Hij vindt het niet eerlijk.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:52 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Waarom? Welke zin heeft dat? Doe je dat ook bij een willekeurige andere burger?
Ik had het lees niveau toch wel hoger ingeschat hier. Tjonge......quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:46 schreef HostiMeister het volgende:
Als je een jankerd bent die het vervelend vindt. "Zij wel en ik niet, boo fucking hoo". Laat die mensen toch gewoon hun werk doen.
Maar waarom zou je er wat van zeggen dan? Welke reden heb je hiervoor?quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:55 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Ik had het lees niveau toch wel hoger ingeschat hier. Tjonge......![]()
Als je een publieke functie hebt dan zit je in een voorbeeld rol. Als je dan iemand aanspreekt of bekeurd voor iets dat niet mag dan moet je dat als BOA natuurlijk ook niet zelf gaan doen. Zo moeilijk is dit toch niet te begrijpen?quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:55 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Maar waarom zou je er wat van zeggen dan? Welke reden heb je hiervoor?
Ik doe helemaal niks. Ik heb het over TSquote:Op vrijdag 21 september 2012 10:52 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Waarom? Welke zin heeft dat? Doe je dat ook bij een willekeurige andere burger?
Met andere woorden, je vindt het niet eerlijk dat zij het wel mogen en jij niet. Janken om het janken.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:58 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Als je een publieke functie hebt dan zit je in een voorbeeld rol. Als je dan iemand aanspreekt of bekeurd voor iets dat niet mag dan moet je dat als BOA natuurlijk ook niet zelf gaan doen. Zo moeilijk is dit toch niet te begrijpen?
quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:59 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Met andere woorden, je vindt het niet eerlijk dat zij het wel mogen en jij niet. Janken om het janken.
Zucht, wil je me nu niet begrijpen of snap je het werkelijk niet?quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:59 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Met andere woorden, je vindt het niet eerlijk dat zij het wel mogen en jij niet. Janken om het janken.
Wat is daar nou weer janken aan? Lekker makkelijk om zo een discussie dood te maken zegquote:Op vrijdag 21 september 2012 10:59 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
quote:Legitimatie door de politie, toezichthouder of conducteur
U mag de politieambtenaar, toezichthouder of conducteur vragen zich te legitimeren. Dit kan bijvoorbeeld van belang zijn wanneer u een klacht over het optreden wilt indienen.
Moet ie dan maar achter je aanrennen? Zijn fiets de hele tijd in handen houden? Wat als ie iemand (terwijl hij zijn fiets aan handen heeft) iemand wil aanhouden en die zet het op een fietsen? Stel je gewoon niet zo aan joh.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:14 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Zucht, wil je me nu niet begrijpen of snap je het werkelijk niet?
Denk je eens in. Jij fietst over de stoep en er komt een BOA naar je toe gefietst. Deze BOA vraagt je ID en je ontvangt een bekeuring. Nou voor zover klopt het allemaal toch? je bent immers in overtreding en de BOA doet zijn werk.
Vervolgens zie je dat die BOA op zijn fiets stapt en de rest van zijn weg vervolgt over de stoep. Precies hetgeen waar jij net een bekeuring voor hebt gehad.
Dus wat is er aan de hand?
- Je hebt een bekeuring gekregen omdat je op de stoep fietste.
- De BOA waarvan je de bekeuring kreeg begaat dezelfde overtreding. (maar krijgt geen bekeuring van zichzelf)
En nu? Mag die BOA, die een voorbeeld functie heeft, van jouw dan zomaar verder fietsen over de stoep? Ik ben van mening van niet. Als je mensen aanspreekt op slecht gedrag dan moet je zelf dat gedrag ook niet vertonen. Doe je dat wel dat meet je met 2 maten en maak je misbruik van je macht positie vooral als je een BOA bent.
Dus zit ik hier te huilen omdat ik wil huilen... Nee! Ik breng gewoon onrecht aan het licht en vraag advies wat ik wel en niet mag doen. Ik heb het meegemaakt dat een kind van tussen de 10 en 12 jaar een bekeuring kreeg wegens het fietsen op de stoep, precies dit voorbeeld.
Inmiddels heb ik begrepen dat ik in het publiek mag filmen, das mooi daarmee kan ik dergelijke zaken eens vastleggen. Daarnaast heb ik inmiddels ook begrepen dat als ik een BOA benader dat ik zijn of haar ID mag vragen en mag noteren. Hiermee heb ik dus voldoende op een klacht in te dienen. Thats all i want to do.
Als je je niet kan vinden in het vraagstuk van de TS, wat doe je hier dan? Beetje lopen schoppen? Je verschilt duidelijk van mening en het lukt je niet om die mening over te brengen, laat hem dan lekker.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:20 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Moet ie dan maar achter je aanrennen? Zijn fiets de hele tijd in handen houden? Wat als ie iemand (terwijl hij zijn fiets aan handen heeft) iemand wil aanhouden en die zet het op een fietsen? Stel je gewoon niet zo aan joh.
Ik heb het niet zo op mensen die ambtenaren gaan afzeiken omdat ze toevallig het ergens niet mee eens zijn. Die mensen doen immers ook maar gewoon hun werk. Werk dat belangrijk is om de samenleving enigszins draaiende te houden. Dat het niet leuk is kan ik begrijpen, maar het is een noodzakelijk kwaad, deal with it.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:23 schreef Skaai het volgende:
[..]
Als je je niet kan vinden in het vraagstuk van de TS, wat doe je hier dan? Beetje lopen schoppen? Je verschilt duidelijk van mening en het lukt je niet om die mening over te brengen, laat hem dan lekker.
Come on.
Je hebt afzeiken en een oogje er op houden. Dat laatste kun je ook zien als een noodzakelijk kwaad, onder het mom van 'wie controleert de controleur?'. Macht corrumpeert, en het kan geen kwaad als de controleur in kwestie iets van een hete adem in z'n nek voelt met en daarmee een extra motivatie heeft om zich goed te gedragen. Vandaar dat ik ook een voorstander ben van het aan de schandpaal nagelen van echt regelrecht wangedrag. In een verlaten bosje plassen door een motoragent hoort daar trouwens niet bij en ik vind het kinderachtig om daar filmpjes van te maken.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:25 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik heb het niet zo op mensen die ambtenaren gaan afzeiken omdat ze toevallig het ergens niet mee eens zijn. Die mensen doen immers ook maar gewoon hun werk. Werk dat belangrijk is om de samenleving enigszins draaiende te houden. Dat het niet leuk is kan ik begrijpen, maar het is een noodzakelijk kwaad, deal with it.
Dat standpunt boeit mij dus totaal weer niet. Ik snap heel goed wat je bedoeld, maar ik vind dat niet relevant. Een BOA of politieagent heeft een voorbeeld functie en als ze het verkeerde voorbeeld geven moeten ze daarop worden aangesproken. Dat doen ze zelf immers ook, dat is hun rol in de samenleving.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:25 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik heb het niet zo op mensen die ambtenaren gaan afzeiken omdat ze toevallig het ergens niet mee eens zijn. Die mensen doen immers ook maar gewoon hun werk. Werk dat belangrijk is om de samenleving enigszins draaiende te houden. Dat het niet leuk is kan ik begrijpen, maar het is een noodzakelijk kwaad, deal with it.
Prima joh, als jij heel veel energie hieraan wilt besteden om uiteindelijk toch nul op het rekest te krijgen moet je dat vooral doen. Denken dat er 'koppen gaan rollen'quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:32 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Dat standpunt boeit mij dus totaal weer niet. Ik snap heel goed wat je bedoeld, maar ik vind dat niet relevant. Een BOA of politieagent heeft een voorbeeld functie en als ze het verkeerde voorbeeld geven moeten ze daarop worden aangesproken. Dat doen ze zelf immers ook, dat is hun rol in de samenleving.
Maar goed ik heb nu voldoende informatie om mee aan de slag te gaan en ik denk dat er koppen gaan rollen van enkele BOA`s mbt hun gedrag. Atans das mijn hoop want deze mensen waar ik het over heb zijn hun rol als controlerend iemand en corrigerend iemand absoluut niet waard.
Edit:
En inderdaad het is wat hierboven ook gezegd wordt ik hou slecht een oogje in het zeil. Ik ga natuurlijk niet zomaar BOA`s dwars zitten, dat zou nergens op slaan.
als dat niet belangrijk is hoeven ze er natuurlijk ook geen bekeuringen om uit te schrijven.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:38 schreef padlarf het volgende:
[..]
Prima joh, als jij heel veel energie hieraan wilt besteden om uiteindelijk toch nul op het rekest te krijgen moet je dat vooral doen. Denken dat er 'koppen gaan rollen'Het gaat om fietsen op de stoep!
Idem hier, vandaar de motivatie voor de vraag op het forum. Wil gewoon weten tot hoever ik mag gaan tegen zo`n BOA die me een grote bek geeft.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:40 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
als dat niet belangrijk is hoeven ze er natuurlijk ook geen bekeuringen om uit te schrijven.
Overigens denk ik dat het aanspreken ook zinloos is. Ik heb het tot nu toe een keer of drie gedaan en drie keer een grote bek teruggekregen.
Is dus gewoon wraak?quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:42 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Idem hier, vandaar de motivatie voor de vraag op het forum. Wil gewoon weten tot hoever ik mag gaan tegen zo`n BOA die me een grote bek geeft.
Nee, voorkomen dat iemand misbruik maakt van zijn machtspositie. Is niks mis mee in mijn ogen.quote:
Nee want daarvoor moet ik zelf een bekeuring krijgen. En daar heb ik het niet over. Ik heb het over het aanspreken van een BOA op zijn gedrag. Uiteraard alleen als deze anderen erop heeft veroordeeld met een bekeuring.quote:
Protestfoto's maken, op een affiche hangen en ze op die manier belachelijk maken?quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:26 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Ik erger me de laatste tijd verschrikkelijk aan de verschillende BOA`s in mijn buurt. Ik zie ze bijna altijd alleen maar bekeuringen uitdelen en voor de rest voegen ze niets toe aan de algemene veiligheid. Kleine kinderen die op de stoep fietsen, een auto die even iets raars doet omdat het moet en hup er staat alweer een BOA bij met een bekeuring. Het is echt van de zotte!
Maar wat ik me het meeste aan erger is dat de BOA`s zelf de regels aan hun laars lappen. Ze begaan zelf diverse overtredingen waar ze andere mensen wel voor bekeuren. Neem het fietsen, een klein kind krijgt een bekeuring maar beide BOA`s fietsen zelf ook fijn op het voetpad. Das nou niet bepaald een goed voorbeeld geven en das niet bepaald eerlijk tegenover het kleine kind. De BOA`s denken dus boven de wet te staan, maar dat klopt totaal niet. Vooral niet toen ik het ging nazoeken op internet.
Ik vraag me af wat ik hieraan kan doen. Ik heb een grote mond en spreek met gemak een BOA aan op wangedrag. Uiteraard met discussie en het dreigen tot arrestatie als gevolg. Gisteren toevallig 2 BOA`s aangesproken over het fietsen op de stoep. Ik kreeg te horen dat ik niet zo`n grote bek moest hebben terwijl ik netjes vroeg waarom het wel mochten en wij als burgers niet. Ben toen weggegaan voordat de discussie uit de hand liep want ik reageer agressief op BOA`s die dreigen.
Afijn, wat zijn jullie ervaringen en hoe spreken jullie een BOA aan? En hoe ver mag je precies gaan als je een BOA aanspreekt? Ik ben bereid tot het noteren van identiteitsgegevens en het maken van foto`s en dan een klacht indienen. Maar mag dit bijvoorbeeld?
Graag jullie mening of ervaring!
PS Ik hoop dat dit het juiste topic is.
Ik snap nog steeds niet zo goed waarom jij zo nodig de 'moraalridder' uit wilt hangen. Maar goed, dat is natuurlijk op geen enkele manier een vereiste. Ik hoop voor je dat je niet gewoon je tijd en energie verspilt.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:09 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Nee want daarvoor moet ik zelf een bekeuring krijgen. En daar heb ik het niet over. Ik heb het over het aanspreken van een BOA op zijn gedrag. Uiteraard alleen als deze anderen erop heeft veroordeeld met een bekeuring.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |