Tsja, mensen snappen niet waarom het een BUSpakketje heet waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:48 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ben hier ook nog tot 17:20 bezig geweest. Maar het mag nu tot 18:00 he
Hier ging er nog even iemand tegen me zeuren dat ik toch maar even aan had moeten bellen voor een buspakje. En dan op zo'n terechtwijzend toontjeja want ze was geschrokken en het pakje rammelde, nou was het van de specsavers en niet breekbaar maar toch.........
Eigenlijk had ik heel simpel moeten zeggen dat ik daar gewoonweg niet voor aan hoef te bellen. Maar ja
Bij een maandagroute die ik wel eens gedaan heb was dezelfde straatnaam driemaal te noteren en nog eens vier varianten van die straatnaam, verspreid over twee dorpen en drie gehuchten.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:04 schreef Deezertje het volgende:
Voorgaande jaren hadden ze in plaats van de juiste plaatsnaam onder het adres, de plaats van de gemeente onder elke brief staan. Lekker handig, aangezien sommige straatnamen in één gemeente door verschillende dorpen lopen of soms dubbel voorkomen!
Ook de Jumbo heeft folders, alleen het verspreidingsgebied is kleiner dan bij de C1000quote:Wat ik me trouwens afvroeg, de Jumbo heeft toch de C1000 overgenomen laatst? Betekent dat dan we over een paar jaar dan van de C1000 folders af zijn, aangezien de Jumbo zelf niet aan folders doet? (Niet dat ik dan voortaan HAH-loze zaterdagen heb, de AH folder zit er sinds kort ook standaard bij...)
Serieus? Ik bezorg nu een paar weken en heb echt daadwerkelijk nog geen enkele keer naar de postzegel gekeken. Vind de hele gedachte dat je daar ook nog op zou moeten letten hilarisch.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:09 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Tegenwoordig streep ik zelden nog een postzegel door. De laatste tijd kom ik zo belachelijk veel ongestempelde postzegels tegen dat ik dan wel bezig kan blijven. Ik heb het een hele tijd gedaan maar de laatste tijd is naar schatting 30% niet gestempeld. Ze zoeken het maar lekker uit!
Er wordt ook totaal geen aandacht meer aan besteed bij het inwerken van nieuwe krachten. Dat was overigens ook al toen ik er 10 jaar geleden aan de slag ging. Let er ook nooit op...quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:43 schreef Zelva het volgende:
[..]
Serieus? Ik bezorg nu een paar weken en heb echt daadwerkelijk nog geen enkele keer naar de postzegel gekeken. Vind de hele gedachte dat je daar ook nog op zou moeten letten hilarisch.
Nou ja, er op letten...quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:43 schreef Zelva het volgende:
[..]
Serieus? Ik bezorg nu een paar weken en heb echt daadwerkelijk nog geen enkele keer naar de postzegel gekeken. Vind de hele gedachte dat je daar ook nog op zou moeten letten hilarisch.
Die percentages zeggen niet zoveel, omdat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen machinepost en handpost. Wij hadden gisteren ook 140%, maar omdat het vooral machinepost was, waren we redelijk op tijd klaar. Afgelopen donderdag was het zogenaamd rustig (90%), maar dat kwam vooral omdat er geen drol in de rode bakjes zat, want qua plaatwerk was er juist heel veel!quote:Op zondag 23 september 2012 09:06 schreef TokenW het volgende:
Leuk dagje gisteren 145% post en 5 van de 6 teams hadden lichte tot zeer zware onderbezetting (en de medewerkers uit 2 van die teams zijn ook nog eens extreem langzaam). 14:50 binnen klaar en toen nog een wijk van 2 uur lopen. Wel makkelijk uren maken, dat dan weer wel.
Mwah, met grote mailingen van een of ander natuurblad, een blad van de ASR Bank en de V&D-kaartjes kon het onmogelijk rustig genoemd worden hier qua plaatwerk. De machinepost was wel wat meer dan normaal door een mailing van Stedin, maar niet heel erg extreem.quote:Op zondag 23 september 2012 10:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die percentages zeggen niet zoveel, omdat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen machinepost en handpost. Wij hadden gisteren ook 140%, maar omdat het vooral machinepost was, waren we redelijk op tijd klaar. Afgelopen donderdag was het zogenaamd rustig (90%), maar dat kwam vooral omdat er geen drol in de rode bakjes zat, want qua plaatwerk was er juist heel veel!
Niet dat het wat uitmaakt, er zitten bij ons toch geen consequenties aan voor de bezetting, in ieder geval op de piekdagen. Hoeveel mensen we hebben hangt er van af hoeveel ze er bij elkaar konden schrapen, niet echt van de drukte. Dus ipv inspelen op verkeer is het meer inspelen op bezetting.![]()
Wij hadden dezelfde mailings, en je hoort mij ook niet zeggen dat het rustig was, maar maatwerk druk was het zeker niet. Het was in ieder geval rustiger dan donderdag, toen het zogenaamd scenario rustig was. Zaterdag was ik maar 15 minuten later klaar met de voorbereiding dan de officiële tijd (wat op een totale voorbereiding plus VOS van bijna 5 uur niet echt schokkend is).quote:Op zondag 23 september 2012 14:38 schreef TokenW het volgende:
[..]
Mwah, met grote mailingen van een of ander natuurblad, een blad van de ASR Bank en de V&D-kaartjes kon het onmogelijk rustig genoemd worden hier qua plaatwerk. De machinepost was wel wat meer dan normaal door een mailing van Stedin, maar niet heel erg extreem.
Had hier bijna 2 uur uitloop op mijn eigen dienst , maar als je voordat de rode bakken er zijn eerst nog pallets uit een vrachtwagen moet laden en er geen postverdeler is, dan wordt het ondoenlijk om maar enigszins op tijd klaar te zijn.quote:Op zondag 23 september 2012 15:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wij hadden dezelfde mailings, en je hoort mij ook niet zeggen dat het rustig was, maar maatwerk druk was het zeker niet. Het was in ieder geval rustiger dan donderdag, toen het zogenaamd scenario rustig was. Zaterdag was ik maar 15 minuten later klaar met de voorbereiding dan de officiële tijd (wat op een totale voorbereiding plus VOS van bijna 5 uur niet echt schokkend is).
Ben net binnen. Wat een pleurisweer, en wat een storm! De afgerukte boomtakken vlogen om mijn oren. En ik had ook nog een leuk buitenwijkje vandaag, (boerderijen, campings, dat soort werk) dus ook amper beschutting.quote:
Diep respect dat je vandaag hebt bezorgd. Wat een pleurisweer zeg.quote:Op maandag 24 september 2012 17:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ben net binnen. Wat een pleurisweer, en wat een storm! De afgerukte boomtakken vlogen om mijn oren. En ik had ook nog een leuk buitenwijkje vandaag, (boerderijen, campings, dat soort werk) dus ook amper beschutting.
Gelukkig zit ik nu achter een dampende kop thee, terwijl mijn kleding hangt uit te druipen in de badkamer.
Idd respect ja.quote:Op maandag 24 september 2012 17:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ben net binnen. Wat een pleurisweer, en wat een storm! De afgerukte boomtakken vlogen om mijn oren. En ik had ook nog een leuk buitenwijkje vandaag, (boerderijen, campings, dat soort werk) dus ook amper beschutting.
Gelukkig zit ik nu achter een dampende kop thee, terwijl mijn kleding hangt uit te druipen in de badkamer.
Dankjewel. Maar ik had niet echt een keuze, de mensen moeten toch hun post hebben.quote:Op maandag 24 september 2012 17:11 schreef SKBlondie het volgende:
[..]
Diep respect dat je vandaag hebt bezorgd. Wat een pleurisweer zeg.
Nou dat mag dan ook wel!quote:Op maandag 24 september 2012 19:18 schreef lololo het volgende:
Paar jaar terug in een halve sneeuwstorm moeten bezorgen terwijl het al donker was, toen had ik wel diep respect voor mezelf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |