Het is naief om dat te denken.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En je mag niet hopen dat mensen competent genoeg zijn om niet te gaan rellen?
Het internet o.a. maakt veel meer ellende zichtbaar dat lijkt me een deel van het probleem. Denk niet dat er naar verhouding veel meer halve zolen zijn dan 20 of 40 jaar terug.quote:Op zaterdag 22 september 2012 01:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat moet wel, maar weet als je dan denkt er 1 tegen te komen dan blijkt dat later ook weer een halve zool te zijn... Nee, ik weet niet, het is subjectief, maar eh ik word er niet erg optimistisch van tegenwoordig...
Dit is geen standaard politie-taak toch?quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:01 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Leger mag niet ingezet worden voor politietaken
Kortzichtig niet, denigrerend wel. Maar dat is terecht.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:01 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Kortzichtig en denigrerend van je.
Sowieso wed ik dat het dan veel rustiger was. Voor de politie hebben weinig jongeren tegenwoordig nog respect.. maar ik denk dat ze tegen militairen niet zo ruig doen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:01 schreef andreas612 het volgende:
[..]
ik zie niet in waarom ze dit niet gebruikt hebben.. ze gaan er niet dood van maar je kan zo wel paar mooie voorbeelden stellen voor de rest (ook al doet het flink pijn.. maar terecht he.)
Beter zetten ze ooit in de toekomst gewoon een aantal speciale eenheden neer, maakt iets meer indruk dan de ME.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:01 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Leger mag niet ingezet worden voor politietaken
Jawel hoor, daar is juist de ME voor (wat een onderdeel is van de politie).quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:02 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Dit is geen standaard politie-taak toch?
Hoe willen sowieso artiesten optreden? Nu zitten ze de buurt te slopen, beter om ze op één plek te houden, een open veld, lijkt me.quote:Op zaterdag 22 september 2012 01:59 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Yep, de burgemeester zei dat het feest niet doorging en dat de mensen door de ME wegveegd zouden worden. 20 minuten later ging de eerste vuurwerkbom af.
Even de officiele lezing afwachten, maar ik persoonlijk denk dat afgelasten van het omleiden naar het voetbalveld waar vrijwillig artiesten wilden optreden, een inschattingsfout is geweest.
Je bent me net voorquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:01 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ik denk dat een militair in NL iets meer afschrikt dat die standaard ME-ers en agenten. Tis toch net wat anders, meeste relschoppers krijgen geen soldaten tegenover zich. Maja, ze mogen idd niks. Toch lijkt me dat een betere optie dan die zooi ME-ers alleen.
Want?quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:02 schreef Devv het volgende:
[..]
Kortzichtig niet, denigrerend wel. Maar dat is terecht.
Facebook en "likes" zijn mijn kritiek juist. Men staat ergens achter en dat is heel positief maar je gelooft toch niet werkelijk dat er morgen troepen mensen staan om die mensen te helpen he.quote:Op zaterdag 22 september 2012 01:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb geen facebook, maar ik zou er wel aan mee willen doen, als ik weet concreet hoe of wat...
Volgens mij moet je ook kunnen laten zien dat de sociale media in staat zijn tot goede acties.
En als die de boel niet kunnen handhaven, als het echt uit de hand loopt mag je toch altijd nog het leger inschakelen voor de orde?quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:02 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Jawel hoor, daar is juist de ME voor (wat een onderdeel is van de politie).
Er was via twitter al toezeggingen dat artiesten wilden komen optreden. Nadat de burgemeester zei dat er géén feestje zou komen zeiden die via twitter dat er geen feestje is dus dat zij ook niet komen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Hoe willen sowieso artiesten optreden? Nu zitten ze de buurt te slopen, beter om ze op één plek te houden, een open veld, lijkt me.
Achteraf is makkelijk praten natuurlijk. Bovendien is er preventief opgetreden, meer dan eigenlijk logischerwijs verwacht kan worden van een kleine gemeente. Juist omdat het zo compleet ongeorganiseerd ontstond is zo'n situatie onmogelijk in te schatten.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is naief om dat te denken.
Natuurlijk spoort al dat relvolk voor geen meter, maar als bestuur ben je ervoor om preventief op te treden waar mogelijk. Dat is nu gewoon niet gebeurd. Ze hebben gewoon gewacht tot er een paar treinen vol en de halve A28 in dat dorp stonden. Goh, dat gaat mis. Je verwacht het niet hè!
Voor de gein een tank door Haren laten rijden was op zich wel een stunt geweest. Al is het maar om de gezichtjes te zienquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:03 schreef HenkHenkers het volgende:
Van mij hadden ze echt veel harder mogen optreden tegen dit soort sukkels... Mensen hun huizen werden/worden kapot gemaakt, en de ME staat lekker toe te kijken. Ik kan hier echt boos om worden, die kut NL mentaliteit. Had dit ergens anders gedaan en echt, er lagen er een paar te creperen van de pijn, ze mogen wel wat harder worden hier wat dat betreft.
Of ben ik nu te hard?
Wat een onzin praat jij man..quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:03 schreef Devv het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, omdat het gewoon troep is.
De gedachte erachter is goed maar helaas werkt het in de praktijk niet zo inderdaad.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:03 schreef Staal het volgende:
[..]
Facebook en "likes" zijn mijn kritiek juist. Men staat ergens achter en dat is heel positief maar je gelooft toch niet werkelijk dat er morgen troepen mensen staan om die mensen te helpen he.
6.500 likes of 6.501 likes. Die mensen moeten die troep zelf opruimen. Dat is internet. Smullen of vreten.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:04 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Voor de gein een tank door Haren laten rijden was op zich wel een stunt geweest. Al is het maar om de gezichtjes te zien
Er zullen absoluut geen 6500 mensen komen. Maar al komen er slechts 10 mensen opdagen: Het is een goed gebaar!quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:04 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
De gedachte erachter is goed maar helaas werkt het in de praktijk niet zo inderdaad.
Waarschijnlijk als NL een militaire dictatuur wordt wel ja.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:03 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
En als die de boel niet kunnen handhaven, als het echt uit de hand loopt mag je toch altijd nog het leger inschakelen voor de orde?
JIJ BENT GESTOORDquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:05 schreef Mercer het volgende:
Ik vind het wel een aparte happening, heb niet eerder van zo'n grootschalige partycrash gehoord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |