Chuck-N0rr1s | donderdag 20 september 2012 @ 21:31 |
![]() Welkom in het topic waar je alle vragen kunt stellen met betrekking tot eenvoudig onderhoud aan je auto. Schaam je er niet voor als je niet weet waar een bepaald lampje voor dient en weerhoud je er niet van te vragen waar je die krik nou precies moet plaatsen om je auto op te tillen. ![]() "Nou, dat is heel simpel. Je moet er af en toe wel wat benzine in gooien." "Ik zou dat blauwe draadje niet aan dat rode draadje vastmaken." ![]() Autobandenmarkt.nl Auto-onderdelen.com H-base Mijngarage.nl Onderdelenzoeker.nl ![]() Autoradio installeren. Hoe werkt een differentieel Trillend stuur bij lage snelheden + tips bandenboer [remmen] Rood waarschuwingslampje brandt Zelf remschijven + blokken vervangen, speciaal gereedschap? Multimeter gebruiken/electrische problemen opsporen Manual -> Hoe vervang ik een hoofdremcylinder Het grote autopoets- en -wastopic #1 Uitleg en informatie over OBD-Codes Na veler verzoek!!, een deel 5 ![]() | |
NoBody122 | donderdag 20 september 2012 @ 22:18 |
Ook hier weer present ![]() | |
Djurres | vrijdag 21 september 2012 @ 13:57 |
Just to be sure, omdat het een korte vraag is. Morgen ga ik motorblok swappen van mn caddy. Van 1.6D naar 1.6TD, veel verandering, nee, maar, heb ik alles? Motorblok + koppeling + bak + motorsteunen, Koelvloeistof, Olie+filtertje, Brandstof filter, Downpipe van turbo, schakelrevisiesetje En, ontluchten, gewoon een kwestie van loshalen bij de verstuivers, even doorstarten totdat ze "overstromen" en dan weer dichtdraaien? | |
JohnB52 | vrijdag 21 september 2012 @ 14:01 |
Waterpomp/thermostaat? | |
Djurres | vrijdag 21 september 2012 @ 14:05 |
Blok is verder kompleet en heeft net een nieuwe wpomp, distri en multi, thermostaat is ook goed. Gaat me meer om inbouw dingen e.d | |
JohnB52 | vrijdag 21 september 2012 @ 15:10 |
Wat is het verschil tussen die 2 blokken? En waarom de ombouw? Oude blok stuk? Gewoon uit nieuwsgierigheid. Nu maar hopen dat kabelboom ook past? | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 21 september 2012 @ 15:15 |
Nee zo ontlucht je niet. Als er een pomp in de tank zit. Een paar keer op het contact. Anders met een balkje boel ontluchte n. Denk je ook aan computers en startblokken ed? | |
FAUSTINO | vrijdag 21 september 2012 @ 18:22 |
Een vraag, Is het normaal dat een FSO Prima bij hogere snelheden zoveel herrie maakt dat elkaar spreken in de auto bijna onmogelijk is? Had er al wel wat overgelezen wil het graag zeker weten of het normaal is auto gaat namelijk mee naar het buitenland... | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 21 september 2012 @ 18:22 |
kun je beter een eigenaar vragen ![]() ![]() | |
FAUSTINO | vrijdag 21 september 2012 @ 18:26 |
De vorige eigenaar gaf aan dat het normaal was echter vanwege de lage prijs [50 euro en een zak pepernoten] ga ik hem niet op zijn woorden geloven. Rijd schakelt verder goed alleen bij snelheden boven de 110 dan word het echt wel heel erg... | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 21 september 2012 @ 18:33 |
tja voor dat geld kun en mag je imho niet veel verwachten ![]() | |
2cv | vrijdag 21 september 2012 @ 19:05 |
Wat voor motor ligt er in ? Lengtegeplaatst dieselblok van ... uhm ... 1905cc ? ![]() | |
FAUSTINO | vrijdag 21 september 2012 @ 19:08 |
Is maar een 1.4 benzineblokje wat erin ligt 1398cc is het. | |
2cv | vrijdag 21 september 2012 @ 19:09 |
Jammer. | |
FAUSTINO | vrijdag 21 september 2012 @ 19:10 |
Hoezo jammer? | |
2cv | vrijdag 21 september 2012 @ 19:11 |
Als het een lengtegeplaatst 1905cc dieselmotor was geweest was het een BX-motor geweest ![]() | |
FAUSTINO | vrijdag 21 september 2012 @ 19:14 |
Dit is een Rover blok wat erin ligt zoals ik al zei rijd prima alleen maakt bij hogere snelheden een achterlijk veel herrie. Is trouwens niet van mij. Maatje heeft hem gekregen als afscheidskadootje ![]() | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 21 september 2012 @ 19:30 |
doel jij niet op een DW8 motor? ![]() | |
2cv | vrijdag 21 september 2012 @ 19:35 |
Nope. Die is nooit in de BX geleverd. | |
JohnB52 | vrijdag 21 september 2012 @ 19:39 |
Goedkope grafkist zeg ;-) | |
FAUSTINO | vrijdag 21 september 2012 @ 19:41 |
Beter dan met een ezel en een houten karretje je boodschappen doen en goedkoper dan een vliegticket ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 21 september 2012 @ 19:43 |
http://m.autoweek.nl/autotest.php?id=487/fso-prima-14-gli De Pool produceert bij fel optrekken, en dat doen sportieve rijders, een bulk herrie die we in jaren niet meegemaakt hebben. ’103 pk’ klinkt mooi op papier. In de praktijk, in deze FSO, doet het pijn aan de oren. Het deed denken aan een rally-auto als het vermogen van deze FSO wordt aangesproken.Op constante snelheid gaat ’t nog, maar wie op de teller 130 kruist, en dat zijn 125 kilometers in het echt, krijgt 78 helse decibellen voor z’n kie... eh, trommelvliezen. En dat is onaangenaam veel, want je wordt er doodmoe van. | |
FAUSTINO | vrijdag 21 september 2012 @ 19:44 |
Ik weet hoe een rallywagen klinkt dit klinkt meer als een oude Kamaz waar de uitlaat vanaf is gerot en de hele tijd in de 2 in de toeren blijft hangen terwijl er vlaamse gaai klem zit tussen de ruitenwissers. | |
JohnB52 | vrijdag 21 september 2012 @ 19:48 |
Lees mn post nog es, heb m geedit | |
FAUSTINO | vrijdag 21 september 2012 @ 19:48 |
Had ik eerder al gelezen... | |
Djurres | vrijdag 21 september 2012 @ 20:34 |
Zit geen pomp in de tank, ik ga van een 1.6D naar een 1.6 TD, waarom, omdat 1.6D te traag is, komt in een VW Caddy, daarbij, ontluchten met een balkje? Ik heb toch een mechanische dieselpomp die tevens ook dient als opvoerpomp? Of zit ik hier nu mis? Verder, kabelboom is t zelfde en heeft geen ECU omdat pompverstuiver ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 21 september 2012 @ 20:49 |
BalGje | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 21 september 2012 @ 23:54 |
dan pompen tot het balgje hard is en een 1.6TD is geen pompverstuiver ![]() | |
Djurres | zaterdag 22 september 2012 @ 08:47 |
Net even aan het zoeken geweest.. Ik verwar mijn 1.6D met mijn 1.6TD. TD heeft een inspuitpomp, 1.6 is een pompverstuiver. Verder heb ik ook informatie gevonden voor de rest v/d inbouwe zoals afstellen inspuitpomp e.d. Thanks voor de hulp all. | |
JohnB52 | zaterdag 22 september 2012 @ 10:11 |
Laat je nog weten als t gelukt is? En fotos natuurlijk! | |
JohnB52 | zaterdag 22 september 2012 @ 10:15 |
Ik ging van een gt17 naar een td04, en hop, 60pk erbij ;-) (en 1500 euro lichter) | |
JohnB52 | zaterdag 22 september 2012 @ 21:01 |
![]() Wat zou het herstellen hiervan kosten denken jullie. Deuk in Voorscherm en schrammen op bumper. Buurman was wat enthousiast met inparkeren :-) | |
Djurres | zaterdag 22 september 2012 @ 21:22 |
Nieuw voorschermpje op de sloop en een spotrepair, met een beetje geluk voorschermpje in kleur, en spotrepair op de bumper? 250 euri's? Even naar mijn Caddy toe, Blok is er enthousiast uitgehaald, ging allemaal heel lekker. Rustig aan alles aan t overzetten wat pas vervangen was e.d, dingen als waterpomp, dynamo, en dat soort kleine dingetjes. Nieuwe distributie eromheen gelegt en alles schoongemaakt, brandstofpomp op tijd gezet, (nog even laten afstellen als t loopt..) Nieuwe voorpijp is in bestelling, evenals nieuwe vriesstoppen, (was er 1 stuk.) Nieuwe klepdekselpakking, en een nieuw aanzuigbuisje + lfbak voor in de kadeddie. Als het een beetje mee zit gaat zaterdag het nieuwe blok er weer in, versnellingsbak zelf even uit elkaar gehad voor controle, (3e versnelling viel er wat rauw in soms), en druklagertje eventjes vervangen. Maandag ook nog even mijn koppeling overzetten, 5k oud, en dan denk ik dat het weer helemaal goed komt! Blok is in erg goede staat, alleen vies, oude blok is echt op.. maarja, dat mag ook wel na 9,5 ton. | |
JohnB52 | zaterdag 22 september 2012 @ 21:26 |
Huh 9,5 ton? Goed onderhoud gehad dan! Had op mp al scherm en bumper in kleur gezien. Iets van 200 euro. Ben alleen vergeten hoe dat bij de verzekeraar in zn werk gaat. Eerste schade met eigen auto. | |
Djurres | zaterdag 22 september 2012 @ 21:29 |
9,5 ton gelopen idd, heb geprobeert de miljoen te halen, maar mocht niet baten helaas. Zuigerveren/olieschraapveren, veel olieverbruik, klein beetje koelvloeistofgebruik, en de terugweg vanuit Belgie om het nieuwe blok op te halen, echt niet meer harder als 110 willen.. Verbruik was wel geweldig, heb dik 420km op nog geen halve tank, (ala 50 liter = volle tank..) gereden. Hopen dat het GTD blokkie ook wat zuiniger is, en aangezien ik toch niet zo'n gekke stamper ben komt dat wel goed. Nu maar is opzoek naar een goeie 5e versnelling uit een 020 versnellingsbak zodat ik een wat langere 5 heb ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Djurres op 22-09-2012 21:42:09 ] | |
ellevehC86 | zaterdag 22 september 2012 @ 21:43 |
mooie deuk, ziet er uit te tikken uit ![]() | |
JohnB52 | zaterdag 22 september 2012 @ 22:00 |
http://auto-onderdelen.ma(...)3D%3D&fta_ind=1&fs=1 In mijn kleur (als ik t goed heb) dat is goedkoper dan uitdeuken en spuiten. Zit ik nog wel mee dat mijn bumper helemaal is gespoten, en van deze niet die "balk" Wie weet hoe dat gaat met de verzekering? | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 22 september 2012 @ 22:45 |
nieuw zijscherm, herstellen+ spuiten bumper en uitspuiten op motorkap en deur, gaat snel over de 1500 euro | |
JohnB52 | zaterdag 22 september 2012 @ 22:49 |
Maandag t schadeformulier maar inleveren bij de verzekeraar. Hun kunnen mij wel vertellen hoe verder. Nu even op schadegarant.nl verder lezen | |
JohnB52 | maandag 24 september 2012 @ 13:43 |
600 euro schade ex btw. | |
JohnB52 | maandag 24 september 2012 @ 19:18 |
wat is jullie advies? De bumper word dan gedeeltelijk gespoten en n nieuw scherm er op. Dat is wat ze zeiden bij Care schadeservice (Middelburg) Voor ±90 euro kan ik ook op marktplaats een 2dehands scherm vinden en die er zelf op zetten. De bumper neem ik dan maar even voor lief, een bumper waarbij het stuk waar je nu de schade op ziet, ook in kleur gespoten is, kan ik moeilijk vinden. [ Bericht 0% gewijzigd door JohnB52 op 24-09-2012 21:49:45 ] | |
Chuck-N0rr1s | maandag 24 september 2012 @ 19:33 |
wie betaald? | |
JohnB52 | maandag 24 september 2012 @ 19:39 |
Verzekeraar van de tegenpartij. Ik mag kiezen: schade laten repareren bij erkend schadeherstelbedrijf Geld op mijn eigen rekening en zelf voor de reparatie zorgen. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 24 september 2012 @ 19:41 |
gezien het kleine verschil zou ik het laten maken nij schade herstel bedrijf | |
JohnB52 | maandag 24 september 2012 @ 21:49 |
Oeps, typfout, scherm kan ik voor 90 euro kopen, dus geen gering verschil... | |
Chuck-N0rr1s | maandag 24 september 2012 @ 21:50 |
dat scheelt nog al met 750 ![]() | |
JohnB52 | maandag 24 september 2012 @ 21:57 |
Ja vind ik ook, net nog n vraag geplaatst op onderdelenzoeker.nl , en morgen/woensdag ff langs de slopen hier. | |
#ANONIEM | donderdag 27 september 2012 @ 13:54 |
Hmzz..V70 10v uit '99 hier..G3. Soms met starten loopt ie op 4 cylinders,bobine,bougiekabels en bougies zijn nieuw,rotor en verdelerkap zien er goed uit...lekkende,vervuilde benzine injector? Is alleen na start,na een minuutje is alles weer op 5 cylinders,connectors op de injectors zien er goed uit,geen corrosie. G3 dus start op benzine en naderhand op eigen injectoren G3...lijkt me dat ik het daar moet zoeken? | |
2cv | woensdag 3 oktober 2012 @ 22:43 |
Wat voor koelvloeistof gaat er in een Toyota Aygo (datum eerste toelating 17 augustus 2007) met een driecilinder benzinemotor van 998cc ? En hoe ontlucht je het ding ? Gaat dat automagisch of heeft het ding ontluchtingspunten ? | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 4 oktober 2012 @ 07:09 |
Rood en gaat automatisch | |
2cv | donderdag 4 oktober 2012 @ 11:08 |
Echt knalrood ? Of is dat hetzelfde als roze ? | |
admiraal_anaal | donderdag 4 oktober 2012 @ 11:22 |
Chuck-N0rr1s het probleem met de Fiat Bravo is opgelost. Had gadklephuis schoongemaakt, haalde niks uit. Eindelijk zo gefrustreerd dat ik van plan was ALLES te vervangen voor nieuw wat het evt kon zijn en te beginnen met het gasklephuis ![]() Nieuwe gekocht en geplaatst en nu werkt het dus wel perfect en slaat de motor niet meer uit ![]() Nu alleen nog even de verwarming fixen want op een of andere manier krijg ik alleen af en toe warme lucht en niet constant | |
2cv | donderdag 4 oktober 2012 @ 11:24 |
Koelvloeistof bijvullen. | |
admiraal_anaal | donderdag 4 oktober 2012 @ 11:30 |
Dan komen we bij het probleem ![]() ![]() | |
2cv | donderdag 4 oktober 2012 @ 12:53 |
Al ontlucht ? Of druk op het systeem laten zetten om zo te testen op lekkage ? | |
JohnB52 | donderdag 4 oktober 2012 @ 13:00 |
Dat van die KVS heb ik al eens vaker gehoord bij fiat-groep auto's. Volgens mij niet iets om je zorgen over te maken? | |
admiraal_anaal | donderdag 4 oktober 2012 @ 13:04 |
![]() | |
admiraal_anaal | donderdag 4 oktober 2012 @ 13:06 |
Zorgen maak ik me niet idd want gezien ie stabiel blijft op het minimale streepje kan ie de motor koelen. Alleen wil ik mijn laatste probleem oplossen en dat is dat ik warme lucht wil hebben uit de verwarming (constant en niet af en toe ![]() | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 4 oktober 2012 @ 19:14 |
zelfde ![]() | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 4 oktober 2012 @ 19:15 |
Mooi dat je het gevonden hebt. Heb je toch de kosten niet extreem hoog gehad ![]() | |
2cv | donderdag 4 oktober 2012 @ 19:26 |
Merci ! ![]() | |
JohnB52 | zaterdag 6 oktober 2012 @ 00:50 |
Zo, uiteindelijke schaderapport is binnen, had m naar mn vaste garage gebracht, en afspraak met expert gemaakt. Wat denk je, belt de expert op naar mn vaste garage, vraagt wat er stuk is, en kwartier later komt t rapport binnen, man zat in amstelveen en had geen zin om naar middelburg te komen! Wat was er stuk volgens mn garage: koplamp, scherm, band en bumper, totale herstelkosten zijn 1082,26 Daarvan krijg ik 1030,59 op mn rekening, want na herstel is mn auto 42,70 meer waard... Dus ik ben niet ontevreden eigenlijk ![]() Wat ga ik herstellen: koplamp (vervangen door H7) scherm uitdeuken of op de sloop 2e hands, schokbrekers, veren en de uitlaatlijn, behalve de katalysator, die is me net iets te duur. Heeft iemand nog tips waar de schokbrekers en uitlaat te bestellen? Winparts heb ik goede ervaringen mee. | |
vannelle | zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:56 |
Dat soort zaken, ook de veren, kun je best proberen via www.onderdelenlijn.nl te kopen. Heb daar zelf goede ervaringen mee en redelijke prijzen, soms zelfs goedkoop. Je moet alleen de aanbiedingen even afwachten tot je er meerdere hebt, sommigen vragen echt de hoofdprijs. Prijsverschillen zijn nogal groot zeg maar. | |
Geelman | zondag 7 oktober 2012 @ 20:47 |
Vervangen van: - D-riem - Waterpomp - KVS - Spanrollen Bij een VW Golf II 1.3 NZ, wat zullen de kosten daarvan ongeveer zijn? | |
Chuck-N0rr1s | zondag 7 oktober 2012 @ 21:53 |
http://www.mijngarage.nl/index.php?pageID=10&productID=32#step1 | |
FalleNk810i | zondag 7 oktober 2012 @ 23:02 |
Heeft geen spanrol, de waterpomp is de spanner;) | |
Geelman | zondag 7 oktober 2012 @ 23:20 |
Alleen snaar + pomp + kvs = klaar? Mijn garage zegt ¤212,- incl. pomp. | |
vannelle | zondag 7 oktober 2012 @ 23:33 |
incl. montage? | |
Geelman | zondag 7 oktober 2012 @ 23:49 |
Ik neem aan van wel? | |
vannelle | maandag 8 oktober 2012 @ 00:04 |
Zou het even navragen, belangrijk verschil. Als het incl. montage is zou ik het doen, voor dat geld kan je zelf niet gaan lopen klooien | |
Djurres | maandag 8 oktober 2012 @ 00:06 |
Mocht het ex zijn, wil ik ook wel kijken of ik wat voor je kan betekenen. | |
FalleNk810i | maandag 8 oktober 2012 @ 11:00 |
Mag hopen van wel, anders wordt je aardig afgezet voor dat bedrag haha. | |
Turquaz52 | woensdag 10 oktober 2012 @ 07:46 |
200 voor een mk2 1.3 driem wissel is een mooie prijs. Laat gelijk de olie en filters wisselen, bn je hooguit 5tientjes meer kwijt ![]() | |
lezut | zondag 21 oktober 2012 @ 16:28 |
De koppeling van m'n auto joelt nogal, vooral als ik hem intrap, ik vermoed dat de drukgroep z'n beste tijd wel gehad heeft... maar wat gebeurt er als ik er mee doorrijdt, kan die er dan in één keer uitklappen? | |
admiraal_anaal | zondag 21 oktober 2012 @ 16:31 |
Is het veel werk om enkel de koppakking en waterpomp te vervangen van een Fiat Bravo? | |
FalleNk810i | zondag 21 oktober 2012 @ 16:32 |
Ja, ben je wel ff mee bezig | |
jitzzzze | zondag 21 oktober 2012 @ 16:36 |
Waterpomp zal vast aan je distributieriem zitten en die moet op tijd lopen. En dat is niet echt een klusje voor de doe het zelver, tenzij je echt weet waar je mee bezig bent. Koppakking geen flauw idee. | |
Erasmo | zondag 21 oktober 2012 @ 17:18 |
Mijn BX moet binnenkort naar de apk maar de snelheidsmeter is kaduuk. Nu heb ik begrepen dat dat geen afkeurpunt meter is mits je ook een navigatiesysteem hebt wat ook de snelheid aangeeft. Moet je die de hele apk in de auto houden of hoef je hem alleen maar te laten zien? Aangezien ik daar nu mijn telefoon voor gebruik zou dat eerste niet handig zijn ![]() | |
densmee | zondag 21 oktober 2012 @ 22:34 |
Hij zal aanwezig moeten zijn inderdaad voor als er een steekproef komt | |
2cv | zondag 21 oktober 2012 @ 23:56 |
Ik heb het voor elkaar gekregen om zonder ook maar iets te demonteren behalve de kabel zelf de kabel te vervangen. En zelfs als de paddestoel er uit moet is het nog een klusje van niets. | |
2cv | maandag 22 oktober 2012 @ 00:06 |
Hoeveel liter koelvloeistof gaat er trouwens in een Toyota Aygo met een 1 liter (998cc) 3-pits benzinemotor ? Laatst haalde ik er 2 uit en stopte ik er 2 weer terug in. | |
Erasmo | maandag 22 oktober 2012 @ 00:49 |
Ok dat wordt een tomtommetje regelen dus ![]() Heb nog steeds geen passende kabel kunnen vinden... Staat dat niet in het instructieboekje? | |
2cv | maandag 22 oktober 2012 @ 00:57 |
Is het een type 1 of type 2/3 ? En er zit geen boekje meer bij die kar ![]() | |
Kadooosh | maandag 22 oktober 2012 @ 06:59 |
Zit te twijfelen om mijn bougies te vervangen, vorig jaar zei de ANWB dat ik het deze winter zo ongeveer moet doen. Rij nu zelf 2 jaar ermee en heb geen idee wanneer ze vervangen zijn. Heb zo'n 15k gereden sindsdien. Zijn er dingen die je kan merken zodra ze vervangen moeten worden? Of kan ik ze er beter even af halen om te kijken hoe ze eruit zien? Wou deze kopen voor mijn polo 2 '90, schijnt beter te zijn dan de standard bougies. http://www.ebay.nl/itm/4-(...)c36ca8#ht_2288wt_952 Wat bedoelen ze hier mee? Het is niet plug en play ![]() | |
Erasmo | maandag 22 oktober 2012 @ 12:38 |
Dat is de afstand tussen het lipje en de bougie. Type 2/3. | |
ellevehC86 | maandag 22 oktober 2012 @ 13:17 |
![]() in dit geval is 1 tot 1,1 mm de afstand ![]() | |
ellevehC86 | maandag 22 oktober 2012 @ 13:21 |
![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 22 oktober 2012 @ 18:09 |
4 liter SP12 (rood) | |
Kadooosh | maandag 22 oktober 2012 @ 18:12 |
Maar dat hoeft dus niet bij de bovenste bougies? Deze heeft er 3 namelijk Heb ze maar besteld, lees veel goeie dingen over die NGK BP6ET [ Bericht 4% gewijzigd door Kadooosh op 22-10-2012 18:49:56 ] | |
2cv | maandag 22 oktober 2012 @ 22:45 |
Vreemd. Hoe krijg je het er allemaal uit ? Ik heb de slangen naar de radiator los gemaakt. | |
2cv | maandag 22 oktober 2012 @ 22:46 |
Kan je dat ook niet bij een goede automaterialenzaak of de dealer krijgen ? Misschien kan ik je helpen, maar dan moet ik weten wat voor blok er in je BX woont enzo ... | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:31 |
zit een stop in het blok en radiateur dop los | |
2cv | dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:17 |
Oh, dan moet ik die stop eens op gaan zoeken. Radiateurdop bovenop was los overigens. | |
JohnB52 | dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:26 |
Ik wil de schokbrekers van de 206 gaan vervangen, voor en achter, Voor voor kwam ik dit tegen: http://auto-onderdelen.ma(...)8%3D&fta_ind=37&fs=1 Dit is een complete poot. 2 stuks kosten 300¤ incl verzenden. Wat vinden jullie? Kan iemand helpen? Wat heb ik nodig bij winparts.nl om dezelfde set samen te stellen? | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:40 |
@John Schokdemper Veer Top lager stoot hoes, vuilaf dekhoes centrale moer, veer spanner gereedschap | |
densmee | zondag 28 oktober 2012 @ 08:25 |
Hee sjuk norrit moet er in dat achterste dif van de kangoo gewoon 80 w90 of moet daar een of ander vloeibaar goud in? | |
jitzzzze | zondag 28 oktober 2012 @ 08:34 |
Zie ook: http://www.kroon-oil.com/nl/ Bijna alle grote olieboeren hebben zo'n tool. Of je belt een dealer. | |
densmee | zondag 28 oktober 2012 @ 10:52 |
ik hoor het liever van de renault specialist zelf, omdat het een nogal gevoelig en duur onderdeel is | |
jitzzzze | zondag 28 oktober 2012 @ 11:04 |
Jouw auto, jouw feestje 14.gif | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 oktober 2012 @ 11:44 |
75W80 | |
JohnB52 | zondag 28 oktober 2012 @ 11:47 |
Werkt Chuck dan bij de renault specialist? | |
densmee | zondag 28 oktober 2012 @ 11:51 |
heeft gewerkt | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 oktober 2012 @ 11:52 |
ex Renault dealer monteur, was daar Co tech ( hoogste niveau van uit de importeur mogelijk) | |
JohnB52 | zondag 28 oktober 2012 @ 11:54 |
Maar nu een lone ranger bij de wegenwacht, toch? | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 oktober 2012 @ 11:58 |
![]() | |
JohnB52 | zondag 28 oktober 2012 @ 12:06 |
Als ik je nodig heb, bel ik je wel ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 oktober 2012 @ 13:15 |
![]() | |
JohnB52 | zondag 28 oktober 2012 @ 16:50 |
Voor degene die Chuck lastig willen vallen: hier is t nummer van zijn assistente 088 2692 888 | |
2cv | zondag 28 oktober 2012 @ 20:40 |
Waar zit die stop in het blok ? Het zit me dwars. Echt rampzalig zal het niet zijn, maar ik wil gewoon alle koelvloeistof ververst hebben. En wat voor koelmeuk hoort er volgens jou in een BX diesel zonder turbo ? De algemene tendens is 'maakt niet uit, als het maar geen groene is want dan kan je zien of het ding LHM of koelvloeistof lekt'. Ik giet er zelf roze in. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 oktober 2012 @ 21:32 |
XU motor denk ik ? Ik gooi er geel in betreft koelwater, als er geen stop in zit (kan zowel voor zijde als achterzijde zijn), dan kan het niet, of je moet een vriesstop zien te krijgen ![]() gewoon de slang los, je krijgt er toch nooit echt alles uit, of je moet het blok uit mekaar halen ![]() | |
2cv | zondag 28 oktober 2012 @ 21:44 |
Ik heb er 2 liter uit gekregen terwijl er 4 liter in zit. Vind ik vrij matig. En volgens jou zat er nog ergens een stop. Van vriesstoppen blijf ik af. Wellicht de brug laten zakken met assteunen tussen achteras en de grond ? ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 oktober 2012 @ 21:46 |
meestal zit er in het blok een inbus, of een bout. maar ja je weer ook niet altijd wat ze denken, ![]() | |
2cv | zondag 28 oktober 2012 @ 21:48 |
Enig idee waar ongeveer in het blok die inbus of bout zit ? | |
Erasmo | zondag 28 oktober 2012 @ 21:49 |
Waterkoeling ![]() | |
Turquaz52 | zondag 28 oktober 2012 @ 21:59 |
Onderste radiateur slang losmaken en blazen in de reservoir.. ![]() Of auto ff laten lopen, al is het maar voor 20 sec, kan echt niks mis gaan.. ![]() | |
2cv | zondag 28 oktober 2012 @ 22:12 |
Mee eens. Al is zo'n dieselgestookte waterkoker in een BX nou echt geen wanproduct hoor ![]() Goeien tips ! Had ik zelf moeten/kunnen bedenken ![]() ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 oktober 2012 @ 22:22 |
meestal bij de middelste cilinder | |
2cv | zondag 28 oktober 2012 @ 22:37 |
Mooi, binnenkort dat ding maar weer op de brug gooien. En als ik weer iets moet doen aan dat kreng een vraagbaak regelen. | |
Turquaz52 | zondag 28 oktober 2012 @ 23:25 |
Til als je de mogelijkheid hebt ff de achteras omhoog dan.. ![]() ![]() | |
2cv | zondag 28 oktober 2012 @ 23:26 |
Het gaat om een Toyota Aygo ( ![]() ![]() | |
admiraal_anaal | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:41 |
Heeft iemand het zekeringschema van een Fiat Bravo '99? Mijn linker stadslicht doet het niet en er staat geen spanning op (lampje al vervangen voor een nieuwe) dus denk dat de zekering eruit ligt | |
Turquaz52 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:42 |
multimeten.. of spanningzoeker door elke zekering heen gaan. Als het spanningzoeker brand bij 1 vd 2 gaatjes v.d. zekering dan is de zekering kapot. | |
admiraal_anaal | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:44 |
Moet ik wel een spanningszoeker hebben ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:48 |
links voor? Waarom niet..? ![]() En spanningzoeker verkopen ze bij elk dhz-zaak en autozaken.. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:35 |
ik kijk vanavond even. Welk bouwjaar motor enz? | |
admiraal_anaal | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:36 |
1999 1.2 16v MK2 motor | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:24 |
zekering 2 of 3(interieur, of onder de motorkap afhankelijk van vin), 10Ampere, zit ook je kenteken verlichting op ![]() is de stekker niet weggebrand/ingesmolten ? | |
bokkepoot | maandag 5 november 2012 @ 22:13 |
Mijn auto maakt een iets ratelend geluid, vooral als ie stationair draait dan trilt ie ook. Wat zou het probleem kunnen zijn? Het is pas geleden begonnen, ik heb ooit de bougies al vervangen. Hij tikt ongeveer zoals deze Volgens een collega hoorde hij mijn drijfstanglagers, en zou ik mijn blok af kunnen schrijven of nog proberen de olie te verversen? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 5 november 2012 @ 22:48 |
als het inderdaad je lagers zijn kun je het blok weg mieteren of compleet reviseren | |
admiraal_anaal | maandag 5 november 2012 @ 23:40 |
Het waren 2 zekeringen, beide kanten waren uit en er werd sluiting gemaakt in het massadraad volgens mij, kostte me wel 4 zekeringen en 4 lampen voor ik op het idee van kortsluiting kwam Thanks ![]() | |
Kadooosh | donderdag 8 november 2012 @ 15:18 |
Wou net mijn bougies vervangen maar er blijft een stukje van de bougie in de kabel zitten :S. Probeerde deze eruit te pielen maar dit lukte niet, de kabel kwam zelfs even los van de stekker maar kon hem er weer terug in doen en alles werkte nog :p. Op de oude bougiekabel(zelfde type) zie ik schroefdraad waar dat stukje op zat. Kan ik die van de nieuwe er anders afschroeven? | |
Neo-- | donderdag 8 november 2012 @ 15:48 |
Dat is een optie, maar lijkt me dat de oude dan behoorlijk "vast gekoekt" zit. Lijkt me niet helemaal fris ![]() | |
Kadooosh | donderdag 8 november 2012 @ 20:17 |
Maar hoe kunnen die "dopjes" überhaupt van de bougie afkomen. Zitten nog best verse bougies op, niet geoxideerd/roest ofzo bedoel ik. En de kabel gaat er makkelijk af. Gaat om een polo 2 '90 btw. | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 8 november 2012 @ 20:30 |
kabels dan ook maar vervangen, dan zit de bovenkant van de bougie vast geroest in de bougie kabel | |
Kadooosh | donderdag 8 november 2012 @ 20:32 |
Maar het schroefdraad ziet er nog als nieuw uit. Zal zondag anders wat meer proberen. Het was trouwens bij all 4 de kabels zo. | |
Djurres | donderdag 8 november 2012 @ 22:31 |
Kabels vervangen ![]() Is niet zo duur, en dan heb je het gewoon goed. Als je in je doppen ga lopen pielen en hij raakt lek, heb je kans dat je ze alsnog moet vervangen en dat t helemaal kudt is. Zo duur zijn ze niet, en zorg dat je de bougiekabels wel op de goede cilinders terug steekt, even markeren dus ![]() | |
Kadooosh | zaterdag 17 november 2012 @ 17:33 |
Heb uiteindelijk de dopjes van de nieuwe bougies eraf geschroefd. Het lijkt eigenlijk wel alsof dit de bedoeling is. Misschien een (verkeerd?) ander type kabel? Hij rijdt in iedergeval veel beter, minder geschok en overal veel soepeler. Heeft ook meer kracht in lage toeren gekregen. Oude bougies waren ook aardig bruin. | |
Djurres | zaterdag 17 november 2012 @ 17:44 |
Kan idd zijn dat de dopjes eraf moeten hoor, Maar als je bougies al vastgekoekt zaten in de doppen zijn ze wel aan vervanging toe! | |
Kadooosh | zaterdag 17 november 2012 @ 18:50 |
Zaten niet vastgekoekt. Ik dacht misschien dat die dopjes vastgekoekt waren aan de kabel. Maar schijnbaar hoorde dit zo ![]() | |
Kadooosh | zaterdag 17 november 2012 @ 21:09 |
Oude bougies: Goeie verbranding? Wel redelijk op gebruikt. | |
skunkasaur | zondag 18 november 2012 @ 21:08 |
Grbml, Skunkasaur en de auto blijken de laatste tijd niet zo'n goede relatie te hebben. Ik heb alweer pech. Nu wordt mijn KV te warm, schiet naar 100 (110 zelfs de eerste keer dat het gebeurde) als ik harder rijd dan 60... bij stadsverkeer - en ook filerijden of stationair staan - is er niets aan de hand. Gisteren heb ik de thermostaat vervangen, probleem is nog steeds aanwezig. Radiateurfan zit compleet vast, maar dat verklaart dit probleem niet, dan zou filerijden juist een issue moeten zijn. Fan en motortje worden trouwens wel zsm vervangen. De radiateur wordt wel warm, of in ieder geval de bovenste slang wordt prima warm. Het gekke is dat hoe heet de motor ook wordt, er nergens stoom te zien is. Temperatuur fluctueert ook niet, na iets van vijf minuten zit 'ie op 90 graden, wat volgens het instructieboekje (en de vorige eigenaar) zo hoort, ook al vind ik het vrij warm... Thermostaat = goed, fan niet, maar dat leidt niet tot deze problemen. Wat kan er nog meer mis zijn? | |
Chuck-N0rr1s | zondag 18 november 2012 @ 21:10 |
Ontluchten Warm laten draaien met kachel op het tot de koelvinnen 3x heeft gedraaid op stand 2 die vin gsm vervangen dus Voor de rest de thermostaat op de juiste manier gemonteerd. | |
NoBody122 | zondag 18 november 2012 @ 21:12 |
Als je vin compleet vast zit, hoe kan hij dan niet te heet worden bij het stadsverkeer? Tussen je zinnen door lees ik trouwens dat, voor zover jij weet, de bovenste radiateurslang goed warm wordt, maar hoe zit het nou met de onderste? Radiateur kan ook verstopt zitten. | |
skunkasaur | zondag 18 november 2012 @ 21:15 |
Dat van die onderste slang bedacht ik me net pas, tijdens het typen ![]() Ik snap ook niet waarom stadsverkeer wél goed gaat... maar er is echt geen beweging in de fan te krijgen. En pas zodra ik de ring opdraai, of buiten de bebouwde kom 60 aantik, gaat de temperatuur omhoog. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 18 november 2012 @ 21:18 |
Geef eens flink gas zakte het koelwater pijl dan ook? | |
NoBody122 | zondag 18 november 2012 @ 21:18 |
Ok.. Onderste slang ook nog even controleren dan, en wat Chuck zegt ook vooral ![]() Overigens is 90 graden gewoon een normale bedrijfstemperatuur voor KVS. Het is tevens normaal dat hij die temperatuur snel haalt (bedrijfstemperatuur = minste slijtage en verbruik); daar is de thermostaat voor. | |
skunkasaur | zondag 18 november 2012 @ 21:23 |
Ga ik doen zodra ik in de buurt van de auto ben als het licht genoeg is. Moet het weer stijgen als ik het gas loslaat of bedoel je dat het opgebruikt wordt? In dat laatste geval kan ik al aangeven dat het probleem daar niet zit, het peil blijft gelijk, motor verbruikt het niet. Ook dat zal ik doen. Morgenavond even stukje rijden. Dat van de temperatuur dacht ik stiekem ook, maar een klusmaatje heeft hetzelfde type auto en er meer verstand van. Hij beweerde dat 70 graden normaal was. | |
NoBody122 | zondag 18 november 2012 @ 21:26 |
Het hangt er wel een beetje vanaf waar de KVS-temperatuurvoeler precies zit. Bij de meeste auto's is 90 graden in ieder geval de streeftemperatuur, en bij de bussen waar ik in rij (Connexxion) is dat zelfs tussen de 90-100 graden. | |
skunkasaur | zondag 18 november 2012 @ 21:28 |
Ha, wow! Typisch. Ik had eerder een andere Golf waarbij de stoom bij 95 graden al uit het expansievat kwam, met pure onverdunde KVS in het systeem. Bij deze gaat het waarschuwingslampje bij 110 nog niet eens branden, laat staan dat er stoom is. Hoe zit dat met die bussen dan? | |
Chuck-N0rr1s | zondag 18 november 2012 @ 21:29 |
koelwater moet er na weer stijgen zakt het niet aanzienlijk (even onder de kap gas geven indien mogelijk (Vol gas)), het water moet dan echt zakken, doet het dat niet dan kan er een probleem zijn met de waterpomp | |
skunkasaur | zondag 18 november 2012 @ 21:29 |
Aaah, het móet juist zakken, check. Ga ik testen. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 18 november 2012 @ 21:31 |
yep, door de snelle toerental zuigt de pomp zeer snel zeer veel, en dat zie je in het reservoir | |
skunkasaur | zondag 18 november 2012 @ 21:32 |
Met dop erop, neem ik aan? | |
NoBody122 | zondag 18 november 2012 @ 21:32 |
Jij zoekt gewoon aparte auto's uit ![]() Proefondervindelijk ontdekt dat er op het dashboard van die bussen wat gebeurt als de KVS boven de 110 graden uit komt. | |
jitzzzze | zondag 18 november 2012 @ 21:33 |
Ja, anders komt de hete KVS je tegemoet en daar wordt men over het algemeen niet knapper van ![]() | |
skunkasaur | zondag 18 november 2012 @ 21:37 |
Goed punt, goed punt ![]()
Dat zal het zijn ![]() | |
jitzzzze | zondag 18 november 2012 @ 21:44 |
Het is algemeen bekend dat je chucks testen uitvoert met een warme motor. Tevens is het algemeen bekend dat je een KVS dop er niet af draait als je motor warm is ![]() Even diep het gas in trappen kan je doen met een koude motor, maar is niet zo best voor je blok. Beter is het om die te doen na een ritje van een km of 25/30. Dan is niet alleen je KVS warm (wat je kan zien op het metertje in je dashboard) maar het gehele motorblok. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 18 november 2012 @ 21:45 |
kan ook met koude motor ![]() | |
skunkasaur | zondag 18 november 2012 @ 21:46 |
Wat betreft die eerste wijsheid was mij dat niet bekend, dank voor de toevoeging. Het tweede wist is wel, dat is een van de redenen dat ik (nog) zo enorm aantrekkelijk ben. ![]() | |
jitzzzze | zondag 18 november 2012 @ 21:46 |
Zie mijn toevoeging ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 18 november 2012 @ 21:47 |
dat 2de kan ik helaas nog niet bevestigen ![]() | |
skunkasaur | zondag 18 november 2012 @ 21:48 |
Sorry, ik heb geen Nederland-dekking bij de Wegenwacht ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 18 november 2012 @ 21:48 |
europa toch wel ![]() | |
skunkasaur | zondag 18 november 2012 @ 21:49 |
Ik rijd naar Duitsland over binnenweggetjes en dan ga ik de snelweg op. Zie je morgen! ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 18 november 2012 @ 21:51 |
![]() | |
skunkasaur | zondag 18 november 2012 @ 21:53 |
Ik moet morgen ook werken trouwens ![]() Toch maar upgraden naar NL dekking om de mighty Chuck te kunnen zien. Maar wie weet is het allemaal niet nodig en repareer ik dat scheurijzer gewoon zelf. ![]() | |
skunkasaur | zondag 18 november 2012 @ 22:02 |
Fuck. Ik heb gelogen ![]() ![]() | |
NoBody122 | zondag 18 november 2012 @ 22:05 |
Oh, en voor ik het vergeet; vervang ook je thermostaat. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 18 november 2012 @ 22:22 |
![]() ![]() ![]() | |
skunkasaur | zondag 18 november 2012 @ 22:28 |
![]() ![]() ![]() Maar, even mijn kennis testen. Als de thermostaat het niet doet schommelt de temperatuur bij hogere snelheden met warme motor. Tevens wordt de KVS dan erg langzaam warm. Is dat juist of onjuist? Als de radiator stuk is, wordt de temperatuur erg snel erg hoog, omdat er niet voldoende gekoeld wordt. Is dat correct of onzin? Als de waterpomp stuk is doet de verwarming het ook niet, en is de temperatuur bij hogere snelheden ook hoger. Waarheid of quatsch? Als er een leiding verstopt zit weet ik het ook allemaal niet meer. Dat is zeker de waarheid. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 18 november 2012 @ 22:32 |
Als de thermostaat defect is blijft deze meestal DICHT, soms blijven ze open staan. Als de radiateur dicht zit zal de motor idd oververhitten, zal wel even duren omdat het "normale"circuit eerst moet opwarmen, mocht je radiateur dicht zitten of je thermostaat, kachel op heet en de vin op de hoogste stand, zo creeër toch iets koeling De schoepen van de waterpomp kunnen zijn weggerot= geen koeling is zeer snel te heet, los zittende schoepen, kunnen vanaf een x toerental problemen geven, maar ook echt los zitten dat ze niet meer mee draaien. | |
theKiD | maandag 19 november 2012 @ 18:02 |
Even een kleine vraag, Ik heb een Opel Corsa 1.2 uit 2001. Daar moet nu een distributieketting vervangen van worden. Dit icm een tussenbeurt, iemand enig idee in welke richting ik moet gaan denken qua kosten? Dit wil ik gedaan hebben bij de dealer waar ik hem gekocht heb. Ik kan ook wachten tot morgenvroeg als ik hem spreek, maar ben toch best nieuwsgierig in welke prijsklasse ik moet gaan denken.. Alvast bedankt! ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 19 november 2012 @ 18:16 |
kleine 700 zonder bijzonderheden denk ik | |
theKiD | maandag 19 november 2012 @ 19:22 |
Thnx ![]() | |
JohnB52 | maandag 19 november 2012 @ 19:28 |
moet een ketting dan ook vervangen worden? | |
jitzzzze | maandag 19 november 2012 @ 19:29 |
Een corsa heeft toch een riempje? ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 19 november 2012 @ 19:31 |
![]() | |
theKiD | maandag 19 november 2012 @ 19:33 |
Het is nu idd net of er een klep of iets blijft hangen, een heel irritante ratel.. Persoonlijk zonder enige kennis van autotechniek, lijkt het me dus dat die ketting een beetje is opgerekt.. | |
Djurres | maandag 19 november 2012 @ 19:44 |
Als een klep blijft hangen dan zal die wss maar op 3 poten lopen, als hij echt blijft hangen. Ik denk eerder dat er dan klepspeling aanwezig is. Als de ketting is opgerekt wil het niet meteen zeggen dat er kleppen blijven hangen. Als dat aanwezig is dan is de synchronisatie tussen nokkenas en krukas niet goed, waardoor kleppen, vaak, te laat openen en sluiten, en er kans is dat de zuigers de kleppen raken. maw, de auto zal beroerd lopen. Tikken duid op klepspeling.. (hoeft niet altijd ofc, maar controleer dat eerst, goedkoper als de ketting vervangen, en als de ketting vervangen is en je hebt het nog....) | |
theKiD | maandag 19 november 2012 @ 19:46 |
![]() | |
Djurres | maandag 19 november 2012 @ 19:47 |
Jaja, Dat had ik gelezen ![]() Maar, puur even ter inziens dat je niet zomaar wat gaat vervangen, of laat vervangen, en het probleem nog niet opgelost is ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 19 november 2012 @ 19:48 |
het ratelen net na een start komt weg uit de ketting die klappert, een klep die een zuiger tikt maat een ander geluid ![]() | |
Djurres | maandag 19 november 2012 @ 19:48 |
Klepspeling? Niet bekend offie hydraulische stoters heeft hier ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 19 november 2012 @ 19:50 |
hydraulische rol stoters ![]() | |
Djurres | maandag 19 november 2012 @ 19:50 |
Ah, dan komt een ketting/kettinggeleider/spanner/opgerekt in de buurt. Zit meer in de VW scene! | |
Chuck-N0rr1s | maandag 19 november 2012 @ 19:51 |
dan moet je een opgerekte ketting kennen ![]() | |
theKiD | maandag 19 november 2012 @ 19:52 |
Ratelen net na de start, check! | |
Djurres | maandag 19 november 2012 @ 19:52 |
Juazeker :V Edit, dan de ketting idd! 'Waar woon je? Mooi klusje voor een zaterdag ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 19 november 2012 @ 19:52 |
dit is een Corsa C, de B en A waren riempjes van 20 min ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 19 november 2012 @ 19:54 |
geen spul voor thuis, enkel een leuke electronica storing wil ik nog wel eens doen ![]() | |
Djurres | maandag 19 november 2012 @ 19:55 |
Was meer naar TheKid gericht, mocht ie iemand voor de beun zoeken, dat meer zeg maar. Omdat goeiekoper. Verder alles qua VAG doe ik thuis, (uitlezen + reparatie), rest ligt er aan wat het is. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 19 november 2012 @ 19:57 |
legale VCDS aanwezig ? | |
Djurres | maandag 19 november 2012 @ 20:06 |
Yep, heb een ori ross tech ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 19 november 2012 @ 20:11 |
bro fist ![]() ![]() | |
Djurres | maandag 19 november 2012 @ 20:12 |
Same here ![]() | |
skunkasaur | maandag 19 november 2012 @ 22:11 |
Skunkreport. Het was te donker om te zien of het KVSpeil omlaag ging bij gasgeven... en ik kan niet onder de kap zelf het gas bedienen omdat dat eerst het luchtfilter eraf moet. Kan dat dus pas controleren als ik een maatje regel. Wel was (na vijf minuten staan nadat de motor lekker warm was) de onderste radiateurslang een stuk minder warm dan de bovenste... niet geheel koud maar zeker niet heet. | |
NoBody122 | maandag 19 november 2012 @ 23:00 |
De thermostaat is sowieso hoofdverdachte momenteel, Skunk. | |
skunkasaur | maandag 19 november 2012 @ 23:15 |
Kut. ![]() Nou, dan die ook maar vervangen. Ben ik weer een weekendje zoet. | |
theKiD | dinsdag 20 november 2012 @ 02:13 |
Die ga ik even onthouden voor volgende keer, mits Tilburg een beetje in de buurt is voor je? Auto staat nu al bij de garage. | |
Djurres | dinsdag 20 november 2012 @ 16:37 |
Beetje ver weg helaas ![]() Midden NL hier ![]() | |
Susi | maandag 26 november 2012 @ 10:20 |
Ik heb een ruim vijftienjarige Renault Clio op de kop getikt een paar maanden terug. Sinds een week begint het lampje van de automatische choke enorm te knipperen als ik mijn koppeling intrap. Als ik alleen gas geef knippert er niets, maar als ik op m'n koppeling rijd of deze laat opkomen, begint dat ding enorm te knipperen. Verder maakt de auto geen rare geluiden oid. Is het nodig om hier iemand naar te laten kijken? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 26 november 2012 @ 12:33 |
Ja | |
ikweethetookniet | maandag 26 november 2012 @ 12:36 |
Doet mijn autosleutel het nog ![]() ![]() Bartek Turek was eigenlijk al op weg naar de uitgang van de karatezaal, toen een vrouwelijke collega nog een zelfverdedigingsslag met hem wilde oefenen. Tijdens de oefening vergat Bartek dat hij zijn autosleutel al in zijn broekzak had gestopt, met alle gevolgen van dien. 'Omdat ik op weg was naar huis, zaten mijn autosleutels al in de zak van mijn karatebroek. Toen ik geveld werd, vielen mijn sleutels uit mijn zak op de grond en door een ongelukkige speling van het lot landde mijn voet keihard op de rechtopstaande sleutel. Ik denk dat zoiets een kans van één op een miljoen moet zijn', schrijft Bartek op zijn YouTubepagina. Turek bloedde nogal hevig en werd in allerijl naar de eerste hulp van het ziekenhuis gebracht, waar op de röntgenfoto's bleek hoe diep de sleutel in mijn voet stak. Gelukkig was er niets gebroken en waren er ook geen zenuwen geraakt. ![]() Wilde ik toch ff weten ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 26 november 2012 @ 12:38 |
Ff schoonmaken en proberen ![]() | |
theKiD | maandag 26 november 2012 @ 14:23 |
Dat muziekje er ook onder ![]() | |
2cv | dinsdag 27 november 2012 @ 15:38 |
Voet voorzichtig om de sleutel verwijderen. Bij voorkeur stukje voor stukje om de sleutel niet te beschadigen. | |
powerflux | dinsdag 27 november 2012 @ 18:57 |
Beetje dom voelt deze vraag, maar ik wil het weten. Een tijdje terug heb ik met een vriend de achterste krukaskeerring vervangen van m'n 340. Groot succes, koppeling ook gelijk gedaan en alles. Halverwege riep ik dat de olie er wel uit moest. Nu heb ik wat rondgebladerd op het net, want de voorste krukaskeerring is ook aan de beurt. Nergens wordt opgemerkt "stap x. laat de olie eruit lopen". Is dit dan wel noodzakelijk? mijn hersens zeggen dat die pakking er niet voor niks zit, maar het internet is zooo vaaaag... ![]() De vorige keer was verse olie wel nodig, dus heb ik er verder niet naar gevraagd, maar nu is het nog geen 1000 kilometer later. En dat is zonde. | |
2cv | dinsdag 27 november 2012 @ 19:12 |
Krukaskeerring houdt alleen olie tegen als de motor loopt omdat het dan rondgepompt wordt. 99% kans dat je die keerring er uit kan frutten zonder dat er meteen een liter olie achteraan komt. | |
powerflux | dinsdag 27 november 2012 @ 19:17 |
nice ![]() | |
2cv | dinsdag 27 november 2012 @ 19:23 |
Als je op safe wilt spelen: bakje er onder. Want er zullen wel 2 druppen uit vallen. | |
Timm-E | woensdag 28 november 2012 @ 11:21 |
Hmm de laatste tijd doet mijn rechterkoplamp een beetje raar. Als ik net wegrij brandt alleen het stadslicht, en pas na een minuut of 10 gaat het normale dimlicht aan. Lampje is dus niet kapot. Links doet het wel normaal. Wat moet ik doen? Ik weet trouwens helemaal niks van auto's... | |
Djurres | woensdag 28 november 2012 @ 11:47 |
Even de massapuntjes schoonmaken, zekeringen controleren, en de stekker checken of deze niet geoxideerd is. Ookal doet je lampje het wel na 10 minuten, vervang hem toch maar. voor dat geld kan je dat ook uitsluiten. Als je de auto aan zet, sla eens een keer op de koplamp zelf, niet te zacht natuurlijk, maar gewoon een klapje op de koplamp geven. Wil soms wel eens wat helpen. | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 28 november 2012 @ 12:40 |
naar de garage | |
JohnB52 | woensdag 28 november 2012 @ 12:58 |
+1 Omdat je zelf aangeeft helemaal niks van autos af te weten. | |
Timm-E | woensdag 28 november 2012 @ 13:21 |
Dat was ook mijn eerste idee hoor, maar misschien was zoiets zelfs voor leken makkelijk zelf te controleren :p. Kga sowieso een paar tikken tegen m'n koplamp geven! | |
JohnB52 | woensdag 28 november 2012 @ 13:23 |
Die dingen die Djurres zei kan je ook proberen. Bij e volgende vraag graag even je gegevens van de auto erbij vermelden, liefst met kenteken! | |
Susi | woensdag 28 november 2012 @ 13:43 |
Want zou het kunnen gebeuren dat m'n koppeling kapot gaat oid? | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 28 november 2012 @ 18:21 |
op dat moment wordt er een fout gevonden, en dus kenbaar gemaakt, mogelijk een missfire, maw met enige spoed uitlaten lezen | |
Susi | woensdag 28 november 2012 @ 20:11 |
Dankjewel ! Is iig al een stukje duidelijker dan mijn collega, die zei dat 'het alleen nodig is als het lampje van de olie of radiateur knipt'. | |
jitzzzze | woensdag 28 november 2012 @ 20:17 |
Onthoud dat lampjes niet voor niets aan gaan. Die gaan aan als er iets mis is, en het is verstandig om daar z.s.m. naar te (laten) kijken voordat er meer dingen stuk gaan. | |
2cv | woensdag 28 november 2012 @ 21:38 |
Koop een fatsoenlijke auto. Zoeen waarbij de bestuurder regelt welke verlichting er aan en uit gaat, niet een computer. | |
Timm-E | woensdag 28 november 2012 @ 23:06 |
Zit er een computer die dat regelt in mijn Daihatsu Sirion uit 1999? Vet! | |
Astellas | zondag 2 december 2012 @ 15:27 |
Iemand tips om een remschijf los te krijgen? Met een hamertje wezen tikken maar wil niet los ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 2 december 2012 @ 15:45 |
harder slaan | |
daNpy | zondag 2 december 2012 @ 15:47 |
Wat bedoel je met loskrijgen? Van de naaf of zijn de remblokken eraan vast gerot? | |
densmee | zondag 2 december 2012 @ 15:54 |
wel alle boutjes los? | |
Astellas | zondag 2 december 2012 @ 18:13 |
Van de naaf, lijkt alsof het is vastgeroest, aan beide kanten.. De 2 boutjes die op de schijf zitten zijn los, zit verder toch niks op? Ik heb het tot nu toe geprobeerd met een huistuinkeuken hamer, morgen een 1kg halen. Is het het slaan niet slecht voor de lagers? | |
Erasmo | zondag 2 december 2012 @ 18:15 |
Kruipolie. | |
2cv | zondag 2 december 2012 @ 19:33 |
Zit de remklauw (met blokken) er nog op ? En werkt de handrem ook op die remblokken ? En staat de auto op de handrem ? | |
Astellas | zondag 2 december 2012 @ 19:46 |
Klauw met blokken is eraf, schijf helemaal vrij. Auto staat op de handrem maar die zit op de achteras (neem ik aan). Schijf/wiel is vrij te draaien. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 2 december 2012 @ 19:50 |
gewoon slaan. tis niet je zus ![]() | |
2cv | zondag 2 december 2012 @ 20:20 |
Indien je een hekel hebt aan je zus: stel je voor dat het WEL je zus is. | |
JohnB52 | zondag 2 december 2012 @ 20:33 |
Ik sla zijn zus ook niet hoor! | |
Timm-E | maandag 3 december 2012 @ 16:01 |
Even langs garage geweest, het bleek dat de aansluiting van de lampjes helemaal verbrand was ![]() | |
Djurres | maandag 3 december 2012 @ 16:49 |
Slechte massa. | |
powerflux | maandag 3 december 2012 @ 17:38 |
dus veel weerstand op dat punt, dus veel warmte. | |
jitzzzze | maandag 3 december 2012 @ 17:50 |
Mijn achterruitverwarming doet niets meer ![]() | |
2cv | maandag 3 december 2012 @ 18:07 |
Stekkertje los ? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 3 december 2012 @ 18:11 |
massa nog goed? geen kabelbreuk in het doorvoerrubber van de achterklep ? | |
jitzzzze | maandag 3 december 2012 @ 18:12 |
Kan, maar zomaar ineens? Vorige week deed ie het natuurlijk nog ![]() Het is ook niet zo dat ik hem heel erg nodig heb, maar het schijnt een APK controlepunt te zijn heb ik me laten vertellen ![]() | |
jitzzzze | maandag 3 december 2012 @ 18:12 |
Eeuh, hoe kom ik daar achter? ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 3 december 2012 @ 18:14 |
rubber los halen en dan ff kijken ![]() | |
jitzzzze | maandag 3 december 2012 @ 18:15 |
![]() ![]() Maar daar zal niet de massa wonen, of wel? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 3 december 2012 @ 18:16 |
de massa kabel zal er wel door lopen, net als de plus | |
jitzzzze | maandag 3 december 2012 @ 18:17 |
dat is dan ook wel weer zo. | |
2cv | maandag 3 december 2012 @ 18:18 |
Het kan ![]() | |
jitzzzze | maandag 3 december 2012 @ 18:21 |
Toch maar eens die plastic kap van de kofferdeksel af trekken. Maar is het inderdaad een APK punt, of maakt het geen reet uit? | |
2cv | maandag 3 december 2012 @ 18:23 |
Geen idee of het APK is. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 3 december 2012 @ 18:24 |
geen apk eis | |
jitzzzze | maandag 3 december 2012 @ 18:26 |
oh prima, dan heeft het geen haast. Had het al niet, want echt nodig heb ik het niet. | |
JohnB52 | maandag 3 december 2012 @ 18:27 |
Is het toch wel geweest? Dacht altijd van wel! | |
la_perle_rouge | maandag 3 december 2012 @ 18:39 |
Ik had zondag meer dan 3 cm water bij de passagiersplaats van mijn auto staan. Het raam was dicht, verder was de hele auto droog. Ik heb alles zo goed mogelijk droog gemaakt, maar waar komt dat water vandaan? Kan ik zelf iets oplossen, of moet de auto naar de garage? En hoe krijg ik de zaak weer kurkdroog? De losse mat heb ik al weggehaald, maar de rest van de vloerbedekking zit vast. Het is een 2 jaar oude Citroën C1, en hij wordt slechts gebruikt voor lange ritten (980 km naar Frankrijk) en incidenteel als we met meer personen op visite gaan. Vóór zondag had hij 4 weken stilgestaan. Ik kijk nu geregeld of hij weer volloopt, maar de vloerbedekking is nog steeds vochtig, en ik kan niet zien/voelen of er water bij is gekomen. | |
Barcaconia | maandag 3 december 2012 @ 18:41 |
Meer dan 3cm over de hele vloer bij de passagier? Dat is een serieuze hoeveelheid. Ik zou bijna zeggen pleur eens een emmer water over het dak/voorruit en kijk waar het naar binnen loopt, dat moet toch zichtbaar zijn... | |
Chuck-N0rr1s | maandag 3 december 2012 @ 18:59 |
waterafvoer van de paravan schoonmaken. Zit vrij vaak vol met blad | |
2cv | maandag 3 december 2012 @ 19:01 |
Ik betwijfel of zo'n gedrocht wel een paravan heeft ... ![]() | |
JohnB52 | maandag 3 december 2012 @ 19:30 |
Zit daar geen garantie meer op? | |
la_perle_rouge | maandag 3 december 2012 @ 19:43 |
Ik vind het geen gedrocht, maar een dapper zuinig klein autootje. Wat is een paravan? En vooral: waar?Onder de motorkap? Ik heb een boel blad uit de goot onder het raam weggehaald. | |
JohnB52 | maandag 3 december 2012 @ 19:49 |
Dan heb je de paravan ook gevonden :-) | |
2cv | maandag 3 december 2012 @ 19:57 |
Paravan; bak onder de voorruit, bereikbaar door de motorkap open te doen. | |
JohnB52 | maandag 3 december 2012 @ 20:07 |
Ook wel "de goot onder het raam" genoemd. | |
NoBody122 | dinsdag 4 december 2012 @ 01:42 |
Met het weghalen van die bladeren heb je dan ws het lek zelf al verholpen ![]() Probeer wel nog even met een föhn de boel te drogen; je wilt het niet nat laten.. Als alternatief kun je ook een elektrisch kacheltje in je auto zetten (a.u.b. wél zo dat deze fatsoenlijk staat, dwz niet tegen het interieur aan en vooral ook degelijk geplaatst) en de boel even een poosje warm stoken daarbinnen. | |
Astellas | dinsdag 4 december 2012 @ 14:45 |
Het is gelukt! Net voordat het ging regenen ![]() Het was de combinatie van een zware hamer en "echte" kruipolie, dus geen wd40... anders kan je lang wachten. | |
JohnB52 | dinsdag 4 december 2012 @ 15:14 |
IMAL? | |
2cv | dinsdag 4 december 2012 @ 17:34 |
DeblockOil ? | |
Astellas | dinsdag 4 december 2012 @ 17:54 |
IMAL werkte prima, handig spul! | |
Me_Wesley | donderdag 6 december 2012 @ 22:46 |
Ik heb een focus gekocht uit 99, echter de centrale deurvergendeling werkt niet volledig. Als ik de sleutel aan passagierskant gebruik sluiten en openen alle deuren, aan de bestuurderskant echter alleen de deur zelf. Duidelijk een probleem in het sensortje of de bedrading, dus moet door gaan meten. Vroeg me af of iemand misschien beschikking heeft over de wiring diagrams voor dit systeem? Maakt het troubleshooten een stuk makkelijker voor mij, en het scheelt me weer 30euro voor een haynes manual ![]() Mijn dank is groot! | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 6 december 2012 @ 22:52 |
waarschijnlijk slot LV defect. was dacht ik wel een kwaaltje ![]() | |
Me_Wesley | vrijdag 7 december 2012 @ 05:14 |
Kan het er zo snel niet vinden, maar mijn eerste idee was ook iets in het mechaniek linksvoor, als dat het is is doormeten ook overbodig. Motortje lv loopt wel gewoon als ik rv de deuren sluit, maar het wordt niet geregistreerd als ik lv sluit. Zou het mogelijk zijn links en rechts om te wisselen, of zijn die mechanieken gespiegeld aan elkaar? Anders maar even langs de sloop oid. Bedankt iig! | |
admiraal_anaal | zondag 9 december 2012 @ 12:27 |
Iemand handig genoeg om koppelingsplaten te vervangen ![]() ![]() | |
jitzzzze | zondag 9 december 2012 @ 12:28 |
Hoog tijd voor een marktplaats advertentie ![]() | |
2cv | zondag 9 december 2012 @ 14:29 |
Ik, bij mijn eigen auto ![]() | |
Djurres | zondag 9 december 2012 @ 14:34 |
Ligt eraan wat voor auto, en waar die staat ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 9 december 2012 @ 19:36 |
![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 9 december 2012 @ 19:37 |
ik dacht een Scenic F8Q ![]() | |
admiraal_anaal | zondag 9 december 2012 @ 20:26 |
Nee een fiat bravo 1.2 16v uit '99 ![]() | |
Djurres | zondag 9 december 2012 @ 20:36 |
Waar staatie? | |
admiraal_anaal | zondag 9 december 2012 @ 21:47 |
In Den Haag Althans ik neem aan dat het de koppelingsplaat en druk groepen zijn want kan niet schakelen zolang mijn motor draait. Als ik hem uitzet kan ik schakelen alleen als ik dan de motor aanzet dan begint de auto te rijden terwijl ik de koppeling ingedrukt houdt ![]() | |
jitzzzze | zondag 9 december 2012 @ 21:48 |
Dat klinkt wel een beetje als je drukgroep. En als je het zooitje dan toch open schroeft kan je beter meteen alles vervangen. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 9 december 2012 @ 21:52 |
indien er een hydraulische bediening op zit, kan er ook een lek wezen in het hydrauliek systeem ![]() ![]() | |
admiraal_anaal | zondag 9 december 2012 @ 21:54 |
En alles vervangen is toch de koppelingsplaten en druk groep of is er nog meer? | |
admiraal_anaal | zondag 9 december 2012 @ 21:55 |
En hoe kom ik daar achter? | |
Chuck-N0rr1s | zondag 9 december 2012 @ 21:56 |
monument ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 9 december 2012 @ 21:58 |
kijk ff op de bak, zit daar een kabel, of een leiding. dan weet je het ![]() | |
Kadooosh | maandag 10 december 2012 @ 18:47 |
Keek vandaag is alle vloeistof niveaus na, bleek dat mijn koelvloeistof reservoir zogoed als leeg was(de jerrycan dus maar het systeem zelf zat dus nog wel in). Heb er gelijk maar een liter bij gedaan maar kan nog wel 0,5 bij denk ik. Heb het zeker een paar maanden geleden gechecked en toen was het gewoon goed. Moet ik mij zorgen gaan maken? Gaat om een oudje: polo 2 nz '90 met 199dkm op de teller. Hou het nu wel in de gaten natuurlijk. | |
Djurres | maandag 10 december 2012 @ 19:17 |
Rookt de auto tijdens rijden? Daarbij, polo 2 NZ, das een 1.0 met cabu, of niet? | |
Kadooosh | maandag 10 december 2012 @ 21:17 |
Is een 1.3, cabu weet ik niet? Volgens mij rookt ie niet maar zal is op letten. | |
Djurres | maandag 10 december 2012 @ 21:36 |
nz, 1.3 inj. dingen zijn wel is gevoelig voor zoiets, linker bovenhoek uit mn hoofd. injectie minder als cabu. (met cabu ook geleverd maar andere motorcode Maaru, check je olie anders eens, gewoon mooie olie? geen kvs in vermengd? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 10 december 2012 @ 22:39 |
even afpersen en een co test doen, dan weet je het redelijk zeker | |
JohnB52 | donderdag 13 december 2012 @ 14:47 |
Yes. Mn silvercard is binnen :-) | |
ukga | maandag 24 december 2012 @ 17:58 |
ff een snel vraagje; ik heb een ford fiesta 97 en nu sinds een tijdje merk ik dat het onder de mat bij de bestuurder seiknat is. Nu ben ik er achter gekomen dat ie nat wordt nadat het geregend heeft (en dus niet van opspattend water onder het rijden). Toen het gister regende ben ik snel gaan kijken om wat te zoeken en zag ik een water "stroompje" op mn dorpel. De rubbers zien en voelen niet versleten aan. Toch vervangen? Of is het iets anders? foto ![]() | |
jitzzzze | maandag 24 december 2012 @ 17:59 |
Onder aan je deur zou ook een opening moeten zitten, is die wel open? | |
ukga | maandag 24 december 2012 @ 18:16 |
Ik ga zo even kijke! Dus een opening in de deur zelf dus? | |
jitzzzze | maandag 24 december 2012 @ 18:22 |
Bij mij zit er een klein gaatje aan de achterkant van de deur, onderop. Om regenwater eruit te laten wat langs je raam toch naar binnen komt. Als dat verstopt zou zitten zou het er best wel eens aan de binnenkant uit kunnen komen langs het deurpaneel. Maar of en waar jouw wagen het heeft durf ik niet te zeggen. Er zijn ook auto's met een plugje o.i.d. Dat het alleen bij regen lekt in je wagen, zou theoretisch het rubber als oorzaak al uitsluiten denk ik. | |
2cv | maandag 24 december 2012 @ 20:01 |
Soms zit dat gaatje op een naad. Dus niet echt een gat dat er in geboord is, maar gewoon een plekje waar de 2 plaatdelen niet helemaal bij elkaar komen en er dus een opening ontstaat. Misschien helpt dat met het zoeken. | |
ukga | maandag 24 december 2012 @ 22:24 |
De gaatjes in mn deur waren gewoon open en droog. De gaatjes in het deurrubber waren wel nat. morgen maar ff verder kijken. het waait als een idioot buiten | |
JohnB52 | donderdag 27 december 2012 @ 08:52 |
Meer n vraag direct aan Chuck gericht: Wat zijn de meest voorkomende storingen en problemen bij een Ford Fiesta uit 2003/2004? Zijn er redenen om zo'n wagen niet te kopen ? | |
jitzzzze | donderdag 27 december 2012 @ 09:40 |
En al iets gevonden? | |
ukga | donderdag 27 december 2012 @ 11:37 |
ja, een roestgat in de dorpel onder het rubber ![]() ![]() zal straks ff een foto maken! | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 27 december 2012 @ 11:44 |
![]() ![]() ![]() | |
jitzzzze | donderdag 27 december 2012 @ 11:55 |
![]() ![]() | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 27 december 2012 @ 12:08 |
dikke kans van ja ![]() |