abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117128843
Ik heb een 'gewone' lening van 12K die ik nu al gedeeltelijk wil aflossen, maar is dat wel mogelijk bij DUO? :')

Ze werken met een aanloopfase van 2 jaar (dan mag je aflossen, maar hoeft niet) en daarna een aflosfase van maximaal 15 jaar (hier moet je verplicht aflossen).

Als je in de aanloopfase zit, de aflosfase of een "Bericht Terugbetalen" hebt gehad, dan staat op de site hoe je eerder kan aflossen.

Geen enkele is op mij van toepassing. Moet ik nu wachten tot 1 januari (dan begint mijn aanloopfase) of weet iemand anders hoe ik eerder kan aflossen?

http://www.ib-groep.nl/pa(...)f_extra_aflossen.asp
  zaterdag 22 september 2012 @ 21:33:15 #2
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117129215
Nee hoor, al betaal je op de eerste dag na beëindiging studie alles terug, dan is dat gewoon mogelijk.

quote:
Bedrag overmaken

U kunt bedragen overmaken naar rekeningnummer 56.99.99.995 t.n.v. de Dienst Uitvoering Onderwijs, Groningen. Vergeet niet een betalingskenmerk te vermelden bij uw betaling.
Gebruik de volgende betalingskenmerken als u tijdens de aanloopfase alvast wilt beginnen met terugbetalen:

terugbetalen ‘gewone’ lening: uw burgerservicenummer/64

Ik kreeg vorige week een brief met de melding "U hebt uw studieschuld afbetaald"
Een goed gevoel, kan ik je zeggen!
pi_117129871
Je kunt gewoon extra storten, wanneer het jou uitkomt. Maakt niet uit of je nog studeert, in de aanloopfase zit of al aan het terugbetalen bent. Gewoon overmaken op het net gequote rekeningnummer met betalingskenmerk.
Ook als je niet je hele schuld in kunt lossen, maar alvast een deel, wordt je restschuld en de maandbedragen herberekend na een maand.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dzjonka op 22-09-2012 22:01:55 ]
pi_117130068
Je studeert nog en je wil al terugbetalen?
Misschien maandag een belletje, het staat er niet duidelijk, maar het lijkt me raar dat het niet zou mogen.
pi_117130086
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 21:33 schreef Hi_flyer het volgende:
Nee hoor, al betaal je op de eerste dag na beëindiging studie alles terug, dan is dat gewoon mogelijk.

[..]

Ik kreeg vorige week een brief met de melding "U hebt uw studieschuld afbetaald"
Een goed gevoel, kan ik je zeggen!
Dus "burgerservicenummer/64" kan je ook gebruiken als je aanloopfase nog moet beginnen?

Er staat dat je dat betalingskenmerk moet gebruiken als je in de aanloopfase zit, dus ik wou wel eerst zekerheid voordat ik dalijk een paar duizend euro overmaak met een verkeerd betalingskenmerk :P

Is inderdaad een goed gevoel. Ik wil m'n schulden ook zo snel mogelijk aflossen.
  zaterdag 22 september 2012 @ 21:58:41 #6
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117130197
Zolang je BSN er staat, gaat er weinig fout.
pi_117130368
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 21:55 schreef AJ187 het volgende:

[..]

Dus "burgerservicenummer/64" kan je ook gebruiken als je aanloopfase nog moet beginnen?

Er staat dat je dat betalingskenmerk moet gebruiken als je in de aanloopfase zit, dus ik wou wel eerst zekerheid voordat ik dalijk een paar duizend euro overmaak met een verkeerd betalingskenmerk :P

Is inderdaad een goed gevoel. Ik wil m'n schulden ook zo snel mogelijk aflossen.
Just do it!
pi_117130504
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 21:54 schreef MevrouwPuff het volgende:
Je studeert nog en je wil al terugbetalen?
Misschien maandag een belletje, het staat er niet duidelijk, maar het lijkt me raar dat het niet zou mogen.
Ik ben al bijna afgestudeerd. Mijn aanloopfase begint 1 januari 2013, maar ik wil nu al gedeeltelijk aflossen.

Op de site staat er inderdaad niks over. Kennelijk lossen weinig mensen af voor de aanloopfase en is het daarom niet opgenomen in hun FAQ :P
pi_117131286
Wat wil je? Wil je je looptijd verkorten of je maandbedrag verlagen voor het afbetalen van je resterende schuld?

Ik weet wel dat toen ik extra aflossingen ging doen ik echt een formulier moest invullen om mijn maandbedrag dus te verlagen. Automatisch verkortten ze op dat moment je looptijd. Ik weet niet of dat nu nog zo is, maar dat is wel even iets om alert op te zijn.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_117131297
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:07 schreef AJ187 het volgende:

[..]

Ik ben al bijna afgestudeerd. Mijn aanloopfase begint 1 januari 2013, maar ik wil nu al gedeeltelijk aflossen.

Op de site staat er inderdaad niks over. Kennelijk lossen weinig mensen af voor de aanloopfase en is het daarom niet opgenomen in hun FAQ :P
Gezien de rente is het dan ook verstandiger om het geld apart te laten staan om tzt minder hypotheek te nemen.

Of om het als buffer apart te laten staan voor als er een en ander tegenzit in je leven.

Natuurlijk is het fijn om schuldenvrij te zijn, maar de meeste mensen hechten daar minder waarde aan dan aan de voordelen die ik hierboven noem. Maar die keuze moet iedereen, dus ook TS, voor zichzelf maken :)
pi_117132677
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:29 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Gezien de rente is het dan ook verstandiger om het geld apart te laten staan om tzt minder hypotheek te nemen.

Of om het als buffer apart te laten staan voor als er een en ander tegenzit in je leven.

Natuurlijk is het fijn om schuldenvrij te zijn, maar de meeste mensen hechten daar minder waarde aan dan aan de voordelen die ik hierboven noem. Maar die keuze moet iedereen, dus ook TS, voor zichzelf maken :)
Ik heb 12K schuld en dat bedrag wordt snel groter als ik wacht met aflossen. En ik ben nu nog jong en heb weinig betalingsverplichtingen, dus dat geld kan ik wel missen. Misschien heb ik over 5 jaar zoveel betalingsverplichtingen, dat ik m'n studieschuld niet meer kan aflossen....en dat wil ik voorkomen.

Als ik maar 5K schuld had, zou ik ook pas aflossen wanneer het verplicht wordt :P
pi_117133165
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat wil je? Wil je je looptijd verkorten of je maandbedrag verlagen voor het afbetalen van je resterende schuld?

Ik weet wel dat toen ik extra aflossingen ging doen ik echt een formulier moest invullen om mijn maandbedrag dus te verlagen. Automatisch verkortten ze op dat moment je looptijd. Ik weet niet of dat nu nog zo is, maar dat is wel even iets om alert op te zijn.
Ik ben bijna afgestudeerd en ik wil nu al een gedeelte van m'n lening aflossen. 1 januari 2013 begint mijn aanloopfase en 1 januari 2015 begint mijn aflosfase. Dus pas in 2015 moet ik een verplichte maandbedrag betalen.

Maar zolang wil ik niet wachten :P
pi_117140090
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 23:16 schreef AJ187 het volgende:

[..]

Ik ben bijna afgestudeerd en ik wil nu al een gedeelte van m'n lening aflossen. 1 januari 2013 begint mijn aanloopfase en 1 januari 2015 begint mijn aflosfase. Dus pas in 2015 moet ik een verplichte maandbedrag betalen.

Maar zolang wil ik niet wachten :P
Ja, dat zei je al een paar keer, maar dat is niet ect een reactie op mijn tip natuurlijk.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_117141069
Je krijgt waarschijnlijk meer rente op je spaarrekening dan de ib g vraagt. Je kan wat je over hebt dus nu ook vast zetten en over drie jaar aflossen.
pi_117141372
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 21:55 schreef AJ187 het volgende:
Ja. Tijdens mijn studie heb ik op dezelfde manier weleens wat afgelost. Als je meer dan 40 euro aflost, krijg je daar ook nog een mooi Bericht van. Bij kleinere aflossingen zie je gewoon in Mijn DUO je schuld lager worden.
pi_117162289
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:29 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

De rente variëert per afstudeerjaar, je kan niet per definitie zeggen dat niet aflossen verstandig is.
pi_117163305
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:08 schreef Sessy het volgende:

[..]

De rente variëert per afstudeerjaar, je kan niet per definitie zeggen dat niet aflossen verstandig is.
De aanloopfase moet nog beginnen, dus TS is klaar of bijna klaar. Nu zijn de rentes van 2012 en 2013 nog niet bekend maar die van 2011 is 1.39% en gezien de rentes op de kapitaalmarkten zal het daar niet ver van af zitten.

Vanzelfsprekend moet je dit soort dingen altijd zelf ff doorrekenen, maar ik durf voorzichtig de gok wel aan dat dit voor TS voordeliger is.
pi_117163839
Ik zou eigenlijk volgend jaar moeten beginnen met aflossen, maar ik kreeg zo'n leuke folder meegestuurd waar ook in stond dat je nu al kon beginnen met aflossen. Dus ik heb de klantenservice opgebeld, gevraagd wat mijn schuld precies is en hoe ik kon betalen en het hele bedrag in 1 keer overgemaakt.
Hoe langer je wacht, hoe meer rente erbij komt en betalen moet je toch wel. Als je het kan missen zou ik een groot deel nu al afbetalen als ik jou was. Het bedrag wordt echt niet lager als je niets doet ;)
  maandag 24 september 2012 @ 10:30:01 #19
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_117184357
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:41 schreef Elvi het volgende:
Hoe langer je wacht, hoe meer rente erbij komt en betalen moet je toch wel.
Het verschil zit er een beetje in dat je op het geld dat je aan DUO betaalt, zelf ook rente kunt halen als je het op bijv. een spaarrekening zet.

Als jij een studieschuld hebt van 10.000 euro en nu datzelfde bedrag in een oude sok, kun je je studieschuld aflossen; dan ben je in één keer klaar. Maar stel dat je het op een rekening zet met 2,5% rente, terwijl je een rente bij DUO hebt van 1,5%, dan stijgt jouw vermogen van 10.000 euro harder dan jouw schuld van 10.000 euro, en hou je dus geld over.

Maar dat is een berekening waar een heleboel factoren bij komen kijken - hoe hoog is je studieschuld, welke rente heb je bij DUO, welke rente heb je of verwacht je te kunnen behalen op je spaargeld, welke uitgaven zitten er in je leven aan te komen, hoezeer zit je met die studieschuld in je maag, allemaal dat soort zaken. Het is uiteindelijk een afweging die je voor jezelf moet maken :)
  maandag 24 september 2012 @ 10:52:53 #20
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_117184897
Ik vind het een mooi streven van TS, of het nu verstandig is of niet.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_117293399
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 10:52 schreef Mark het volgende:
Ik vind het een mooi streven van TS, of het nu verstandig is of niet.
Met een mooi streven kom je niet ver, met verstandige beslissingen wel.
"A handful of soldiers is always better than a mouthful of arguments"
  woensdag 26 september 2012 @ 22:21:22 #22
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_117294292
Met de instelling van TS komt hij wel ver
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_117294321
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:21 schreef Mark het volgende:
Met de instelling van TS komt hij wel ver
Als je niet even naar de rente kijkt, naai je jezelf.
"A handful of soldiers is always better than a mouthful of arguments"
  donderdag 27 september 2012 @ 09:36:04 #24
62913 Blik
The one and Only!
pi_117303548
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:08 schreef Johnny_Tzunami het volgende:

[..]

Met een mooi streven kom je niet ver, met verstandige beslissingen wel.
Nou nou, die paar tientjes rente die die misloopt. Daar wordt TS echt slechter van. TS heeft de juiste instelling, TS komt er wel.
pi_117303768
Dat dus, ik vind het lovenswaardig om het meteen in 1 keer af te lossen. Alleen vraag ik me dan wel af waarom je uberhaupt geleend hebt ;)

Mensen die zeggen dat je rente moet trekken van je spaargeld en niet moet aflossen, nounou, wat een vetpot inderdaad.
  donderdag 27 september 2012 @ 10:05:16 #26
62913 Blik
The one and Only!
pi_117304197
Ik betaal nu 2,39% rente over mijn studieschuld. Zonder aan bepaalde voorwaarden vast te zitten zoals een deposito kan ik maximaal 2,65% spaarrente krijgen via Argenta ( mijn geld staat bij leaseplanbank voor 2,32%, maar dit is een hypothetisch voorbeeld). Mijn studieschuld is ¤7.700.

Die 0,26% renteverschil levert mij 20 euro op in een jaar. Maar dan moet ik wel 15 jaar lang een schuld aanhouden...
  donderdag 27 september 2012 @ 10:06:31 #27
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117304229
Je moet niet alleen naar het renteverschil kijken. Als je over twee jaar een hypotheek wilt, gaan banken moeilijk doen. Als je dan net begint met aflossen a 100 euro/maand, zal dat meegenomen worden in de berekening van je maximale hypotheek. En dat verschil is groter dan de hoogte van je studieschuld...

Edit: Overigens betaalde ik over mijn twee maanden geleden afgeloste studieschuld 3,58%. Dan is de keuze al wat makkelijker :P
  donderdag 27 september 2012 @ 10:10:43 #28
62913 Blik
The one and Only!
pi_117304318
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 10:06 schreef Hi_flyer het volgende:
Je moet niet alleen naar het renteverschil kijken. Als je over twee jaar een hypotheek wilt, gaan banken moeilijk doen. Als je dan net begint met aflossen a 100 euro/maand, zal dat meegenomen worden in de berekening van je maximale hypotheek. En dat verschil is groter dan de hoogte van je studieschuld...

Edit: Overigens betaalde ik over mijn twee maanden geleden afgeloste studieschuld 3,58%. Dan is de keuze al wat makkelijker :P
Studieschuld wordt niet meegenomen in het schuldenoverzicht, of is dat in de afgelopen jaren veranderd?
  donderdag 27 september 2012 @ 10:12:19 #29
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117304344
Ja, dat is veranderd. Banken redeneren dat het gewoon een maandelijkse last is en dat ze daar dus rekening mee moeten houden. Er is wat voor te zeggen, maar leuk is anders...
  donderdag 27 september 2012 @ 10:14:40 #30
62913 Blik
The one and Only!
pi_117304389
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 10:12 schreef Hi_flyer het volgende:
Ja, dat is veranderd. Banken redeneren dat het gewoon een maandelijkse last is en dat ze daar dus rekening mee moeten houden. Er is wat voor te zeggen, maar leuk is anders...
Op zich logisch, ik ben toch 54 euro per maand kwijt aan aflossing/rente. Is toch een kostenpost waar ik niet zomaar vanaf kom.
pi_117304522
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 10:12 schreef Hi_flyer het volgende:
Dat is helemaal niet veranderd.

Wel is het zo dat banken er tegenwoordig rekening mee houden (als je het verteld hebt), maar niet zoals een regulier krediet (2% van de schuld). Van het oorspronkelijke bedrag houdt met 0,75% als maandlast aan.

Studieschulden worden nog steeds niet vermeld bij het BKR.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 27 september 2012 @ 10:26:01 #32
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117304661
Maar als je het niet vertelt en je komt in de problemen, kunnen ze verwijten dat je het niet gemeld hebt. Lijkt me ook geen fijne situatie.

Als ik het goed begrijp en heel grof geschetst:
• 10k studieschuld, 0,75% is 75 euro per maand.
• Bij 40 inkomsten kan je 180k hypotheek
• 5% hypotheekrente is 750 euro bruto/maand
• 750-75=675 euro hypotheek, dan maximale hypotheek 162k

Dus met een studieschuld van 10k, kan je 18k minder hypotheek krijgen? Dat vind ik fors!
pi_117304959
Nou, de maximale hypotheekberekening werkt iets anders. Annuïtair wordt dit berekend.
  donderdag 27 september 2012 @ 11:18:07 #34
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117306192
quote:
14s.gif Op donderdag 27 september 2012 10:39 schreef Five_Horizons het volgende:
Nou, de maximale hypotheekberekening werkt iets anders. Annuïtair wordt dit berekend.
Ach, het was een poging. :P
Heb jij de kennis om een berekening te doen met mijn informatie? Ik vind het toch wel boeiend om te weten wat de invloed daadwerkelijk is!
pi_117306405
Je moet er even vanuit gaan dat de studieschuld voor 1,3875 afgetrokken wordt van de maximale hypotheek. :) (dat is een gemiddeld bedrag).

In jouw voorbeeld zou dat dus ¤13.875 minder aan hypotheek zijn.
  donderdag 27 september 2012 @ 11:37:07 #36
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117306767
Dus een goede reden om wel af te lossen voor je een hypotheek neemt. En wat als die 10k een consumptieve lening is? Bijvoorbeeld om een auto te kunnen betalen?
pi_117306891
Een advies: bewaar de brieven van DUO waarin staat wat/dat je afgelost heb lang. Hun administratie is niet altijd even goed. Ik kreeg ruim 8 jaar na het aflossen van mijn studieschuld nog een herinnering van een klein bedrag. Met kopietjes van brieven en bankafschriften heb ik met succes bezwaar gemaakt, maar een onderbouwing van hoe ze tot die restschuld kwamen kreeg ik niet.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  donderdag 27 september 2012 @ 11:44:14 #38
62913 Blik
The one and Only!
pi_117307028
quote:
2s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:40 schreef WheeleE het volgende:
Een advies: bewaar de brieven van DUO waarin staat wat/dat je afgelost heb lang. Hun administratie is niet altijd even goed. Ik kreeg ruim 8 jaar na het aflossen van mijn studieschuld nog een herinnering van een klein bedrag. Met kopietjes van brieven en bankafschriften heb ik met succes bezwaar gemaakt, maar een onderbouwing van hoe ze tot die restschuld kwamen kreeg ik niet.
Tegenwoordig is alles gewoon te vinden door in te loggen op de website met je Digi-D
pi_117307051
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:37 schreef Hi_flyer het volgende:
Dus een goede reden om wel af te lossen voor je een hypotheek neemt. En wat als die 10k een consumptieve lening is? Bijvoorbeeld om een auto te kunnen betalen?
Dan kun je rekening houden met 3,7x. Dan wordt het dus 37.000 euro minder, ongeveer.
pi_117344425
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 21:22 schreef AJ187 het volgende:
Ik heb een 'gewone' lening van 12K die ik nu al gedeeltelijk wil aflossen, maar is dat wel mogelijk bij DUO? :')

Ze werken met een aanloopfase van 2 jaar (dan mag je aflossen, maar hoeft niet) en daarna een aflosfase van maximaal 15 jaar (hier moet je verplicht aflossen).

Als je in de aanloopfase zit, de aflosfase of een "Bericht Terugbetalen" hebt gehad, dan staat op de site hoe je eerder kan aflossen.

Geen enkele is op mij van toepassing. Moet ik nu wachten tot 1 januari (dan begint mijn aanloopfase) of weet iemand anders hoe ik eerder kan aflossen?

quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:08 schreef Sessy het volgende:

[..]

Nope, na je afstudeerfase wordt de rente voor vijf jaar vastgesteld.

Ik heb ook die 1,39% geloof ik. Spaarrekening levert geloof ik 2,4% op, dus ik laat het nog wel even staan zo lang de lening me niet in de weg zit :)
Schip ahoy!
  vrijdag 28 september 2012 @ 13:00:11 #41
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117348779
quote:
14s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:44 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dan kun je rekening houden met 3,7x. Dan wordt het dus 37.000 euro minder, ongeveer.
Interessante informatie, bedankt :)
Roodstaan valt daar zeker ook onder...
pi_121630487
Even een kickje..

Ik ben nu een jaar afgestudeerd en wil nu terugbetalen. Ik heb een paar jaar extra geleend naast m'n studie en wil dit nu aflossen. Wat ik van de site begrijp moet ik betalingskenmerk "burgerservicenummer/64 invoeren. Maar kan ik dit dan gewoon in het vakje "omschrijving" intypen? Aangezien je alleen een betalingskenmerk bij een acceptgiro invoert maar niet bij een bankoverschrijving..
pi_121632829
Als je alles wil aflossen moet je even bellen, dan geven ze het bedrag inclusief de rente t/m vandaag en kan je dit exact aflossen. Je BSN gewoon bij omschrijving ja, je hebt nog nooit eerder geld overgemaakt??
pi_121646617
Je hebt gewoon een tekstvak waar je de boel in kan zetten.
En als je alles wil aflossen, inderdaad even contacten. Of je lost af wat er nu staat en dan volgende maand nog de resterende rente (paar euro). Want soms moet je tijdenlang wachten aan de lijn of op mailantwoord. Daar zou ik geen zin in hebben.
Schip ahoy!
pi_121657065
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 12:29 schreef Ace1 het volgende:
Even een kickje..

Ik ben nu een jaar afgestudeerd en wil nu terugbetalen. Ik heb een paar jaar extra geleend naast m'n studie en wil dit nu aflossen. Wat ik van de site begrijp moet ik betalingskenmerk "burgerservicenummer/64 invoeren. Maar kan ik dit dan gewoon in het vakje "omschrijving" intypen? Aangezien je alleen een betalingskenmerk bij een acceptgiro invoert maar niet bij een bankoverschrijving..
Buiten het feit om dat het altijd verstandig is schulden af te lossen, je bent hier van op de hoogte?:

"We berekenen de rente over je rentedragende lening vanaf de maand na uitbetaling. Het rentepercentage voor 2012 is 1,39 procent. Voor 2013 is het rentepercentage 0,6 procent. "

Dat betekent dat je voor elke 10.000 euro jaarlijks een whopping 60 euro kwijt bent aan rente.

Bij de bank krijg je ook bijna niets, 2,3 % ofzo, maar dat levert je dus voor elke 10.000 euro die je NIET in 2013 aflost, 170 euro op.

Oke, als je een schuld van 6K ofzo hebt lekker boeiend, rente is peanuts zowel op de bank als bij duo :')

Maar als je een piloot bent met 150K schuld dan wist ik het wel! Lekker laten staan voorlopig... Zelfs met de vermogensrendementheffing er over heen ben je nog goedkoper uit met een spaarrekening van 100.000 + schuld van 100.000 dan met een spaarrekening van 0 en een schuld van 0 :')
  woensdag 16 januari 2013 @ 23:12:31 #46
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_121661692
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:57 schreef Wijnbo het volgende:
Maar als je een piloot bent met 150K schuld dan wist ik het wel! Lekker laten staan voorlopig... Zelfs met de vermogensrendementheffing er over heen ben je nog goedkoper uit met een spaarrekening van 100.000 + schuld van 100.000 dan met een spaarrekening van 0 en een schuld van 0 :')
Een piloot heeft alleen geen lening bij DUO aangezien dat prive opleidingen zijn.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_121665367
Ok bedankt voor de reacties.. Ik zat alleen een beetje met de term betalingskenmerk, aangezien die normaal alleen bij acceptgiro's gebruikt wordt en niet bij bankafschriften.

En het gaat om iets meer dan 4k, dit wil ik dit jaar aflossen. Dat renteverhaal gaat niet echt op voor zo'n relatief klein bedrag.
pi_121668205
Bij omschrijving/64 doen, bij betalingskenmerk kennen ze geen slash denk ik.
Ben er ook vanaf sinds eind december :)
  woensdag 23 januari 2013 @ 18:57:53 #49
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_121948851
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:57 schreef Wijnbo het volgende:
Zelfs met de vermogensrendementheffing er over heen ben je nog goedkoper uit met een spaarrekening van 100.000 + schuld van 100.000 dan met een spaarrekening van 0 en een schuld van 0 :')
Je mag box3-schulden aftrekken van je box3-bezittingen, dus die vermogensrendementsheffing is dan sowieso niet van toepassing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')