abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117228397
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:04 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja en deze journalistiekstudenten zijn nu aan het editten en als die beelden in de openbaarheid komen, heeft de politie ze ook. Gewoon journalisitieke waarden.
Puur symbolisch inderdaad.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_117228475
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:51 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Als student een beetje in de weg lopen van de politie en vervolgens niet willen meewerken aan het onderzoek. :')
Putvurdeurie kijk ons eens een statement maken.
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:08:58 #253
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_117228503
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:08 schreef Specularium het volgende:
Putvurdeurie kijk ons eens een statement maken.
AJV in Tilburg. In mijn tijd een linksch bolwerk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_117228521
Ook apart dat hun docent die keuze maakt, terwijl je van (ik neem aan universitaire) studenten mag verwachten dat ze die afweging zelf kunnen maken.
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:22:49 #255
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_117228871
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:41 schreef Caland het volgende:

[..]

Die suggestie wordt nu inderdaad gewekt terwijl dat nergens op gebaseerd is. Een bewoner heeft zelfs een FC Twente sjaal in een auto gezien en het kenteken doorgegeven. Triester moet het toch niet worden. _O- Zelfde als dat je hoort van mensen dat ze verschillende clubsjaaltjes hebben gezien in de menigte. Hoe dat ooit relevant is? Pak het tuig aan, maar hou je niet bezig met dergelijke totaal niet relevante zaken.

Want die zogenaamde hooligans zou je nooit of te nimmer clubkleuren zien dragen, bijvoorbeeld.
Dat maakt niet uit, ze zijn door de politie herkend
quote:
Volgens de politie waren het geen aanwijzingen dat er groepen hooligans zouden komen. Die moeten er toch wel zijn geweest. Politiemensen uit Groningen herkenden FC-Groningenfans met een stadionverbod. Ook zijn er waarschijnlijk veel uit andere delen van het land gekomen.
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:29:00 #256
8898 Darklight
pi_117229038
Maar die hebben natuurlijk niks gedaan, alleen staan kijken :')
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:31:58 #257
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_117229103
Ik snap niet waarom het extra belicht moet worden. Pak ze gewoon aan net als ieder ander als ze wat gedaan hebben.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_117229941
Job Cohen gaat dit tot op de bodem uitzoeken jongens. Topic kan dicht dus.
pi_117230001
quote:
FC Groningen geeft kaarten aan gedupeerden Haren
Gepubliceerd op dinsdag 25 september 2012 om 12:10

FC Groningen wil iets doen voor de inwoners en ondernemers van Haren. Voor gedupeerden van de rellen van afgelopen vrijdagavond stelt de club vijfhonderd kaarten beschikbaar voor de competitiewedstrijd van komend weekend tegen Roda JC.

In Haren ontstond vrijdag grote onrust nadat een feest uit de hand liep. FC Groningen wil graag wat doen voor inwoners en ondernemers die schade opgelopen hebben. "Vrijdag zijn we allemaal opgeschrikt door de gebeurtenissen in Haren. Zoals wellicht bekend is, zijn wij met onze selectie al jaren achtereen in de voorbereiding te gast in deze gemeente. Wij worden in die periode altijd zeer gastvrij ontvangen en de mensen in Haren geven ons altijd duidelijk het gevoel dat we van harte welkom zijn. De banden met Haren zijn dan ook meer dan uitstekend", aldus algemeen directeur Hans Nijland.

Om de mensen in Haren een hart onder de riem te steken, heeft Groningen besloten kaarten beschikbaar te stellen. "Wij hopen dat dit op prijs wordt gesteld", zegt Nijland.
Je moet toch iets doen om het stadion vol te krijgen?
  dinsdag 25 september 2012 @ 14:30:44 #260
8898 Darklight
pi_117232570
Leuk, kom je de hooligans tegen die je dorp hebben vernield
  dinsdag 25 september 2012 @ 14:34:57 #261
321876 Cherna
Fuck the System
pi_117232711
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 06:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Niet dus. Sterker; tot 14 ben je als ouder hoe dan ook verantwoordelijk/aansprakelijk. Tussen 14 en 16 kunnen ouders (dus ook bij Myrthe) kiezen om het kind zelf volledig aansprakelijk te zijn als ze er niets aan kunnen doen of hadden kunnen voorkomen (wat hier dus het geval is). Boven de 16 is het kind zelf aansprakelijk (financieel) voor de schade.

Dat is dus wat anders dan waar jij het over hebt: ouders zijn verantwoordelijk voor een aantal kosten voor het levensonderhoud tot 21
Hmm, dat is nieuw voor mij. Leuk om dit te weten. Maar hoe zit het dan met de WA verzekering die je als gezinspolis hebt?
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_117233311
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:34 schreef Cherna het volgende:

[..]

Hmm, dat is nieuw voor mij. Leuk om dit te weten. Maar hoe zit het dan met de WA verzekering die je als gezinspolis hebt?
De AVP bedoel je? Wat is daarmee? Die geeft dekking voor alle gezinsleden (en eventueel studerende uitwonende kinderen).
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_117234331
quote:
Opstelten: Schade hoe dan ook verhalen

DEN HAAG - Er zal alles aan worden gedaan om de schade van het 'feest' in Haren te verhalen op de daders. Dat zei minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) dinsdag in de Tweede Kamer. „Hoe dan ook.”

„We hebben het instrumentarium. Dat was tot nu toe niet altijd erg succesvol, maar hier moet het gebeuren”, aldus de bewindsman. 'Feestgangers' als groep aanpakken kan ook, maar dat moet wel aan de hand van de feiten gebeuren en die moeten nog worden onderzocht.
De minister zei dat hij geen oordeel heeft over sociale media als Facebook, maar vindt wel dat ze tegen het licht moeten worden gehouden met het oog op situaties als nu ook in Haren. Maar aan censuur moet hij niet denken. „Daar heb ik een probleem mee, dat vind ik moeilijk te hanteren.”
Opstelten weet nog niet of hij Haren nog zal bezoeken naar aanleiding van de gebeurtenissen. Hij wil niet in de weg lopen. „Ik moet mijn plaats weten.”

bron: Telegraaf
Nou... nou... het reltuig zit te rillen van angst om de praatjes van meneer Opstelten.
Uiteraard gaan er wel een paar mannetjes en vrouwtjes van hun bed gelicht worden maar reken maar dat het nog een hele kluif gaat worden om centjes te gaan zien van deze mensen. De meesten zitten misschien al reeds in de schuldsanering of leven van een uitkering :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:19:07 #264
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_117234397
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:16 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nou... nou... het reltuig zit te rillen van angst om de praatjes van meneer Opstelten.
Uiteraard gaan er wel een paar mannetjes en vrouwtjes van hun bed gelicht worden maar reken maar dat het nog een hele kluif gaat worden om centjes te gaan zien van deze mensen. De meesten zitten misschien al reeds in de schuldsanering of leven reeds van een uitkering :')
Wat er ook al vaker gezegd wordt, het is wanneer ze eenmaal bekend en gepakt zijn, alsnog moeilijk om te bewijzen dat persoon a ook daadwerkelijk object b gesloopt heeft, en dus moet opdraaien voor de kosten. Dat ze gestraft worden in participeren en relschoppen is niet zo moeilijk te bewijzen als ze vol op beeld staan met een baksteen of fiets in hun hand. Dat ze vervolgens vervolgt moeten worden omdat er gezegd wordt dat diezelfde persoon dan ook in verband staat met een gesneuvelde ruit is lastiger te bewijzen zonder harde bewijzen als beeldmateriaal.

Op zich jammer.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_117235638
quote:
13s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:19 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Wat er ook al vaker gezegd wordt, het is wanneer ze eenmaal bekend en gepakt zijn, alsnog moeilijk om te bewijzen dat persoon a ook daadwerkelijk object b gesloopt heeft, en dus moet opdraaien voor de kosten. Dat ze gestraft worden in participeren en relschoppen is niet zo moeilijk te bewijzen als ze vol op beeld staan met een baksteen of fiets in hun hand. Dat ze vervolgens vervolgt moeten worden omdat er gezegd wordt dat diezelfde persoon dan ook in verband staat met een gesneuvelde ruit is lastiger te bewijzen zonder harde bewijzen als beeldmateriaal.

Op zich jammer.
Lijkt me een prima moment om de wet aan te passen en ook bij vernielingen een groep aansprakelijk te kunnen stellen. Dat kan in andere gevallen ook (bij bijvoorbeeld een geweldsdelict) dus waarom hierbij niet?
Iedereen die opgepakt is en waarvan aantoonbaar is dat ie ook maar een kiezeltje van de grond pakte volledig aansprakelijk stellen voor de schade.
pi_117235896
Nou..... ik heb mezelf ook aangegeven.

Na eerst mijn verhaal op papier te hebben gezet en bewust te zijn van de consequenties heb ik besloten mijzelf aan te geven bij de politie.

Het was na het zien van de beelden al snel klaar wat de toekomst voor me zou inhouden, ik sliep slecht......ik kon mezelf niet meer in de spiegel aankijken

Toen ik bij de politie binnenkwam en vertelde me mezelf aan te geven nam een agent me meteen apart om mijn verklaring op te nemen, na een half uur was het de agent duidelijk en mocht ik mijn pad vervolgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:27:21 #267
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_117236966
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:52 schreef kiezer het volgende:

[..]

Lijkt me een prima moment om de wet aan te passen en ook bij vernielingen een groep aansprakelijk te kunnen stellen. Dat kan in andere gevallen ook (bij bijvoorbeeld een geweldsdelict) dus waarom hierbij niet?
Iedereen die opgepakt is en waarvan aantoonbaar is dat ie ook maar een kiezeltje van de grond pakte volledig aansprakelijk stellen voor de schade.
Het wachten is op de dag dat jij ongewild aangezien wordt als medeplichtige voor iets compleet onbenulligs. Eens kijken of jij het nog steeds goed vindt om te betalen voor andermans daden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:36:35 #268
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_117237428
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:59 schreef ellevehC86 het volgende:
Nou..... ik heb mezelf ook aangegeven.

Na eerst mijn verhaal op papier te hebben gezet en bewust te zijn van de consequenties heb ik besloten mijzelf aan te geven bij de politie.

Het was na het zien van de beelden al snel klaar wat de toekomst voor me zou inhouden, ik sliep slecht......ik kon mezelf niet meer in de spiegel aankijken

Toen ik bij de politie binnenkwam en vertelde me mezelf aan te geven nam een agent me meteen apart om mijn verklaring op te nemen, na een half uur was het de agent duidelijk en mocht ik mijn pad vervolgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat was jouw rol hierin dan?
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
pi_117238188
Die Merthe zou toch op TV komen? Is dit al gebeurd?
If not now, then when.
pi_117238387
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:05 schreef Nielsch het volgende:
Job Cohen gaat dit tot op de bodem uitzoeken jongens. Topic kan dicht dus.
Oeh, dat wordt de harde aanpak. Ze hadden geen betere uit kunnen zoeken :X
  dinsdag 25 september 2012 @ 17:19:32 #271
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_117239346
quote:
13s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:19 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Op zich jammer.
Juridisch natuurlijk volledig correct.

Maar je zou ook gewoon kunnen besluiten om bij de rotzooi uit de buurt te blijven. Hoef je zeker niet te dokken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_117239596
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:27 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het wachten is op de dag dat jij ongewild aangezien wordt als medeplichtige voor iets compleet onbenulligs. Eens kijken of jij het nog steeds goed vindt om te betalen voor andermans daden.
Ik heb het over mensen die op beelden duidelijk erbij staan. Wat wou jij dan? De slachtoffers en de maatschappij alles laten betalen en de daders gewoon laten lopen?
  dinsdag 25 september 2012 @ 17:29:39 #273
8898 Darklight
pi_117239814
Mensen die vooraan stonden zijn sowieso gefilmd door de politie, dus die worden nog wel gepakt
  dinsdag 25 september 2012 @ 17:35:11 #275
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')