Na een tijdje heb je een ritme en methode wat voor jou werkt. Dan gaat alles veel efficienter.quote:Op maandag 24 september 2012 21:38 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat we behoorlijk veel moeten doen. Ook is het nog een beetje aftasten hoeveel tijd je er nou eigenlijk in moet steken om je tentamen te halen.
Hoeveel uur ben je gemiddeld kwijt aan literatuur lezen/thuiswerk ? Ben ik wel benieuwd naar namelijk als vergelijking (al gaat de een sneller door de stof dan de ander en neemt de één meer op dan de ander natuurlijk, dus aardig subjectief). Denk dat ik zelf gemiddeld op 10 uur p/w thuiswerk zit en dan 12 uur p/w op de uni, belasting valt dus aardig mee tot nu toe al ben ik wel zwaar fucked als ik mijn werk niet zou bijhouden aangezien de blokken maar 5 weken zijn.quote:Op maandag 24 september 2012 22:20 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Ik vind deze week het zwaarst tot nu toe. 6 Analyses en 1 noot van dat alles inleveren. In totaal 75 bladzijden materiaal waar je heerlijk in kan rommelen.
Het verschilt erg. Het lezen van de stof in de boeken kost me hooguit 7 a 8 uur. Het lezen van de stof voor de opdrachten en het maken daarvan, duurt echter een stuk langer. Deze week ben ik al zeker 12 uur met de opdrachten bezig.quote:Op dinsdag 25 september 2012 01:24 schreef Keyos het volgende:
[..]
Hoeveel uur ben je gemiddeld kwijt aan literatuur lezen/thuiswerk ? Ben ik wel benieuwd naar namelijk als vergelijking (al gaat de een sneller door de stof dan de ander en neemt de één meer op dan de ander natuurlijk, dus aardig subjectief). Denk dat ik zelf gemiddeld op 10 uur p/w thuiswerk zit en dan 12 uur p/w op de uni, belasting valt dus aardig mee tot nu toe al ben ik wel zwaar fucked als ik mijn werk niet zou bijhouden aangezien de blokken maar 5 weken zijn.
power corruptsquote:Op dinsdag 25 september 2012 20:20 schreef eriksd het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)-fiscale-fraude.html
Wat is deze?
Welke schakelprogramma's?quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:33 schreef Maharbal het volgende:
Mensen van de UvA:
Waar vind ik (of welke instantie moet ik mailen) als ik eventueel wat extra vakken wil volgen en eventueel alleen de tentamens daarvan wil doen? En als ik vragen heb over eventuele schakelprogramma's?
Op dit moment ff te lui om de UvA site door te spitten.
De zoekfunctie voor contractonderwijs faalt een beetje, maar volgens de site kan je de onderwijsbalie bellenquote:Op dinsdag 25 september 2012 23:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Schakelprogramma's is niet het goede woord hier. Negeer dat gedeelte maar.
Beterquote:Op dinsdag 25 september 2012 23:45 schreef Yreal het volgende:
Sowieso, wat is de nieuwe uva site tiefustering kut onaangenaam ding zeg.
http://www.uva.nl/onderwi(...)chtsgeleerdheid.html
veel plezier met rondjes klikken
Succes!quote:Op woensdag 26 september 2012 09:52 schreef VonBallusseck het volgende:
Straks een sol.gesprek voor de opleidingscommissie en het Bachelor 1 Beraad.
Die had ik op het hbo. Goed boekquote:Op woensdag 26 september 2012 10:25 schreef Valid het volgende:
Zo, ik ben omgeschakeld naar fiscaal recht. Ben nu bezig met belastingrecht 1, gaat deze week over BTW. Boek is Belastingrecht voor het HO. Kent iemand dat?
Doen de meeste fiscalisten hier ook civiel effect erbij en, zoja, hoeveel ects is dat extra? Ik wil dit sowieso doen, omdat ik misschien wel gewoon advocaat wil worden i.p.v. echt fiscalist. Ik heb de 'pech' dat ik 32ects extra moet doen (RuG), want ik zie dat bij sommige uni's zit civiel effect er al standaard of (bijna) helemaal bij. Aan de Rug krijg je vanaf je 2e jaar standaard eigenlijk alleen maar burgerlijk + civiel recht dus alles op het gebied van straf/bestuurs/proces moet je extra doen....
Sorry, civiel moest fiscaal recht zijn.quote:Op woensdag 26 september 2012 10:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Die had ik op het hbo. Goed boek. Gaat alleen niet heel erg in op wetgeving.
En wat bedoel je met burgerlijk + civiel recht?volgens mij is dat hetzelfde.
Yes, al zit civiel effect er hier standaard in.quote:Op woensdag 26 september 2012 10:43 schreef Valid het volgende:
[..]
Sorry, civiel moest fiscaal recht zijn.![]()
Ben jij aan de UvA gewoon in het eerste jaar begonnen? Doe je ook civiel effect?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |