quote:Uit(17): Vertonghen, Anita, Janssen, Aissati, Lodeiro, Bulykin, Özbiliz, Ooijer, Verhoeven, Cvitanich, El Hamdaoui, Castillion, Sneijder, Bizot, Jozefzoon en Silva en van der Wiel.
In(9): Sana, Moisander, Poulsen, Schøne, Boccara, Hoesen, Babel, Andersen en Meleg*
Doorgestroomd uit jeugdopleiding(6): Denswil, Veltman, Fischer, Dijks, Klaassen en van der Hart.
In: ¤26.655.000
Uit: ¤6.500.000
* = per 1 januari 2013.
hopen dat je verliest doen ze alleen in rotterdamquote:Op donderdag 20 september 2012 12:11 schreef PeeJie_ het volgende:
Ik hoop dat we gewoon traditioneel verliezen as. zondag na Europa. Om uiteindelijk iedereen het hele jaar lekker Ajax uit te laten lachen, maar vervolgens wel weer de schaal hebben in mei. Heerlijk.
quote:Op donderdag 20 september 2012 12:11 schreef PeeJie_ het volgende:
Ik hoop dat we gewoon traditioneel verliezen as. zondag na Europa. Om uiteindelijk iedereen het hele jaar lekker Ajax uit te laten lachen, maar vervolgens wel weer de schaal hebben in mei. Heerlijk.
Liever sta ik gewoon 34 speelronden op één.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:11 schreef PeeJie_ het volgende:
Ik weet niet of ik het weer trek zo'n jaar hoorquote:Op donderdag 20 september 2012 12:11 schreef PeeJie_ het volgende:
dat wordt em al niet meer.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:26 schreef RvS-Coldplay het volgende:
[..]
Liever sta ik gewoon 34 speelronden op één.
Kyocera Stadion, altijd een warm bad.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:42 schreef Wessiej het volgende:
Oh god ik zit in het stadion zondag. Wordt weer wat
Matig? Vind ze dit jaar best sterk eigenlijk.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:43 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ado is dit jaar ook matig dus die moeten te pakken zijn zelfs met een wedstrijd in de benen.
Was er 2 jaar geleden ook, toen had ik net een operatie gehad, liep met krukken. Wou muntjes kopen, flikkerde mijn Ajax life card eruit. Uhh tja...quote:Op donderdag 20 september 2012 15:44 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Kyocera Stadion, altijd een warm bad.
Inderdaad, wedstrijd was dinsdag, busreisje van 2 uur is ook wat anders dan een vliegreis van 2 uur met wachten, inchecken etc. Geen excuses dus.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:43 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ado is dit jaar ook matig dus die moeten te pakken zijn zelfs met een wedstrijd in de benen.
Dat team is echt matig joh.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:44 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Matig? Vind ze dit jaar best sterk eigenlijk.
De spelers zijn matig, als team vind ik ze vrij sterk, zeker voor ADO begrippen. Hebben ook de beste competitiestart in 32 jaar geloof ik, zegt wat mij betreft genoeg.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:45 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat team is echt matig joh.
quote:Op donderdag 20 september 2012 15:45 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Was er 2 jaar geleden ook, toen had ik net een operatie gehad, liep met krukken. Wou muntjes kopen, flikkerde mijn Ajax life card eruit. Uhh tja...
Verloren van FC Groningen en voor de rest wat gelijkspelletjes. Zeg niet dat het 2 vingers in de neus wordt maar hier moet je gewoon van winnenquote:Op donderdag 20 september 2012 15:48 schreef ValHallen het volgende:
[..]
De spelers zijn matig, als team vind ik ze vrij sterk, zeker voor ADO begrippen. Hebben ook de beste competitiestart in 32 jaar geloof ik, zegt wat mij betreft genoeg.
?quote:Op donderdag 20 september 2012 15:51 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Verloren van FC Groningen en voor de rest wat gelijkspelletjes. Zeg niet dat het 2 vingers in de neus wordt maar hier moet je gewoon van winnen
Nee Ado is niet matig maar een subtopper die strijdt om europees voetbal.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:55 schreef ValHallen het volgende:
[..]
?
Ze staan 6e, met 2 uitoverwinningen en ze hebben uit gelijkgespeeld tegen Vitesse. Ik zie Ajax ook winnen, maar dat ADO matig is, is onzin.
5:00 die redding van Vermeerquote:Op donderdag 20 september 2012 16:11 schreef stevenmac26 het volgende:
Omdat ie zo lekker is nog een keer
Heerlijk, dat netje wat er aan gingquote:Op donderdag 20 september 2012 16:11 schreef stevenmac26 het volgende:
Dat was ook echt een mooi momentquote:Op donderdag 20 september 2012 17:28 schreef Ronhui het volgende:
[..]
Heerlijk, dat netje wat er aan ging
Mooier waren al die oranje hesjes die er opeens aangestormd kwamen aan de zijkantenquote:Op donderdag 20 september 2012 17:29 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Dat was ook echt een mooi moment
Jij overdrijft de kracht van ADO ook wel weer heel ergquote:Op donderdag 20 september 2012 15:55 schreef ValHallen het volgende:
[..]
?
Ze staan 6e, met 2 uitoverwinningen en ze hebben uit gelijkgespeeld tegen Vitesse. Ik zie Ajax ook winnen, maar dat ADO matig is, is onzin.
In het stadion zelf heb ik mij ook 1000x meer vermaakt dan in de stad zelfquote:Op donderdag 20 september 2012 17:30 schreef Ronhui het volgende:
[..]
Mooier waren al die oranje hesjes die er opeens aangestormd kwamen aan de zijkanten
Yep, dankzij de heren in het groen was een saaie stad nog saaier! Wij zaten op een gegeven moment bij het gemeentehuis op een rustig terras wat te drinken. Maar toen ook snel politie om de hoek. Al bleven die wel in het busje zitten. Misschien omdat er een Borussia kroeg verderop zatquote:Op donderdag 20 september 2012 17:35 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
In het stadion zelf heb ik mij ook 1000x meer vermaakt dan in de stad zelf
quote:Op donderdag 20 september 2012 16:11 schreef stevenmac26 het volgende:
Onzin, ADO eindigt als alles goed gaat gewoon in het linkerrijtje. Verdedigend is het nog steeds niet fantastische maar met Holla, Chery, Toornstra en PoepON gewoon een voor eredivisie begrippen sterke voorhoeden.quote:Op donderdag 20 september 2012 17:31 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Jij overdrijft de kracht van ADO ook wel weer heel erg
Zoals verwacht heeft Ajax gewoon een prima selectie.quote:Op donderdag 20 september 2012 20:56 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Met dit team kunnen wij echt wel kampioen worden.
Nou wat ik hoorde over Poulsen was niet goed. Babel leek ook niet zo. Maar op het oog zijn Poulsen en Babel beter dan Anita en Siggy dus we zijn er gewoon op vooruit gegaan op deze posities.quote:Op donderdag 20 september 2012 20:57 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Zoals verwacht heeft Ajax gewoon een prima selectie.
Babel en Poulsen blijven basis staan anders maakt de Boer zich ongeloofwaardig. Ik zie graag Hoesen of van Kessel aansluiten bij de wedstrijdselectie.quote:Op donderdag 20 september 2012 21:09 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Nou wat ik hoorde over Poulsen was niet goed. Babel leek ook niet zo. Maar op het oog zijn Poulsen en Babel beter dan Anita en Siggy dus we zijn er gewoon op vooruit gegaan op deze posities.
En Moisander speelt ook alsof hij al jaren bij ons speelt.
Poulsen en Anita zijn wel verschillend, Anita is een veel snellere speler die snel kan aansluiten bij de aanval, terwijl Poulsen rustiger is en met een pass de aanval kan ondersteunen.quote:Op donderdag 20 september 2012 21:16 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Babel en Poulsen blijven basis staan anders maakt de Boer zich ongeloofwaardig. Ik zie graag Hoesen of van Kessel aansluiten bij de wedstrijdselectie.
Doordat Poulsen juist een soort extra verdediger met een fantastische pass is kunnen Moisander en Alderweireld nog veel meer inschuiven.quote:Op donderdag 20 september 2012 21:21 schreef Tyron het volgende:
[..]
Poulsen en Anita zijn wel verschillend, Anita is een veel snellere speler die snel kan aansluiten bij de aanval, terwijl Poulsen rustiger is en met een pass de aanval kan ondersteunen.
Babel is wel beter dan Siggy ja.
Poulsen zou met Vertonghen wel een ziek koppel zijn geweestquote:Op donderdag 20 september 2012 21:40 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Doordat Poulsen juist een soort extra verdediger met een fantastische pass is kunnen Moisander en Alderweireld nog veel meer inschuiven.
Prima want Poulsen is een echte kuitenbijter die ook als het nodig is 'vies' kan voetballen. Alles voor de winst, prima speler om in de selectie te hebben bij al die puppies.
Overmars en het TH hebben gewoon fantastisch werk afgeleverd. Ik vind het een genot om steeds allemaal nieuwe jonkies de kans te zien krijgen zonder dat ik m'n hart hoef vast te houden van al het kinderlijk rondgedraaf wat het soms was
Dan had Jantje er misschien wel 15 gemaakt vorig jaarquote:Op donderdag 20 september 2012 21:41 schreef Tyron het volgende:
[..]
Poulsen zou met Vertonghen wel een ziek koppel zijn geweest
Ik denk dat je met slimheid ook al een hoop winst kan maken op Enoh en Theo.quote:Op donderdag 20 september 2012 21:46 schreef j0rdiiii het volgende:
Ik blijf erbij dat Poulsen echt afwachten is in de competitie hoor. Is iedereen de korte sprintjes van Anita vergeten waardoor hij altijd aanspeelbaar was in de opbouw tussen de linies? Mede daardoor ging Ajax ineens heel goed voetballen doordat daar niet een houthakker alla Enoh of Janssen stond.
Ajax was helemaal terug gedrongen dus kon dat ja, dat was zijn taak ook waarschijnlijk. Maar als ADO compleet inzakt dan kan Poulsen toch onmogelijk op 1 lijn staan met Alderweireld en Moisander en dat dan vervolgens Eriksen de bal op komt halen of wel dan?quote:Op donderdag 20 september 2012 21:40 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Doordat Poulsen juist een soort extra verdediger met een fantastische pass is kunnen Moisander en Alderweireld nog veel meer inschuiven.
Prima want Poulsen is een echte kuitenbijter die ook als het nodig is 'vies' kan voetballen. Alles voor de winst, prima speler om in de selectie te hebben bij al die puppies.
Overmars en het TH hebben gewoon fantastisch werk afgeleverd. Ik vind het een genot om steeds allemaal nieuwe jonkies de kans te zien krijgen zonder dat ik m'n hart hoef vast te houden van al het kinderlijk rondgedraaf wat het soms was
Heerlijk dit toch.quote:
Ik ook.quote:Op donderdag 20 september 2012 21:52 schreef Olep het volgende:
Overigens hoop ik oprecht dat Feyenoord van PSV wint.
Danny Blind was ook oud-speler, maar dat was geen groot succes.quote:Op donderdag 20 september 2012 21:42 schreef Stiggie het volgende:
Zo zie je maar en dat is ook niet zo gek wat Cruijff zegt: zet oud topspelers in een club neer en maak ze belangrijk en het gaat logischerwijs zijn vruchten afwerpen! Zij weten namelijk wat er nodig is om een succesvol speler te zijn en hoe een succesvolle ploeg te werk gaat.
Het code woord van de afgelopen seizoenen: Ajax filosofie
/ En Frankie is een geweldige trainer
quote:Op donderdag 20 september 2012 21:52 schreef Olep het volgende:
Overigens hoop ik oprecht dat Feyenoord van PSV wint.
Zo goed was die Anita niet. Speelt ook niet voor niks niet in Oranje. Blij dat we hem verkocht hebben voor 8 miljoen.quote:
Jij bent een Anita hater dus daar hecht ik niet zoveel waarde aan.quote:Op donderdag 20 september 2012 21:54 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Zo goed was die Anita niet. Speelt ook niet voor niks niet in Oranje. Blij dat we hem verkocht hebben voor 8 miljoen.
Jij bent een groupie van Anita, niet serieus te nemen.quote:Op donderdag 20 september 2012 21:57 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Jij bent een Anita hater dus daar hecht ik niet zoveel waarde aan.
Anita was ontzettend belangrijk voor Ajax. Ajax heeft geen wedstrijd meer verloren sinds Anita op het middenveld stond.
twitter:thijsslegers twitterde op donderdag 20-09-2012 om 21:19:06er zijn slechts 7000 passepartouts verkocht. Dat zegt ook wel iets. PSV wil energie steken in CL halen. Hoe raar dat nu ook klinkt reageer retweet
Er zijn dan wel erg veel, zoals ik al zei heeft Ajax niet voor niets niet meer verloren sinds Anita daar stond.quote:Op donderdag 20 september 2012 21:59 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Jij bent een groupie van Anita, niet serieus te nemen.
Ik vind ook dat we met z'n allen iets te vroeg juichen. De eerste indrukken zijn goed maar tegen Dortmund speelde hij ook bijna als laatste man.quote:Op donderdag 20 september 2012 21:46 schreef j0rdiiii het volgende:
Ik blijf erbij dat Poulsen echt afwachten is in de competitie hoor. Is iedereen de korte sprintjes van Anita vergeten waardoor hij altijd aanspeelbaar was in de opbouw tussen de linies? Mede daardoor ging Ajax ineens heel goed voetballen doordat daar niet een houthakker alla Enoh of Janssen stond.
Jullie doen net of het de nieuwe Sneijder is. Anita is een nuttige speler die gaten dichtloopt en wel eens een goede pass geeft. Een club als Wigan Athletic ofzo is zijn top.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:02 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Er zijn dan wel erg veel, zoals ik al zei heeft Ajax niet voor niets niet meer verloren sinds Anita daar stond.
De invulling van Enoh, Janssen en Anita verschilt echt enorm. Ik heb Poulsen in de opbouw nog niet aan het werk gezien dus ik ben heel erg benieuwd hoe hij dat gaat doen. Als het een blanke Enoh is dan gaat elke bal naar de back toe en is dus je hele opbouw naar de tyfus.
Wel eens een goede pass geeftquote:Op donderdag 20 september 2012 22:05 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Jullie doen net of het de nieuwe Sneijder is. Anita is een nuttige speler die gaten dichtloopt en wel eens een goede pass geeft. Een club als Wigan Athletic ofzo is zijn top.
Bijna allemaal.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:07 schreef S0nic het volgende:
[..]
Wel eens een goede pass geeftHoeveel wedstrijden van Ajax heb jij gezien vorig jaar met Anita als VM?
Vorig seizoen was het elke wedstrijd precies hetzelfde, zoals ik al zei een Anita hater.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:07 schreef S0nic het volgende:
[..]
Wel eens een goede pass geeftHoeveel wedstrijden van Ajax heb jij gezien vorig jaar met Anita als VM?
En dat kan dus echt niet hebben in de Eredivisie(nergens eigenlijk maar goed), je moet wel normaal kunnen opbouwen. Voetbal begint achterin enzovoort. Met Enoh en Janssen hebben we kunnen zien wat er volgt als je iemand daar hebt lopen die de opbouw niet kan verzorgen.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:05 schreef S0nic het volgende:
[..]
Ik vind ook dat we met z'n allen iets te vroeg juichen. De eerste indrukken zijn goed maar tegen Dortmund speelde hij ook bijna als laatste man.
quote:Christian Eriksen en Christian Poulsen hebben de meeste meters gelopen van alle spelers in de Champions League. Op de website van de Uefa staan een aantal interessante statistieken. Eriksen en Poulsen liepen beide ongeveer 13 kilometer.
Ook Siem de Jong is te vinden in de top 10. Niklas Moisander heeft na Xavi (140) de meeste passes gegeven. In totaal gaf hij 101 passes waarvan er 88 aankwamen, dat is een rating van 87% en dat is dan weer 1% meer dan Xavi.
Lasse Schöne had de laagste rating. Meer dan de helft van zijn passes leverde hij in bij de tegenstander, van de passes die hij gaf kwam er slechts 47% aan.
En ook mooi dat ze dat 'balkon' leeg wilden houden, lukte natuurlijk nietquote:Op donderdag 20 september 2012 17:30 schreef Ronhui het volgende:
[..]
Mooier waren al die oranje hesjes die er opeens aangestormd kwamen aan de zijkanten
Hoezo niet?quote:Op vrijdag 21 september 2012 00:03 schreef kurk_droog het volgende:
Poulsen was tot de 70ste minuut geweldig, begrijp nog altijd niks van het wisselbeleid bij De Boer.
Hij wisselt laat en vaak niet. Poulsen zat er helemaal doorheen en begon fouten te maken. Idem voor Boerrigter die 90 minuten er niks van bakte.quote:
Wie had jij op de plek van Poulsen gezet dan? Eens met Boerrigter though, wat mij betreft na 45 minuten al.quote:Op vrijdag 21 september 2012 00:27 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Hij wisselt laat en vaak niet. Poulsen zat er helemaal doorheen en begon fouten te maken. Idem voor Boerrigter die 90 minuten er niks van bakte.
Schone is inderdaad de enige, maakt het al wat minder lastig om hem te laten staan.quote:Op vrijdag 21 september 2012 00:28 schreef Olep het volgende:
[..]
Wie had jij op de plek van Poulsen gezet dan? Eens met Boerrigter though, wat mij betreft na 45 minuten al.
Ja man. Volgend jaar Bocarra bij de selectie neem ik aan, dan is het makkelijker rouleren.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:11 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Schone is inderdaad de enige, maakt het al wat minder lastig om hem te laten staan.
Nu al Boccara bij de selectie.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:12 schreef Olep het volgende:
[..]
Ja man. Volgend jaar Bocarra bij de selectie neem ik aan, dan is het makkelijker rouleren.
Tegen Dortmund wel ja.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:36 schreef Olep het volgende:
[..]
Serero is toch bij de selectie ipv hem?
Serero had Derkje mogen vervangen en dan Sana op links.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:36 schreef Olep het volgende:
[..]
Serero is toch bij de selectie ipv hem?
Ga weg met je Sulejmani man.quote:Op vrijdag 21 september 2012 02:27 schreef Smoofie het volgende:
Babel en Sulejmani op de flanken gvd.
Anita was heerlijk, maar wat poulsen meer doet dan Anita is mooie lange ballen geven. Hij deed het niet vaak, maar elke keer als hij het deed was het wel mooi gezien en mooi gegevenquote:Op donderdag 20 september 2012 22:10 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
En dat kan dus echt niet hebben in de Eredivisie(nergens eigenlijk maar goed), je moet wel normaal kunnen opbouwen. Voetbal begint achterin enzovoort. Met Enoh en Janssen hebben we kunnen zien wat er volgt als je iemand daar hebt lopen die de opbouw niet kan verzorgen.
Niet te vergeten van Sana, die er te lang in bleef staan!quote:Op vrijdag 21 september 2012 00:27 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Hij wisselt laat en vaak niet. Poulsen zat er helemaal doorheen en begon fouten te maken. Idem voor Boerrigter die 90 minuten er niks van bakte.
Dan had je Sulejmani er in moeten brengen en dan krijgt Van Rhijn het nog moeilijkerquote:Op vrijdag 21 september 2012 10:39 schreef dimmak het volgende:
[..]
Niet te vergeten van Sana, die er te lang in bleef staan!
Ehm.. Wat heeft dat ermee te maken? Kan toch gewoon aangeven wie er eigenlijk wel gewisseld moest worden?quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Jullie weten dat je maar drie keer mag wisselen per wedstrijd?
Wel duidelijk maar of het handig is je wissels niet tijdig te gebruiken is een andere vraag, een verse Sulejmani brengt waarschijnlijk meer dan een vermoeide Sana of Boerrigterquote:Op vrijdag 21 september 2012 11:45 schreef tammepiet het volgende:
Over de wissels (Lukoki, Sulejmani) was de Boer duidelijk, vanaf 03:55.
Zo'n jongen moet rustig gebracht worden, je hebt gezien dat alleen Babel, Poulsen en Vermeer hun niveau tegen Dortmund halen, laat Bocarra eerst maar eens wat wedstrijden in de competitie spelenquote:Op vrijdag 21 september 2012 11:53 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Waarom zat Bocarra niet bij de selectie tegen Dortmund? Hij lijkt mij een stuk beter dan Schone.
Siem de Jong was slechter.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Eriksen had na de eerste helft tegen Dortmund gewisseld moeten worden. Hij heeft geen 1 goeie actie gemaakt, gewoon continu balverlies en tja we missen gewoon nog een echte spits. Bulykin had er tegen Dortmund wel gewoon 1 gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |