quote:Uit(17): Vertonghen, Anita, Janssen, Aissati, Lodeiro, Bulykin, Özbiliz, Ooijer, Verhoeven, Cvitanich, El Hamdaoui, Castillion, Sneijder, Bizot, Jozefzoon en Silva en van der Wiel.
In(9): Sana, Moisander, Poulsen, Schøne, Boccara, Hoesen, Babel, Andersen en Meleg*
Doorgestroomd uit jeugdopleiding(6): Denswil, Veltman, Fischer, Dijks, Klaassen en van der Hart.
In: ¤26.655.000
Uit: ¤6.500.000
* = per 1 januari 2013.
hopen dat je verliest doen ze alleen in rotterdamquote:Op donderdag 20 september 2012 12:11 schreef PeeJie_ het volgende:
Ik hoop dat we gewoon traditioneel verliezen as. zondag na Europa. Om uiteindelijk iedereen het hele jaar lekker Ajax uit te laten lachen, maar vervolgens wel weer de schaal hebben in mei. Heerlijk.
quote:Op donderdag 20 september 2012 12:11 schreef PeeJie_ het volgende:
Ik hoop dat we gewoon traditioneel verliezen as. zondag na Europa. Om uiteindelijk iedereen het hele jaar lekker Ajax uit te laten lachen, maar vervolgens wel weer de schaal hebben in mei. Heerlijk.
Liever sta ik gewoon 34 speelronden op één.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:11 schreef PeeJie_ het volgende:
Ik weet niet of ik het weer trek zo'n jaar hoorquote:Op donderdag 20 september 2012 12:11 schreef PeeJie_ het volgende:
dat wordt em al niet meer.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:26 schreef RvS-Coldplay het volgende:
[..]
Liever sta ik gewoon 34 speelronden op één.
Kyocera Stadion, altijd een warm bad.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:42 schreef Wessiej het volgende:
Oh god ik zit in het stadion zondag. Wordt weer wat
Matig? Vind ze dit jaar best sterk eigenlijk.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:43 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ado is dit jaar ook matig dus die moeten te pakken zijn zelfs met een wedstrijd in de benen.
Was er 2 jaar geleden ook, toen had ik net een operatie gehad, liep met krukken. Wou muntjes kopen, flikkerde mijn Ajax life card eruit. Uhh tja...quote:Op donderdag 20 september 2012 15:44 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Kyocera Stadion, altijd een warm bad.
Inderdaad, wedstrijd was dinsdag, busreisje van 2 uur is ook wat anders dan een vliegreis van 2 uur met wachten, inchecken etc. Geen excuses dus.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:43 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ado is dit jaar ook matig dus die moeten te pakken zijn zelfs met een wedstrijd in de benen.
Dat team is echt matig joh.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:44 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Matig? Vind ze dit jaar best sterk eigenlijk.
De spelers zijn matig, als team vind ik ze vrij sterk, zeker voor ADO begrippen. Hebben ook de beste competitiestart in 32 jaar geloof ik, zegt wat mij betreft genoeg.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:45 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat team is echt matig joh.
quote:Op donderdag 20 september 2012 15:45 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Was er 2 jaar geleden ook, toen had ik net een operatie gehad, liep met krukken. Wou muntjes kopen, flikkerde mijn Ajax life card eruit. Uhh tja...
Verloren van FC Groningen en voor de rest wat gelijkspelletjes. Zeg niet dat het 2 vingers in de neus wordt maar hier moet je gewoon van winnenquote:Op donderdag 20 september 2012 15:48 schreef ValHallen het volgende:
[..]
De spelers zijn matig, als team vind ik ze vrij sterk, zeker voor ADO begrippen. Hebben ook de beste competitiestart in 32 jaar geloof ik, zegt wat mij betreft genoeg.
?quote:Op donderdag 20 september 2012 15:51 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Verloren van FC Groningen en voor de rest wat gelijkspelletjes. Zeg niet dat het 2 vingers in de neus wordt maar hier moet je gewoon van winnen
Nee Ado is niet matig maar een subtopper die strijdt om europees voetbal.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:55 schreef ValHallen het volgende:
[..]
?
Ze staan 6e, met 2 uitoverwinningen en ze hebben uit gelijkgespeeld tegen Vitesse. Ik zie Ajax ook winnen, maar dat ADO matig is, is onzin.
5:00 die redding van Vermeerquote:Op donderdag 20 september 2012 16:11 schreef stevenmac26 het volgende:
Omdat ie zo lekker is nog een keer
Heerlijk, dat netje wat er aan gingquote:Op donderdag 20 september 2012 16:11 schreef stevenmac26 het volgende:
Dat was ook echt een mooi momentquote:Op donderdag 20 september 2012 17:28 schreef Ronhui het volgende:
[..]
Heerlijk, dat netje wat er aan ging
Mooier waren al die oranje hesjes die er opeens aangestormd kwamen aan de zijkantenquote:Op donderdag 20 september 2012 17:29 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Dat was ook echt een mooi moment
Jij overdrijft de kracht van ADO ook wel weer heel ergquote:Op donderdag 20 september 2012 15:55 schreef ValHallen het volgende:
[..]
?
Ze staan 6e, met 2 uitoverwinningen en ze hebben uit gelijkgespeeld tegen Vitesse. Ik zie Ajax ook winnen, maar dat ADO matig is, is onzin.
In het stadion zelf heb ik mij ook 1000x meer vermaakt dan in de stad zelfquote:Op donderdag 20 september 2012 17:30 schreef Ronhui het volgende:
[..]
Mooier waren al die oranje hesjes die er opeens aangestormd kwamen aan de zijkanten
Yep, dankzij de heren in het groen was een saaie stad nog saaier! Wij zaten op een gegeven moment bij het gemeentehuis op een rustig terras wat te drinken. Maar toen ook snel politie om de hoek. Al bleven die wel in het busje zitten. Misschien omdat er een Borussia kroeg verderop zatquote:Op donderdag 20 september 2012 17:35 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
In het stadion zelf heb ik mij ook 1000x meer vermaakt dan in de stad zelf
quote:Op donderdag 20 september 2012 16:11 schreef stevenmac26 het volgende:
Onzin, ADO eindigt als alles goed gaat gewoon in het linkerrijtje. Verdedigend is het nog steeds niet fantastische maar met Holla, Chery, Toornstra en PoepON gewoon een voor eredivisie begrippen sterke voorhoeden.quote:Op donderdag 20 september 2012 17:31 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Jij overdrijft de kracht van ADO ook wel weer heel erg
Zoals verwacht heeft Ajax gewoon een prima selectie.quote:Op donderdag 20 september 2012 20:56 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Met dit team kunnen wij echt wel kampioen worden.
Nou wat ik hoorde over Poulsen was niet goed. Babel leek ook niet zo. Maar op het oog zijn Poulsen en Babel beter dan Anita en Siggy dus we zijn er gewoon op vooruit gegaan op deze posities.quote:Op donderdag 20 september 2012 20:57 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Zoals verwacht heeft Ajax gewoon een prima selectie.
Babel en Poulsen blijven basis staan anders maakt de Boer zich ongeloofwaardig. Ik zie graag Hoesen of van Kessel aansluiten bij de wedstrijdselectie.quote:Op donderdag 20 september 2012 21:09 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Nou wat ik hoorde over Poulsen was niet goed. Babel leek ook niet zo. Maar op het oog zijn Poulsen en Babel beter dan Anita en Siggy dus we zijn er gewoon op vooruit gegaan op deze posities.
En Moisander speelt ook alsof hij al jaren bij ons speelt.
Poulsen en Anita zijn wel verschillend, Anita is een veel snellere speler die snel kan aansluiten bij de aanval, terwijl Poulsen rustiger is en met een pass de aanval kan ondersteunen.quote:Op donderdag 20 september 2012 21:16 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Babel en Poulsen blijven basis staan anders maakt de Boer zich ongeloofwaardig. Ik zie graag Hoesen of van Kessel aansluiten bij de wedstrijdselectie.
Doordat Poulsen juist een soort extra verdediger met een fantastische pass is kunnen Moisander en Alderweireld nog veel meer inschuiven.quote:Op donderdag 20 september 2012 21:21 schreef Tyron het volgende:
[..]
Poulsen en Anita zijn wel verschillend, Anita is een veel snellere speler die snel kan aansluiten bij de aanval, terwijl Poulsen rustiger is en met een pass de aanval kan ondersteunen.
Babel is wel beter dan Siggy ja.
Poulsen zou met Vertonghen wel een ziek koppel zijn geweestquote:Op donderdag 20 september 2012 21:40 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Doordat Poulsen juist een soort extra verdediger met een fantastische pass is kunnen Moisander en Alderweireld nog veel meer inschuiven.
Prima want Poulsen is een echte kuitenbijter die ook als het nodig is 'vies' kan voetballen. Alles voor de winst, prima speler om in de selectie te hebben bij al die puppies.
Overmars en het TH hebben gewoon fantastisch werk afgeleverd. Ik vind het een genot om steeds allemaal nieuwe jonkies de kans te zien krijgen zonder dat ik m'n hart hoef vast te houden van al het kinderlijk rondgedraaf wat het soms was
Dan had Jantje er misschien wel 15 gemaakt vorig jaarquote:Op donderdag 20 september 2012 21:41 schreef Tyron het volgende:
[..]
Poulsen zou met Vertonghen wel een ziek koppel zijn geweest
Ik denk dat je met slimheid ook al een hoop winst kan maken op Enoh en Theo.quote:Op donderdag 20 september 2012 21:46 schreef j0rdiiii het volgende:
Ik blijf erbij dat Poulsen echt afwachten is in de competitie hoor. Is iedereen de korte sprintjes van Anita vergeten waardoor hij altijd aanspeelbaar was in de opbouw tussen de linies? Mede daardoor ging Ajax ineens heel goed voetballen doordat daar niet een houthakker alla Enoh of Janssen stond.
Ajax was helemaal terug gedrongen dus kon dat ja, dat was zijn taak ook waarschijnlijk. Maar als ADO compleet inzakt dan kan Poulsen toch onmogelijk op 1 lijn staan met Alderweireld en Moisander en dat dan vervolgens Eriksen de bal op komt halen of wel dan?quote:Op donderdag 20 september 2012 21:40 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Doordat Poulsen juist een soort extra verdediger met een fantastische pass is kunnen Moisander en Alderweireld nog veel meer inschuiven.
Prima want Poulsen is een echte kuitenbijter die ook als het nodig is 'vies' kan voetballen. Alles voor de winst, prima speler om in de selectie te hebben bij al die puppies.
Overmars en het TH hebben gewoon fantastisch werk afgeleverd. Ik vind het een genot om steeds allemaal nieuwe jonkies de kans te zien krijgen zonder dat ik m'n hart hoef vast te houden van al het kinderlijk rondgedraaf wat het soms was
Heerlijk dit toch.quote:
Ik ook.quote:Op donderdag 20 september 2012 21:52 schreef Olep het volgende:
Overigens hoop ik oprecht dat Feyenoord van PSV wint.
Danny Blind was ook oud-speler, maar dat was geen groot succes.quote:Op donderdag 20 september 2012 21:42 schreef Stiggie het volgende:
Zo zie je maar en dat is ook niet zo gek wat Cruijff zegt: zet oud topspelers in een club neer en maak ze belangrijk en het gaat logischerwijs zijn vruchten afwerpen! Zij weten namelijk wat er nodig is om een succesvol speler te zijn en hoe een succesvolle ploeg te werk gaat.
Het code woord van de afgelopen seizoenen: Ajax filosofie
/ En Frankie is een geweldige trainer
quote:Op donderdag 20 september 2012 21:52 schreef Olep het volgende:
Zo goed was die Anita niet. Speelt ook niet voor niks niet in Oranje. Blij dat we hem verkocht hebben voor 8 miljoen.quote:
Jij bent een Anita hater dus daar hecht ik niet zoveel waarde aan.quote:Op donderdag 20 september 2012 21:54 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Zo goed was die Anita niet. Speelt ook niet voor niks niet in Oranje. Blij dat we hem verkocht hebben voor 8 miljoen.
Jij bent een groupie van Anita, niet serieus te nemen.quote:Op donderdag 20 september 2012 21:57 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Jij bent een Anita hater dus daar hecht ik niet zoveel waarde aan.
Anita was ontzettend belangrijk voor Ajax. Ajax heeft geen wedstrijd meer verloren sinds Anita op het middenveld stond.
twitter:thijsslegers twitterde op donderdag 20-09-2012 om 21:19:06er zijn slechts 7000 passepartouts verkocht. Dat zegt ook wel iets. PSV wil energie steken in CL halen. Hoe raar dat nu ook klinkt reageer retweet
Er zijn dan wel erg veel, zoals ik al zei heeft Ajax niet voor niets niet meer verloren sinds Anita daar stond.quote:Op donderdag 20 september 2012 21:59 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Jij bent een groupie van Anita, niet serieus te nemen.
Ik vind ook dat we met z'n allen iets te vroeg juichen. De eerste indrukken zijn goed maar tegen Dortmund speelde hij ook bijna als laatste man.quote:Op donderdag 20 september 2012 21:46 schreef j0rdiiii het volgende:
Ik blijf erbij dat Poulsen echt afwachten is in de competitie hoor. Is iedereen de korte sprintjes van Anita vergeten waardoor hij altijd aanspeelbaar was in de opbouw tussen de linies? Mede daardoor ging Ajax ineens heel goed voetballen doordat daar niet een houthakker alla Enoh of Janssen stond.
Jullie doen net of het de nieuwe Sneijder is. Anita is een nuttige speler die gaten dichtloopt en wel eens een goede pass geeft. Een club als Wigan Athletic ofzo is zijn top.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:02 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Er zijn dan wel erg veel, zoals ik al zei heeft Ajax niet voor niets niet meer verloren sinds Anita daar stond.
De invulling van Enoh, Janssen en Anita verschilt echt enorm. Ik heb Poulsen in de opbouw nog niet aan het werk gezien dus ik ben heel erg benieuwd hoe hij dat gaat doen. Als het een blanke Enoh is dan gaat elke bal naar de back toe en is dus je hele opbouw naar de tyfus.
Wel eens een goede pass geeftquote:Op donderdag 20 september 2012 22:05 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Jullie doen net of het de nieuwe Sneijder is. Anita is een nuttige speler die gaten dichtloopt en wel eens een goede pass geeft. Een club als Wigan Athletic ofzo is zijn top.
Bijna allemaal.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:07 schreef S0nic het volgende:
[..]
Wel eens een goede pass geeftHoeveel wedstrijden van Ajax heb jij gezien vorig jaar met Anita als VM?
Vorig seizoen was het elke wedstrijd precies hetzelfde, zoals ik al zei een Anita hater.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:07 schreef S0nic het volgende:
[..]
Wel eens een goede pass geeftHoeveel wedstrijden van Ajax heb jij gezien vorig jaar met Anita als VM?
En dat kan dus echt niet hebben in de Eredivisie(nergens eigenlijk maar goed), je moet wel normaal kunnen opbouwen. Voetbal begint achterin enzovoort. Met Enoh en Janssen hebben we kunnen zien wat er volgt als je iemand daar hebt lopen die de opbouw niet kan verzorgen.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:05 schreef S0nic het volgende:
[..]
Ik vind ook dat we met z'n allen iets te vroeg juichen. De eerste indrukken zijn goed maar tegen Dortmund speelde hij ook bijna als laatste man.
quote:Christian Eriksen en Christian Poulsen hebben de meeste meters gelopen van alle spelers in de Champions League. Op de website van de Uefa staan een aantal interessante statistieken. Eriksen en Poulsen liepen beide ongeveer 13 kilometer.
Ook Siem de Jong is te vinden in de top 10. Niklas Moisander heeft na Xavi (140) de meeste passes gegeven. In totaal gaf hij 101 passes waarvan er 88 aankwamen, dat is een rating van 87% en dat is dan weer 1% meer dan Xavi.
Lasse Schöne had de laagste rating. Meer dan de helft van zijn passes leverde hij in bij de tegenstander, van de passes die hij gaf kwam er slechts 47% aan.
En ook mooi dat ze dat 'balkon' leeg wilden houden, lukte natuurlijk nietquote:Op donderdag 20 september 2012 17:30 schreef Ronhui het volgende:
[..]
Mooier waren al die oranje hesjes die er opeens aangestormd kwamen aan de zijkanten
Hoezo niet?quote:Op vrijdag 21 september 2012 00:03 schreef kurk_droog het volgende:
Poulsen was tot de 70ste minuut geweldig, begrijp nog altijd niks van het wisselbeleid bij De Boer.
Hij wisselt laat en vaak niet. Poulsen zat er helemaal doorheen en begon fouten te maken. Idem voor Boerrigter die 90 minuten er niks van bakte.quote:
Wie had jij op de plek van Poulsen gezet dan? Eens met Boerrigter though, wat mij betreft na 45 minuten al.quote:Op vrijdag 21 september 2012 00:27 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Hij wisselt laat en vaak niet. Poulsen zat er helemaal doorheen en begon fouten te maken. Idem voor Boerrigter die 90 minuten er niks van bakte.
Schone is inderdaad de enige, maakt het al wat minder lastig om hem te laten staan.quote:Op vrijdag 21 september 2012 00:28 schreef Olep het volgende:
[..]
Wie had jij op de plek van Poulsen gezet dan? Eens met Boerrigter though, wat mij betreft na 45 minuten al.
Ja man. Volgend jaar Bocarra bij de selectie neem ik aan, dan is het makkelijker rouleren.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:11 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Schone is inderdaad de enige, maakt het al wat minder lastig om hem te laten staan.
Nu al Boccara bij de selectie.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:12 schreef Olep het volgende:
[..]
Ja man. Volgend jaar Bocarra bij de selectie neem ik aan, dan is het makkelijker rouleren.
Tegen Dortmund wel ja.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:36 schreef Olep het volgende:
[..]
Serero is toch bij de selectie ipv hem?
Serero had Derkje mogen vervangen en dan Sana op links.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:36 schreef Olep het volgende:
[..]
Serero is toch bij de selectie ipv hem?
Ga weg met je Sulejmani man.quote:Op vrijdag 21 september 2012 02:27 schreef Smoofie het volgende:
Babel en Sulejmani op de flanken gvd.
Anita was heerlijk, maar wat poulsen meer doet dan Anita is mooie lange ballen geven. Hij deed het niet vaak, maar elke keer als hij het deed was het wel mooi gezien en mooi gegevenquote:Op donderdag 20 september 2012 22:10 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
En dat kan dus echt niet hebben in de Eredivisie(nergens eigenlijk maar goed), je moet wel normaal kunnen opbouwen. Voetbal begint achterin enzovoort. Met Enoh en Janssen hebben we kunnen zien wat er volgt als je iemand daar hebt lopen die de opbouw niet kan verzorgen.
Niet te vergeten van Sana, die er te lang in bleef staan!quote:Op vrijdag 21 september 2012 00:27 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Hij wisselt laat en vaak niet. Poulsen zat er helemaal doorheen en begon fouten te maken. Idem voor Boerrigter die 90 minuten er niks van bakte.
Dan had je Sulejmani er in moeten brengen en dan krijgt Van Rhijn het nog moeilijkerquote:Op vrijdag 21 september 2012 10:39 schreef dimmak het volgende:
[..]
Niet te vergeten van Sana, die er te lang in bleef staan!
Ehm.. Wat heeft dat ermee te maken? Kan toch gewoon aangeven wie er eigenlijk wel gewisseld moest worden?quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Jullie weten dat je maar drie keer mag wisselen per wedstrijd?
Wel duidelijk maar of het handig is je wissels niet tijdig te gebruiken is een andere vraag, een verse Sulejmani brengt waarschijnlijk meer dan een vermoeide Sana of Boerrigterquote:Op vrijdag 21 september 2012 11:45 schreef tammepiet het volgende:
Over de wissels (Lukoki, Sulejmani) was de Boer duidelijk, vanaf 03:55.
Zo'n jongen moet rustig gebracht worden, je hebt gezien dat alleen Babel, Poulsen en Vermeer hun niveau tegen Dortmund halen, laat Bocarra eerst maar eens wat wedstrijden in de competitie spelenquote:Op vrijdag 21 september 2012 11:53 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Waarom zat Bocarra niet bij de selectie tegen Dortmund? Hij lijkt mij een stuk beter dan Schone.
Siem de Jong was slechter.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Eriksen had na de eerste helft tegen Dortmund gewisseld moeten worden. Hij heeft geen 1 goeie actie gemaakt, gewoon continu balverlies en tja we missen gewoon nog een echte spits. Bulykin had er tegen Dortmund wel gewoon 1 gemaakt.
Jammer van die laatste dubbele fout van zowel Moisander als Alderweireld, kostte een puntquote:Op vrijdag 21 september 2012 12:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Tja heel veel spelers speelden slechts. Wonder boven wonder speelde de verdediging gewoon goed en Vermeer deed het ook goed
Tja als je continu moet gaan verdedigen en Babel, Eriksen en de Jong maken 3-4 grote kansen niet af kan je het hun ook niet aanrekenen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jammer van die laatste dubbele fout van zowel Moisander als Alderweireld, kostte een punt
zo is het ook jammer dat de bal er niet in ging aan het begin van de 2e. jammer....quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jammer van die laatste dubbele fout van zowel Moisander als Alderweireld, kostte een punt
Vind ik wel, was gewoon klungelig van die twee net als ik dat van het missen van de kansen vind, zeker die van Boerrigter en Eriksen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Tja als je continu moet gaan verdedigen en Babel, Eriksen en de Jong maken 3-4 grote kansen niet af kan je het hun ook niet aanrekenen.
Als het middenveld en de aanval continu de bal kwijt is, niet scoort en dus ook niet de wedstrijd onder controle krijgt kan de verdediger er niet veel aan doen. Als je de hele wedstrijd dan moet gaan verdedigen vliegt die bal er op den duur wel in.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vind ik wel, was gewoon klungelig van die twee net als ik dat van het missen van de kansen vind, zeker die van Boerrigter en Eriksen.
Ben het niet met je eens, deze bal werd gewoon slecht verdedigd en had er niet in gehoevenquote:Op vrijdag 21 september 2012 12:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als het middenveld en de aanval continu de bal kwijt is, niet scoort en dus ook niet de wedstrijd onder controle krijgt kan de verdediger er niet veel aan doen. Als je de hele wedstrijd dan moet gaan verdedigen vliegt die bal er op den duur wel in.
Bij die goal wel, verder vond ik ze ook wel goedquote:Op vrijdag 21 september 2012 12:16 schreef tammepiet het volgende:
Die spits is uitzonderlijk legde al eenmaal heel de verdediging open maar schoot toen met rechts over.
Ik vind dat Toby en Moisander niets aan te rekenen valt.
quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij die goal wel, verder vond ik ze ook wel goed
twitter:AFCAjax twitterde op vrijdag 21-09-2012 om 12:39:26Over Boilesen zegt De Boer: ,,Voor de Kerst pakt hij wel minuten. Of het in het eerste of tweede is, moeten we dan zien.'' #adoaja reageer retweet
Zou wel lekker zijntwitter:AFCAjax twitterde op vrijdag 21-09-2012 om 12:36:25Vraag journalist: ,,het is een 12:30 uur wedstrijd, ga je daar nog iets mee doen?'' De Boer knipoogt: ,,verplaatsen naar 14:30 uur. #adoaja reageer retweet
Ben ik met je eens, maar als Ajax er één gescoord had was het misschien wel 3-1 geworden, Dortmund kan ook veel beter dan het liet zien, die speelden ook met een bepaalde CL stress.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:47 schreef PeeJie_ het volgende:
Dat zie je altijd met voetbal. Ik bedoel, er moesten gewoon een paar kansen afgemaakt worden, maar daar hoor je bijna niemand over, het enige waar over gepraat wordt zijn dan de fouten in de verdediging. Ik vindt dat de aanval hier meer fouten heeft gemaakt, er had er gewoon 1 of 2 ingeprikt moeten worden, dan verdedig je ook een stuk minder gespannen.
Boeie, hij moet gewoon heel blijven dus laat hem lekker rustig aandoen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:41 schreef Catch22- het volgende:
twitter:AFCAjax twitterde op vrijdag 21-09-2012 om 12:39:26Over Boilesen zegt De Boer: ,,Voor de Kerst pakt hij wel minuten. Of het in het eerste of tweede is, moeten we dan zien.'' #adoaja reageer retweet
Bij beide kwam de keeper gewoon goed uit hoor. Eriksen kreeg de bal ook nog eens achter zich gespeeld zodat hij hem niet goed kon aannemen en zoals ik al zeg, ze hadden te maken met een uitstekende keeper.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vind ik wel, was gewoon klungelig van die twee net als ik dat van het missen van de kansen vind, zeker die van Boerrigter en Eriksen.
Oh hij wel maar Meester Sigthorsson niet?quote:
quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:32 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Oh hij wel maar Meester Sigthorsson niet?
Lolwut?quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:40 schreef Adames het volgende:
[..]
De Nederlandse halfbroer van hem?
omdat Sigthorsson zoals wel bekend zo veel betekent als de zoon van Sightor. In Nederland hadden we dat systeem ook wel, maar dan met een subtiel andere uitgang, namelijk -sen. Denk aan Jan(s)sen, Cilessen, etc.quote:
haha lol xDquote:Op vrijdag 21 september 2012 13:45 schreef Adames het volgende:
[..]
omdat Sigthorsson zoals wel bekend zo veel betekent als de zoon van Sightor. In Nederland hadden we dat systeem ook wel, maar dan met een subtiel andere uitgang, namelijk -sen. Denk aan Jan(s)sen, Cilessen, etc.
Dus als die Sigthor nou in Nederland ook een vrouwtje heeft gepaald, dan heeft Sightorsson dus een halfbroer, maar omdat in Nederland heet die broer dan wel Sigthorssen.
Nu lachen alsjeblieft, anders is het zo pijnlijk.
Over pijnlijke vergezochte grappen gesproken, heeft iemand die Huffthetalbot nog eens gezien hierquote:
Die komt hier alleen als het kut gaat met Ajax.quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:51 schreef Adames het volgende:
[..]
Over pijnlijke vergezochte grappen gesproken, heeft iemand die Huffthetalbot nog eens gezien hier
twitter:frenkdeboer twitterde op vrijdag 21-09-2012 om 13:34:10Traininghumor. @RyanBabel tegen @Miitchd:''Zullen we naar het theater gaan? Van Bommel had toch kaarten genoeg!''. http://t.co/BEix89P6 reageer retweet
twitter:miitchd twitterde op vrijdag 21-09-2012 om 14:02:58@RyanBabel ryann heb je het gezien? Die trainingshumor foto? Hij is wel goed reageer retweet
hehehequote:Op vrijdag 21 september 2012 14:06 schreef Gramulanion het volgende:
twitter:frenkdeboer twitterde op vrijdag 21-09-2012 om 13:34:10Traininghumor. @RyanBabel tegen @Miitchd:''Zullen we naar het theater gaan? Van Bommel had toch kaarten genoeg!''. http://t.co/BEix89P6 reageer retweet
twitter:miitchd twitterde op vrijdag 21-09-2012 om 14:02:58@RyanBabel ryann heb je het gezien? Die trainingshumor foto? Hij is wel goed reageer retweet
Geld zat bij de jongenquote:Op vrijdag 21 september 2012 14:36 schreef Tyron het volgende:
http://www.youtube.com/user/OfficialRyanBabel?feature=mhee
quote:Op donderdag 20 september 2012 21:52 schreef Olep het volgende:
Sigthorsson ook wel, dat heb ik nooit gezegd.quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:32 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Oh hij wel maar Meester Sigthorsson niet?
Dat jij het voor Eriksen opneemt, had ik nou niet verwacht, een speler met zijn kwaliteiten moet die gewoon maken, net als een scherpe Boerrigter die kans ook had afgemaakt, goeie keeper of niet.quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:09 schreef Tyron het volgende:
[..]
Bij beide kwam de keeper gewoon goed uit hoor. Eriksen kreeg de bal ook nog eens achter zich gespeeld zodat hij hem niet goed kon aannemen en zoals ik al zeg, ze hadden te maken met een uitstekende keeper.
quote:'Ajax-talent is als Messi en Ronaldo'
"Viktor Fischer is hetzelfde type als Lionel Messi en Cristiano Ronaldo", zegt Thomas Frank, coach van Denemarken -19, over het Ajax-talent. "Zonder hem met die twee spelers te vergelijken, heeft hij dezelfde niet te stillen honger om te scoren. Zelfs als hij er al twee of drie heeft gemaakt."
Fischer maakte deze week indruk tijdens The NextGen Series waarin hij drie goals scoorde tegen Molde. Ajax won het duel in de 'Champions League' voor jeugd-spelers met 5-0.
"Viktor blijft rustig als hij alleen voor de keeper staat", zegt Frank in de Deense krant Ekstra Bladet. "Hij kan alles met een bal. Als hij zich zo door blijft ontwikkelen, gaan we hem op het hoogste niveau terugzien."
Fischer deed dit jaar mee met Ajax in de van PSV verloren strijd om de Johan Cruijff Schaal.
quote:Cruijff maakt uren op De Toekomst
Johan Cruijff heeft een lange dag gemaakt op sportpark De Toekomst. De adviseur van Ajax voerde in diverse sessies gesprekken met de jeugdtrainers en schoof aan het begin van de avond aan bij onder anderen hoofdtrainer Frank de Boer en de andere leden van het Technisch Hart, Dennis Bergkamp en Wim Jonk.
„Het ging erom dat iedereen nog eens precies op zijn netvlies kreeg waar we met de club naartoe willen”, zei De Boer, die sprak van een zeer positieve dag.
„Johan heeft veel feedback gegeven. Het zal nog tijd kosten om dat te bereiken wat we willen, maar we zijn goed op weg. De nieuwe visie komt erop neer dat we met z’n allen – van trainers tot directie, koffiejuffrouw en rvc – een heel nieuwe manier van denken krijgen. Johan heeft dat al eerder aangegeven. Alles moet in het teken staan van de ontwikkeling van de voetballer, het individu.”
quote:Boerrigter: meer kans op loterij
Derk Boerrigter kende het afgelopen jaar vooral veel tegenslag. Een vervelende rugblessure zat de vleugelaanvaller van Ajax dwars. "Mijn eerste doel is nu om weer een vaste basisspeler te worden zoals ik dat was voor mijn blessures", aldus de vleugelaanvaller van de Amsterdammers.
Twee opeenvolgende rugblessures zetten de tukker bijna een jaar buitenspel. "Het is waarschijnlijker dat je de loterij wint dan dat dit je overkomt”, vertelt Boerrigter op de website van Ajax.
Boerrigter op de weg terug
Boerrigter is nu op de weg terug. Tegen zowel RKC Waalwijk als in het Champions Leagueduel tegen Borussia Dortmund begon de aanvaller in de basis bij de Amsterdammers.
quote:De Boer: Wordt heet middagje in Den Haag
Ajax-trainer Frank de Boer denkt snel weer een beroep op Eyong Enoh te kunnen doen. De Kameroener raakte aan het eind van vorig seizoen geblesseerd aan de knie maar traint inmiddels weer mee met de groep.
Voor Nicolai Boilesen is een rentree iets verder weg. De Deen kampt al enige tijd met blessures aan de hamstring. De Boer verwacht hem voor de kerst weer terug. „Maar ik weet niet of dat in het eerste of bij Jong Ajax is.”
Beiden zijn er zondag in de uitwedstrijd tegen ADO Den Haag nog niet bij. "Het wordt weer een heet middagje. De supporters zijn natuurlijk alweer twee of drie weken bezig met de wedstrijd tegen Ajax en spreken nergens anders meer over”, aldus De Boer.
Wedstrijd van het jaar
Voor ADO-supporters geldt de pot tegen Ajax als wedstrijd van het jaar. "Het publiek gaat dat natuurlijk proberen over te brengen naar het veld, naar de spelers. We zijn er wel aan gewend.”
De trainer heeft nog wel een luxeproblemen op te lossen. Bij afwezigheid van Kolbeinn Sigthorsson kan hij kiezen tussen Siem de Jong of Ryan Babel voor de spitspositie. "Ik bekijk per wedstrijd wie ik daar neerzet. Siem heeft dat het laatste halfjaar goed ingevuld, we weten wat we aan hem hebben. Dinsdag hebben we gezien dat Ryan de spitspositie ook goed kan invullen.”
quote:Rits: 'Maak progressie'
Mats Rits is op de weg terug. Hij kan inmiddels al 75 minuten aan bij Jong Ajax en hoopt binnenkort op een hele wedstrijd. Vervolgens komt hij pas weer in beeld bij Frank de Boer.
'Dat heb ik zo met trainer Frank De Boer afgesproken’, zegt Rits in Het Nieuwsblad. ‘Eerst moet ik weer helemaal fit worden. Daarna gaan ze bekijken of ik weer bij de A-kern kan aansluiten’.
'De laatste weken heb ik wél heel wat progressie geboekt, dat heb ik in de matchen met Jong Ajax gemerkt. Ik ben eerst begonnen met invalbeurten van dertig minuten, dan opgebouwd tot een uur. Inmiddels kan ik al 75 minuten aan. Ik kijk er naar uit om weer een volledige match te kunnen spelen.’
Rits heeft geen spijt dat hij naar Ajax is gegaan. 'Ik heb absoluut geen spijt. Ik heb vorig jaar gekozen voor de opleiding van Ajax, niet voor de eerste ploeg.'
Een basisplaats bij Ajax is volgens hem voor een 18-jarige voetballer normaal gesproken te hoog gegrepen. 'Als 18-jarige een basisplaats afdwingen in het eerste elftal, is alleen de absolute toptalenten gegeven. Dan denk ik aan Christian Eriksen. Ik spiegel mij vooral aan Ricardo Van Rhijn. Van Rhijn kende ook moeilijke periodes, maar bleef het beste van zichzelf geven en dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Hij is nu de vaste rechtsachter van Ajax en speelt in het Nederlands elftal.’
De Belg heeft wel geleerd van bijna een jaar met verschillende blessures rond te lopen. 'Ik probeer nóg meer aan mijn lichaam te denken, zodat ik bij voorbeeld geen druk zet op de verkeerde spieren. Daarom kan je zeggen dat ik nu anders, of sterker, in het voetbal sta.'
quote:'Kiezen tussen Babel en De Jong luxe'
Frank de Boer weet nog niet wie hij tegen ADO Den Haag in de spits gaat zetten. Hij zal kiezen tussen Ryan Babel en Siem de Jong.
'Ik bekijk per wedstrijd wie ik in de spits neerzet. Ik weet dat Siem de Jong de positie ook heel goed kan invullen', zei De Boer vrijdag op de persconferentie volgens Ajax.nl. 'Gelukkig heeft Ryan dat afgelopen dinsdag ook gedaan. Dat is alleen maar luxe en daar ga ik optimaal gebruik van maken.'
ADO is het seizoen goed begonnen. Dat weet ook De Boer. 'ADO heeft een goede seizoenstart. Sinds 1979 hebben ze het nog nooit zo goed gedaan. Ik denk dat het een heet middagje wordt. De supporters zijn al weken met de wedstrijd tegen Ajax bezig, dat zullen ze proberen op de spelers over te brengen. Wij proberen op de spelers over te brengen dat deze wedstrijden belangrijk zijn. Want je kan een leuke periode zo overboord gooien door een slecht resultaat. Je probeert een snaar te raken en het belang van zo'n duel in hun hoofd te krijgen.'
quote:Acht Ajacieden in voorselectie U-19
Acht Ajacieden zijn geselecteerd voor de voorselectie van Oranje U-19, dat op 9 oktober een EK-kwalificatiewedstrijd speelt in Malta en op 11 oktober in San Marino.
Het gaat om Nick de Bondt, Mickey van der Hart, Abdelmalek El Hasnaoui, Danzell Gravenberch, Sinan Keskin, Peter Leeuwenburgh, Queensy Menig en Darren Rosheuvel.
Op 28 september maakt bondscoach Wim van Zwam zijn complete selectie bekend.
Boerrigter is sowieso nog niet zijn oude ik, maar Eriksen zijn grootste kwaliteit is nou eenmaal niet met een prachtig stifje een doelpunt maken en dan staat er ook nog een keeper die prima keept en heb je weinig tijd om er over na te denken aangezien er een verdediger in je nek hijgt. En ook Messi mist weleens kansen, Lewandowski ook en Gotze liet het nog minder zien.quote:Op vrijdag 21 september 2012 15:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat jij het voor Eriksen opneemt, had ik nou niet verwacht, een speler met zijn kwaliteiten moet die gewoon maken, net als een scherpe Boerrigter die kans ook had afgemaakt, goeie keeper of niet.
Nu maar hopen dat de scherpte er wel meteen is tegen ADO.
Dan hebben ze daar weinig kijk op voetbal.quote:Op vrijdag 21 september 2012 17:14 schreef Tyron het volgende:
Op voetbalzone zeggen sommige leden dat Serero creatiever dan Eriksen is en over een betere steekpass bezit
Serero überhaupt in het Ajax shirt willen zienquote:Op vrijdag 21 september 2012 17:14 schreef Tyron het volgende:
Op voetbalzone zeggen sommige leden dat Serero creatiever dan Eriksen is en over een betere steekpass bezit
Wie vind jij wel goed dan op het middenveld?quote:Op vrijdag 21 september 2012 17:56 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Serero überhaupt in het Ajax shirt willen zien
Zoals het nu staat is het prima.quote:Op vrijdag 21 september 2012 17:58 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Wie vind jij wel goed dan op het middenveld?
Heb je de goals van Serero gezien tegen Heerenveen? Heb je het stiftje gezien van Serero in het begin van het seizoen? Hij is een echte Ajaxspeler.quote:Op vrijdag 21 september 2012 17:59 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Zoals het nu staat is het prima.
Fouten gezien van Serero tegen Heerenveen? Mensen kijken zovaak alleen naar de doelgerichte acties maar deze gast gaat je punten kosten met zijn balverlies en fysiek.quote:Op vrijdag 21 september 2012 18:03 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Heb je de goals van Serero gezien tegen Heerenveen? Heb je het stiftje gezien van Serero in het begin van het seizoen? Hij is een echte Ajaxspeler.
Daar heb je Poulsen voor om zijn aanvallende fouten te corrigeren. De Jong verliest misschien minder vaak de bal maar maakt ook aanvallend niet het verschil.quote:Op vrijdag 21 september 2012 18:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Fouten gezien van Serero tegen Heerenveen? Mensen kijken zovaak alleen naar de doelgerichte acties maar deze gast gaat je punten kosten met zijn balverlies en fysiek.
Nou dan kun je Poulsen na een helft wisselen want die rent zich kapot dan. Kijk die wedstrijd tegen Heerenveen nog maar eens terug en ga zijn balverlies tellen dan ben je een stuk minder positief.quote:Op vrijdag 21 september 2012 18:06 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Daar heb je Poulsen voor om zijn aanvallende fouten te corrigeren. De Jong verliest misschien minder vaak de bal maar maakt ook aanvallend niet het verschil.
Dus jij hebt liever eenheidsworsten op het middenveld die steeds een tikkie breed doen, de bal niet verliezen, maar aanvallend niks klaarspelen?quote:Op vrijdag 21 september 2012 18:08 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nou dan kun je Poulsen na een helft wisselen want die rent zich kapot dan. Kijk die wedstrijd tegen Heerenveen nog maar eens terug en ga zijn balverlies tellen dan ben je een stuk minder positief.
Eriksen en De Jong brengen genoeg in aanvallend opzicht.quote:Op vrijdag 21 september 2012 18:11 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Dus jij hebt liever eenheidsworsten op het middenveld die steeds een tikkie breed doen, de bal niet verliezen, maar aanvallend niks klaarspelen?
Prima tegen Heerenveen? Wtf had jij geslikt die middagquote:Op vrijdag 21 september 2012 18:13 schreef Pedroso het volgende:
Denk dat Serero dit jaar gaat doorbreken. Was prima tegen Heerenveen, veel voetballend vermorgen en ook nog veel scorend vermogen.
De Jong zijn techniek is niet verfijnd genoeg om vanuit het middenveld gevaar te stichten. Hij pakt af en toe goaltjes mee, maar dat is het wel. Tegen Dortmund ook totaal niet gezien.quote:Op vrijdag 21 september 2012 18:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Eriksen en De Jong brengen genoeg in aanvallend opzicht.
Ik niks maar jij wel waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 21 september 2012 18:13 schreef Pedroso het volgende:
Denk dat Serero dit jaar gaat doorbreken. Was prima tegen Heerenveen, veel voetballend vermorgen en ook nog veel scorend vermogen.
Litmanenafca houdt meer van Kuijt achtige types die veel lopen, hard werken en geen techniek hebben. Ik houd van meer van Ajaxvoetballers.quote:Op vrijdag 21 september 2012 18:17 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ik niks maar jij wel waarschijnlijk.
Serero was verreweg de gevaarlijkste speler en heeft een prima techniek. Dat jij 'm niet mag als voetballer blijkbaar is niet zijn probleem.
Ja absoluut daarom heet ik ook KuijtAFCA natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 september 2012 18:18 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Litmanenafca houdt meer van Kuijt achtige types die veel lopen, hard werken en geen techniek hebben. Ik houd van meer van Ajaxvoetballers.
Dit dus. Serero en Eriksen op het middenveld.quote:Op vrijdag 21 september 2012 18:18 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Litmanenafca houdt meer van Kuijt achtige types die veel lopen, hard werken en geen techniek hebben. Ik houd van meer van Ajaxvoetballers.
Euh nee, Serero durft tenminste een steekpass te geven. De Jong geeft hem nooit en dus verliest hij de bal ook veel minder.quote:Op vrijdag 21 september 2012 18:08 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nou dan kun je Poulsen na een helft wisselen want die rent zich kapot dan. Kijk die wedstrijd tegen Heerenveen nog maar eens terug en ga zijn balverlies tellen dan ben je een stuk minder positief.
Jij vond Janssen zeker ook een geweldenaar op linkshalf?quote:Op vrijdag 21 september 2012 18:15 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Prima tegen Heerenveen? Wtf had jij geslikt die middag
quote:Op vrijdag 21 september 2012 18:30 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Dit dus. Serero en Eriksen op het middenveld.
Fysieke kracht boeoeohohoeohehequote:Op vrijdag 21 september 2012 19:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Serero en Eriksen op een middenveld gaat je meer punten kosten dan opleveren
Ik heb het vooral over balverlies dat is bij Eriksen al schijt irritant en bij Serero nog veel erger.quote:Op vrijdag 21 september 2012 19:07 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Fysieke kracht boeoeohohoeohehe![]()
![]()
![]()
Dynamisch, veel creativiteit, snel druk zetten, loopvermogen. Beste opties op het middenveld.
Ik heb precies dezelfde opstelling.quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:31 schreef Tyron het volgende:
Babel - De Jong - Sana
Eriksen - Poulsen - Serero
Blind - Alderweireld - Moisander - v. Rhijn
Vermeer
Dit zou mijn opstelling zijn. Al vraag ik me af wie er beter op rechts is, Babel of Sana. Misschien dat je de meer ervaren Babel op rechts kan zetten en de jongere Sana op zijn favo positie namelijk op links.
Wij zijn het dan ook vaak met elkaar eensquote:Op vrijdag 21 september 2012 20:33 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ik heb precies dezelfde opstelling.Sana willen ze als rechtsbuiten hebben dus dat moet je hem daar ook de tijd geven, Sulejmani mag lekker banken met zijn contractje.
Boccara, Fischer, Andersen en Denswil vaak bij de selectie ook.![]()
Moisander en Alderweireld wel andersom uiteraard. Qua voetbal heb je er wel kijk op ja.quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:34 schreef Tyron het volgende:
[..]
Wij zijn het dan ook vaak met elkaar eens
Oh ja tuurlijk andersomquote:Op vrijdag 21 september 2012 20:36 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Moisander en Alderweireld wel andersom uiteraard. Qua voetbal heb je er wel kijk op ja.
Dijks voor Blind in de loop van dit seizoen. Vermeer weg voor cillisen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:31 schreef Tyron het volgende:
Babel - De Jong - Sana
Blind - Moisander - Alderweireld - v. Rhijn
Vermeer
Dit zou mijn opstelling zijn. Al vraag ik me af wie er beter op rechts is, Babel of Sana. Misschien dat je de meer ervaren Babel op rechts kan zetten en de jongere Sana op zijn favo positie namelijk op links.
Blind speelt laatste tijd prima en Vermeer keepte uitstekend tegen Dortmund, ik snap jouw mening niet.quote:Op vrijdag 21 september 2012 21:51 schreef Burrito het volgende:
[..]
Dijks voor Blind in de loop van dit seizoen. Vermeer weg voor cillisen.
Sana is nog twijfel
Dijks is binnekort op nivo Blind en heeft een hoger plafond.quote:Op vrijdag 21 september 2012 21:54 schreef Tyron het volgende:
[..]
Blind speelt laatste tijd prima en Vermeer keepte uitstekend tegen Dortmund, ik snap jouw mening niet.
Dijks is niet beter.quote:Op vrijdag 21 september 2012 21:51 schreef Burrito het volgende:
[..]
Dijks voor Blind in de loop van dit seizoen. Vermeer weg voor cillisen.
Sana is nog twijfel
Hoe weet je dat Cillessen beter is? Ik vond hem bij zijn invalbeurten en in de bekerwedstrijden altijd erg onzeker en te nonchalant keepen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 21:55 schreef Burrito het volgende:
[..]
Dijks is binnekort op nivo Blind en heeft een hoger plafond.
Wat ik van Vermeer vind heb ik al meerdere malen hier over geruzied
Blind is opbouwend zeker beter maar hij is wel langzaam, Dijks fysiek sterker maar de mindere voetballerquote:Op vrijdag 21 september 2012 22:06 schreef stoeltafel het volgende:
Blind speelt veel beter dan Dijks en straks komt Boilesen voor blind
Ik vind Dijks echt helemaal niks eigenlijk. Niet kunnen koppen, zelfs een baby kan koppen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 01:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blind is opbouwend zeker beter maar hij is wel langzaam, Dijks fysiek sterker maar de mindere voetballer
Dat is wel vreemd jaquote:Op zaterdag 22 september 2012 01:08 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik vind Dijks echt helemaal niks eigenlijk. Niet kunnen koppen, zelfs een baby kan koppen.
Zoals Jozefszoonquote:Op zaterdag 22 september 2012 09:57 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Blind is ook helemaal niks. Zodra er een rechtsbuiten tegen hem staat wordt ie helemaal weggespeeld. Als die Boilesen niet meer fit wordt moeten we gewoon een nieuwe linksback kopen.
quote:Ajax trekt Wooter aan
Met Nordin Wooter voegt Ajax weer een oud-speler toe aan de trainingsstaf. "Ik ben maandag als techniektrainer van de onderbouw", zegt de ex-prof, die samen met zijn oud-ploeggenoten Kiki Musampa en Martijn Reuser de trainerscursus volgt.
quote:Eigen Kijk: Headhunters
Het is fascinerend om te zien hoe de geest van het oude Ajax weer binnen de club dringt. De niet gespeelde houding van kom maar op. De mentaliteit die via Johan Cruijff nu op Ajacieden als Frank de Boer, Dennis Bergkamp, Marc Overmars en Wim Jonk wordt overgebracht.
Vooropgesteld, ook qua technisch beleid heeft Ajax nog een pittige weg af te leggen, maar Borussia Dortmund - Ajax heeft wel duidelijk gemaakt dat de club zich in de goede richting beweegt. De winnaarsmentaliteit wordt niet alleen uitgesproken, maar vooral uitgestraald.
De nep wordt eindelijk aan de kant geschoven.Nu maar afwachten hoe dit zich binnen de rest van de club doorzet, omdat de visie van Cruijff zich vooralsnog beperkt tot het technisch beleid. Daarom blijft hij er beducht op wie er als algemeen directeur boven het Technisch Hart wordt geplaatst.
Volgens hem moet dat absoluut iemand zijn met een navelstreng richting mensen als Overmars, Jonk, Bergkamp en De Boer. Iemand die primair het voetbal begrijpt en vanuit die basiskwaliteit de andere units binnen Ajax gaat beïnvloeden en/of gaat organiseren.
Opdat alles en iedereen in dienst van het eerste elftal komt te staan.Daarom wordt er door de technische mensen sceptisch aangekeken tegen de beslissing van de nieuwe clubleiding om een headhunter in te schakelen bij de zoektocht naar een nieuwe CEO.
Ook nog eens dezelfde headhunter die ex-directeur Rik van den Boog binnen heeft gehaald en daarbij het probleem met zijn vorige werkgever The Entertainment Group blijkbaar voor lief nam. Dat veelbesproken faillissement zou een slijmspoor door het functioneren van Van den Boog binnen Ajax trekken.
Er staat daarom een vraagteken achter het waarom van de nieuwe opdracht die headhunter David de Goede heeft gekregen. Inmiddels is De Goede weg bij het bureau De Vroedt & Thierry en is hij Corporate Casting gestart, waar ex-topschermster Pernette Osinga één van zijn partners is.
Iemand met een topsportverleden, die mogelijk beter aanvoelt waar de schoen binnen Ajax werkelijk wringt. De afgelopen weken zijn er met diverse kandidaten gesprekken gevoerd. Alleen niet met Tscheu La Ling, die door Cruijff naar voren werd geschoven om vervolgens door de voormalige Raad van Commissarissen te worden afgebrand.
Zonder een serieus onderzoek en op basis van roddel en achterklap. De rechtszaak die Ling hierover tegen ex-RvC-voorzitter Steven ten Have heeft aangespannen, krijgt binnenkort een vervolg. De laatste zitting in Utrecht maakte al duidelijk, dat de kans steeds groter wordt dat Ten Have met de billen bloot moet en de namen van zijn informanten prijs moet geven.
Daarom rijst de vraag: hoe objectief is de zoektocht naar de nieuwe directeur eigenlijk? Los van de vraag of Ling wel of niet geschikt is voor die functie en of hij zelf nog wil, had hij door de headhunters tenminste gescreend moeten worden. Ook uit respect richting Cruijff, die buiten de schaal vol broodjes aap nooit één relevant en feitelijk juist argument over de afwijzing van zijn kandidaat te horen heeft gekregen.
Dat dit niet is gebeurd, wakkert toch het gevoel aan dat het gevaar van binnenuit nog altijd niet geweken is.
Wat ik niet begrijp is dat men zo positief is over Dortmund uit... We vingen ze constant op bij de middenlijn (niet des Ajax). We speelden totaal geen pressie en probeerden te counteren. Daarnaast werd er leuk achterin getikt naar elkaar, maar dat zelfde tikken was op het middenveld totaal niet mogelijk. Vaak ook werd het middenveld overgeslagen en werd meteen de aanval gezocht. Waarom zo positief dan?quote:
Omdat Borussia Dortmund normaal gesproken een maatje te groot is voor dit Ajax? En omdat iedereen een vernedering had verwacht?quote:
quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:05 schreef j0rdiiii het volgende:
Ajax Exclusive TV zendt zaterdag vanaf 11:30 uur de competitiewedstrijden van Ajax D1 en Ajax A1 live uit. Abonnees van Ajax Exclusive TV kunnen de duels op de Toekomst rechtstreeks volgen via de videoplayer op de website.
Hier ook last van, stream is nu ook weggehaald.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:41 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Unable to play video
quote:LIVE: Ajax A1 - AZ A1
Ajax Exclusive TV zendt zaterdag vanaf 14:30 uur de competitiewedstrijd van Ajax A1 tegen AZ live uit. Abonnees van Ajax Exclusive TV kunnen de duels op de Toekomst rechtstreeks volgen via de videoplayer op de website.
Ajax A1 speelt om 14:30 uur het competitieduel tegen AZ A1.
Daarnaast komen er ook verschillende andere jeugdteams van Ajax in actie. De toegang bij al deze wedstrijden is gratis.
95%quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:01 schreef Stiggie het volgende:
Nou Blind heeft 2 x een goede wedstrijd gespeeld en hij is gelijk een beter dan Dijks. Blind heeft veul meer kansen gehad om zich te bewijzen dan Dijks.
Die blind heeft gvd 95% van de tijd in de basis kut gespeeld! Los daarvan hoop ik dat hij nu zelfvertrouwen krijgt en het zo blijft doen.
Ado moeten ze wegvegen. 0-4quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:24 schreef Ajacied422 het volgende:
Zijn er hier mensen die hun hart vasthouden voor morgen? ik niet iig. Als ik op andere fora zit te kijken denken ze dat we de pietenbrug op gaan
quote:Blind kijkt om zich heen na uitblijven contractaanbieding Ajax
Daley Blind maakt de laatste maanden een goede ontwikkeling door en is inmiddels de eerste linksback van Frank de Boer. Hoe lang hij nog bij Ajax blijft, is echter de vraag. Zijn contract loopt komende zomer af en hij heeft nog geen aanbieding van Ajax ontvangen.
Blind houdt zijn ogen dan ook open voor aanbiedingen van andere clubs, zo laat hij weten in de papieren uitgave van Het Parool. "Iedereen weet dat Ajax mijn club is, maar ik bind me niet vast aan Ajax als zij dat ook niet uitspreken. Dus ik blijf wel om me heen kijken. Ik zie wel wat er gaat gebeuren, na de Kerst, of aan het einde van het seizoen. Misschien komt Ajax nog met een voorstel. Maar voor het moment ben ik blij dat ik veel en lekker speel. Dit niveau wil ik vasthouden."
De wat?quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:24 schreef Ajacied422 het volgende:
Zijn er hier mensen die hun hart vasthouden voor morgen? ik niet iig. Als ik op andere fora zit te kijken denken ze dat we de pietenbrug op gaan
Past mooi bij het uitshirtquote:Op zaterdag 22 september 2012 20:56 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe voetbalschoenen van Babel.
[..]
Als hij z'n niveau van dinsdag haalt dan winnen we 8-0quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:02 schreef Olep het volgende:
Babel mag wat mij betreft doen wat hij wil zolang hij het niveau van dinsdag haalt.
Ik heb toch weer respect voor Babel gekregen dit seizoen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:35 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Als hij z'n niveau van dinsdag haalt dan winnen we 8-0![]()
Zeker, contract afkopen en voor een prikkie een jaar bij z'n jeugdclub terugkomen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:37 schreef Olep het volgende:
[..]
Ik heb toch weer respect voor Babel gekregen dit seizoen.
Zag er ook echt uit als een beest in de spits, zo groot en sterk vergelen met de rest.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:37 schreef Olep het volgende:
[..]
Ik heb toch weer respect voor Babel gekregen dit seizoen.
Ja kan toch?quote:Op zondag 23 september 2012 08:49 schreef tammepiet het volgende:
Ebecilio vannacht rond 2-en gespot op het Leidse. Leeft voor de sport die man (:
Tsja weet ik maar alsnog vind ik het raar. Hoewel als hij nuchter blijft en vanavond vroeg de wol in kruipt moet het kunnen.quote:Op zondag 23 september 2012 08:50 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ja kan toch?Hij speelt maandag pas.
Heb geen Sport1 momenteel dus gewoon TV op PSV en Man U op een stream.quote:Op zondag 23 september 2012 08:54 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Tsja weet ik maar alsnog vind ik het raar. Hoewel als hij nuchter blijft en vanavond vroeg de wol in kruipt moet het kunnen.
Wat kijken jullie vandaag? Doel ik met name op de keuze PSV - fey. of Liv. - Man. U.?
LIV-MANU is om 14:30 en PSV - FEY 16:30quote:Op zondag 23 september 2012 08:54 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Tsja weet ik maar alsnog vind ik het raar. Hoewel als hij nuchter blijft en vanavond vroeg de wol in kruipt moet het kunnen.
Wat kijken jullie vandaag? Doel ik met name op de keuze PSV - fey. of Liv. - Man. U.?
Oh.quote:Op zondag 23 september 2012 08:57 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
LIV-MANU is om 14:30 en PSV - FEY 16:30
Ah beters. Dacht het standaard tijdstip van 17:00 uur.quote:Op zondag 23 september 2012 08:55 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Heb geen Sport1 momenteel dus gewoon TV op PSV en Man U op een stream.
ben pas om 14:15 thuis dus pik de blessuretijd van ajax misschien nog mee.quote:Op zondag 23 september 2012 09:06 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Ah beters. Dacht het standaard tijdstip van 17:00 uur.
ADO - Ajax. Liv. - Manu. PSV - Feyenoord![]()
quote:Janssen: 'Dat is denk ik het grote verschil tussen nu en toen bij Ajax'
Theo Janssen speelde zaterdagavond een prima wedstrijd tegen Heracles Almelo (1-1). De van Ajax overgekomen Vitesse-middenvelder leeft op in Arnhem. "Hier krijg ik het vertrouwen van de trainer", licht Janssen het verschil met zijn periode bij Ajax toe.
"Ik voel me wel wat vrijer. Ik krijg vertrouwen van mijn medespelers, van de trainer. Dat doet een speler altijd goed. Mij ook. Ik ben al wat ouder natuurlijk en dan wil je iedere week spelen en niet altijd maar moeten hopen dat je mag beginnen. Dat is denk ik het grote verschil tussen nu en toen bij Ajax."
Zelf sporten?quote:Op zondag 23 september 2012 09:08 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
ben pas om 14:15 thuis dus pik de blessuretijd van ajax misschien nog mee.
Het grote verschil is dat hij heel veel ruimte heeft en bij Ajax alles in de kleine ruimte moet doen.quote:
En dat hij minder arbeid hoeft te verrichten en Vitesse gewoon minder isquote:Op zondag 23 september 2012 09:17 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat hij heel veel ruimte heeft en bij Ajax alles in de kleine ruimte moet doen.
twitter:GogmeUnited twitterde op zondag 23-09-2012 om 09:24:07Da's ook lullig voor die ADO-fans, die hebben nu al de wedstrijd van 't jaar. Het is pas september! #adoaja reageer retweet
quote:Op zondag 23 september 2012 09:28 schreef Ajacied422 het volgende:
hoeveelste jaar is dit ADO-AJA zonder uitfans
quote:Op zondag 23 september 2012 09:31 schreef Ajacied422 het volgende:
wat zou er gebeuren als een JCS uitdraait op ADO-AJA?
Zeker zelfde scenario als bij AJA-FEY
quote:Op zondag 23 september 2012 09:34 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:GogmeUnited twitterde op zondag 23-09-2012 om 09:24:07Da's ook lullig voor die ADO-fans, die hebben nu al de wedstrijd van 't jaar. Het is pas september! #adoaja reageer retweet
Babel - de Jong - Lukokiquote:Op zondag 23 september 2012 10:10 schreef tammepiet het volgende:
Derk en Sana vermoedelijk gepasseerd.
Tja, wat is gepasseerd? Hij spaart ze gewoon. De Boer wil heel veel rouleren dit seizoen, hij heeft in 6 wedstrijden al 26 spelers gebruikt.quote:Op zondag 23 september 2012 10:10 schreef tammepiet het volgende:
Derk en Sana vermoedelijk gepasseerd.
Sulejmani zou ook nog wel eens kunnen.quote:Op zondag 23 september 2012 10:13 schreef Ajacied422 het volgende:
Babel - de Jong - Lukoki
Blind - Moisander - Toby - Rhijn
Vemreer
Als Frank slim is doet hij dat niet.quote:Op zondag 23 september 2012 10:13 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Sulejmani zou ook nog wel eens kunnen.
Vind het altijd maar apart die verschillen wanneer een competitie begint/eindigt.quote:Op zondag 23 september 2012 10:12 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Tja, wat is gepasseerd? Hij spaart ze gewoon. De Boer wil heel veel rouleren dit seizoen, hij heeft in 6 wedstrijden al 26 spelers gebruikt.
Woensdag is Utrecht uit alweer, Sana heeft al 10-15 wedstrijden in de benen bij Gotenborg
Dat slaat nergens op natuurlijk, Lukoki is niet beter dan Sulejmani.quote:Op zondag 23 september 2012 10:15 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Als Frank slim is doet hij dat niet.
Babel en Lukoki op de flanken =![]()
Babel en Sulejmani
[..]
Vind het altijd maar apart die verschillen wanneer een competitie begint/eindigt.
Sulejmani zou beter moeten zijn maar is hij al in vorm?quote:Op zondag 23 september 2012 10:18 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op natuurlijk, Lukoki is niet beter dan Sulejmani.
In Zweden is dat normaal anders vriezen al die spelers dood.
Kan er vandaag nog wel eens flink anders uitgaan zien. Voor veel spelers is het verstandig ze meer rust te geven met het drukke programma waar ze nu middenin zitten.quote:'Poulsen krijgt rust en start op de bank'
Volgens het Algemeen Dagblad is de kans groot dat Christian Poulsen na twee wedstrijden op rij tegen ADO Den Haag rust krijgt. In dat geval zal Schone waarschijnlijk als controlerende middenvelder komen te spelen.
Ik vond hem dinsdag heel fit ogen eigenlijk.quote:Op zondag 23 september 2012 10:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Sulejmani zou beter moeten zijn maar is hij al in vorm?
quote:Op zondag 23 september 2012 10:21 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Kan er vandaag nog wel eens flink anders uitgaan zien. Voor veel spelers is het verstandig ze meer rust te geven met het drukke programma waar ze nu middenin zitten.
[..]
Ik vond hem dinsdag heel fit ogen eigenlijk.
heeft ook met Servië meegespeeldquote:Op zondag 23 september 2012 10:21 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ik vond hem dinsdag heel fit ogen eigenlijk.
Ook een minuut of 10. Vrees dat hij vooral zijn minuten op maandagavond bij geert tweede mag maken.quote:Op zondag 23 september 2012 10:25 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
heeft ook met Servië meegespeeld
Goeie opstelling, voetballen.quote:Op zondag 23 september 2012 11:21 schreef vaagjunior het volgende:
Opstelling: Vermeer, Van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind, Schöne, Serero, Eriksen, Lukoki, De Jong, Babel.
Middenveld wel erg licht. Voetballend vermorgen genoeg maar als het niet draait dan zouden ze overlopen kunnen worden.quote:Op zondag 23 september 2012 11:21 schreef vaagjunior het volgende:
Opstelling: Vermeer, Van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind, Schöne, Serero, Eriksen, Lukoki, De Jong, Babel.
Zeker als je ziet dat gasten als Holla en Toornstra bij ADO op het middenveld staan. Dit is zo'n potje waarover je op voorhand niets kunt zeggen.quote:Op zondag 23 september 2012 11:25 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Middenveld wel erg licht. Voetballend vermorgen genoeg maar als het niet draait dan zouden ze overlopen kunnen worden.
Als ze wel kunnen tikken zoals ze dat kunnen dan kan het wel eens een kansenfestival worden.
Haal dan Serero er af ipv Eriksen.quote:Op zondag 23 september 2012 12:04 schreef vaagjunior het volgende:
Ik had liever Babel in de spits gehad, en dan Erikssen op de bank voor De jong.
Of laat ze beide gewoon staan en kiest voor de echte voetballers ipv non voetballers.quote:Op zondag 23 september 2012 12:11 schreef Sephael het volgende:
[..]
Haal dan Serero er af ipv Eriksen.
Serero doet het prima, Erikssen is niet echt beslissend de laatste wedstrijdenquote:Op zondag 23 september 2012 12:11 schreef Sephael het volgende:
[..]
Haal dan Serero er af ipv Eriksen.
Wou net zeggen, Een middenveld zonder voetballers is sowieso in de problemen geraken tegen vechtvoetbal, wij moeten gewoon tikken.quote:Op zondag 23 september 2012 12:12 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Of laat ze beide gewoon staan en kiest voor de echte voetballers ipv non voetballers.
Sterkte vandaag en woensdag, fan.quote:Op zondag 23 september 2012 12:18 schreef vaagjunior het volgende:
[..]
Serero doet het prima, Erikssen is niet echt beslissend de laatste wedstrijden
Wedstrijd doet me nu al denken aan Heerenveen uit. Foutenfestival.quote:Op zondag 23 september 2012 12:37 schreef Pedroso het volgende:
Gaat een pittig middagje worden in Den Haag.
m&m 6, ik weet alleen het nummer niet, of waar ik het kan zien :$quote:Op zondag 23 september 2012 12:40 schreef Dven het volgende:
Niemand die een stream weet die altijd goed werkt? Ik woon in het buitenland en ik ben het zat altijd een uur te moeten zoeken naar een stream die redelijk is
Ging nu wat beter. Begin was echt drama.quote:Op zondag 23 september 2012 12:38 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Wedstrijd doet me nu al denken aan Heerenveen uit. Foutenfestival.
Ja, die lijken bij mij altijd offline te zijn?quote:Op zondag 23 september 2012 12:41 schreef Maax het volgende:
[..]
m&m 6, ik weet alleen het nummer niet, of waar ik het kan zien :$
nummer 6 werkt hier, kan ik ergens het nummer zien? staat niet in de adresbalk..quote:Op zondag 23 september 2012 12:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, die lijken bij mij altijd offline te zijn?
quote:Op zondag 23 september 2012 12:44 schreef DrommelsDrommels het volgende:
[..]
hebben de kinderen hun pasta Bambi nog niet verwerkt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |