Wat ze ermee bedoelen is dat je eerst linksonder een correct ingevulde herstel/retoursticker moet plakken.quote:Op donderdag 20 september 2012 21:42 schreef ZionismMeansLiberation het volgende:
Ik kreeg vandaag per mail de volgende opgestuurd:
Alléén afgeschreven post mag in de oranje (buiten) brievenbus worden gegooid !
Wat bedoelen ze hiermee nou? En ik ken geen oranje maar rode bussen..
Zelfs óf we het krijgen is volgens mij nog niet eens helemaal zekerquote:Op vrijdag 21 september 2012 17:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Volgens mij zijn ze er nog steeds niet over uit hoeveel het moet worden en tot die tijd krijgen we niks..
Duur grapje. Bij mij gaan die ook gewoon mooi terug de bus in.quote:Op vrijdag 21 september 2012 17:43 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm we horen het gewoon te krijgen toch
En met die afgeschreven post.. hier mag je bijvoorbeeld geen dingen in de bus gooien die wel voor jouw wijk waren, maar op de verkeerde plek zaten. Die moet je dan na gaan brengen..
Alleen post die voor andere wijken of zelfs andere steden mag in de bus en dan eigenlijk ook alleen met een sticker idd.
rechtsonder toch?quote:Op vrijdag 21 september 2012 17:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat ze ermee bedoelen is dat je eerst linksonder een correct ingevulde herstel/retoursticker moet plakken.
Ja, rechts natuurlijk. Na 30 jaar haal ik die twee nog steeds door elkaar (behalve in het stemhokje). Daarom heb ik ook nog steeds geen rijbewijs.quote:
Hier ook wel eens, ligt eraan hoeveel ik moet doen. Als ik 2 wijken van 2,5 uur weg moet brengen, ga ik niet nog eens per wijk een kwartier extra dingen na brengen. Dan zit ik met de wijken op zich al echt aan de max van wat ik op een dag wil doen, zeker als het sowieso al uitloopt vanwege drukte. Als ik 1 wijk heb wil ik het nog wel eens doen. Ze betalen het hier dan iig wel uitquote:Op vrijdag 21 september 2012 17:45 schreef lololo het volgende:
[..]
Duur grapje. Bij mij gaan die ook gewoon mooi terug de bus in.
Dikke lul voor ze. Voor rouwkaarten rij ik nog wel terug, of voor een verkeerd gesorteerde Donald Duck (anders is het zo sneu voor die kinderen die vol smart op het nieuwste nummer wachten), maar voor de zoveelste mailing van Gall & Gall ga ik niet terugrijden. Dan zetten ze het maar een dagje later op een zuipen, stelletje stinkalcoholisten.quote:Op vrijdag 21 september 2012 17:43 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm we horen het gewoon te krijgen toch
En met die afgeschreven post.. hier mag je bijvoorbeeld geen dingen in de bus gooien die wel voor jouw wijk waren, maar op de verkeerde plek zaten. Die moet je dan na gaan brengen..
Jah over de indexcode heen. Soms zie ik trouwens indexcodes linksboven, maar dan omgekeerd.quote:
Onlangs een lange zaterdag gehad, vanaf half 6 's ochtends tot 4 uur 's middags. Had een heel pak aan foutlopers voor de wijk die ik weg had gebracht. Niet eens een sticker op geplakt. Gewoon op maandag meegenomen en in de wijken gegooid, ha! Dat zal ze leren!quote:Op vrijdag 21 september 2012 17:54 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hier ook wel eens, ligt eraan hoeveel ik moet doen. Als ik 2 wijken van 2,5 uur weg moet brengen, ga ik niet nog eens per wijk een kwartier extra dingen na brengen. Dan zit ik met de wijken op zich al echt aan de max van wat ik op een dag wil doen, zeker als het sowieso al uitloopt vanwege drukte. Als ik 1 wijk heb wil ik het nog wel eens doen. Ze betalen het hier dan iig wel uit![]()
Bij sommige wijken gaat het wel iedere keer fout, halen ze bepaalde straten door elkaar bij de voorbereidingik blijf ook niet bezig
You rascal youquote:Op vrijdag 21 september 2012 19:45 schreef lololo het volgende:
[..]
Onlangs een lange zaterdag gehad, vanaf half 6 's ochtends tot 4 uur 's middags. Had een heel pak aan foutlopers voor de wijk die ik weg had gebracht. Niet eens een sticker op geplakt. Gewoon op maandag meegenomen en in de wijken gegooid, ha! Dat zal ze leren!![]()
[/bad ass mofo]
Zo doe ik het ook.quote:Op vrijdag 21 september 2012 17:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dikke lul voor ze. Voor rouwkaarten rij ik nog wel terug, of voor een verkeerd gesorteerde Donald Duck (anders is het zo sneu voor die kinderen die vol smart op het nieuwste nummer wachten), maar voor de zoveelste mailing van Gall & Gall ga ik niet terugrijden. Dan zetten ze het maar een dagje later op een zuipen, stelletje stinkalcoholisten.
Is ook een duur grapje (zulke post doorloopt opnieuw het hele proces).quote:Op vrijdag 21 september 2012 17:45 schreef lololo het volgende:
[..]
Duur grapje. Bij mij gaan die ook gewoon mooi terug de bus in.
Hier iedere dag veel foutlopers, dat is een bekend probleem met mijn wijk. De laatste tas is volledig verkeerd (en door elkaar) gesorteerd. De TC heeft er gisteren in de vergadering wat van gezegd, en als er volgende week geen verbetering komt vliegt mn vaste sorteerder eruit.quote:Op vrijdag 21 september 2012 19:45 schreef lololo het volgende:
[..]
Onlangs een lange zaterdag gehad, vanaf half 6 's ochtends tot 4 uur 's middags. Had een heel pak aan foutlopers voor de wijk die ik weg had gebracht. Niet eens een sticker op geplakt. Gewoon op maandag meegenomen en in de wijken gegooid, ha! Dat zal ze leren!![]()
[/bad ass mofo]
Ik heb weinig hoop dat we dat nog krijgen. Postnl zegt dat de winst over 2011 0% is vanwege het afsplitsen van TNT Express. De bonden (met uitzondering van de BVPP) eisen gewoon 3% winstdeling.quote:Op vrijdag 21 september 2012 15:52 schreef Thomas-sama het volgende:
Weet iemand hoe het met de winstuitkering zit? Normaal krijgen we dat altijd in juni, tis nu al 3 maanden na dato
Haha ja die winst ging naar de bonus voor de top van 12 miljoen!quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:08 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik heb weinig hoop dat we dat nog krijgen. Postnl zegt dat de winst over 2011 0% is vanwege het afsplitsen van TNT Express. De bonden (met uitzondering van de BVPP) eisen gewoon 3% winstdeling.
Het laatste wat ik erover gelezen heb is dat ze naar een interpretatiecommissie (leuk woord) willen gaan. Dit bericht is echter alweer van juli. Ik heb geen idee hoe het er nu voor staat.
Nou doe je net of ze het niet verdienen. Straks moeten die arme mensen langer dan een jaar met dezelfde auto rondrijden. Wat zullen hun vriendjes dan wel niet denken.quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:20 schreef Selestha het volgende:
[..]
Haha ja die winst ging naar de bonus voor de top van 12 miljoen!
T's hoe durven we te klagen! Dankzij die lieve mensen in de PostNL top hebben wij wel werk!quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:24 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Nou doe je net of ze het niet verdienen. Straks moeten die arme mensen langer dan een jaar met dezelfde auto rondrijden. Wat zullen hun vriendjes dan wel niet denken.
Zitten wij te zeuren om een paar tientjesWat was dat nou laatst voor bericht over de mensenlijke maat?
Dat is normaal ja. Je krijgt altijd loon over de vorige maand. Dus in augustus krijg je betaald over juli. Bij je in dienst treden heb je je eerste maand dus loon gekregen over een maand die je nog niet eens in dienst was, dat voorschot wordt nu verrekend.quote:Op zaterdag 22 september 2012 13:48 schreef Nezhi het volgende:
Hm
Is het normaal dat PostNL alleen je overuren en vakantiegeld betaalt als je ontslag hebt genomen, en dat je salaris later komt oid? Er staat op mijn laatste loonstrookje geen vermelding van Salaris![]()
Als ik op 31 augustus ontslag heb genomen, hoeveel weken tellen ze dan nog mee voor je loon? Mijn loon was in augustus binnen op de 22ste.
Dat klopt niet. Je krijgt je salaris betaald over de HUIDIGE maand, alleen de MEERUREN krijg je een maand later.quote:Op zaterdag 22 september 2012 13:56 schreef lololo het volgende:
[..]
Dat is normaal ja. Je krijgt altijd loon over de vorige maand. Dus in augustus krijg je betaald over juli. Bij je in dienst treden heb je je eerste maand dus loon gekregen over een maand die je nog niet eens in dienst was, dat voorschot wordt nu verrekend.
Check je strook maar, heb hier de strook van augustus voor me liggen, daar staat het salaris van het tijdvak 02-07 tot 29-07 op. Juli dus.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Je krijgt je salaris betaald over de HUIDIGE maand, alleen de MEERUREN krijg je een maand later.
Als je dus per 31 augustus weg bent is het logisch dat je nu geen salaris meer krijgt, want in september krijg je het salaris (althans: de contracturen) over september, toen je dus al uit dienst was.
De overuren krijg je met een maand vertraging, dus krijg je deze maand nog wel de overuren van augustus uitbetaald
En er staat ook, op de eerste regel: Sal.sept.2012. (strook die we vandaag kregen)quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:00 schreef lololo het volgende:
[..]
Check je strook maar, heb hier de strook van augustus voor me liggen, daar staat het salaris van het tijdvak 02-07 tot 29-07 op. Juli dus.
Ten overvloede staat er ook op de PostNL-site een uitleg van hoe de salarisstrook werkt. Handig voor als mensen toch nog twijfelen aan de correctheid van mijn uitleg.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:00 schreef lololo het volgende:
[..]
Check je strook maar, heb hier de strook van augustus voor me liggen, daar staat het salaris van het tijdvak 02-07 tot 29-07 op. Juli dus.
quote:Salarisstrook
Je salarisstrook, wat staat erop?
Op je salarisstrook vind je veel informatie. Maar wat betekenen al die getallen en termen eigenlijk?
Salaris op basis van contracturen
In de rij ‘Salaris’ en de kolom ‘Betaling’ staat het bruto salaris dat je iedere kalendermaand ontvangt. Dit bedrag is gebaseerd op het aantal uren dat in je contract staat.
Het salaris dat wordt uitbetaald in bijvoorbeeld de maand september betreft de hele kalendermaand september.
Uitbetaling meer gewerkte uren
Werk je meer uren dan je contracturen? Deze ‘meer gewerkte uren’ staan op je salarisstrook vermeld als ‘Sal. extra uren’. Het aantal meer gewerkte uren staat links van het bedrag.
Linksboven op je salarisstrook zie je in welke periode de meer gewerkte uren zijn gemaakt. Achter ‘TV’ (tijdvak) staat een periode van 4 of 5 weken genoemd. Het tijdvak loopt niet helemaal gelijk met de kalendermaand. Meestal gaat het om een periode in de voorafgaande maand.
Een voorbeeld: op de salarisstrook van augustus 2012 stond een tijdvak dat liep van 2 juli t/m 29 juli 2012. In augustus 2012 werd dus uitbetaald: het salaris over de maand augustus 2012 op basis van je vaste contracturen, en het salaris van je meer gewerkte uren uit de periode 2 juli t/m 29 juli 2012.
Tip: houd zicht op het aantal meer gewerkte uren dat uitbetaald moet worden. Noteer dit elke week. Uiteraard houdt je leidinggevende of Service Centrum medewerker dit ook bij.
Werk je in één van de weken binnen een tijdvak minder uren dan je volgens je contract zou moeten? Deze ‘minder gewerkte uren’ worden waar mogelijk verrekend met meer gewerkte uren in een andere week van hetzelfde tijdvak.
Heffingen en premies
Over je bruto salaris (op basis van je contracturen en de meer gewerkte uren) worden nog heffingen en premies ingehouden. De precieze bedragen van deze inhoudingen zie je in de kolom ‘Inhouding’ op de salarisstrook. Het gaat hier om loonheffing (dit bestaat uit loonbelasting en premies volksverzekeringen) en bijvoorbeeld een bijdrage aan een vakbond of de PV PostNL.
daar moet je niet eens op reageren, er zijn nog tig mensen in Nl die denken dat ze heel wat zijn,quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:48 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ben hier ook nog tot 17:20 bezig geweest. Maar het mag nu tot 18:00 he
Hier ging er nog even iemand tegen me zeuren dat ik toch maar even aan had moeten bellen voor een buspakje. En dan op zo'n terechtwijzend toontjeja want ze was geschrokken en het pakje rammelde, nou was het van de specsavers en niet breekbaar maar toch.........
Eigenlijk had ik heel simpel moeten zeggen dat ik daar gewoonweg niet voor aan hoef te bellen. Maar ja
Om 22u zit ik al minsten 5 uur thuis met kerst hoor.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:40 schreef ophaling10 het volgende:
Tis nu 17:40 nog geeneens eigen post thuis ontvangen, gaat niet de goede kant op.
Met kerst zeker om 22uur
Hier zou ik erg snel klaar mee zijn geweest. Ik doe het dan niet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:04 schreef Deezertje het volgende:
Onbegrijpelijk dat een overheidsorganisatie als het CAK (bekend van Kassa en Radar wegens hun ultraslechte computersystemen), het wéér voor elkaar heeft: HAH-mailing sturen zónder toevoegingen bij de huisnummers. Dus post voor bijvoorbeeld 14A,B,C,D allemaal gericht aan nummer 14. Mag jij gaan uitzoeken welke naam bij welk huisnummer hoort... Ken mijn wijk op mijn duimpje, maar helpt niet echt als het CAK ze allemaal aan hun meisjesnaam en andere aanverwanten stuurt...
Was overigens ook nog vertrouwelijke post (zelf ook ontvangen). Ging over teruggave eigen risico met antwoordenvelop om rekeningnummer te wijzigen...
Heb het meeste kunnen oplossen, maar de rest allemaal vrolijk afgestickerd hoor. Moet het CAK (overheid!) maar zorgen dat ze voortaan de toevoegingen aan de huisnummers doen.
Bij een aantal bejaardenflatten was het echt feest. Daar had bijna elk huis zo'n brief, en natuurlijk allemaal zonder toevoeging.
Voorgaande jaren hadden ze in plaats van de juiste plaatsnaam onder het adres, de plaats van de gemeente onder elke brief staan. Lekker handig, aangezien sommige straatnamen in één gemeente door verschillende dorpen lopen of soms dubbel voorkomen!
Was daar dus vooral druk mee tijdens het bezorgen. Op zich wel rustig voor de rest. Volgende week weer Makro, merk je meteen.
Wat ik me trouwens afvroeg, de Jumbo heeft toch de C1000 overgenomen laatst? Betekent dat dan we over een paar jaar dan van de C1000 folders af zijn, aangezien de Jumbo zelf niet aan folders doet? (Niet dat ik dan voortaan HAH-loze zaterdagen heb, de AH folder zit er sinds kort ook standaard bij...)
Ik dacht dat de lucht geklaard was tussen jou en je TC?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hier zou ik erg snel klaar mee zijn geweest. Ik doe het dan niet.
Klacht indienen via TC en post retour want foutief adres.
Ik ga daar mijn tijd echt niet aan verdoen. Ze krijgen de tering maar, en ja, ik ben al klaar met PostNL.
De post mag in principe tot 18.00 uur bezorgd worden, dus 25 minuutjes te laat, ach. Ik kan er niet wakker van liggen Zolang je de schuld maar niet bij de postbezorger legt. Die is binnengehaald met het verhaal dat dit een ideaal bijbaantje is wat prima te combineren is met andere activiteiten als oppassen op (klein)kinderen, studeren, zingen in een koor of het runnen van een eigen bedrijf. Dus kan de consument (prive of zakelijk) geen enkel recht laten gelden t.a.v. de gewenste bezorgtijd. Wie de post per se op een vast (vroeg) tijdstip wil hebben, moet maar een postbus aanvragen of brengklant worden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:25 schreef ophaling10 het volgende:
Nou de post is binnen 1825 abnormale tijden voor wat vroeger een ochtendwijk was
Officieel moet je ze dan allemaal bij nummer 14 in de bus mikken.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:04 schreef Deezertje het volgende:
Onbegrijpelijk dat een overheidsorganisatie als het CAK (bekend van Kassa en Radar wegens hun ultraslechte computersystemen), het wéér voor elkaar heeft: HAH-mailing sturen zónder toevoegingen bij de huisnummers. Dus post voor bijvoorbeeld 14A,B,C,D allemaal gericht aan nummer 14. Mag jij gaan uitzoeken welke naam bij welk huisnummer hoort... Ken mijn wijk op mijn duimpje, maar helpt niet echt als het CAK ze allemaal aan hun meisjesnaam en andere aanverwanten stuurt...
Was overigens ook nog vertrouwelijke post (zelf ook ontvangen). Ging over teruggave eigen risico met antwoordenvelop om rekeningnummer te wijzigen...
Heb het meeste kunnen oplossen, maar de rest allemaal vrolijk afgestickerd hoor. Moet het CAK (overheid!) maar zorgen dat ze voortaan de toevoegingen aan de huisnummers doen.
Bij een aantal bejaardenflatten was het echt feest. Daar had bijna elk huis zo'n brief, en natuurlijk allemaal zonder toevoeging.
Voorgaande jaren hadden ze in plaats van de juiste plaatsnaam onder het adres, de plaats van de gemeente onder elke brief staan. Lekker handig, aangezien sommige straatnamen in één gemeente door verschillende dorpen lopen of soms dubbel voorkomen!
Was daar dus vooral druk mee tijdens het bezorgen. Op zich wel rustig voor de rest. Volgende week weer Makro, merk je meteen.
Wat ik me trouwens afvroeg, de Jumbo heeft toch de C1000 overgenomen laatst? Betekent dat dan we over een paar jaar dan van de C1000 folders af zijn, aangezien de Jumbo zelf niet aan folders doet? (Niet dat ik dan voortaan HAH-loze zaterdagen heb, de AH folder zit er sinds kort ook standaard bij...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |