abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117130939

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Mirgeam, werkzaam in VBG Amersfoort
Selestha bezorger in Amersfoort

De OP is hier te vinden.
pi_117131107
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:48 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ben hier ook nog tot 17:20 bezig geweest. Maar het mag nu tot 18:00 he :o

Hier ging er nog even iemand tegen me zeuren dat ik toch maar even aan had moeten bellen voor een buspakje. En dan op zo'n terechtwijzend toontje :( ja want ze was geschrokken en het pakje rammelde, nou was het van de specsavers en niet breekbaar maar toch.........
Eigenlijk had ik heel simpel moeten zeggen dat ik daar gewoonweg niet voor aan hoef te bellen. Maar ja :')
Tsja, mensen snappen niet waarom het een BUSpakketje heet waarschijnlijk.

Word trouwens de laatste tijd ook helemaal gek van mensen die komen zeuren over de slechte sandd bestelling. Heb er al aan gedacht om op de achterkant van mij jas "ik ben niet van sandd" o.i.d. te borduren.
Laatst had een collega ook weer dat gezeik. Volgens mevrouw: oh, ik dacht dat dat allemaal hetzelfde was (doelend op sandd dus). Volgens mij is het weer tijd voor een foldertje met daarop het verschil uitgelegd... alweer.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 september 2012 @ 22:39:32 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_117131659
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 18:04 schreef Deezertje het volgende:
Voorgaande jaren hadden ze in plaats van de juiste plaatsnaam onder het adres, de plaats van de gemeente onder elke brief staan. Lekker handig, aangezien sommige straatnamen in één gemeente door verschillende dorpen lopen of soms dubbel voorkomen!
Bij een maandagroute die ik wel eens gedaan heb was dezelfde straatnaam driemaal te noteren en nog eens vier varianten van die straatnaam, verspreid over twee dorpen en drie gehuchten.
quote:
Wat ik me trouwens afvroeg, de Jumbo heeft toch de C1000 overgenomen laatst? Betekent dat dan we over een paar jaar dan van de C1000 folders af zijn, aangezien de Jumbo zelf niet aan folders doet? (Niet dat ik dan voortaan HAH-loze zaterdagen heb, de AH folder zit er sinds kort ook standaard bij... :()
Ook de Jumbo heeft folders, alleen het verspreidingsgebied is kleiner dan bij de C1000
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 22 september 2012 @ 22:43:16 #4
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_117131816
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:09 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Tegenwoordig streep ik zelden nog een postzegel door. De laatste tijd kom ik zo belachelijk veel ongestempelde postzegels tegen dat ik dan wel bezig kan blijven. Ik heb het een hele tijd gedaan maar de laatste tijd is naar schatting 30% niet gestempeld. Ze zoeken het maar lekker uit!
Serieus? Ik bezorg nu een paar weken en heb echt daadwerkelijk nog geen enkele keer naar de postzegel gekeken. Vind de hele gedachte dat je daar ook nog op zou moeten letten hilarisch.
pi_117132073
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:43 schreef Zelva het volgende:

[..]

Serieus? Ik bezorg nu een paar weken en heb echt daadwerkelijk nog geen enkele keer naar de postzegel gekeken. Vind de hele gedachte dat je daar ook nog op zou moeten letten hilarisch.
Er wordt ook totaal geen aandacht meer aan besteed bij het inwerken van nieuwe krachten. Dat was overigens ook al toen ik er 10 jaar geleden aan de slag ging. Let er ook nooit op...
pi_117132095
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:43 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nou ja, er op letten...
Zoals ik de bundels vasthoud zitten de postzegels altijd links boven en zie ik die dus altijd aangezien het adres dan onderaan staat. Ik check niet specifiek of een postzegel wel of niet gestempeld is maar ongestempelde postzegels vallen op de een of andere manier altijd op.
pi_117137075
Ik let zelden op postzegels. Ook niets over gehoord bij het inwerken.

Van de 10 poststukken met zegels die ikzelf heb gehad de afgelopen 3-4 weken waren er 8 niet gestempeld. :')
pi_117140375
Leuk dagje gisteren 145% post en 5 van de 6 teams hadden lichte tot zeer zware onderbezetting (en de medewerkers uit 2 van die teams zijn ook nog eens extreem langzaam). 14:50 binnen klaar en toen nog een wijk van 2 uur lopen. Wel makkelijk uren maken, dat dan weer wel.
pi_117140970
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 09:06 schreef TokenW het volgende:
Leuk dagje gisteren 145% post en 5 van de 6 teams hadden lichte tot zeer zware onderbezetting (en de medewerkers uit 2 van die teams zijn ook nog eens extreem langzaam). 14:50 binnen klaar en toen nog een wijk van 2 uur lopen. Wel makkelijk uren maken, dat dan weer wel.
Die percentages zeggen niet zoveel, omdat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen machinepost en handpost. Wij hadden gisteren ook 140%, maar omdat het vooral machinepost was, waren we redelijk op tijd klaar. Afgelopen donderdag was het zogenaamd rustig (90%), maar dat kwam vooral omdat er geen drol in de rode bakjes zat, want qua plaatwerk was er juist heel veel!

Niet dat het wat uitmaakt, er zitten bij ons toch geen consequenties aan voor de bezetting, in ieder geval op de piekdagen. Hoeveel mensen we hebben hangt er van af hoeveel ze er bij elkaar konden schrapen, niet echt van de drukte. Dus ipv inspelen op verkeer is het meer inspelen op bezetting. :N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_117141791
Zeer slechte ontwikkeling inderdaad. Hier was het allemaal goed te doen, maar dat mag ook wel zonder Makro en Kampioen. Wel kwamen ze met een vrachtwagen in plaats van bestelbus de tassen afleveren. Alle tassen zaten er los in zonder rolcontainers. Nog een kwartier mee bezig geweest om alles uit te laden met zijn drieën. :|W
pi_117149486
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 10:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Die percentages zeggen niet zoveel, omdat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen machinepost en handpost. Wij hadden gisteren ook 140%, maar omdat het vooral machinepost was, waren we redelijk op tijd klaar. Afgelopen donderdag was het zogenaamd rustig (90%), maar dat kwam vooral omdat er geen drol in de rode bakjes zat, want qua plaatwerk was er juist heel veel!

Niet dat het wat uitmaakt, er zitten bij ons toch geen consequenties aan voor de bezetting, in ieder geval op de piekdagen. Hoeveel mensen we hebben hangt er van af hoeveel ze er bij elkaar konden schrapen, niet echt van de drukte. Dus ipv inspelen op verkeer is het meer inspelen op bezetting. :N
Mwah, met grote mailingen van een of ander natuurblad, een blad van de ASR Bank en de V&D-kaartjes kon het onmogelijk rustig genoemd worden hier qua plaatwerk. De machinepost was wel wat meer dan normaal door een mailing van Stedin, maar niet heel erg extreem.
pi_117151673
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 14:38 schreef TokenW het volgende:

[..]

Mwah, met grote mailingen van een of ander natuurblad, een blad van de ASR Bank en de V&D-kaartjes kon het onmogelijk rustig genoemd worden hier qua plaatwerk. De machinepost was wel wat meer dan normaal door een mailing van Stedin, maar niet heel erg extreem.
Wij hadden dezelfde mailings, en je hoort mij ook niet zeggen dat het rustig was, maar maatwerk druk was het zeker niet. Het was in ieder geval rustiger dan donderdag, toen het zogenaamd scenario rustig was. Zaterdag was ik maar 15 minuten later klaar met de voorbereiding dan de officiële tijd (wat op een totale voorbereiding plus VOS van bijna 5 uur niet echt schokkend is).
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_117161625
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 15:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wij hadden dezelfde mailings, en je hoort mij ook niet zeggen dat het rustig was, maar maatwerk druk was het zeker niet. Het was in ieder geval rustiger dan donderdag, toen het zogenaamd scenario rustig was. Zaterdag was ik maar 15 minuten later klaar met de voorbereiding dan de officiële tijd (wat op een totale voorbereiding plus VOS van bijna 5 uur niet echt schokkend is).
Had hier bijna 2 uur uitloop op mijn eigen dienst , maar als je voordat de rode bakken er zijn eerst nog pallets uit een vrachtwagen moet laden en er geen postverdeler is, dan wordt het ondoenlijk om maar enigszins op tijd klaar te zijn.
pi_117164979
Mijn postbezorgcontract wordt weer omgezet in een zaterdagbestellerscontract.
(Ik was zaterdagbesteller).

*O*

Ik moest afgelopen zaterdag twee uitvoeringen doen, omdat er teveel uitval was.
Van half 8 tot 3 gewerkt, inclusief 1 HAH. :D

Salaris viel trouwens niet tegen en heb naast mijn salaris ook een uitbetaling van 7.79 gehad, dus ik vraag me af waar dat dan weer vandaan komt :')

[ Bericht 10% gewijzigd door 4EverBlackEyed op 23-09-2012 20:14:03 ]
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_117195997
Was afgelopen zaterdag aardig wat werk, van een wijk zat alles namelijk redelijk door de war. Maar ik sprak een collega die van 11 tot 2 uur heeft zitten wachten op de tassen, dus het kan altijd erger.

Mijn salaris viel trouwens wel tegen, maar het salaris liep over augustus dus het zal wel kloppen. Komende maand 5 weken en een drukkere maand september, dus dan verwacht ik een meevaller.
pi_117196213
Je zou nu maar moeten bezorgen :N :N
pi_117196262
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:36 schreef FerryNL het volgende:
Ja ben blij dat ze hebben voorspeld dat dit morgen weer over is :o
pi_117197192
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:36 schreef FerryNL het volgende:
Ben net binnen. Wat een pleurisweer, en wat een storm! De afgerukte boomtakken vlogen om mijn oren. En ik had ook nog een leuk buitenwijkje vandaag, (boerderijen, campings, dat soort werk) dus ook amper beschutting.

Gelukkig zit ik nu achter een dampende kop thee, terwijl mijn kleding hangt uit te druipen in de badkamer.
pi_117197635
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ben net binnen. Wat een pleurisweer, en wat een storm! De afgerukte boomtakken vlogen om mijn oren. En ik had ook nog een leuk buitenwijkje vandaag, (boerderijen, campings, dat soort werk) dus ook amper beschutting.

Gelukkig zit ik nu achter een dampende kop thee, terwijl mijn kleding hangt uit te druipen in de badkamer.
Diep respect dat je vandaag hebt bezorgd. Wat een pleurisweer zeg.
pi_117197831
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Idd respect ja.

Dat vind ik altijd wel op de 1 of andere manier leuk aan dit weer. Helemaal nat geregend en eindelijk thuis ;( , en dan lekker een warme kop thee en lekker droog binnen :Y
pi_117197895
Komen hier ineens herinneringen boven..

Lekker werkdagje was dat _O-

Altijd fijn als je dan weer binnen bent ja :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_117198119
Inderdaad vreselijk dit weer! Diep respect voor alle bezorgers vandaag!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_117199368
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:11 schreef SKBlondie het volgende:

[..]

Diep respect dat je vandaag hebt bezorgd. Wat een pleurisweer zeg.
Dankjewel. Maar ik had niet echt een keuze, de mensen moeten toch hun post hebben.
pi_117203095
Diep respect, diep respect, nou nou :D . Dit hoort gewoon bij het werk. Leuk is het niet maar als je er niet tegen kan heb je natuurlijk ook niks te zoeken bij de post. :)

Paar jaar terug in een halve sneeuwstorm moeten bezorgen terwijl het al donker was, toen had ik wel diep respect voor mezelf :P
pi_117205221
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:18 schreef lololo het volgende:

Paar jaar terug in een halve sneeuwstorm moeten bezorgen terwijl het al donker was, toen had ik wel diep respect voor mezelf :P
Nou dat mag dan ook wel! :Y
"Everybody lies..."
House M.D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')