abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117230411
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:13 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik wil hier nog wel even op ingaan. Wat een vreselijk stereotype beeld zeg en wat flauw ook. Ook in (23) woon nog thuis. Bij mij heeft dat te maken met een lastig driehoek van studie, werk en sport waarbij het niet echt makkelijk is om op mezelf te wonen. Ik zou het dolgraag willen, maar het is voorlopig nog niet echt te doen. Hier thuis heb ik samen met mijn broertje een auto, waardoor ik überhaupt op mijn werk kan komen (met openbaar vervoer namelijk amper te doen).

Thuis kook ik echter het meest van iedereen, ik doe regelmatig de was en schoonmaken doe ik ook. Ik weet van zowat alles in huis hoe het werkt en moet, het enige dat ik echt niet kan is strijken. Daarom vind ik dat beeld van je zo kinderachtig dat iedereen die op zo'n leeftijd nog thuis woont, profiteert van zijn ouders en zelf niets doet.
Het is idd een stereotype beeld. En dat komt vooral omdat het de voornaamste reden is die ik hoor van mensen die nog thuis wonen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen.
Maar dat het echt niet te doen is vind ik ook kul. Er zijn altijd mogelijkheden als je het echt graag wilt. Dichter bij je werk gaan wonen, carpoolen, noem maar op. Dat jij mijn mening kinderachtig vind is prima, maar ik blijf erbij dat ik het een afknapper vind als iemand op die leeftijd nog thuis woont.
  dinsdag 25 september 2012 @ 13:23:15 #277
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_117230421
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:18 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

*boks*
*pats* op je bil :P

Uhm *boks* natuurlijk :@
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 25 september 2012 @ 13:38:36 #278
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_117230862
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben oud :')
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:10:45 #279
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_117234071
Thuis of niet thuis wonen, wat maakt het nou uit? Ik woon niet thuis, maakt dat mij dan beter dan iemand die nog wel thuis woont?

Waar je druk om kan maken zeg -O-
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_117234850
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:10 schreef ook_gek het volgende:
Thuis of niet thuis wonen, wat maakt het nou uit? Ik woon niet thuis, maakt dat mij dan beter dan iemand die nog wel thuis woont?

Waar je druk om kan maken zeg -O-
Niemand maakt zich er druk over...er worden gewoon meningen geuit. Moet kunnen toch, gebeurd hier wel vaker op FOK!

En nee, maakt je niet beter. Dat staat toch ook nergens. Het zou je voor mij wel aantrekkelijker maken dan wanneer je thuis woonde.
pi_117235383
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:27 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Ik studeerde psychologie in die tijd, werkte 3/4 dagen/nachten ernaast in de horeca. Het was juist een sport om brak op je college's te verschijnen en toch proberen je examens te halen. En daarnaast een druk sociaal leven. Voor mij was de tijd tussen je 18e en je 23e de tijd dat je niet sliep, maar genoot van het leven. Goed, studie niet afgemaakt...maar zeker een leuke tijd gehad.
Dat vind ik zelf persoonlijk dan wel weer een afknapper.

Vrijheid en feesten, prima ok... Maar mensen die geen goede prioriteiten kunnen stellen.
pi_117235669
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:46 schreef Legatus het volgende:

[..]

Dat vind ik zelf persoonlijk dan wel weer een afknapper.

Vrijheid en feesten, prima ok... Maar mensen die geen goede prioriteiten kunnen stellen.
Het is ook voor iedereen persoonlijk. Daarom passen zoveel mensen juist wel of niet bij elkaar. Komen we weer op het iedereen is anders verhaal uit. En gelukkig maar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:05:06 #283
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_117236081
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:31 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Niemand maakt zich er druk over...er worden gewoon meningen geuit. Moet kunnen toch, gebeurd hier wel vaker op FOK!

En nee, maakt je niet beter. Dat staat toch ook nergens. Het zou je voor mij wel aantrekkelijker maken dan wanneer je thuis woonde.
Puur praktisch gezien vind ik het niet zo heel erg als 1 van de 2 nog thuis woont. Ik maak nu redeliljk vaak mee dat je te maken hebt met allebei een koophuis, dat is momenteel ook een probleem als je later bij elkaar zou willen gaan wonen. Even een kleine disclaimer, het is niet zo dat iemand dan "afvalt" voor mij, samenwonen is stap 25 ongeveer, daar moet je je bij stap 1-5 nog niet druk over maken. Beetje zelfde nivo als wel of geen kinderen willen, dat zoek je later wel uit ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:13:42 #284
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_117236429
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:05 schreef zalkc het volgende:

[..]

Puur praktisch gezien vind ik het niet zo heel erg als 1 van de 2 nog thuis woont. Ik maak nu redeliljk vaak mee dat je te maken hebt met allebei een koophuis, dat is momenteel ook een probleem als je later bij elkaar zou willen gaan wonen. Even een kleine disclaimer, het is niet zo dat iemand dan "afvalt" voor mij, samenwonen is stap 25 ongeveer, daar moet je je bij stap 1-5 nog niet druk over maken. Beetje zelfde nivo als wel of geen kinderen willen, dat zoek je later wel uit ;)
geloof me, wel of geen kinderen is bij bepaalde iemanden stap 1...
pi_117236478
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:05 schreef zalkc het volgende:
Even een kleine disclaimer, het is niet zo dat iemand dan "afvalt" voor mij, samenwonen is stap 25 ongeveer, daar moet je je bij stap 1-5 nog niet druk over maken. Beetje zelfde nivo als wel of geen kinderen willen, dat zoek je later wel uit ;)
Lijken mij ook geen onderwerpen voor een eerste date. Maar ook dat zal voor iedereen anders zijn.
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:19:47 #286
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_117236668
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:14 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Lijken mij ook geen onderwerpen voor een eerste date. Maar ook dat zal voor iedereen anders zijn.
Alles is een onderwerp voor een eerste date ;)

Maar laten we wel zijn, zo'n vraag stel je eerder als het in de context past in plaats van blanco.

In context, acceptabel: Zij : Ik heb van de zomer mijn huis geschilderd. Hij : Ik heb dat vorig jaar gedaan, is toch wel een nadeel ten opzichte van huren dat je dat zelf moet regelen.

Buiten context, raar: Zij: Ik lees graag chicklets. Hij: Doe je dat in een koophuis of huurhuis?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:35:56 #287
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_117237397
Ik heb echt geen onderwerpen die niet besproken worden op date 1. Zoals zalkc zegt heeft het wel een beetje met context te maken. Maar je hoort wel eens dat mensen echt zaken neit bespreken de eerste paar dates. Nou, daar houd ik mij echt niet aan.

Kom maar op met het kinderonderwerp / samenwonen / of wat dan ook. Boeit mij echt niet :) Kan je best leuke gesprekken over hebben.

Volgens mij had ik die met mijn date ook al gelijk besproken :')
pi_117237521
Tuurlijk heeft het met context te maken. maar om nou op date 1 te beginnen over hoe je het gaat aanpakken met samenwonen of wanneer je kinderen wil is niet echt iets wat ik op een eerste date zou doen. Het onderwerp kan wel naar voren komen, maar dan meer op een manier hoe iemand erover denkt en niet wanneer jullie dat samen gaan doen...lijkt mij wat te voorbarig.
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:41:35 #289
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_117237637
"En hoe zullen we onze kinderen noemen?" :+
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:53:57 #290
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_117238201
Volgorde is meestal:

Willen we bij elkaar zijn?
Wat gaan we doen als we bij elkaar zijn?
Willen we het liefst elke dag bij elkaar zijn?
Willen we dat er nog meer mens(jes) bij ons zijn elke dag?

Ik mis geheid een paar stappen, maar dit topic gaat om een antwoord te krijgen met wie je de eerste vraag positief kunt beantwoorden, alle latere vragen zitten in aparte topics / subforums.

Dat we het er hier in dit topic wel over hebben geeft gewoon aan dat sommigen graag een paar vragen verder kijken. Als mensen heel graag een positief antwoord willen op de laatste vraag, dan proberen ze daar ook eerder achter te komen, ongeacht of het dan relevant is.

Ik heb anders gezegd nog nooit meegemaakt dat iemand die graag kinderen zou willen, de volgende ochtend en passant even verteld dat ze een lek condoom heeft gegeven omdat ik ook aangaf misschien wel kinderen te willen ;)
pi_117238314
En toch vond ik wel of geen kinderen wel degelijk heel belangrijk. Net als wel of niet samenwonen ooit.
Alss iemand daar echt van walgt dan is je toekomstvisie toch heel erg anders, ik ken genoeg stellen die dat niet bespraken en nu het zo ver is uit elkaar gaan vanwege andere visie';s :?

Ik had en heb sommige dingen toch wel gelijk duidelijk anders is het de moeite niet. :N
pi_117238368
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:53 schreef zalkc het volgende:
Volgorde is meestal:

Willen we bij elkaar zijn?
Wat gaan we doen als we bij elkaar zijn?
Willen we het liefst elke dag bij elkaar zijn?
Willen we dat er nog meer mens(jes) bij ons zijn elke dag?

Ik mis geheid een paar stappen, maar dit topic gaat om een antwoord te krijgen met wie je de eerste vraag positief kunt beantwoorden, alle latere vragen zitten in aparte topics / subforums.

Dat we het er hier in dit topic wel over hebben geeft gewoon aan dat sommigen graag een paar vragen verder kijken. Als mensen heel graag een positief antwoord willen op de laatste vraag, dan proberen ze daar ook eerder achter te komen, ongeacht of het dan relevant is.

Ik heb anders gezegd nog nooit meegemaakt dat iemand die graag kinderen zou willen, de volgende ochtend en passant even verteld dat ze een lek condoom heeft gegeven omdat ik ook aangaf misschien wel kinderen te willen ;)
Waar in het topic gaat het dan al over samenwonen en kinderen krijgen? Volgens mij ging het meer om je woonvorm tijdens het daten en of dat een reden is om iemand (liever) niet te daten.
pi_117238427
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:56 schreef Pvoesss het volgende:
En toch vond ik wel of geen kinderen wel degelijk heel belangrijk. Net als wel of niet samenwonen ooit.
Alss iemand daar echt van walgt dan is je toekomstvisie toch heel erg anders, ik ken genoeg stellen die dat niet bespraken en nu het zo ver is uit elkaar gaan vanwege andere visie';s :?

Ik had en heb sommige dingen toch wel gelijk duidelijk anders is het de moeite niet. :N
Maar moet dat dan gelijk op date 1? Ik vind het ook belangrijk dat iemand kinderen zou willen (heel belangrijk zelfs) maar dat hoeft niet op date 1 al duidelijk te zijn...eerst maar eens kijken of je elkaar uberhaupt leuk vindt.
pi_117238615
Nee dat hoeft niet op date 1 natuurlijk maar als het onderwerp toevallig ter sprake komt dan vind ik het een prima onderwerp. Niet iets waar je niet over kan praten :N
  dinsdag 25 september 2012 @ 17:06:22 #295
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_117238751
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:57 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Waar in het topic gaat het dan al over samenwonen en kinderen krijgen? Volgens mij ging het meer om je woonvorm tijdens het daten en of dat een reden is om iemand (liever) niet te daten.
Dit is deel 285 242 ;)

Discussie heb ik al wel eerder gehoord in voorgaande delen ;)
pi_117238837
Het onderwerp vind ik ook absoluut niet erg om te bespreken op een eerste date, maar dan dus meer als in hoe iemand erover denkt. En op mijn leeftijd is het ook een onderwerp wat steeds vaker en sneller naar voren komt. Ik heb wel gemerkt dat mannen het dus al snel als een red-flag kunnen zien als je het onderwerp zelf out-of-the-blue naar voren brengt. Alsof je morgen al aan kinderen wil beginnen.
pi_117238871
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 17:06 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dit is deel 285 242 ;)

Discussie heb ik al wel eerder gehoord in voorgaande delen ;)
En nu weer leuk opnieuw op gang gebracht :D
  dinsdag 25 september 2012 @ 17:11:32 #298
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_117238995
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 17:08 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

En nu weer leuk opnieuw op gang gebracht :D
En zo, lieve studenten, plaats men dergelijke onderwerpen in een bespreekbare context ;)
pi_117239865
Na wat meelezen in deze reeks heb ik me ook eens geregistreerd op een datingsite (Paiq). Al ben ik niet direct op zoek naar een vriendin.
pi_117239992
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 17:31 schreef ItaloDancer het volgende:
Na wat meelezen in deze reeks heb ik me ook eens geregistreerd op een datingsite (Paiq). Al ben ik niet direct op zoek naar een vriendin.
Hoeft ook niet toch, gewoon wat daten is ook leuk. Veel plezier iig *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')