http://nl.wikipedia.org/w(...)ngs_Procedure#GRIP_3quote:
quote:Niet alleen de directe omgeving wordt beïnvloed door het incident (men spreekt in sommige gevallen van een ramp), maar een groter gebied ondervindt de gevolgen, bijvoorbeeld een (deel van een) gemeente. De burgemeester van de getroffen gemeente komt bijeen met het volledige Gemeentelijk Beleidsteam om op bestuurlijk niveau sturing te geven aan de bestrijding van de gevolgen van het incident. De Commissaris van de Koningin (CdK) van de betreffende provincie wordt geïnformeerd. Tevens wordt de Minister van Binnenlandse Zaken via het Nationaal CrisisCentrum (NCC) geïnformeerd. Als er zaken door de gemeente geregeld moeten worden, zoals opvang of registratie dan wordt het Gemeentelijk Rampenmanagementteam (GRMT) bijeen geroepen.
Bij GRIP 3 wordt het Gemeentelijk Beleidsteam (GBT) ingesteld. Indien eerder het gemeentelijk kernteam als actief was, wordt dit omgevormd tot het GBT. Het GBT staat onder directe aansturing van de burgemeester.quote:
gelukkig zijn er tientallen cameraploegen aanwezigquote:
Ik zal wat as hun kant op sturen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 23:23 schreef Katlaah het volgende:
[..]
Ja joh, je komt ze ook overal tegen![]()
En mensen zoals Albert Verlinde en Matthijs van Nieuwkerk die het lekker gaan opjutten.quote:Op vrijdag 21 september 2012 23:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Mensen die hun leven laten beïnvloeden door sociale media.
Halfuurtje vliegenquote:Op vrijdag 21 september 2012 23:22 schreef STING het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Wist niet dat die op zulke grote afstanden werden ingezet.
Dacht dat die wat meer regionaal zou zijn
ik heb me vermaakt hoor, heus niet de eerste keer dat ik het tegen de ME opneemquote:Op vrijdag 21 september 2012 23:22 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Wehe GrunnigsTrots wordt dubbel gebashed.
Dankjewel voor de uitleg.quote:Op vrijdag 21 september 2012 23:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bij GRIP 3 wordt het Gemeentelijk Beleidsteam (GBT) ingesteld. Indien eerder het gemeentelijk kernteam als actief was, wordt dit omgevormd tot het GBT. Het GBT staat onder directe aansturing van de burgemeester.
Van GRIP 3 is sprake wanneer het incident hoge impact heeft (denk aan de Turkish Airlines vliegtuigcrash) en bestuurlijke leiding vereist. Criterium hiervoor is het welzijn van (grote) groepen mensen, echter wel binnen de gemeentegrenzen.
Directe aanleiding voor GRIP 3 is activering van het sirenenet.
Mot ik wakker worden of kan ik me nog omdraaien?quote:Op vrijdag 21 september 2012 23:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik zal wat as hun kant op sturen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |