Wat is er in Canada zoveel anders als in Nederland?quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Bijna. Ik zie het verschil tussen primair en secundair.
En inderdaad, als je het door wilt voeren kom je inderdaad bij mijn visie uit dat sommige aspecten van communisme zo gek nog niet zijn. Primaire basisbehoeften die bij uitvoer en gebruik voor iedereen gelijk zijn en even noodzakelijk, kan best door de samenleving zelf als coorporatie cq. stichting, gereguleerd worden. Noem het overheid voor mijn part. Zorg, openbaar vervoer, energie, basis grondstoffen voor voedsel, water, telefonie, basisschool, kinderopvang en zo van die dingen.
De rest van het vraag/aanbod spectrum blijft dan een speeltuin voor de economie.
Dat mensen gelijkenissen zien met communisme en het dus bestempelen als communisme vind ik ronduit zielig en overtrokken.
In Canada hebben ze dit op gebied van zorg keurig geregeld. Niemand wordt daar aan zijn lot overgelaten en het geluk/tevredenheid over die situatie is als geen ander land.
quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:31 schreef .SP. het volgende:
[..]
Wat is er in Canada zoveel anders als in Nederland?
quote:Het Canadese zorgstelsel wordt voornamelijk geëxploiteerd door de overheid. Behandelingen worden verstrekt aan Canadese burgers en inwoners met een verbonden subsidie van 70%. Dit betekent dat de Canadese regering doorgaans 70% van alle medische kosten zal dekken voor personen die in aanmerking komen voor het publiek medische zorgstelsel. Ondanks de sterke schommelingen van de gezondheidszorg over de verschillende Canadese provincies en gebieden, is het standaard dat de Canadese volksgezondheid verzekering zal betalen voor medisch noodzakelijke behandeling. Waardoor het Canadese volk gemakkelijke en betrouwbare toegang krijgt tot enkele van de meest kwalitatieve medische zorg in de wereld.
In Canada betaal je tot 30K inkomen 15% IB, erboven 29%. Daar wordt die 70% van je verzekering van betaald. De resterende 30% die je in sommige gevallen zelf moet betalen, kun je je voor bijverzekeren.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:13 schreef .SP. het volgende:
[..]
In NL krijg je 100% van de kosten minus de eigen bijdrage terug, lijkt me een betere deal.
Zal leuk zijn als je 6 maanden in coma ligt en 30% van de rekening mag aftikken.....quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
In Canada betaal je tot 30K inkomen 15% IB, erboven 29%. Daar wordt die 70% van je verzekering van betaald. De resterende 30% die je in sommige gevallen zelf moet betalen, kun je je voor bijverzekeren.
In Nederland betaald je 36% en hoger aan IB en draai je nog eens 100% zelf op voor je zorgpremie/verzekering + eigen bijdrage.
Wil je het niet begrijpen of...?quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:12 schreef .SP. het volgende:
[..]
Zal leuk zijn als je 6 maanden in coma ligt en 30% van de rekening mag aftikken.....
Daarom zijn we hier in Nederland beter af waar je nog meer belasting betaald en de volle mep van een zorgpremie + eigen risico.quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:57 schreef .SP. het volgende:
[..]
Wat jij niet begrijp? Niet iedereen heeft het geld om zich te laten bijverzekeren.....
Er zijn meer belastingen dan inkomstenbelasting......quote:Op zaterdag 3 november 2012 16:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Daarom zijn we hier in Nederland beter af waar je nog meer belasting betaald en de volle mep van een zorgpremie + eigen risico.
Bron www.nu.nlquote:'Chip geneest reumapatiënt'
BAARN - Wetenschappers zijn er voor het eerst in geslaagd om bij reumapatiënten de ontsteking in de gewrichten te remmen zonder medicijnen. Dat meldt de Telegraaf maandag.
Foto: Gezondheidsnet
Bij de behandeling wordt een soort pacemaker in de hals van de patiënt geïmplanteerd. Deze 'chip' geeft elektrische signalen af. Bij één patiënt werkte de behandeling zo goed dat de reuma zo goed als verdween.
De unieke proef werd gisteren bekend gemaakt door arts onderzoeker Frieda Koopman van het AMC op een reumacongres in Washington. Het onderzoek dat vorig jaar begon staat onder supervisie van de Nederlandse reumatoloog professor Paul-Peter Tak.
Hoofdzenuw
Neurochirurgen plaatsten bij acht patiënten in Nederland, Kroatië en Bosnië de chip om de hoofdzenuw die in de hals loopt, de nervus vagus. Deze zenuw reguleert onder andere de hartslag en de ademhaling. Dagelijks werd door de chip een klein elektrisch signaal afgegeven.
Er was sprake van minder gezwollen en pijnlijke gewrichten en de ontstekingswaarden in het bloed zakten bij zes van de acht patiënten. Bij vijf van de acht was de respons goed. Bij één patiënt was de reuma zelfs nagenoeg verdwenen.
Het onderzoek is een belangrijke stap naar een geheel nieuwe behandeling van reuma. Zo'n 150.000 mensen in Nederland kampen met de aandoening.
Geweldig he, die chip . Moet je je bedenken hoeveel mensen je hiermee geheel of gedeeltelijk van hun pijn af kunt helpenquote:
Het is wel weer duidelijk. De patient is de dupe. Die mag weer lekker terugvallen of fijn epileptieaanvallen krijgen.quote:Zembla: Ellende op recept
Actuele documentaire Zembla onderzoekt: Wie is er nu verantwoordelijk voor dat patiënten het juiste medicijn mee naar huis krijgen? En wat is de invloed van de zorgverzekeraars op de apothekers?
Dan ben je zo doorgeslagen... agenda21, kwaadaardige doktoren die bewust baby's doodmaken.. grote conglomeraten die als enig doel het vernietigen van onze vrijheden en levens hebben. Pedoseksuele ministers en rechters die in clubverband kleine kinderen verkrachten..quote:Op dinsdag 13 november 2012 08:38 schreef Lambiekje het volgende:
Vast en zeker uit de koker van de asociale PvdA.
Helaas is dat de realiteit. alleen zijn doktoren onbewust wat ze aan het doen zijn.quote:Op dinsdag 13 november 2012 08:51 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dan ben je zo doorgeslagen... agenda21, kwaadaardige doktoren die bewust baby's doodmaken.. grote conglomeraten die als enig doel het vernietigen van onze vrijheden en levens hebben. Pedoseksuele ministers en rechters die in clubverband kleine kinderen verkrachten..
Sinds een paar dagen hebben ik een gruwelijk aversie tegen de mongolen van de PvdA. Alles wat er misgaat in de maatschappij kun je Diederik Stalin aanrekenen.quote:Maar hey, dit is de schuld van de PVDA. Als de PVDA toch maar niet aan de macht was gekomen...
Serieus, in wat voor een wereld leef jij?
Lambiekje, wat vind je hier dan van? Is toch een prachtige ontwikkeling?quote:Op dinsdag 13 november 2012 08:55 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Helaas is dat de realiteit. alleen zijn doktoren onbewust wat ze aan het doen zijn.
[..]
Sinds een paar dagen hebben ik een gruwelijk aversie tegen de mongolen van de PvdA. Alles wat er misgaat in de maatschappij kun je Diederik Stalin aanrekenen.
Als jij die kennis bezit waarom hun niet? Als jouw informatie werkelijk correct is dan zal een groot deel van de doktoren dat waarschijnlijk ook weten. Dus zijn ze bewust baby's dood aan het maken. Niet om het geld, want laten we eerlijk zijn zo rijk zijn ze niet. Nee dit gaat echt werkelijk om het doden van baby's. Best ziek als je er over nadenkt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 08:55 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Helaas is dat de realiteit. alleen zijn doktoren onbewust wat ze aan het doen zijn.
Wat is er gebeurd dan? Wat maakt de PVDA ranziger dan bijvoorbeeld de VVD of PvdD?quote:[..]
Sinds een paar dagen hebben ik een gruwelijk aversie tegen de mongolen van de PvdA.
ja dat is een prachtig ontwikkeling ... echter een chip is aan te sturen op kilometers afstand. Het is dan wel erg gemakkelijk voor de verzekeraar om te zeggen en klik nu staat het uit. Betalen Pannenkoek. Als een verzekeraar/arts het kan dan kan een hacker/cracker dat ook.quote:Op dinsdag 13 november 2012 09:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Lambiekje, wat vind je hier dan van? Is toch een prachtige ontwikkeling?
'Chip geneest reumapatiënt'
BAARN - Wetenschappers zijn er voor het eerst in geslaagd om bij reumapatiënten de ontsteking in de gewrichten te remmen zonder medicijnen. Dat meldt de Telegraaf maandag.
Foto: Gezondheidsnet
Bij de behandeling wordt een soort pacemaker in de hals van de patiënt geïmplanteerd. Deze 'chip' geeft elektrische signalen af. Bij één patiënt werkte de behandeling zo goed dat de reuma zo goed als verdween.
De unieke proef werd gisteren bekend gemaakt door arts onderzoeker Frieda Koopman van het AMC op een reumacongres in Washington. Het onderzoek dat vorig jaar begon staat onder supervisie van de Nederlandse reumatoloog professor Paul-Peter Tak.
Hoofdzenuw
Neurochirurgen plaatsten bij acht patiënten in Nederland, Kroatië en Bosnië de chip om de hoofdzenuw die in de hals loopt, de nervus vagus. Deze zenuw reguleert onder andere de hartslag en de ademhaling. Dagelijks werd door de chip een klein elektrisch signaal afgegeven.
Er was sprake van minder gezwollen en pijnlijke gewrichten en de ontstekingswaarden in het bloed zakten bij zes van de acht patiënten. Bij vijf van de acht was de respons goed. Bij één patiënt was de reuma zelfs nagenoeg verdwenen.
Het onderzoek is een belangrijke stap naar een geheel nieuwe behandeling van reuma. Zo'n 150.000 mensen in Nederland kampen met de aandoening.
links lullen rechts vullen. Deze lui zijn niet voor reden vatbaar. landelijk en locaal. Deze gasten gaan zo gemakkelijk om met andermans geld. Als er eenmaal een plannetje bedacht is dan moet het hoe dan ook doorgevoerd worden. Locaal heb ik het gezien met een megalomaan project waar alles en iedereen tegen was behalve het geteisem van de pvda.quote:Op dinsdag 13 november 2012 09:10 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Als jij die kennis bezit waarom hun niet? Als jouw informatie werkelijk correct is dan zal een groot deel van de doktoren dat waarschijnlijk ook weten. Dus zijn ze bewust baby's dood aan het maken. Niet om het geld, want laten we eerlijk zijn zo rijk zijn ze niet. Nee dit gaat echt werkelijk om het doden van baby's. Best ziek als je er over nadenkt.
[..]
Wat is er gebeurd dan? Wat maakt de PVDA ranziger dan bijvoorbeeld de VVD of PvdD?
[ afbeelding ]
Dat de politiek niet te vertrouwen is geef ik je gelijk in. Het zijn allemaal verschillende koppen van dezelfde draak.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:59 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
links lullen rechts vullen. Deze lui zijn niet voor reden vatbaar. landelijk en locaal. Deze gasten gaan zo gemakkelijk om met andermans geld. Als er eenmaal een plannetje bedacht is dan moet het hoe dan ook doorgevoerd worden. Locaal heb ik het gezien met een megalomaan project waar alles en iedereen tegen was behalve het geteisem van de pvda.
Ik was ook erg in mijn nopjes vlak voor de verkiezingen dat het zo slecht ging met die kutpartij. Helaas is het jammerlijk mislijkt en werden ze opeens de grootste. Onbegrijpelijk hoe achterlijk de Nederlander is. Ik ben echt diep teleurgesteld in mijn medelanders. Hoe durft men op PvdA te stemmen. Hoe durft men. Overigens is op de VVD stemmen ook redelijk kansloos.
Onze politiek is een grote farce. Geneuzel in de marge. Een poppenkast met BigBusiness harlekijnen. Het moge duidelijk zijn dat (internationale)bedrijven boven de politiek staat.
Kun je een doktersverklaring laten zien. Geen probleem.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:51 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ja dat is een prachtig ontwikkeling ... echter een chip is aan te sturen op kilometers afstand. Het is dan wel erg gemakkelijk voor de verzekeraar om te zeggen en klik nu staat het uit. Betalen Pannenkoek. Als een verzekeraar/arts het kan dan kan een hacker/cracker dat ook.
En wat nu als je door de checkportjes van het vliegveld gaat. Of dat je langs een magneet komt.
Dus aan de ene kant knap en goed dat het kan en aan de andere kant een dubieuze ontwikkeling iets of iemand kan je besturen. En om eerlijk te zijn BadPharma en zijn verzekeringvriendjes zijn de laatste die je kunt vertrouwen.
Misschien zijn de Nederlandse veterstrikdiploma-beveiligers nog netjes. Maar je weet net zo goed als ik dat de de Amerikaanse collega's van de TSA. Het groot genoegen hebben om je kindjes meermalen te betasten en stomas lekprikken. Dus zo zeker is het allemaal niet.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kun je een doktersverklaring laten zien. Geen probleem.
Ik vind het zo smerigquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Misschien zijn de Nederlandse veterstrikdiploma-beveiligers nog netjes. Maar je weet net zo goed als ik dat de de Amerikaanse collega's van de TSA. Het groot genoegen hebben om je kindjes meermalen te betasten en stomas lekprikken. Dus zo zeker is het allemaal niet.
Nou nou, dat is 1x voorgekomen. Het is niet zo dat men daar voor de lol stoma's lekprikt, denk je dat nu echt?quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Misschien zijn de Nederlandse veterstrikdiploma-beveiligers nog netjes. Maar je weet net zo goed als ik dat de de Amerikaanse collega's van de TSA. Het groot genoegen hebben om je kindjes meermalen te betasten en stomas lekprikken. Dus zo zeker is het allemaal niet.
Nee dit gebeurt (nagenoeg) dagelijks.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou nou, dat is 1x voorgekomen. Het is niet zo dat men daar voor de lol stoma's lekprikt, denk je dat nu echt?
Waarom denk je dat ze dat doen en ik neem aan dat je daar ook bronnen voor hebt? stomabronnenquote:Op donderdag 15 november 2012 12:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee dit gebeurt (nagenoeg) dagelijks.
Zoek zelf. Het zijn geen incidenten waarbij kleine kinderen gevingerd worden. Of waarbij lichamelijk gehandicapten, chronisch zieken, bejaarden onheus bejegend worden. Laat staan dat je iPhone, iPad of Camera afhandig gemaakt wordt of botweg vernield.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze dat doen en ik neem aan dat je daar ook bronnen voor hebt? stomabronnen
Je maakt het nu wel erg bont zegquote:Op donderdag 15 november 2012 12:41 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Zoek zelf. Het zijn geen incidenten waarbij kleine kinderen gevingerd worden. Of waarbij lichamelijk gehandicapten, chronisch zieken, bejaarden onheus bejegend worden. Laat staan dat je iPhone, iPad of Camera afhandig gemaakt wordt of botweg vernield.
Over lekgeprikte stoma's.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:44 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ha, ik was big-pharma aan het snuiven in het corruptie-hotel. Waar gaat het over?
Je zou maar een stoma nodig hebben.quote:
Ja, dat lijkt me heel naar.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:50 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Je zou maar een stoma nodig hebben.
Ik wil het niet weten en ik hoef het niet te weten.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me heel naar.
Ik weet dan ook niet hoe Lambiekje erbij komt dat er op dagelijkse basis stoma's lekgeprikt worden. Ten eerste: wat is het nut en ten tweede: waarom zou je zoiets willen?
Als je zo redeneert als die Summer kun je ook geen kastje om je hartslag te regelen meer laten inplanteren.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:21 schreef .SP. het volgende:
Zou het onze Summers zijn????
http://www.telegraaf.nl/w(...)chipt_de_mens__.html
Jammer dat de Telegraaf dit soort mensen die geen enkele notie hebben van wat een chip eigenlijk is een plaform geeft.
Laat staan een gehoorapparaat of een Cochlear implant, allemaal chips die je geld afhandig makenquote:Op donderdag 15 november 2012 14:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als je zo redeneert als die Summer kun je ook geen kastje om je hartslag te regelen meer laten inplanteren.
Ik ben enthousiast over die chip voor reumapatienten. Ken iemand die dagelijks crepeert van de pijn in haar gewrichten en reken maar dat die blij is als ze zo'n chip krijgt.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:26 schreef .SP. het volgende:
[..]
Laat staan een gehoorapparaat of een Cochlear implant, allemaal chips die je geld afhandig maken
Zou een geweldige ontwikkeling zijn als dit over een grotere groep reproduceerbaar is (en een slag voor de chronisch-zieke-patient-medicijn-verkopende-bigpharma). Ben verbaasd over de werking, af en toe een impuls over een zenuw, hoe kom je erop in de eerste plaats?quote:Op donderdag 15 november 2012 14:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ben enthousiast over die chip voor reumapatienten. Ken iemand die dagelijks crepeert van de pijn in haar gewrichten en reken maar dat die blij is als ze zo'n chip krijgt.
Ja, het is misschien wel vergelijkbaar met de elektrotherapie die vaak toegepast wordt bij fysiotherapie.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:32 schreef .SP. het volgende:
[..]
Zou een geweldige ontwikkeling zijn als dit over een grotere groep reproduceerbaar is (en een slag voor de chronisch-zieke-patient-medicijn-verkopende-bigpharma). Ben verbaasd over de werking, af en toe een impuls over een zenuw, hoe kom je erop in de eerste plaats?
Bij electrotherapie worden de spieren geactiveerd (voor zover ik weet!) en dat dat dan effect heeft kan ik me nog wel voorstellen. Dat het prikkelen van zenuwen in de nek (toch?) een ontstekingsreactie afremt is wat moeilijker te snappen.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, het is misschien wel vergelijkbaar met de elektrotherapie die vaak toegepast wordt bij fysiotherapie.
Alleen dan inwendig en zelf regelbaar?
Ben eigenlijk verbaast dat het nog niet eerder is.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:32 schreef .SP. het volgende:
[..]
Zou een geweldige ontwikkeling zijn als dit over een grotere groep reproduceerbaar is (en een slag voor de chronisch-zieke-patient-medicijn-verkopende-bigpharma). Ben verbaasd over de werking, af en toe een impuls over een zenuw, hoe kom je erop in de eerste plaats?
Zelfde idee, maar dan wat minder, heb je ook met massage. Je kunt er hoofdpijn mee wegtoveren. Ook andere kwalen, danwel je opknappen.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:40 schreef .SP. het volgende:
[..]
Bij electrotherapie worden de spieren geactiveerd (voor zover ik weet!) en dat dat dan effect heeft kan ik me nog wel voorstellen. Dat het prikkelen van zenuwen in de nek (toch?) een ontstekingsreactie afremt is wat moeilijker te snappen.
Hoe dan ook, super dat het een positief effect heeft voor reuma patienten en hoop dat de doorontwikkeling nog betere resultaten geeft!
Ultrageluid, wordt ook vaak toegepast bij fysio. Helpt sommige mensen ook bij de pijnklachten.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zelfde idee, maar dan wat minder, heb je ook met massage. Je kunt er hoofdpijn mee wegtoveren. Ook andere kwalen, danwel je opknappen.
Zelfde principe lijkt me. Maar dan meer to the point.
Het klinkt wel aannemelijk.
Je stimuleert je lichaam zichzelf te genezen.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ultrageluid, wordt ook vaak toegepast bij fysio. Helpt sommige mensen ook bij de pijnklachten.
Je hecht wel veel waarde aan het woord van iemand met een Bsc he?quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:51 schreef Lambiekje het volgende:
http://www.wanttoknow.nl/(...)-theorie-is-onjuist/
Gohhh weer een peiler van BadPharma wat onjuist blijkt te zijn. Het is natuurlijk te absurd voor woorden dat vaccineren beter zou zijn dan het eigen afweersysteem
Ja, want sinds het vaccineren zijn de ziektes die in het vaccinatie-programma zitten in Nederland enorm toegenomen. Ik snap waar je op doelt!quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:51 schreef Lambiekje het volgende:
http://www.wanttoknow.nl/(...)-theorie-is-onjuist/
Gohhh weer een peiler van BadPharma wat onjuist blijkt te zijn. Het is natuurlijk te absurd voor woorden dat vaccineren beter zou zijn dan het eigen afweersysteem
Maar Heidi schrijft veel goed gefundeerde artikelen. Hoor!quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ja, want sinds het vaccineren zijn de ziektes die in het vaccinatie-programma zitten in Nederland enorm toegenomen. Ik snap waar je op doelt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |