele bijdragen die niet genoteerd zijn met bijdrage in het betaalkenmerk.

Echter, daar staat tegenover dat een betaalkenmerk niet verplicht is. Dus moet een bank dan maar vragen om de reden van een overboeking/storting op jouw rekening. Ben jij daar de bank een verklaring voor schuldig? Waar ligt de grens, bij welk bedrag, bij hoeveel betalingen?

Om zoiets uberhaupt te kunnen zien als bank moet je dus wel die rekening doorkijken. En daarover gaat het bezwaar dus... want zoals ik zeg: als ik mijn verzameling verkoop, kijken ze dan ook mee en kan ik dan ook vragen verwachten?
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 21:01:36 #222
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_117209503
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:54 schreef karr-1 het volgende:
... maar besef je wel dat heel veel organisaties niet eens meer zouden kunnen werken als dit allemaal verboden word.

...de NS kan zien waar en wanneer ik de trein neem. Ik zou zeggen, ...
Hoezou zou de NS niet kunnen werken als ze niet weten dat Pietje Puk de trein van 18:09 van A naar B heeft genomen?

Hooguit wat anonieme statistische gegevens over gebruik van treinen kunnen ze gebruiken en het is nou niet zo dat de NS nou dusdanig beter presteert sinds de OV chipkaart en die gegevens massaal beschikbaar zijn ten opzichte van vroeger toen er nog gewoon papieren kaartjes waren.

Gebruik van gegevens door instellingen mag m.i. zeker wel kritisch naar gekeken worden.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  maandag 24 september 2012 @ 21:31:39 #223
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117211587
quote:
5s.gif Op maandag 24 september 2012 21:01 schreef TallMan het volgende:

[..]

Hoezou zou de NS niet kunnen werken als ze niet weten dat Pietje Puk de trein van 18:09 van A naar B heeft genomen?

Hooguit wat anonieme statistische gegevens over gebruik van treinen kunnen ze gebruiken en het is nou niet zo dat de NS nou dusdanig beter presteert sinds de OV chipkaart en die gegevens massaal beschikbaar zijn ten opzichte van vroeger toen er nog gewoon papieren kaartjes waren.

Gebruik van gegevens door instellingen mag m.i. zeker wel kritisch naar gekeken worden.
Dat is dus het frappante. Dergelijke gegevens zijn 2 jaar opgeslagen en dat heeft hen een boete opgeleverd van de privacy waakhond en kennelijk terecht.

Maar als ik het een schending vind dat een bank mijn privegegevens inkijkt, dan is er niets aan de hand en zeik ik :{w
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 22:39:35 #224
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_117215606
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 21:31 schreef Inlognaam het volgende:
Maar als ik het een schending vind dat een bank mijn privegegevens de opdrachten die ik hen geef tot het doen van betalingsverkeer inkijkt, dan is er niets aan de hand en zeik ik :{w
  maandag 24 september 2012 @ 22:47:41 #225
152789 karr-1
pi_117216073
quote:
5s.gif Op maandag 24 september 2012 21:01 schreef TallMan het volgende:

Zonder meer mee eens, maar dat is iets anders dan problemen zoeken die er niet zijn.
  maandag 24 september 2012 @ 22:48:25 #226
152789 karr-1
pi_117216119
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 21:31 schreef Inlognaam het volgende:

Maar als ik het een schending vind dat een bank mijn privegegevens inkijkt, dan is er niets aan de hand en zeik ik :{w
Het zijn geen privegegevens, het zijn zaken die de bank voor je regelt en dus ook in de gaten houd. Zoals ze wettelijk ook verplicht zijn.
  maandag 24 september 2012 @ 22:48:51 #227
152789 karr-1
pi_117216145
En nu ben ik er wel klaar mee, ik ga mezelf niet blijven herhalen. Het punt is wel gemaakt denk ik.
  maandag 24 september 2012 @ 23:01:25 #228
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117216900
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 22:39 schreef Leshy het volgende:

[..]

Het is geen betaling waarvan ik graag zie dat de bank deze controleert om te voorkomen dat het bedrag naar een verkeerd rekeningnummer overgeschreven wordt door bijv. een foutje.

Het gaat om betalingen die ontvangen zijn op een correcte wijze. Ik zou verwachten dat enkel na klachten deze bijv. nagekeken zou worden.
Ook hoi !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')