oh je mag je prima aan getast voelen in je privacyquote:Op maandag 24 september 2012 17:04 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Jahaaa, hou eens op over die voorwaarden. Het maakt niet dat ik denk van joh, welke privacy? Fuck mezelf. Straks komt de huismeester hier binnenwandelen en rondsnuffelen in mijn ondergoedla en kom ik erachter dat ergens in mijn huurcontract staat dat dit mag. En ja: mijn fout, had ik het maar beter gelezen, dat maakt niet dat ik me minder in mijn privacy aangetast voel, of ik nou voorkennis had of niet door de voorwaarden haarfijn na te lezen. Prive is prive. Mogen en prettig vinden zijn 2 verschillende dingen.
Dat de bank het mag, blijkbaar mag het. Het is verbazingwekkend dat het uberhaupt mag. Klaar. Kan ik me nu weer verder richten met het fappen op je fobo? Echt, ik kan me niet al te druk om maken om mensen die vinden dat ik het recht niet heb om mijn verbazing ergens over uit te spreken, damned.
Daar ga je weerquote:Op maandag 24 september 2012 17:04 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Jahaaa, hou eens op over die voorwaarden. Het maakt niet dat ik denk van joh, welke privacy? Fuck mezelf. Straks komt de huismeester hier binnenwandelen en rondsnuffelen in mijn ondergoedla en kom ik erachter dat ergens in mijn huurcontract staat dat dit mag. En ja: mijn fout, had ik het maar beter gelezen, dat maakt niet dat ik me minder in mijn privacy aangetast voel, of ik nou voorkennis had of niet door de voorwaarden haarfijn na te lezen. Prive is prive. Mogen en prettig vinden zijn 2 verschillende dingen.
Dat de bank het mag, blijkbaar mag het. Het is verbazingwekkend dat het uberhaupt mag. Klaar. Kan ik me nu weer verder richten met het fappen op je fobo? Echt, ik kan me niet al te druk om maken om mensen die vinden dat ik het recht niet heb om mijn verbazing ergens over uit te spreken, damned.
hihi voelen.quote:Op maandag 24 september 2012 17:05 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
oh je mag je prima aan getast voelen in je privacy
het is alleen niet aan de hand maar voel maar een eind weg
Dit.quote:Op maandag 24 september 2012 15:42 schreef Deetch het volgende:
Een bank is nog steeds een private instelling
Het feit dat de rekening op naam staat van 2 personen die elkaar niet kennen, plus het feit dat er in korte tijd allerlei kleine bedragen binnenkomen van diverse rekeningen is niet genoeg voor je?quote:Op maandag 24 september 2012 17:03 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Mwah, kan en kon me niet voorstellen dat dit verdachte transacties zijn voor de bank... gebaseerd op het totaalbedrag en de hoogte van de bedragen.
Het contract met je verhuurder is dan ook compleet iets anders dan het contract dat je met de bank hebt, maar je zoekt er van alles bij blijkbaar.quote:Op maandag 24 september 2012 17:04 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Denk dat dit inderdaad redelijk overeenkomt ja... Zou best kunnen dat het aangemerkt zou kunnen worden als zakelijke rekening. Echter vind ik dat rap na bijv. 20 transacties gedurende een maand ofzo, maar zou kunnen natuurlijk.quote:Op maandag 24 september 2012 16:47 schreef Leshy het volgende:
[..]
Wat er werkelijk is gebeurd
Twee mensen die niets met elkaar te maken hebben, openen een gezamenlijke privérekening. Vrijwel direct daarna, binnen één maand, komen daarop bedragen binnen van ongeveer twintig andere privé-personen. Mogelijk lijkt de situatie voor het systeem van de bank op een rekening die door oplichters wordt gebruikt, of mogelijk betreft het een patroon van transacties waar normaliter een zakelijke rekening voor vereist is.
Ook goed mogelijk ja... echter verwacht ik dat niet na 20 transacties. Wetende dat mensen met eenzelfde aantal marktplaats transacties alleen dan jaar in jaar uit nog nooit zulke vragen heeft gehad.quote:Het computersysteem van de bank geeft in ieder geval aan dat dit een ongewone situatie is, en een medewerker van de bank krijgt de opdracht dit na te gaan. Hij controleert de transacties, en stuurt een aantal standaardvragen naar de rekeninghouder(s) om te controleren of dit zuivere koffie is, en gaat daarna verder naar de volgende melding die uit het systeem komt rollen.
Dat is wel iets te overdreven, maar ik had dus wel verwacht dat de rekening zomaar, vanuit het niets, door medewerkers gecontroleerd was/is. Dit omdat ik inzage heb gehad in betalingen en daarin geen vreemde dingen heb gezien die dermate schokkend zijn dat er vragen over gesteld zouden worden of dat het verdacht zou zijn.quote:Wat jij insinueert dat er gebeurt
Bankmedewerkers schuiven 's ochtends aan hun bureau en rollen een paar dobbelstenen. Vervolgens gaan ze in het banksysteem op zoek naar het nummer dat ze zojuist gerold hebben en gaan op hun gemak met een bakje koffie eens kijken naar wat hun klanten zoal pinnen en waar ze betalen. Na een beetje rondkijken is Frederik-Jan de held van de ochtend omdat hij een rekening heeft gevonden van een vrouw die lingerie bij de PABO heeft besteld, en stuurt Hans op verzoek van Texaco maar eens wat vragen naar een rekeninghouder die veel te dure benzine bij de Shell tankt.
Geen zin in... rekening is inmiddels opgeheven namelijk. Plus dat ik nu weet dat het kennelijk heel normaal is dat banken jouw vragen gaat stellen als je teveel handelt via marktplaats bijvoorbeeld.quote:De oplossing
Je gaat de Algemene Voorwaarden van de bank eens lezen. Vervolgens neem je contact op met de rekeninghouder en ga je na wat de bank nu daadwerkelijk heeft gevraagd. Dan kom je hier terug in dit topic en kun je waarschijnlijk je eigen vraag beantwoorden.
Succes!
Stel je een hotel voor.quote:
Waarschijnlijk zal een dergelijk patroon bij een actief gebruikte privérekening niet zo snel opgepikt worden als bij een net nieuw aangemaakte rekening. Op die laatste zal de controle scherper zijn.quote:Op maandag 24 september 2012 17:14 schreef Inlognaam het volgende:
Ook goed mogelijk ja... echter verwacht ik dat niet na 20 transacties. Wetende dat mensen met eenzelfde aantal marktplaats transacties alleen dan jaar in jaar uit nog nooit zulke vragen heeft gehad.
Waar lees jij dat die twee personen elkaar niet kennen? Die twee personen hebben gezamenlijk die rekening geopend. Met dus twee id-bewijzen, twee handtekeningen.. Gewoon een gezamenlijke rekening van twee mensen.quote:Op maandag 24 september 2012 17:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het feit dat de rekening op naam staat van 2 personen die elkaar niet kennen, plus het feit dat er in korte tijd allerlei kleine bedragen binnenkomen van diverse rekeningen is niet genoeg voor je?
Waarom?quote:Op maandag 24 september 2012 17:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het contract met je verhuurder is dan ook compleet iets anders dan het contract dat je met de bank hebt, maar je zoekt er van alles bij blijkbaar.
Omdat de donaties/bijdragen gestort zijn onder het mom van...?quote:Op maandag 24 september 2012 17:17 schreef Lienekien het volgende:
Maar je weet toch ook niet dat er vragen zijn gesteld over die transacties? Dus waarom dan aannemen dat ze vragen zouden stellen over Marktplaatstransacties?
nee je mag algemene voorwaarden ook prima toetsen aan de wet hoorquote:Op maandag 24 september 2012 17:21 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Waarom?
Hebben beide algemene voorwaarden die getekend zijn. En dus geldig, want akkoord omdat je ze hebt ondertekend.
Een bedrijfsrekening is wat anders dan een privé-rekening. Bij een bedrijf verwacht je dat soort transacties bij een prive persoon niet. In dit geval word een priverekening gebruikt om meerdere kleine donaties te ontvangen, dus zo vreemd is het niet dat dat vragen oproept.quote:Op maandag 24 september 2012 17:20 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Waar lees jij dat die twee personen elkaar niet kennen? Die twee personen hebben gezamenlijk die rekening geopend. Met dus twee id-bewijzen, twee handtekeningen.. Gewoon een gezamenlijke rekening van twee mensen.
En nee. Want bij een bedrijf gebeurt hetzelfde, alleen dan in duizendvoud per maand. Facturen die betaald worden en bestellingen die uitgevoerd worden. Worden die dan ook standaard gemonitord?
Ik ben inderdaad uitgegaan van 'situatie 1' omdat ik totaal geen reden heb gezien van een verdachte situatie, zoals in het geval van het hotel dat de rook zou zijn die onder de deur door kwam.quote:Op maandag 24 september 2012 17:19 schreef Leshy het volgende:
[..]
Stel je een hotel voor.
Situatie 1
De hotelmanager wandelt door het hotel en opent met zijn loper de deuren van de kamers van gasten om daar een beetje rond te snuffelen en te kijken wat ze allemaal bij zich hebben. Is dit onacceptabel en aantasting van de privé-sfeer van zijn gasten? Ja.
Situatie 2
De hotelmanager wandelt door het hotel en ziet plots rook onder een deur uit komen. Het is goed mogelijk dat er brand is, dus hij klopt op de deur en opent deze vervolgens met zijn loper om te kijken wat er aan de hand is. Is dit onacceptabel en aantasting van de privé-sfeer van zijn gasten? Nee.
Wat de bank in deze situatie doet, is vergelijkbaar met situatie twee. Er wordt een alarmsignaal herkend, dus een medewerker trekt de situatie na en vraagt de rekeninghouder om opheldering. Wat in dit topic wordt gesuggereerd, is dat de bank zich de hele dag bezig houdt met het equivalent van situatie één, en dat zij niet het recht zouden hebben om een oogje in het zeil te houden op wat er onder hun financiële dak gebeurt. Ook al moeten ze daarbij soms bepaalde privégegevens van klanten inzien.
Omdat de AV voor een bank anders zijn dan die van een huurcontract bv?quote:Op maandag 24 september 2012 17:21 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Waarom?
Hebben beide algemene voorwaarden die getekend zijn. En dus geldig, want akkoord omdat je ze hebt ondertekend.
preciesquote:Op maandag 24 september 2012 17:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een bedrijfsrekening is wat anders dan een privé-rekening. Bij een bedrijf verwacht je dat soort transacties bij een prive persoon niet. In dit geval word een priverekening gebruikt om meerdere kleine donaties te ontvangen, dus zo vreemd is het niet dat dat vragen oproept.
Ik denk dat we het kunnen blijven herhalen.....quote:Op maandag 24 september 2012 17:24 schreef rhubarbje het volgende:
maar ik voel me net een papegaai want ik heb dit letterlijk al eerder gezegd
Met exact deze gedachte heb ik dit topic geopend. Ik vond het vreemd dat een bank zover gaat.quote:Op maandag 24 september 2012 17:21 schreef Luxuria het volgende:
Ik vind het ook niet normaal.
Voelt niet goed.
De bank dacht daar anders over, dus vraag hen wat de reden wasquote:Op maandag 24 september 2012 17:28 schreef Inlognaam het volgende:
Ik heb gewon geen enkele aanleiding gezien waarom de bank zo moeilijk zou doen.
Sorry, ik ken de wetteksten niet uit mn hoofd. Mijn excuses daarvoor.quote:Op maandag 24 september 2012 17:24 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nee je mag algemene voorwaarden ook prima toetsen aan de wet hoor
maar er is niets in de wet dat zegt dat wat de bank doet niet mag
maar ik voel me net een papegaai want ik heb dit letterlijk al eerder gezegd
Donaties, die niet omschreven zijn als zijnde donaties bij het betaalkenmerk.quote:Op maandag 24 september 2012 17:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een bedrijfsrekening is wat anders dan een privé-rekening. Bij een bedrijf verwacht je dat soort transacties bij een prive persoon niet. In dit geval word een priverekening gebruikt om meerdere kleine donaties te ontvangen, dus zo vreemd is het niet dat dat vragen oproept.
dat maakt ook niet uitquote:Op maandag 24 september 2012 17:31 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Sorry, ik ken de wetteksten niet uit mn hoofd. Mijn excuses daarvoor.
het verschil is dat die zaken je worden opgelegd door de overheid en je er als burger er niets over te zeggen hebt en er niet onder uit kuntquote:Maar als ik weleens lees hoeveel ophef er gemaakt wordt over privacy gevoelige informatie die opgeslagen wordt en hoe streng dat allemaal wel niet is, dan is het toch neit vreemd dat ik dit soort vragen stel?
Mja, je hebt weinig keus. Een zakelijke rekening vereist waarschijnlijk een Kvk-inschrijving, btw-nummer, enz.. blijft over: een priverekening.quote:Op maandag 24 september 2012 17:25 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
precies
wie weet zijn die vragen alleen gesteld omdat je dan van type rekening moet veranderen (en daar dan eventueel een ander bedrag voor moet betalen)
jij haalt er meteen bij dat het niet mag (TS bedoel ik)
Dat maakt het alleen maar erger. Waarom zou je in korte tijd zoveel bedragen van allerlei rekeningen gestort krijgen?quote:Op maandag 24 september 2012 17:31 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Donaties, die niet omschreven zijn als zijnde donaties bij het betaalkenmerk.
Ah kijk, het was dus toch een illegaal geopende rekening?quote:Op maandag 24 september 2012 17:33 schreef Inlognaam het volgende:
Werd er eerlijk verteld waarom, was een rekening openen niet mogelijk.
Aai over je bolletje?quote:Op maandag 24 september 2012 17:33 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat maakt ook niet uit
het feit dat het je al 234 keer gezegd is hier en het nog niet blijft hangen is wel nogal storend
[..]
het verschil is dat die zaken je worden opgelegd door de overheid en je er als burger er niets over te zeggen hebt en er niet onder uit kunt
je kunt dan dus niet voor jezelf bepalen wat jij te ver vind gaan en wat niet
dat is hier niet het geval, je kunt de AV er op na lezen en bepalen wat je te ver vind gaan en wat niet en waar je mee akkoord wil gaan en waarmee niet
goh volgens mij was dat ook al gezegd trouwens?
nou dan weet je het toch?quote:Op maandag 24 september 2012 17:31 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Donaties, die niet omschreven zijn als zijnde donaties bij het betaalkenmerk.
je hebt nog heel veel andere keus: zet bij iemand thuis een doosje neerquote:Op maandag 24 september 2012 17:33 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Mja, je hebt weinig keus. Een zakelijke rekening vereist waarschijnlijk een Kvk-inschrijving, btw-nummer, enz.. blijft over: een priverekening.
Werd er eerlijk verteld waarom, was een rekening openen niet mogelijk.
wat een goede, inhoudelijke reactie weerquote:
Omdat je besluit samen met je liefje spulletjes te verkopen en die op een gezamenlijke rekening te zetten voor bijv de vakantie, of de inboedel voor het huisje dat je over een paar maandjes samen wilt betrekken.quote:Op maandag 24 september 2012 17:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat maakt het alleen maar erger. Waarom zou je in korte tijd zoveel bedragen van allerlei rekeningen gestort krijgen?
Ik heb met mijn partner ook een gezamenlijke rekening en daar ontvangen we ook wel eens geld op, maar niet veel kleine bedragen in relatief korte tijd. En mocht dat wel gebeuren dan zal het me niets verbazen als de bank ook eens komt informeren.quote:Op maandag 24 september 2012 17:37 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Omdat je besluit samen met je liefje spulletjes te verkopen en die op een gezamenlijke rekening te zetten voor bijv de vakantie, of de inboedel voor het huisje dat je over een paar maandjes samen wilt betrekken.
Zouden zomaar twee redenen kunnen zijn om samen een rekening te openen.
Nee hoor, gewoon geopend bij de bank met wederzijds akkoord.quote:Op maandag 24 september 2012 17:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ah kijk, het was dus toch een illegaal geopende rekening?
plus partners hebben een gezamenlijk adres en er gaan vaste lasten vanaf en zoquote:Op maandag 24 september 2012 17:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb met mijn partner ook een gezamenlijke rekening en daar ontvangen we ook wel eens geld op, maar niet veel kleine bedragen in relatief korte tijd. En mocht dat wel gebeuren dan zal het me niets verbazen als de bank ook eens komt informeren.
Ik denk niet dat ze dat controleren.quote:Op maandag 24 september 2012 17:39 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon geopend bij de bank met wederzijds akkoord.
Hooguit had de bank misschien verwacht dat er bij de AH gepind zou worden, een terugboeking zou komen van teveel betaalde energiekosten, of.. of..
Dan komen we weer bij hetzelfde uit: is het aan de bank dat te controleren zonder dat daar specifieke reden toe zijn. Of misschien opdracht van hogerhand?
Ik heb het al eerder gezegd. Maar flikker lekker op uit dit topic meid. Je hebt je zegje gedaan, waarvoor hulde.quote:Op maandag 24 september 2012 17:35 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nou dan weet je het toch?
kijk, blijkbaar heb je daar een onderbuik gevoel bij, prima maar niet terecht
het is het zelfde als een onderbuik gevoel krijgen bij gekleurde mensen
complete onzin en als je het te vaak blijft herhalen nemen mensen je niet meer serieus omdat je blijkbaar bent blijven hangen in de jaren 50
er is je uitgelegd dat je onderbuik gevoel niet klopte en nergens op gebaseerd is
prima als je er dan aan vast wil blijven houden maar feiten onderuit proberen te halen met onzin laat je niet slimmer over komen, en het vast willen houden aan dat negatieve gevoel ook niet
dus kies nou maar eieren voor je geld en bol het af
Een bank ziet alleen dingen die buiten het normale patroon vallen en daar is hier sprake van. Een gezamenlijke rekening is niet bedoeld als rekening om donaties voor een rechtszaak op te storten. dan begin je een stichting of zo en open je een rekening op naam van die stichting.quote:Op maandag 24 september 2012 17:39 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Hooguit had de bank misschien verwacht dat er bij de AH gepind zou worden, een terugboeking zou komen van teveel betaalde energiekosten, of.. of..
Dan komen we weer bij hetzelfde uit: is het aan de bank dat te controleren zonder dat daar specifieke reden toe zijn. Of misschien opdracht van hogerhand?
Ook dat inderdaad.quote:Op maandag 24 september 2012 17:40 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
plus partners hebben een gezamenlijk adres en er gaan vaste lasten vanaf en zo
een heel normaal patroon dus
als je daar vanaf wijkt dan gaat er vanzelf ergens zo'n vlaggetje omhoog en krijg je een telefoontje ja
haal de aluhoedjes maar van zolder mensen!quote:Op maandag 24 september 2012 17:39 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
quote:Op maandag 24 september 2012 16:04 schreef Shodan het volgende:
Banken moeten aan de wet Melding Ongebruikelijke Transacties voldoen.
Kans is groot dat de transacties die op die rekening gedaan zijn voor de bank reden is geweest om die rekening als zijnde 'verdacht' aan te merken en maar eens wat vragen te gaan stellen.
Gaan we weer met de beledigingen. Nergens voor nodigquote:Op maandag 24 september 2012 17:41 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gezegd. Maar flikker lekker op uit dit topic meid. Je hebt je zegje gedaan, waarvoor hulde.
if you can't stand the heat blijf dan weg van het openbare forumquote:Op maandag 24 september 2012 17:41 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gezegd. Maar flikker lekker op uit dit topic meid. Je hebt je zegje gedaan, waarvoor hulde.
Nee, ik ook niet.quote:Op maandag 24 september 2012 17:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze dat controleren.
De vraag is nog steeds waar de bank vragen over heeft gesteld. Zolang je dat niet weet, is het allemaal speculatie.quote:Op maandag 24 september 2012 17:43 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet.
Dus daarom bevreemd mij het dat de bank moeilijk doet en vragen gaat stellen bij een gezamenlijke rekening waarin een bedrag van nog geen 1000 euro gestort met geen wereldvreemde betaalkenmerken.
In theorie wel, maar gelukkig is dit eenmalig. Daar ga je geen stichting voor oprichten, waar de oprichtingsakte via een verplichte notaris moet en ettelijke honderden euro's kost.quote:Op maandag 24 september 2012 17:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een bank ziet alleen dingen die buiten het normale patroon vallen en daar is hier sprake van. Een gezamenlijke rekening is niet bedoeld als rekening om donaties voor een rechtszaak op te storten. dan begin je een stichting of zo en open je een rekening op naam van die stichting.
als je dat er niet voor over had had je dus al het geld bij iemand thuis in een oude broodtrommel moeten stoppenquote:Op maandag 24 september 2012 17:47 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
In theorie wel, maar gelukkig is dit eenmalig. Daar ga je geen stichting voor oprichten, waar de oprichtingsakte via een verplichte notaris moet en ettelijke honderden euro's kost.
Nogmaals, ik zie neit direct in waarom die onder een niet normaal patroon valt. Omdat er 30 mensen gezamenlijk een bedag hebben overgemaakt?
Als ik mn huis opruim en besluit mn verzameling te verkopen, kan ik daar ook rustig 50 spullen van verkopen in een maand die al meer dan 1000 euro opbrengen.
Sorry, maar ik word moe van dat wijf.quote:Op maandag 24 september 2012 17:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gaan we weer met de beledigingen. Nergens voor nodig
Je lijkt me zo'n vreselijk arrogant wijf online, maar eentje met een klein hartje in het echtquote:Op maandag 24 september 2012 17:42 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
if you can't stand the heat blijf dan weg van het openbare forum
'dat wijf' word moe van het feit dat jij zo'n moeite hebt met teruglezen en dingen opslaanquote:Op maandag 24 september 2012 17:51 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Sorry, maar ik word moe van dat wijf.
Nu weer met dr aluhoedjes.
Nieuw is ook dat een bank een opsporingsinstantie is. En ik maar denken dat die MOT-meldingen doorgegeven werden aan een overheidsinstantie, maar dat doet de bank dus zelf![]()
Geloof je nu werkelijk zelf dat een bank een MOT-melding krijgt als Pietje zijn verzameling verkoopt in onderdelen bijv. en verkoopt via marktplaats. Dat ze een bedrag van 1000 euro gaan controleren?
Klopt.. maar zoals eerder aangegeven, ik zag geen reden om vragen te stellen. Geen rare omschrijvingen, geen torenhoge bedragen. En mijn vraag was primair of de bank zoiets wel mocht doen, zonder aanleiding.quote:Op maandag 24 september 2012 17:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De vraag is nog steeds waar de bank vragen over heeft gesteld. Zolang je dat niet weet, is het allemaal speculatie.
Dat had gekund, ware het niet dat men alles transparant wil doen, zodat niet nogeens de boel belazerd kan worden. Vandaar de aparte rekening dus, waar alles online en dmv screenshots aantoonbaar te volgen is. Geen priveuitgaven en deze dus door elkaar...quote:Op maandag 24 september 2012 17:49 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
als je dat er niet voor over had had je dus al het geld bij iemand thuis in een oude broodtrommel moeten stoppen
Dat wijf moet keer op keer zeggend at dat dal gezegd is. Denk je nu echt dat ik een latent dementerend persoon bent en niet kan lezen?quote:Op maandag 24 september 2012 17:54 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
'dat wijf' word moe van het feit dat jij zo'n moeite hebt met teruglezen en dingen opslaan
alles is al gezegd, je blijft hangen in cirkels en 'je gevoel'
quote:Op maandag 24 september 2012 17:58 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Dat wijf moet keer op keer zeggend at dat dal gezegd is. Denk je nu echt dat ik een latent dementerend persoon bent en niet kan lezen?
Ja, ik blijf me vragen stellen ja. Die kritische houding verandert niet zomaarquote:Op maandag 24 september 2012 17:59 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
want je blijft precies dezelfde vragen stellen
Kritisch zijn is altijd goed, dat ben ik ook. Door blijven drammen over iets waarvan je weet dat het toch niet gaat veranderen is vrij zinloos. Je hebt je antwoord, meer valt er niet van te maken. En anders moet je gaan klagen bij de bank.quote:Op maandag 24 september 2012 18:00 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ja, ik blijf me vragen stellen ja. Die kritische houding verandert niet zomaar
Want als je het niet met TS eens bent werk je ineens bij een bank? Nou dan werk ik vast ook bij een bank, zonder het zelf te wetenquote:Op maandag 24 september 2012 19:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Rhubarbje werkt stiekem voor de banken.. get her inlognaam!
En met reageerders die reageren omdat het kan, zonder verder iets bij te dragen en zich ook nog eens servicemonster noemen.quote:Op maandag 24 september 2012 19:24 schreef Servicemonster het volgende:
Wat een kuttopic. Plus een TS die vreselijk moeilijk doet over iets wat niet moeilijk is.
Dan heb je het verkeerd begrepen. Want de donaties werden om gezeik te voorkomen bewust gemaakt onder het mom van aankopen. Dus bijv. een donatie van 50 euro, overgemaakt met betaalkenmerk: delftsblauwe vaas, incl. verzendkosten, P.Puk ..quote:Op maandag 24 september 2012 19:00 schreef karr-1 het volgende:
Als ik mijn verzameling op internet verkoop dan zal er bij de betalingen altijd een vermelding staan zoals bv "betaling voor product x" of "betaling voor voorwerp y"
Dat stond er bij jullie niet bij als ik het goed begrijp, dus dat is al een extra reden voor verdacht zijn.
ah jullie hebben een rekening geopend onder valse voorwendselen, met fake betalingen en zijn nu verbaasd dat er vragen worden gesteld?quote:Op maandag 24 september 2012 19:35 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Dan heb je het verkeerd begrepen. Want de donaties werden om gezeik te voorkomen bewust gemaakt onder het mom van aankopen. Dus bijv. een donatie van 50 euro, overgemaakt met betaalkenmerk: delftsblauwe vaas, incl. verzendkosten, P.Puk ..
Dat snap ik dat er een trigger is, maar ik heb totaal geen trigger gezien. Geen vreemd afwijkend gedrag dat verdacht is. Met die gedachte heb ik ook geconcludeerd dat de bank kennelijk actief de rekeningen van haar klanten in de gaten houdt. En dat bevalt mij niet echt. Dat schrikt mij af, omdat ik dus geen aanleiding daartoe zie/zag.quote:Op maandag 24 september 2012 19:32 schreef Servicemonster het volgende:
Maar ze stellen (mogelijkerwijs) valide vragen die je dus gewoon kan beantwoorden?
Er zijn echt geen bankmedewerkers die voor de fun rekeningen aan het bekijken zijn (zoals je bijvoorbeeld met Facebook-profielen wel doet). Als ze dat wel doen hebben ze nog steeds een geheimhoudingsplicht.
In jouw geval is er ergens een trigger geweest om vragen te stellen.
Het heeft ook weinig met privacy te maken, aangezien ze je gegevens niet publiceren of zoiets dergelijks. Tenzij jij een contract inclusief voorwaarden hebt getekend dat ze je gegevens niet mogen bekijken (dat heb je niet, aangezien dat weer tegen mogelijke landswetten ingaat...)
Ah, daar heb je haar ook weerquote:Op maandag 24 september 2012 19:44 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ah jullie hebben een rekening geopend onder valse voorwendselen, met fake betalingen en zijn nu verbaasd dat er vragen worden gesteld?
geheel onterecht dan inderdaad!
Ik denk dat we het daar wel bij kunnen latenquote:Op maandag 24 september 2012 19:44 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ah jullie hebben een rekening geopend onder valse voorwendselen, met fake betalingen en zijn nu verbaasd dat er vragen worden gesteld?
geheel onterecht dan inderdaad!
Voorbarig geconcludeerd. Al komt het er wel op neer dat die rekening gebruikt is voor de individuele bijdragen die niet genoteerd zijn met bijdrage in het betaalkenmerk.quote:Op maandag 24 september 2012 20:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik denk dat we het daar wel bij kunnen laten
Hoezou zou de NS niet kunnen werken als ze niet weten dat Pietje Puk de trein van 18:09 van A naar B heeft genomen?quote:Op maandag 24 september 2012 15:54 schreef karr-1 het volgende:
... maar besef je wel dat heel veel organisaties niet eens meer zouden kunnen werken als dit allemaal verboden word.
...de NS kan zien waar en wanneer ik de trein neem. Ik zou zeggen, ...
Dat is dus het frappante. Dergelijke gegevens zijn 2 jaar opgeslagen en dat heeft hen een boete opgeleverd van de privacy waakhond en kennelijk terecht.quote:Op maandag 24 september 2012 21:01 schreef TallMan het volgende:
[..]
Hoezou zou de NS niet kunnen werken als ze niet weten dat Pietje Puk de trein van 18:09 van A naar B heeft genomen?
Hooguit wat anonieme statistische gegevens over gebruik van treinen kunnen ze gebruiken en het is nou niet zo dat de NS nou dusdanig beter presteert sinds de OV chipkaart en die gegevens massaal beschikbaar zijn ten opzichte van vroeger toen er nog gewoon papieren kaartjes waren.
Gebruik van gegevens door instellingen mag m.i. zeker wel kritisch naar gekeken worden.
quote:Op maandag 24 september 2012 21:31 schreef Inlognaam het volgende:
Maar als ik het een schending vind dat een bank mijn privegegevens de opdrachten die ik hen geef tot het doen van betalingsverkeer inkijkt, dan is er niets aan de hand en zeik ik
Zonder meer mee eens, maar dat is iets anders dan problemen zoeken die er niet zijn.quote:Op maandag 24 september 2012 21:01 schreef TallMan het volgende:
Gebruik van gegevens door instellingen mag m.i. zeker wel kritisch naar gekeken worden.
Het zijn geen privegegevens, het zijn zaken die de bank voor je regelt en dus ook in de gaten houd. Zoals ze wettelijk ook verplicht zijn.quote:Op maandag 24 september 2012 21:31 schreef Inlognaam het volgende:
Maar als ik het een schending vind dat een bank mijn privegegevens inkijkt, dan is er niets aan de hand en zeik ik
Het is geen betaling waarvan ik graag zie dat de bank deze controleert om te voorkomen dat het bedrag naar een verkeerd rekeningnummer overgeschreven wordt door bijv. een foutje.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |