Mij gebeurt het ook regelmatig. Bewegen helpt, dropjes eten ook. En niet stressen gek genoeg.quote:Op dinsdag 25 september 2012 07:56 schreef Probability het volgende:
Aankleding lukt nog niet zo zonder weer duizelig te worden. Moet m'n haar ook nog föhnen
Heb al gesmst dat ik waarschijnlijk iets later ben.
Hoe kom ik aan een lage bloeddruk?
Muts op en staart in. Niet fohnen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 08:02 schreef Probability het volgende:
Wat kan ik nu doe ? Want ik wil graag naar werk maar haar föhnen wordt ik nog een beetje dizzy van.
Ik stress niet, dan zou het idd echt mis gaan.. Heb grappig genoeg dropjes van werk al tijden staan, anders zou ik die dus echt niet in huis hebben.quote:Op dinsdag 25 september 2012 08:58 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mij gebeurt het ook regelmatig. Bewegen helpt, dropjes eten ook. En niet stressen gek genoeg.
Ik heb het niet over piekstress, maar je standaardstressniveau (de basislast zo te zeggen). En je kan me veel zeggen probje, maar jouw basisstressniveau is minimaal gelijk aan het mijne.quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:03 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik stress niet, dan zou het idd echt mis gaan.. Heb grappig genoeg dropjes van werk al tijden staan, anders zou ik die dus echt niet in huis hebben.
Wilde vanavond sporten, maar dat kijk ik dus maar even aan.
Ik mag thuis blijven van m'n begeleider dus voel mij zeker niet verplicht om te gaan, maar heb het idee dat ik mij over een uur wel weer helemaal goed voel. In bed liggen word ik ook niet vrolijk van.
200 kcal. Dat is een heeel klein stukje cheesecakequote:Op dinsdag 25 september 2012 09:01 schreef MarMar het volgende:
Jah ik bouw het rustig op, ik moet echt wennen aan meer eten, grappig hoe dat verandert in een paar jaar tijd.
Ik zit nu op zo'n 200 kcal meer dan ik deed met mijn rolstoelmenu.
Misschien komt er nog wat bij vandaag, even kijken wat mijn maag gaat brullen
quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:05 schreef Probability het volgende:
[..]
200 kcal. Dat is een heeel klein stukje cheesecake![]()
Wat fijn dat het zo goed gaat!
Dat kan natuurlijk ook nog ja.. Maar het klonk als lage bloeddruk door warmte van de douche. Kan natuurlijk geen kwaad om hb/ijzer te checken.quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:28 schreef MarMar het volgende:
Misschien ook even ijzer laten prikken probje?
Als het zo erg bij mij is, ligt dat nooit puur aan mijn bloeddruk, maar meestal aan ijzergebrek.
Dat is relatief makkelijk te fiksen, geen reden om er mee rond te blijven lopen en tis maar een vingertopprikje die je huisarts zo gedaan heeft.
Van laag hb in combi met lage bloeddruk heb je iets sneller last van duizeligheid is mij ooit verteld door dok.quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:39 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk ook nog ja.. Maar het klonk als lage bloeddruk door warmte van de douche. Kan natuurlijk geen kwaad om hb/ijzer te checken.
Maar ook met normaal ijzergehalte kun je duizelig worden, bij mij wordt t soms zwart voor de ogen terwijl mn hb prima is.
Van laag hb word je toch moe en futloos?
Die doe ik (nu iig nog) thuis. 3x15 met 20 secs rust ertussen (de basisversie van buikspieroefeningen, wil wel gaan uitbreiden).quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:53 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!last van trek vanochtend en nu beetje spijt want 't ligt vrij zwaar op de maag, heb 3/4 liter kwark met havermout en rozijnen gegeten...
Vik, ga je die S in sportschool doen of thuis? Voor sportschool heb ik anders wel goede buikspiersetje...
Moet er wel zo'n decline bench zijn, maar dan pak je een 20kg plate op je borst, gooi je die bench op z'n max. en doe je 3x30 crunches afbuigend naar links, 3x30 recht omhoog en 3x30 naar rechts.
Gegarandeerd dat je dan morgen niet normaal uit je bed kunt komen!
Koffie!
Hier net halve liter koffie naar binnen gegooid!quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:53 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!
Vik, ga je die S in sportschool doen of thuis? Voor sportschool heb ik anders wel goede buikspiersetje...
Moet er wel zo'n decline bench zijn, maar dan pak je een 20kg plate op je borst, gooi je die bench op z'n max. en doe je 3x30 crunches afbuigend naar links, 3x30 recht omhoog en 3x30 naar rechts.
Gegarandeerd dat je dan morgen niet normaal uit je bed kunt komen!
Koffie!
Ik zou sowieso niet beginnen met 20 kg als je de oefeningen van V1z gaat doen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Die doe ik (nu iig nog) thuis. 3x15 met 20 secs rust ertussen (de basisversie van buikspieroefeningen, wil wel gaan uitbreiden).
Check halverwege de maand nog eensquote:Op dinsdag 25 september 2012 10:16 schreef Jagärtrut het volgende:
ha, vandaag salaris gekrgen. Ik voel me dan altijd zo rijk op die eerste dagen....
maar ik heb zelfs al m'n rekeningen al betaald, alleen de automatische moeten er nog af. Maar goed, over een halve maand is het inderdaad anders.quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Check halverwege de maand nog eens.
@ HPKW: duh, dit is de de komende 6-8 weken wel genoeg. Maar ik wil er wel ook andere buikspieroefeningen bij doen, want ben nu met een paar minuten alweer klaar. Heeft iemand een handige link waar wat bewezen effectieve oefeningen staan die je met een matje kunt doen?
Ik moet wel m'n crosstrainschema wat zwaarder maken. Het wordt te makkelijk. Denk dat ik m.u.v. warming-up en coolingdown alle levels een stapje omhoog ga gooien (zwaarste wordt dan level 11 met 135-145).
Je kan de plank eventueel nog doen. Zie: http://exercise.about.com/od/abs/ss/abexercises_10.htmquote:Op dinsdag 25 september 2012 10:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Check halverwege de maand nog eens.
@ HPKW: duh, dit is de de komende 6-8 weken wel genoeg. Maar ik wil er wel ook andere buikspieroefeningen bij doen, want ben nu met een paar minuten alweer klaar. Heeft iemand een handige link waar wat bewezen effectieve oefeningen staan die je met een matje kunt doen?
Ik moet wel m'n crosstrainschema wat zwaarder maken. Het wordt te makkelijk. Denk dat ik m.u.v. warming-up en coolingdown alle levels een stapje omhoog ga gooien (zwaarste wordt dan level 11 met 135-145).
Oké, coretraining is goedquote:Op dinsdag 25 september 2012 10:26 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Je kan de plank eventueel nog doen. Zie: http://exercise.about.com/od/abs/ss/abexercises_10.htm
Wel zorgen dat je lijn enigszins recht blijft. Alleen even voor jezelf bepalen hoeveel setjes je wil doen en hoeveel seconden per setje. Is niet enkel voor buikspieren maar voor je hele core als ik het goed begrijp.
Ik heb dat dus geprobeerd met een 20kg plate, inderdaad vrij zwaarquote:Op dinsdag 25 september 2012 09:57 schreef the85mc het volgende:
[..]
Hier net halve liter koffie naar binnen gegooid!
Wat ook werkt is op zo'n aflopend bankje (wat jij volgens mij ook bedoelt..) is je rug net optillen van het bankje. Dus dat je bovenlichaam net het bankje niet meer raakt. Dan neem je in beide handen lichte gewichten, 2-3 kg ofzoiets en daar maak je een soort boks beweging mee. Je gaat helemaal naar de tering. Is wel effectieve oefening voor lage en schuine buikspieren omdat je net niet horizontaal ligt en draaibeweging maakt. En omdat je lichte gewichten gebruikt heb je weinig kans op blessures.
Als ze van Asics waren, was dat linkje van mijquote:Op dinsdag 25 september 2012 10:37 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik zou hier eens kijken: http://www.sportzorg.nl/oefeningen.html
Heb ooit in het hardlooptopic een keer een filmpje gezien met core stability oefeningen, geen idee alleen wat de link is daarvan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |